Câteodată este dificil să fii lider – există un capital de care să te oocupi, produse de dezvoltat, site-uri de proiectat sau campanii de marketing de planificat. Nu este de mirare că leadership-ul eficient este, de multe ori, neglijat, din nefericire pentru angajații care încearcă cu adevărat să îndeplinească obiectivele companiei.

Dacă nu prioritizați ”elementul uman” din organizația voastră, performanța și, implicit, profitul, vor avea de suferit. Acestea sunt 7 reguli simple, dar surprinzător de eficiente, ce pot avea un impact pozitiv asupra voastră, asupra angajaților, clienților și, în ultimă instanță, asupra companiei:

  1. Fiți atenți la ce anume răsplătiți.

Angajații sunt mai predispuși să facă lucrurile pentru care sunt răsplătiți. De exemplu, dacă îi permiteți unui angajat să întârzie în mod constant la locul de muncă fără să fie tras la răspundere sau atenționat pentru acest comportament, atunci ceea ce faceți, de fapt, este să încurajați comportamentul respectiv, spunându-le celorlalți angajați, indirect, că este ok să întârzie și ei. Luați în considerare ce anume vă doriți să facă angajații voștri și răsplătiți-i atunci când acționează ca atare.

  1. Unul dintre cele mai bune instrumente din business-ului este bunul simț.

În ciuda multitudinii de cărți și studii ce predică leadership-ul de calitate, majoritatea omit un element crucial și mult mai accesibil: bunul simț. Aceste este unul dintre cele mai importante instrumente pe care un lider le poate utiliza în munca sa, oferindu-i un avantaj considerabil oricui dorește să-l incorporeze în propriul ”arsenal”.

  1. Dacă lucrurile nu sunt în prezent așa cum îți dorești, răbdarea poate fi răspunsul perfect.

Totul se va schimba mâine. Puteți spune orice despre business în afară că ar fi static. Drept rezultat, flexibilitatea și adaptabilitatea sunt două caracteristici fundamentale pentru orice lider. Lumea afacerilor se află în continuă schimbare. Puteți aștepta momentul oportun pentru a profita de acest lucru și să vă pregătiți – pe voi înșivă și pe angajații voștri – pentru ceea ce urmează.



Citește și Cum să depistați și preveniți epuizarea profesională


  1. Leadership-ul se referă la oameni.

Puneți oamenii pe primul loc. Având în vedere ritmul alert al activităților zilnice, este ușor să uitați că angajații sunt cei care reprezintă cu adevărat afacerea voastră. Ei răspund la telefoane, se întâlnesc cu clienții, dezvoltă produsele și oferă serviciile companiei. Plasând angajații în top-ul listei voastre de proprități veți obține o creștere considerabilă a loialități, a perseverenței și a calității muncii depuse.

  1. Conducerea este ceva ce faceți împreună cu angajații, nu ceva ce le faceți angajaților.

Deși este adevărat că leadership-ul presupune, într-o anumită măsură, oferirea direcțiilor, monitorizarea și stabilirea unei discipline, cei mai buni lideri înțeleg faptul că rolul lor principal este de a-i învăța pe angajați să obțină performanțe mai bune, susținându-i de fiecare data când este necesar.

  1. Munca trebuie să fie plăcută și profitabilă.

Majoritatea oamenilor petrec aproape o treime din viața lor la muncă. Ce sentimente au angajații voștrii atunci când se îndreaptă, dimineața, spre muncă? Se simt ei relaxați și entuziasmați sau au o stare de anxietate? Atunci când locul de muncă este un mediu plăcut, rezultatul obținut va consta în angajați implicați și dedicați.

  1. Întrebați-vă întotdeauna: Ce anume este important pentru clienții noștri?

Mult prea mult timp și bani se risipesc pe anumite lucruri care nu valorează absolut nimic pentru clienți. În primul rând, întrebați-vă clienții care sunt elementele importante pentru aceștia. După aceea, evaluați și, posibil, refaceți planurile organizaționale, astfel încât să obțineți o atenție sporită din partea angajaților asupra acelor activități care ajută, în mod direct, la dezvoltarea valorilor importante pentru clienți.

 În procesul de management al performanței, evaluarea competențelor manageriale este extrem de importantă. Instrumentul de evaluare GR8 360˚ a fost conceput pentru măsurarea eficienței managerilor, analizând comportamentele și abilitățile specifice pentru a determina modul în care aceștia interacționează cu echipele lor și în ce măsură se adaptează la condițiile actuale de piață. Instrumentul cuprinde feedback-ul primit de la subordonați, colegii de pe același nivel ierarhic, superiorii direcți, de la clienți/parteneri, în vederea identificării unui program specific de dezvoltare a abilităților, comportamentelor şi competențelor de leadership. Pentru mai multe detalii, click aici.

Sursă:
Inc.com