“Munca în echipă eficientă începe și se termină cu comunicarea.” – Mike Krzyzewski, antrenor de baschet din Hall of Fame
Menținerea angajaților aliniați la viziunea, valorile și obiectivele dumneavoastră a devenit din ce în ce mai dificilă. Dar, în epoca actuală a modelelor de lucru hibride, a priorităților diverse în materie de carieră, a dinamicii generaționale a forței de muncă și a instrumentelor tehnologice în schimbare rapidă, valoarea unei culturi puternice a comunicării interne nu poate fi supraestimată.
Strategiile de comunicare eficiente încep la nivel intern și se extind în exterior. Înainte de a încerca să comunicați cu partenerii, clienții sau donatorii, este esențial ca echipa dvs. să fie echipată și aliniată.
Personalul dvs. este ambasadorul mărcii organizației dvs. – la bine și la rău. Percepția publică a organizației dvs. este legată în mod intrinsec de echipa dvs. și de capacitatea acesteia de a vă reprezenta bine, zilnic. Pentru a vă reprezenta eficient brandul, membrii echipei dvs. trebuie să primească o comunicare consecventă din partea conducerii.
Pentru o forță de muncă sănătoasă, este esențială o bază de politici și practici clare. În schimb, dacă comunicările interne nu sunt eficiente și consecvente, misiunea organizației va avea de suferit.
Cinci beneficii ale unei bune comunicări interne:
1. Implicarea angajaților – Când membrii echipei se simt echipați, ei sunt mai productivi, mai fericiți și mai dedicați organizației dvs.
2. O cultură sănătoasă – Comunicările interne eficiente joacă un rol semnificativ în dezvoltarea unei înțelegeri comune a unei munci semnificative, ceea ce este crucial pentru a alimenta o cultură sănătoasă la locul de muncă.
3. Mesaj și impact – Cu un sistem de comunicare internă adecvat, conducerea poate transmite rapid personalului obiectivele, cele mai bune practici și actualizările importante. Acest lucru le permite angajaților să implementeze obiectivele mai eficient.
4. Eficiență și eficacitate – Cercetările arată că membrii echipei angajate muncesc mai mult, funcționează mai eficient și ating obiectivele organizaționale la timp.
5. Reducerea ratei de rotație a personalului – Când membrii personalului se simt conectați și apreciați, ei experimentează o satisfacție mai mare la locul de muncă și sunt mai puțin predispuși să plece.
În ciuda rolului său critic în succesul general al unei organizații, cele mai multe echipe consideră că cultura lor de comunicare internă este insuficientă. Un sondaj recent al Axios 2023 privind comunicările esențiale la locul de muncă a constatat că:
– 66% dintre lideri consideră că sunt aliniați cu angajații, în timp ce doar 44% dintre membrii personalului sunt de acord.
– 77% dintre lideri cred că comunicările lor oferă contextul de care angajații au nevoie pentru a-și face bine treaba, față de doar 46% dintre membrii personalului.
– 70% dintre lideri cred că membrii personalului pot găsi rapid obiectivele și directivele de care au nevoie, în timp ce doar 46% dintre angajați sunt de acord.
“Cea mai mare problemă a comunicării este iluzia că aceasta a avut loc.” – George Bernard Shaw
6 bune practici pentru a promova o comunicare internă eficientă
1. Efectuați un audit al comunicării interne
Comunicarea defectuoasă între conducere, management și membrii echipei va duce probabil la rezultate slabe. Începeți prin a evalua practicile de comunicare existente ale organizației dvs. și eficiența acestora. Pe măsură ce vă evaluați organizația, există întrebări pe care trebuie să le puneți pentru a evalua dacă actualele canale de comunicare sunt necesare, clare și consecvente. Aveți nevoie de toate diferitele canale pe care le utilizați în prezent? Sunt coordonate eforturile dumneavoastră de comunicare? Coordonarea și coerența sunt esențiale în toate aspectele strategiei dumneavoastră.
2. Selectați instrumentele potrivite
Există sute de opțiuni tehnologice care pot fi folosite pentru a vă conecta organizația. Înainte de a gravita spre cea mai recentă platformă de pe piață, inventariați tot ceea ce aveți nevoie într-un instrument de comunicare internă, astfel încât să puteți alege o opțiune care să răspundă cel mai bine nevoilor dumneavoastră specifice. Recunoașteți că în cadrul organizației dvs. pot exista mai multe audiențe, fiecare cu preferințe diferite în materie de comunicare, astfel încât ar putea fi necesare mai multe instrumente. Cu toate acestea, fiți atenți să nu vă copleșiți personalul cu canale de comunicare inutile.
3. Fiți clar, concis și consecvent
Atunci când trimiteți prea multe mesaje care conțin informații neimportante, angajații sunt condiționați să ignore toate comunicările interne. Cu toate acestea, faptul de a nu comunica în mod regulat sau cu transparență poate favoriza o cultură a neîncrederii și a anxietății. Este important să găsiți un echilibru fericit. Creați o cadență regulată de comunicare, astfel încât membrii echipei să se simtă incluși și să înțeleagă când se pot aștepta să primească mesaje. Mențineți aceste mesaje simple, scurte și relevante. Asigurați-vă consecvența în mesajele interne și externe pentru a menține integritatea mărcii. Fiecare mesaj, pe fiecare canal, trebuie să fie în deplină concordanță cu viziunea, misiunea și valorile mărcii dvs. Angajații se simt conectați atunci când se comunică cu ei în mod regulat și consecvent. Atunci când încurajați conexiunea și colaborarea între departamente și echipe, dinamica comunicării interne este consolidată.
4. Creați conținutul potrivit
Faceți comunicările interne interesante și utile pentru a implica pozitiv personalul. Acordați-vă timp pentru a înțelege nevoile și contextul echipei dvs. atunci când dezvoltați un sistem de comunicare. Deși poate fi tentant ca comunicările interne să devină extrem de tactice, povestea și identitatea dvs. ar trebui să facă parte integrantă din tot ceea ce faceți. Întăriți mesajul organizațional de bază în comunicările dumneavoastră. De fiecare dată când comunicați, luați în considerare:
- Acest mesaj include informații noi?
- Aceste informații sunt importante pentru toți destinatarii?
- Acest mesaj transmite un context esențial și adecvat?
- Comunic cu autoritate, empatie și încredere?
- Această declarație consolidează viziunea, misiunea și valorile noastre?
5. Solicitați și salutați dialogul
Facilitați canalele de comunicare bidirecțională pentru a încuraja feedback-ul și dialogul. Un dialog regulat poate ajuta organizația să rămână aliniată la obiectivele sale, să dezvolte noi strategii, să îmbunătățească relațiile interpersonale și să descopere probleme. Oferirea de oportunități pentru feedback le reamintește angajaților că contribuția lor este apreciată. Sondajele, sesiunile de întrebări și răspunsuri sau întâlnirile speciale interdepartamentale încurajează angajații să își împărtășească cunoștințele, să colaboreze, să dezvolte o cultură comună și să descopere cele mai bune practici. Acest dialog le oferă liderilor o perspectivă asupra a ceea ce se întâmplă în întreaga organizație, stabilind în același timp încrederea și spiritul de transparență.
6. Onboarding-ul, formarea și consolidarea
Atunci când un nou membru al echipei este angajat, procesul de integrare trebuie să includă o revizuire amănunțită a narațiunii brandului dumneavoastră, a mesajelor cheie și a valorilor distinctive. Chiar și cele mai puternice culturi corporative pot fi diluate de angajați neechipate. Cu cât sunt mai bune abilitățile de comunicare ale membrilor echipei dumneavoastră, cu atât sunt mai bine echipați pentru a vă reprezenta organizația. Dedicați timp și resurse pentru a vă asigura că toți liderii au acces la cursuri de formare în domeniul comunicării, astfel încât să poată împărtăși eficient informațiile cu echipele lor.
Angajații sunt sufletul organizației dumneavoastră. Încurajați-i și împuterniciți-i pe ai voștri să fie avocați pasionați prin intermediul unui program dinamic de comunicare internă.
Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?
Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.
De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.
Sursa:forbes.com