Având în vedere că asistăm la cea de a patra revoluție tehnologică, nu este de mirare faptul că cele mai noi cerințe de angajare includ CV-uri video, postări meticuloase pe Facebook sau profiluri de LinkedIn cât mai cuprinzătoare și explicite.

În cazul profilului de LinkedIn, lucrurile sunt destul de simple. Viața profesională este în prim-plan pe această rețea socială. Este vital ca, din primele rânduri, să iasă în evidență ce anume vă caracterizează din punct de vedere profesional. Majoritatea persoanelor aleg să ofere informații generice, fără substanță, sau chiar să lase o parte din câmpuri necompletate. În mod normal, profilul de LinkedIn ar trebui să reprezinte mai mult decât un simplu echivalent al CV-ului dumneavoastră și să capteze imediat atenția angajatorului.

Cum puteți face asta? Acestea sunt câteva dintre sfaturile cele mai importante pentru crearea un profil LinkedIn ideal:

  1. Personalizați-vă secțiunile “Rezumat” și „Titlu”

De fapt, este  recomandat să vă personalizați întreg profilul. Menționați toate job-uri pe care le-ați avut pe parcursul carierei dumneavoastră și toate abilitățile dobândite –  demonstrați că dețineți o arie largă de aptitudini ce vor impresiona angajatorii.

Dacă tot ceea ce faceți este să vă expuneți locurile de muncă și responsabilitățile avute în trecut, pierdeți oportunitatea de a vă prezenta cu adevărat. Folosiți-vă secțiunea “Rezumat” pentru a spune oamenilor exact pentru ce sunteți cunoscut sau pentru ce anume ați dori să fiți cunoscuți. Nu lăsați oamenii să “ghicească” de ce ați schimbat industria sau locul de muncă.

  1. Împărtășiți cu ceilalți ce ați făcut, cine sunteți și ce anume vă definește

Majoritatea utilizatorilor de LinkedIn explică în detaliu rolul lor în secțiunea rezervată job-urilor și, totuși, nu reușesc să ofere o imagine prea clară despre activitatea lor profesională. Pe lângă explicațiile despre rolul dumneavoastră în companie, vorbiți și despre impactul schimbărilor sau al acțiunilor efectuate și, dacă se poate, susțineți informațiile cu cifre sau date relevante.

Această greșeală este destul de frecventă și în cadrul CV-urilor, unde oamenii pur și simplu enumeră responsabilitățile din cadrul rolurilor avute, dar nu și realizările lor personale. Spre deosebire de CV, profilul dumneavoastră de LinkedIn poate fi mai informal și poate să conțină mult mai multe informații. Pe lângă enumerarea responsabilităților și realizărilor, nu uitați să explicați de ce ați ales domeniul de activitate respectiv și care sunt pasiunile dumneavoastră.

Dacă nu vă simțiți confortabil să vorbiți despre dumneavoastră, lăsați-i pe ceilalți să o facă. O recomandare venită din partea unui fost coleg, manager sau mentor va oferi cu siguranță credibilitate.


Citește și 6 sfaturi pentru dezvoltarea capacității de a vorbi în public


  1. Adăugați exemple concrete din munca dumneavoastră

Chiar dacă LinkedIn oferă utilizatorilor posibilitatea de a oferi publicului mostre concrete din munca lor, această funcție este pur și simplu ignorată de majoritatea oamenilor. Cu ajutorul câtorva capturi de ecran, puteți scoate mai ușor în evidență productivitatea și eficiența dumneavoastră ridicată. Pe lângă faptul că angajatorii vă pot descoperi abilitățile mai ușor, profilul dumneavoastră va deveni, de asemenea, și mai captivant.

Profilurile simple, lipsite de prea multe informații reprezintă un adevărat chin pentru angajatorii care caută pe LinkedIn să recruteze top performeri. Vestea bună pentru dumneavoastră este că nu trebuie să faceți foarte multe pentru a vă face profilul mai interesant.

Și nu uitați, aveți deja un CV,  LinkedIn-ul dumneavoastră trebuie doar să vină în completarea acestuia.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursă: FastCompany.com