Viața este mult mai ușoară atunci când poți crea echipe inspirate.

Știați că aproape 50% dintre angajați se gândesc să părăsească compania din cauza managementului defectuos? În prezent, suferim de o lipsă de lideri buni, ceea ce provoacă un efect negativ în toate companiile. Managerii buni sunt cheia pentru a obține angajamentul angajaților, care are impact asupra productivității, satisfacției clienților și, cel mai important, asupra profiturilor.

Așadar, cum inspiră marii lideri echipele pentru a îmbunătăți productivitatea? Iată cinci lucruri pe care le puteți face pentru a vă inspira forța de muncă.

1. Bazează-te pe punctele forte ale angajaților tăi

Cea mai importantă sarcină a unui lider este să identifice punctele forte și punctele slabe ale fiecărui lucrător în parte. Acest lucru îi ajută să atribuie sarcini și responsabilități angajatului potrivit.

Pentru asta, liderii trebuie să acorde o atenție deosebită angajaților lor, mai ales dacă sunt noi în echipă. Observați modul în care fiecare colaborează la proiecte sau interacționează în cadrul ședințelor. De asemenea, îi puteți invita pe angajați să prezinte noi idei și sfaturi prin intermediul unor prezentări. Dacă conduceți o organizație mare, atribuiți această sarcină conducerii superioare.

2. Împuternicește-ți echipa

Când are loc împuternicirea echipei? Vă împuterniciți angajații atunci când le acordați autoritatea și responsabilitatea de a lua decizii. O echipă împuternicită se organizează în jurul unui lider în loc să aștepte instrucțiuni. Angajații împuterniciți nu trebuie să aștepte aprobări pentru a pune în aplicare o decizie.

Acordarea acestei autorități oferă o nouă voce angajaților dumneavoastră. Aceștia încep să-și însușească opiniile, precum și să devină responsabili pentru acțiunile lor.

Cu toate acestea, acest lucru se poate întâmpla doar atunci când împuterniciți angajații potriviți după ce le evaluați punctele forte și punctele slabe. În caz contrar, această strategie se poate întoarce împotriva dvs.

3. Mergeți la cuvânt

Există un singur mod de a trece la fapte: Fiți schimbarea pe care doriți să o vedeți în echipa dvs. Cu cuvinte simple, înainte de a comunica orice schimbare echipei, puneți-o mai întâi în aplicare în propria viață profesională.

Nucleul personal de etică al fiecărui lider trebuie să se alinieze cu valorile companiei. Dacă nu este așa, veți avea probleme în a-l impune celorlalți. Pe de altă parte, atunci când liderii respectă în mod constant regulile companiei, chiar și în perioade turbulente, angajații le urmează exemplul.

În cazul în care un lider nu reușește să respecte regulile, este mai puțin probabil ca angajații să urmeze deciziile liderului. Așadar, în timp ce încercați să conduceți o unitate de afaceri sau o organizație, nu uitați că până și cele mai neînsemnate acțiuni pot crea valuri uriașe de camaraderie și încredere.

4. Comunicați cu înțelepciune

Un alt lucru important este să vă țineți angajații la curent. În acest fel, toată lumea rămâne pe aceeași lungime de undă și rămâne concentrată. Folosiți-vă puterea de convingere pentru a transmite mesajele potrivite la momentul potrivit. Atunci când trimiteți un e-mail oficial, întrebați-vă înainte de a apăsa butonul de trimitere:

Este acesta momentul potrivit pentru a face această declarație? Ar suna mai bine dacă ar fi spusă în persoană?

Tonul și momentul ales pentru transmiterea mesajului dumneavoastră pot face diferența. Cuvintele dure și tonul agresiv pot dăuna productivității angajaților dumneavoastră. Atunci când obiectivul dvs. este să motivați și să inspirați, reflectați asupra momentului și a mijlocului de comunicare.

5. Oferiți stimulente pentru angajați

Știați că mulți dintre cei mai de succes lideri de astăzi își asumă rareori meritele pentru succesele lor? În schimb, ei își laudă angajații sau colegii care au făcut totul posibil. Umilința este un atribut caracteristic al liderilor de succes.

Nu uitați să creați o listă de onoare săptămânală sau lunară. Lăudați un angajat care a avut performanțe bune în fața întregii echipe pentru a-i motiva să obțină aceleași rezultate.

Organizarea unor cine/prânzuri trimestriale este o altă modalitate fabuloasă de a recompensa o echipă după finalizarea unui proiect. Dar care este cel mai bun mod de a recunoaște eforturile echipei tale? Recompense și stimulente.

Oferirea de recompense monetare celor mai productivi angajați este una dintre cele mai bune modalități de a recunoaște eforturile echipei dumneavoastră. În timp ce trimiterea unui e-mail sau a unui bilet personal este un gest măreț pentru a le mulțumi angajaților dumneavoastră, stimulentele și recompensele pot insufla recunoștință și încredere în echipa dumneavoastră.

Dar se ridică o altă întrebare importantă: Cum să urmăriți productivitatea angajaților?

Folosiți gamificarea pentru a stabili un sistem transparent de urmărire a performanței. Gamificarea înseamnă transformarea muncii în jocuri, astfel încât proiectele să devină distractive și captivante. Proiectarea de jocuri cu strategii și obiective corporative încorporate este cea mai bună modalitate de a monitoriza performanța angajaților dumneavoastră.

Conform unui studiu recent, aproape 90% dintre angajați consideră că gamificarea îi face mai productivi la locul de muncă. Acest lucru se datorează faptului că managerii și liderii pot verifica punctele fiecărui angajat și pot oferi recompense în mod echitabil. Așa că, în mod natural, crește moralul angajaților.

Sfârșitul erei liderilor răi

S-au dus zilele în care strategiile de conducere draconice și autoritare funcționau pentru a-i face pe angajați mai productivi. Astăzi, cele mai bune modalități de a inspira echipele sunt să vă prețuiți angajații, să creați un mediu de lucru agil și să încurajați comunicarea deschisă. Definiți-vă clar așteptările și comunicați obiectivele de lucru pentru a vă inspira și motiva echipa.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com