Statisticile ne spun că numărul persoanelor care își gestionează propria afacere este în continuă creștere. Această informație este interesantă din foarte multe puncte de vedere, dar, în același timp, este greu să nu ne vină în minte și dezamăgirile ce vin odată cu numărul ridicat al oamenilor care încearcă să devină antreprenori.
Potrivit lui Bill Gross, fondatorul companiei Idealab, nu ideea, planul, modelul de business și nici măcar banii nu reprezintă cel mai important factor pentru succesul unei noi afaceri. În realitate, totul ține de alegerea momentului potrivit pentru a începe acea afacere, spune Bill. El a studiat peste 100 de companii și a descoperit că alegerea momentului potrivit a fost factorul decisiv privind succesul sau eșecul afacerilor în 42% dintre cazuri.
Într-un Ted Talk, Gross oferă un exemplu relevant în acest sens: Z.com era o companie de divertisment online. Ei strânseseră suficienți bani, aveau un model de business excepțional și reușiseră chiar și să convingă talente cunoscute de la Hollywood să se alăture companiei. Problema pentru aceștia a fost că, la vremea aceea, internetul avea viteze extrem de scăzute și era mult mai dificil de utilizat. Trebuia să adaugi codec-uri în browser și să găsești soluții pentru tot felul de probleme complicate. Toate aceste provocări au dus către eșecul companiei Z.com. Doi ani mai târziu, Youtube a lansat o platformă asemănătoare care a obținut succesul într-o perioadă foarte scurtă. Care era diferența? Problema codec-uri avea să fie rezolvată de către Adobe, iar internetul broadband, de înaltă viteză, devenise foarte popular.
Poți avea o idee incredibilă, dar, dacă nu o lansezi pe piață la momentul potrivit, este foarte posibil să eșueze. Acestea sunt câteva lucruri pe care ar trebui să le iei în considerare înainte să îți începi propria afacere:
Te simți pregătit?
Una dintre problemele cele mai des menționate de către antreprenori este oboseala. Aceștia sunt extenuați din mai multe puncte de vedere, iar vina reprezintă un alt factor recurent, în special pentru antreprenorii care sunt și părinți. Din aceste motive, ar trebui să te gândești înainte de a porni pe acest drum: este acum momentul potrivit din viața ta pentru a începe o afacere? Vei putea găsi un echilibru între familie și business? Ești pregătit să îți sacrifici cea mai mare parte din timpul liber? Fii sincer cu tine și cu familia ta. Dacă nu ești pregătit pentru o schimbare majoră, atunci probabil nu este acesta momentul potrivit din viața ta pentru a deveni antreprenor.
Citește și Algoritmul pentru inovație
În ce stadiu se află competiția?
De foarte multe ori, tinerii antreprenori privesc giganții din industria lor drept competiție directă. Ceea ce, în majoritatea cazurilor, este complet fals. În realitate, acești giganți sunt cei care au deschis piața și pentru firmele mai mici, prin dezvoltarea unei culturi care a lansat un drum sau o direcție pentru toate celelalte. Examinează-i, așadar, pe adevărații competitori și analizează-i pe giganți. Ce fac aceștia bine și afacerii tale îi lipsește? De ce ar trebui clienții să aleagă produsul sau serviciile oferite de către tine?
Ce spun studiile de piață?
Care sunt obstacolele în calea succesului tău? De unde știi că există o cerere pentru ceea ce oferă compania ta? Există dovezi că vei avea succes sau te bazezi pe pură intuiție? Au încercat alții ceva asemănător și au eșuat?
Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.
Solicitați un demo gratuit!
Sursa: Inc.com