În ciuda scăderii numărului de angajați, companiile care acordă prioritate oamenilor ar trebui să se adapteze la o nouă realitate în care lucrătorii de linie sunt adevărații manageri de afaceri.

Companiile și noii angajați trebuie să-și amintească faptul că afacerile sunt o stradă cu două sensuri. Întreprinderile nu pot pur și simplu să angajeze și să păstreze pe oricine va rămâne, în detrimentul experienței clienților, deoarece angajații reprezintă managementul adecvat al oricărei afaceri.

Deși angajații nu sunt de neînlocuit, ei sunt esențiali pentru sănătatea și succesul unei companii, iar companiile ar trebui să reacționeze chiar acum. Într-o epocă în care angajații par să dețină toată puterea, este important să prioritizăm nevoile și obiectivele lor.

Iată cum arată atunci când angajații dețin puterea

Companiile încă mai cred că trebuie să aleagă între a prioritiza clienții și angajații, dar uită că o experiență puternică pentru clienți începe cu o abordare bazată pe angajați. Din perspectiva afacerilor, o experiență excelentă a angajaților generează venituri.

Pandemia i-a forțat pe angajatori să acorde prioritate clienților în detrimentul angajaților de linie, deoarece prima prioritate a întreprinderilor a fost asigurarea succesului pe termen lung. Cu toate acestea, în economia gigant, lucrătorii se luptă cu nesiguranța lucrătorilor și cu lipsa drepturilor fundamentale de muncă cu garanții.

Tendința actuală este ca angajații să aleagă compania, ceea ce obligă companiile să se simtă presate să “dea tot ce au mai bun”, datorită Marii Demisii. Să sperăm că situația lucrătorilor pentru angajații de linie se va îmbunătăți datorită acestei presiuni.

Companiile uită că angajații și managerii sunt în tranșee mai mult decât orice CEO sau top manager. Ei se ocupă mai îndeaproape de rutina zilnică, așa că au un ochi mai bun pentru ceea ce au nevoie echipele lor. Se numea paradoxul din prima linie: angajații din prima linie sunt adesea primii care simt schimbările iminente, dar sunt ultimii care se fac auziți în cadrul unei organizații.

Da, managementul și fondatorii joacă un rol esențial în succesul unei companii, dar tratarea angajaților ca pe un mijloc pentru un scop este dăunătoare. Așa cum multe industrii descoperă odată cu acest deficit de forță de muncă, au nevoie de această așa-numită forță de muncă “de unică folosință” mult mai mult decât își dau seama.

Din nou, totul ține de echilibru. Este posibil să împuterniciți lucrătorii de linie fără a diminua valoarea și profiturile unei afaceri. Chiar și din punct de vedere pur comercial, este mai bine să dezvolți și să menții o echipă stabilă decât să te ocupi de muncitori.

Iată patru moduri în care afacerea dvs. se poate adapta la acest climat de schimbare a angajaților.

1. Creați o mentalitate pozitivă

Tratați-vă echipa cu o mentalitate cu adevărat centrată pe oameni. Oferiți cursuri de formare la locul de muncă, căutați să promovați din interior și puneți puternic accentul pe o atmosferă de echipă în care toți suntem construiți împreună.

Tratarea angajaților ca pe niște roboți sau obiecte de unică folosință care trebuie consumate și înlocuite este o greșeală. Timp de mulți ani aceasta a fost norma, iar pandemia a adus în sfârșit aceste practici dăunătoare în lumina reflectoarelor.

2. Credeți în oamenii dumneavoastră și lăsați-i să crească

Să crezi în angajații tăi este esențial pentru succes, mai ales dacă conduci un startup aflat într-o fază de creștere rapidă. Acest lucru înseamnă că promovările ar trebui să aibă loc rapid. Angajați oameni cu background-uri variate și urați-le bun venit în echipa dvs. De exemplu, am angajat atât o cântăreață de operă de succes, cât și o persoană care a fost anterior o persoană fără adăpost; ambele au fost atuuri extraordinare pentru misiunea noastră!

3. Colectarea de informații

Best Buy le-a cerut angajaților săi din prima linie să prognozeze modul în care anumite evenimente vor afecta vânzările cu amănuntul. Previziunile colective ale angajaților din prima linie sunt adesea mai precise decât previziunile oficiale.

Cereți echipei dvs. să aducă idei și lăsați-o să inițieze discuții și inovații. Dar nu uitați că acest lucru va fi în pierdere dacă nu se simt valorizați și împuterniciți. De exemplu, ștampila pentru pungi de la Food Rocket a fost realizată manual de un angajat. Un alt membru al echipei a luat inițiativa de a crea premii, programe de bonusuri și salarii pentru a recunoaște și recompensa lucrătorii harnici.

4. Înlăturați limitele

În cele din urmă, este de datoria directorului general și a conducerii superioare să fie abordabili și întotdeauna disponibili pentru fiecare persoană din companie. Conducerea nu este un supervizor înalt; ei fac parte din aceeași echipă ca toți ceilalți.

Eu le spun echipei mele că nu este doar o slujbă. Dacă vor să își însușească rolul, au acces la cursuri de formare care îi vor ajuta în toate demersurile viitoare.

A-ți trata angajații de linie ca pe un manager înseamnă să le oferi același nivel de acces la tine. Accesul este puternic; vă ajută echipa să simtă că gândurile, opiniile și preocupările lor contează.

Mulți concurenți nu împărtășesc aceste opinii, dar cu toții sperăm să vedem că acest lucru se va schimba în viitor. Atunci când aveți grijă să angajați oameni care sunt inteligenți și ambițioși, este înțelept să îi faceți să simtă că pot contribui cu gânduri și idei și că pot fi recompensați pentru eforturile lor.

În cele din urmă, concluzia pentru directorii executivi și pentru managementul de vârf este că este perfect normal ca angajații de linie să aibă putere la locul de muncă. Este de preferat, mai ales în economia actuală. Implică-ți echipa în afaceri, dă-le putere lucrătorilor tăi să simtă că sunt importanți și nu uita că toată lumea are o măsură egală de măreție cu care să contribuie la afacerea ta.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com