Nu există nicio îndoială că, pe măsură ce economia trece printr-o nouă schimbare seismică, antreprenorii vor căuta să înființeze noi afaceri, iar cei care sunt deja în afaceri vor căuta să își transforme afacerile pentru a face față oportunităților care se ivesc.

Rata de înființare a noilor întreprinderi a explodat în timpul pandemiei. Antreprenorii au reacționat la oportunitățile imense pe care le vedeau în timp ce economia trecea printr-o schimbare seismică. Recent, Banca Mondială a anunțat că intrăm într-o perioadă de stagflație în stilul anilor 1970, cu o creștere stagnantă și o inflație ridicată. Cei care cunosc istoria afacerilor știu că multe companii mari au apărut din crize economice. Nu există nicio îndoială că, pe măsură ce economia trece printr-o nouă schimbare seismică, antreprenorii vor căuta să înființeze noi afaceri, iar cei care sunt deja în afaceri vor căuta să și le transforme pe ale lor pentru a face față oportunităților care se ivesc. Iată șase tendințe cheie care vor modela viitorul afacerilor.

Ascensiunea milenialilor

Milenialii au devenit cea mai mare generație în viață din Statele Unite. Companiile care doresc să fie jucători importanți în peisajul economic de mâine, trebuie să câștige cu millennials. Potrivit unui raport realizat de McKinsey & Company, milenialii cheltuiesc 1.000 de miliarde de dolari pe an și se vor lăuda cu un venit de 8.300 de miliarde de dolari până în 2025, față de 6.400 de miliarde de dolari pentru Generația X și 1.100 de miliarde de dolari pentru Baby Boomers.

Întreprinderile trebuie să se adapteze la gusturile, obiceiurile și valorile milenialilor dacă vor să aibă succes. De asemenea, acestea trebuie să își adapteze strategiile în funcție de câștigarea segmentului de mileniali potrivit pentru afacerea lor.

Câștigarea milenialilor nu se referă doar la crearea și păstrarea clienților, ci și la angajarea de angajați mileniali. Așadar, platformele de social media, școlile și trainingurile trebuie folosite nu doar pentru a crea și păstra clienții, ci și pentru a atrage talentele milenialilor.

O forță de muncă mai exigentă

Populația crește într-un ritm din ce în ce mai lent, iar odată cu pensionarea generației Baby Boomers, bazinul de forță de muncă va fi din ce în ce mai mic. Impactul unui bazin de forță de muncă în scădere transferă mai multă putere către lucrători. Am văzut deja cum firmele tratează munca la distanță ca pe un nou bonus de angajare. Marea demisie a micșorat și mai mult bazinul de forță de muncă, deoarece lucrătorii au decis să își deschidă propriile afaceri. Companiile sunt supuse unei presiuni imense pentru a-și ajusta compensațiile, orele de lucru și modelele de lucru pentru a rămâne atractive pentru lucrători.

Vedem companii care se luptă cu modul de integrare a modelelor de lucru la distanță și hibride în afacerile lor. Nu toate companiile pot trece la munca la distanță sau hibridă. Cu toate acestea, succesul unor companii precum Dropbox, Twitter și Slack arată că este posibil să se construiască o firmă mare și de succes cu lucrători la distanță. Acolo unde pot, lucrătorii vor alege companiile care oferă acest lucru. Acest lucru este cu atât mai important cu cât oamenii migrează departe de orașe în căutarea unor condiții de trai mai bune și mai puțin costisitoare.

Marea demisie a arătat, de asemenea, că mulți lucrători au simțit că sunt prost plătiți. Acest lucru a pus presiune asupra întreprinderilor pentru a oferi pachete de compensații mai bune. Cu toate acestea, o remunerare mai bună nu este singura formă de compensare pe care o caută oamenii: Lucrătorii doresc un echilibru mai bun între viața profesională și cea privată.

O populație mai diversă

Milenialii reprezintă cea mai diversă categorie demografică din SUA, atât din cauza imigrației, cât și a creșterii populațiilor minoritare.

Întreprinderile vor trebui să învețe limbajele culturale ale comunităților pe care încearcă să le vizeze. Cercetările efectuate de Erin Meyer arată câștigurile pe care le poate obține o companie dacă investește capital pentru a înțelege cum să navigheze pe câmpul minat cultural. Dacă nu reușiți să înțelegeți unde se situează angajații și comunitățile țintă pe o hartă culturală, puteți eșua în a gestiona eficient sau în a crea și păstra eficient un client sau în a atrage angajați.

Capacitatea de a comunica între culturi este un instrument din ce în ce mai important pentru manageri. Companii precum Netflix au investit masiv în instruirea managerilor și a personalului lor în funcție de hărțile culturale pentru a fi mai eficienți.

Creșterea numărului de platforme

Platformele sunt piețe online care pun în legătură consumatorii cu furnizorii. Gândiți-vă la Airbnb, Uber și Amazon. Marile afaceri de astăzi sunt mediate de internet și fac să se potrivească cererea și oferta în moduri foarte asemănătoare.

Software-ul a devorat practic toate tipurile de afaceri din lume. Dacă afacerea dvs. vrea să reușească în această nouă eră, trebuie să fie și ea mediată prin internet și software. Aceasta merge dincolo de a avea o prezență online – în acest ritm, a nu avea o prezență online este anormal -, de a îmbunătăți optimizarea motoarelor de căutare (SEO) sau chiar de a deveni o companie care măsoară și încearcă să îmbunătățească totul. Trebuie să vă reimaginați afacerea și să o perturbați pentru a ține pasul.

Inteligența artificială devorează lumea

Nu numai că software-ul mănâncă lumea de peste un deceniu, dar și inteligența artificială a început să mănânce lumea, perturbând nenumărate afaceri. Poate că nu vă dați seama, dar sunteți în mod constant în contact cu o formă de inteligență artificială. Orice sarcină care poate fi automatizată ar trebui să fie automatizată, iar AI este modul în care.

Pentru a vă îndrepta afacerea pe calea automatizării, trebuie mai întâi să înțelegeți procesele care conduc afacerea și să stabiliți care sunt aspectele care pot fi automatizate. Prin cartografierea și analizarea proceselor, puteți găsi apoi tehnologiile de care aveți nevoie pentru a vă transforma afacerea.

Este important să vă implicați angajații, deoarece aceștia au o înțelegere profundă a sarcinilor care pot fi automatizate. Dacă nu vă implicați cu ei, este posibil ca aceștia să nu considere că soluțiile dvs. sunt utile, ceea ce face ca întregul proces să fie o greșeală.

Apariția Big Data

Datele sunt petrolul de astăzi. Aceasta este o funcție a importanței internetului și a software-ului. Internetul colectează și propagă în mod natural date. Întreprinderile care reușesc să scoată cu succes informații utile din volumele de date pe care sistemele lor le creează în mod natural pot obține o valoare enormă din aceste date, în special în ceea ce privește prezicerea tendințelor viitoare ale afacerii.

Datele vă pot ajuta afacerea să vă înțeleagă mai bine clienții, să personalizați ofertele pentru acei clienți și să devină mai eficientă. Nicio afacere nu poate avea succes fără un fel de politică pentru a maximiza utilizarea datelor sale.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com