miercuri, mai 14, 2025
Acasă Blog Pagina 12

Top 5 Strategii din vremea războiului pentru a supraviețui recesiunii

0

Ben Horowitz, cofondatorul firmei cu capital de risc a16z, din Silicon Valley, a realizat la un moment dat distincția dintre circumstanțele care cer abordarea conducerii în spiritul „vremurilor de pace” sau al „vremurilor de război”. În vremuri de pace, directorii generali se pot concentra pe extinderea pieței și întărirea punctelor forte ale companiei. În vremuri de război, ei trebuie să combată o amenințare existențială. 

O bună parte din ultimul deceniu, ne-am bucurat de o perioadă de pace, alimentată de creștere economică și prosperitate. Însă începutul pandemiei COVID-19 a dus rapid activitatea companiilor în vremuri de război. 

Am stat de vorbă recent cu liderul din Silicon Valley care a ajuns să fie poreclit „tipul cu redresarea” pentru companiile din portofoliul său câtă vreme a lucrat la Battery Ventures în timpul prăbușirii bulei speculative Dotcom și la Shasta Ventures în timpul Marii Recesiuni. CEO-ul LeanData, Evan Liang, aplică acum aceste bune practici și lecții învățate în cadrul propriului startup. 

Liang mi-a împărtășit perspectiva sa cu privire la strategiile pe care directorii de startup-uri le pot adopta pentru a a-și menține agilitatea și competitivitatea în peisajul actual aflat în schimbare rapidă. Iată cele cinci recomandări ale sale pentru a trece cu bine de recesiunea actuală.

1. Încredințați-le veștile proaste angajaților și membrilor consiliului de administrație

Poate părea contraintuitiv, dar cea mai mare transparență este necesară atunci când se adună norii negri ai războiului. Tocmai atunci este necesar ca liderii să fie sinceri cu angajații, consultanții și consiliul de administrație și să îi trateze ca pe niște parteneri reali. Într-o recesiune, acești oameni caută activ veștile proaste și au nevoie să aveți încredere în ei. Spuneți lucrurilor pe nume. Spuneți-le care este planul de atac și în ce mod rolurile lor contribuie la câștigarea războiului.

Liang spune că acest lucru l-a marcat în timpul prăbușirii bulei speculative Dotcom, când se afla în consiliul de administrație al unui startup de software. „Echipa de management a păstrat tăcerea privind veștile proaste, iar compania a ajuns de la șase luni la o lună în care să se mai poată redresa. Când au ieșit la iveală faptele, conducerea a fost concediată pe loc, iar consiliul de administrație a preluat controlul asupra companiei. Ne-am concentrat pe regruparea trupelor și reconstruirea încrederii angajaților. Iar cu ajutorul lor, compania a reușit o aterizare ușoară.”

2. Conservați numerarul, fiți creativ cu acțiunile

Numerarul este rege în timpul unei recesiuni, mai ales atunci când viitorul este nesigur. Există mai multe pârghii de care vă puteți folosi pentru a conserva numerarul, iar una dintre cele mai importante este remunerația. 

Liang spune, „Trebuie să fii proactiv în salvarea locurilor de muncă în timpul unei recesiuni și, dacă utilizezi acțiuni în locul remunerației, îți va fi mai ușor să faci acest lucru. Dar este important să înțelegi diferitele motivații ale oamenilor – pentru unii, banii sunt esențiali, în timp ce alții preferă să fie recompensați prin acțiuni. Dacă îți poți segmenta angajații în funcție de ce are nevoie și dorește fiecare persoană – numerar sau titluri de capital – poți crea o situație câștig-câștig pentru toată lumea, îmbunătățindu-ți poziționarea în materie de numerar, încurajând loialitatea pe termen lung și protejând locurile de muncă ale persoanelor de care ai nevoie pentru a te ajuta în recesiune.” 

Însă angajații nu reprezintă singurele entități preocupate de compensare. În vremuri de război, o varietate de comercianți vor fi deschiși la a accepta acțiuni în loc de numerar – de exemplu, proprietarii, consultanții, furnizorii de piese, companiile de asigurări, deținătorii de credite ipotecare și o serie de furnizori de servicii. 

„În 2001, nu era foarte dificil pentru startup-urile cu care am lucrat să le ofere diferite opțiuni proprietarilor – ei voiau titluri de capital”, spune Liang. „În recesiunea actuală, utilizarea acțiunilor ca plată nu mai este o problemă ce ține de „a vrea”. Mulți proprietari, precum și alții care trebuie plătiți, sunt deja cu spatele la zid în economia de azi. Oferiți-le titluri de capital, la care se poate adăuga și puțin numerar, și atunci ar putea fi deschiși la a discuta despre risc.”

3. Faceți din timp reduceri mici pentru a evita reducerile mai mari de mai târziu

Chiar dacă articolele bugetare mici pot părea lipsite de importanță în sine, acestea se adună în timp – gândiți-vă la licențele software neutilizate, testele realizate, avansurile lunare, spațiile externe, echipamentele nefolosite și prânzurile gratuite. Aveți două opțiuni pentru a începe să faceți reduceri: acum sau mai târziu. Liang a învățat că, pentru impact maxim, trebuie să faceți cât mai multe mici reduceri – și mai devreme decât v-ați aștepta – pentru a crea imediat spațiu de manevră pentru companie. 

„Lasă timpul să fie aliatul tău. Nu poți să absorbi toate șocurile și să aștepți până când situația devine fără întoarcere”, spune Liang. „O reducere a costurilor lunare de 10.000 USD realizată din timp salvează un loc de muncă. Trebuie să îți implici angajații în acest efort – și să îi motivezi să se miște repede și să renunțe la balast.” 

Unii CEO se tem de percepția pe care acest lucru o poate crea despre starea companiei în rândul angajaților. Cu toate acestea, Liang a descoperit că dacă ești transparent cu angajații, ei chiar vor aprecia micile reduceri și scopul lor final: salvarea locurilor de muncă.  

Măsurile de reducere a costurilor nu trebuie să fie finite. Liang a învățat că este important ca venitul pe care îl vizați și planurile dvs. financiare trebuie să presupună scenariul cel mai defavorabil. „Când oamenii mei îmi prezintă o serie de reduceri, le spun că vreau să văd și propunerea pentru următorul val de reduceri”, susține el. „În acest fel, putem să ne mișcăm repede pentru a ne apăra de surprize și putem evita să devenim o victimă de război.”  

4. Fiți creativ în căutarea noilor finanțări

În timp ce firmele pe capital de risc tradiționale constituie principalii finanțatori ai întreprinderilor aflate la început de drum, există și căi neconvenționale care sunt mai rapide și poate chiar mai avantajoase în vremuri dificile.

În urma bulei speculative Dotcom, de exemplu, Liang a negociat cu clienții companiilor sale din portofoliu pentru a oferi proprietate intelectuală în schimbul finanțării. „Când ai clienți strategici care te consideră esențial pentru misiunea lor, aceștia sunt adesea mulțumiți să obțină accesul la proprietatea ta intelectuală, iar tu să fii plătit în avans printr-un contract pe mai mulți ani. Cu alte cuvinte, ei obțin securitate, tu obții numerar”, observă el. 

Dar toate acestea nu trebuie să se oprească la clienți. Liang a fost martor la acorduri amicale încheiate cu parteneri, furnizori, firme de avocatură, proprietari și angajați având un interes direct în a se asigura că cealaltă parte supraviețuiește. 

5. Nu vă opriți din angajări! Recesiunile reprezintă un bun moment pentru a găsi cele mai mari talente

Nu este un secret că talentul abundă în timpul recesiunilor. Și totuși în 2001 și apoi în 2008, multe companii și-au pierdut din impulsul inițial deoarece au încetat să mai facă angajări. Practic, și-au ieșit din ritm în ceea ce privește angajările. Și odată ce se întâmplă acest lucru, este dificil să te repui în mișcare. 

Liang spune, „Am văzut departamente întregi de recrutare concediate în timpul unei recesiuni. Deși este un lucru des-întâlnit, este un reflex nefolositor. Antrenați-vă capacitatea de a recruta în vreme de război, altfel veți rămâne în urmă cu ocuparea posturilor importante. Investiți în funcțiile importante înainte de a deveni prea dificil să găsiți oameni pentru acestea.” În momentul în care aveți spațiul de manevră, ar trebui să investiți în oameni, pentru a ieși din impas mai puternici.

Profitați de această oportunitate pentru a prospera, nu doar pentru a supraviețui.

Potrivit lui Liang, perioadele de declin pot fi eliberatoare. „Ai ocazia să acționezi rapid și să vezi imediat rezultatele. Stresul este ridicat, dar și impactul este. Funcționezi sub un puternic impuls de a realiza ceva în aceste perioade. Pentru că alternativa este dispariția companiei tale.”

„Dacă se poate evita, nu încerca doar să găsești un pansament pentru compania ta”, spune el. „Concentrează-te pe creșterea productivității și reușitei resurselor. Investește în forța de vânzări și în restul lanțului de venit. Și întotdeauna fii pregătit să ieși mai puternic din criză.”

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

Recesiunea și impactul asupra carierei tinerilor

0

Întotdeauna, când ești la început de drum pe plan profesional, întâmpini o oarecare anxietate, chiar și în vremurile cele mai bune din punct de vedere economic. Dar pentru absolvenții care intră pe piața muncii în mijlocul recesiunii de acum, anxietatea este mult mai pronunțată.

Impactul pe termen lung al pandemiei de coronavirus asupra recrutării și stagiilor este greu de măsurat. Chiar și în rândul celor care nu au primit inițial oferte care au fost mai târziu retrase, există o incertitudine semnificativă.

Un studiu recent de la Columbia University indică faptul că 30% din studenții în an terminal cu loc de muncă nu sunt siguri dacă statutul lor de angajat va persista. „Încă am un loc de muncă dar nu știu când va fi data începerii”, a spus un respondent. „Ne-au spus să nu căutăm cazare încă, deoarece încă decid când vom începe și dacă lucrul se va realiza virtual sau nu.”

Teama de a fi afectat

‘Career scarring’ este tendința existenței unor salarii mai mici și a unor rate de șomaj mai ridicate pentru absolvenții care își lansează carierele în timpul unei economii aflate într-o situație incertă. Așa cum cicatricile fizice rămân mult timp după ce se vindecă rana inițială, la fel și cicatrizarea carierei creează un impact ce poate fi perceput mult timp după recesiune.

Absolvenții de facultate în vremea recesiunii ajung adesea în situația de a lucra pentru mai puțini bani decât oamenii care au absolvit studiile cu un an înainte. Și chiar după mulți ani, creșterea lor în carieră și salarizarea lor pot rămâne în urmă – chiar și după ce s-au scurs 15 ani, spun economiștii.

Sfaturi pentru toată lumea

Desigur, absolvenții care pătrund pe piața muncii nu sunt singurii care resimt efectele unei economii agitate. Rata șomajului fiind de 13.3%, mulți angajați cu experiență se alătură proaspăt absolvenților în căutarea unui loc de muncă. Dar sfatul este același pentru toată lumea.

  • Există susținere. Cercetătorii de la Columbia University concluzionează prin furnizarea mai multor resurse pentru absolvenții în căutarea unui loc de muncă, inclusiv link-uri pentru stagii la distanță, stagii scurte, rapoarte de stare privind companiile care angajează, newslettere și sfaturi ale recrutorilor. Nu ești singur în căutarea unui loc de muncă; mai sunt mulți care se confruntă cu aceleași provocări. Ideea este că trebuie să te conectezi și să rămâi conectat.
  • Există speranță. Recesiunile nu durează o veșnicie. Unele industrii trec într-adevăr prin grele încercări, dar altele înregistrează o creștere accelerată (e-commerce, de exemplu). Economia își poate reveni mai repede decât ne așteptăm – și odată cu ea, cariera ta. Și chiar dacă cicatrizarea carierei poate persista, cariera ta este mai mult decât o cicatrice. Temperarea unei perspective realiste cu o doză de optimism poate face diferența în ceea ce privește nivelul tău de anxietate, când îți cauți direcția pe o piață a muncii post-pandemie.
  • Există un motiv să perseverezi. Contribuția ta contează mai mult decât niciodată, într-o lume atât de frământată. Este nevoie de profesioniști din toate industriile care să poată aduce abordări noi la problemele vechi care sunt amplificate de pandemie. Este oportunitatea perfectă pentru ca tinerii lucrători să pătrundă în domeniile pentru care s-au pregătit și să inoveze într-un ritm mai rapid decât înainte. Perseverează în căutarea unui loc de muncă – și reține, ai multe de oferit.

Așadar, luați aminte, proaspăt absolvenți și profesioniști în căutarea unui nou job, oricare ar fi vârsta voastră. Obstacolele pe care le veți întâmpina azi vă vor forța să vă dezvoltați în moduri în care nu ați fi făcut-o dacă ați fi obținut cu ușurință postul pe care îl așteptați. Din nefericire, cicatrizarea carierei este un lucru cât se poate de real – dar la fel de reale sunt și pasiunea și talentul pe care le aduceți în lupta cu provocările cu care se confruntă lumea astăzi.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: forbes.com

9 modalități de a vă conduce echipa într-un viitor incert

0

Acum este momentul să conduceți cu un scop clar, cu empatie și speranță pentru a crea un viitor mai bun pentru compania dvs.

Mediul profesional s-a schimbat. Pe măsură ce anumite state ale lumii încep să relaxeze restricțiile datorate coronavirusului, organizațiile ies treptat din hibernarea indusă de pandemie. Aceste tranziții la regimul de lucru normal sunt graduale. Incertitudinea va rămâne luni întregi, deoarece persistă amenințările unor noi valuri de coronavirus. Anticipăm o nouă normalitate – dar avem nevoie de fapt de un nou prezent.

Schimbările radicale ale acestor vremuri necesită un leadership empatic pentru menținerea implicării, coeziunii și orientării spre viitor a echipelor. Liderii trebuie să demonstreze existența unei misiuni și optimismul necesar pentru a consolida ideea că un viitor incert are potențialul de a fi un viitor mai bun. Vă prezentăm nouă pași pentru a vă conduce echipa într-un viitor incert.

1. Imaginați-vă cum arată succesul și îndreptați-vă spre el

În ghidul său de recuperare pentru organizații, Deloitte încurajează liderii să își imagineze cum va arăta succesul după recuperare. După ce v-ați clarificat obiectivele, realizați o deconstrucție a următorilor pași pentru a acționa rapid și eficient. Dacă vizualizați ce presupune succesul,  gândirea în raport cu prezentul este eliberată, iar echipele pot mai ușor să identifice oportunitățile de reușită rapidă.

Ca pregătire pentru revenirea la muncă, liderii au posibilitatea de a revizui modelele de funcționare, așteptările, standardele, valorile și punctele forte ale organizației lor. Reflectați la ce a funcționat în perioada recentă de izolare și lăsați echipele să decidă ce trebuie să înceapă să realizeze, la ce trebuie să renunțe și ce trebuie să continue să realizeze pentru a-și atinge obiectivele.

2. Îmbrățișați încrederea

„Încrederea este lipiciul vieții”, spune Steven Covey, autorul cărții „Cele 7 obiceiuri ale oamenilor extrem de eficienți”. „Este ingredientul esențial al unei comunicări eficiente. Este principiul fundamental care menține toate relațiile.”

Liderii trebuie să facă tranziția organizațiilor de la testarea terenului la un un viitor refăcut. Permiteți-le echipelor dvs. să reușească îmbrățișând conceptul de încredere. La fel ca mulți lideri de afaceri, ați construit probabil o rezervă substanțială de încredere din partea echipelor dvs. prin modul în care ați gestionat etapele incipiente ale pandemiei de coronavirus. Acum este momentul să dezvoltați acea fundație cu fapte care să unească echipa. 

3. Faceți din productivitate ceva sustenabil

Forța de muncă distribuită de astăzi necesită un nou stil de gândire privind organizarea muncii. Stabiliți limite clare pentru a asigura un program de lucru durabil și o muncă productivă. Echipele trebuie să discute orele de lucru, să comunice sfaturi privind pontajul și să stabilească așteptări clare cu privire la răspunsul la e-mailuri.

Un beneficiu pentru organizații rezultând din pandemie este reducerea numărului de ședințe. În ciuda unui argument tradițional potrivit căruia ședințele față în față sunt necesare, întreprinderile au continuat să funcționeze și atunci când ședințele au încetat ca urmare a pandemiei. Pe viitor, organizatorii de ședințe ar trebui să definească scopul, participanții necesari și timpul necesar pentru fiecare ședință. 

4. Concepeți-vă strategia de recuperare

Reluarea lucrului necesită răspunsuri la întrebări, cum ar fi de unde se începe, cum se pot menține siguranța și sănătatea angajaților și clienților, când este necesară comunicarea și care sunt următorii pași. PricewaterhouseCoopers a elaborat un ghid pentru reîntoarcerea la locul de muncă (PDF) cu întrebări suplimentare pentru lideri.

Fie că este vorba de a conduce și a comunica schimbarea, de a prioritiza sănătatea și bunăstarea membrilor echipei, de a opera cu cerințe suplimentare sau de a încuraja empatia, liderii ar trebui să inițieze discuții la locul de muncă cu privire la aceste aspecte esențiale, în timp ce dezvoltă planuri de menținere a oamenilor și afacerilor de-a lungul perioadei de recuperare. De exemplu, liderii Tesla au conceput o strategie de revenire la lucru, reliefând planul companiei de a pune la dispoziția angajaților un loc de muncă sigur, cu respectarea normelor de sănătate.

5. Puneți oamenii dvs. pe primul plan

Organizațiile vor ca liderii lor să dea dovadă de vulnerabilitate și empatie. La nivel național, liderii care s-au ocupat cel mai eficient de pandemia COVID-19 au comunicat mesaje clare și consecvente, compasiune și solidaritate clare față de subordonații lor. O bună parte a acestor lideri sunt femei – de pildă, cancelarul german Angela Merkel care a implementat testarea de la bun început, Tsai Ing-wen din Taiwan care a implementat măsuri semnificative de la primele semne ale epidemiei, sau prim-ministrul neozeelandez Jacinda Ardern care a instituit carantină în întreaga țară, acționând rapid și decisiv. Iar în cadrul unei conferințe de presă, premierul norvegian Erna Solberg le-a vorbit direct copiilor națiunii sale, răspunzând la întrebările lor despre coronavirus și spunându-le că este firesc să fie speriați.

Leadership-ul necesită o conexiune emoțională cu oamenii dvs. Atunci când liderii își pun oamenii pe primul plan, în detrimentul propriei persoane, ei îi ajută pe ceilalți să se ridice și încurajează bunăstarea întregii echipe.

6. Dați dovadă de empatie

Nu este realist să vă așteptați ca toți angajații să reia o viață profesională așa-zis normală. Criza COVID-19 i-a afectat pe toți, aducând toate organizațiile într-un con de umbră. Fiți atent la preocupările actuale de sănătate în ale angajaților față de prieteni și familie, la provocarea de a jongla îngrijirea copiilor și școlarizarea lor sau stresul de a gestiona impactului financiar al crizei. În calitate de lider veți avea de beneficiat de pe urma empatiei, oferindu-i echipei dvs. o perioadă de grație, la întoarcerea la birou.

7. Oferiți acces la sprijin pentru bunăstarea emoțională

Atunci când angajații încep să se întoarcă la locul de muncă, ei se vor confrunta cu diverse stări emoționale. Oamenii pot experimenta sentimente de pierdere, tristețe și durere – emoții care vor avea un impact inevitabil asupra modului de lucru și a performanței echipelor.

Liderii trebuie să îi ajute pe angajați să gestioneze aceste emoții, oferindu-le acces la resurse de sprijin, cum ar fi Programul de asistență oferit angajaților de Lifeworks și să-i ajute să facă față conversațiilor sensibile și a celor privind sănătatea mintală la locul de muncă.

8. Reîncepeți activitatea implementând o cultură axată pe oameni

Pe măsură ce vă redeschideți și vă resetați afacerea, puneți nevoile angajaților pe primul plan. Aceasta înseamnă mai mult decât crearea unui loc de muncă sigur din punct de vedere fizic. Potrivit unui articol al Harvard Business Review privind revenirea la locul de muncă, liderii trebuie să realizeze următoarele lucruri:

  • Schițați condițiile pentru a redeschide firma în siguranță, pentru a-i putea aduce pe angajați înapoi la birouri.
  • Definiți o revenire eșalonată a angajaților, menținând legătura cu cei care continuă să lucreze de acasă.
  • Continuați să comunicați onest, transparent cu toți oamenii, evidențiind viziunea, valorile și interesele centrale ale companiei.
  • Apreciați, recunoașteți și celebrați oamenii ce reprezintă o sursă de inspirație pentru colegii lor, evidențiind modul în care aceștia fac diferența.
  • Fiți atent la diferitele situații în care se află oamenii și obțineți o înțelegere și apreciere mai profundă a nevoilor individuale ale acestora.
  • Deschideți conversații cu oamenii dvs. despre cum se prezintă viitorul prin reconectarea cu un scop mai profund, pentru a stimula inovația și a dezvoltarea.
  • Rămâneți în legătură cu persoanele care au plecat din organizație pentru a permite potențiala reangajare a acestora, pe măsură ce apar noi oportunități.

9. Ascultați-vă angajații, pe măsură ce reinițializați afacerea

Lucrul la distanță a expus costurile și eficiența extinderii unei infrastructuri de lucru virtuale. Pentru mulți oameni, munca de la distanță a eliminat timpul pierdut cu făcutul navetei, permițându-le să aibă mai mult timp pentru familie – mulți angajați nu vor dori să renunțe la acest lucru.

Este posibil să fie nevoie să căutați noi spații de lucru, să renovați spațiile curente și să vă schimbați modul de gândire privind felul în care echipele colaborează într-un birou comun. Va fi crucial să vă ascultați angajații pentru a-i înțelege mai bine, dacă vreți să resetați mediul de lucru.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

O mentalitate puternică reprezintă baza unei cariere antreprenoriale de succes

0

Cuvinte precum optimist, hotărât, persistent și constant tind să definească antreprenorii consacrați, dar cum rămâne cu tăria de caracter necesară la început de drum?

De multe ori, când o persoană vrea să înființeze o afacere, se gândește că trebuie să înceapă cu o idee și un plan de business. Însă, deși acestea sunt ingrediente necesare în antreprenoriat, trecem de multe ori cu vederea ingredientul fundamental: propria mentalitate. Ca să îl cităm pe autorul și antreprenorul Idowu Koyenikan: „Mintea are o puternică manieră de a atrage lucruri care sunt în armonie cu ea – bune sau rele”. Și este adevărat. Dacă te lovești de un obstacol în construirea afacerii tale și crezi că este semn că trebuie să renunți acum, chiar la asta se va ajunge. Dar dacă mintea îți este concentrată pe perseverență și succes, vei merge înainte.

Sunt multe cuvinte care ne vin în minte referitor la o mentalitate antreprenorială: optimist, hotărât, persistent, constant. Dar cum rămâne cu mentalitatea necesară pentru a porni la drum? Antreprenoriatul are un mod de a ne acapara viețile, conspirând cu identitățile noastre și forțându-ne să ne confruntăm cu caracteristicile noastre profunde. De aceea, o mentalitate puternică stă la baza oricărei companii de succes.

Consideri că totul se întâmplă dintr-un motiv?

O parte din cele mai bune companii au fost înființate pentru că fondatorul a întâmpinat un obstacol și a realizat că în fața sa se găsește o soluție mai bună. Când nu a fost acceptată pentru postul de redactor șef la Vogue, Vera Wang s-a hotărât să își creeze propriul concept vestimentar pentru mirese. Când Oprah a fost concediată din postul de prezentatoare de știri, a avut oportunitatea de a modera un talk show, ceea ce a propulsat-o într-o carieră extrem de reușită.

Poate fi util pentru mentalitatea ta, să crezi că până și obstacolele au un rol. Dacă te avânți în antreprenoriat doar pentru a câștiga din start, foarte probabil vei avea dificultăți în a-ți reveni după primul obstacol. Ar fi de reținut și că în poveștile de mai sus despre reziliență, fondatorii au optat în mod conștient pentru a prelua controlul asupra propriei povești. Vera Wang nu avea control asupra faptului că nu a obținut postul de redactor șef și nici Oprah nu avea control asupra concedierii sale și transferului la talk show. Ceea ce au făcut după aceea a contat cel mai mult.

Exersează această tehnică utilă de reziliență, parcurgând toate amintirile și evenimentele din propria poveste de viață. Poți vedea cum un obstacol te-a propulsat către o nouă oportunitate? Cu cât mai repede te vei împăca cu faptul că obstacolele sunt inevitabile, dar întotdeauna este necesară o revenire, cu atât vei avea reziliența necesară pentru a cuceri o carieră antreprenorială de succes. Reversul acestei mentalități ar fi să consideri că „totul este în defavoarea ta” sau că ceea ce ai încercat „nu a fost să fie”. Tu alegi ce va fi să fie după fiecare obstacol.

Consideri că ai limite?

Ai convingeri sau temeri care te limitează, care te fac să acționezi mult prea prudent, sau mai există altceva ce te ține în loc? În timp ce îți construiești mentalitatea fundamentală, este timpul să evaluezi ce ar putea să te afecteze. Balazs W. Kardos, fondatorul Diamond Life Blueprint, a afirmat recent că el consideră că prima sa faptă extraordinară pe care a dus-o la bun sfârșit a fost să „iasă singur din întunericul depresiei”.

El a spus, „A fost nevoie de multă muncă pentru a lupta cu stările mele interioare, dar acum am convingerea că trebuia să dau dovadă de reziliență și să depășesc acea criză pentru a ajunge unde sunt astăzi. Știu că pot să câștig în orice situație, ceea ce a reprezentat o puternică schimbare de mentalitate pentru mine.”

Să îți evaluezi propriile limite reprezintă un angajament personal, dar întrucât călătoria antreprenorială implică adesea depășirea acestor limite, este ideal să le evaluezi înainte de a înființa o companie. Vezi dacă este vreun antrenor sau consilier cu care să poți colabora pentru a te ajuta să treci peste limitele tale, sau chiar un grup de tip „mastermind” care să te ajute să rămâi responsabil față de viziunile tale realiste pentru viitor.

Ești imun la critici?

Refuzurile constituie doar unul dintre obstacolele cu care inevitabil te vei confrunta, fie că este vorba de al 36-lea „nu” din partea unui potențial investitor, un răspuns de tipul „nu sunt interesat” din partea unui comerciant potențial sau chiar un proces eșuat de a concepe un prototip. Adesea auzim povestea despre cum Thomas Edison a încercat de peste 10.000 de ori să creeze becul, dar în loc să renunțe după atâtea încercări eșuate, mentalitatea lui a transformat 10 000 de „eșecuri” în „10 000 de moduri care nu vor funcționa”.

O altă poveste care exemplifică aceeași persistență este a lui Sir James Dyson, fondatorul aspiratoarelor Dyson. El a încercat peste 5000 de prototipuri înainte de a perfecționa modelul de bază comercializat de compania lui – iar Dyson este în continuare o companie de top în ziua de azi.

Începe să tratezi cuvântul „nu” ca pe orice alt cuvânt. Sau mai bine încearcă, în spiritul lui Edison și Dyson, să reziști când auzi de mii de ori „nu”. Dacă intri în lumea afacerilor cu gândul că vei avea parte de un lung șir de „da”-uri, vei avea mult de tras. În definitiv, mentalitatea ta este singurul lucru asupra căruia ai întotdeauna control în antreprenoriat. Chiar și cele mai bune planuri de afaceri se vor confrunta cu momente care îți testează angajamentul și hotărârea. Construiește-ți o mentalitate rezilientă mai întâi, și vei avea succes în orice condiții.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

5 pași pentru Antreprenorii care vor să se adapteze dificultăților perioadei actuale

0
adaptabilitate

Dovezile că pandemiile pot accelera inovația pot fi găsite încă din timpul ciumei din Europa anilor 1300. Ciuma a forțat în cele din urmă oamenii din Evul Mediu târziu să-și reevalueze practicile medicale – care aveau anterior rădăcini în religie – și să le adapteze în favoarea unei abordări mai științifice, ducând astfel lumea către medicina modernă. 

Desigur, domeniul medical este plin de idei și instrumente inovatoare pentru combaterea coronavirusului nou-apărut. Acesta este motivul pentru care deja vedem că startup-urile tehnologice se folosesc de inteligența artificială ca instrument eficient în timpul pandemiei. 

Unul dintre primele exemple în acest sens a fost înregistrat pe 31 decembrie când BluDot, o companie care urmărește răspândirea bolilor infecțioase folosind inteligența artificială, și-a informat clienții despre o serie de cazuri de pneumonie în Wuhan, China, cu o săptămână înainte ca Organizația Mondială a Sănătății să anunțe descoperirea noului coronavirus.

Poate că una dintre cele mai bune metode prin care inteligența artificială poate combate COVID-19 ar putea consta în capacitatea sa de a-i ajuta pe cercetători să prevadă evoluția virusului. Acest lucru ar putea lua forma unor algoritmi de învățare care simulează diferitele moduri în care virusul poate evolua, permițând cercetătorilor să adauge potențiale vaccinuri la algoritm pentru a le testa în raport cu fiecare mutație. Este o idee deja propusă de Ahmer Inam, Director de inteligență artificială la Pactera Edge, fiind vorba despre potențialul inteligenței artificiale de a ajuta domeniul medical să aibă un avans față de virus, pe măsură ce acesta continuă să evolueze. Mai există și aplicația de monitorizare a contactelor cu COVID-19 din India, care folosește sistemele Bluetooth și GPS ale telefoanelor pentru a alerta orice utilizator de aplicație din țară care a ajuns în vecinătatea unei persoane infectate cu COVID-19. 

Pe lângă acestea, există și proiectul PACT de la MIT, care realizează urmărirea contactelor păstrând în același timp confidențialitatea individuală. Mințile luminate conlucrează la găsirea de posibile soluții pe plan mondial. Școala Harvard TH Chan de Sănătate Publică și Human Vaccines Project au anunțat Inițiativa Human Immunomics care se va folosi de modele de inteligență artificială pentru accelerarea dezvoltării vaccinului. Și, ca întotdeauna, putem regăsi inovarea în Slovenia. Acolo, Telekom Slovenije și-a modernizat soluția de telemedicină existentă pentru a ajuta profesioniștii din domeniul sănătății să monitorizeze de la distanță pacienții COVID-19 încontinuu.

Aceste exemple de soluții AI care sunt deja aplicate coronavirusului nu insinuează că startup-urile tehnologice și de inteligență artificială nu au provocări pe care trebuie să le depășească pentru a supraviețui. Unele dintre aceste provocări sunt mult prea cunoscute, de pildă dificultățile curente cu care se confruntă companiile în integrarea noilor tehnologii și provocările cu care se confruntă în a prezice timpul de introducere pe piață sau timpul necesar pentru a obține profit. 

Mai mult, o bună parte dintre aceste companii se vor confrunta cu provocări interne, înrădăcinate fie în bariere culturale care încetinesc adoptarea în cadrul întreprinderilor, fie în prezentarea utilității eforturilor către managerii lor și obținerea susținerii acestora, un pas necesar pentru alocarea adecvată a resurselor necesare pentru a susține inovarea și noile eforturi tehnologice. Ce putem învăța de la antreprenorii care se adaptează deja la COVID-19?

Există măsuri ce pot fi luate de antreprenorii centrați pe inteligență artificială pentru a pivota cât mai repede și a ieși din această pandemie mai puternici, mai viabili și având un avans față de colegii lor. Iată cinci moduri în care vă puteți poziționa compania astfel încât clienții să apeleze la aceasta în timpul unei crize.

1. Vizați un nivel mai scăzut de integrare, acces la date și onboarding

Depășirea provocărilor de implementare ar trebui să fie un obiectiv important pentru antreprenori în viitorul imediat. Antreprenorii vor trebui să stabilească modul în care se pot baza pe mai puțin acces la date, necesitând mai puțină integrare, obținând în același timp rezultate comparabile sau chiar mai bune pentru clienții lor. Birocrația internă poate încetini companiile. Cu siguranță, corporațiile mai mari se confruntă cu aceste impedimente.

Cu toate acestea, startup-urile de succes și antreprenorii AI pot eficientiza procesul de onboarding pentru clienții lor. O modalitate de a face acest lucru este să explorați datele cu cea mai mare similaritate în rândul clienților și să vă concentrați pe eficientizarea segmentului respectiv. După ce eliminați fricțiunile inerente integrării și automatizării proceselor cheie de afaceri cu clienții dvs., veți putea mai ușor să impuneți adoptarea de noi practici și instrumente tehnologice.

2. Ascultați problemele de bază, apoi definiți noua normalitate

Puteți externaliza ideile de inovare bazându-vă pe clienții dvs. În definitiv, inovațiile dvs. în materie de produse și servicii vor fi inevitabil dezvoltate pentru a satisface nevoia clienților dvs.

Discutați cu clienții dvs. pentru a afla care sunt problemele care îi preocupă cel mai mult, precum și cum percep noua normalitate. Ei simt că economia va reveni? Clienților dvs. li s-a spus că trăiesc în „vremuri fără precedent”, cu un „viitor incert”. Acestea sunt fraze goale, iar clienții dvs. sunt în continuare îngrijorați de sănătatea și bogăția familiilor, echipelor și afacerilor lor. Analizând procesele existente la nivel personal, vă ascultați cu adevărat clienții, receptați motivele lor de îngrijorare și determinați mai bine unde pot fi de ajutor soluțiile de inteligență artificială în rezolvarea acestor motive de îngrijorare.

Pe măsură ce clienții dvs. definesc noua normalitate, puteți modifica propunerile de valoare pentru a se potrivi cu prioritățile pieței pe care le descriu, permițându-vă în cele din urmă să adăugați valoare acolo unde se prezintă oportunitățile.

3. Nu fiți un salvator – concentrați-vă pe o singură problemă la un moment dat

Bineînțeles, clienții dvs. nu vor epuiza problemele potențiale care merită atenția. Totuși, nu adoptați o mentalitate de salvator și nu încercați să abordați simultan toate problemele clienților dvs. cu una sau mai multe soluții de inteligență artificială. Adăugarea prea multor elemente în ecuație este în opoziție față de eficientizarea integrării, împiedicându-vă să utilizați mai rapid soluții noi.

În schimb, începeți prin a identifica o singură problemă semnificativă pe care o puteți rezolva pentru clientul dvs. Și asigurați-vă că aveți în minte contextul legat de COVID-19 pentru a fi rezonabil atunci când oferiți aceste soluții. Apoi, adoptați aceeași abordare cu fiecare client – utilizând această strategie pentru întreaga dvs. clientelă. Asta nu înseamnă să oferiți o abordare standard pentru fiecare client și nici să cădeți în capcana promovării soluțiilor bazate pe inteligență artificială ca modalitate de a intriga clientul sau de a crește prețul activității comerciale. Nu pierdeți din vedere obiectivul, care este de a oferi rapid soluții și de a prezenta valoarea soluțiilor de inteligență artificială clienților dvs.

4. Folosiți-vă abilitățile antreprenoriale pentru a-i ajuta pe cei mai vulnerabili

Puteți contribui la salvarea lumii în vremuri ca acestea. Potrivit Forumului Economic Mondial, antreprenorii sociali au ajutat aproape 622 de milioane de oameni în ultimii 20 de ani, îmbunătățindu-le viața, oferind soluții inovatoare pentru problemele mereu prezente, precum facilitarea accesului la servicii de sănătate, salubrizare, educație și energie. Care sunt problemele pe care le vedeți pentru cei mai vulnerabili? Dintre aceste probleme, care nu vor fi rezolvate prin acțiunile guvernamentale? Concentrați-vă pe acestea și veți face o adevărată diferență în viețile acelor oameni.

5. Nu în ultimul rând, fiți proactiv și rezistent

Soluțiile de inteligență artificială pe care le-ați văzut deja implementate ca răspuns la COVID-19 ilustrează motivul pentru care antreprenorii sunt bine poziționați pentru a fi jucătorii cei mai rezistenți din timpul pandemiei. Totuși, cei care prosperă după pandemie vor adopta o abordare proactivă și rezilientă – nu una reactivă. Antreprenorii, întreprinderile mari și lumea în general nu își pot permite să folosească incertitudinea actuală cu privire la viitor ca scuză pentru a fi reactivi.

Așadar, concentrați-vă mai puțin asupra inhibitorilor imediați ai producției, cum ar fi lanțurile de aprovizionare și fluxul de numerar perturbate și, în schimb, găsiți oportunități pentru următorul dvs. avantaj competitiv, fără a pierde din vedere potențialele câștiguri pe termen lung. Și amintiți-vă că o mentalitate proactivă și antreprenorială înseamnă să căutați noi modalități de a funcționa și de a inova în aceste „momente de cumpănă”.

Cei care au capacitatea de a inova au șanse mai mari de succes.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

6 Modalități de a vă crește afacerea concentrându-vă pe Îngrijirea și Sănătatea Personală

0
sanatate personala Doru Dima

Puteți lucra ore suplimentare, dar veți avea nevoie să le completați cu comportamente care încurajează bunăstarea.

În 2018, Elon Musk a spus un lucru memorabil, anume că oamenii trebuie să lucreze „de la 80 la 100 de ore pe săptămână” pentru a schimba lumea. Comentariile sale reflectă perspectiva cum că nu e suficient să lucrezi inteligent – trebuie să lucrezi și din greu. 

Din nefericire pentru Dl. Musk, deși genul acesta de program l-a ajutat să creeze o afacere de succes, este posibil ca acestea să aibă un efect teribil asupra sănătății sale și a următoarelor lui proiecte. Lucrul de peste 80 de ore pe săptămână este nesustenabil pe termen lung pentru majoritatea și duce la o scădere a concentrării și la niveluri de stres inimaginabile. 

Prin urmare, din perspectiva sănătății, Musk nu este un model pe care antreprenorii să-l urmeze și chiar el recunoaște acest lucru. Antreprenorii trebuie să se protejeze de problemele de sănătate personală, astfel încât să-și poată ghida afacerile în vremurile grele. Statul peste program nu iese din discuție, dar cei care aleg această cale trebuie să o compenseze cu comportamente care favorizează bunăstarea. 

O odihnă adecvată îmbunătățește productivitatea și reduce erorile

Experții în somn recomandă să dormim între șapte și nouă ore pe noapte. Cei care se odihnesc mai puțin de atât pot avea probleme.

De exemplu, un studiu din 2016 realizat de RAND Corporation a constatat că lipsa somnului are ca rezultat pentru un om obișnuit pierderea a aproximativ 11 zile de productivitate pe an, ceea ce se traduce în 2.280 de dolari de producție pierdută. Pentru lucrătorii cu valoare ridicată, cum ar fi antreprenorii, această cifră este probabil mult mai mare, având în vedere efectul de domino al luării deciziilor. 

În plus, lipsa de somn poate determina antreprenorii să comită mai multe erori (cum ar fi postarea de tweeturi discutabile pe Twitter). Studiile arată că persoanele lipsite de somn sunt cu 20 până la 30 la sută mai predispuse să facă greșeli critice. 

O dietă sănătoasă îmbunătățește starea de spirit și randamentul

Cultura noastră tinde să minimalizeze efectul profund pe care îl are hrana asupra sănătății și a productivității. Dar autoritățile în materie de sănătate nu pierd din vedere acest lucru. Organizația Mondială a Sănătății, de exemplu, a publicat lucrări care relevă faptul că, prin consumul unei diete echilibrate, nivelul productivității crește cu aproximativ 20 la sută – echivalentul unei zile suplimentare pe săptămână, la birou. 

Tipul de hrană consumată poate avea de asemenea un impact asupra stării interioare. Cercetătorii au raportat în British Journal Of Health Psychology cum că au descoperit dovezi că, prin consumul a peste de șapte porții de fructe și legume pe zi, s-a îmbunătățit semnificativ starea de spirit a participanților iar aceștia au fost mai pregătiți pentru provocările vieții. 

Exercițiul fizic stimulează productivitatea și îmbunătățește relațiile interpersonale

Cei mai mari antreprenori din întreaga lume n-ar renunța niciodată la rutina lor de exerciții, iar acest lucru nu ar trebui să fie o surpriză. Datele indică faptul că activitatea fizică oferă numeroase beneficii, inclusiv bunăstare psihică, sănătate generală îmbunătățită și stres mai redus.

Un studiu, de exemplu, a constatat că productivitatea lucrătorilor a fost, în mod neașteptat, cu 72 la sută mai mare în zilele în care participanții au făcut sport în comparație cu cele în care nu au făcut. Un alt studiu a relevat că prin implementarea unei politici de tipul „mai puțin stat jos, mai multă mișcare”, s-au redus zilele pierdute din cauza lipsei de performanță și s-au îmbunătățit relațiile interpersonale. 

Am vorbit recent cu Brian Jackson, a cărui companie, BurstIQ, facilitează trecerea într-o nouă eră a sănătății. L-am întrebat cum folosește exercițiile fizice pentru a combate stresul de a fi co-fondator și antreprenor. Sfatul său? „Faceți-vă o rutină zilnică și țineți-vă de ea. Faceți-vă abonament la sală și încurajați-vă familia să se implice la rândul său în această rutină. Exercițiile fizice nu te fac doar mai sănătos, ci și mai fericit și mai echilibrat mental. Eu și soția mea ne-am făcut abonament la o sală cu 10 ani în urmă și ne-am impus să ne ținem de o rutină zilnică. Acum, după 10 ani, suntem mult mai sănătoși și mai fericiți.”

Prin atenția susținută se reduce stresul și se îmbunătățește procesul decizional

Antreprenorii încearcă adesea să își automatizeze viețile personale, pentru a se putea dedica muncii. Dacă mergem însă prea departe cu această abordare, pot apărea consecințe nedorite, inclusiv pierderea concentrării, creșterea nivelului de stres și înrăutățirea procesului decizional. 

Vă poate ajuta mindfulness, o practică adoptată de multă lume, de la Steve Jobs până la Richard Branson. Un studiu de la Universitatea din California a descoperit că doar două săptămâni de pregătire în mindfulness ar putea stimula concentrarea în mod dramatic. Un alt studiu realizat de Universitatea din Pennsylvania a descoperit că practicile meditative au redus susceptibilitatea la „eroarea logică a costului acumulat” și au contribuit la promovarea unui proces decizional mai clar. Și, în sfârșit, cercetările de la Universitatea Johns Hopkins indică faptul că cei care practică mindfulness experimentează o reducere moderată, dar sesizabilă a nivelului general de stres. 

Puneți-vă muzică pentru a reduce stresul și a vă menține concentrarea

Dacă ascultați muzică la birou, efectul va fi o relaxare extraordinară la nivelul creierului, prin reducerea stresului și tensiunii în întregul corp. Am avut ocazia să discut cu fondatorul MusiDigi, William Alfred, care a confirmat că „dacă asculți muzica preferată, acest lucru te ancorează în clipa prezentă, permițându-ți să te bucuri cu adevărat de ceea ce faci, chiar dacă este ceva plictisitor sau stresant. În acest mod, îți menții concentrarea, ești motivat și în general mai fericit pe parcursul întregii zi.” 

Susținerea socială poate crește nivelul de fericire în momentele grele

În fine, antreprenorii își pot ameliora sănătatea și afacerile, căutând sprijin social acolo unde este necesar. Mulți dintre cei mai buni lideri de afaceri din lume au un mentor, iar cercetările sugerează că persoanele care au relații bune cu oamenii atât din interiorul cât și din afara firmei au niveluri mai scăzute de stres la locul de muncă și resimt mai multă fericire. 

A se concentra asupra sănătății personale, prin urmare, nu este o opțiune pentru antreprenori. Este un instrument esențial care le permite să își îmbunătățească operațiunile și să ia decizii mai bune, ajutându-i să devină un stâlp al organizației, cu alte cuvinte, persoana care este întotdeauna prezentă care face organizația să prospere.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

Modul în care antreprenorii pot colabora cu sectorul public în timpul unei crize

0
colaborare privat si public

Pandemia de coronavirus ne-a aruncat în vremuri tulburi, iar guvernele din întreaga lume se luptă pentru a salva vieți și pentru a menține economiile pe linia de plutire. Pentru a facilita această luptă, guvernele din mai multe țări apelează la industria tehnologică, iar numeroase startup-uri sporesc ritmul inovațiilor pentru a sprijini sectorul public în această perioadă de criză. Anunțurile de participare la licitații care ar dura de obicei luni întregi au ajuns acum la câteva zile. Mai mult, startup-urile medicale înregistrează o creștere a cererii pentru tehnologia, serviciile și expertiza pe care le dețin, lucrând în parteneriat cu sectorul public.

Când lucrați cu sectorul public, iată câteva aspecte de luat în considerare.

Facilitați viitorul asistenței medicale prin intermediul datelor

În era digitală în care ne aflăm, asistența medicală este incontestabil o chestiune de date. De-a lungul fiecărei părți a lanțului valoric – de la asigurări și studii clinice până la cercetarea bolilor, diagnostic și prevenție, abilitatea de a gestiona – de a partaja, analiza și interpreta în siguranță cantități enorme de date disponibile este vitală. De exemplu, deținerea capacității de a analiza datele rapid poate crește în mod dramatic nivelul de înțelegere a modului în care bolile se răspândesc în corpul uman și în rândul populației.

Niciodată nu a fost atât de clar acest lucru ca în acest moment. Taiwanul, Singapore și Coreea de Sud au răspuns cel mai eficient la pandemie, parțial datorită folosirii tehnologiei (cu controversele aferente) de urmărire a persoanelor afectate. Serviciul Național de Sănătate (NHS) din Marea Britanie construiește în prezent o platformă de date în parteneriat cu nume grele ca Microsoft, Palantir și Google. Platforma va combina numeroase seturi de date NHS și de asistență socială într-un singur loc, oferind profesioniștilor guvernamentali și din sistemul de sănătate o viziune centrală și transparentă asupra situației cu privire la virus – răspândire, tratament, capacități spitalicești și multe altele.

Astfel ajungem la subiectul facilităților din spitale – o altă problemă care poate fi redusă prin aportul de date. În Marea Britanie, construirea Spitalului Nightingale din Londra pentru îngrijirea cazurilor de coronavirus a durat doar nouă zile datorită miilor de voluntari care au fost coordonați prin aplicația GoodSAM. Este clar că pandemia a accelerat transformarea digitală pentru NHS, o instituție care cu greu reușea să invoveze până atunci, rămânând în urmă în privința câștigurilor de productivitate din digitalizare. Profesioniștii din domeniul sănătății care fuseseră nevoiți să utilizeze instrumente software învechite folosesc acum aplicații de mesagerie mobilă sigure care le permit să partajeze informații în timp real, să abordeze problemele de capacitate și să discute alocarea resurselor cu colegii. Procesul de distribuire a acestui tip de instrumente este acum de câteva zile, mai degrabă decât obișnuitele 12 până la 18 luni. Deja, fondatorii britanici au spus că nu au mai văzut până acum un răspuns atât de rapid din partea NHS.

În Europa și SUA, startup-urile de telemedicină au cunoscut, de asemenea, o creștere accentuată a cererii, determinată de temerile legate de coronavirus. În încercarea de a face telemedicina mai accesibilă, legislația federală a ridicat anumite restricții privind serviciile de telemedicină pentru pacienții vârstnici cu asigurare medicală Medicare, în timp ce numeroși asigurători elimină temporar costurile suplimentare pentru telemedicină. Când Marea Britanie a instituit autoizolarea pe 23 martie, Docly a înregistrat o creștere de 103 la sută a abonaților la oferta sa de consultații de medicină generală bazată pe mesaje text. Antreprenorii ar trebui să aibă în vedere unde și cum ar putea ajuta ofertele dvs.

Asigurați-vă că oferiți servicii personalizate

Chiar și în timpul unei crize, este esențial să vă personalizați oferta. Când vine vorba de guverne, nu există soluții universale; serviciile și produsele trebuie să fie personalizate pentru a satisface nevoile specifice ale unei organizații guvernamentale. Întrebați-vă: afacerea dvs. poate asigura exact tipul de asistență pe care îl solicită personalul guvernamental? Poate evolua de la caz la caz, în funcție de departamentul guvernamental în cauză? Adaptați-vă oferta până când veți putea răspunde ferm „da”.

Pentru a realiza acest lucru, fondatorii ar trebui să se gândească la modalități structurate de a permite cât mai multor persoane din departamentele guvernamentale să poată accesa produsul lor. O abordare este de a permite accesul gratuit la un produs pentru cei care se luptă cu COVID-19. Aici, merită să vă inspirați din sectorul privat B2B. În întreaga lume, companii de toate dimensiunile oferă infrastructură cloud gratuită pentru a sprijini întreprinderile pe durata pandemiei COVID-19. Startup-urile pot valorifica la maximum natura lor agilă și, în unele cazuri, expertiza Industriei 4.0, urmând exemplul și aducând chiar un plus de valoare. De pildă, am văzut deja că antreprenori specializați în imprimare 3D și construcții digitale își deschid platformele pentru a acoperi lipsurile din fabricarea echipamentelor medicale.

Elementul uman – și de ce nu trebuie să faceți rabat de la securitate

Cheia stimulării adopției este reprezentată de construirea unui produs pe care oamenii să îl utilizeze cu plăcere. Cercetarea și rețelele sunt inutile dacă oamenii nu au o experiență pozitivă în folosirea unui produs, astfel încât fondatorii trebuie să revină la rădăcinile lor pentru a se asigura că le oferă clienților experiența optimă. În practică, aceasta înseamnă a oferi ceva intuitiv și plăcut de utilizat. Acum că pacienții au fost nevoiți să utilizeze serviciile de telemedicină și s-au familiarizat cu modul de utilizare a acestora, de exemplu, sunt șanse să fie mult mai deschiși să le folosească pe viitor.

Desigur, toate aceste eforturi sunt inutile dacă securitatea și conformitatea nu constituie aspecte centrale în această abordare. Securitatea datelor ar trebui să fie o prioritate pentru toate organizațiile care doresc să se asocieze cu sectorul public, astfel încât fondatorii trebuie să se asigure că sunt echipați cu certificările și standardele necesare pentru a funcționa. Da, este necesar să inovați rapid în perioadele de criză, dar extinderea unui produs sau serviciu care nu respectă standardele de securitate ar putea duce la deteriorarea irevocabilă a mărcii dvs.

În definitiv, pandemia a adus în prim plan tehnologia din sectorul public, în special din cadrul asistenței medicale. Dacă până acum progresul a fost lent, epidemia de coronavirus a forțat o creștere fără precedent a ritmului inovației în sectorul public și a provocat schimbări considerabile în comportamentul consumatorilor. A grăbit, de asemenea, și procesul de obținere a aprobărilor. În loc să se rămână blocați luni întregi – uneori chiar ani – în birocrație, antreprenorii au acum oportunitatea de a-i arăta sectorului public ce se poate realiza cu tehnologia, rapid.

Epidemia de coronavirus va schimba modul în care sectorul public și cel privat vor colabora în viitor. Guvernele europene și australiene intenționează să lanseze aplicații de urmărire a contactelor în termen de o lună; este în discuție dacă COVID-19 va grăbi adoptarea roboților în anumite industrii și se apelează la inteligența artificială pentru a găsi un remediu. Oricum ar arăta viitorul, este clar că tehnologiile din sectorul public vor rămâne în prim plan.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

Ce nu îți spune nimeni despre telemuncă

0

Merită să aflați toate aceste lucruri înainte de a vă aventura spre telemuncă și de a suferi șocul inițial.

Un studiu recent a relevat că 10% dintre lucrătorii din Uniunea Europeană – în jur de 25 de milioane de oameni – lucrează de la distanță, aceste cifre urmând să crească în continuare. La fel cum unii oameni sunt mai potriviți pentru viața de birou, alții lucrează cel mai bine din casele lor sau de oriunde altundeva.

Acestea fiind spuse, telemunca nu este pentru oricine. Nu este soluția magică care să vă permită să pierdeți vremea și să vizionați episod după episod din serialele preferate. Telemunca și modul în care vă poate ajuta înseamnă mult mai mult.

Așadar, dacă ați ajuns la acest articol pentru că vă gândiți să găsiți un loc de muncă la distanță, citiți mai departe, pentru că vă voi spune sincer ce am descoperit în legătură cu acest lucru. Sunt, deopotrivă, atât aspecte pozitive precum și aspecte negative cu privire la munca la distanță.

Este dificil să găsești un loc de muncă la distanță

Probabil că v-ați dat seama deja. Găsirea unui post într-o echipă distribuită presupune mult mai mult timp și efort. Doar micile startup-uri și agenții vor să lucreze cu angajați entry-level, fără experiență anterioară, în regim de telemuncă. Pentru aceștia, singurele opțiuni sunt stagiile și pozițiile neplătite.

Companiile care angajează activ personal pentru telemuncă și sunt cunoscute pentru cultura lor de muncă la distanță caută în mod obișnuit profesioniști cu experiență. De aceea, veți vedea că foarte mulți angajatori cer mai mult de 5 ani de experiență practică. În plus, competiția este acerbă pentru angajații mai tineri, întrucât concurează împotriva persoanelor cu 10 sau mai mulți ani de activitate profesională, care vor să încerce și ei viața în regim de telemuncă.

Poate fi dificil să te obișnuiești cu telemunca

Sunt mai multe șocuri cu care vă veți confrunta în primele luni de telemuncă. Fusurile orare sunt total diferite, poate dura câteva ore pentru ca cineva să vă răspundă la solicitări, va trebui să vă ocupați singur de chestiuni urgente, s-ar putea să constatați că nu folosiți eficient timpul sau că vă amânați pe termen nedeterminat sarcinile… Și multe alte dificultăți pe care nu le-ați întâlnit până în acel moment.

Majoritatea oamenilor fac față cu succes acestor provocări. Nouăzeci la sută dintre cei care lucrează deja în echipe ce colaborează la distanță susțin că nu s-ar întoarce la joburi obișnuite de birou, în ciuda tuturor obstacolelor. Provocările sunt mult mai dificil de abordat de către angajații în regim de telemuncă făcând parte din echipe doar parțial distribuite. Acești angajați se confruntă cu probleme de comunicare suplimentare și se simt deconectați sau adesea chiar lăsați pe dinafară, în ceea ce privește imaginea de ansamblu și ședințele cu echipa.

Cu toții putem cădea pradă singurătății

Noi oamenii avem nevoie de interacțiuni sociale. Dar dacă nu facem pauze regulate pentru a purta o discuție cu prietenii sau pentru a opta pentru un spațiu comun de lucru, este posibil să nu ne vedem cu nimeni ore întregi. Poate chiar zile. Patruzeci și șase la sută dintre oameni se confruntă cu singurătatea în mod regulat. Iar cifrele acestea sunt în raport cu populația generală. Angajații în telemuncă prezintă un risc și mai mare de a se confrunta cu singurătatea extremă și, în cele din urmă, cu alte probleme precum depresia sau anxietatea socială ca urmare a unor perioade lungi de izolare.

Interacțiunile semnificative, purtate față în față, sunt adesea menționate ca dificultăți importante ale lucrătorilor în telemuncă. De aceea, este esențial să alegeți tehnicile de comunicare potrivite și să organizați în mod regulat videoconferințe cu restul echipei. Ședințele purtate față-în-față, de pildă, îi vor reaminti constant subconștientului dvs. că nu trebuie să îi țineți piept situației de unul singur și că o altă persoană așteaptă rezultatele pe care trebuie să le asigurați, menținându-vă productiv și mai puțin susceptibil perioadelor de inactivitate în timpul orelor de lucru.

Nu toate posturile în regim de telemuncă sunt mai bine plătite

Chiar așa este. Într-o țară în care salariile nu sunt din cele mai bune, veți găsi un adevărat refugiu financiar dacă alegeți un post în regim de telemuncă. Dacă sunteți deja obișnuit cu un salariu bun și vă așteptați la mai mult, s-ar putea să nu fie o așteptare atât de realistă. Salariul mediu pentru un dezvoltator de software care lucrează în regim de telemuncă este de 66 000 USD pe an. În același timp, salariul mediu obișnuit pentru un dezvoltator conform GlassDoor este de 76 526 USD pe an.

Problema este că, așa cum s-a remarcat, în cazul regimului de telemuncă, este vorba în general de posturi entry-level sau senior-level, fără prea multe alte opțiuni. Majoritatea funcțiilor de conducere cu un nivel salarial ridicat rămân disponibile pentru posturi de birou (sau pentru acele locuri de muncă care presupun deplasări în scop profesional în fiecare lună). Multe dintre companiile care angajează echipe distribuite își doresc acest tip de angajați deoarece în acest fel le sunt reduse costurile, astfel încât bugetele nu sunt întotdeauna în favoarea salariilor.

Pot trece zile întregi fără să ieși din casă

Când lucrezi de la distanță, vor exista momente în care vei rămâne peste programul obișnuit de opt ore. Acest lucru se datorează faptului că este atât de ușor să uiți complet de linia fină de demarcație dintre timpul personal și cel dedicat muncii. În cele din urmă, descoperi că petreci nenumărate ore acasă, dar acest lucru te face să apreciezi mai mult mersul la plimbare sau joaca cu câinele în parc.

Pentru a îmbunătăți această situație, trebuie programată o rutină de respectat. Puteți lucra șase ore, apoi puteți face o pauză, putând să vă ocupați de sarcinile administrative seara. Sau puteți să vă luați liber o zi întreagă în timpul săptămânii, ocupându-vă de sarcinile de serviciu sâmbăta — bineînțeles, în funcție de politicile companiei.

Dincolo de toate aceste piedici, viața în condiții de telemuncă este foarte bună. Vă veți odihni mai bine, veți economisi bani, vă veți folosi de surplusul de energie pentru activități secundare sau hobby-uri, veți putea savura masa de prânz pregătită chiar de dvs., și poate vă veți și organiza timpul așa cum doriți. La asta se adaugă pauzele mult dorite pentru a vă menține sănătatea emoțională sub control.

Deci, încotro se va îndrepta cariera dumneavoastră?

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

Cum să vă mențineți sănătatea psihică și impulsul antreprenorial în vremea pandemiei

0
mental health entrepreneurship

Acum este mai important decât oricând să „stai calm și să mergi înainte”. 

Întrebarea pentru multe companii este „cum se poate merge înainte?” în condițiile în care ședințele sunt interzise, clienții anulează comenzile, deplasările nu mai sunt posibile, economia intră în recesiune și, din nefericire nu se întrevede o soluție clară. Conform raportului Organizației Națiunilor Unite despre impactul COVID-19, persoanele care desfășoară activități independente și IMM-urile primesc o lovitură grea și necesită mult sprijin din partea guvernelor.  

În realitate, nu știm cât o să mai dureze și ce putem să facem în acest sens. Dar un lucru este sigur, este esențial să ne menținem starea pozitivă și sănătatea mintală. Iată câteva lucruri pe care le puteți încerca.

Începeți-vă ziua făcând ceea ce vă bucură

Indiferent dacă vă treziți devreme sau târziu, începeți-vă ziua cu un zâmbet. Nu lăsați alți oameni să vă dicteze cum vă veți simți până la sfârșitul zilei, prin intermediul știrilor, al telefoanelor, al mesajelor, al email-urilor etc.

Decideți cu o noapte înainte ce vreți să realizați dimineața următoare și începeți de acolo. Când ați dus la capăt ceea ce ați vrut și sunteți mulțumit de rezultat, puteți să vă conectați la lumea exterioară (dacă este chiar necesar).

Apelați doar la sursele de încredere

Există mult zgomot în lumea știrilor și din nefericire, canalele de știri prosperă pe seama temerilor noastre. Dacă trebuie să examinați modul în care lumea face față pandemiei, asigurați-vă că vă informați din surse de încredere, cum ar fi Organizația Mondială a Sănătății. În fiecare zi apar situații actualizate pe site-ul web al acestei organizații.

Nu încercați să participați la toate webinarele gratuite

Există tentația de a păstra aparențele de persoană ocupată și productivă. Este ceva mai des întâlnit în lumea corporației, dar dacă nu sunteți obișnuit să lucrați de acasă ca antreprenor, s-ar putea să simțiți ceva similar. În același timp, aceasta vă poate determina să dați curs invitațiilor la nenumărate webinare și training-uri gratuite sau să răspundeți la toate apelurile colegilor.

Acest lucru vă va obosi și este posibil să nu aveți prea mult de câștigat de pe urma lui. Există prea multe oferte în acest moment, iar multe dintre ele sunt complet noi, așa că este greu de spus care dintre ele sunt de înaltă calitate și care nu. 

Învățați și actualizați-vă abilitățile

Cu mai mult timp la dispoziție, aveți o excelentă oportunitate de a vă actualiza cunoștințele, iar aceasta vă va permite să vă mențineți creierul antrenat și să dobândiți idei noi. Sunt disponibile cursuri, certificări profesionale și micro-masterate de la universitățile de top, pe câteva platforme. 

Printre cele mai bune este edX.org, care îți permite să accesezi cursurile complet gratuit (exceptând cazul în care dorești să obții un certificat). Este o modalitate excelentă de a afla ce învață studenții de la Harvard, MIT și multe alte instituții de nivel mondial.

Îndepărtați factorii perturbatori și reflectați

Trăim într-un moment unic în istorie. Este clar că sectoarele sănătății, alimentației, logisticii și educației vor continua să fie importante, însă tot restul este sub semnul întrebării. Deci, dacă afacerea dumneavoastră face parte din categoria „sub semnul întrebării”, ar fi un moment bun să vă odihniți. Opriți sonorul telefonului și dezabonați-vă de la newsletterele pe care nu le deschideți niciodată. 

Ați realizat multe lucruri în viață. De obicei, suntem cu toții atât de grăbiți, încât nu apucăm să apreciem acest lucru. Însă acum primim șansa de a reflecta la toate acestea. Așa că, în loc să lucrați din greu la pagina brandului dvs. pe rețelele sociale, vă puteți construi propriul portofoliu personal ca profesionist sau expert. Cel ce va conta cu adevărat după trecerea acestei crize sunteți chiar dumneavoastră. 

Nu faceți un lucru doar pentru că toată lumea îl face

Ca antreprenori, trebuie să încercăm întotdeauna să căutăm oportunități. Vedem cum ceilalți sunt activi în ciuda situației dificile și ne întrebăm „De ce nu suntem și noi?” Dacă priviți în jur, veți remarca o tendință a oamenilor de se grăbi să realizeze un anumit lucru, doar de dragul de a face ceva, orice: numeroase webinare, training-uri, meditații, ședințe de coaching. Asta nu înseamnă că și dvs. trebuie să faceți acest lucru. 

Simpla conversie a unei idei într-un serviciu online ar putea fi mai dificilă decât credeți. Este adevărat că sunt mai multe persoane acasă care ar folosi serviciile online. Dar acest lucru în sine nu garantează mulți clienți noi. Online-ul a atras întotdeauna oamenii care doreau să creeze venituri pasive, dar procentul succesului a fost relativ modest. Acum când toată lumea este prezentă în acest spațiu virtual, șansele de reușită sunt și mai mici. 

Renunțați la ideea că afacerile pot continua neperturbate

Dați dovadă de înțelepciune și dozați-vă energia. Dacă simțiți că oferta dvs. de afacere nu este valabilă chiar acum, poate că este un moment bun să faceți o pauză și să observați ce se va întâmpla în continuare. Renunțați la sentimentul de vinovăție ivit din senzația că nu vă zbateți suficient pentru afacerea dvs. 

Această generație nu a mai asistat niciodată la un fenomen similar acestei pandemii, așa că și dumneavoastră ați putea probabil să aveți o abordare mai relaxată și să vă luați un concediu. 

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

Cum să îți menții echipa motivată, de la distanță

0

Mulți lideri au depășit primele obstacole în raport cu trecerea echipelor în regim de telemuncă: asigurându-se că angajații și-au configurat corespunzător laptop-urile, și-au definit procesele și au fost în permanență conectați la conturile de videoconferință.

Dar acesta este doar primul pas în crearea unui mediu profesional eficient pentru angajații ce lucrează la distanță. Următoarea întrebare esențială este: Cum îi putem motiva pe oamenii care lucrează de acasă?

Această întrebare este importantă pentru că în timpul unor crize precum cea generată de Covid-19, oamenii tind să se concentreze la activitățile tactice – rezolvarea numărului corect de tichete sau urmarea planului aprobat pentru proiect – mai degrabă decât încercarea de a rezolva probleme mai importante și mai noi cu care s-ar putea confrunta compania.

Dar unele echipe sunt mai performante ca altele în perioadele de agitație, indiferent de provocări. Ele câștigă cotă de piață. Câștigă aprecierea clienților pe viață. Își mențin productivitatea la un nivel ridicat sau chiar depășesc acest nivel. Cu alte cuvinte, se adaptează. Deși cercetările academice privind productivitatea la distanță au rezultate mixte, unii spunând că scade, în timp ce alții promit că va crește, cercetările acestea sugerează că succesul dvs. va depinde de modul de abordare.

În primul rând, este important să rețineți că, în acest moment, munca de acasă poate reduce motivația.

Între 2010 și 2015 cei de la Harvard Business Review, au urmărit și studiat 20.000 de lucrători din întreaga lume, au analizat peste 50 de companii importante și au realizat zeci de experimente pentru a-și da seama ce îi motivează pe oameni, inclusiv ce pondere are lucrul de acasă în această ecuație.

Când a fost măsurat nivelul de motivare a persoanelor care lucrau de acasă față de cele care lucrau de la birou, s-a constatat că munca de acasă era mai puțin motivantă. Și mai rău, când oamenii nu aveau de ales unde să lucreze, diferențele erau enorme. Motivația scăzuse cu 17%, echivalentul trecerii de la una dintre cele mai bune la una dintre cele mai slabe culturi din industriile lor.

Au fost identificați trei factori negativi ai motivației, care duc adesea la performanța redusă a muncii. Aceștia s-au acutizat probabil în contextul pandemiei de coronavirus. Presiunea emoțională și presiunea economică cresc, pe măsură ce oamenii își fac griji că își vor pierde locul de muncă, că nu își vor putea plăti chiria și că nu își vor putea proteja sănătatea corespunzător. Suntem bombardați cu știri, cu întrebări despre cum se pot obține alimentele și cu temerile față de siguranța membrilor familiei, toate acestea fiind profund tulburătoare. Inerția pentru muncă va crește pe măsură ce oamenii se vor întreba dacă mai are vreun rost să își mai dea silința.

De asemenea, au fost identificați și trei factori pozitivi ai motivației, care generează de multe ori o performanță crescută la locul de muncă. Considerăm că aceștia riscă să dispară cu ușurință în timpul situației actuale. Joaca, motivul care crește cel mai mult performanța, ar putea scădea dacă devine tot mai greu ca oamenii să își realizeze sarcinile de acasă. De exemplu, oamenilor le poate lipsi bucuria rezolvării problemelor cu un coleg sau ușurința de a lua o decizie atunci când toată lumea este în aceeași încăpere. Sentimentul existenței unui obiectiv mai important ar putea, de asemenea, să scadă odată cu vizibilitatea scăzută a echipei în raport cu impactul acesteia asupra clienților sau colegilor, mai ales dacă nimeni nu este acolo pentru a le reaminti de acesta. De asemenea, potențialul poate scădea dacă oamenii nu mai au acces la colegii care îi învață și îi ajută să se dezvolte.

Dacă liderii de afaceri nu se străduiesc să schimbe aceste aspecte, modificările la nivelul motivației oamenilor vor duce în final la un declin al adaptabilității, al calității și al creativității, chiar în momentul în care revenirea de după coronavirus va necesita creșterea productivității.

Ce pot face liderii de afaceri?

În timpul crizei financiare din 2008, s-a constatat faptul că analiștii care încercau să consolideze piețele aveau cele mai mari niveluri de motivație din carierele lor în timpul zilelor de lucru de 18 ore. Din același motiv, în prezent, vedem că, în loc să stea acasă, mulți oameni se organizează în cluburi de voluntariat pentru curierat rapid pe bicicletă. Instructorii de fitness își țin cursurile de pe acoperiș sau fac streaming gratuit online. Profesorii universitari organizează cursuri și seminarii virtuale pentru studenți.

Este important ca și liderii să urmeze acest traseu și să își amintească de faptul că munca poate reprezenta un stimul mult așteptat pentru echipele lor, chiar și când acestea nu au de ales în ceea ce privește situația lucrului de acasă.

Cel mai important este să reziste tentației de a-i imprima un caracter tactic muncii doar prin intermediul unor procese, reguli și proceduri stricte. Deși anumite limite și recomandări îi pot ajuta pe oameni să se miște repede, prea multe creează un cerc vicios al demotivării. În aceste cazuri, oamenii tind să se oprească din rezolvarea problemelor și din gândirea creativă și să facă doar minimul necesar.

Dacă vreți ca echipele să fie implicate în munca lor, trebuie să le faceți munca suficient de interesantă.

Cel mai eficient mod de a realiza acest lucru este de a le oferi oamenilor posibilitatea de a experimenta și de a rezolva probleme ce contează cu adevărat. Aceste probleme nu vor fi aceleași pentru fiecare echipă sau organizație. La început, este posibil să nu fie chiar ușor de identificat. Angajații dvs. vor avea nevoie de ajutorul dvs. în acest scop. Adresați-le întrebări: Unde putem furniza servicii uimitoare clienților noștri? Ce probleme poate rezolva echipa noastră? Ce ne va determina să creștem chiar și într-o perioadă dominată de frică? De ce aceste probleme sunt esențiale, valoroase și interesante?

Echipa de studii clinice a unei companii farmaceutice experimentează modalități prin care poate ajuta spitalele să prioritizeze studiile și să mențină siguranța pe perioada acestei crize. Echipele din startup-ul de succes, Flexport, generează idei cu privire la cum pot expedia mărfurile esențiale în întreaga lume, cum pot menține în stare de funcționare lanțurile de distribuție ale clienților lor și ce sfaturi pot oferi pentru a-și menține furnizorii în activitate. O companie de asigurări testează noi modalități de a acorda prioritate mesageriei interne și de a procesa cererile în timp util. În echipele cu care lucrăm, am văzut că productivitatea rămâne ridicată și, în unele cazuri, se îmbunătățește.

Ceea ce le-a făcut să aibă succese atât de mari este că nu se bazează doar pe noi programe de proporții sau abordări ce au nevoie de aprobarea directorului general. Pur și simplu găsesc modalități de a se asigura că fiecare persoană din echipă se simte ca și cum ar avea o provocare la a cărei rezolvare poate contribui. În cazul dumneavoastră, această provocare poate lua diverse forme, de la un lucru mărunt cum ar fi modul cel mai bun de a vă saluta clienții sau de a vă adapta noile programe de lucru, până la chestiuni însemnate precum tranziția de la afaceri realizate față-în-față la activități online.

Cum să transferați echipei această abordare

Toate aceste lucruri sună excelent în teorie, dar dacă vă întrebați de unde să începeți, nu sunteți singurul. Puține organizații au fost învățate să identifice când și unde este bine să experimenteze noi moduri de lucru – în ciuda faptului că experimentarea are ca rezultat o creștere a motivației angajaților cu 45%.

Având în vedere provocările de astăzi ce au apărut din cauza Covid-19, există o serie de recomandări simple pe care le oferim echipelor care lucrează de la distanță.

În primul rând, ceea ce măsurați reprezintă cel mai puternic semnal pentru oamenii dvs. privind lucrurile pe care puneți preț. Dacă doriți să le arătați că vă pasă de motivația lor, o puteți măsura folosind instrumentul nostru online sau folosind propriul instrument de evaluare preferat. Apoi, discutați cu ei despre ceea ce le-ar putea spori sau diminua motivația și despre ce ar fi necesar în a le maximiza motivația și experimentarea în săptămânile următoare.

Le puteți adresa întrebări de genul: Cum vă afectează situația actuală în acest moment? Ce sfaturi au oamenii pentru auto-motivare și pentru a găsi elemente de joacă și scop în mediul actual? Este momentul să ascultați și să creați un mediu sigur în care toată lumea poate vorbi.

În al doilea rând, asigurați-vă că rutina dvs. săptămânală nu este centrată doar pe activitatea tactică – planurile concrete pe care trebuie să le executați, cum ar fi tichetele la care trebuie să răspundeți sau punctele pe care trebuie să le bifați. Jumătate din săptămâna dvs. trebuie să fie concentrată și pe performanța adaptativă, unde nu există niciun plan de urmat, doar experimentarea și rezolvarea problemelor.

Știm că această abordare funcționează pentru că am utilizat-o în timpul crizei financiare. Atunci când majoritatea echipelor de servicii financiare își consolidau regulile și procesele, am ajutat oameni și companii să își identifice problemele pe care le-ar putea rezolva, să inoveze și să se adapteze. Motivația lor a crescut văzând cu ochii și au depășit concurența cu 200%, găsind soluții creative reciproc avantajoase pentru instituțiile financiare la care lucrau și pentru clienții care riscau să-și piardă locuințele.

După cum am văzut în 2008, este posibil ca echipele să experimenteze și să se adapteze. De asemenea, am văzut că este posibil ca echipele să se blocheze din cauza presiunii și să se retragă. Faceți ca obiectivul dumneavoastră principal să devină misiunea de a alege prima cale și de a obține niveluri mai mari de creștere a productivității ca echipă virtuală decât atunci când erați la birou. Aceasta este o provocare care vă poate menține energia și spiritul inovator mult după ce această criză va fi depășită.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: hbr.org

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter