Potrivit Inc.com, pentru a obține rezultate maxime de pe urma echipelor la locul de muncă, ideal ar fi să le stimulați dorința de a obține diverse beneficii pe termen lung. Această idee se bazează pe faptul că celor mai mulți oameni le este teamă să își piardă locul de muncă. Frica poate deveni inamicul inovației și eficienței muncii în echipă, deoarece o muncă în echipă eficientă dă roade atunci când echipele nu se tem de a pierde – sau, mai rău, de a-și pierde serviciul. Deci, în loc să fie temător, coordonatorul unei echipe ar trebui să își îndemne subordonații să privească lucrurile dintr-o perspectivă pe termen lung. În cele ce urmează, vă prezentăm trei modalități de a realiza acest lucru:
1. Adoptați o abordare pe termen lung a salariilor
Există companii care le oferă angajaților un salariu la limita acceptabilului, oferindu-le însă bonusuri imense bazate pe obiective specifice. Secretul este că aceste prime pot fi plătite și sub formă de acțiuni în cadrul companiei, așa cum se întâmplă în cazul companiilor nou-înființate. Astfel, echipele sunt încurajate să își concentreze eforturile spre viitor, urmărind interesele pe termen lung ale companiei.
2. Angajați oamenii cu mai multe oportunități
Inițial poate părea absurd să angajezi oameni care pot abandona cu ușurință postul curent, având o multitudine de oferte și oportunități la dispoziție. În realitate, însă, cei care știu că viitorul le este asigurat altundeva nu se tem la fel de mult de pierderea serviciului actual. Angajații fără alte opțiuni (cei cărora le e teamă că serviciul pe care îl au e singurul de care sunt în stare) au șanse mult mai mici de a inova.
3. Angajați oamenii care contestă autoritatea
Conducerea unei echipe nu ar trebui să se teamă sau să simtă jignită atunci când este contestată, pusă la îndoială sau criticată. În mod similar, echipelor nu ar trebui să le fie teamă de a contesta starea actuală a lucrurilor. Ele ar trebui recompensate pentru că pun la îndoială informațiile convenționale și creează inovații.
Atunci când echipele se tem – de eșec, de pierderea serviciului, sau de lider- eficiența muncii în echipă are de suferit. Prin oferirea de stimulente echipelor astfel încât să le intensifice implicarea în muncă, pentru a atinge obiectivele pe termen lung, acestea vor deveni mai eficiente.