Succesul sau eșecul unei afaceri se rezumă de cele mai multe ori la talentul din cadrul acesteia.

Majoritatea firmelor investesc foarte mult timp, bani și energie pentru a găsi oamenii potriviți, pentru a-i angaja, a-i pregăti și a-i plăti, astfel încât să aibă succes. Oamenii de afaceri speră ca tot acel timp și acea energie investită în angajații lor va contribui la succesul afacerii lor.

Într-un timp, tot acel efort pe care o companie îl depunea pentru angajați rezulta în dorința oamenilor de a rămâne în companie pe durata carierei lor. Aceștia erau loiali firmei pentru care lucrau, chiar dacă acea firmă nu îi trata mereu pe cât de bine ar fi putut.

Un efort susținut mai mare pentru a reține talentul

Toate acestea s-au schimbat, iar angajații nu mai sunt chiar atât de loiali. Aceștia vor pleca dacă găsesc ceva mai bun sau dacă nu sunt mulțumiți de locul de muncă actual.

În ciuda eforturilor companiilor, o persoană talentată poate pleca și o va face. Scopul companiilor este de a limita numărul de profesioniști pe care îi vor pierde, dar pentru a face acest lucru, trebuie să înțeleagă mai bine de ce le pleacă angajații.

Răspunsurile pot fi diferite pentru fiecare organizație, dar de cele mai multe ori, există similarități legate de motivele pentru care oamenii talentați se uită în altă parte.

10 lucruri care împing angajații buni să plece

Iată care sunt 10 dintre cele mai frecvente motive pentru care angajații buni pleacă la alt loc de muncă:

  1. Prea multă muncă

Multe firme încearcă să reducă cheltuielile, iar un mod de a face acest lucru este prin reducerea personalului. Acest lucru înseamnă că angajații vor avea mai multe sarcini. Managerii pot spune că vor să sporească productivitatea, dar pentru angajat va părea că aceștia vor să îl facă să muncească mai mult. De asemenea, firmele vor pune presiuni mai mari pe cei mai buni angajați, cei care au demonstrat deja cât de productivi pot fi, iar acest lucru poate determina ca un angajat să își piardă motivația și să înceapă să caute un loc de muncă diferit.

  1. Munca nerecunoscută

Oamenii trebuie să fie lăudați și recunoscuți pentru munca pe care o depun, dar multe companii pun accentul pe un feedback negativ, în loc să evidențieze pozitivul. Dacă nu recunosc contribuțiile angajatului, riscă să îl piardă unui angajator ce îl va aprecia. Recompensele pentru muncă pot lua forme diferite: de la măriri de salariu, la premii și până la a le spune oamenilor că fac o treabă bună. Trebuie doar să îi comunici angajatului faptul că munca pe care o depune chiar contează.

  1. Fixarea unor priorități greșite

Mulți angajați sunt de părere că singurul lucru de care le pasă companiilor este să facă mulți bani și văd adesea măsurile de reducere a costurilor ca un atac la adresa lor. Oamenii nu cred că firmelor le pasă de ei ca persoane sau că îi pot vedea ca pe mai mult decât parte din forța de muncă. Nimeni nu vrea să fie privit ca un simplu număr, iar angajații vor pleca din locurile în care sunt tratați în acest fel.

  1. Lipsa cunoștințelor tehnologice

Da, sunt câteva persoane care se tem de faptul că tehnologia îi va înlocui la locul de muncă. Cei mai buni angajați, însă, îmbrățișează tehnologia și tot ceea ce poate face aceasta pentru ei. Mai mult, firmele care nu acceptă tehnologia își vor pierde oamenii către cele care o fac. O modalitate excelentă de a rămâne în pas cu evoluțiile tehnologice este de a-ți pune afacerea în Cloud, asta dacă nu ai făcut-o deja. De exemplu, implementarea unui telefon de afaceri avansat care se bazează pe Cloud, ca Dialpad, îmbunătățește comunicarea și permite angajaților să lucreze de oriunde vor, crescându-le atât eficiența, cât și productivitatea. Acest lucru poate îmbunătăți satisfacția angajatului și elimina din motivele pentru care acesta ar pleca.

  1. Nu își onorează angajamentele

Atunci când o companie le spune angajaților săi că va face un lucru și apoi nu se ține de cuvânt, se nasc resentimente greu de eliminat. A nu duce planurile la bun sfârșit face ca angajații să își piardă încrederea în firmă și vor căuta, la rândul lor, un loc unde angajamentele vor fi onorate.

  1. Nu îi angajează pe cei mai buni

Un angajat prost poate fi cel mai bun mod de a-i îndepărta pe cei buni. Aceștia nu ar trebui să simtă că preiau munca altcuiva. Această problemă apare și atunci când angajați mai puțin buni sunt promovați în locul celor care o merită cu adevărat. Acest lucru îi va face pe oamenii buni să se întrebe ce trebuie să facă pentru a ajunge undeva.

  1. Nu își ajută angajații să crească și să se îmbunătățească

Cei mai buni oameni ai tăi vor să învețe lucruri noi și să continue să devină mai buni. Dacă organizația nu facilitează această creștere, oferindu-le traininguri, cursuri și alte programe, angajații vor găsi o altă modalitate de a obține aceste lucruri, iar asta se va întâmpla cel mai probabil în altă parte.

  1. Nu utilizează creativitatea angajaților

Cei mai buni angajați știu, de cele mai multe ori, mai bine ca oricine cum funcționează o companie. Este important pentru acea companie să se folosească de creativitatea oamenilor săi pentru a găsi modalități de lucru mai bune. Dacă le oferă angajaților căile pentru a face acest lucru, vor simți că joacă un rol important în succesul firmei și își vor asuma munca respectivă.

  1. Îi țin pe posturi neinteresante și lipsite de provocări

Cu toate că nimeni nu vrea să fie muncit la extrem, angajații nu doresc nici să se plictisească. Dacă o persoană nu este provocată să se îmbunătățească, ea va stagna. Dar dacă sunt provocați din punct de vedere intelectual, angajații se vor motiva să facă mai mult decât ar fi crezut că pot realiza.

  1. Le îngrădesc spiritul

Multe companii pun pur și simplu oamenii în posturile unde este nevoie de ei, dar mulți angajați își dau seama că acest lucru nu le permite să își urmeze visele și pasiunile. Unele organizații se tem că angajații își vor urma visele, productivitatea acestora va fi limitată, dar dacă nu li se permite să își întindă aripile, aceștia vor căuta un loc de muncă unde o pot face.

Găsirea unui echilibru sănătos

Organizațiile trebuie să găsească un echilibru între a-și proteja afacerea și a-și menține angajații buni fericiți. În cele din urmă, oamenii pleacă, nu neapărat din cauza banilor sau pentru că nu le place ceea ce fac, ci pentru că nu le place felul în care sunt tratați.

Aceasta este o problemă pe care toate firmele pot și trebuie să o conștientizeze. Ar trebui să evalueze felul în care își tratează angajații și să se asigure că aceștia iau parte la acest proces.

Scopul final ar trebui să fie găsirea unor modalități prin care să determine angajatul să se dedice și să fie activ în cadrul organizației. Întâmplându-se acest lucru, angajații nu numai că vor rămâne, ci vor găsi și modalități prin care să îi facă pe toți ceilalți să își dorească să fie cei mai buni.

Sursa: eremedia.com