Acum două zile, Aon Hewitt a făcut publică cercetarea lor anuală “Workforce Mindset Study“, un studiu ce a implicat 2000 de angajați, analizând experiențele acestora la locul de muncă. Printre statisticile surprinzătoare pe care le-au descoperit se numără: 52% dintre angajați sunt deschiși la opțiunea de a părăsi locul de muncă din prezent, iar 44% dintre aceștia deja își caută un nou job în mod activ.
Angajatorii trebuie să rămână competitivi, iar acest lucru presupune să înțeleagă ce anume îi diferențiază de ceilalți. Aceiași factori care îi fac pe angajați să fie nemulțumiți de actualele lor locuri de muncă sunt, în același timp, factorii care îi ispitesc să-și caute un alt angajator. Așadar, este crucial să vă gândiți nu doar la retenția angajaților, dar și la modalitățile prin care puteți atrage cei mai buni candidați.
Participanții la cercetarea efectuată de către Aon au fost întrebați ce așteptări au de la un loc de muncă, iar cele mai importante caracteristici evidențiate de către ei au fost oportunitățile de a se dezvolta și de a avansa în carieră. De asemenea, cercetătorii au aflat că ceea ce diferențiază o companie de alta este măsura în care sunt împlinite așteptările angajaților. Printre diferențele majore numite de către respondenți, cele mai comune au fost: “îmi oferă un salariu peste medie”, “primesc anumite beneficii simple”, “este un loc de muncă la care mă simt bine”, “există un program de lucru flexibil” și “se potrivește foarte bine cu valorile mele”.
Citește și “Cum să identificați angajații ce vor să părăsească organizația“
Comunicarea este, de asemenea, crucială pentru angajați atunci când evaluează mediul de lucru. Cei care spun că la locul de muncă există o comunicare sinceră și deschisă au o șansă de aproape 15 ori mai mare să fie cu adevărat implicați în ceea ce lucrează. Iar dacă angajatorii îi încurajează să își împărtășească ideile și opiniile cu ceilalți membri ai echipei, există o șansă de 11 ori mai mare să aibă un nivel de engagement crescut.
În același timp, nu trebuie să uitați că angajații au diferite nevoi și dorințe, în funcție de vârsta și generația din care fac parte. De exemplu:
-Cei din generația “Baby boomers” sunt mult mai puțin interesați de oportunitățile de avansare în carieră, față de membrii generațiilor mai tinere.
– Pentru cei care fac parte din Generația X și “Baby boomers”, există șanse mari să-și dorească beneficii mai solide decât “milenialii”.
-“Baby boomers” caută, în general, îmbunătățiri în materie de salariu și de recunoaștere a meritelor.
– Membrul tipic al generației X își dorește leadership mai bun
-“Milenialii” prețuiesc distracția cel mai mult.
Așadar, angajatorii ar trebui să se străduiască să ofere cât mai multe oportunități de dezvoltare și de avansare în carieră și să-și asculte mult mai bine angajații. Oferiți-le feedback oamenilor din echipa voastră cât mai des și gândiți-vă cum puteți să-i răsplătiți cât mai bine pentru performanțele lor, dar nu uitați, este greu să găsiți doi angajați care-și doresc exact același lucru.