duminică, mai 11, 2025
Acasă Blog Pagina 38

Performanță, relaționare, pasiune

0

“But I, being poor, have only my dreams;
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread on my dreams.” – W.B. Yeats

“Dar eu fiind sarac, tot ce am sunt visele mele” citatul lui Yeats se aplică perfect și în viata de zi cu zi. De ce sa călcăm pe visele noastre atunci când ne alegem cariera?  De ce să nu facem toată viața exact ceea ce am visat că o să facem? De ce să ne lăsăm influențati de “trenduri” mediatice? (desigur întrebările sunt retorice)

Pe la sfârșitul anilor ’90 era la modă să faci Facultatea de Drept, anii au trecut și facultățile din cadrul A.S.E.-ului au ajuns trendul zilei. Mai nou, tinerii aspiră să fie programatori, să lucreze în IT (sau cel puțin așa ne spune mass-media / sau ne îndeamnă?). Mulți dintre ei aleg Politehnica. Ceea ce nu știu, însă, este că doar 60% dintre studenți reușesc să iasă de pe bancile Politehnicii, mulți dintre aceștia repetând un an sau doi.

Bun! Terminăm facultatea (dorită de noi sau influențată de alții) și ne încadrăm pe piața muncii.
O bună parte din viață ne-o petrecem la locul de muncă (undeva la o suta de mii de ore). De aceea este foarte important ca jobul să ne aducă satisfacție și împlinire.

Din experiența mea, 3 factori sunt esențiali:

Perfomanța
Să fim top-performeri și nu diletanți  este o premisă bună pentru a obține recunoaștere și implicit mulțumire. (cine și-ar dori să fie mediocru în domeniul său de activitate?! NIMENI)

Relaționarea
Un alt aspect important este atmosfera, o bună relaționare cu colegii stimulează productivitatea și sporește satisfacția la locul de muncă.

Pasiunea
Să ne placă ceea ce facem! Oamenii își iau adesea un loc de muncă pentru că au nevoie de el – nu pentru că le place să desfășoare acea activitate.

Dacă ne interesează doar aspectul financiar și nu ne place ceea ce facem, cam cât timp o sa treacă până suntem iar în cătarea unui alt job?
Dacă nu suntem pasionați de domeniul în care activăm, cam care sunt șansele să obținem satisfacție la locul de muncă, să muncim cu drag, să avem acel sentiment de împlinire,  “a dream come true”?

Confucius spune  “Fă ceea ce-ți place cu adevarat și nu vei mai munci nicio zi în viață” ceea ce va doresc și vouă.

Oamenii puternici au în spate echipe puternice

0

“The history of the world is but the  biography of great man.” – Thomas Carlyle

“Istoria lumii este biografia oamenilor mari”, a declarat scriitorul și istoricul Thomas Carlyle, în secolul al 19-lea. Lumea de afaceri se comportă în același fel raportându-se la importanța supremă a liderului. Directorii executivi sunt în atenția tuturor, activitatea desfășurată de către echipa lor, aproape deloc. Mare greșeală.

Liderii nu pot face totul pe cont propriu. Conducerea trebuie să fie “distribuită” la nivelul întregii organizații, prin delegarea sarcinilor și dezvoltarea de viitori lideri.
Desigur, avem nevoie de lideri. Dar, oricât de impresionați am fi de realizările marilor personalități, fie ei cuceritori sau împărați, care și-au asumat riscuri considerabile, s-ar putea să nu fie o idee rea dacă, am citi aceste versuri scrise de Bertolt Brecht, poet german, înainte de a judeca în ce măsură sunt ei singurii “responsabili” pentru succesul dobândit:

Tânărul Alexandru cuceri India.
Numai el?

Cezar îi bătu pe gali
N-a avut alături cel puţin un bucătar?

Filip al Spaniei a plâns, când şi-a văzut flota scufundându-se.
Nimeni nu a mai plâns?

Friedrich al II-lea birui în războiul de şapte ani.
Cine a mai biruit în afară de el?

