joi, mai 15, 2025
Acasă Blog Pagina 20

Paradoxul conversațiilor: de ce sunt toate interviurile de angajare subiective?

0
Waiting for an interview

Într-un articol recent publicat de New York Times, Jason Dana, asistent universitar în cadrul facultății de Management și Marketing de la Yale School of Management, a explorat subiectivitatea din timpul interviurilor nestructurate. El a descoperit faptul că: “în general, intervievatorii își formează o părere puternică și nefondată despre candidați, în cele mai multe cazuri dezvăluind mai multe informații despre ei înșiși decât candidații.”

Pe parcursul întregului articol, Dana a citat din studiul pe care acesta l-a efectuat în 2013 pe un eșantion de 140 de studenți. Pentru a testa eficacitatea interviurilor de a prezice mediile studenților, Jason Dana i-a împărțit pe aceștia în două grupe. Ambele grupe s-au folosit de mediile din anii trecuți și de calendarul cursurilor pentru a face predicții, cu doar una dintre grupe fiind intervievată. Rezultatele studiului au demonstrat că predicția mediilor a fost mult mai precisă în rândul studenților care nu au participat la interviu. Cu alte cuvinte, interviurile au avut un impact negativ asupra procesului de decizie.

Conversațiile sunt subiective

Pe întreaga durată a procesului de intervievare “ceva” s-a întâmplat care l-a făcut pe intervievator să identifice greșit candidații cei cu cele mai mari șanse de succes. Acel “ceva” reprezintă o colecție de păreri subiective ce apar adesea în timpul unei conversații și formează ceea ce este numit subiectivitate conversațională.


Citește și Google și Facebook – inovație în domeniul recrutării?


Subiectivitatea conversațională reprezintă un set de prejudecăți ce influențează calitatea și cantitatea informațiilor schimbate pe durata unei conversații. Aceasta include două componente cheie:

  1. Setul de prejudecăți – are legătură cu factorii externi, incluzând aici totul de la confirmarea subiectivă (confirmation bias) și noțiuni preconcepute și până la mediul înconjurător și starea de spirit; toate acestea fiind elemente ce pot influența modul în care o persoană se angajează într-o conversație și ce așteptări are de la aceasta.
  2. Calitatea și cantitatea informațiilor – fac referire la informațiile obținute pe parcursul unei conversații și cât de ajutor pot fi acestea în facilitarea luării unei decizii bune.

Informațiile ce se strâng în timpul unei conversații sunt incomplete sau înșelătoare din cauza factorilor externi și a subiectivității ce influențează percepția tuturor oamenilor. Acest fapt este clar demonstrat în studiul lui Jason Dana, unde participanții studiului au fost mult mai capabili să identifice succesul studenților pe care nu i-au întâlnit față de cei cu care au avut întâlniri unu la unu. În acest studiu s-a dovedit faptul că evaluările au fost din ce în ce mai puțin precise în momentul în care interviul a fost introdus în procesul de luare a deciziilor. În consecință, intervievatorii deveneau contraproductivi.

Interviurile sunt subiective

Există o asimetrie a informațiilor între datele cerute prin descrierea postului și datele oferite prin intermediul CV-ului. În esență, fișa postului și CV-ul sunt folosite de angajator pentru a găsi candidatul ideal pentru poziția disponibilă din companie, dar ambele conțin informații incomplete. Acesta este motivul pentru care este nevoie de o conversație între candidat și angajator (de cele mai multe ori aceasta luând forma unei discuții telefonice sau un prim interviu) pentru a rezolva asimetria. Conversația inițială este menită să permită candidaților să înțeleagă mai bine cerințele postului și, în același timp, permite angajatorului să descopere informații ce nu se află în CV. Aici intervine subiectivitatea conversațională; pe durata unei zile pline de interviuri, angajatorul ajunge să obosească, iar calitatea întrebărilor adresate începe să scadă și, astfel, devine imposibil să compare candidații în mod corect.

Aceste probleme aduc în față două concepte interesante: conversațiile sunt subiective, dar absolut necesare. Acest fapt a dus la nașterea conceptului de “Paradoxul Conversațiilor”. Deși este evident că interviul se dovedește a fi de multe ori subiectiv, acesta rămâne o parte importantă a procesului de recrutare. Până în prezent, numeroase soluții au fost propuse, precum și cea a lui Jason Dana de interviuri structurate, dar aceste soluții nu reușesc să aducă suficientă plus valoare.

Cum ar fi dacă ar exista un instrument dotat cu inteligență artificială care ar putea purta o conversație pur obiectivă?

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursa:
https://blog.hrtechweekly.com/

Flexibilitatea programului de lucru – avantaj sau complicație?

0

Este din ce în ce mai clar faptul că flexibilitatea programului de lucru este unul dintre beneficiile cele mai dorite la ora actuală.  Există oameni din domeniul resurselor umane ce au ajuns să definească flexibilitatea ca fiind noua rețetă a succesului. Studii recente au demonstrat faptul că flexibilitatea programului reduce stresul și îmbunătățește productivitatea și, în același timp, le oferă angajaților posibilitatea de a-și gestiona timpul astfel încât să-și poată rezolva orice probleme personale. Deși se pare că acest tip de beneficiu primește din ce în ce mai multă atenție în cadrul companiilor, asta nu înseamnă că nu există și anumite aspecte negative ale acestui trend.

Doriți ca angajații dumneavoastră să lucreze mai mult? Oferiți-le flexibilitate

Primul dezavantaj ce apare din cauza flexibilității programului de lucru nu este ceva suprinzător și este cunoscut în special de acele persoane ce au ajuns să își gestioneze propria afacere. Doar pentru că vă puteți alege propriul program de lucru, asta nu înseamnă că veți avea un program normal sau mai lejer. De fapt, conform studiului efectuat de sociologul britanic Heejung Chung, s-a descoperit că oamenii ce au control asupra programului lor de lucru tind să lucreze mult mai mult decât ceilalți.

Datele studiului au fost adunate în Germania pe parcursul a mai mulți ani, pentru a observa ce se întâmplă în momentul în care angajații au mai mult control asupra propriilor ore de lucru.

S-a descoperit a fi adevărată această tendință a oamenilor să lucreze mai mult în momentul în care dețin controlul asupra programului lor chiar și atunci când ocupă funcții înalte. Această creștere a orelor de muncă s-a intensificat în momentul în care angajații aveau autonomie totală asupra programului lor de lucru.


Citește și Consumul excesiv de mail-uri dăunează grav productivității


Studii mai vechi din Statele Unite ajunseseră la aceeași concluzie: Dacă managerii își doresc ca angajații să lucreze mai mult, tot ce au de făcut este să le ofere flexibilitate. Cu toate acestea, există riscul ca angajații să resimtă munca în plus pe care o desfășoară și să ajungă  la extenuare.

Setarea propriului program necesită putere mentală

Angajații pot ajunge să lucreze ore suplimentare atunci când își creează propriul program, dar își ajustează rutina pe baza energiei de care dispun și sunt mult mai productivi. Sună credibil, nu? De fapt, lucrurile stau puțin diferit. Un studiu realizat de către Harvard ne arată cu totul și cu totul altceva. În cadrul acestui studiu, au fost examinate peste 2 milioane de documente ale unor firme ce plătesc doctori pentru a oferi diagnostice pe baza radiografiilor, ecografiilor etc. Doctorii erau sfătuiți să se ocupe de fiecare caz în parte, în ordinea în care primeau radiografiile. Medicii care alegeau să lucreze după propriul program nu reușeau să acopere același număr de radiografii. Această informație a fost mai mult decât utilă pentru managerii de spitale, deoarece au putut observa care sunt problemele atunci când doctorii își aleg propriul program. În momentul în care medicii se gândesc când și cum să își programeze munca, ajung să consume foarte multă energie și nu își mai duc la bun sfârșit sarcinile. Pe scurt, atunci când programul este flexibil, se pierde timp în momentul în care oamenii nu se pot decide cu ce anume ar trebui să înceapă.

Este flexibilitatea un plus pentru productivitatea și fericirea angajaților?

Răspunsul la această întrebare depinde foarte mult de industria în care angajatul lucrează, ce personalitate are acesta și care este natura muncii sale. Flexibilitatea implică compromisuri. Angajații sunt încântați în momentul în care dispun de această posibilitate, dar se pot suprasolicita dacă nu sunt îndrumați corespunzător. Productivitatea ar putea crește atunci când sarcina implică și creativitate, dar se poate pierde timp în momentul în care oamenii au de îndeplinit activități de rutină. Cea mai bună soluție depinde de context, iar pentru a lua cea mai bună decizie pentru echipa dumneavoastră, este esențial de înțeles faptul că flexibilitatea nu are numai avantaje și ca orice altă politică implementată la nivel de companie poate avea efecte negative.

Great People Inside oferă soluții complete de evaluare și ușor de utilizat în toate procesele de resurse umane, de la atragerea și selecția candidaților potriviți până la dezvoltarea, integrarea și retenția angajaților. GR8 Productivity Gap este un instrument eficient pentru a măsura evoluția unui angajat de-a lungul timpului. Prin compararea a 2 evaluări făcute înainte și după training, instrumentul îți permite să analizezi atât dezvoltarea angajatului, cât și implicarea acestuia pe parcursul acestui proces. Având acest aspect în minte, evaluarea poate fi folosită ca un instrument pentru eficientizarea dezvoltării angajaților cât și pentru programele de management al talentelor. Pentru mai multe detalii, click aici.

solicita evaluare gratuita blog

Sursa: inc.com

Conferința Great People Inside “HR (R)Evolution”, 11-12 octombrie 2017, Hotel Kronwell, Brașov, România

0

S-a dat startul înscrierilor pentru Conferința Great People Inside: HR (R)Evolution, singurul eveniment internațional de resurse umane care s-a desfășurat timp de 14 ani consecutiv în România.

În prezent, ne aflăm la începutul celei de-a patra revoluții industriale.
Transformările profesionale sunt puse în mișcare de globalizare și revoluții tehnologice, mai ales de revoluția digitală – trecerea de la tehnologia mecanică la tehnologia digitală. Iar ritmul schimbărilor nu va încetini – se preconizează că în următorii 20 de ani vom asista la o revoluție continuă a muncii și a locurilor de muncă, marcată prin complexitate, nesiguranță și volatilitate.

Conferința Great People Inside: HR (R)Evolution, ce va avea loc pe 11 și 12 octombrie la Hotel Kronwell, Brașov, România, va genera discuții interesante și provocatoare despre amploarea schimbărilor tehnologice actuale, efectele acestora asupra locurilor de muncă și implicațiile pentru domeniul HR, angajați și organizații.

Un concept unic ce reunește reprezentanți ai mediului de afaceri, antreprenori, manageri, specialiști și cercetători din domeniul resurselor umane din toate industriile, psihologi, reprezentanți ai Camerelor de Comerț, ai autorităților centrale și locale, ai marilor companii de consultanță, precum și experți cu renume internațional din Statele Unite ale Americii, Canada, Republica Cehă, Italia, Spania și Germania.

Programul de două zile combină în mod interesant prezentări tematice, conversații îndrăznețe și discuții de grup, cu scopul de a descoperi tehnicile, strategiile și practicile ce vor defini succesul în viitorul apropiat, eliminând incertitudinile unui astfel de moment de tranziție și pregătindu-vă pentru schimbările rapide ce au loc pe piața muncii.​

Un eveniment dedicat împărtășirii de idei, inspirație și informație despre viitorul muncii.

Pentru mai multe detalii, vă rugăm accesați site-ul conferinței.

Consumul excesiv de email-uri dăunează grav productivității

0

De câte ori nu vi s-a întâmplat să fiți concentrați asupra realizării unei sarcini importante, doar pentru a fi distrași câteva secunde mai târziu de o avalanșă de mail-uri ce v-au inundat căsuța poștală electronică? De foarte multe ori, înainte să vă dați seama, ajungeți să vă pierdeți tot timpul răspunzând la mail-uri, în loc să vă rezolvați sarcinile cu adevărat importante.

De altfel, mulți dintre noi chiar suntem dependenți de mail. În momentul în care oamenii își verifică mail-ul, creierul uman eliberează hormonul plăcerii numit dopamină. De asemenea, mai trebuie luat în calcul și faptul că nu vrem să fim prinși pe nepregătite în cazul în care se regăsește ceva important printre mail-uri, deși, în realitate, cei mai mulți angajați doar procrastinează în timpul verificării căsuței poștale electronice. Totuși, există posibilitatea ca această nevoie de a verifica mail-ul constant să fie transformată în ceva productiv și să vă folosiți de acea energie pentru a face lucruri mult mai importante.

De ce suntem dependenți de mail?

Un motiv pentru care oamenii devin obsedați de verificarea constantă a mail-ului este pentru că, după ce aceștia reușesc să își parcurgă întreaga căsuță electronică, au senzația că au realizat ceva important. Acest lucru se datorează dopaminei eliberate de creier, acesta “răsplătind” omul pentru sarcina pe care a îndeplinit-o.  În momentul în care ne decidem să verificăm și să răspundem la toate mail-urile, ceea ce facem de fapt este să ne preocupăm de sarcinile altora în detrimentul propriilor obiective.

Schimbarea atitudinii vis-a-vis de mail

Primul pas pentru a transforma această dependență într-o  muncă cu adevărat productivă este să nu mai lăsăm mail-urile primite să ne dicteze programul. Trebuie ca angajații să realizeze că mail-ul este un instrument proiectat pentru a-i ajuta în munca lor și nu un instrument făcut pentru a le controla job-ul. Dacă oamenii vor începe să privească mail-ul ca pe un instrument de ajutor și nu unul care îi înrobește la și mai multă muncă, timpul petrecut verificându-l se va reduce semnificativ.

Progresul trebuie să devină vizibil

Pentru a putea depăși stresul provocat de căsuța poștală electronică și de numărul interminabil de mail-uri, este recomandat să vă folosiți de un calendar. Printați-vă activitățile și sarcinile pe care le aveți de îndeplinit, împărțiți-le pe zile și păstrați calendarul mereu la vedere. Veți putea să vă urmăriți progresul mult mai ușor și, de asemenea, planificarea sarcinilor de zi cu zi va deveni o joacă de copii. Progresul este unul dintre cele mai puternice instrumente de motivație pe care oamenii le au la dispoziție. Orice proiect poate fi împărțit în nenumărate sarcini mai mici, astfel încât să vă monitorizați îndeaproape progresul, iar motivația și engagement-ul vor crește exponențial.

Great People Inside oferă soluții complete de evaluare și ușor de utilizat în toate procesele de resurse umane, de la atragerea și selecția candidaților potriviți până la dezvoltarea, integrarea și retenția angajaților. GR8 Productivity Gap este un instrument eficient pentru a măsura evoluția unui angajat de-a lungul timpului. Prin compararea a 2 evaluări făcute înainte și după training, instrumentul îți permite să analizezi atât dezvoltarea angajatului, cât și implicarea acestuia pe parcursul acestui proces. Având acest aspect în minte, evaluarea poate fi folosită ca un instrument pentru eficientizarea dezvoltării angajaților cât și pentru programele de management al talentelor. Pentru mai multe detalii, click aici.

solicita evaluare gratuita blog

Sursa:
https://www.fastcompany.com

 

Cum să ne depășim teama de a oferi feedback

0

Pe parcursul întregii mele experiențe profesionale, am realizat nenumărate workshop-uri cu manageri și lideri ce au avut ca scop dezvoltarea abilităților necesare  acestora pentru a putea oferi feedback cât mai eficient. Pe baza tuturor discuțiilor purtate cu managerii cu care am interacționat, am ajuns la concluzia că aceștia ori nu oferă deloc feedback angajaților, ori nu o fac cum trebuie. Majoritatea managerilor nici nu încearcă să își îmbunătățească această abilitate de a oferi feedback, deoarece, pentru a reuși acest lucru, ar trebui să-și revizuiască o mare parte din propriile asumpții și credințe ce îi împiedică să inițieze astfel de conversații.

Conform studiului organizat de cei de la Zenger Folkman, 92% dintre respondenți au fost de acord că feedback-ul negativ, dacă este transmis într-un mod constructiv, este foarte util pentru îmbunătățirea performanței. Și totuși, dacă feedback-ul constructiv este atât de benefic, ce ne oprește să îl oferim cu fiecare ocazie? Cel mai des întâlnit motiv pentru care managerii evită feedback-ul de genul acesta este pentru a evita conflictele. Această evitare poate fi împărțită, de fapt în multiple temeri:  teama de a distruge relația de colegialitate, frica de a nu fi înțeles, teama de stârni o atitudine defensivă din partea angajatului, etc..


Citește și Transformarea angajaților pretențioși în top performeri


Pentru a putea oferi feedback constructiv, este nevoie ca managerii, în primul rând, să se distanțeze emoțional de aceste conversații. Un prim pas în a reuși un asemenea lucru ar fi să vă analizați presupunerile avute în privința discuției ce urmează; este foarte posibil ca multe dintre temerile dumneavoastră să fie rezultatul unor asumpții iraționale, ca de exemplu:

  • Dacă nu mă voi face înțeles din prima, nu voi reuși să clarific și să îndrept această neînțelegere.
  • Dacă sunt sincer și ofer cuiva feedback în mod direct, persoana respectivă se va supăra, iar relația dintre noi va fi distrusă.
  • Dacă acest angajat va reacționa la feedback prin adoptarea unei atitudini defensive, nu voi reuși să gestionez situația într-un mod corespunzător.

Pentru ca aceste frici să nu apară într-un moment inoportun, este recomandat pentru manageri să își formeze diferite modalități de a-și testa asumpțiile fără să se supună riscurilor. La început, aceste teste sunt menite să ajute la colectarea de informații în ceea ce privește validitatea presupunerilor managerilor despre cum trebui să se desfășoare feedback-ul ar și a fricilor ce vin odată cu această discuție. Un simplu exemplu în acest sens este să vă întrebați angajații despre momentele în care au primit feedback și cum s-au desfășurat conversațiile respective; ce anume consideră aceștia că a fost distructiv, ce a fost constructiv în acele discuții și dacă vreuna dintre metode i-a ajutat să își îmbunătățească performanțele.

Una dintre principalele mele sarcini este să ofer feedback, dar când vine momentul să primesc eu feedback, poate fi dificil și empatizez cu dificultățile pe care managerii le expun în timpul workshop-urilor. Totuși, oricât de dificilă ar putea fi o conversație, ceea ce îmi permite să mă implic în totalitate este că, atunci când feedback-ul este dificil de exprimat, știu nu numai că va ajuta cealaltă persoană, dar și că va ajuta la creșterea încrederii reciproce și va rezulta într-o relație de lucru îmbunătățită. Până în momentul în care liderii și managerii vor reuși să scape de fricile și presupunerile pe care și le creează înainte de astfel de discuții, aceștia nu vor putea să își dezvolte această aptitudine de leadership esențială dezvoltării propriei echipe și a companiei pentru care lucrează.

În procesul de management al performanței, evaluarea competențelor manageriale este extrem de importantă. Instrumentul de evaluare GR8 360˚ a fost conceput pentru măsurarea eficienței managerilor, analizând comportamentele și abilitățile specifice pentru a determina modul în care aceștia interacționează cu echipele lor și în ce măsură se adaptează la condițiile actuale de piață. Instrumentul cuprinde feedback-ul primit de la subordonați, colegii de pe același nivel ierarhic, superiorii direcți, de la clienți/parteneri, în vederea identificării unui program specific de dezvoltare a abilităților, comportamentelor şi competențelor de leadership. Pentru mai multe detalii, click aici.

solicita evaluare gratuita blog

 

Google și Facebook – inovație în domeniul recrutării?

0

Recent, se pare că Google a decis să intre serios pe piața căutărilor locurilor de muncă. În această lună, a apărut website-ul Google Hire și, deși nu a fost anunțat nimic oficial, gigantul american se pregătește să lanseze un website ce ar putea concura cu LinkedIn, Greenhouse and Jobvite. Deși site-ul celor de la Google se află în primele etape ale dezvoltării, nu putem să nu ne întrebăm cum o să afecteze asta domeniul recrutării.

Este de la sine înțeles faptul că Facebook și Google își doresc să preia controlul asupra unui procent mai mare din piața muncii. Aceste platforme reprezintă deja o parte integrantă din viața multor oameni, deci nu este surprinzător faptul că doresc să devină influente și în procesul de căutare al locurilor de muncă. Există oportunități nenumărate acolo unde sunt mulți oameni, iar Facebook și Google stau foarte bine în această privință.

Google dorește să aibă un impact imens prin recenta lansare a aplicației lor, iar algoritmii și soluțiile lor de interpretare a datelor sunt gata să elimine toate barierele dintre angajatori și candidați într-un mod inovativ: corelează cu atenție abilitățile, experiența și preferințele personale ale candidaților cu titlul, poziția și descrierea  locurilor de muncă promovate.


Citește și Transformarea angajaților pretențioși în top performeri


Cu ajutorul algoritmul format, Google va aduna și va evalua informațiile despre job-urile pe care le-ați avut în trecut și vă va oferi sugestii pentru poziții asemănătoare. În același timp, angajatorii pot găsi cu o mai mare acuratețe candidații potriviți pentru posturile lor disponibile.

În momentul în care vă uitați pe Facebook, vedeți de multe ori cum prietenii voștri își actualizează statusurile pentru a afla dacă există poziții disponibile în alte companii. Reprezentanții Facebook au confirmat că au început deja să experimenteze cu instrumente de recrutare. Aceștia au rulat teste pentru adminii unor pagini de Facebook și le-au oferit posibilitatea să posteze anunțuri pentru joburi și să primească aplicațiile candidaților. Compania continuă să investească în funcționalitatea serviciului pentru angajatori și recrutori, oferindu-le posibilitatea să distribuie oportunitățile de joburi ce sunt specifice unor anumite persoane ce le întâlnesc cerințele, cum ar fi nivelul educației sau experiența în câmpul muncii.

Din punctul de vedere al recrutorilor, Facebook reprezintă o mină de aur deoarece deține numeroase informații despre persoane. Oamenii tind să ofere o multitudine de informații despre ei  prin intermediul rețelelor sociale, începând cu data nașterii și ajungând până la nivelul de educație, locul de muncă actual sau interesele si hobby-urile lor. Dacă doriți să obțineți un profil complet despre candidați, nimic nu se poate compara cu baza de date deținută de către Facebook.

Întrebarea pe care ar trebui să ne-o punem este dacă platforma Facebook ar risca o anumită denaturare a datelor și informațiilor, așa cum se întâmplă câteodată pe LinkedIn, unde datele personale sunt prezentate în așa fel încât să se potrivească unui anumit tip de job. Nu este posibil să se ajungă în situația în care profilurile nu vor mai fi atât de credibile? Frumusețea profilurilor de Facebook constă în informațiile reale și nealterate, ce evident ar avea de suferit dacă oamenii ar ști că angajatorii încep să-i judece pe baza tuturor acestor informații despre ei.

Great People Inside oferă companiilor și organizațiilor capacitatea de a-și atinge adevăratul potențial, furnizându-le produse de evaluare și dezvoltare de ultimă oră, precum și cea mai avansată și inovatoare platformă de evaluare a resurselor umane.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

 

 

 

 

Sursă:

https://blog.hrtechweekly.com/

Transformarea angajaților pretențioși în top performeri

0

Dacă sunteți manager sau antreprenor, cu siguranță ați întâlnit la un moment dat un angajat care necesită o atenție deosebită din cauza cerințelor sale, ce pot fi câteodată ieșite din comun. Este posibil ca această persoană să își dorească mai mult control sau chiar un salariu mai mare ce depășește cu mult nivelul pregătirii sale profesionale. Majoritatea managerilor evită conversațiile cu acești angajați, însă există, totuși, modalități prin care îi puteți face să se simtă apreciați și fericiți în cadrul companiei dumneavoastră.

În momentul în care angajații nu mai sunt mulțumiți la locul de muncă, nu trebuie să considerați neapărat că au nevoie de tratament preferențial. În schimb, încercați să îi înțelegeți mai bine. Este posibil ca unele dintre cerințele lor să vi se pară extravagante, ceea ce poate fi un lucru bun. Totuși, un fapt inacceptabil este neputința sau absența dorinței de a duce la bun sfârșit sarcinile facile.

Nu evitați conversațiile serioase cu angajații dumneavoastră, indiferent dacă este vorba despre o mărire de salariu, mai multe responsabilități sau un birou mai mare. Tot ceea ce aveți de făcut este să găsiți modalități eficiente de a comunica. În această privință, următoarele sfaturi pot fi extrem de utile:

Ascultați-vă cu adevărat angajații

Primul pas este să le ascultați ideile angajaților, oricât de ieșite din comun ar fi acestea. Din punctul de vedere al unui manager, cheia pentru a le oferi angajaților feedback util este să le ascultați cu atenție nevoile și grijile, după care să veniți cu opinii și soluții adecvate.


Citește și 5 sfaturi pentru dezvoltarea unui loc de muncă optim


Concentrați-vă asupra motivului din spatele cererilor

Este indicat să analizați fiecare idee venită din partea angajaților, după care să înțelegeți care este motivul real din spatele rugăminților acestora. De exemplu, dacă un angajat ce și-a terminat studiile recent își dorește să conducă departamentul din care face parte, este important să înțelegeți raționamentul din spatele acestei cereri. Poate tot ceea ce își dorește acest angajat este să primească mai multe responsabilități. Încercați să discutați despre această dorință, puneți întrebări pertinente, încurajați dialogul și aflați care sunt sentimentele angajatului respectiv.

Ajutați-vă angajații să își seteze obiective realizabile

În momentul în care unul dintre angajați își setează un obiectiv cum ar fi să devină cea mai eficientă persoană din departamentul de vânzări, este datoria dumneavoastră în calitate de manager să îl ajutați să își împartă misiunea în obiective mai mici și mai ușor realizabile. De asemenea, este tot datoria dumneavoastră să le puneți la dispoziție angajaților toate instrumentele necesare pentru a-și atinge obiectivele.

Organizați întâlniri frecvente pentru a verifica progresul angajaților

Acest tip de abordare oferă angajaților posibilitatea de a primi feedback în mod regulat. În acest fel, aceștia pot observa cât au progresat și ce anume mai trebuie să facă pentru a-și atinge obiectivele. Aceste întâlniri regulate ajută și la menținerea sau chiar creșterea nivelului motivației. De asemenea, se pot corecta anumite lucruri în momentul în care feedback-ul este oferit constant.

Great People Inside oferă soluții complete de evaluare și ușor de utilizat în toate procesele de resurse umane, de la atragerea și selecția candidaților potriviți până la dezvoltarea, integrarea și retenția angajaților. GR8 Productivity Gap este un instrument eficient pentru a măsura evoluția unui angajat de-a lungul timpului. Prin compararea a 2 evaluări făcute înainte și după training, instrumentul îți permite să analizezi atât dezvoltarea angajatului, cât și implicarea acestuia pe parcursul acestui proces. Având acest aspect în minte, evaluarea poate fi folosită ca un instrument pentru eficientizarea dezvoltării angajaților cât și pentru programele de management al talentelor. Pentru mai multe detalii, click aici.

solicita evaluare gratuita blog

Sursă:
https://www.inc.com

 

Importanța mândriei de a lucra pentru o companie – modelul Facebook

0

Dacă putem numi un subiect recurent în domeniul management-ului, acela este “engagement-ul” angajaților. Este clar pentru toată lumea că satisfacția la locul de muncă nu mai este de ajuns pentru a vă menține angajații productivi. Cu toții știm că un angajat cu un nivel ridicat de engagement își face treaba mult mai bine – și de aceea echipele sau companiile care dispun de astfel de angajați sunt mult mai productive, profitabile și mai lipsite de probleme.

Deoarece engagement-ul este atât de important pentru companii, vă voi prezenta un studiu de caz despre compania Facebook pentru a înțelege mai bine ce îi face pe oameni să fie mai productivi la locul de muncă. Mulți cred că principalii factori pentru a obține un nivel de engagement ridicat sunt ca o persoană să lucreze alături de cel mai bun prieten al său, să fie tratată cu respect, să aibă un manager preocupat de angajați sau să aibă un control mai mare asupra echilibrului între viața profesională și cea personală. Deși aceste elemente sunt importante, niciunul nu reprezintă factorul principal ce determină engagement-ul angajaților.

Cel mai important factor ce determină un nivel înalt de engagement pentru angajații din cadrul companiei Facebook este mândria de a lucra pentru această organizație. În momentul în care oamenii se simt mândrii de locul în care lucrează, aceștia sunt mult mai mulțumiți, mai dedicați, au parte de mai mult succes și sunt mult mai predispuși să vă recomande compania și altor persoane.

Mândria joacă un rol important în viețile noastre. De exemplu, studenții sunt foarte mulțumiți de ei înșiși în momentul în care au un rezultat deosebit la un test sau termină facultatea cu brio. Același lucru poate fi observat în cazul fanilor echipei învingătoare – fanii de fotbal sau basket au creșteri considerabile de testosteron după o victorie. Părinții sunt mândri în momentul în care copiii reușesc să primească un premiu la sfârșit de an sau după câștigarea unui concurs – câteodată prea mândri…

Când vine vorba de engagement-ul angajaților, se pare că lumea a uitat de acest sentiment de mândrie. În majoritatea cazurilor, ne concentrăm eforturile asupra muncii depuse de angajați și asupra relațiilor dintre aceștia.

Acest lucru nu se aplică și în cazul angajaților de la Facebook. Cercetătorii din domeniul de management au descoperit faptul că acești oameni sunt mândri de organizația la care lucrează și, astfel, ajung să se identifice cu obiectivele companiei. În loc să se concentreze asupra obiectivelor personale, aceștia își îndreaptă toată energia spre a face tot ce este necesar pentru binele companiei. Aceștia văd recrutarea ca fiind responsabilitatea oricărui angajat Facebook – nu doar a echipei de recrutare – căutând în propriile lor rețele de networking candidați potențiali pentru locurile de muncă disponibile.

Există 3 factori principali ce prezic mândria angajaților față compania pentru care lucrează:
  1. Optimismul angajaților
  2. Misiunea angajatului în companie
  3. Contribuții aduse societății

Citește și Creșterea productivității de la locul de muncă după modelul Apple


  1. Optimismul angajaților

Oamenii sunt onorați atunci când lucrează pentru o companie ce demonstrează că are o identitate puternică. Companiile sunt “judecate” nu numai pe baza trecutului lor, ci și pe baza planurilor acestora de viitor. În fiecare departament al companiei Facebook, mândria se bazează cel mai mult pe optimism.  Oamenii sunt mai optimiști în momentul în care produsele sau serviciile la care lucrează vor ajuta la modelarea viitorului.

  1. Misiunea angajatului în companie

Misiunea celor de la Facebook este să creeze o lume mai deschisă și conectată. 16% din sentimentul de mândrie pe care angajații Facebook îl au se datorează misiunii companiei. Atunci când angajații înțeleg și internalizează misiunea organizației, munca reprezintă pentru ei mai mult decât un simplu job sau carieră – devine o chemare. În loc să se concentreze exclusiv asupra propriilor sarcini, angajații devin interesați despre cum ar putea să ajute la atingerea intereselor generale ale companiei. De exemplu, unul dintre inginerii de software, Shaomei Wu a fost rugată să rezolve anumite probleme apărute în sistem pentru ai ajuta pe cei cu deficiențe de vedere să poată citi textele de pe website. Odată începută această activitate, Shaomei a preluat inițiativa și a început să lucreze la un program ce descrie pozele pe care o persoană cu probleme de vedere ar putea să le acceseze. Cu cât proiectul a devenit mai complex, aceasta a ajuns să aibă propria ei echipă de 10 oameni care aveau ca singur scop să revoluționeze experiența pe care oamenii cu deficiențe de vedere o au pe platforma Facebook. Există studii în care s-a descoperit faptul că cei mai noi dintre angajați sunt mult mai influențați de colegii lor decât de liderii companiei în privința identificării cu misiunea organizației.

  1. Contribuții aduse societăți

Oamenii vor să vadă că organizația unde ei activează lucrează pentru a îmbunătăți viețile oamenilor. Aceste acțiuni pe care companiile le fac pentru binele societății pot avea un impact imens. Acesta este cazul și celor de la Holzconnection, o afacere de familie din Germania care vinde paturi etajate. Aceasta era în pericol să intre în faliment din cauza competiției ce apăruse pe piață. Totul s-a schimbat în momentul în care băiatul familiei l-a convins pe tatăl său să încerce marketing-ul digital disponibil pe platforma Facebook. În fiecare vineri, în cadrul companiei Facebook au loc sesiuni de întrebări și răspunsuri unde se relatează întâmplări în care Facebook a influențat în mod pozitiv viața oamenilor. Recent, o familie de refugiați sirieni ce trăiesc în Oakland, Statele Unite, au vorbit într-un video despre cum Facebook și Whatsapp i-au ajutat să țină legătura cu rudele din Siria.

Cu siguranță nu este o coincidență faptul că bunăstarea adusă oamenilor este parte integrantă a misiunii companiei. Și nu discutăm aici despre “corporate social responsibility (CSR)” – acesta reprezentând un proiect separat de produsele și serviciile de bază. Faptul că Facebook ajută la dezvoltarea tehnologiei spațiale, conservarea energiei, conectând oameni din întreaga lumea și reușind să facă informația accesibilă tuturor utilizatorilor – toate acestea duc la un sentiment profund de mândrie în rândul angajaților companiei.

Mândria reprezintă factorul ce stă la baza engagement-ului angajaților. După cum a spus și Voltaire: “ Rareori suntem mândri atunci când suntem singuri.” În momentul în care ne simțim că avem un scop real, ne concentrăm mult mai mult pe munca noastră și ajungem să simțim că locul nostru de muncă este o parte esențială a ființei noastre.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursa:

https://www.fastcompany.com

Algoritmul pentru inovație

0

La baza oricărei forme de inovație se găsește întotdeauna o idee sclipitoare. Ideea lui Clarence Birdseye de a congela pești a revoluționat industria mâncării și dietele americanilor. Ideea lui Steve Jobs de a crea un dispozitiv portabil ce poate stoca 1000 de piese audio a schimbat viitorul companiei Apple pentru totdeauna.

Ideile cu adevărat sclipitoare nu apar din neant sau ca urmare a unor lungi sesiuni de brainstorming. Acest tip de idee apare ca un răspuns la o problemă importantă. Cele mai inovative companii nu sunt neapărat cele mai creative sau cele care găsesc mai ușor soluții pentru a-și rezolva problemele. De fapt, factorul ce face diferența este modul proactiv în care  aceste companii caută noi probleme de rezolvat. Adevărul este că, dacă vă doriți să creați o cultură organizațională cu adevărat inovativă, nu ar trebui să puneți accent pe idei, ci pe probleme.

Visul lui Albert Einstein

Încă de când era copil, lui Albert Einstein îi plăcea să își imagineze cum ar fi să călătorească pe un fulger. Aceasta era, bineînțeles, doar o simplă fantezie specifică vârstei, dar Einstein nu a renunțat la ea, ci a făcut tot posibilul să transforme această idee în primul său experiment de gândire. Pe măsură ce a crescut și a început să studieze fizica, acesta a învățat despre ecuațiile lui Maxwell, care spun că viteza luminii trebuie să fie constantă, dar conform legilor lui Newton, dacă un copil ce se plimbă cu bicicleta cu viteza luminii și își pornește farul, atunci viteza luminii farului ar fi de 2 ori mai rapidă decât viteza acestuia (și, implicit, de două ori mai rapidă decât viteza constantă a luminii). Este clar că ambele teorii nu pot adevărate în același timp. Einstein a reușit să demonstreze faptul că viteza luminii este absolută, iar timpul și spațiul sunt relative. Cu alte cuvinte, un centimetru este un centimetru și un minut este un minut în relație cu un context specific.

Ceea ce este interesant în privința teoriei lui Einstein este faptul că ceea ce el a descoperit nu era ceva necunoscut fizicienilor de la acea vreme. Geniul său a constat în identificarea unei problemă care pentru restul lumii pur și simplu nu exista.

O nouă eră, noi provocări

Fiecare eră vine cu problemele ei unice. În ultimii 20-30 de ani, umanitatea s-a preocupat să găsească noi moduri de aplicare a tehnologiilor apărute în anii ’50-’60, cum ar fi micro-cipurile. Aceste avansuri tehnologice au dus la crearea unor industrii noi, cum ar fi cea a calculatoarelor personale, a software-urilor pentru companii și a vânzărilor online.

Un exemplu contemporan în acest sens ar fi apariția calculatoarelor cuantice, ce au potențialul de a fi de milioane de ori mai puternice decât tehnologia existentă în prezent. O versiune comercială se află, probabil, la o distanță de 5-10 ani de noi, dar este deja testată în industrii precum medicina, serviciile financiare și inteligența artificială. Acest fapt, bineînțeles, va crea numeroase probleme. De exemplu, modul curent de criptare al informației va deveni învechit, iar, din acest motiv, companiile vor fi nevoite să investească în criptarea cuantică. Calculatoarele cuantice vor opera complet diferit față de calculatoarele clasice, ceea ce înseamnă că va fi nevoie de limbaje noi de programare și software-uri ce vor fi refăcute de la 0.

Identificarea noilor probleme

Dacă ar fi să analizăm cum s-au dezvoltat lucrurile în ultimii ani și ce urmează să mai apară pe piață în viitor, este normal să ne simțim puțin dezorientați. Chiar acum, există tineri care construiesc website-uri și aplicații pentru telefon de unii singuri și, în același timp, există specialiști care se luptă să înțeleagă tehnologiile noi apărute, precum nanotehnologie, robotică sau genetică. Aici apare problema pentru liderii din domeniul de business, cum pot ei să își dezvolte strategii pe termen lung cât timp nu pot prezice în niciun fel viitorul? Răspunsul simplu ar fi că nu se poate și nici nu ar trebui să încerce. Tehnologia avansează cu o viteză uluitoare încât oricine crede că ar putea prezice cu exactitate în ce direcție se îndreaptă lucrurile, se înșeală.

Ce puteți face este să descoperiți probleme ce țin de compania, industria și clienții dumneavoastră. De exemplu, IBM găsește în mod constant noi provocări, cum ar fi să învingă campionul mondial de șah. Adevărul este că este mult mai important să explorați decât să încercați să preziceți. Pentru a crea ceva cu adevărat revoluționar, trebuie să vă uitați mereu în locuri noi.


Citește și Cu ce diferă mentalitatea marilor antreprenori


De la planificarea strategică la planificarea inovației

În perioada secolului 20, managementul era axat, în mare parte,  asupra planificării strategice. În acea perioadă, erau adunate informații despre piața consumatorilor, competitori și trenduri , iar, astfel, strategia optimă era aleasă. Strategia era ca un joc de șah. Se plănuia fiecare mișcare în funcție de ceea ce se schimba pe “tabla de joc” și anticipând mișcările competitorilor.

În ziua de azi, tehnologia avansează mai repede decât planificările făcute, deci, cu siguranță, ne trebuie o abordare mai Bayesiană asupra strategiilor alese. În loc de a încerca ca fiecare mișcare pe care o facem să fie cea corectă – ceea ce este imposibil în mediul de business curent – ce trebuie noi să facem este să greșim mai puțin de-a lungul timpului. În esență, avem nevoie să abordăm o strategie similară specifică jocurilor de rol, luând parte la aventuri și adunând experiență pe parcursul drumului.

Asta înseamnă că va trebui să planificăm în mod diferit. Pe lângă planificarea strategică sau planificarea bazată pe lucruri pe care le știm sau credem că le știm, trebuie să începem să planificăm inovația sau planificarea bazată pe lucruri pe care ar trebui să le învățăm pentru a fi capabili să rezolvăm noi probleme. În acest fel, dacă doriți să inovați, nu trebuie să veniți cu o idee grozavă, ci găsiți o problemă importantă pe care să o rezolvați.

Great People Inside, cu ajutorul modelului LIVED® dezvoltat de către a&dc, vă pune la dispoziție instrumentul de evaluare a resurselor umane GR8 Managers. Acesta include 3 categorii generale de calități manageriale principale: onestitate, viziune și inspirație, dar și abilitatea de a lucra eficient cu diferite generații și într-un mediu VUCA (volatil, nesigur, complex, ambiguu). Pentru mai multe detalii, click aici.

solicita evaluare gratuita blog
Surse:
inc.com

Cum arată profilul de LinkedIn ideal?

0
ID:78359342

 

Având în vedere că asistăm la cea de a patra revoluție tehnologică, nu este de mirare faptul că cele mai noi cerințe de angajare includ CV-uri video, postări meticuloase pe Facebook sau profiluri de LinkedIn cât mai cuprinzătoare și explicite.

În cazul profilului de LinkedIn, lucrurile sunt destul de simple. Viața profesională este în prim-plan pe această rețea socială. Este vital ca, din primele rânduri, să iasă în evidență ce anume vă caracterizează din punct de vedere profesional. Majoritatea persoanelor aleg să ofere informații generice, fără substanță, sau chiar să lase o parte din câmpuri necompletate. În mod normal, profilul de LinkedIn ar trebui să reprezinte mai mult decât un simplu echivalent al CV-ului dumneavoastră și să capteze imediat atenția angajatorului.

Cum puteți face asta? Acestea sunt câteva dintre sfaturile cele mai importante pentru crearea un profil LinkedIn ideal:

  1. Personalizați-vă secțiunile “Rezumat” și „Titlu”

De fapt, este  recomandat să vă personalizați întreg profilul. Menționați toate job-uri pe care le-ați avut pe parcursul carierei dumneavoastră și toate abilitățile dobândite –  demonstrați că dețineți o arie largă de aptitudini ce vor impresiona angajatorii.

Dacă tot ceea ce faceți este să vă expuneți locurile de muncă și responsabilitățile avute în trecut, pierdeți oportunitatea de a vă prezenta cu adevărat. Folosiți-vă secțiunea “Rezumat” pentru a spune oamenilor exact pentru ce sunteți cunoscut sau pentru ce anume ați dori să fiți cunoscuți. Nu lăsați oamenii să “ghicească” de ce ați schimbat industria sau locul de muncă.

  1. Împărtășiți cu ceilalți ce ați făcut, cine sunteți și ce anume vă definește

Majoritatea utilizatorilor de LinkedIn explică în detaliu rolul lor în secțiunea rezervată job-urilor și, totuși, nu reușesc să ofere o imagine prea clară despre activitatea lor profesională. Pe lângă explicațiile despre rolul dumneavoastră în companie, vorbiți și despre impactul schimbărilor sau al acțiunilor efectuate și, dacă se poate, susțineți informațiile cu cifre sau date relevante.

Această greșeală este destul de frecventă și în cadrul CV-urilor, unde oamenii pur și simplu enumeră responsabilitățile din cadrul rolurilor avute, dar nu și realizările lor personale. Spre deosebire de CV, profilul dumneavoastră de LinkedIn poate fi mai informal și poate să conțină mult mai multe informații. Pe lângă enumerarea responsabilităților și realizărilor, nu uitați să explicați de ce ați ales domeniul de activitate respectiv și care sunt pasiunile dumneavoastră.

Dacă nu vă simțiți confortabil să vorbiți despre dumneavoastră, lăsați-i pe ceilalți să o facă. O recomandare venită din partea unui fost coleg, manager sau mentor va oferi cu siguranță credibilitate.


Citește și 6 sfaturi pentru dezvoltarea capacității de a vorbi în public


  1. Adăugați exemple concrete din munca dumneavoastră

Chiar dacă LinkedIn oferă utilizatorilor posibilitatea de a oferi publicului mostre concrete din munca lor, această funcție este pur și simplu ignorată de majoritatea oamenilor. Cu ajutorul câtorva capturi de ecran, puteți scoate mai ușor în evidență productivitatea și eficiența dumneavoastră ridicată. Pe lângă faptul că angajatorii vă pot descoperi abilitățile mai ușor, profilul dumneavoastră va deveni, de asemenea, și mai captivant.

Profilurile simple, lipsite de prea multe informații reprezintă un adevărat chin pentru angajatorii care caută pe LinkedIn să recruteze top performeri. Vestea bună pentru dumneavoastră este că nu trebuie să faceți foarte multe pentru a vă face profilul mai interesant.

Și nu uitați, aveți deja un CV,  LinkedIn-ul dumneavoastră trebuie doar să vină în completarea acestuia.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursă: FastCompany.com

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter