“Odată ce ați încheiat vânzarea, nu mai vorbiți.” Așa ne spune Eric Chen, profesor de business la Universitatea din St. Joseph, într-un articol pentru Fast Company. “Tot ce mai puteți face după acest moment este să pierdeți afacerea.” Punctul cheie al eficienței în vânzări este să fiți un bun ascultător. Ascultarea poate fi avantajoasă și în cazul în care persoana cu care negociați are o scăpare și spune ceva ce nu intenționa. Ascultarea este o componentă importantă a comunicării eficiente și de aceea se aplică nu doar vânzărilor. Acest articol vă va furniza patru sfaturi pentru a îmbunătăți abilitățile de comunicare:
1. Concepeți un plan
Înțelegeți modul în care ascultați și adaptați-vă preferințele dvs. la modul în care comunică ceilalți – cu alte cuvinte nu presupuneți că ceilalți vor asculta la fel ca dumneavoastră. Luați în considerare care este scopul interacțiunii dumneavoastră, ce informații veți afla, și care sunt cele trei puncte pe care le puteți comunica eficient, care vor aduce un plus de valoare celeilalte persoane.
2. Nu vă temeți de liniște
Liniștea poate fi ciudată și incomodă uneori. Rezistați tentației de a încerca să umpleți momentele de tăcere. Ascultarea este o abilitate esențială de comunicare eficientă, iar tăcerea este un instrument puternic, în special în negocierile eficiente ale vânzărilor. Tăcerea vă poate câștiga timp de gândire, dar în cazul în care omologul dumneavoastră este incomodat de tăcere, poate divulga ceva ce nu a vrut să divulge. Nu utilizați tăcerea pentru a planifica ceea ce aveți de gând să spuneți în continuare; în schimb, ascultați cu adevărat ceea ce comunică celălalt, astfel încât să puteți ști exact cum și ce să răspundeți.
3. Ascultați ce are de spus celălalt
Ascultarea nu înseamnă doar să auziți cuvintele spuse – înseamnă să auziți ceea ce se comunică. Este important să fiți atent la limbajul corpului, care vă poate permite să înțelegeți mai ușor ceea ce se comunică. Așteptați până când totul s-a spus, înainte de a formula un răspuns.
4. Vizualizați cuvintele interlocutorului
Mențineți contactul vizual adecvat, și încercați să vizualizați în mod activ ceea ce comunică cealaltă persoană. Acest lucru vă ajută să vă concentrați la mesajul său, nu la ce veți spune în continuare.
Marian Thier, co-fondatoare a companiei Listening Impact LLC , a spus “Companiile conduse de lideri cu abilități de ascultare excelente depășesc de trei ori concurența.” Agenții de vânzări care își îmbunătățesc abilitățile de comunicare vor avea parte de mai mult succes în vânzări. Tăcerea este de aur, iar ascultarea este o abilitate importantă în comunicare eficientă.
Aveți sfaturi legate de ascultare, sau moduri de îmbunătățire a comunicării? Vă rog să le împărtășiți cu noi în secțiunea de comentarii.