Știți unde sunt angajații voștri în fiecare după-amiază? Dacă da, știți ce anume fac? Potrivit unui studiu de la Mercer, există o șansă de 50% ca orice angajat să fie gata să plece din companie și să-și caute un nou loc de muncă. Potrivit  sondajului făcut pe populația din S.U.A., 32% dintre angajați “se gândesc serios să-și abandoneze slujba sau profesia din prezent”, iar 21% sunt nemulțumiți cu locul de muncă actual și au în permanență o productivitate și un nivel de engagement scăzute. Așadar, chiar dacă angajații sunt la biroul lor, este posibil să nu lucreze nimic.

Deci, care este problema? Dacă angajații au același venit ca în urmă cu trei ani, sunt șanse mari să fie nefericiți, în special dacă au primit mai multe responsabilități și muncesc mai mult. Altă problemă este că multe companii au beneficii și contribuții reduse la fondul de pensionare. Alți factori ca mediul de lucru și cultura organizațională pot duce cu siguranță la nemulțumirea angajaților.

Primul pas pentru a preveni nemulțumirea și comportamentul tipic al angajaților gata de a părăsi compania este să cunoașteți care sunt semnele semnificative.  Acestea sunt lucrurile după care să vă uitați:

  • Puține plângeri sau chiar deloc – Nu vă lăsați păcăliți. Doar pentru ca un angajat nu are nicio plângere, nu înseamnă neapărat că este fericit. În timp ce nu vă doriți o echipă de plângăcioși, vreți totuși ca angajații să se simtă liberi să vă spună care sunt îngrijorările și nemulțumirile lor. Absența plângerilor poate fi un semn că le e frică să nu cauzeze probleme sau că pur și simplu nu le mai pasă. Amintiți-le că vreți să știți care sunt problemele ce le afectează productivitatea la muncă și creați un mediu deschis și confortabil pentru ca ei să vi le spună.
  • Pierderea timpului – Un angajat care petrece ore întregi pe site-uri de interes personal, în fiecare zi, poate fi un angajat neperformant sau poate doar nu are destule de făcut. Fiți sigur că angajații au un volum de muncă corect și echilibrat, care să-i facă să se simtă provocați și utili, dar nu îi supraîncărcați.
  • Nu învață nimic nou – Angajații se bazează pe aceleași abilități ca atunci când i-ați angajat? Asigurați-vă că le oferiți oportunități de dezvoltare pentru a-i face să se simtă provocați și motivați. Angajații trebuie să poată răspunde la întrebarea “Mie ce-mi iese?” ca să fie complet implicați la locul muncă.
  • Lipsa entuziasmului – Angajații ar trebui să găsească o satisfacție în ceea ce fac, chiar dacă nu este cea mai interesantă muncă. Spuneți-le cât de importanți sunt pentru companie și găsiți noi provocări pentru ei. Pierre Omidyar, fondatorul eBay, spune că “Trebuie să crezi cu adevărat în ceea ce faci, să fii destul de pasionat încât să depui munca și timpul necesar…atunci vei avea succes.”
  • Prea mult stres – Aveți grijă la angajații care se străduiesc prea mult să rezolve toate cererile și problemele și nu au nicio pauză. Vorbiți despre ce ați putea face pentru a reduce din efort și fiți flexibil cu programul și termenii limită ca să nu pierdeți un angajat bun.

Găsiți alte modalități în afară de beneficiile materiale pentru a răsplăti angajații ce fac o treabă bună, ca de exemplu să le oferiți o zi liberă sau să ieșiți cu ei la prânz. Țineți minte, fiecare angajat este motivat într-un mod diferit. Datele obținute din uneltele de evaluare pot fi o metoda bună de a afla ce îl motivează pe fiecare angajat în parte și să vă ajute să păstrați cei mai buni angajați.

Voi cum vă descurcați cu angajații ce vor să plece din companie?