Trăim într-o epocă în care rolul resurselor umane este adesea pus la îndoială: rapoartele din mass-media se laudă în mod obișnuit cu capacitatea inteligenței artificiale de a reproduce multe dintre sarcinile “tradiționale” de resurse umane, trecerea la munca la distanță (și revenirea la munca la distanță) face ca multe echipe de HR să se lupte pentru a-și găsi locul pentru a sprijini culturile în schimbare la locul de muncă, bugetele limitate pentru personal au necesitat alegeri din ce în ce mai dificile, iar economia slăbită a lăsat multe echipe de resurse umane cu echipe reduse, dintre care multe raportează că sunt stresate – și epuizate.

În acest context, acum este un moment excelent pentru a face un bilanț al viitorului resurselor umane. În această epocă de turbulențe și transformări, cum și unde se pot concentra echipele de resurse umane pentru a avea cel mai semnificativ impact asupra organizației lor?

1. Construiți angajamentul angajaților – încă din prima zi

Resursele umane sunt în mod tradițional primul punct de contact pentru angajații nou-veniți, dar experiența poate fi adesea sub așteptări. Sarcinile asociate cu onboarding-ul sunt adesea banale și standardizate.

În ultimii ani, multe companii s-au concentrat pe maximizarea angajamentului și a entuziasmului, trimițând sau oferind angajaților produse ale companiei, note din partea directorilor generali sau chiar decorațiuni pentru biroul lor de acasă. Acești pași ajută la a face un angajat să se simtă binevenit, dar nu determină un angajament real.

În afara management-ului, departamentul de resurse umane este cel mai bine poziționat pentru a-i ajuta pe noii angajați să înțeleagă scopul companiei lor și cum contribuie aceasta la societate, construind în același timp un angajament în jurul tipului de cultură corporativă și al inițiativelor pe care organizația le conduce. Este nevoie de mai mult decât de cuvinte pe un ecran pentru a comunica dacă angajații au aderat la scopul mai larg al unei companii.

Concentrează-te pe modalități de a ajuta fiecare angajat să înțeleagă rolul pe care îl are în aducerea la viață a scopului companiei, arătându-le angajaților de ce munca pe care o fac va conta în fiecare zi în viețile altora, cere-le să se gândească la modul în care pot contribui la promovarea misiunii organizației și să găsească modalități de a se îmbunătăți în mod constant în acest scop.

2. Concentrează-te neobosit pentru a obține rezultate

Într-o lume în continuă schimbare, prioritățile par să se schimbe rapid. Majoritatea angajaților declară că sunt copleșiți și nu au timpul de bază pentru a se gândi – sau a lucra – la sarcinile care le sunt date. Resursele umane se află într-o poziție privilegiată pentru a ajuta organizațiile să stimuleze concentrarea.

Claritatea postului: asigurați-vă că fiecare angajat își înțelege clar rolul și ce se așteaptă de la el. Mergeți dincolo de descrierile banale ale posturilor și ajutați-vă talentele prin oferirea unei înțelegeri mai ample și solide a rolului lor și a modului în care acesta se încadrează în imaginea mai largă a departamentelor lor respective și a companiei.

Stabilirea obiectivelor: stabilirea unor obiective clare, extinse, realizabile, poate stimula în mod disproporționat performanța pe termen lung. Stabiliți obiective organizaționale folosind o comunicare simplă și clară. Apoi, transmiteți aceste obiective în cascadă fiecărui angajat. Calibrați obiectivele pentru a vă asigura că nu aveți conflicte neintenționate, instruiți managerii cu privire la stabilirea priorităților și concentrați-vă oamenii pe ceea ce contează cel mai mult.

O cultură a feedback-ului: cele mai bune culturi cu performanțe ridicate se simt confortabil să ofere feedback în mod constant în întreaga organizație pentru a-i ajuta pe toți să se îmbunătățească. Instruiți angajații cu privire la arta și știința feedback-ului: cum să faceți mai întâi observații, apoi evaluări, să descrieți impactul și să oferiți idei pentru a face îmbunătățiri.

3. Oferiți oamenilor acces la cele mai noi tehnologii

Inteligența artificială va transforma în mod absolut modul în care se va munci. Adoptați-o în beneficiul echipei dvs., al volumului de muncă și al tuturor angajaților care vor aprecia capacitatea de reacție. Imaginați-vă un script AI care ghidează un angajat printr-o serie de alegeri pentru a beneficia de cele mai potrivite planuri medicale, dentare și de vedere în timpul înscrierii. Acest lucru nu numai că economisește timp, dar ar putea fi, de asemenea, personalizat pe baza situației lor specifice, a evenimentelor de viață pentru ei sau pentru familia lor și multe altele. Luați în considerare evaluările standardizate, sarcinile de formare și chiar videoclipurile ca domenii potențiale de explorat cu AI.

4. Crearea de planuri globale de talente

Munca de acasă și locurile de muncă la distanță sunt aici să rămână, în ciuda schimbării actuale și a cererii din partea multor lideri de a se întoarce la birou în mod regulat. Acest lucru nu face decât să sublinieze necesitatea ca liderii corporativi, inclusiv cei din HR, să facă un efort suplimentar pentru a stabili conexiuni umane cu angajații de la distanță – și să înțeleagă analiza cost-beneficiu a muncii acesteia.

Echipele de resurse umane pot ajuta la coordonarea strategiilor pentru a adăuga mai multă rigoare procesului de decizie privind munca la distanță: Ce sarcini trebuie să fie efectuate la birou? Care sunt mai bine externalizate în locații cu costuri mai mici? Ce locații se potrivesc cel mai bine muncii de care are nevoie compania dumneavoastră?

Resursele umane pot ajuta la identificarea centrelor de talente cu costuri mai mici ca surse potențiale pentru munca la distanță, maximizând în mod eficient productivitatea unei organizații, minimizând în același timp cheltuielile. Resursele umane ar trebui să evalueze dacă există grupuri de talente care sunt mai ieftine și mai ușor de recrutat, dar și dacă economiile realizate prin angajarea unei strategii de lucru la distanță merită compromisurile, cum ar fi supravegherea în persoană, camaraderia echipei și cultura coerentă a locului de muncă.

5. Insuflați o cultură diversă pentru a crea mai multe idei

O echipă mai diversă este, de asemenea, o echipă mai inovatoare. În perioadele de stres financiar, se poate crea o presiune pentru a împinge practicile de diversitate, echitate și incluziune în plan secundar. Dar o funcție importantă a echipelor de resurse umane va fi întotdeauna capacitatea lor de a aplica date pentru a se proteja împotriva prejudecăților implicite la angajarea și recrutarea angajaților. Pe termen lung, acest lucru poate fi un avantaj competitiv de afaceri.

Pe măsură ce organizațiile încep să angajeze talente mai mult la nivel global, este din ce în ce mai important să se ia în considerare diversitatea etnică, să se înțeleagă diferite culturi și să se învețe cum să se lucreze cel mai bine cu persoane din medii necunoscute.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.