Este timpul să adopți o abordare radicală față de îngrijirea de sine. Îmbunătățirea obiceiurilor tale îți poate spori semnificativ succesul.

A fi antreprenor poate fi interesant, motivant, avantajos din punct de vedere financiar și satisfăcător din punct de vedere personal. Poate fi, de asemenea, stresant și solicitant din punct de vedere emoțional, deoarece fiecare zi prezintă multe obstacole de depășit. Fără o concentrare solidă asupra sănătății și a stării de bine, viziunea unui antreprenor poate deveni distorsionată, ceea ce face ca obiectivele sale să fie mai greu de atins. Antreprenorii se luptă cu o încărcătură de stres mai mare decât majoritatea oamenilor și se pot simți rapid copleșiți.

Fie că gestionați un magazin de cărămidă și mortar, fie că oferiți un serviciu unui flux constant de clienți sau găzduiți un podcast popular, prioritizarea îngrijirii de sine poate fi o parte importantă a navigării pe apele antreprenoriale spre succes.

Antreprenorii pot prioritiza adesea arderea lumânării la ambele capete în detrimentul grijii pentru ei înșiși. A face un singur lucru pentru îngrijirea de sine poate contribui la creșterea productivității pe termen lung și vă poate ajuta să vă simțiți mai împlinit în ceea ce privește calea profesională aleasă. Iată câteva obiceiuri excelente de autoîngrijire pe care să le dezvoltați în timp ce vă conduceți imperiul.

1. Hrănește-ți corpul cu un combustibil bun

A avea energia și rezistența necesare pentru a conduce o afacere începe cu alimentarea corpului tău cu alimente sănătoase, odihnă și exerciții fizice. Persoanele care lucrează pe cont propriu stau adesea până târziu și lucrează până la miezul nopții pentru a-și transforma visele în realitate. Această înclinație spre surmenaj poate duce la a mânca orice este disponibil și la a face alegeri alimentare care nu vă hrănesc corpul. Chiar dacă nu sunteți gata să renunțați la nopțile târzii și la orele lungi de lucru, concentrarea pe o dietă echilibrată va face diferența. O soluție în acest sens poate fi un serviciu de livrare a meselor care porționează ingredientele diferitelor mese sau un serviciu care vă permite să încălziți și să mâncați. Hidratarea organismului este la fel de importantă, așa că țineți o cană cu apă la birou!

2. Fă din somn o prioritate

După cum am menționat, antreprenorii sunt renumiți pentru faptul că preced somnul în favoarea creării de idei și a dezvoltării afacerii. A avea o oră de culcare și un program de somn consistent va stimula în cele din urmă productivitatea, va permite mai mult spațiu în minte pentru creativitate și va fi benefic pentru sănătatea generală. CDC a declarat că 1 din 3 adulți nu dorm suficient pe noapte. Adultul mediu ar trebui să facă din 7 ore de somn pe noapte un obiectiv comun. Să te odihnești pare un lucru evident, însă atât de mulți antreprenori nu reușesc să se deconecteze. Mentalitatea de “încă un e-mail” sau “hustle-mode” poate însemna adesea că odihna este compromisă. Odată ce vă dezvoltați un ciclu de somn regulat, știți și de cât de mult somn aveți nevoie. Odihna nu este deloc dificilă – ceea ce este dificil este să ne dăm nouă înșine permisiunea de a ne odihni.

3. Stabiliți limite ferme în afaceri

Atunci când îți construiești afacerea, poți fi tentat să răspunzi la telefoane la orice oră din zi, să răspunzi imediat la e-mailuri și să fii disponibil în mod constant, în special pentru clienții și echipa ta. Cu toate acestea, a nu avea limite poate însemna modele de somn întrerupte, oboseală și alegeri proaste în ceea ce privește alimentația. Iar următorul lucru pe care îl știi este că epuizarea bate la ușa ta.

Există o credință printre cei care nu sunt antreprenori că în afaceri îți faci propriile reguli și că poți face ce vrei, îți stabilești propriul timp și libertatea. Deși există un oarecare adevăr în această afirmație, afacerile și antreprenorii construiesc aceste afaceri pentru a răspunde nevoilor clienților lor sau pentru a rezolva probleme. Comunicarea către clienți a orelor de lucru pe care le-ați stabilit și a faptului că sunteți “disponibil pentru apeluri” este o piatră de temelie esențială pentru succesul dumneavoastră. Un sfat care mi-a fost de ajutor este să îmi pun orele de răspuns în semnătura mea de e-mail.

4. Luați-vă pauze regulate

Este posibil să fi observat o temă cu aceste sfaturi de autoîngrijire: este un fapt simplu că antreprenorii tind să se suprasolicite. Chiar dacă trebuie să te forțezi să te îndepărtezi de muncă, fă-ți o prioritate din a lua mici pauze atunci când este posibil, chiar dacă este vorba doar de a sta afară și de a te bucura de o zi frumoasă. Tiparul te întrerupe din a fi în fața unui ecran, gândindu-te la un proces, rezolvând o problemă sau cheltuind energie la un apel este o reîncărcare.

5. Externalizează sarcinile

O mare parte din îngrijirea de sine este să știi când să spui “nu” și să știi ce muncă este mai bine delegată altora. Putem avea un mod prestabilit de a dori să facem lucrurile și așteptări despre cum ar trebui să fie. Dar cu cât îți permiți să reflectezi mai mult asupra zonei tale, cu atât mai mult poți aduce mai mult la masă.

Ce înseamnă autoîngrijire astăzi?

Definiția îngrijirii de sine este în continuă schimbare. La un moment dat, ea evoca viziuni de castraveți peste ochi și băi cu spumă. Astăzi, însă, îngrijirea de sine poate include orice acțiune care ajută o persoană să se reorienteze, să se odihnească și să se reîncarce. Activități precum yoga, meditația, atletismul, activitățile artistice și chiar și timpul petrecut cu prietenii ar putea fi incluse în categoria autoîngrijire.

Îngrijirea de sine a fost un cuvânt la modă în ultima vreme, dar acest lucru nu denigrează importanța sa, în special pentru antreprenori. Construirea și extinderea unei afaceri este o provocare formidabilă. Cei care sunt bine odihniți, bine hrăniți și concentrați asupra importanței bunăstării sunt bine pregătiți pentru a face față acestei provocări.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com