Îți lansezi produsul sau afacerea și nu se întâmplă nimic. Vă sună cunoscut? Iată cum poți schimba acest lucru.
Nu este greu de imaginat acest scenariu: Un antreprenor se confruntă cu o problemă și decide să construiască o soluție pentru a o rezolva. Aceasta funcționează bine, îi place soluția și alege să înceapă o afacere în jurul ei. Antreprenorul investește energie, timp și bani pentru a aduce noua afacere pe lume. Apoi lansează afacerea. Și nu se întâmplă nimic. Pur și simplu nu reușesc să își vândă soluția.
Indiferent dacă ați lansat o nouă afacere mică sau un startup cu creștere mare, aveți în față o bătălie dificilă. Aproximativ 20% dintre startup-uri nu vor supraviețui după primul an de activitate. Există multe motive pentru care o afacere nouă nu va reuși, dar singurul lucru pe care îl văd în mod constant în calitate de CMO fracționat este că antreprenorul responsabil nu s-a documentat.
Efectuarea de studii de piață în primele etape de construire a unei companii – și în mod regulat după lansare – este esențială pentru a valida o idee de afaceri și pentru a construi ceva ce piața dvs. dorește să cumpere.
Cu toate acestea, acest pas esențial este adesea trecut cu vederea sau pur și simplu ignorat de mulți proprietari de afaceri. De ce?
În primul rând, poate fi foarte solicitant. Mai mult, conform Vernon Research Group, vă puteți aștepta să cheltuiți între 4.000 și 50.000 de dolari, în funcție de cercetările pe care le faceți.
Puneți acești doi factori împreună și devine mai clar de ce antreprenorii sar peste acest pas. Adevărul, însă, este că cercetarea de piață poate fi ușoară și rentabilă pentru proprietarii de afaceri mici. Iată patru strategii pentru a realiza studii de piață eficiente cu un buget limitat.
1. Interviuri și sondaje
Modalitatea mea preferată de a colecta informații pentru cercetarea de piață este să scriu întrebările la care vreau să primesc răspunsuri și să documentez răspunsurile prin interviuri video sau sondaje.
Cu cât mai mulți oameni vă pot oferi opiniile lor, cu atât mai bine. Pentru a obține cele mai multe răspunsuri pentru sondaj sau intervievați care să se întâlnească cu tine, trebuie să începi să întrebi. Acest lucru se poate face prin postarea pe propriile canale de social media, prin identificarea clientului țintă pe LinkedIn și trimiterea unui mesaj prin care să le ceri ajutorul sau chiar prin difuzarea de anunțuri pe rețelele de socializare.
Cheia în acest caz este de a fi curajos, de a nu vă teme să vă expuneți și de a continua până când veți avea suficiente informații documentate pentru a lua o decizie educată cu privire la modul în care să mergeți mai departe.
2. Analiza concurenței
Deși este adesea subestimată, este foarte utilă efectuarea unei analize amănunțite a concurenței pentru a vă informa cu privire la următorii pași pe care trebuie să-i faceți în afacerea dumneavoastră.
Cercetarea concurenței înseamnă să faci un pas mai mult decât să compari afacerea ta cu una sau două altele. Găsiți între opt și 12 companii care ar putea fi considerate concurența dumneavoastră și analizați tot ceea ce fac acestea, nu doar caracteristicile produselor lor. Pe cine identifică ele ca fiind piața țintă? Ce evidențiază în mesajele lor? Care sunt punctele lor de preț? Cum apar în social media?
O analiză solidă a concurenței vă va ajuta să identificați mai clar modul în care piața dumneavoastră este deservită în prezent și cum puteți umple golurile.
3. Accesați comunitățile de pe piața dvs. țintă
În prezent, suntem conectați online mai mult decât oricând în istoria omenirii, iar oamenii se adună în spații digitale în legătură cu lucrurile care îi leagă, de la dragostea pentru animalele de companie la provocările lor personale. Găsiți comunitățile în care piața dvs. țintă își petrece timpul, urmăriți-le conversațiile și începeți să vă implicați.
Grupurile de pe Facebook, Twitter și LinkedIn sunt platforme ideale pentru a identifica și a vă alătura comunităților în care clientul dvs. ideal s-ar putea conecta cu alții în jurul unei probleme pe care o rezolvați.
4. Începeți să puneți întrebări în mod public
Se poate spune că Quora și Reddit ar putea fi numite și comunități în care trăiește piața dvs. țintă. Cu toate acestea, modul în care oamenii se angajează și interacționează pe aceste platforme este fundamental diferit. Pe grupurile de Facebook, Twitter și LinkedIn, trebuie să petreceți timp angajându-vă și construind relații cu alte persoane din comunitate.
Pe Quora și Reddit, este puțin mai ușor să vă alăturați unei conversații existente sau să postați o întrebare și să primiți un răspuns direct din partea comunității în orice moment, atâta timp cât aveți o întrebare bine gândită și nepromoțională de pus.
Aceste două platforme vor fi probabil cea mai rapidă modalitate de a începe cercetarea de piață.
Marea problemă în cazul în care săriți peste cercetarea de piață este că riscați să creați un produs sau un serviciu pe care nu-l dorește nimeni. Este esențial să vă dedicați timp – înainte de a începe să construiți – pentru a identifica piața țintă, pentru a o găsi și pentru a obține feedback cu privire la ceea ce încercați să creați.
Pur și simplu nu vă puteți permite să treceți cu vederea sau să presupuneți că știți ce vrea sau de ce are nevoie piața.
Cercetarea de piață este o componentă cheie pentru lansarea cu succes a oricărei afaceri noi. Cu puțin timp și efort, puteți confirma cu succes că produsul dvs. are un loc pe piață și puteți merge mai departe cu încredere.
Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?
Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.
De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.
Sursa: entrepreneur.com