Dacă doriți să creați o organizație performantă, există sarcini specifice pe care nu le puteți ignora. Printre aceste sarcini se numără, în primul rând, dezvoltarea liderilor actuali și viitori ai companiei dumneavoastră. Gândul de a concepe și implementa un program durabil de dezvoltare a liderilor poate fi chinuitor. Este clar că pentru a deveni o organizație performantă este nevoie de mult timp, disciplină și practică. Dar, urmând acești 7 pași de mai jos, vă veți pregăti pe dumneavoastră și echipa dumneavoastră pentru un succes maxim:
1. Aliniați obiectivele de formare pentru dezvoltarea leadership-ului cu obiectivele de afaceri la nivel înalt
Obiectivele programului dvs. de dezvoltare a leadership-ului sunt aliniate cu viziunea dvs. despre ceea ce va deveni afacerea dvs. Revizuirea priorităților dvs. strategice și determinarea abilităților de care liderii dvs. au nevoie pentru a le îndeplini este imperativă pentru succesul durabil al programului.
De asemenea, luați în considerare modul în care, atunci când va fi implementat cu succes, noul dvs. program se va alinia cu cultura dvs. Ce trebuie să schimbați, dacă este cazul, în cultura dumneavoastră?
Este necesar să aveți o viziune clară și convingătoare asupra modului în care competențele pe care le construiți în cadrul programului de dezvoltare a liderilor vor sprijini foaia de parcurs a companiei dumneavoastră. Directorii și angajații dvs. se vor aștepta la legături vizibile cu afacerea dvs.
2. Planificați o călătorie de învățare care să satisfacă cerințele liderilor dvs.
Planificarea unei călătorii de învățare poate fi complexă. Voi menționa două puncte cheie. În primul rând, asigurați-vă că predați abilități direct legate de competențele de bază ale liderilor. Ce trebuie să facă liderii dvs. și de ce? Și ce comportamente specifice căutați să demonstreze?
Al doilea este să vă gândiți la metodele de predare corecte pentru a răspunde nevoilor cursanților dumneavoastră. Liderii dvs. au nevoie de o călătorie de învățare virtuală? Doriți ca ei să învețe împreună sau să exploreze pe cont propriu? Este o călătorie de învățare mixtă alegerea potrivită? Fiecare metodă are avantaje și dezavantaje unice; gândiți-vă bine la acestea.
3. Oferiți managerilor instrumentele necesare pentru a-i ajuta pe cursanții lor să reușească
Acordați atenție rolului care poate devaloriza programul – managerul cursantului dumneavoastră. Atunci când liderii din prima linie și managerii lor nu sunt incluși în implementarea și executarea programului, aceștia nu vor angaja resursele necesare pentru un succes susținut.
Marii proprietari de programe de dezvoltare a liderilor organizează sesiuni de orientare pentru aceste grupuri. Învățați-i cum să își antreneze asociații implicați în program. Managerii de program doresc să asigure succesul liderilor pe care îi instruiesc. Formatorii ar trebui să desfășoare sesiuni inițiale și continue de coaching și formare pentru manageri, după cum este necesar.
Cel mai important, proprietarii de programe îi ajută pe lideri să înțeleagă de ce inițiativa este relevantă și conduce la succes.
4. Elaborați un plan de implementare și stabiliți dacă trebuie să realizați un proiect pilot
Dacă decideți că trebuie să derulați un pilot, unul dintre primele lucruri de făcut este să alegeți cine va fi primul. Apoi, unde și când se face pilotul? Am văzut programe care au eșuat pentru că sesiunea pilot virtuală a început la ora 8:00 a.m. pe coasta de est (da, la ora 5:00 a.m. pe coasta de vest).
Luați în considerare politica internă care va însoți cu siguranță un pilot. Liderii care nu sunt de acord cu dezvoltarea conducerii pot avea impresia că sunt pregătiți pentru eșec. Alții se pot simți excluși dacă nu fac parte din grupul pilot. Comunicarea este esențială pentru ca programul dumneavoastră să funcționeze fără probleme în aceste faze inițiale.
5. Nu uitați de ceilalți jucători importanți
Bineînțeles, cursanții dumneavoastră sunt esențiali, la fel ca și campionii și factorii de decizie. Dar actorii cruciali sunt facilitatorii, producătorii și suportul de proiect. Fără acești membri ai echipei, programul nu va avea succes.
Implementatorii de programe tratează cu atenție responsabilitatea fiecărui membru al echipei, cu o selecție și o educație bine gândite pentru toți membrii echipei. Toți membrii echipei trebuie să știe cum se aliniază această inițiativă cu viziunea companiei lor și cum se încadrează ei în puzzle.
6. Facilitați-le cursanților începerea cursurilor
Planificați-vă punctele de contact pentru toate rolurile cheie: cursanții, managerii, campionii și partenerii critici de învățare. Este important să vă revizuiți comunicările pentru concizie și claritate.
Revizuiți prezentarea. Le prezentați doar fapte sau îi entuziasmați pe cursanți cu privire la program? Scrieți pentru a emoționa. Încurajați-i pe cursanți să vadă relevanța și valoarea învățării abilităților de leadership de care vor avea nevoie pentru a se dezvolta în cadrul afacerii dumneavoastră. Este o bună practică să legați un lider senior de eforturile de comunicare. Cereți influențatorilor interni critici să promoveze și să împărtășească un interes pentru program la toate nivelurile.
Mă gândesc adesea la acest lucru ca la utilizarea social media pentru a influența un public. Liderii seniori ar trebui să aibă mai multă influență. Prin urmare, un e-mail de încurajare din partea liderilor seniori poate stimula entuziasmul pentru programul dumneavoastră.
7. Măsurați pentru a arăta valoarea
O bună practică pentru implementarea și monitorizarea unui program de dezvoltare a conducerii este de a identifica rezultatele pe care vă așteptați să le obțineți. Cu aceste cunoștințe, utilizați datele de măsurare pe care le colectați pentru a demonstra efectul programului. Identificați lacunele neașteptate și noile oportunități pentru a crește impactul programului și pentru a ghida deciziile viitoare.
În mod obișnuit, văd companii care folosesc o matrice legată de comportament. Acestea pot măsura apelurile, utilizarea zilelor de concediu medical și ratele de rotație a angajaților. Adesea, acestea sunt greu de stabilit ca bază de referință. Prin urmare, îmi încurajez clienții să utilizeze sondaje care măsoară comportamentele de conducere așa cum sunt percepute de oamenii pe care îi conduc.
Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?
Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.
De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.
Sursa: entrepreneur.com