Un element esențial din a fi un antreprenor de succes este reprezentat de construirea relațiilor adecvate, ori cu investitori, ori cu potențiali angajați. Un nou studiu efectuat de către Universitățile Hokkaido și Yamagata a demonstrat că un lucru atât de simplu precum gesticularea aprobatoare cu ajutorul capului îi face pe oameni să fie mult mai plăcuți de către ceilalți.
Cercetătorii le-au arătat celor 49 de participanți la studiu o serie de videoclipuri scurte cu femei generate pe calculator care gesticulau aprobativ și negativ din cap și, în ultimul rând, care stăteau nemișcate. Aceștia au fost rugați, ulterior, să evalueze pe o scară de la 0 la 100 atracția, simpatia și afabilitatea figurilor respective.
Citește și Cum să vă autoevaluați carisma
Oamenii de știință au aflat, în urma studiului, că simpla gesticulare aprobatoare cu ajutorul capului a îmbunătățit percepția subiecților în privința simpatiei față de alte persoane cu 30%, iar în privința afabilității cu 40%. În schimb, rezultatele au arătat că gesticulările dezaprobatoare nu au influențat cu nimic evaluările participanților.
“Studiul nostru a demonstrat faptul că gesticulările aprobatoare îmbunătățesc percepția oamenilor în privința personalității, mai degrabă decât percepția legată de trăsăturile fizice,” a spus Jun-ichiro Kawahara, un profesor asociat din cadrul Universității Hokkaido.
Totuși, acesat a clarificat faptul că este nevoie de studii suplimentare în această direcție, deoarece toate imaginile generate pe calculator reprezentau femei. “Este nevoie de mai multe teste pentru a ajunge la concluzii sigure,” a explicat Kawahara.
În procesul de management al performanței, evaluarea competențelor manageriale este extrem de importantă. Instrumentul de evaluare GR8 360˚ a fost conceput pentru măsurarea eficienței managerilor, analizând comportamentele și abilitățile specifice pentru a determina modul în care aceștia interacționează cu echipele lor și în ce măsură se adaptează la condițiile actuale de piață. Instrumentul cuprinde feedback-ul primit de la subordonați, colegii de pe același nivel ierarhic, superiorii direcți, de la clienți/parteneri, în vederea identificării unui program specific de dezvoltare a abilităților, comportamentelor şi competențelor de leadership. Pentru mai multe detalii, click aici.
Sursă:
Entrepreneur.com