miercuri, mai 14, 2025
Acasă Blog Pagina 24

Mihai Găvan va fi Keynote Speaker în cadrul Conferinței Great People Inside: The New World of Work, 12,13 octombrie, Hotel Kronwell, Brașov

0

Mihai Gavan Conferinta Great People InsideMihai Găvan are peste 10 ani de experiență în marketing si vânzări. Licențiat al Universității București, pasionat de tehnici de negociere, Mihai a absolvit un program de masterat în marketing si management strategic la Academia de Studii Economice (ASE) din București. Atras de strategii de business, dar și de sectorul IT, Mihai a lucrat în mai multe companii din industria IT&C, ocupând funcții de manager. Din 2009 coordonează departamentul de vânzari al Romanian Software, unul dintre liderii pieței locale de servicii software de salarizare și resurse umane, companie care deservește deja un portofoliu de peste 400 de clienți. 


Citește și  Virgil Stănescu – Key Note Speaker în cadrul Conferinței Great People Inside


Mihai este un bun strateg, un coordonator de echipe, axat cu precădere pe vânzari și planificare. Iubește ceea ce face și crede cu tărie că fără marketing nicio industrie n-ar putea exista. “Prin promovare ajutăm, de fapt, consumatorul să înțeleagă beneficiile unui anumit produs. Aici nu este vorba numai despre vânzări și creșterea unui business, ci despre informare și satisfacerea unor nevoi.”

Dacă vă doriți să aflați mai multe despre Mihai Găvan, vă aștept la Conferința Great People Inside: The New World of Work.

Pentru mai multe detalii despre eveniment, vă rugăm apăsați aici!

C_GPI_header_10 08 2016_01

3 obiceiuri de care trebuie să scăpați pentru a putea obține succesul în afaceri

0

Succesul sau eșecul de a crea și dezvolta o afacere depind foarte mult de obiceiurile pe care le incorporați în viața voastră de zi cu zi.

Dacă preluați obiceiurile antreprenorilor de succes, există o șansă mare ca și voi să deveniți unul. Există sute de obiceiuri personale sau profesionale ce pot influența în bine afacerea,  dar, potrivit lui Stacy Alcorn, CEO Laer Realty Partners, există și câteva obiceiuri ce distrug afacerile multor antreprenori din întreaga lume.


 

Citește și 6 obiceiuri ale managerilor de succes


 

Acestea sunt cele mai importante trei obiceiuri de care trebuie să scăpați pentru a evita eșecul în afaceri:

  1. Acordați atenție poveștilor, nu faptelor.

De exemplu, să spunem că în urmă cu două săptămâni i-ați spus celui mai bun angajat al vostru în domeniul vânzărilor că, în ultimul timp, performanțele lui au scăzut și că trebuie să lucreze pentru a reveni la productivitatea excelentă din trecut.

De atunci, angajatul respectiv nu a mai venit la întâlnirile de afaceri săptămânale. Povestea pe care v-o imaginați este că el a fost foarte deranjat de ce i-ați spus, iar acum probabil că își caută de lucru în altă parte.

Aceasta este doar o poveste și există o șansă mare să fie complet falsă.

Singurele fapte reale pe care le cunoașteți din această situație sunt că: 1. I-ați spus celui mai bun angajat al vostru că trebuie să-și îmbunătățească performanța și 2. Angajatul respectiv a lipsit de la două întâlniri. Este foarte ușor să confundați faptele reale cu povești pe care vi le imaginați.

Poveștile stârnesc emoții ce ne fac să reacționăm, iar acele reacții sunt bazate pe concluzii subiective și de cele mai multe ori false. Pentru a fi un lider eficient, trebuie să scăpați de obiceiul de a vă imagina tot felul de povești ce pot să vă influențeze succesul profesional. În schimb, separați faptele reale de povești și luați decizii numai pe baza a ceea ce cunoașteți cu adevărat.

  1. Nu vă schimbați niciodată părerile

De cele mai multe ori, ceea ce credeți a fost inspirat sau asimilat de la alte persoane pe parcursul vieții.

Construirea unei afaceri necesită inovare, ce presupune să vă puneți la îndoială fiecare credință, părere sau idee pe care o aveți.

CEO-ul Zappos Tony Hsieh nu a crezut că oamenii nu ar cumpăra niciodată încălțăminte de pe internet, doar pentru că nu puteau să o probeze și, din acest motiv, a construit Zappos.

Steve Jobs nu a crezut că un telefon trebuie să fie doar un telefon. El a crezut că poate fi și computer, camera de filmat și music player.  Este, într-adevăr, unul din cele mai grele lucruri să renunțați la ceea ce credeți de o viață întreagă, dar dacă reușiți, afacerea voastră poate să ajungă foarte departe.

  1. Ignorați criticile

Este nevoie de un ego foarte puternic pentru a construi un imperiu. Cu toate astea, trebuie să renunțați la obiceiul de a vă considera mult mai buni decât sunteți în realitate. Atunci când un angajat sau un client vă informează că produsul, serviciul sau atitudinea dumneavoastră ar putea fi îmbunătățite, este foarte ușor să cădeți în capcana de a vă apăra onoarea personală sau pe cea a afacerii voastre.

Dacă aveți 500 de păreri pozitive de la clienții voștri și una deranjant de negativă, vă va fi foarte ușor să o ignorați pe cea din urmă. Totuși, dacă reușiți să renunțați la obiceiul de a ignora critica, există o șansă foarte mare să descoperiți că din acel comentariu negativ aveți mai multe lucruri de învățat decât din toate celelalte 500 de păreri pozitive adunate.

 

Sursa: inc.com

 

7 atitudini specifice oamenilor de succes

0

Este interesant să ne întrebăm care sunt motivele pentru care unii oameni au mai mult succes decât alții, în special atunci când nu ne mulțumim cu puțin.

Ce anume au special oamenii precum Richard Branson, Elon Musk sau Bill Gates, care îi diferențiază de ceilalți și îi propulsează către cele mai înalte cote ale succesului?

Răspunsurile sunt destul de complexe, bineînțeles. Totuși, asta nu înseamnă că nu pot fi înțelese și învățate. Acești oameni, pe lângă succesul uluitor pe care l-au dobândit, mai au în comun și anumite atitudini inteligente – atitudini ce pot fi imitate și adoptate de către oricine.

Acestea sunt șapte atitudini ce vă vor ajuta, indiferent de nivelul de succes la care aspirați:

1. Oamenii de succes nu iau eșecul prea în serios
Ei văd eșecul drept o oportunitate de a începe din nou, dar de această dată mai inteligent. Ei nu îi acordă o importanță crescută și nu îl tratează ca pe o problemă, decât în cazul în care devine un obicei. Pentru acești oameni succesul reprezintă un lucru perfect normal, iar atunci când greșesc, se bucură de provocările apărute.

2. Oamenii de succes acceptă cine sunt cu adevărat
Dacă vă subestimați și sunteți în permanență descurajați, nu aveți cum să mergeți înainte. Oamenii de succes știu că cea mai inteligentă mentalitate pe care o pot adopta este să accepte cine sunt cu adevărat, refuzând să se afle într-o relație conflictuală cu ei înșiși.

3. Oamenii de succes își setează obiective și se străduiesc să le atingă
Este foarte bine să aveți un vis la care să aspirați, dar cel mai inteligent este să aveți și obiective, deoarece îndeplinirea treptată a obiectivelor reprezintă cea mai sigură modalitate de a vă împlini un vis. Obiectivele fac posibil ceea ce pare imposibil; ele vă ajută să vă structurați gândirea, astfel încât să căutați în permanență noi moduri de a ajunge mai aproape de ceea ce vă doriți. Oameni de succes nu își setează doar obiective, ci își setează obiective cât mai înalte și nu se opresc până nu le văd îndeplinite.

4. Oamenii de succes nu lasă lucrurile la voia întâmplării
În loc să spere că li se vor întâmpla numai lucruri bune, acești oameni preiau controlul și își creează singuri circumstanțe favorabile. Întotdeauna aveți de ales: vă puteți controla gândurile sau vă puteți lăsa controlați de ele. Refuzul de a lăsa lucrurile în voia întâmplării arată tărie de caracter, hotărâre și voință. În momentul în care vă hotărâți să preluați controlul asupra vieților voastre și, în același timp, să nu vă preocupați cu ceea ce nu veți putea controla niciodată, vi se vor întâmpla lucruri incredibile.


Citește și Obiceiurile din weekend ale oamenilor de succes


 

5. Oamenii de succes nu se lasă distrași de probleme
Dacă atitudinea voastră este una negativă, problemele vor deveni și mai complicate și vă vor trage constant în jos. În schimb, cu o atitudine pozitivă, veți privi toate problemele drept motive pentru a fi creativi și de a găsi soluții inovatoare. Oamenii de succes știu că atunci când se concentrează  exclusiv asupra problemelor, vor apărea și mai multe probleme, iar atunci când se concentrează asupra posibilităților, vor apărea doar oportunități,

6. Oamenii de succes sunt hotărâți
Cei mai de succes oameni pot să ia decizii foarte rapid. Ei nu se gândesc de două ori înainte de a lua o decizie. Acești oameni primesc informația de care au nevoie, după care își eliberează mintea și aleg cea mai bună variantă pe baza a ceea ce știu. În cazul în care, odată cu trecerea timpului, se dovedește că au ales greșit, ei nu se vor simți vinovați, ci vor învăța din propriile greșeli.

7. Oamenii de succes nu se opresc niciodată din a învăța
Dacă vreți să ajungeți departe, împrumutați din filosofia Budistă Zen conceptul de “shoshin” – mintea începătorului. Asta înseamnă să nu vă prefaceți că le știți pe toate, ci să vă păstrați o minte deschisă cunoașterii și dezvoltării permanente. Experiența reprezintă o lecție pentru fiecare dintre noi, iar pentru a putea profita de aceasta, trebuie să acceptați că în orice moment puteți învăța ceva nou.

Dacă vă doriți cu adevărat să aveți succes, încercați să integrați aceste atitudini în comportamentul vostru și observați cum, treptat, viața voastră începe să se îmbunătățească.

 Sursa: inc.com

 

Virgil Stănescu – Key Note Speaker în cadrul Conferinței Great People Inside

0

Virgil Stănescu, fostul căpitan al echipei naționale de baschet și sportivul declarat de cinci ori cel mai bun baschetbalist din România, va fi Key Note Speaker în cadrul Conferinței Great People Inside “The New World of Work”, 12-13 Octombrie 2016, Hotel Kronwell, Brașov. Președintele jucător al clubului de baschet Steaua CSM Eximbank a avut oportunitatea să studieze în Statele Unite ale Americii, să-și construiască o carieră internațională de baschetbalist, iar acum pariază pe managementul sportiv care se aseamănă cu leadershipul într-o corporație.

A absolvit Universitatea din Alabama de Sud cu specializare în managementul general. Are de asemenea un Master în Integrare Economică Europeană (Universitatea Română de Științe și Arte “Gheorghe Cristea”). Preocupat de ambele aspecte ale sportului a absolvit Școala Națională de Antrenori – ANS – disciplina Baschet.

Virgil a inceput baschetul la nivel organizat în 1994 la SOCED București. În 1998 primește o bursa în NCAA, liga universitară americană de la Universitatea din Alabama de Sud. Se intoarce în Europa în 2001 unde joacă în Euroliga, EuroCup si EuroChallenge, la echipe de vârf din campionate puternice precum Germania, Italia, Rusia, Turcia și Belgia. A fost selecționat timp de 15 ani în echipa națională a României, iar în zece din aceștia a fost capitanul echipei. În 2014 a fost inclus în Hall of Fame-ul Universității din Alabama de Sud.

După 20 de ani de carieră sportivă și nenumărate trofee și medalii, renunță la viața de baschetbalist, dar rămâne în sport, preluând conducerea echipei de baschet Steaua CSM EximBank din poziția de Președinte. Preocupat de strategia baschetului românesc, a fost ales în 2013 Vicepreședintele Federației Române de Baschet. La clubul pe care îl conduce a pus bazele unui centru de “excelență” pentru copii și tineret, sub umbrela căruia joacă baschet aproximativ 1200 de copii. Crede în educația pe care ți-o dă sportul de orice fel și valorile căpătate în urma antrenamentelor și a competitiilor.

Vino și tu să îl cunoști pe Virgil în 12-13 octombrie la Brașov! Pentru mai multe detalii, vă rugam accesați site-ul evenimentului AICI

Citește și: Dan Hill, renumitul expert internațional în citirea microexpresiilor faciale prin intermediul instrumentului cunoscut datorită serialului “Lie to me” și bestseller-ului “Blink”, vine pentru prima dată în România!

 

 

C_GPI_header_10 08 2016_01

Matt Varney va fi Keynote Speaker în cadrul Conferinței Great People Inside: The New World of Work, 12,13 octombrie, Hotel Kronwell, Brașov

0

Matt Varney

 

Matt Varney este Chapter Development Director în cadrul Federației Internaționale de Coaching. Născut în Los Angeles, California, și-a obținut diploma de master în „Economie Internațională și Consultanță” (International Economics and Consulting) la Universitatea Northeastern. Încă de când era foarte tânăr, Matt a fost fascinat de felul în care oamenii formează conexiuni unii cu alții. Deoarece a crescut înconjurat de influențele sporturilor extreme și ale genurilor muzicicale din sudul Californiei, diversitatea a fost dintotdeauna un lucru comun pentru Matt. După ce a servit în armata S.U.A., el și-a început prima afacere la vârsta de 26 de ani. Continuându-și cariera în domenii precum Administrarea Serviciilor Medicale, Relațiile cu Clienții și Managementul Organizațiilor, Matt a avut în permanență oportunități pentru a călători, ajungând să cunoască oameni ce proveneau din toate culturile lumii. Acest lucru l-a motivat să-și continue studiile pentru a afla felul în care oamenii se aproprie datorită diferențelor dintre aceștia, colaborând pentru a face lumea un loc mai bun.

Dacă vă doriți să aflați mai multe despre Matt Varney, vă aștept la Conferința Great People Inside: The New World of Work.

Pentru mai multe detalii despre eveniment, vă rugăm apăsați aici!

 

 C_GPI_header_10 08 2016_01

Dan Hill – Keynote Speaker în cadrul Conferinței Great People Inside: “The New World of Work”, 12-13 octombrie, Hotel Kronwell, Brașov

0

Dan-Hill Great People Inside Conference
Dan Hill, renumitul expert internațional în citirea microexpresiilor faciale prin intermediul instrumentului cunoscut datorită serialului “Lie to me” și bestseller-ului “Blink”, vine pentru prima dată în România! Dan va fi Keynote Speaker în cadrul Conferinței Great People Inside: The New World of Work, care va avea loc la Hotel Kronwell Brașov, între 12 și 13 octombrie. Cinci dintre cele șapte coduri de citire a emoțiilor bazate pe expresia facială au fost evidențiate și în filmul Inside Out de la Pixar. Munca lui Dan se extinde de la aplicații pentru studiul pieței  până în domeniul legislativ, al finanțelelor comportamentale și al sporturilor profesioniste, dar și pentru analiza executivilor, politicienilor și altor persoane publice, ca și biograf al expresiilor faciale pentru persoane celebre.

dan Hill bbcDan a fost invitat la emisiuni difuzate pe posturi celebre, precum: CNN, PBS, Fox, MSNBC, CNBC, Bloomberg TV, ESPN, Tennis Channel, „The Today Show“ al NBC și în „Good Morning America”  de pe postul ABC.”  Aparițiile radio  includ BBC și „Marketplace” de la NPR.

Pe lângă  apariția de pe coperta renumitului New York Times, Dan Hill a apărut de multe ori și în publicații celebre , printre care se numără: The Wall Street Journal, USA Today, Fast Company, Politico, Advertising  Age , Kiplinger’s, Allure, Forbes China și Reuters.  Dan este un speaker de succes care și-a prezentat ideile  în fața audiențelor din peste 20 de țări.

Citește și Conferința Great People Inside: The New World of Work – 12, 13 octombrie 2016, Hotel Kronwell Brașov, România

În plus față de patentarea a peste 10 invenții legate de expresiile faciale,  instrumentul pe care Dan l-a adus în studiul pieței a pus bazele în acest domeniu. Dan este autorul a 5 cărți: Body of Truth: Leveraging What Consumers Can’t or Won’t Say (Wiley & Sons 2003), Face Time: How the 2008 Presidential Race Reveals the Importance of Being On-Emotion in Politics, Business and Life (Adams 2008), About Face: The Secrets of Emotionally Effective Advertising (Kogan Page 2010), and On-Emotion: Salvaging Market Research (Adams 2013) și Emotionomics: Cum să câştigi inimile şi minţile oamenilor (Kogan Page 2008), despre care Philip Kotler a spus că “este o revelație”.  Dan și-a obținut doctoratul în cadrul Universității Rutgers, a studiat la Universitatea Brown, Universitatea Oxford și Colegiul St. Olaf, iar în prezent trăiește cu soția sa, Karen, în St. Paul.

Dacă doriți să îl cunoașteți personal pe Dan Hill, vă aștept la Conferința Great People Inside: The New World of Work.

Pentru mai multe detalii despre eveniment, apăsați aici!
screenshot.330

Great People Inside a câștigat premiul “Cel mai bun startup de cloud”- Eurocloud România 2016

0

Great People Inside a fost declarată câștigătoare în cadrul competiției premiilor EuroCloud Romania 2016 în categoria “Cel mai bun startup de cloud” și a trecut mai departe în competiția EuroCloud la nivel european.

Membru activ al comunității EuroCloud, asociația EuroCloud România este un liant între industria cloud, utilizatorii serviciilor de cloud computing și mediul legislativ românesc și european. EuroCloud Romania este membru al Consiliului de Administrare EuroCloud Europa.

EuroCloud România acționează ca o voce colectiva a industriei românești de cloud computing pentru a permite dezvoltarea unui ecosistem local de cloud și pentru a crește vizibilitatea pieței românesti în contextul european al industriei cloud.

Citește și: Profiles International România a devenit Great People Inside

De asemenea, EuroCloud România se poziționează ca un partener strategic pentru companiile multinaționale și companiile românești care doresc să crească nivelul de conștientizare al serviciilor cloud în România, acțiuni de conștientizare, educare a utilizatorilor și prin moderarea unei comunități active a industriei de cloud computing din România.

”Și în acest an ne bucurăm să constatăm angajamentul pentru calitate și deschiderea spre internațional a furnizorilor români de soluții cloud. Modelul cloud anulează barierele geografice și deschide piețe noi pentru furnizorii români iar această oportunitate este exploatată cu succes de către furnizorii români.

Pentru mai multe detalii despre Premiile EuroCloud România 2016, vă rugam vizitați:  http://www.eurocloud.ro/eurocloud-anunta-castigatorii-premiilor-eurocloud-romania-2016/

4 sfaturi de networking pentru persoanele introvertite

0

Persoanele introvertite sunt definite în mod normal prin repulsia lor față de interacțiunile umane pe care nu le consideră necesare. Din acest motiv, mulți oameni cred că acest tip de caracter reprezintă o piedică în calea unei cariere de succes.

Acestea sunt câteva sfaturi pentru a vă putea forma multe relații profesionale, în ciuda aparentelor impedimente:

  1. Feriți-vă de oameni pesimiști și gânduri negative

Evitați orice vi se pare că v-ar putea descuraja. Stați departe de acei oameni în prezența cărora miturile despre introvertiți ajung să se adeverească, din cauza atitudinii lor negativiste. Interacțiunile cu acest tip de oameni au un singur efect: vă opresc din a vă dezvolta abilitățile de networking necesare pentru a avansa în carieră.

  1. Informați-vă cât de mult puteți înaintea oportunităților de networking

Dacă participați la evenimente precum târguri de job-uri, seminarii, workshop-uri și conferințe legate de profesia voastră, pregătiți-vă din timp. Aflați cât mai multe informații despre companiile ce vor participa, despre oamenii care vor susține prezentări și despre subiectele ce vor fi discutate. Astfel, nu veți putea fi luat prin surprindere de întrebări ce ar putea transforma o conversație plăcută în una deranjantă.

Citește și 10 sfaturi rapide pentru o activitate de networking mai bună
  1. Exersați-vă stilul de comunicare

Le puteți povesti în orice moment unor prieteni despre evenimentul la care urmează la participați. Puteți încerca să găsiți diferite modalități de a începe o conversație. Experiențele personale despre cum ați învățat anumite lucruri, despre succes, experimente,etc. sunt foarte eficiente. Poveștile atrag atenția întotdeauna și reprezintă un element cheie al comunicării. Vă puteți conecta cu ceilalți și le puteți face o impresie bună prin cele mai interesante povești ale voastre, aveți doar grijă ca acestea să fie spuse pe un ton optimist. Nimeni nu vrea să stea prea mult în preajma persoanelor care se plâng.

  1. Folosiți-vă abilitățile de ascultare

Oamenii cu o experiență vastă vor avea întotdeauna o audiență, dar cu toate acestea le face plăcere atunci când îi ascultă chiar și mai mulți oameni. Oricine își dorește să fie ascultat. Dacă sunteți un bun ascultător, folosiți-vă de această abilitate cât de mult puteți. Ideal este atunci când sunteți cu adevărat interesat de profesia și experiența seniorilor din domeniu. Dacă sunteți, atunci nu există nimic care să vă oprească din a purta o conversație interesantă, ce poate fi continuată cu acești oameni și în cadrul evenimentelor viitoare.

Odată ce faceți primii pași și reușiți să vă dezvoltați abilitățile de networking de bază, conexiunile cu oamenii importanți din domeniul vostru vor urma de la sine.

Sursa: www.careerealism.com/

Pentru a fi un lider carismatic, aveți nevoie și de odihnă

0

Dacă de abia v-ați înființat propria afacere, este posibil să credeți că nopțile albe și disponibilitatea la orice oră din zi sau noapte vă vor câștiga încrederea și respectul angajaților, dar se pare că, potrivit unui studiu publicat în “Journal of Applied Psychology”, lipsa somnului vă va transforma într-un lider mult mai puțin carismatic.

Conduși de către Christopher M. Barnes, profesor de management al Universității  din Washington, echipa de cercetători a efectuat două experimente pentru a identifica efectele privării de somn asupra carismei și abilităților de a vorbi în fața unui public.

În primul experiment, 88 de studenți ce studiau afacerile au fost rugați să scrie un discurs și să-l susțină cât pot de bine. Jumătate dintre participanți au avut  parte de o noapte întreagă de odihnă, iar ceilalți au dormit cu două ore mai puțin, fiind rugați să completeze chestionare din oră în oră,  de la 22:00 până la 5 dimineața.  Fiecare discurs a fost înregistrat, iar trei dintre asistenții laboratorului de cercetare și-au asumat rolul de “juriu”.  Per total, indivizii din grupul privat de două ore de somn au fost evaluați ca fiind mult mai puțini carismatici decât colegii lor odihniți. În plus, participanții obosiți au menționat că le-a fost mult mai dificil să mențină și să inspire o atitudine pozitivă și plină de energie.

Citește și: 7 expresii pe care le folosesc liderii adevărați

În al doilea experiment, 109 participanți, de asemenea studenți ce studiau afacerile, au fost împărțiți în două grupuri: unii au dormit neîntrerupt, iar ceilalți au fost privați de somn, la fel ca data trecută. Diferența a constat în faptul că, de data aceasta, participanții au fost cei care și-au asumat rolul juriului, fiecare dintre aceștia fiind rugat să privească trei din discursurile înregistrate, la întâmplare. Nu este o surpriză faptul că, cei extenuați, au evaluat, în medie, mult mai puțini oratori sau discursuri ca drept carismatice.

Poate că pentru mulți este ceva evident, dar merită repetat. Nu veți reuși să motivați pe nimeni, să inspirați încredere și nici nu vă veți putea bucura de viața dacă vă privați de somn. Odihniți-vă și veți vedea cum echipa și creierul dumneavoastră vă vor mulțumi.

Sursa: www.entrepreneur.com

 

Rolul conștientizării depline (mindfulness) în strategiile organizaționale

0

De-a lungul câtorva decenii, meditația a migrat din munții Himalaya și din zen-do-urile japoneze (săli de meditație) către sălile de conferință și coridoarele corporațiilor precum Google, Apple, Aetna, dar și în Pentagon și Camera Reprezentanților din S.U.A.

Pentru dezvoltarea personală, liderii citesc studii empirice despre potențialul meditației de a reduce stresul, de a scădea tensiunea arterială și de a îmbunătăți controlul emoțiilor. Meditația în scopul conștientizării depline (mindfulness) – concentrarea întregii atenții asupra prezentului – a devenit cunoscută drept o modalitate de concentrare ce oferă autenticitate  și scop practicilor de leadership.

Contribuitorii blog-ului Harvard Business Review, Daniel Goleman și Bill George, au descris conștientizarea deplină drept un mod de a asculta mai bine și de a-ți ghida acțiunile pe baza raționamentului și nu a emoțiilor sau prejudecăților.

Într-o eră în care corporațiile și instituțiile publice sunt criticate pentru gândirea pe termen scurt, lipsa de perspectivă și reacțiile superficiale, merită să ne punem întrebarea: poate conștientizarea deplină să ajute și companiile, nu doar liderii, să se comporte mai rațional? Practic, pot liderii organizațiilor să includă practicile de conștientizare deplină  în procesul de planificare strategică?

Acum 70 de ani, Viktor Frankl, un psihiatru austriac care tocmai ieșise de la Auschwitz, unde fusese prizonier ani de zile, a răspuns la această întrebare: „Între stimul și răspuns există un spațiu”, scria el în 1946. „În acel spațiu se află puterea noastră de ne decide răspunsul.  Prin acel răspuns ne putem manifesta dezvoltarea și libertatea noastră.”

Conștientizarea deplină  – exercițiul prin care îți reglezi respirația și ești atent la propriile gânduri și emoții – este, în esență, o practică ce cultivă acest tip de spațiu. Aceasta presupune să conștientizezi felul în care diverșii stimuli, atât externi, cât și interni, pot provoca reacții instantanee, automate și lipsite de raționament în gândurile, emoțiile și acțiunile noastre.

Conform argumentelor lui Prof. Timothy Wilson, de la Universitatea din Virginia, creierele noastre nu sunt capabile să proceseze cele peste 11 milioane de biți de informație cu care suntem bombardați în fiecare moment. Pentru a fi eficienți, tindem să luăm decizii în baza unor, amintiri, asocieri sau parametri vechi. Practicând conștientizarea deplină, putem observa cum reacționează creierul nostru la anumite gânduri, senzații sau informații, dincolo de vechile tipare habituale ce ne ghidează în mod inconștient comportamentul.  Acest lucru creează un spațiu ce ne oferă posibilitatea să decidem cu adevărat ce spunem și cum acționăm. Organizațiile, la fel ca indivizii, au nevoie de un asemenea spațiu.

Așa cum scria Richard Rumelt, un expert în planificarea strategică de la UCLA, în cartea sa „Good Strategy, Bad Strategy”, unul dintre componentele esențiale ale unei strategii bune este abilitatea de a face un pas înapoi și de a-ți schimba perspectiva. „O reanalizare perspicace a unei situații competitive”, scria el, „poate crea tipare noi de avantaje și slăbiciuni. Cele mai bune strategii se nasc din asemenea observații revoluționare.”

Pentru a crea o strategie bazată pe ceea ce Richard Chait și mulți alți intelectuali numeau gândire generativă, nu este suficient să identifici un set coerent de politici sau acțiuni ca răspuns la o problemă sau o oportunitate, ci și un întreg spectru de valori, asumpții și factori externi ce apar într-o situație în care trebuie luată o decizie. Este esențial să faci un pas în spate și să te întrebi nu doar dacă membrii echipei au identificat planurile și soluțiile corecte, ci și dacă au identificat, în primul rând, întrebările și problemele corecte. Acest lucru necesită spațiu între stimuli și răspuns.

Așadar, cum pot organizațiile să creeze mai mult spațiu în planificarea strategică? Poate fi răspunsul ca pur și simplu angajarea unor lideri și directori care practică aceste exerciții contemplative?

Cu siguranță acest lucru nu poate face rău. Steve Jobs, care medita constant, s-a folosit de practica conștientizării depline pentru a pune sub semnul întrebării premisele de operare la Apple și pentru a stimula creativitatea în procesul de planificare. Ray Dalio, de la Bridgewater Capital, a folosit de asemenea conștientizarea deplină, nu doar ca un simplu instrument pentru a crește productivitatea, ci și pentru a-și îmbunătăți vigilența de strateg  în anumite situații.

Totuși, este posibil și să încorporăm conștientizarea deplină direct în exercițiile de planificare.

  1. Stabilește momente dedicate meditației: O abordare simplă este de a integra activități de conștientizare deplină în ședințe sau exerciții colective. Presărând exercițiile de planificare cu momente în care persoanele prezente se pot conecta cu respirația lor și pot recunoaște distragerile inutile, organizatorii pot crea condițiile necesare pentru dezvoltarea intuiției. După cum scriau Rasmus Hougaard și Jacqueline Carter în Harvard Business Review, pot fi integrate simple exerciții de concentrare și conștientizare deplină în programul unei zile normale de lucru.
  2. Caută alternative: este de asemenea posibil să ai un moment de conștientizare deplină fără a medita. De exemplu, exercițiile de planificare a scenariilor aduc liderilor numeroase alternative plauzibile pentru viitor, punându-le la îndoială judecata și mentalitatea. Corporațiile precum Shell și guvernele precum cel din Singapore au folosit asemenea practici cu succes, în primul rând pentru valoarea lor euristică. Ca și meditația, evaluarea obiectivă a diferitelor posibilități viitoare este o modalitate practică de a descoperi tipare de gândire vechi și neutilizate sau de a face loc ideilor noi.
  3. Vizualizează rezultate bune: După cum argumentează Daniel Goleman, optimismul este esența atenției concentrate. „Pesimismul îți diminuează concentrarea„, scrie acesta, „pe când emoțiile pozitive ne îmbunătățesc atenția și capacitatea de asimilare a neașteptatului.” Liderii pot beneficia imaginându-și rezultate organizaționale pozitive în timpul ședințelor de planificare strategică. Poți pur și simplu să-ți pui o întrebare asemănătoare cu cea propusă de Goleman: „dacă totul iese perfect pentru organizația noastră, unde vom ajunge peste zece ani?”.

Astfel de practici de conștientizare deplină  pot ajuta liderii și organizațiile să identifice care idei și aspirații sunt importante și ce tipuri de gândire le limitează dezvoltarea.  Acestea nu sunt folositoare doar în dezvoltare, ci și în înțelegerea mai bună a lumii de astăzi, ce se află în permanentă schimbare.

Sursa: hbr.org

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter