joi, mai 15, 2025
Acasă Blog Pagina 21

Creșterea productivității la locul de muncă după modelul Apple

0

Într-un studiu realizat de firma de consultanță Bain & Company, s-a constatat faptul că organizaţii precum Apple, Netflix, Dell și Google sunt cu 40% mai productive decât organizaţiile obișnuite. La prima vedere, s-ar putea spune că acest fenomen se datorează faptului că aceste companii atrag numai top performeri, pentru care menținerea unui nivel ridicat de productivitate este ca mersul pe bicicletă; dar lucrurile stau diferit, aşa cum declară însuși managerul Michael Mankins din cadrul firmei Bain & Company:

“Studiul nostru a descoperit că dintre angajaţii acestor organizații, 16% sunt top performeri, pe când în cazul companiilor obişnuite numărul lor ajunge la 15%. Majoritatea organizaţiilor au aproximativ același număr de top performeri, dar diferența uriașă constă în nivelul acestora de producție.”

Managerii executivi din cadrul marilor companii din 12 industrii diferite au spus că există 3 aspecte esenţiale ce influențează productivitatea oamenilor: timpul, talentul și energia. Aceste companii și-au planificat activitatea astfel încât angajații lor sunt cu 40% mai productivi și, din acest motiv, înregistrează profituri cu 30-50% mai mari decât media industriei în care activează. Michael Mankins a declarat: „Acești angajați realizează mult mai multe până joi dimineața decât reușesc ceilalți să facă într-o săptămână întreagă şi, cu toate acestea, ei nici nu îşi încetează activitatea mai devreme. Această diferență se cumulează an de an, iar într-un deceniu aceste companii ajung să producă de 30 de ori mai mult decât competiția, cu același număr de angajați.”

De asemenea, Mankins a publicat cartea “TIME / TALENT / ENERGY: Overcome Organisational Drag and Unleash Your Team’s Productive Power”,  în care explică metodele prin care cele 3 aspecte menționate mai sus duc la creșterea semnificativă a productivității. Acestea sunt cele mai importante 3 metode prin care puteți și dumneavoastră să scoateți ce e mai bun din echipa pe care o aveți:

  1. Dezvoltarea echipelor formate din top performeri

În mod normal, companiile își distribuie angajații de top în mod egal între departamente. În schimb, Apple și Google preferă să își plaseze top performerii în poziții de conducere, aflate în legătură directă cu strategia și succesul companiei. Celelalte funcții sunt, în general, lăsate angajaților obișnuiți. Un exemplu foarte bun în acest sens este cel dat de Apple și Microsoft la începutul anilor 2000. Mankins relatează: ” În mai puțin de 2 ani, 600 de ingineri de la Apple au reușit să dezvolte, să testeze și să lanseze  pe piață programul de operare iOS 10. Pe de altă parte, cei 10,000 de ingineri de la Microsoft au avut nevoie de aproape 5 ani de zile să dezvolte, să testeze și într-un final să retragă programul de operare Vista de pe piață. Diferența între cele 2 companii a constat în modul în care au decis să își formeze echipele.”

Apple și-a datorat succesul echipei formate exclusiv din top performeri deoarece iOS 10 era un produs de o importanță majoră. În plus, bonusurile erau oferite pe baza performanțelor echipei și nu exista posibilitatea ca doar o persoană din cadrul echipei să aibă de câştigat. În cadrul Microsoft, bonusurile erau oferite individual și astfel se ajungea în situații în care erau răsplătiţi doar top performerii din echipă. În timp, compania a renunțat la recompensele individuale.

  1. Eliminarea “piedicilor” din cadrul companiei (Organisational Drag)

În medie, o companie pierde puțin peste 25% din puterea ei de producție datorită “piedicilor” interne, precum activități minore ce duc la irosirea timpului și îngreunarea muncii angajaţilor. Un studiu publicat de Harvard Business Review a demontrat faptul că “piedicile” acestea interne duc la pierderea a peste $3 trilioane în fiecare an, bani ce ar putea ajunge în economia globală.

Dar nu toate companiile acționează așa. De exemplu, Netflix nu impune o limită cheltuielilor pe care le pot face angajații companiei. Politica lor este simplă: “Acționați în interesul Netflix. Nu considerăm că sunteţi aici pentru a periclita viitorul companiei și nu avem de gând să creăm impedimente care să vă irosească timpul sau energia.”


Citește și 5 sfaturi pentru dezvoltarea unui mediu de lucru optim


  1. Lideri care îi inspiră pe ceilalţi

Un angajat “engaged” este cu 44% mai productiv decât un angajat mulțumit de locul de muncă, dar un angajat ce se simte inspirat la birou este cu aproximativ 125% mai productiv decât unul doar mulţumit. Companiile ce reușesc să își inspire angajații au performanțe mult mai bune decât restul. Leadership-ul bazat pe inspirație poate fi învățat. Companiile ce observă necesitatea unui astfel de lider investesc multe resurse pentru a obţine impactul necesar creșterii productivității companiei.

Dell Technologies au analizat diferențele fundamentale între o echipă mediocră și una de top, spune Mankins . “Echipele de vânzări conduse de un lider ce poate să îi inspire pe ceilalţi sunt cu 6% mai productive decât echipele conduse de un lider obișnuit. Dacă ar fi să extrapolăm acest 6%, asta înseamnă 1 miliard de dolari din profitul anual al companiei. Gândiți-vă cât de mult poate pierde compania dumneavoastră din cauza unui leadership ineficient.”

Talentele individuale sunt importante pentru succesul oricărei companii, dar, în niciun caz, suficiente. Putem încerca să copiem obiceiurile top performerilor, dar nu contează ceea ce facem la nivel individual dacă  acţiunile noastre nu sunt aliniate cu obiectivele organizaţiei. Companiile de top se concentrează asupra colectivului în locul individualităților.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursa:

https://www.fastcompany.com

5 sfaturi pentru dezvoltarea unui mediu de lucru optim

0

Angajații fericiți se preocupă cu adevărat de nevoile clienților, iar clienții mulțumiți vor spune numai lucru bune despre organizația dumneavoastră, contribuind , astfel și la dezvoltarea imaginii companiei. Este un fapt bine-cunoscut că, atunci când toate departamentele lucrează la capacitate optimă și când angajații se folosesc în mod inteligent de abilitățile lor, lucrul în echipă devine foarte plăcut.

Dar cum poate fi dezvoltată în organizație o astfel de atmosferă ideală ? Acestea sunt câteva dintre cele mai eficiente strategii pe care le puteți folosi:

  1. Includeți în echipa dumneavoastră cel puțin un „top performer”

Un ‘top performer’ este acea persoană care, pe lângă toate abilitățile pe care le deține, va fi mereu cu un pas înaintea celorlalți datorită personalității sale. Bineînțeles, acest lucru nu poate fi observat de la primul interviu.

Pe scurt, ar trebui să căutați în permanență top performeri, indiferent dacă aveți o poziție disponibilă în organizație sau nu. Vă puteți crea o listă cu anumiți candidați potențiali. Într-un studiu recent publicat de către Gallup, 21% dintre milenarii intervievați au declarat că și-au schimbat locul de muncă în ultimul an de activitate, adică de 3 ori mai mult decât cei din generația X.

De asemenea, trebuie menționat că, în fiecare zi, peste 10,000 de baby-boomers se pensionează. Datorită acestui fapt, companiile au nevoie de o listă de top performeri la care să poată apela în orice moment. Majoritatea companiilor recrutează și angajează într-un mod reactiv. Idealul este ca voi să fiți proactivi.

  1. Este nevoie și de wellbeing (bunăstare ocupațională) la locul de muncă

Bunăstarea ocupațională este absolut necesară și aduce multe beneficii companiei. Aceasta este benefică atât angajaților, cât și clienților. Faptul că angajații se simt bine la locul de muncă poate rezulta într-o explozie de energie și entuziasm ce poate fi folosită pe durata programului de lucru. De exemplu, le puteți propune angajaților ca fiecare zi de vineri să fie cu program redus în cazul în care aceștia își ating obiectivele din ziua respectivă. Cu siguranță veți observa că nivelul acestora de implicare și satisfacție va crește considerabil.

  1. Asigurați-vă că angajații știu că vă pasă de ei

Un mediu de lucru în care toții angajații beneficiază de încredere reciprocă poate îmbunătăți semnificativ mentalitatea de echipă, în special pentru acele persoane mai timide ce preferă să nu-și exteriorizeze sentimentele.

Tratați-vă angajații cu respect, comunicați cu ei deschis și onest. Puteți să le spuneți care sunt cele mai importante puncte forte ale lor și ce anume ar putea îmbunătăți. Cel mai important este ca aceștia să știe că vă pasă de ei și că le doriți succesul. Fiți încurajatori, deoarece, în acest fel, veți reuși să le creșteți stima de sine și să le sporiți încrederea în propriile puteri, iar toate acestea îi vor face să fie mult mai dedicați muncii pe care o depun.

  1. Atunci când sunteți într-o poziție de leadership, încercați să înțelegeți “De ce”

Conform unui studiu din 2016 realizat de către Wall Street Journal, aproximativ jumătate dintre angajații din Statele Unite au declarat că s-au simțit mulțumiți în privința propriilor joburi în ultimul an. De ce este statistica atât de sumbră? Un motiv ar putea fi faptul că organizațiile nu petrec suficient timp explicându-le angajaților care este importanța muncii lor.

În raportul Deloitte din 2016 despre generația “millennials”, s-a descoperit că aceștia au o motivație în plus atunci când scopul este bine definit, iar profitul joacă un rol secundar. Angajații sunt mai dornici să rămână la jobul existent dacă sunt atrași de misiunea companiei. Având în vedere faptul că milenarii ajung să domine piața muncii, este mai important ca niciodată ca angajații să simtă că au un scop real în cadrul companiei.


Citește și Cum să vă faceți un obicei din a învăța lucruri noi


  1. Procesul de învățare continuă este vital

Liderii trebuie să își încurajeze angajații să urmeze calea dezvoltării personale și profesionale. În fiecare an, marile companii oferă angajaților acestora bani exclusiv pentru cursuri de dezvoltare profesională – evenimente de networking, conferințe, seminarii – orice ar putea să îi ajute să își îmbunătățească performanțele de la locul de muncă și să aibă un impact pozitiv în pozițiile pe care le ocupă.  Datorită multitudinii de informații și tehnologii ce apar zi de zi, este vital ca angajații dumneavoastră să fie mereu la curent cu cele mai noi idei și practici din industria în care compania dumneavoastră activează.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

 

 

 

 

 

Sursa:

https://www.entrepreneur.com

6 sfaturi pentru dezvoltarea capacității de a vorbi în public

0
Performer on stage in theater

Trei din patru oameni se confruntă cu o frică ieșită din comun atunci când trebuie să vorbească în fața unei audiențe. Dacă și dumneavoastră vă numărați printre aceștia, ceea ce trebuie să faceți este, în primul rând, să conștientizați că aceasta anxietate este mult mai comună decât credeți. În al doilea rând, pentru a vă îmbunătăți calitățile de orator  și pentru ca următoarea dumneavoastră prezentare să fie una de succes, ar trebui să rețineți și aplicați următoarele sfaturi:

  1. Faceți publicul dumneavoastră să se simtă special. „Cu cât puteți mai mult accent pe ascultători, cu atât veți avea mai puține anxietăți în privința felului în care arătați sau vorbiți”, menționează coach-ul și autorul Beverly Flaxington. În plus, oamenii din fața dumneavoastră vor observa dacă sunteți cu adevărat implicat în ceea ce faceți, vor fi mai atenți la ce anume doriți să le transmiteți și se vor simți mai bine pe tot parcursul prezentării.
  2. Dezvoltați-vă un limbaj nonverbal optim. Este foarte simplu să stați drept, să țineți capul sus și să respirați adânc atunci când vă aflați în fața unei audiențe. Aceste mici schimbări în limbajul nonverbal vă vor ajuta să exprimați încredere și leadership.
  3. Nu distrageți audiența cu prea multe slide-uri. Un studiu din 2010 a demonstrat că, atunci când audiențele ascultă pe cineva vorbind, undele lor cerebrale încep să se sincronizeze, ajutând mesajul să fie transmis și înțeles mult mai eficient. Folosirea mult prea multor slide-uri în prezentare poate întrerupe sau îngreuna acest proces.
  4. Înfruntați-vă frica…în scris. Pentru unii, poate să nu pară cea mai bună idee, dar o modalitate foarte eficientă de a vă depăși fricile este să le înfruntați direct. Cum puteți face acest lucru în cazul unei prezentări? Puneți în scris scenariile de care vă este cel mai frică; sunt acestea chiar atât de înfricoșătoare?

    Citește și Cum să îți gestionezi emoțiile ca un adevărat profesionist


  5. Reduceți din durata prezentării. Studiile arată că oamenii își pierd concentrarea după 10-20 de minute chiar și în cazul celor mai reușite prezentări. Încercați să comprimați mesajul pe care îl aveți de transmis sau, dacă aveți prea multe lucruri de spus, concentrați-vă asupra celor mai importante idei la începutul și la încheierea prezentării – acestea sunt momentele în care audiența manifestă cel mai ridicat nivel de atenție.
  6. Folosiți propriul dumneavoastră stil. Nu încercați să păreți altfel decât sunteți în realitate, deoarece audiența va observa. Persoanele introvertite nu ar trebui să încerce să pară extrovertite, iar oamenii foarte serioși nu ar trebui să încerce să introducă umor forțat în propriul discurs.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat cât și pentru angajator. Productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților sunt doar câteva dintre aspectele ce pot fi îmbunătățite considerabil. Pentru mai multe detalii, click aici.

solicita evaluare gratuita blog

Sursă: Inc.com

 

Problemele principale ale programelor de training pentru angajați

0
0f95272e-5ced-4e0b-9d8a-f900b0659cba

Training-ul angajaților este crucial pentru succesul oricărei companii.

Totuși, identificarea programului  de training ideal pentru compania dumneavoastră poate fi un proces extrem de dificil, având în vedere multitudinea de opțiuni apărute pe piață în ultimii ani.

De asemenea, majoritatea programelor de training nu se ridică la nivelul așteptărilor. Conform studiului desfășurat în 2015 de către InterCall pe un eșantion de 200 de angajați, mai mult de 30% dintre aceștia au declarat că tehnicile de training oferite de compania pentru care lucrează nu oferă destul de multe beneficii în raport cu durata lor, iar alți 30% au declarat faptul că aceste programe nu prezintă pentru ei niciun interes și nici nu măcar nu îi motivează.

Platforma de învățare Bridge a realizat recent un studiu ce a avut ca eșantion peste 1000 de angajați din Statele Unite pentru a cerceta cât de mult rețin aceștia din programele de training. În majoritatea cazurilor, chiar dacă organizațiile încearcă să-și învețe angajații lucruri noi în mod constant, de cele mai multe ori, aceștia nu rămân cu nicio informație. Mai exact, 70% dintre respondenții studiului au recunoscut faptul că au uitat tot ce le-a fost predat în primele 24 de ore de la terminarea training-ului.

Deși memorarea informațiilor prezentate în cadrul training-urilor nu pare, la prima vedere, să prezinte probleme majore, 45% dintre respondenți au declarat că își petrec cel puțin 15 minute căutând informații despre care au discutat deja în prealabil. Acesta poate să nu pară mult timp pierdut, dar, dacă este să luăm în calcul o companie cu cel puțin 1000 de angajați, timpul irosit ajunge în total la 5850 de ore.

Asta nu înseamnă că este vina angajaților. Un factor important ce influențează rata de memorare a informațiilor este folosirea diferitelor instrumente pentru a le reaminti constant ceea ce au învățat.  Dacă am utiliza atât resursele online cât și cele “fizice”, angajații ar fi mult mai capabili să înțeleagă și să asimileze informația în timpul training-ului. 72% dintre angajații intervievați în studiul Bridge au declarat faptul că și-ar dori să primească e-mail-uri în care să li se reamintească care sunt subiectele principale cuprinse în training-urile organizate de companie.

Totodată, este important ca, ori de câte ori este posibil, să lăsați angajații să se folosească de noile tehnici învățate, într-un mediu controlat. Acest lucru îi va ajuta să își crească încrederea în forțele proprii și să experimenteze ceea ce au învățat, fără ca lipsa lor de experiență să ducă la greșeli costisitoare pentru companie.


Citește și 8 pași ce trebuie urmați pentru a te asigura că noii angajați se integrează cu succes în compania ta


Bineînțeles că, în continuare, există multe probleme în privința programelor de training ale angajaților, deoarece majoritatea organizațiilor pur și simplu nu oferă suficiente alternative dintre care aceștia să aleagă. Au trecut vremurile în care se făcea training doar atunci când veneau angajați noi în cadrul companiei. Din fericire, datorită progreselor realizate în domeniul tehnologic, acum este mult mai ușor pentru angajați să poată beneficia de o întreagă varietate de training-uri interactive ce pot fi personalizate pe stilul de învățare al fiecăruia. Dispunând de tot mai multe și diverse tehnici de training, angajații se pot dezvolta în stilul lor propriu și, ca urmare,  pot aduce numeroase beneficii diversificate organizațiilor respective.

Pe scurt, pentru a putea alege programele de training ideale, trebuie să aveți în vedere două lucruri: programul respectiv să încerce să rezolve problema majoră a reținerii de informație și, poate chiar mai important, să cuprindă  unul sau mai multe subiecte de interes pentru angajații dumneavoastră.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

 

 

 

 

Surse:

Entrepreneur.com

 

Sedentarismul de la locul de muncă – o problemă nerezolvată?

0

În aceste zile, când suntem bombardați cu studii de pretutindeni, ajungem să nu mai știm ce este bine pentru noi și ce nu. Așa se întâmplă și în cazul dilemei dacă ar trebui să ne petrecem cât mai mult timp stând în picioare la locul de muncă cu ajutorul birourilor reglabile. Cum este mai bine să procedăm? Există multe studii care se contrazic reciproc, unele susțin că este bine să stăm jos, iar altele că statul în picioare ne poate dăuna pe termen lung.  Cum putem lua decizia corectă într-o astfel de situație?

Deși, în acest moment, birourile reglabile sunt destul de căutate, în 2002, atunci când acestea au apărut pentru prima dată pe piață, statul în picioare nu era considerat ceva productiv sau sănătos. Un studiu din acea perioadă descoperise faptul că pot apărea probleme mari de sănătate atunci când stăm în picioare mai mult de 8 ore pe zi, existând posibilitatea de apariție a multor complicații medicale.

Pe de altă parte, două studii din 2010 au identificat o corelație puternică între comportamentul sedentar și creșterea riscurilor de apariție a depresiei și a bolilor fizice. Inventatorul biroului cu bandă de alergat, doctorul James Levine, a declarat în august 2014 că statul jos este mult mai periculos decât fumatul.


Citește și Cum ne putem controla impulsul nativ de a fi negativiști


Și mai recent, în 2015, un studiu publicat în Jurnalul Internațional de Epidemiologie, susținea faptul că statul jos la birou nu este corelat cu probleme majore de sănătate, dar faptul că ducem lipsă de activități fizice constituie, într-adevăr, o mare problemă.

Așadar, ce ar trebui să facem cu birourile noastre?

Ca să privim lucrurile puțin în perspectivă, anul trecut, cercetătorii au descoperit că multe dintre studiile ce arătau beneficiile birourilor reglabile și a statului în picioare au avut prea puțini respondenți sau nu respectau metoda științifică de testare a ipotezelor, fiind orientate către obținerea unui rezultat specific. Așadar, se pare că nu există dovezi concludente care să susțină că birourile reglabile ar face mai mult decât să ne liniștească, păcălindu-ne singuri că facem ceva sănătos.

Presa are și ea partea ei de vină în această problemă, deoarece publică studiile ca fiind definitive și cu un verdict clar asupra dilemei de a sta sau nu jos la birou. Profesorul de epidemiologie de la John Hopkins Bloomberg School, Kay Dickerson, susține că aceste studii individuale nu au cum să acopere întregul spectru al problemei. De asemenea, ea ne sfătuiește să căutăm cât mai multe dovezi și să citim mai multe studii, nu doar unul singur, pentru a ne putea forma o părere corectă în această privință.

Indiferent la ce concluzie ajungeți, un fapt incontestabil este că integrarea în programul de lucru a unor activități ce combat efectele negative ale sedentarismului nu poate să fie decât o idee bună. Există, în prezent, o multitudine de programe de wellness ce pot rezolva toate aceste probleme: de la sala de fitness integrată în corpul clădirii de birouri, până la servicii de masaj la birou. Chiar și în cazul în care compania dumneavoastră nu oferă astfel de beneficii, aveți întotdeauna posibilitatea de alege ca, în pauza de prânz, să faceți o scurtă plimbare. Pe lângă evidenta îmbunătățire a stării de sănătate pe termen lung, chiar și productivitatea dumneavoastră va avea de câștigat în momentul în care vă întoarceți la birou cu o stare de spirit complet revigorată.

Ideea că oamenii ar trebui să se bucure de un echilibru între job și viața personală nu este una nouă, dar conceptul de wellbeing@work a fost și încă este, de cele mai multe ori, un concept subapreciat. Experții au observat o creștere impresionantă a productivității de fiecare dată când sunt luate măsurile necesare pentru a optimiza condițiile de muncă și pentru a reduce stresul inutil. Great People Inside vă pune la dispoziție instrumentul de evaluare a resurselor umane GR8 Wellbeing, bazat pe cele mai noi teorii din psihologia organizațională și a muncii, ce poate fi folosit pentru a identifica nivelul de wellbeing al angajaților, îmbunătățind satisfacția la locul de muncă și generând un impact pozitiv asupra vieții personale și profesionale.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

 

 

 

 

Surse:
Mashable.com
Nzherald.co.nz

Cum ne putem controla impulsul nativ de a fi negativiști?

0

Creierul nostru nu este făcut să ne ofere senzația de fericire, oricât de mult ne-am dori acest lucru. Principala sa funcție evolutivă este asigurarea supraviețuirii. Acesta stochează substanțele ce cauzează fericirea, precum: dopamina, serotonina și oxitocina pentru a le elibera situațional în doze mici. Din acest motiv, noi suntem motivați să facem tot posibilul pentru a stimula creierul să elibereze substanțele care ne binedispun.

Totuși, de cele mai multe ori, în căutarea noastră de a elibera aceste chimicale ale fericirii, ajungem să obținem efectul opus. Există multe motive pentru care creierul nostru caută partea negativă fiecărui lucru. Hormonul numit cortizol, eliberat de către creier în astfel de momente, are un rol important în supraviețuirea noastră. Acesta ne avertizează că trebuie să depășim un obstacol pentru a ajunge în siguranță la destinația noastră. Dar, de îndată ce depășim o problemă, creierul găsește sau chiar inventează una nouă. Nu vă veți simți niciodată bine dacă urmați instinctele evolutive în fiecare moment. Din fericire, există metode simple prin care putem să recalibrăm această negativitate nativă.

Creierul a evoluat pentru a identifica fiecare potențial pericol. De exemplu, atunci când bicicleta a fost inventată, foarte mulți oameni au prezis că avea să urmeze prăbușirea civilizației. Au existat voci ce au spus că oamenii vor începe să călătorească în permanență și vor înceta să poarte conversații. Noi am moștenit instinctele care i-au ajutat pe strămoșii noștri să identifice și să evite pericolele, dar, în societatea contemporană , există un număr mult mai mic de pericole decât anticipează creierul uman.

Așadar, ce este de făcut?

O caracteristică fundamentală care ne diferențiază de restul regnului animal este capacitatea de a ne conștientiza propriile instincte și de a acționa contrar impulsurilor.

O strategie ce poate să funcționeze pentru unii oameni este construirea unor ritualuri de gândire pozitivă. Astfel, la finalul unei zile obositoare de muncă, puteți să vă formați obiceiul de a “retrăi” momentele plăcute din ziua respectivă. În cazul destul de rar în care nu puteți identifica nici măcar o experiență plăcută din ziua respectivă, vă puteți orienta gândurile către zilele sau chiar săptămânile precedente.


Citește și Cum să îți gestionezi emoțiile ca un adevărat profesionist


Totuși, pentru foarte mulți oameni, încercarea de automotivare și retrăire a momentelor fericite poate, pur și simplu, să nu funcționeze. Pentru astfel de situații, Bertrand Russell propune o tehnică rapidă și eficientă de eliminare a gândurilor negative recurente. Filosoful britanic sugerează ca, în momentele de maximă anxietate, atunci când nu puteți scăpa de anumite griji, să nu încercați să ignorați problema respectivă, concentrându-vă atenția în altă direcție, ci să faceți exact opusul. Soluția ideală, în opinia lui Russell, ar fi să analizați cât mai rațional sursa fricii dumneavoastră, să o conștientizați și să vizualizați, pentru scurt timp, cele mai rele scenarii ce pot rezulta din acea problemă.  Există posibilitatea ca această tehnică să nu funcționeze din prima, dar, dacă sunteți sincer cu dumneavoastră și, pentru câteva minute, experimentați mintal situația ipotetică de care vă temeți cel mai mult, veți ajunge la concluzia că, până la urmă, problema respectivă nu este atât de importantă pe cât credeați.

Dacă toate eforturile depuse de către dumneavoastră nu aduc rezultatele dorite, impulsul genetic este să reacționați ca și cum viața dumneavoastră ar fi în pericol. Toate animalele își urmează instinctele, dar noi, oamenii, avem un mare avantaj: atunci când genele noastre ne orientează într-o direcție greșită, putem să spunem pur și simplu “nu”.

 

Surse:

Forbes.com

Russell, B. “În căutarea fericirii”

 

 

Importanța departamentului de HR în organizații

0

Cine considerați că este mâna dreaptă a CEO-ului din compania dumneavoastră? Vicepreședintele responsabil de vânzări, directorul financiar sau, poate, directorul de resurse umane?

Importanța persoanei responsabile de conducerea departamentului de HR este, de mult prea multe ori, subapreciată. În lipsa gestionării eficiente a proceselor de resurse umane, companiile nu ar reuși să dezvolte echipe dinamice, formate din oameni implicați, iar, fără astfel de echipe, nicio companie nu ar putea obține succesul în afaceri. De aceea, este crucial ca fiecare antreprenor să conștientizeze rolului departamentului de resurse umane și să investească în dezvoltarea acestuia, având în vedere următoarele motive:

  1. Departamentul de HR are atribuția de a angaja cei mai buni oameni

Din exterior, procesul de angajare poate să pară facil, dar, în realitate, acest proces este unul deosebit de complex. Într-un studiu efectuat de către CareerBuilder, 48% dintre directorii executivi intervievați au spus că organizațiile lor au pierdut bani datorită strategiilor de recrutare ineficiente.

Conform cercetărilor realizate de către Jobvite în anul 2016, 95% dintre recrutori sunt ferm convinși că procesul de selecție și recrutare va deveni și mai dificil în 2017. Aici intervine rolul departamentului de resurse umane. Acesta nu încearcă să angajeze oameni cât mai repede și pe cât mai puțini bani, ci încearcă să îi identifice pe cei mai potriviți pentru postul respectiv, economisind, în acest fel, mulți bani pe termen lung.

Oamenii din departamentul de HR sunt mult mai preocupați de valori precum performanța și retenția noilor angajați, decât de costul sau durata procesului de angajare, iar această axare pe succesul de lungă durată al noilor angajați este esențială pentru o bună funcționare a întregii companii.

Într-un raport publicat în mai 2016 de către Gallup, s-a descoperit că fluctuația de personal cauzată de generația Y costă economia americană în jurul a 30.5 miliarde de dolari anual. Totuși, atunci când un departament eficient de resurse umane are suficient timp la dispoziție pentru a identifica, dezvolta și a-i menține mulțumiți pe cei mai potriviți candidați, aceste talente vor rămâne în companie pentru o perioadă îndelungată. Retenția angajaților menține companiile pe drumul către o dezvoltare continuă, salvându-le, totodată, timp și bani.


Citește și Impactul inteligenței artificiale asupra domeniului HR


  1. Departamentul de HR se axează pe engagement-ul angajaților

Engagement-ul angajaților este văzut ca una dintre cele mai mari probleme de la locul de muncă. Într-un chestionar realizat de către Gallup în 2013, mai mult de 350,000 de respondenți din Statele Unite au estimat că angajații cu un nivel scăzut de engagement ajung să coste companiile americane între 450 și 550 de miliarde de dolari anual din cauza productivității lor scăzute. Și în acest caz, departamentul de resurse umane se ocupă de rezolvarea problemei, căutând în permanență noi metode de-i menține pe angajați implicați și motivați. Păstrarea unui nivel ridicat de engagement presupune mai mulți  factori elementari, precum: feedback, recunoașterea meritelor, dezvoltare, compensații, beneficii și echilibrul dintre viața profesională și cea personală.

Toate aceste acțiuni ale departamentului de resurse umane au o importanță mult mai mare decât consideră majoritatea oamenilor.  82% dintre angajații intervievați în cadrul studiului Globoforce din 2016 au declarat că, atunci când se simt apreciați și le sunt recunoscute meritele, ajung să se implice mai mult la locul de muncă, iar 78% dintre aceștia au spus că se simt și mai productivi.

  1. Departamentul de HR facilitează luarea celor mai bune decizii în organizație

Directorii de resurse umane au o viziune unică asupra companiei și asupra oamenilor din cadrul acesteia, ceea ce îi plasează într-o postură perfectă pentru a lua cele mai bune decizii organizaționale. Un departament eficient de resurse umane înțelege foarte bine cum lucrează angajații și monitorizează toate datele existente pentru a-și argumenta orice sugestie sau decizie.

Un studiu efectuat de către EY în anul 2014 a descoperit un fenomen interesant. În cadrul companiilor în care departamentul de HR și cel de finanțe colaborează îndeaproape, s-a putut observa o creștere impresionantă a profitului și o îmbunătățire vizibilă a indicatorilor de performanță, cum ar fi engagement-ul angajaților.

Din aceste motive, este foarte important să vă asigurați de eficiența departamentului de resurse umane. Dacă acesta funcționează cum trebuie, performanțele angajaților sunt asigurate, iar ,astfel, compania dumneavoastră este pe drumul cel bun.

Ideea că oamenii ar trebui să se bucure de un echilibru între job și viața personală nu este una nouă, dar conceptul de wellbeing@work a fost și încă este, de cele mai multe ori, un concept subapreciat. Experții au observat o creștere impresionantă a productivității de fiecare dată când sunt luate măsurile necesare pentru a optimiza condițiile de muncă și pentru a reduce stresul inutil. Great People Inside vă pune la dispoziție instrumentul de evaluare a resurselor umane GR8 Wellbeing, bazat pe cele mai noi teorii din psihologia organizațională și a muncii, ce poate fi folosit pentru a identifica nivelul de wellbeing al angajaților, îmbunătățind satisfacția la locul de muncă și generând un impact pozitiv asupra vieții personale și profesionale.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Cum să îți gestionezi emoțiile ca un adevărat profesionist

0

Profesionalismul presupune o multitudine de lucruri – de la modul de a vă îmbracă și de a vorbi, până la atitudine și comportamentul din timpul întâlnirilor. Pe lângă toate acestea, pentru a deveni un adevărat profesionist, este important să acordați atenție și modului de gestionare a propriilor emoții.

În general, pentru a menține o atitudine profesionistă la locul de muncă, trebuie să aveți un echilibru din punct de vedere emoțional. Sentimentele dumneavoastră nu ar trebui să îi afecteze pe ceilalți și nici să îi facă să se simtă inconfortabil. Practic, ceea ce trebuie să faceți este:

  • Să nu luați lucrurile prea personal – de exemplu, să înțelegeți că feedback-ul pe care îl primiți în cadrul unui proiect face parte din job și nu reprezintă un atac la persoană, iar dumneavoastră ar trebui să răspundeți într-o manieră calmă și non-defensivă.
  • Să înțelegeți că sunteți plătit pentru un job ce are și părți care nu vă fac plăcere, dar colegii dumneavoastră nu sunt plătiți pentru a vă calma sau înveseli.
  • Să fiți drăguț și politicos cu oamenii, chiar dacă vă displac.
  • Să nu lăsați o zi proastă sau o stare de spirit negativă să influențeze modul în care interacționați cu colegii și clienții.
  • Să înțelegeți că dacă sunteți aveți probleme la birou, ceea ce trebuie să faceți este la este să cereți ajutorul cuiva care vă poate ajuta, nu să vă plângeți altora, să lăsați acel lucru să vă consume sau să vă afecteze restul muncii pe care o aveți de făcut și interacțiunile cu oamenii din jurul dumneavoastră.

Trebuie să conștientizați faptul că nu sunteți plătit doar pentru a vă face treaba, ci, în același timp, trebuie să contribuiți la starea de spirit de la locul de muncă sau, cel puțin, să nu îl transformați într-un mediu mai neplăcut…

Să ne gândim în felul următor: în afara biroului, oamenii pot încheia orice interacțiune cu dumneavoastră dacă le cauzați neplăceri, dar, la birou, colegii nu au altă alegere decât să rămână alături de dumneavoastră. În acele momente, aceștia nu se pot îndepărta de dumneavoastră și nici dumneavoastră nu puteți să nu evitați interacțiunile cu ei în viitor. În multe dintre cazuri, mai ales în cele cu spații de birouri comune, colegii nu vor putea “scăpa” fizic de dumneavoastră. Normele de comportament sunt diferite în acest caz față de alte contexte. Faceți cu toții parte din același mediu profesional, iar așteptările sunt ca dumneavoastră să minimizați efectele negative pe care le puteți avea asupra colegilor.

Asta nu înseamnă că trebuie să eliminați toate emoțiile, ci este important să înțelegeți că nu trebuie să acționați pe baza fiecărui impuls emoțional pe care îl aveți. Puteți fi supărat, să zicem, că un proiect la care ați lucrat din greu v-a fost trimis înapoi pentru corectură, dar tot trebuie să vă comportați într-o manieră profesionistă la întâlnirea pe care urmează să o aveți mai târziu acea zi –nu fiți îmbufnat sau retras, ci arătați un nivel decent de implicare și încercați să contribuiți cât de mult puteți. Puteți fi supărat pentru că șeful v-a rugat să stați peste program fără prea mult timp de înștiințare în prealabil, dar nu trebuie să vă plângeți colegilor la infinit.


Citește și Dealing with Stress: A-Step-by-Step-How-to-Guide


Evident că vă poate deranja modul în care se desfășoară lucrurile la birou. Ceea ce contează este felul în care abordați aceste probleme. Opțiunile profesionale pe care le aveți la îndemână sunt: să vă explicați motivele de îngrijorare, să sugerați o abordare alternativă, să decideți  că lucrurile poate nu sunt perfecte, dar  puteți  accepta situația actuală sau că să ajungeți la concluzia că nu puteți trece peste problemele de la locul de muncă și să vă căutați un alt job.

De fapt, există posibilitatea ca motivul pentru care vă pierdeți calmul, vă plângeți sau vă pierdeți interesul să fie că nu cunoașteți alternativele sau considerați că soluțiile dumneavoastră ar putea funcționa.

Dacă acesta este cazul, puteți rezolva problema cu ușurință! Trebuie doar să credeți că acest lucru contează cu adevărat și să fiți dornici să învățați. Faptul că ați identificat această problemă și că doriți să lucrați la ea un prim pas foarte important.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat cât și pentru angajator. Productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților sunt doar câteva dintre aspectele ce pot fi îmbunătățite considerabil. Pentru mai multe detalii, click aici.

solicita evaluare gratuita blog

Sursa: askamanager.com

 

 

Cum să vă faceți un obicei din a învăța lucruri noi

0

Theodore Roosevelt a fost una dintre cele mai inteligente și fascinante persoane din istorie. Se spune că au existat perioade în care fostul președinte al Statelor Unite ar fi citit și câte o carte pe zi; poate și acesta a fost un factor esențial în dezvoltarea carismei sale remarcabile. El a fost genul de om care și-a dorit să învețe în permanență. Pentru Roosevelt, cunoașterea devenise în același timp o bucurie personală, dar și o cale către succesul profesional. Mulți oameni își doresc să își însușească acest stil de viață. Ziarul “The Economist” a lansat recent o discuție pe această temă și a declarat faptul că, în economia modernă, dezvoltarea constantă a abilităților este o parte esențială a succesului profesional. Nivelurile superioare de educație sunt direct proporționale cu obținerea unui salariu mai mare și cu șanse mai mari de a vă găsi un loc de muncă. Și, lăsând la o parte utilitatea practică a studiilor, de foarte multe ori acestea sunt chiar plăcute. Este o adevărată plăcere să studiezi subiecte cât mai diversificate. Acest lucru poate ajuta și la creșterea încrederii de sine în momentul în care dispuneți de numeroase subiecte de discuție cu prietenii, colegii sau partenerii de afaceri.

Dar această formă de învățare continuă nu trebuie să fie doar o simplă decizie. Trebuie să devină un obicei. Și ca oricare alt obicei, și acesta necesită o cultivare atentă. În primul rând, pentru a vă atinge acest scop, este nevoie ca dumneavoastră să vizualizați rezultatele pe care doriți să le atingeți. Doriți să vă îmbunătățiți conversațiile și activitatea intelectuală citind mai multe subiecte de interes? Doriți să deveniți expert pe o anumită temă? Doriți să cunoașteți mai multe din diverse domenii ce nu țin de activitatea dumneavoastră profesională? În orice situație, este recomandat să vă setați unul sau două obiective pentru a vă forma un obicei din a citi și învăța.


Citește și Cu ce diferă mentalitatea marilor antreprenori?


Pentru a vă putea concentra asupra obiectivelor dumneavoastră, trebuie să scăpați de orice potențiale distrageri. Învățarea poate fi un proces plăcut, dar în același timp necesită și multă muncă. Este un subiect foarte bine documentat și a ajuns aproape un truism în acest moment, dar multitasking-ul și noua generație de smartphone-uri pot distruge acea concentrare profundă necesară procesului de învățare. Găsiți-vă timp special alocat studiului pentru a minimiza întreruperile. Atunci când citiți, găsiți-vă un loc liniștit, și lăsați-vă telefonul într-o altă cameră sau închideți-l. Pe lângă eliminarea distragerilor evidente, nu uitați să vă antrenați mintea pentru putea a trece mai ușor peste lipsa acestora. O bună modalitate de îmbunătățire a capacității de concentrare este prin meditație, lucru care vă ajută să vă mențineți nivelul de atenție ridicat pe termen lung.

Totuși, atunci când este necesar, folosiți-vă de tehnologie pentru a îmbunătăți procesul de învățare. Deși tehnologia poate să vă distragă atenția, ea poate fi folosită și pentru a vă îmbunătăți substanțial cunoștințele. În mediul online, există multe cursuri ce permit oamenilor să învețe de la cele mai inteligente persoane din diverse industrii. În plus, există și instrumente cum ar fi: podcasting și cărți audio care contribuie foarte mult la procesul de învățare. Dacă faceți zilnic naveta, folosirea acestora vă poate dubla numărul de cărți “citite” într-un an. Podcasting-uri bune și de calitate se pot găsi online sau pe iTunes și vă pot oferi noi modalități prin care puteți învăța. Combinând aceste instrumente cu aplicații ce vă monitorizează activitatea, tehnologia poate deveni chiar o componentă esențială rutinei dumneavoastră de studiu.

Cu toții ne naștem cu o curiozitate nativă. Cu toții ne dorim să învățăm. Din păcate, cerințele de la muncă și din viața personală de multe ori ne diminuează timpul și dorința de a ne satisface această curiozitate nativă. Dezvoltarea obiceiurilor specifice de a învăța – cultivate și asumate în mod conștient – poate reprezenta un drum sigur către dezvoltare profesională și o imensă satisfacție personală. Poate Roosevelt avea dreptate, o viață axată pe cunoaștere poate reprezenta un succes de sine stătător.

Great People Inside oferă soluții complete de evaluare și ușor de utilizat în toate procesele de resurse umane, de la atragerea și selecția candidaților potriviți până la dezvoltarea, integrarea și retenția angajaților. GR8 Productivity Gap este un instrument eficient pentru a măsura evoluția unui angajat de-a lungul timpului. Prin compararea a 2 evaluări făcute înainte și după training, instrumentul îți permite să analizezi atât dezvoltarea angajatului, cât și implicarea acestuia pe parcursul acestui proces. Având acest aspect în minte, evaluarea poate fi folosită ca un instrument pentru eficientizarea dezvoltării angajaților cât și pentru programele de management al talentelor.Pentru mai multe detalii, click aici.

solicita evaluare gratuita blog

Sursa: HBr.org

5 mituri populare despre networking

0

Odată ce cunoașteți oamenii potriviți și stabiliți conexiuni cu aceștia, veți fi în permanență informați. Totodată, veți învăța lucruri noi, veți fi mai inovativi, veți avea audiența perfectă pentru a vă exprima ideile și veți reuși să rezolvați diverse probleme mult mai rapid și eficient.

Pentru fiecare persoană care înțelege importanța menținerii unei rețele complexe de conexiuni profesionale, există multe alte persoane care nu reușesc să-și depășească aversiunea față de networking. În mare parte, acest fenomen este datorat faptului că persoanele respective nu înțeleg un anumit lucru: cele mai mari bariere pe care oamenii le întâmpină în networking sunt de natură mentală, fără să aibă vreo legătură cu abilitățile lor de a socializa.

Pe lângă această confuzie, mai există și alte 5 concepții greșite importante care împiedică oamenii să se bucure de toate beneficiile pe care networking-ul:

  1. Networking-ul este o pierdere de vreme. Lipsa de experiență în zona de networking poate face oamenii să se întrebe dacă aceasta este cu adevărat o modalitate productivă de a-și petrece timpul, în special atunci când relațiile dezvoltate nu aduc beneficii imediate. Adevărul este că networking poate fi o pierdere de vreme sau vă poate aduce beneficii incomensurabile; totul depinde de conexiunile pe care vi le creați și cum le dezvoltați mai departe. Majoritatea persoanelor stabilesc neintenționat legături cu alți oameni și apelează la persoanele respective doar atunci când propriile nevoi sau interese o cer. Dacă vă veți îndrepta atenția către persoane cu o importanță strategică pentru dumneavoastră, este foarte probabil ca networking-ul să vă aducă beneficii multiple.
  2. Oamenii ori dispun de un talent nativ pentru networkingori nu sunt făcuți pentru asta. Majoritatea oamenilor consideră ca networking-ul este ușor pentru persoanele extrovertite, dar imposibil pentru cele introvertite. Dacă acești oameni consideră că nu dispun de o inclinație nativă către networking, atunci nu vor fi dispuși să investească timp și energie în această direcție. Totuși, există o soluție pentru această problemă. În lucrarea academică scrisă de Kuwabara, Hildebrand și Zou, autorii au demonstrat faptul că dacă sunteți încrezători în faptul că vă puteți dezvolta abilitățile de networking, atunci veți deveni mult mai motivați să vi le îmbunătățiți și, astfel, veți putea observa îmbunătățiri vizibile în cel mai scurt timp.

Citește și 4 sfaturi de networking pentru persoanele introvertite


  1. Relațiile ar trebui să se formeze natural. Una dintre pseudoproblemele cu care se confruntă oamenii în privința networking-ului este impresia că toate relațiile ar trebui să se formeze și să se dezvolte spontan între oameni care se plac reciproc. Multe persoane cred că formarea și dezvoltarea relațiilor strict strategice sau profesionale sunt imorale. Problema cu această perspectivă este că are ca rezultat doar conexiuni profesionale aproape inutile. Decenii de cercetări în psihologia socială au arătat că oamenii dezvoltă și mențin relații cu oameni asemănători lor. Aceste relații “narcisiste și leneșe” nu ne vor oferi niciodată diversitatea de opinii necesară pentru a înțelege mai bine lumea din jurul nostru și pentru a lua decizii mai bune. Acesta este motivul pentru care este important să dezvoltăm relații profesionale fără a ne limita la persoanele care ne plac în mod special.
  2. Rețelele de networking sunt egoiste și servesc doar scopurilor personale. Multe persoane care nu reușesc să se implice cu adevărat în networking își justifică alegerea pe baza valorilor personale. Aceste persoane văd networking-ul ca fiind “nesincer” sau “manipulativ” – o modalitate prin care se pot obține avantaje injuste și, de aceea, ar reprezenta o încălcare a principiului meritocrației. Pe de altă parte, multe persoane văd networking-ul ca pe o simplă socializare ce poate aduce, eventual, și beneficii profesionale.  În al doilea rând, pentru a putea observa toate oportunitățile și beneficiile pe care networking-ul le poate aduce, această activitate trebuie privită nu doar la nivel individual, ci și la nivelul întregii echipe sau chiar al companiei.
  3. Cele mai puternice legături sunt și cele mai valoroase. Această idee ne împiedică să dezvoltăm relații profesionale noi și eficiente, deoarece ne bazăm pe ideea că relațiile existente cu persoanele care ne cunosc deja foarte bine sunt suficiente. Deși acestea sunt, într-adevăr, foarte importante, unii oameni au tendința de a subestima importanța acelor “legături superficiale” – acele relații cu oameni pe care nu îi cunoaștem suficient de bine sau pe care îi întâlnim rar. În urma mai multor studii și cercetări pe această tema s-a descoperit faptul că inovația și cunoștințele strategice se dezvoltă considerabil datorită acestor “legături superficiale”.

Perspectiva noastră asupra networking-ului influențează în mod direct timpul și efortul pe care îl depunem pentru a construi relații profesionale și, automat,  afectează și rentabilitatea investițiilor depuse. Singura modalitate de a schimba această perspectivă și de a înțelege faptul că networking-ul este una dintre cele mai importante resurse pentru slujba și cariera dumneavoastră este să îl experimentați; ulterior, veți putea observa de unii singuri beneficiile.

Great People Inside oferă soluții complete de evaluare și ușor de utilizat în toate procesele de resurse umane, de la atragerea și selecția candidaților potriviți până la dezvoltarea, integrarea și retenția angajaților. Ca un punct de pornire în analiza comportamentului uman, GR8 Big5 Behaviors se axează pe explorarea dimensiunilor personalității care favorizează performanța de top. De la conștiinciozitate la reziliență și tenacitate, toate trăsăturile de caracter disponibile în această evaluare sunt eficiente în predicția performanței.  Pentru mai multe detalii, click aici.

solicita evaluare gratuita blog

Sursa: https://hbr.org

 

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter