Și pentru că am continuat și anul acesta colaborarea cu revista CARIERE, o revistă dedicată profesioniștilor în HR, împărtășesc cu voi, un fragment din primul articol, deja publicat în numărul din aprilie al revistei, în cadrul secțiunii Managing, despre conflictele la locul de muncă și rezolvarea lor.
Sper să vă placă !
Dictonul „Ignoranța e fericirea supremă” nu se aplică dacă sunteți managerul a doi angajați care nu se înțeleg absolut deloc. Atunci când doi angajați se urăsc, animozitatea lor poate transforma un mediu într-unul toxic. Întotdeauna vor exista conflicte între colegi; nu poți fi cel mai bun prieten al tuturor. Cu toate acestea, trebuie să fii politicos și capabil de a lucra în echipă. Cu cât persistă mai mult antipatia dintre angajați, cu atât va fi mai probabil să afecteze productivitatea acestora și a celor din jurul lor. În final, problema trebuie remediată.
Dacă starea conflictuală apare între doi angajați plătiți cu ora, probabil veți avea tendința de a ignora problema sau poate de a vă disciplina angajații, dacă le-a fost afectată performanța. Poate vă veți hotărî să renunțați la unul dintre ei sau la amândoi pentru a evita un scandal. Cu toate acestea, situația se complică atunci când conflictul are loc între angajați cu normă întreagă. Iar atunci când conflictul are loc între două persoane care concurează pe același post, în urma planificării succesiunii, emoțiile și ambițiile pot da oricui bătăi de cap.
*Fragment din articolul aparut în revista Cariere ediția aprilie 2015.