marți, mai 13, 2025
Acasă Blog Pagina 32

Schimbările în managementul talentelor – un imperativ în contextul global al schimbării

0

Definiția managementului talentelor, conform Universității Johns Hopkins este „Un set de procese organizaționale integrate, în planul resurselor umane, concepute pentru a atrage, dezvolta, motiva și reține angajații productivi și implicați. Obiectivul managementului talentelor este de a crea o organizație performantă, sustenabilă, care își întrunește obiectivele strategice și operaționale.” Aș vrea să subliniez aici conceptele de atracție, dezvoltare, motivare și retenție. Ținând cont de modul în care se schimbă forța de muncă practic în fiecare zi, se pare că definiția managementului talentelor ar trebui ajustată. Să analizăm și să explicăm aceste cuvinte cheie.

Procesul de a atrage talente în lumea afacerilor nu are o definiție simplă. Talentul este un termen general care se poate referi la experiență, trăsături comportamentale, nivel de competențe pentru un anumit post, sau toate acestea la un loc. Din fericire, tehnologia modernă a ușurat găsirea talentelor potrivite datorită soluțiilor de tipul evaluărilor. Obținerea talentelor este o sarcină de sine stătătoare care trebuie finalizată înainte de a putea avea loc dezvoltarea, motivarea și retenția.

Pasul următor este dezvoltarea talentelor în cauză. După accesarea unor indivizi talentați, aceștia trebuie antrenați pentru a reprezenta cu precizie organizația lor și pentru a da randament pentru aceasta. Simplificând primii doi pași aflați în discuție, principala arie de interes a managementului talentelor se rezumă la motivație și retenție.

Motivarea și retenția sunt termeni analogi. Atât motivarea cât și retenția pot fi obținute prin implicarea angajaților și amândouă sunt foarte importante în managementul talentelor. În ultimul timp, organizațiile s-au concentrat din ce în ce mai mult asupra implicării și retenției angajaților. Lumea afacerilor devine tot mai conștientă de necesitatea de a recunoaște angajații ca pe niște indivizi cu nevoi și abilități diverse. În loc să se folosească managementul talentelor ca termen generic referitor la toate persoanele implicate în ansamblul lor și neglijând abilitățile și personalitățile specifice ale angajaților, în momentul de față este mult mai răspândită abordarea fiecărui individ prin tactici de implicare specializate.

Toate acestea ridică întrebarea: există un nou sens al expresiei „managementul talentelor”? Personal, consider că putem porni cu încredere de la prezumția că într-adevăr există. Ceea ce în trecut reprezenta o căutare a angajaților talentați a devenit acum o compilație a strategiilor de transformare și îmbunătățire a indivizilor care pun la dispoziție talentul în cauză. Cu timpul, pe măsură ce progresează mediul de lucru modern, managementul talentelor poate deveni un termen și mai flexibil, schimbându-se din nou.

John Bersin a scris recent, „Sfârșitul managementul talentelor în corporații? Ce urmează?” În acest articol, el a evidențiat trecerea de la talent la preocuparea față de oameni. „implicarea, abilitarea și mediul sunt problemele reale cu care se confruntă companiile.”

Ce părere aveți despre schimbările din lumea managementului talentelor?

Eficiența în vânzări: nu mai vorbiți, ci ascultați

0

“Odată ce ați încheiat vânzarea, nu mai vorbiți.” Așa ne spune Eric Chen, profesor de business la Universitatea din St. Joseph, într-un articol pentru Fast Company. “Tot ce mai puteți face după acest moment este să pierdeți afacerea.” Punctul cheie al eficienței în vânzări este să fiți un bun ascultător. Ascultarea poate fi avantajoasă și în cazul în care persoana cu care negociați are o scăpare și spune ceva ce nu intenționa. Ascultarea este o componentă importantă a comunicării eficiente și de aceea se aplică nu doar vânzărilor. Acest articol vă va furniza patru sfaturi pentru a îmbunătăți abilitățile de comunicare:

1. Concepeți un plan
Înțelegeți modul în care ascultați și adaptați-vă preferințele dvs. la modul în care comunică ceilalți – cu alte cuvinte nu presupuneți că ceilalți vor asculta la fel ca dumneavoastră. Luați în considerare care este scopul interacțiunii dumneavoastră, ce informații veți afla, și care sunt cele trei puncte pe care le puteți comunica eficient, care vor aduce un plus de valoare celeilalte persoane.
2. Nu vă temeți de liniște
Liniștea poate fi ciudată și incomodă uneori. Rezistați tentației de a încerca să umpleți momentele de tăcere. Ascultarea este o abilitate esențială de comunicare eficientă, iar tăcerea este un instrument puternic, în special în negocierile eficiente ale vânzărilor. Tăcerea vă poate câștiga timp de gândire, dar în cazul în care omologul dumneavoastră este incomodat de tăcere, poate divulga ceva ce nu a vrut să divulge. Nu utilizați tăcerea pentru a planifica ceea ce aveți de gând să spuneți în continuare; în schimb, ascultați cu adevărat ceea ce comunică celălalt, astfel încât să puteți ști exact cum și ce să răspundeți.
3. Ascultați ce are de spus celălalt
Ascultarea nu înseamnă doar să auziți cuvintele spuse – înseamnă să auziți ceea ce se comunică. Este important să fiți atent la limbajul corpului, care vă poate permite să înțelegeți mai ușor ceea ce se comunică. Așteptați până când totul s-a spus, înainte de a formula un răspuns.
4. Vizualizați cuvintele interlocutorului
Mențineți contactul vizual adecvat, și încercați să vizualizați în mod activ ceea ce comunică cealaltă persoană. Acest lucru vă ajută să vă concentrați la mesajul său, nu la ce veți spune în continuare.
Marian Thier, co-fondatoare a companiei Listening Impact LLC , a spus “Companiile conduse de lideri cu abilități de ascultare excelente depășesc de trei ori concurența.” Agenții de vânzări care își îmbunătățesc abilitățile de comunicare vor avea parte de mai mult succes în vânzări. Tăcerea este de aur, iar ascultarea este o abilitate importantă în comunicare eficientă.

Aveți sfaturi legate de ascultare, sau moduri de îmbunătățire a comunicării? Vă rog să le împărtășiți cu noi în secțiunea de comentarii.

Ajută-ți un prieten să-și găsească un job și câștigă 100€

0

Dima Consulting Group este o companie specializată în consultanță în resurse umane, marketing, studii de piață, management, traininguri specializate, diagnoza climatului și culturii organizaționale.

 De la selecție și recrutare până la evaluarea performanței și implementarea de sisteme complexe HR,  noi știm ce este de făcut.

 În cei 20 de ani de experiență, prin intermediul nostru au fost recrutați peste 5.000 de candidați.

Am crescut an de an iar acum Dima Consulting Group se poziționează ca lider în domeniul consultanței în Resurse Umane pentru Regiunea de dezvoltare Centru.

 Și pentru că nu vrem să ne oprim aici, continuăm să căutăm cei mai buni candidați pentru partenerii și clienții noștri.

Deși utilizăm deja cele mai rapide și moderne metode de mediatizare a posturilor şi recrutare a celor mai potriviți candidați la nivel național, suntem siguri că există oameni foarte competenți în piață pe care nu i-am descoperit, încă.

Aici intervii TU.

Daca ne poți recomanda o persoană potrivită pentru joburile postate de Dima Consulting Group (pe website, Facebook, Linkedin), în perioada 28 ianuarie- 28 februarie 2015, noi iți oferim o recompensă în valoare de 100 Euro (în lei la cursul zilei în care oferta este acceptată de persoana recomandata).