Fiecare pagină, o izbândă
Cine a pregătit ospăţul victoriei?

Din zece în zece ani, un bărbat de seamă.
Cine a plătit spezele?

Atâtea relatări
Atâtea întrebări.

Așadar, inspirația mea de săptămâna aceasta:

Aveți încredere în echipa dumneavoastră

Chiar dacă scepticismul are meritele sale, încrederea este crucială pentru eficiența echipei. Pentru a cultiva încrederea în rândul membrilor echipei dumneavoastră, începeți prin a avea, mai întâi, încredere în ei.

Apreciați-le contribuțiile trasându-le sarcini din ce în ce mai complexe și dați-le autonomia de care au nevoie pentru a excela. Liderii care își testează angajații pot face mult rău bunăstării generale a echipei.
Încrederea este ca o stradă cu două benzi – cu cât porniți mai repede pe banda dumneavoastră, cu atât mai repede vor accelera angajații pe banda lor.

How to: Dezvoltare managerială sau mai bine spus un sfat de management pe saptămână

0

Not all readers become leaders, but all leaders must be readers.” – Harry S. Truman

Nu toți cei care citesc devin lideri, însă toți liderii citesc”, a spus Harry S. Truman, al 33-lea președinte al Statelor Unite ale Americii. Parafrazând acest citat, am putea spune că ”Nu toți cei care citesc publicații de business devin manageri de succes, însă toți managerii de succes ar trebui să citească astfel de publicații”.

Ca manager, am nenumărate  responsabilități şi sunt nevoit zilnic să iau nenumărate decizii. Vreau să contribui la îmbunătățirea performanței echipei mele, la creșterea cotei de piață a companiei sau la consolidarea unor relații profitabile cu clienții. În plus, trebuie sa îmi gestionez timpul personal și să îmi mențin cariera pe drumul cel bun. Mi-am propus ca de anul acesta, pe măsură ce îmi stabilesc planul de obiective, să adopt idei și soluții noi pentru a atinge succesul. Şi pentru că vreau să ne începem împreună anul cu o doza maximă de motivație şi energie îți voi prezenta în următoarea perioadă câte un sfat de management pe săptămână, de la prestigioasa revistă americană Harvard Business Review.

Inspirația mea de săptămâna aceasta:

Fii responsabil față de propria dezvoltare
Responsabilitatea față de dezvoltarea personală îți aparține. Indiferent de situație, următoarele sfaturi te vor ajuta să fii întotdeauna cu un pas înaintea celorlați: 

  • Consultă doi foști colegi din domeniu odată pe lună. Discutați despre domeniul vostru de activitate și despre direcția în care se îndreaptă. În felul acesta vei rămâne conectat la comunitate.
  • Învață în permanență. În cazul în care domeniul tău de activitate nu te motivează suficient, căută alte oportunități. Încercă să lucrezi ca voluntar în cadrul unei asociații nonprofit, participă la conferințe sau ședințe de formare.
  • Apreciază-ți corect performanța. Alocă-ți câteva minute de reflexie la adresa performanței tale, fie printr-un proces formal, fie printr-unul informal. Fii sincer față de propria persoană, analizează-ți realist punctele forte și cele slabe.
  • Este esențial să te concentrezi asupra realizărilor din anul următor și să îți stabilești obiective.

Tu ce alegi să te inspire anul acesta?

Conferința Profiles International, ediția a XI-a: „Managementul Talentelor –o abordare strategică” 8-9 Octombrie 2014, Hotel Kronwell, Brașov

0

În ultimul deceniu, Managementul Talentelor s-a bucurat de un interes și o popularitate tot mai mare, ca urmare a tranziției spre o economie bazată pe cunoaștere și a intensificării concurenței la nivel global pentru talente, leadership și competențe de specialitate.
Criza financiară globală și recesiunea economică nu au funcționat ca un amortizor în acestă direcție. Dimpotrivă, capacitatea unei organizații de a contracara criza și de a avea succes pe termen lung a devenit vizibil dependentă de competențele, motivația și performanța angajaților săi.

În ciuda ratei ridicate a șomajului, doi din cinci angajatori din România (40%) întampină, în prezent, dificultăți în găsirea candidaților potriviți pentru posturile vacante din cadrul organizației, potrivit ultimului studiu ManPower Group privind Deficitul de Talente. În aceste condiţii, a fi competitiv și de succes înseamnă a identifica în mod eficient, a dezvolta și în cele din urmă a reține angajații de care ai nevoie.
PROFILES International Romania, cu sprijinul Colegiului Psihologilor din România, filiala Brașov și a Asociației Psihologilor Brașoveni, în parteneriat cu Dima Consulting Group și Profiles Research România, organizează în perioada 8-9 Octombrie, conferința: „Managementul Talentelor – o abordare strategică”, Hotel Kronwell -Bulevardul Gării, nr. 7, Brașov.

Evenimentul oferă o perspectivă unică asupra modului în care organizații de succes și liderii lor abordează strategii eficiente de management al talentelor, exemple de bune practici dar și subiecte sensibile ce tratează piața muncii din România. Restructurarea ca proces de reorganizare a companiilor, şomajul, reconversia profesională, noua generație de angajați Generația Y și problemele cu care se confruntă, sunt doar câteva dintre temele ce vor fi lansate spre discuție.
Vor fi abordate şi prezentate cele mai noi tendințe din domeniul resurselor umane, studii de caz, modele de bussiness de succes de la peste 30 de specialiști ce vor susține prezentări în plen și dezbateri active în panel.
Vor fi dezvaluite instrumente noi de dezvoltare a angajaților, va fi inaugurată cea mai complexă platformă de evaluare a performanței: E-skill, va fi lansată pentru prima oara în România platforma de training online, cu peste 10.000 de tematici: CrossKnowledge precum și singurul master de formare în domeniul vânzărilor din Europa certificat de National College of Ireland.

Printre speakerii invitați în cadrul evenimentului se află nume cunoscute din domeniul HR, printre care: Hans Jakob Walhovd – Vicepreședinte Afaceri Internaționale, Wiley USA, Chuck Wilson –Vicepreşedinte, Profiles International USA, Scott Hamilton – Chief Science Officer, Profiles International şi Membru al Aociaţiei Psihologilor Americani, Stephan Atsou- Director Continental Europe, Cross Knowledge, Dr.psih. Doru Dima – CEO Profiles International România, Enrico Banchi – Partener, Palo Alto School, Italia; Prof. Jimmy Hill- Decanul National College of Ireland, Deiric McCann – Vicepreședinte Profiles International, Irlanda; Oussama Mansour- CEO Profiles International Orientul Mijlociu, Desiree Diaconescu –Vicepreședinte HR URBB România.
Temele pe care această conferinţă le va lansa se referă la:
 Managementul Talentelor în organizațiile din România;
 Paradigma managementului talentelor; Talente vs. non-talente sau cum să obții rezultate excepţionale cu oameni obişnuiţi;
 Cum atragem și identificăm tinere talente și ce programe de dezvoltare le oferim?
 Motivarea angajaților o chestiune de leadership sau de HR?
 Cum gestionăm performanța noii generații de angajați – Generația Y;
 Integritate și etică din perspectiva departamentului de Resurse Umane;
 Corporate Social Responsability şi HR;
 Importanţa evaluării indicatorilor de eficienţă a capitalui uman;
 Creşterea performanţei echipelor de vânzări;
 Restructurare, Şomaj, Reconversie profesională;
 Programe de training clasic vs. online;
 Dezvoltarea abilităţilor personale vs. Profesionale;
 Coachingul ca metodă de dezvoltare a competenţelor manageriale;
 Importanţa Social Media în HR;
Aflată la cea de-a XI-a ediție, conferința face parte din seria de evenimente organizate de Profiles International România, fiind singurul eveniment de resurse umane ce s-a desfașurat timp de 11 ani consecutiv; reunește reprezentanți ai mediului de afaceri, antreprenori, manageri, specialiști și cercetători din domeniul resurselor umane din toate industriile, psihologi, reprezentanți ai autorităților centrale și locale, ai marilor companii de consultanță, precum și experți cu renume internaţional din Irlanda, Belgia, Italia, Statele Unite ale Americii, Danemarca, Norvegia, Franța, Belgia, Emiratele Arabe Unite.
Parteneri media ai evenimentului: Realitatea TV, Mix TV, Mix 2 TV, Revista Cariere, HR Manager, Intelligent Life- The Economist, Stirea Zilei.com, Cap Limpede.ro, Biztop.ro, Revista Metropola, Prețul Zilei, Brașovultau.ro, Monitorul Expres, KISS FM, Magic FM, Radio Brașov.

Pentru mai multe detalii despre eveniment vă rugăm accesaţi pagina:
http://conferinta.profilesinternational.ro

Am promis – VIA

0

Intr-o postare anterioara am promis ca o sa revin cu informatii despre VIA, dar am mintit! (si sa nu-mi spuneti : “Et tu, Brute?”).  Nu o sa spun nimic despre VIA,  o sa las statistica sa vorbeasca in schimb:

  • 400 experți locali implicați în activitatea de selecție (profesori si consilieri scolari).
  • 8000 de elevi și studenți selectați, aflaţi în ultimii 2 ani de studiu, din cele 8 Regiuni de Dezvoltare ale României, pentru a participa la activitățile proiectului.

Feedback grup țintă:

   60,2% persoane au menționat între beneficiile consilierii VIA – O mai bună cunoaștere a profesiilor care mi se potrivesc;
   23,7% au bifat – O mai bună cunoaștere a traseelor educaționale;
   57,3% au bifat – O mai bună cunoaștere a profesiilor;
   68,3% au bifat – O mai bună autocunoaștere;
   93,5% dintre elevii și studenții chestionați declară că ar recomanda proiectul;

Rezultatele partiale au aratat ca peste 40% si-au schimbat optiunea de cariera.
20 % din tinerii care si-au terminat studiile spun ca nu cred ca vor lucra in domeniul in care s-au specializat.

 Greșeli frecvente:

  • De pilda, sa presupunem ca ești un tânăr care a terminat liceul si dai la facultate, de fapt la 3 facultăți. Ai intrat la buget doar la una dintre cele trei și cel mai probabil pe aceea o urmezi. E greșit? Dacă plecam de la premisa ca nu iți cunoști interesele vocaționale, atunci răspunsul este categoric da! Pentru ca decizia ta este bazata pe un raționament financiar.
  • În alegerea carierei tale te lași influențat de părinti, profesori, prieteni s.a.m.d..

Bun!  De ce sa riști ca peste 10 sau 15 ani sa faci un lucru care nu-ți place? Sa-ți dai seama ca nu ești compatibil cu jobul pe care ți l-ai ales?
Eu iți recomand VIA, iar tu ești doar la un click distanță de a înlătura orice îndoiala!

CSR

0

Corporate social responsibility- ce fain suna! Când am auzit prima oara de CSR mi s-a părut  o asociere de cuvinte oximoronica. Ce responsabilitate sociala sa aibă o corporație când scopul existentei lor se rezuma la profit, just vorbind? Cu CSR a venit și mult iubita expresie “sa fie sustenabil, domne!”,  cu alte cuvinte sa ne desfășuram activitatea de corporate fără sa epuizam resursele disponibile și fără sa distrugem mediul. Bun, punct și de la capăt!

Dar când vorbim de resurse, ne gândim si la resursele umane? Poți sa epuizezi resursele umane? Da, eu cred ca poți! Ca vorbim de epuizare fizica sau psihica si avem exemplele celebre, din păcate, ale persoanelor care au murit muncind (google it – și da, se poate muri muncind, deci clar cade mitul ca munca nu a omorât pe nimeni). Sau vorbim de epuizarea resurselor umane din punct de vedere al atractivității pentru organizație (and it works both ways). Sa nu mai zic și de comportamente contraproductive, absenteism mental, fluctuație de personal, intenție de plecare, and the list can go on…

Și de aici ce facem? Investim mai mult în oameni, în educație, în dezvoltare, în salarii, în well being, în work environment, în ce? Îi incurajăm să muncească mai mult sau mai putin?

Cât de importanta este până la urma resursa umană pentru corporații? Cât de important este departamentul de HR?  Sunt întrebări retorice și specifice fiecărei organizații! Multi dintre voi v-ați resemnat și lăsați capul plecat la întrebările de mai sus, noi nu (încă nu).

Și că vorbim de corporații, săptămâna care a trecut am fost la 2 conferințe:

  • Prima a avut următoarea temă (organizată de Camera de Comerț si Industrie Romano Germana): “Calitatea învățământului, pregătirea teoretică şi practică a elevilor și a studenților pentru piața muncii şi accesul companiilor către tinerii absolvenți cu abilitați şi competențe care să îndeplinească cerințele de pe piața muncii sunt teme actuale şi de mare interes pentru reprezentanții mediului de afaceri din România.”
  • Iar cea de-a 2 conferință: “Topul național al firmelor”, organizat de către Camera de Comerț si Industrie a României.

Asa ca noi, Profiles International România, ne-am gândit ca pentru toate firmele câștigătoare (în jur de 250), sa oferim gratuit o evaluare pentru un angajat. Companiile trebuie doar sa intre pe site și sa-și aleagă “soluția“. Aștept cu interes sa vad câte organizații vor accesa sistemul.

Îmi dau seama ca pot sa mai scriu 20 de articole inspirate din articolul asta, so… voi reveni la subiectele de mai sus.

Pana atunci va las cu un citat care mie îmi este foarte drag:

“Țintește luna deoarece, chiar dacă ratezi, vei nimeri printre stele.”

Ce m-a inspirat azi?

0

“Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness that most frightens us. We ask ourselves, Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous? Actually, who are you not to be? You are a child of God. Your playing small does not serve the world. There is nothing enlightened about shrinking so that other people won’t feel insecure around you. We are all meant to shine, as children do. We were born to make manifest the glory of God that is within us. It’s not just in some of us; it’s in everyone. And as we let our own light shine, we unconsciously give other people permission to do the same. As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others.” By Marianne Williamson

Superb citatul de mai sus, o sa vorbesc altădată despre el. Azi vreau sa va propun un joc de imaginație. Azi eu nu sunt CEO-ul Great People Inside România, nu sunt trecut prin viata, uns cu toate alifiile, nu am dus lupte grele multi ani, cu mine însumi si cu multi alți care au arătat doar invidie si dispret. Azi sunt doar un copil, am 17 ani si învăț ce înseamnă viața. Visez frumos, sunt naiv, cred in suflete pereche, ascult Alex Velea si MR Saxobeat.

Sunt in momentul decisiv în viață în care trebuie sa ma întreb: eu ce o sa fac cu viata mea? Ce vreau sa fiu? Sa ma fac arhitect si sa pun bazele celor mai frumoase clădiri? Sa fiu un cântăreț de succes (dar stai ca am cantat la conferința :))? Sa ma fac pilot de avion si sa zbor din țară in țară, cum zbura Piersic din floare in floare? Cine imi răspunde mie la întrebări? Hmmm… sa-mi întreb părintii? Sa ma las influențat de prieteni?  Sa ma duc la profi si sa-i intreb pe ei? Doar sunt trecuți prin viata si știu despre ce vorbesc. Oare ce sa fac?

via

Atunci am decis (si zic eu ca am decis bine), dar n-am avut multe optiuni, n-a avut cine sa-mi arate cu adevarat drumul in cariera. Acum il avem! Se numește VIA – Vocatie, Interese, Autocunoastere si dezvoltare, drumul către succesul professional. O sa-l găsiți în licee, o sa-l găsiți in universități, trebuie doar sa îndrăzniți sa-l accesați.

Ps. Revin cu informații frumoase despre VIA, despre cei 8000 de copii evaluați, despre cei 400 de profesori cu care am lucrat. Rezultatele sunt uimitoare!

Teoria care stă la baza fericirii by Martin Seligman

0

Iata asa numita PERMA a lui Seligman. Teoria care sta la baza fericirii. Daca avem fffff multa PERMA atunci putem vorbi de starea de bine si foarte bine. Ce parere aveti?

untitled

 

România pe harta fericirii

0

Unde este Romania pe harta fericirii? Dar psihologia?

1

Positive Business Forum

0

M-am tot gandit zilele astea ce-i mai important in viata. Am ajuns la o concluzie interesanta, daca incerci sa faci bine (notiunea e relativa), vin unii care spun ca ai interese financiare, daca vorbesti urat, vin unii care-ti reproseaza cei 7 ani de acasa. Daca nu faci nimic, esti acuzat ca nu te implici sau ca te-ai dat cu ceilalti.

Zilele trecute am fost la Craiova unde m-am intalnit cu foarte multi colegi. Asociatia de Psihologia Muncii si Organizationala, APIO, a organizat un curs la care a participat si Dragos Iliescu. Cursul s-a dorit de promovare a bunelor practici in selectie si recrutare, managementul performantei. S-au gasit unii, ILEGALII, care ne-au facut pulbere ca noi facem cursuri gratuite in tara doar pentru ca sunt alegeri.

De peste 8 ani, atat eu cat si Dragos, voi vorbi in numele meu, sprijin psihologia peste tot unde se poate. Am ajutat, trei editii la rand, Conferintele Nationale de Psihologie (Cluj, Timisoara si Bucuresti), am acordat premii pentru psihologii care au publicat la nivel international studii de valoare in psihologie, anul asta va fi al treilea cu un premiu de 10.000 Ron. Am spijinit asociatii de specialitate. In ultimii 8 ani am contribuit financiar, pentru binele psihologiei, cu peste 150.000 RON. Si nu m-am laudat. Nu era cazul. Nu am sa o fac nici de acum inainte. Sa declaram vrute si nevrute e simplu. Sa promitem e simplu. Ideea e ce am facut pana acum pentru a merita sa avem onoarea de a fi Presedintele COPSI? Atentie, ONOAREA. Sau ce facem de acum inainte? Faptele vorbesc. Cautati faptele. Vorbele sunt trecatoare.

De ce va spun asta? Simplu, sunt la o Conferinta fantastica la Milano, Positive Business Forum, unde l-am intalnit pe John Medina, autor al Brain Rules. Un om extraordinar, pe care l-am invitat in Romania la Conferinta pe care o organizez eu de, atentie, 10 ani. Conferinta la care psihologii platesc 20%. De 10 ani. Amintiti-va, faptele vorbesc. John Medina va veni in Romania, stiti cat costa? Nu conteaza, important este sa facem CEEA CE AM FACUT SI PANA ACUM? Daca doar acum ne trezim sa aratam cat de dedicati suntem psihologiei, pentru a obtine voturi, atunci nu le meritam. Ganditi cu capul vostru, lasati influentele, cautati faptele. Unii dintre ILEGALI nu au facut nimic toata viata, acum ei va promit ca o sa moara pe glie pentru voi.
Pana atunci va primit poze de la Milano si, deasemenea, va invit la Conferinta APIO din 26-27 aprilie.

David Linden

David Linden, profesor de neurostiinte la Universitatea Hopkins din USA.

Urmeaza John Medina.

John Medina

John Medina, acum la Milano. E fantastic. Promit sa-l aduc in Romania. Anul acesta. In octombrie, 95% este sigur.

Despre somn si productivitate cu John Medina la Milano. Right now.

Despre somn si productivitate cu John Medina. Right Now.

Martin Seligman

Martin Seligman, despre ‘well being at work’. Cititi Flourish. O carte superba, despre cum sa gandim pozitiv si sa avem succes in viata.

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter