Cei mai mulți dintre noi cred că liderii sunt niște oameni inteligenți și deosebiți care nu pot face nicio greșeală și care vor avea mereu succes. Este o preconcepție greșită pe care o facem cu toții – aceea că liderii nu pot face nimic greșit, dar nu este deloc așa. Este corect să spunem că liderii sunt, în general, oameni deștepți care au un avantaj față de ceilalți, dar nu iau întotdeauna deciziile corecte. Adevărul este că liderii, care sunt de obicei inteligenți în mod natural, iau și ei decizii greșite, la fel ca toată lumea, din când în când. Mai jos, vom explora cinci moduri inconștiente prin care liderii își sabotează succesul:

1. Sunt perfecționiști și gândesc în exces

Liderii își pot sabota succesul prin faptul că se străduiesc să atingă perfecțiunea și gândesc prea mult. Ei vor ca totul să fie perfect. De asemenea, mulți lideri au în minte încă de la început că, dacă vor să aibă succes sau vor să rămână în top, trebuie să fie perfecți. Acum, chiar dacă este oarecum adevărat că trebuie să fii mai bun decât majoritatea pentru a rămâne în vârf, uneori liderii își asumă prea multe și ajung să își saboteze succesul. De asemenea, ei pot simți presiunea de a crea ‘miracole’ pentru a-și menține dinamica afacerii. Aceste așteptări de la sine duc la tensiuni cu ceilalți din cauza atitudinii lor “superioare”. Adesea, nu sunt atenți la semnalele verbale și non-verbale pe care ceilalți le dau pentru a indica faptul că nu se simt respectați.

2. Cred că le știu pe toate

Unul dintre cele mai contraproductive lucruri pe care o persoană le poate crede despre ea însăși este că le știe pe toate. Acest lucru joacă un rol uriaș în motivul pentru care mulți lideri eșuează, deoarece dezvoltă această mentalitate că ei știu cel mai bine și nu pot fi corectați cu privire la nimic. Atunci când o persoană începe să gândească în acest fel, încetează să mai învețe și să își dezvolte noi abilități și, de asemenea, să evolueze într-un om mai bun. Este ușor pentru ei să rămână blocați în felul lor de a fi și, în timp, se plafonează și rămân în urmă cu noile evoluții din domeniul lor. Pe de altă parte, atunci când liderii cred că le știu pe toate, pot înceta să mai lucreze înspre dezvoltarea lor și pot deveni chiar leneși. Liderii care nu reușesc să își dezvolte în continuare abilitățile vor rămâne în cele din urmă în urma altora care au fost mai puțin talentați inițial, dar care au petrecut mai mult timp pentru a se dezvolta.

3. Încetează să-și mai asume riscuri

Atunci când liderii ajung la un anumit punct în viața lor, mulți dintre ei încetează să își mai asume riscuri. Ei pot crede că, deoarece ceea ce au făcut întotdeauna funcționează bine, nu este nevoie să mai schimbe lucrurile. Din această cauză, ei rămân blocați în același punct și nu se dezvoltă. Am auzit cu toții expresia că un “risc mai mare înseamnă o recompensă mai mare” – liderii trebuie să țină minte acest lucru dacă vor să aibă parte de succes pe termen lung.

4. Nu implică angajații în procesul decizional

Unul dintre cele mai mari defecte observate la lideri este acela de a nu avea încredere în angajații lor și de a nu-i implica pe aceștia în procesul de luare a deciziilor. Acesta este unul dintre cele mai neplăcute lucruri pe care le poate face un lider, deoarece atunci când îi implici pe angajați în procesul de luare a deciziilor, aceștia pot ajunge să împărtășească multe idei diferite ce pot duce la decizii mult mai bune. Din nou, mulți lideri au orgolii puternice și nu cred că au nevoie de părerea altcuiva, mai ales a angajaților lor. Această încredere excesivă poate fi, de fapt, un regres pentru ei înșiși și pentru companie.

5. Se simt îndreptățiți

Cei care cred că merită privilegii și tratamente speciale au adesea deja un avantaj semnificativ, fie că este vorba de inteligență, avere sau statut social. Persoanele cu drepturi au tendința de a sta deoparte și de a aștepta ca succesul să vină la ei, în loc să depună toată munca necesară pentru a ajunge acolo. Ei au această mentalitate conform căreia, pentru că sunt lideri, merită succesul și nu trebuie să depună prea mult efort pentru a-l obține – și sfârșesc prin a și-l sabota.

În timp ce liderii ar trebui să fie mândri de munca depusă pentru a ajunge în vârf, este de asemenea important ca ei să fie atenți la modul în care comportamentele și mentalitățile lor îi pot împiedica. Făcându-și puțin timp pentru a reflecta asupra propriei persoane și luând în considerare cele cinci puncte de mai sus, liderii ar putea realiza cât de multe ar putea face în plus pentru ei înșiși și pentru organizațiile lor.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com