Tot ce aveți de făcut este:

  • Sa trimiteți recomandările voastre pe adresa: dcg@dcg.ro

Ce trebuie sa conțină:

  • La subiect: “Ajuta-ti un prieten sa-si găsească un job și câștigă 100€”
  • Numele poziției pentru care recomandați candidatul
  • CV-ul persoanei recomandate în atașament
  • Datele voastre de contact: nume complet, număr de telefon, e-mail (pentru a intra în contact, în condițiile în care vei câștiga premiul)

Candidatul recomandat trebuie să fie de acord cu termenii și condițiile acestei campanii, inclusiv cu participarea în procesul de selecție ce se va derula pentru poziția respectivă

Aceasta campanie se va desfășura în perioada 28 ianuarie- 28 februarie 2015

Știi pe cineva care se potrivește descrierii unui job postat de echipa Dima Consulting Group? Recomandă-l până pe 28 februarie 2015 și câștigi automat 100 € dacă este angajat!

Profiles International este partener al primei ediții a programului educațional de Formare Duală în retail pentru tineri

0

Profiles International alături de retailerul german Penny Market, parte a Grupului REWE, în colaborare cu Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România) începe prima ediție a programului educațional gratuit de Formare Duală, în urma căruia 20 de tineri vor fi calificați pentru a activa în domeniul retail-ului.

Formarea Duală este un program de pregătire în retail, care are ca scop calificarea tinerilor în acest domeniu aflat în continuă dezvoltare.

Profiles International deține un pachet de servicii remarcabil, care cuprinde: evaluarea de personal, consultanță în domeniul resurselor umane, formare profesională continuă și dezvoltare organizațională. Aceste activități vizează toate etapele prin care trece un angajat, începând de la selecție și recrutare, la training, coaching și managementul performanței. Produsele și serviciile oferite au devenit cunoscute de mai bine de zece ani și numeroase companii importante, în special multinaționale, le apreciază şi le utilizează cu succes. De asemenea, compania Profiles International este situată pe locul al II-lea la nivel mondial, din 120 de țări, ca reprezentanță națională a Profiles International Inc. SUA.

În cadrul programului, Profiles International va asigura pregătirea teoretică a ucenicilor înscriși în program.

Impactul formării profesionale, cu care Profiles International a obișnuit deja mulți beneficiari, este puternic atât la nivel cognitiv cât și la nivel emoțional.

Rezultatele observate sunt semnificative: creșterea motivației profesionale a participanților, o mai bună autocunoaștere, îmbunătățirea comunicării între membrii organizației, consolidarea și dezvoltarea echipelor de lucru, adoptarea unei atitudini pozitive, creșterea vânzărilor și optimizarea relației cu clienții, dezvoltarea calităților de lider și de cultivare a talentelor etc.

Programul de Formare Duală – oportunitatea pentru o carieră în retail a tinerilor

Cursurile teoretice și practice din cadrul programului se vor desfășura pe o durată de trei ani, în intervalul februarie 2015 – iulie 2017. În urma procesului de selecție (organizat în perioada 15.12.2014 – 15.01.2015) au fost aleși 20 de tineri, cu vârsta de peste 18 ani și absolvenți a minimum 10 clase. Aceștia vor beneficia de o pregătire specială în retail, la finalul căreia vor obține certificate de calificare pentru „Comerciant vânzător mărfuri alimentare și nealimentare”, recunoscute atât în România, cât și în Germania. Finalizarea instruirii profesionale duale va avea loc prin susţinerea unor examinări, prin care cursanții vor demonstra nivelul de cunoştinţe acumulat în cei trei ani de pregătire. Examinările sunt concepute conform standardelor germane şi garantează calitatea deosebită a nivelului de instruire.

Timp de trei ani, tinerii incluși în programul de Formare Duală vor fi angajați în rețeaua Penny Market, perioadă în care vor avea următorul orar: 1 zi pe săptămână vor face cursuri teoretice, în sala de curs, iar 4 zile pe săptămână vor pune în practică, într-un magazin Penny Market, ceea ce au învățat în clasă.

Câteva dintre materiile pe care le vor parcurge cursanții:

  • Consilierea clienților și procesul de vânzare
  • Prezentarea mărfurilor
  • Aprovizionarea cu marfă
  • Activitatea la casa de marcat
  • Cunoștințe de bază în organizarea unui magazin

Cursurile teoretice se vor desfășura în 2 centre naționale (Brașov și București), iar practica va avea loc în magazinele Penny Market din: București, Constanța, Mangalia, Sighișoara, Covasna, Brașov, Sibiu.

Activitatea practică din magazine va fi recompensată financiar, sub formă de salariu, iar cheltuielile de deplasare la cursul teoretic vor fi asigurate de companie.

Despre programul Formare Duală la nivel internațional

Formarea Duală este un program cu tradiție în Germania și a fost implementat de către Penny International în magazinele din Austria, Italia, Cehia si Ungaria după aceeași schemă de studiu (20% – teorie, 80% – practică). Și în România, Grupul REWE le va oferi tinerilor șansa unei calificări în acest domeniu, alături de AHK România, care urmăreşte, prin angajamentul său în acest domeniu, să promoveze în România modelul german dual de instruire profesională.

Despre REWE România

REWE România reprezintă divizia de discount a concernului german REWE, unul dintre cei mai activi retaileri la nivel internațional, fiind prezent pe piața românească din anul 2001, prin deschiderea primului magazin XXL Mega Discount în București. În prezent, la nivelul întregii țări, REWE România operează 8 magazine XXL Mega Discount și 164 de magazine Penny Market (primul magazin Penny Market a fost deschis în anul 2005), având peste 3.450 de angajați. Cu planuri permanente de expansiune, REWE România se află constant în căutarea persoanelor ambițioase, talentate, capabile de performanță și cu o pregătire solidă în cele mai diverse domenii de activitate, concentrându-și eforturile pentru ceea ce contează – simplu și rapid.

Despre Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România)

Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK România), înfiinţată în septembrie 2002, numără în prezent peste 500 de firme membre şi este cea mai mare cameră de comerţ bilaterală din România. Prin serviciile pe care le oferă și evenimentele pe care le organizează, AHK România susţine firmele germane la intrarea lor pe piaţa românească şi, în egală măsură, este partener pentru companiile româneşti interesate de piaţa germană. Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană se implică activ în implementarea în România a pregătirii profesionale în concordanţă cu standardele germane.

Sperăm ca la sfârșitul acestui proiect, absolvenții să dețină toate competențele profesionale necesare unui comerciant european, programele concepute acoperind atât standardele de formare din România, cât și pe cele specifice formării germane. 

Mai multe informații, găsiți AICI

buletin informativ

BOG_9489BOG_9442

Cum să devii un lider carismatic

0

Liderii și managerii carismatici creează și mențin un mediu de lucru în care oamenii sunt angajați emoțional și intelectual față de obiectivele organizației. Carisma nu încurajează doar un mediu de lucru pozitiv, dar are un rol esențial și în facilitarea loialității, respectului și chiar dragostei față de manageri.

S-a spus de multe ori că liderii se nasc, nu devin carismatici. Cu toate acestea, Warren Bennis a afirmat „E absurd”. Carisma este o chestiune de perspectivă personală. Adică ține atât de noi, cât și de cei din jurul nostru, motiv pentru care carisma este un proces dublu. Este esențial să vă concentrați asupra cunoașterii și înțelegerii oamenilor dumneavoastră, astfel încât să puteți să începeți să vă dezvoltați un stil managerial carismatic pentru fiecare individ. Însă dacă vreți ca alții să vă perceapă ca fiind carismatic, trebuie să vă percepeți la rândul dumneavoastră în acest fel.

Există mulți factori contribuind la formarea unui lider carismatic și, deși este nevoie de timp pentru rezultate, există câteva lucruri pe care le puteți realiza pentru a vă dezvolta carisma.

1. Puneți bazele carismei dumneavoastră

Cercetările ne indică faptul că, pentru a fi carismatic, trebuie să ai în primul rând un grad ridicat de încredere în sine. Este trăsătura fundamentală necesară pentru a avea abilitatea de a obține toți ceilalți factori care determină carisma de lider. Evaluați-vă încrederea în sine, iar dacă lipsește, încercați zilnic să vă străduiți să o obțineți. Acest lucru se poate realiza urmând pasul 3 (prezentat mai jos), dar există și alte practici utile, printre care, citirea unor cărți pozitive, menținerea unui regim alimentar sănătos și a unei activități sportive constante.

2. Creați-vă obiective pentru toate aspectele vieții

Pentru ca afacerea dumneavoastră să funcționeze, este esențial să vă fixați obiective, dar carisma de lider nu dispare atunci când plecați de la birou – ea este un stil de viață. De aceea, este bine să vă fixați obiective pentru fiecare aspect al vieții. Notați-vă obiectivele pentru următoarele aspecte:

– Carieră și afaceri

– Relații și familie

– Finanțe

– Sănătate

– Dezvoltare personală

Definirea obiectivelor este importantă în vederea clarificării. Este mult prea ușor să vă pierdeți din vedere viziunea, prin urmare o definiție clară a obiectivelor dumneavoastră vă va permite să reînnoiți această viziune atunci când apar greutăți. După ce ați realizat acest lucru, afișați-vă obiectivele într-un loc unde le veți putea vedea în fiecare zi. Eventual, puteți face mai multe copii pe care să le afișați în locuri diferite. Pentru a le duce la îndeplinire, este esențial să aveți permanent în vedere obiectivele dumneavoastră.

3. Renunțați la atitudinile negative

Gândurile negative pot deveni cu ușurință un obicei, motiv pentru care este bine să le abordați imediat ce apar. Altfel, ele vor accentua o imagine negativă de sine, reducându-vă încrederea în sine – care stă la baza carismei. Data următoare când descoperiți că gândiți sau spuneți ceva negativ, înlocuiți afirmația cu una pozitivă. Stabiliți afirmații care descriu ceea ce ați vrea să credeți despre dumneavoastră și începeți să vi le repetați în mod cotidian. Cel mai bine este să începeți să exersați afirmațiile pozitive chiar azi, prin urmare redau câteva exemple cu care puteți începe:

– Sunt o persoană carismatică

– Sunt prietenos, abordabil și real interesat de ceilalți

– Sunt un ascultător excelent

Optimiștii au cel mai mare succes. Optimismul este necesar în dezvoltarea carismei de lider deoarece reprezintă sursa de motivare pe care o aveți în urmarea viziunii dumneavoastră. Există multe modalități de a deveni mai optimist, printre care exersarea gândurilor pozitive, concentrarea asupra obiectivelor, evitarea surselor de negativism și faptul de a vă felicita pentru realizările dumneavoastră.

4. Purtați-vă carismatic

Postura, zâmbetul și modul în care îi privesc pe interlocutori reprezintă comportamente fizice pe care le împărtășesc liderii carismatici. Fiți atent la carisma fizică pe care o exercitați la locul de muncă astăzi.

– Atenție la postură

Analizați-vă prezența fizică, altfel spus modul în care stați jos și stați în picioare. O postură corectă, dreaptă, comunică încredere în sine, energie, disciplină și putere. O postură greșită comunică nesiguranță, o imagine de sine negativă și o lipsă de încredere în sine. Începeți să vă creați obiceiul de a avea o postură dreaptă acum, pe măsură ce citiți articolul.

– Atenție la expresia facială

„Expresia unei persoane este mult mai importantă decât hainele pe care le poartă” – Dale Carnegie, autor și orator. Folosiți-vă zâmbetul la locul de muncă, pentru că este contagios! Pe măsură ce o persoană zâmbește, aceasta declanșează o reacție în lanț: persoana în cauză este imitată de cei din jur, bucurându-se în schimb de o ameliorare a stări de spirit. După care zâmbește din nou, și așa mai departe.

– Faceți contact vizual în cadrul următoarei ședințe. Contactul vizual este un factor important în faptul de a fi perceput ca lider carismatic. Cei care mențin contact vizual reușesc să realizeze o impresie pozitivă de durată, emanând încredere în sine și sinceritate. În general, este bine să întrerupeți contactul vizual la fiecare trei până la cinci secunde, și să îl mențineți atâta timp cât interlocutorul vorbește cu dumneavoastră.

– Stăpâniți strângerea de mână. Este un gest simplu care pare suficient de ușor de pus în practică, dar este în același timp foarte important, având un rol însemnat în prima impresie pe care o lăsați. Stați față în față în raport cu cealaltă persoană, cu brațele pe lângă corp, cu palmele înspre interior și adoptați o poziție reconfortantă. Nu uitați să faceți contact vizual și să zâmbiți.

5. Comunicarea este esențială

Carisma se referă la comunicare – comunicare față-în-față sau în grupuri mici, cu cei care lucrează pentru dumneavoastră. Dacă nu v-ați întâlnit de curând cu cei din echipa dumneavoastră, aduceți-i împreună pentru a discuta interdependențele și obiectivele proiectului. Data viitoare când trebuie să vorbiți cu echipa:

  • Mențineți optimismul în mesajul transmis
  • Ascultați!
  • Comunicați față-în-față pe cât posibil
  • Solicitați-le celorlalți idei, opinii și sugestii
  • Fiți politicos cu ceilalți

– Cereți sfatul celorlalți.

În cadrul următoarei ședințe cu un membru al echipei, pregătiți un subiect pentru care aveți în mod deosebit nevoie de un sfat. Nu întrebați doar – ascultați! Construiți o legătură reciprocă sporindu-i atracția față de carisma dumneavoastră.

– Folosiți cuvintele de laudă atunci când este cazul!

Toată lumea face ceva demn de luat în seamă. Ocupați-vă de conștientizarea realizărilor notabile ale membrilor echipei, în fiecare zi. Felicitați-i și mulțumiți-le pentru efort.

– Realizați frecvent recenzii ale angajaților.

Când ați realizat ultima oară o recenzie a angajaților? Toată lumea vrea să știe cum se descurcă și toată lumea vrea să se simtă utilă și apreciată. Propuneți-vă să faceți o recenzie a obiectivelor membrilor echipei, împreună cu aceștia. Faceți acest lucru măcar o dată pe lună, dacă nu chiar mai des.

– Implicați pe toată lumea.

Chiar dacă unii dintre angajați dau feedback la fiecare ședință, alții nu fac decât rareori acest lucru. Atunci când discutați despre următorul dumneavoastră proiect important, solicitați contribuția celor care tind să păstreze tăcerea. Dacă este necesar, alocați un timp în care să discutați personal cu fiecare și să le cereți să vă prezinte ideile lor.

– Împărtășiți-vă expertiza.

Explorați ideile necesare pentru a vă deschide propriul blog și pentru a vă face remarcat online. Realizați legături cu experții din industrie pe rețelele sociale și împărtășiți expertiza dobândită citind noi publicații, dar și opinia dumneavoastră personală. Începeți astăzi.

Cât de greu ajung femeile în top la locul de muncă?

0

Sally Blount, decan al Scolii de Management Kellogg și singura femeie care conduce una dintre cele mai bune 10 școli de afaceri din lume, a declarat recent “Dacă vrem ca cele mai mai extraordinare femei tinere să devină mari lideri … trebuie să le convingem pe multe dintre ele … să țintească la cele mai bune funcții… care includ cele mai competitive posturi, cum ar fi serviciile bancare de investiții și consultanța în management. ”

Acestea fiind spuse, doar 2 femei care dețin companii din top Fortune 500 au o diplomă de licență de la o școală Ivy League (doar 4% din bărbații din eșantionul folosit într-un sondaj spun același lucru). De asemenea, 25 % dintre femei (16 % dintre barbati) dețin un MBA de la una din cele mai bune zece școli din SUA. Harvard Business Review și-a propus să testeze sfatul lui Blount, pentru a afla cum ajung de fapt femeile în funcții cheie la locul de muncă.

Potrivit sondajului, “cele mai multe femei care conduc companii aflate în top Fortune 500 nu au intrat imediat într-un mediu de afaceri competitiv.” De fapt, doar 3 dintre cele 24 de femei care au participat la studiu, au ales un loc de muncă la o bancă sau la o firmă de consultanță, după terminarea facultății. 20% dintre femeile CEO au ales locuri de muncă mai puțin atrăgătoare, imediat după facultate, în companii pe care le conduc acum. “Mary Barra, în prezent CEO al General Motors, și-a început activitatea în timpul facultății, făcând practică în cadrul companiei. Kathleen Mazzearella a început ca reprezentant al serviciului clienți la Greybar, compania în care va deveni în cele din urmă CEO, 30 de ani mai târziu. Acestea fiind spuse, mai mult de 70% din cei 24 de directori executivi au petrecut mai mult de 10 ani în cadrul companiilor pe care le conduc acum, având o experiență de durată în cadrul companiilor înainte de a deveni CEO. Printre acestea se numără Heather Bresch de la Mylan, Gracia Martore de la Gannett și Debra Reed de la Sempra Energy”.

Femeile care nu au fost promovate în poziție de CEO după ce au lucrat pe termen lung la o companie, au urcat în general pe scara ierarhica până la o poziție înaltă, transferându-se ulterior în poziție de CEO în cadrul unei alte companii. CEO-ului Avon, Sheri McCoy, de exemplu, i s-a refuzat inițial promovarea în poziție de CEO la Johnson & Johnson—o companie în care lucrase timp de 30 de ani. Același lucru este valabil pentru CEO-ul Archer Daniels Midland, Patricia Woertz, care a petrecut 29 de ani la Chevron.

În cadrul cercetării se afirmă: “Interpretările optimiste (ale motivelor pentru care femeile au alt parcurs profesional față de bărbați) ar putea include organizațiile favorabile, mentorii puternici sau o calitate intrinsecă a femeilor. Pe de altă parte, diferențele dintre perioadele lungi necesare pentru ca femeile să poată accede la poziții înalte, în comparație cu cele necesare în cazul bărbaților, se pot datora structurilor care tratează femeile mai puțin favorabil, prejudecăților care întârzie promovarea, sau chiar penalizărilor datorate concediului maternal. Indiferent de cauza profundă, este important să recunoaștem că o ascensiune de lungă durată reprezintă parcursul tipic pentru femeile CEO din Fortune 500.”

Din studiu reiese și faptul că, este foarte importantă cultura companiei. O cultură a companiei care menține ambiția femeilor la locul de muncă de-a lungul carierei lor este cea care va produce cel mai probabil o femeie CEO.

Studiul se încheie cu un avertisment: “este posibil ca situația să se fi schimbat de când directorii executivi actuali au realizat alegerile care i-au propulsat către funcții înalte în mediul corporatist”. Dar tendința descoperită în cadrul studiului este esențială în modul în care privim implicarea femeilor în succesiunea unei companii. Timpul mediu pe care îl petrece o femeie în cadrul unei companii din SUA, înainte de a deveni CEO este de 23 de ani (15 ani pentru bărbați). Vestea bună este că indiferent de condiții, prin muncă asiduă și angajament față de o companie, oricine, mai ales o femeie, poate accede la o funcție de lider.

Care este opinia dumneavoastră despre acest studiu?

La mulţi ani!

0

Să ne revedem sănătoşi, prosperi si fericiţi în 2015!

 

Angajarea talentelor în 2015: Sfaturi date de Google

0
Image by gpointstudio on Freepik

Industriile de management al talentelor și de angajare au evoluat dramatic în ultimul deceniu. Vechile metode care utilizau “stiloul și hârtia” sunt treptat înlăturate, iar tehnologiile sociale, mobile și „cloud” sunt aduse în avanscenă. Întrucât multe organizații luptă să țină pasul, să aruncăm o privire la câteva sfaturi pentru angajarea talentelor, de la unul din cele mai populare locuri de muncă din lume, Google.

Nu mai utilizați întrebări de interviu neconvenționale
Google obișnuia să se folosească de dileme logice de tipul “Câte mingi de golf încap într-un avion?” și “Câte benzinării se află în Manhattan?” Acum, compania a trecut la întrebări analitice structurate. Se concentrează pe întrebări despre modul în care candidatul a rezolvat problemele de la locul de muncă și în care a abordat sarcinile dificile.

“Aspectul interesant al interviului comportamental este că, atunci când îi ceri cuiva să vorbească din propria experiență și încerci să pătrunzi în miezul problemei , vei obține două tipuri de informații”, a declarat Laszlo Brock, prim-vicepreședinte Google pe probleme de resurse umane. “Primul tip de informație este de a vedea modul în care a interacționat de fapt într-o situație din lumea reala, iar al doilea constă în meta-informații valoroase despre candidat, care te ajută să înțelegi ce consideră el a fi dificil. ”

Nu mai luați în considerare doar notele școlare și educația
Google preferă candidații care au un IQ superior și pot rezolva problemele rapid. Compania angajează chiar și talentele fără o diplomă de facultate. “Avem echipe în care 14% din oameni nu au făcut facultate”, a afirmat Brock.

Utilizați Big Data
La fel ca Google, multe organizații utilizează Big Data în strategia de management al talentelor, în special în rândul liderilor. “Big Data – atunci când este aplicată conducerii – are un potențial enorm de a descoperi cele 10 lucruri universal valabile pe care cu toții ar trebui să le facem”, a afirmat Brock. “Dar există, de asemenea, lucruri care se aplică în mod special în cazul organizației tale, oamenilor din subordine și situației unice în care te afli la un moment dat.”

Studiile și evaluările de management și leadership sunt cruciale
Managerii Google sunt testați de două ori pe an, pentru a determina calitățile lor. Ei colectează feedback de la cei cu care colaborează, împărtășind chiar rezultatele managerilor. Acest lucru i-a permis companiei să îmbunătățească semnificativ calitatea managementului oamenilor și implicarea angajaților. Sondajele de leadership și de management, precum și evaluările pentru angajați pot oferi perspective valoroase despre candidați în timpul proceselor de preselecție și dezvoltare.

Eliminarea prejudecăților
Un candidat îi poate face o impresie excelentă unui manager de angajare de la Google, dar asta nu înseamnă un acord încheiat. Google elimină posibilitatea părtinirii, prin abilitarea unei comisii care se ocupă de alegeri de angajare. Se spune că Larry Paige verifică personal fiecare ofertă pe care o realizează Google. Deci, asigurați-vă că nu se ocupă doar o singură persoană de angajarea pe o funcție cheie.

Căutați viitorii lideri
Chiar dacă postul care trebuie ocupat nu este unul de conducere, căutați candidații care au calitățile și atributele unui lider eficient. Cei care inovează și rezolvă probleme. Google ține cont de modul în care candidații s-au remarcat ca lideri, indiferent de vârstă sau experiență. Angajați talentele care vor conduce organizația dumneavoastră către nivelul următor.

Evaluați stilul de gândire și capacitatea cognitivă
Înțelegerea abilităților cognitive ale candidaților vă permite să estimați potențialul solicitanților de a rezolva problemele legate de muncă și de a dobândi noi cunoștințe. Orice evaluare de acest fel ar trebui să fie validată, fiabilă și sigură. Profiles International, de exemplu, îndeplinește toate aceste criterii.

Pentru a angaja talente, organizația dumneavoastră a implementat vreunul dintre procesele specifice companiei Google? 

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter