Antreprenoriatul reprezintă zilnic un salt către necunoscut. În vremuri de incertitudine economică, acest salt poate părea ca și cum s-ar face de pe o stâncă. Ne aflăm într-una dintre aceste perioade. Probabil că va dura luni de zile pentru a ne readapta complet la forțele care au lovit economia mondială, iar pentru antreprenori, lunile pot părea ani.
Cu un manual de acțiune corect, antreprenorii pot supraviețui și prospera în orice scenariu economic. Iată cinci lucruri pe care le puteți face pentru a vă propulsa afacerea înainte acum și pentru a trece peste dificultățile ciclurilor de afaceri în anii următori.
1. Învățați-vă lecțiile din perioadele dificile
O economie cu probleme prezintă o oportunitate unică de a lua decizii dificile cu privire la planul de afaceri. Totul este deschis pentru reexaminare. Cum s-a schimbat piața? Se confruntă clienții dumneavoastră cu provocări care ar putea crea noi oportunități pentru dumneavoastră? Cum vă schimbă noile condiții acțiunile și ce trebuie să întreprindeți ca răspuns?
Evaluați critic foaia de parcurs a produsului dumneavoastră. Este momentul să vă schimbați sau să deveniți mai agresiv cu planurile dvs. actuale? Prioritizați caracteristicile cu cea mai mare marjă de profit care pot fi realizate în următoarele douăsprezece luni. Renunțați la proiectele care nu se regăsesc pe această listă și realocați resursele în consecință. Reevaluați prețurile. Chiar dacă inflația se retrage de la cele mai ridicate niveluri din ultimii patruzeci de ani, costurile materiilor prime și ale transportului rămân foarte ridicate. Care va fi impactul asupra clienților dumneavoastră dacă ajustați prețurile sau adăugați suprataxe pentru a compensa aceste costuri, cel puțin temporar?
A fost un an dificil pentru angajări. Multe companii au luat talentele pe care le-au putut obține. Dacă există angajați sau lucrători part-time care s-ar descurca mai bine într-un alt loc de muncă, acum este momentul să le dați drumul. Faceți corecții cu mintea limpede care vor da roade în general – corecții care ar putea fi evitate în vremuri mai puțin dificile.
2. Aveți grijă la bani
Capitaliștii de risc se retrag. În al treilea trimestru, Crunchbase a raportat că finanțarea pentru startup-urile din SUA și Canada a scăzut cu 50% de la an la an. Evaluările sunt în scădere pe toată linia. Dacă sunteți suficient de norocos să fiți un startup în stadiu avansat care a beneficiat de generozitatea VC în 2021, faceți ca ultima dvs. majorare să dureze mai mult decât era prevăzut.
Păstrați-vă praful de pușcă uscat și amânați să mergeți pentru o altă rundă până când piețele se echilibrează. Reapreciați elementele de bază pentru companiile în stadiu incipient, cu o validare de piață mai mică și o distanță mai mare între momentul actual și un potențial exit. Amânați toate cheltuielile de capital. Profitați de modelul de lucru hibrid, dacă este posibil, pentru a reduce chiria și alte cheltuieli de birou. Continuați cu Zoom sau Google Meet. Nu este momentul să acumulați costuri de deplasare. Renegociați taxele și condițiile cu furnizorii de servicii. Căutați condiții de creditare cu furnizorii cheie, într-un cuvânt, bootstrap.
3. Vorbiți cu clienții, în persoană. Acum.
Cum s-au schimbat nevoile de afaceri ale clienților dvs. – fie că sunt plătitori sau beta – în ultimele 18 luni? Există beneficii ale soluției dvs. care au o valoare mai recunoscută acum? Aproape toate afacerile, de exemplu, de la corporații la startup-uri, au fost forțate să reia lecțiile de gestionare a lanțului de aprovizionare. Startup-urile care își pot ajuta clienții să ia decizii de afaceri mai bune pe baza inteligenței artificiale (AI), să reducă costurile prin îmbunătățirea gestionării stocurilor sau să se protejeze împotriva scenariilor de epuizare a stocurilor prin identificarea și construirea de relații cu noi surse de aprovizionare mai locale vor avea un avantaj.
4. Culturile blue-chip atrag talentele blue-chip
Cultura companiei poate fi una activă sau una pasivă. O cultură incluzivă și bogată ajută în cazul recrutărilor de talente. Găsirea acestor talente care cred în ceea ce faceți și care sunt aliniate cu valorile echipei dvs. îmbunătățesc semnificativ șansele ca acestea să rămână alături de dvs. și în vremurile rele.
După luni de febră a “marii demisii”, este posibil ca cererea supraîncălzită de talente să se răcească. Poate că ofertele nu mai sunt la fel de rapide sau grandioase ca acum un an. Poate că Twitter și Meta nu vor fi singurele companii din sectorul tehnologic care vor renunța la oameni. Indiferent de asta, căutarea de top performeri nu este un robinet pe care o companie îl poate închide și deschide.
Cu o mentalitate corectă și o abordare ambițioasă, un antreprenor poate face din 2023 un an în care să prospere.
Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?
Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.
De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.