miercuri, mai 14, 2025
Acasă Blog Pagina 15

Ce anume ne împiedică să fim corecți în viața profesională?

0

Fiecărui om îi place să se considere o persoană corectă, atât în viața personală, cât și în cea profesională. Există o șansă extrem de ridicată să nu întâlniți vreodată pe cineva care să fie conștient de propriile lacune din acest punct de vedere. Cu toate acestea, auzim, aproape în fiecare zi, despre cazuri în care cineva nu a fost tratat corect și a fost discriminat dintr-un motiv sau altul.

Cum putem explica această incompatibiltate dintre felul în care ne autopercepem și efectele pe care le au acțiunile noastre asupra celorlalți?

Psihologia socială a descoperit faptul că toate ființele umane sunt victimele unor bias-uri cognitive sau prejudecăți. (Rusu 2015) Indiferent de ceea ce ne place să credem, nimeni nu este perfect rațional, dar asta nu înseamnă că nu putem face nimic pentru a ne îmbunătăți din acest punct de vedere. Primul pas din drumul nostru spre a deveni mai corecți și mai raționali este să conștientizăm unde, mai exact, greșim. Având în vedere că subiectul de față este corectitudinea profesională, este momentul să ne uităm la unul dintre cele mai relevante bias-uri (erori în gândire) din acest punct de vedere, ce ne poate determina să acționăm greșit.

Favoritismul de grup

În anul 1971, psihologul Henri Tajfel și colegii săi au descoperit cât de ușor pot dezvolta oamenii o formă de favoritism pentru persoanele cu care consideră că ceva în comun, chiar și atunci când este vorba de asemănări complet arbitrare. În cercetarea respectivă, mai mulți elevi de liceu au fost chemați în laboratorul său pentru un studiu despre care s-a spus că ar fi avut drept tematică ”gusturile artistice”. Prima etapă a fost să le fie arătate o serie de tablouri pictate de către doi artiști contemporani, Paul Klee și Wassily Kandinsky. Următorul pas al studiului a fost ca elevii să fie împărțiți arbitrar în două grupuri, X și Y, dar acestora să li se spună că au fost împărțiți pe baza preferințelor artistice. În urma acestei grupări, elevii au fost rugați să aloce puncte de merit pe baza cărora li s-a spus că aveau să fie plătiți ceilați elevi. Felul în care s-a desfășurat alocarea de puncte a fost astfel: fiecare elev avea la dispoziție mai multe variante pentru a premia, pe rând, câte doi dintre ceilalți participanți, incluzând o variantă în care amandoi erau premiați cu numărul maxim de puncte și una în care, deși niciunul nu primea numărul maxim, exista o diferență considerabilă între punctele alocate celor doi.


Citește și Perspective psihologice asupra motivării angajaților: abilități native sau dezvoltate


Descoperirea halucinantă a studiului a fost că, deși elevii erau ‘corecți’ în acordarea punctelor atunci când era vorba de două persoane din grupul lor sau două din celălalt grup, în cazurile în care aceștia trebuiau să împartă puncte între un membru al grupului din care făceau parte și unul care făcea parte din celălalt grup, nu numai că îi preferau pe cei din grupul lor, dar făceau chiar tot posibilul pentru a genera cea mai mare diferență de puncte în favoarea membrilor din grupul lor; de exemplu, chiar dacă aveau o variantă prin care să ofere 13 amândurora, aceștia ar fi preferat varianta în care ofereau 8 puncte membrului grupului de care aparțineau și doar 3 puncte celuilalt.

Acest fenomen ne arată cât de ușor influențabil este psihicul uman și cât de părtinitori putem să fim, fără niciun motiv real. Mai ales atunci când vine vorba de interviuri de angajare, de promovări sau de acordarea unor bonusuri diferențiate, persoanele aflate în funcții de conducere pot suferi foarte mult de pe urma unor astfel de greșeli, din moment ce există o șansă foarte ridicată să îi supraaprecieze pe cei care li se aseamănă și să îi subaprecieze cei mult mai diferiți.

Ce putem face pentru a combate acest efect?

Putem întrezări două abordări pentru a combate o astfel de formă de corectitudine profesională. Prima abordare se referă la dezvoltarea abilităților de gândire critică. Puteți găsi online o multitudine de cursuri și exerciții ce își propun atingerea acestui scop. Totuși, nici dezvoltarea gândirii critice nu poate garanta că veți reuși să eliminați complet din viața voastră subiectivitatea și prejudecățile.

A doua abordare, mult mai sigură, care poate să necesite un cost inițial, dar care va fi recuperat, cu certitudine, prin creșterea performanței pe termen lung, este automatizarea proceselor predispuse la subiectivitate prin introducerea unor software-uri sau a unor algoritmi obiectivi. De exemplu, în loc să acordați bonusuri lunare angajaților pe baza instinctului personal, puteți găsi un program sau puteți seta anumite obiective fixe care, odată ce sunt atinse de angajați, aceștia vor primi bonusuri diferențiate pe baza meritelor lor.  În cealaltă situație, a interviurilor de angajare, o soluție obiectivă pentru a elimina efectele subiectivității umane este introducerea testelor psihoaptitudinale, cum sunt cele oferite de Great People Inside.

Platforma noastră le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi, de asemenea, îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Surse:

socialpsychonline

opentextbc

zmescience

Ce ne împiedică să luam deciziile corecte: abordarea neuroștiințifică a lui Ulise (Partea a II-a)

0
LMG100017 Ulysses and the Sirens, 1910 (oil on canvas) by Draper, Herbert James (1864-1920); 88.9x110.5 cm; Leeds Museums and Galleries (Leeds Art Gallery) U.K.; English, out of copyright

Pentru a afla cum ne putem optimiza comportamentele, trebuie, în primul rând, să înțelegem principiile fundamentale pe baza cărora funcționează creierul uman. Am discutat într-un articol anterior despre ce se întâmplă în creier atunci când luam o decizie, arâtând inutilitatea sugestiilor clișeice și a descrierii voinței dintr-o perspectivă intuitivă.

Odată eliminată perspectiva populară asupra procesului decizional, este acum timpul să o înlocuim cu câteva sugestii corelate cu cercetările neuroștiințifice.

Poemul narativ al lui Homer, Odiseea, îl prezintă pe personajul principal, Ulise sau Odisseu, într-o situație relevantă pentru cazul de față. Navigând mările pe drumul spre casă, eroul cunoaște faptul că, într-un anumit moment, va trece pe lângă o așa-zisă Insulă a Sirenelor.  Ulise este conștient de efectele pe care aceste ființe le au asupra oamenilor, controlându-i prin cântece și determinându-i să acționeze împotriva propriei lor voințe. Prima decizie pe care o ia pentru a garanta navigarea în siguranță pe lângă aceste făpturi malefice este de a le umple urechile membrilor echipajului său cu ceară de albine, asigurându-se că aceștia nu vor auzi cântecele sirenelor. Totuși, Ulise dorește să audă faimosul cântec și să supraviețuiască, așa că hotărăște, în momentele anterioare întâlnirii cu acestea, să se lege de catarg și le poruncește oamenilor săi să nu îl elibereze până când pericolul a trecut, indiferent de ce le va porunci sau ce îi va ruga ulterior.

Cum este corelată această poveste fictivă cu ceea ce se întămplă în creierul uman?

Pentru a înțelege legatură strânsă dintre acestea, este crucial să acceptăm că noi nu suntem tot noi în toate momentele vieții noastre și nu suntem atât de consecvenți pe cât ne place să credem. Cu alte cuvinte, dacă tu ai lua, în acest moment, o decizie pe care o consideri rațională, trebuie să te aștepți la posibilitatea ca tot tu, într-un moment ulterior, pus în fața aceleiași decizii, dar într-un context diferit, să acționezi împotriva propriului tău interes pe termen lung. Ceea ce a făcut Ulise, înainte de întâlnirea cu sirenele, a fost să conștientizeze că raționalitatea sa din momentul respectiv era doar una temporară, ce urma să fie înlocuită de un impuls incontrolabil în contextul ce avea să urmeze.

De fapt, pentru majoritatea oamenilor, momentele în care ne-am putea convinge singuri să acționăm împotriva propriului nostru interes pe termen lung sunt mai numeroase decât cele în care am alege corect. Din acest motiv, putem privi metaforic momentele raționale din viața noastră ca pe niște momente de luciditate. Posibilitatea de apariție a unor astfel de momente raționale se manifestă în două scenarii: (I) absența stimulului declanșator de impulsivitate (Ulise înainte de întâlnirea cu sirenele) sau (II) condiționarea treptată a răspunsurilor automate prin activarea cortextului prefrontal, al carui rol, printre multe altele, este de a regla impulsurile (după 100 de întâlniri cu sirenele, ne putem imagina că Ulise s-ar putea, în sfârșit, controla).

Se poate spune că, atunci când a decis să fie legat de catarg, eroul poveștii a avut unul dintre acele momente de luciditate pe care le cunoaștem cu toții. El a fost conștient de faptul că va veni un moment când nu se va afla în controlul propriului comportament și va fi supus unui stimul ce îi va declanșa reacțiile iraționale, indiferent de falsul sentiment de raționalitate pe care îl va simți  atunci când se va afla sub influența sirenelor. Ceea ce ni se întâmplă tuturor atunci când suntem expuși tentațiilor este că ajungem să construim justificări pseudo-raționale pentru acțiunile pe care vom ajunge, ulterior, să le considerăm greșite.

Suntem obligați să ne legăm de catarg, de fiecare dată când suntem lucizi, pentru a lua decizii raționale?

Capacitatea unor persoane de a-și condiționa (sau nu) reacțiile iraționale este exprimată prin trăsătura de personalitate denumită impulsivitate. Cu toții cunoaștem unele persoane despre care spunem că sunt impulsive și altele despre care știm că au capacitatea de a-și controla impulsurile. Din fericire, plasticitatea creierului (sau neuroplasticitatea), fenomen relevat prin intermediul cercetărilor din ultimul secol (Fuchs& Flügge 2014) ne permite să fim optimiști: chiar dacă cineva este, momentan, impulsiv, asta nu înseamnă că nu își va putea modifica, în viitor, această trăsătură de personalitate.

O astfel de propunere pentru a ne putea schimba cu adevărat comportamentele se bazează pe modelul transteoretic de schimbare Prochaska (Prochaska & Velicer 1997) exprimat prin tabelul de mai jos:

StadiuCaracteristiciAbordare
PrecontemplareIndividul nu conștientizează consecințele negative ale comportamentului său.Reflecția generală asupra propriilor comportamente. Identificarea unor dorințe de îmbunătățire.

Ce mi-ar plăcea să fie diferit în viața mea?

ContemplareApare în urma identificării consecințelor, odată cu dorința de acțiune. Stadiu marcat de confuzie, ambivalență emoțională și de lipsa determinării.Concentrarea asupra aspectelor pozitive  ce ar putea rezulta în urma schimbării comportamentului dăunător.

Cu ce s-ar îmbunătăți viața mea dacă aș putea să mă schimb?

PregătireIndividul este pregătit să ia acțiune în viitorul apropiat, începând cu pași mici.Consolidarea dorinței de a acționa și identificarea unui plan de acțiune. Punerea în practică a primilor pași din planul respectiv.

Care este cea mai bună metodă de a obține această modificare pe care mi-o doresc?

AcțiuneSe face trecerea completă la modificarea comportamentului.Monitorizarea progresului și conștientizarea îmbunătățirii pentru o perioadă de 3-6 luni.

Cum va arăta viața mea după ce voi reuși ceea ce îmi propun și cât de aproape sunt de acel moment?

MenținereO perioadă mai lungă, în care individul se străduieşte să menţină noul comportament pe termen lung.Menținerea noului comportament prin urmarea unor strategii de preîntâmpinare a potențialelor  recăderi. Necesitatea observării diferențelor dintre calitatea vieții în prezent, raportată la cea din trecut.

Cum mă simt acum față de cum mă simțeam înainte? De ce îmi este mai bine?

TerminareDispariția dorinței de a reveni la comportamentul dăunător.Concentrarea pe alte aspecte ale vieții ce ar putea fi îmbunătățite.

Dacă citiți acest articol, având în minte un anumit comportament dăunător pe care v-ați dori să îl modificați, atunci cu certitudine ați trecut de stadiul precontemplării și vă situați în cel al contemplării sau chiar al pregătirii. Urmând direcțiile generale de abordare prezentate în tabelul de mai sus, care corespund stadului în care vă aflați și continuând cu următoarele până la stadiul de terminare, aveți o șansă destul de mare să reușiți eliminarea completă a comportamentului dăunător.

Totuși, unele comportamente sunt foarte puternic înrădăcinate, ajungând să fie aproape considerate caracteristici de personalitate în cazul unor oameni. Din acest motiv, unele persoane nu vor putea reuși să facă o astfel de schimbare pe cont propriu. Pentru astfel de situații, în cazul în care comportamentele respective vă creează probleme majore în viața voastră, este recomandat să apelați la un specialist în Terapia Cognitiv-Comportamentală (TCC), forma de psihoterapie care s-a dovedit a fi cea mai eficientă în urma multiplelor studii științifice (Hofmann et al 2012).

Surse:
– Fuchs, E. & Flugge, G. (2014) Adult Neuroplasticity: More Than 40 Years of Research. Neural Plasticity 2014(5):541870 · May
– Hofmann, S. G., Asnaani, A., Vonk, J.J. Imke, Sawyer, T. A., Fang, A. (2014) The Efficacy of Cognitive Behavioral Therapy: A Review of Meta-analyses (2012) Cognit Ther Res. 2012 Oct 1; 36(5): 427–440
– Prochaska, J.O. & Velicer, W. F. (1997) The transtheoretical model of health behavior change. Am J Health Promot. 1997 Sep-Oct;12(1):38-48.

Noi programe de dezvoltare personală: Parenting Inteligent și Mindfulness

0

Centrul GR8PI de Excelență în Dezvoltare lansează două noi workshop-uri îndreptate spre a te ajuta să devii cea mai bună variantă a ta.

Pe 4 februarie 2019, te invităm să faci din tine o prioritate și să îți acorzi timp de relaxare. Workshop-ul gratuit de lansare a modulelor de Mindfulness și gestionarea stresului te va introduce în știința gestionării emoțiilor și a stresului și în practicarea relaxării și a meditației pentru a-ți crește eficiența în muncă. Pe lângă astfel de beneficii, în cadrul acestui workshop vei reuși să îți dezvolți inteligența emoțională și abilitatea de a-ți forma relațiile sănătoase. Dacă simți că ai nevoie de aceste lucruri în viața ta, poți afla mai multe detalii de pe pagina evenimentului.

Al doilea workshop gratuit, Programul de Parenting Inteligent de pe 5 februarie 2019, este proiectat pentru a te ajuta să te conectezi la nevoile, așteptările și emoțiile copilului tău. Programul răspunde celor mai importante nevoi ale tale ca părinte, oferindu-ți posibilitatea de a afla și experimenta cele mai noi viziuni din domeniul parenting-ului. Dacă simți că lucrurile nu merg în direcția pe care ți-o dorești în rolul tău de părinte sau pur și simplu vrei să te asiguri că îți înțelegi cu adevărat copilul, te invităm să afli mai multe informații despre desfășurarea programului.

 

Ce ne împiedică să luam deciziile corecte – Mit și clișeu versus Realitate (Partea I)

0

Indiferent de vârstă, experiență sau inteligență, dacă ești om, vei fi, la un moment dat, victima propriilor tale decizii.

Întrebarea ce pot face pentru a lua decizii mai bune a fost exprimată sub multiple forme de-a lungul timpului și a primit considerabil mai multe răspunsuri incorecte. Problema majorității acestor abordări este că privesc deciziile dintr-o perspectivă pur intuitivă, ignorând mecanismul care stă la baza acestor procese mintale. Tuturor ne place să credem că suntem perfect raționali și ne este dificil să acceptăm că, uneori, nu ne putem explica nici măcar propriul comportament.

Heshmat (2018) descrie, într-o manieră rudimentară, că există cinci etape fundamentale în luarea oricărei decizii. Prima etapă implică reprezentarea deciziei ca și problemă. Percepem o situație și construim o imagine a problemei. Următoarea etapă necesită identificarea diferitelor posibilități de a acționa.

A treia etapă este selecția uneia dintre opțiuni pe baza determinării valorii acesteia raportate la propriul nostru interes. Valoarea atribuită unei opțiuni poate depinde de anumite stări interne și de distanța în timp dintre decizie și potențiala recompensă. De exemplu, nivelul de foame resimțit influențează în mod decisiv ce valoare atribuie cineva mâncării. Atunci când o nevoie este resimțită foarte puternic de către un individ, celelalte nevoi ajung să fie ignorate aproape complet. În același timp, atunci când nevoile nu sunt atât de urgente, în prioritizarea acestora intervine un element care ține de constituția fiziologică a creierului fiecărui individ, mai exact de sistemul CBGTC (Cortico-basal ganglia-thalamo-cortical), responsabil, printre multe altele, de impulsivitate și de capacitatea de amânare a plăcerilor mici și imediate, în detrimentul celor ulterioare, dar mai importante.

Conștientizarea acestei relații dintre comportament și particularitățile creierului reprezintă un prim pas crucial în a înțelege că unele construcții clișeice precum „tot ce contează este să vrei” nu sunt doar complet ineficiente din punct de vedere pragmatic, ci sunt chiar incompatibile cu adevărul.

A patra etapă în luarea deciziilor este reprezentată de acțiune și de evaluarea consecințelor imediate. Ultima etapă este mai degrabă una post-decizională, echivalentă cu procesul de învățare și adaptare în vederea îmbunătățirii deciziilor viitoare. Din nefericire pentru standardele noastre de raționalitate, chiar și această etapă are loc în cea mai mare măsură la nivel inconștient (Pinker 2006). Această observație presupune că, de mult prea multe ori, ceea ce ajungem să considerăm drept perfect rațional este puternic influențat de prejudecăți sau bias-uri cognitive ce reprezintă impedimente majore în încercarea de a ne optimiza calitatea vieții personale și intelectuale. În momentul în care cineva ne sugerează să facem tot posibilul pentru a obține ceea ce ne dorim, tindem să acceptăm sugestia aproape dogmatic și nu ne întrebăm de ce, mai exact, ne dorim ceea ce ne dorim. Odată aplicată această autoanaliză, vom afla că, în cele mai multe dintre cazuri, răspunsul nu este cel la care ne așteptăm sau că nici măcar nu putem obține un răspuns concret.

Suntem, atunci, neajutorați în fața mecanismelor automate ale creierului? Studiile recente sugerează că răspunsul este categoric unul negativ (Shaffer 2016). A doua parte a acestui articol va analiza și prezenta într-o formă cât mai accesibilă perspectivele dominante din științele cognitive și va trasa concluziile pe baza cărora putem controla aceste procese aparent incontrolabile. Astfel, scopul asumat al acestei serii de articole nu este de a descoperi ceva cu adevărat nou, ci de a urmări consensul științific în vederea identificării unor beneficii practice pentru viața cotidiană, eliminând, treptat, din vocabularul nostru, construcțiile de tipul nu înțeleg de ce m-am comportat astfel sau nu am putut să mă abțin.

Referințe

Pinker. S. (2006) How the Mind Works. Great Issues for Medicine in the Twenty-First Century: Ethical and Social Issues Arising out of Advances in the Biomedical Sciences. Volume 882, Issue 1 The New York Academy of Sciences. June 1999 Pages 119-127. Disponibil la https://nyaspubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1749-6632.1999.tb08538.x

Shaffer, J. (2016) Neuroplasticity and Clinical Practice: Building Brain Power for Health. Front Psychol. 2016; 7: 1118. Published online 2016 Jul 26. doi: 10.3389/fpsyg.2016.01118

Shahram, H. (2018) The Power of Habit In Decision Making. How to prevent going back to your old habits?. Psychology Today. Disponibil la https://www.psychologytoday.com/us/blog/science-choice/201811/the-power-habit-in-decision-making

Studiu: Motivul pentru care 70% dintre angajați își caută în această perioadă un nou loc de muncă

0

Ce anume contribuie la nivelul ridicat de stres la locul de muncă, puternic corelat cu nemulțumirile legate de job și chiar cu demisia?

Porivit unei cercetări realizate de către Mental Health America și publicat în Workplace Health Survey, o problemă universală pe care organizațiile ar trebui să o rezolve poate fi rezumată într-o simplă frază:

Lipsa sprijinului și nerecunoașterea meritelor.

Mai mult de 17.000 de angajați din 19 industrii americane au fost evaluați în privința culturii organizaționale, a stresului ocupațional și a sănătății mintale.

Poate deloc surprinzător, acesta a fost încă un studiu ce a confirmat importanța luării în calcul a emoțiilor umane în cadrul locului de muncă – este o avertizare sau, mai degrabă, o recomandare pentru angajatori: pentru a reuși, trebuie ca munca să devină ceva mult mai uman.

Peste 70% dintre participanții la studiu au afirmat că ”ori își caută în mod activ un nou loc de muncă, ori se gândesc la asta destul de des.” Câteva dintre cele mai interesante concluzii ale studiului sunt:

  • Doar 21% dintre respondenți au considerat că sunt plătiți pe măsura meritelor
  • 77% dintre respondenți cred că meritele angajaților de top nu sunt recunoscute
  • 65% dintre angajați au spus că se simt izolați la locul de muncă din cauza unui mediu ostil și rece

Din moment ce ne apropiem de sezonul sărbătorilor, companiile trebuie să ia în considerare ideea de a le oferi angajaților mult mai multe practici diverse ce îi vor încuraja și le vor garanta că meritele sunt cu adevărat recunoscute. Posibilitățile sunt nenumărate: bonusuri diferențiate pe baza meritelor și reușitelor adunate de-a lungul anului, o listă mai mare de beneficii sau, poate, un masa la birou înainte de vacanță. Noi, în cadrul Great People Inside România, am organizat, printre altele, un teambuilding la munte unde am desfășurat multiple activități de grup, inclusiv o petrecere de sfârșit de an.

Acesta este doar un exemplu, ideile sunt aproape infinite și orice manager se poate gândi la o modalitate de a-și răsplăti angajații care să fie adaptată propriei companii și dorințelor acestora.

Momentan, putem doar să sperăm că această strategie va fi din ce în ce mai adoptată în 2019 și mai departe.

 

Surse:
Inc.com
mentalhealthamerica.net

Conferința Great People Inside – “HR Mastery in The Digital Era” s-a încheiat

0

Conferința Great People Inside “HR Mastery in The Digital  Era” ce a avut loc în data de 10 și 11 octombrie 2018, în cadrul Hotel Kronwell Brașov, a adus în atenția publicului subiecte actuale din domeniul resurselor umane, cele mai noi instrumente de dezvoltare a angajaților, noi tehnologii inovative, precum și metode și strategii optime pentru organizațiile care își doresc să se adapteze acestei noi ere digitale.

Aflată la cea de-a XV-a ediție, conferința a reprezentat cel mai important eveniment al anului 2018 în domeniul resurselor umane și a reunit peste 450 de participanți, printre care manageri și specialiști în resurse umane din toate industriile, psihologi, tineri antreprenori, oameni de afaceri, reprezentanți ai marilor companii de consultanță, lideri ai asociațiilor din diverse sectoare economice precum și speakeri de renume internațional.

Lucrul cu oamenii: Lucrul cu tine proiectat în exteriorCuriozitatea și Neuroștiința: Noile Frontiere ale Dezvoltării TalentelorLeadership-ul viitorului și revoluția necesară în dezvoltarea leadership-ului contemporan și Transformarea dezvoltării organizaționale cu ajutorul Indicatorilor de Performanță sunt doar câteva dintre subiectele care au fost abordate în cadrul evenimentului.

Puteți accesa pozele de la eveniment prin acest link.

Clip-urile video vor fi accesibile pe canalul nostru de Youtube.

Printre speakerii invitați în cadrul evenimentului s-au aflat nume cunoscute din domeniul HR dar și din mediul de business românesc, precum și speakeri recunoscuți la nivel internațional: Andrew Neitlich – Fondator și Director Center for Executive Coaching; Josef Kadlec și Milan Novak – Co-Fondatori GoodCall; David Parmenter – Leading Presenter and Facilitator; Enrico Banchi – Urban Neuroscience Expert; Peter Hawkins – Professor of Leadership; Magda Vargas Battle – Corporate Culture Matchmaker, Indrė Šveistrytė – Founder “Spread Your Wings”; Desiree Diaconescu – Vice Președinte Resurse Umane Tuborg România; Aurelian Chitez –Sales Manager Romanian Software; Dan Ștefan – Fondator și Director Executiv Autonom Rent a Car; Stelian Bogza – Co-Fondator și Director Comercial Benefit; Mircea-Cătălin Roman – Senior Associate Noerr; Ștefana Mihăilescu – Head of Learning & Development Raiffeisen Bank; Adela Jansen – HR Exeutive Director BRD; Daiana Stoicescu – Președinte ICF România; Liliana Bica – HR Plant Manager Adient; Monica Oltean – Health&Wellness Director Max Relax&Wellington; Mihai Găvan – Head of Charisma HCM TotalSoft; Ciprian Popa – Co-Fondator&CEO Oryxian; Armina Dobrică – Corporate Wellness Consultant AON România; Adrian Măniuțiu – Fondator PhotoMedia Management; Mircea Mihai – Executive Director EXELO; Cătălin Blaga – Trainer DCG.

Parteneri ai evenimentului: Polipol Moblia, Tuborg, ICF România, Automotive Bavaria Group, TotalSoft, Moneycorp, Wellington, EximBank, Benefit, AON, Autonom, Noerr, Exelo, Romanian Software, Augsburg International, Rentrop&Straton, Kirchhoff Automotive, CoCoS, Diversitas, S-Karp, Max Relax, Wine in Business, BestSmart, Coral Club, HTI România, ICCO, VBS, AHK – Camera de Comerț Româno-Germană, Camera de Comerț și Industrie Brașov, BestJobs, Bizz.Club România, Magnolia, Gyermelyi, Harmopan, Heidi Chocolat, Dacia Plant, Tchibo.

 

Parteneri Media: EM 360, Kiss FM, Rock FM, Radio Guerrilla Brașov, Metropola Brașov, Prețul Zilei, Monitorul Expres, Știrea Zilei, 4Career, Learn&Go, MyTex.ro, Transilvania Expres, Banul, Brașovul Tău, Detectiv Economic, Oameni și Companii, Grupul Iubim Brașovul, Televiziunea Iubim Brașovul și Business&Living Iubim Brașovul.

 

 

Conferinta Nationala “Cariera ta in HR” – comunicare, recrutare, engagement

0

 

Bucuresti, 11.09.2018

Tel: +4021.317.25.81
E-mail: seminarii@rs.ro
www.seminare.ro

Conferinta Nationala “Cariera ta in HR”

– comunicare, recrutare, engagement  

Rentrop & Straton va invita sa participati, alaturi de specialisti de TOP din domeniul HR, la una dintre cele mai asteptate intalniri ale anului: Conferinta Nationala “Cariera ta in HR”. In data de 28 septembrie 2018, la Hotel Marshal Garden, Bucuresti, veti avea ocazia sa intalniti 7 specialisti din HR, care vin sa va impartaseasca secretele lor profesionale.

 

Conferinta va ofera sansa unui dialog cu experti din domeniu, generator de solutii si raspunsuri la intrebarile legate de noile instrumente folosite acum pe piata HR.

 

Tematica include urmatoarele subiecte de actualitate:

  • educarea continua a fortei de munca
  • spiritul antreprenorial
  • indicatori si predictorii de performanta ai echipei
  • leadership pentru performanta
  • terapia prin ras a echipei – Laughter Yoga Leadership-ul
  • psihometrie si profiling in recrutarea fortei de munca
  • comunicare – Sociomapping
  • filosofia echipei.

…Vezi AICI programul complet al Conferintei

Va prezentam lectorii Conferintei Nationale “Cariera ta in HR”:

Corina Neagu

Consultant in cariera, trainer & mentor si, nu in ultimul rand, jurist specializat in legislatia muncii.

Licentiata in Drept si Certificata Chartered Institute of Personnel Development UK in “International Practice in HR”, Corina Neagu are peste 20 de ani de experienta in corporatii mari si foarte mari, de la pozitii de junior la Director departament si membru in Board, si peste 10 ani in sfera Resurselor Umane.

De-a lungul carierei, a recrutat peste 3 500 de persoane si are peste 500 de zile de training livrate in Romania si in Asia (Singapore, Dubai, Kuala Lumpur).

Doru Dima

CEO Great People Inside Romania si CPO International

Doctor in Psihologia Muncii si Organizationala, antreprenor si manager de succes, cu o experienta de 20 de ani in domeniul Resurselor Umane.

Fondator si CEO al Dima Consulting Group si Profiles International Romania, ambele pozitionate printre principalii furnizori de servicii de consultanta in resurse umane si management.

Co-fondator al Great People Inside, o companie internationala ce dezvolta evaluari online de resurse umane, personalizate si adaptate la specificul fiecarei organizatii si job in parte.

Presedintele Colegiului Psihologilor din Brasov, Membru al Asociatiei Psihologilor din Romania, Presedinte al filialei locale Brasov si reprezentant al Colegiului Psihologilor din Romania la Federatia Asociatiilor Europene de Psihologie (EFPA).

Monica Eugeniu

Pionier in domeniul Resurse Umane, avand peste 22 de ani de experienta in dezvoltarea echipelor.

Din 2004, Monica Eugeniu este Managing Partner al ‘learning about’®, companie  care ofera workshop-uri si sesiuni creative, inspirationale si de  consolidare pentru echipe din business si sport.

Monica Eugeniu dezvolta, consolideaza echipe si creeaza cultura unui limbaj de leadership inalt, motivand si inspirand oameni pentru a-si atinge  potentialul si a atinge nivelul urmator de performanta, cu scopul de a descoperi pasiuni, dedicare, emotie, implicare si atitudini noi, atat in plan profesional, cat si in cel personal.

Florentina Oprea

Psiholog clinician si consultant in cariera, iar din anul 2011, Laughter Yoga Leader. La cererea managerilor care isi doreau echipe mai putin stresate si mai productive, in anul 2013 a introdus, pentru prima data in Romania, terapia prin ras in corporatii ca activitate de dezvoltare personala a angajatilor.

In anul 2015 a fondat Oraderas.ro, proiect pe care impreuna cu echipa ei il dedica mediului corporate, aducand in companii sesiuni dedicate de Terapie prin ras.

Paul Herinean

Director General Iceu Training Group – ITG

Trainer certificat in Detectarea Comportamentului Simulat

2010 – 2015 – Ofiter Instructor Specialist, coordonator lucrari stiintifice in specializarea Humint, Tehnici de relationare si Tehnici de detectare a comportamentului simulat in cadrul Academiei Nationale de Informatii ”Mihai Viteazul” (ANI) – S.R.I.

2000 – 2009 – Ofiter Operativ in cadrul Serviciului Roman de Informatii.

2009 – 2010 – Ofiter Specialist in cadrul Departamentului de recrutare personal in cadrul ANI.

2012 – 2014 – a coordonat un proiect de cercetare stiintifica desfasurat sub egida S.R.I. si a Institutului National de Studii in Intelligence, ce a vizat conceptualizarea si operationalizarea unor instrumente practice de dezvoltare a abilitatilor si competentelor de detectare a comportamentului simulat in zona de Intelligence – Humint.

Din 2012 ofera consultanta companiilor multinationale din Romania, in aria sa de expertiza.

Raoul Radu

Director Educatie si Training ITG si al Institutului de Cercetare si Testare Psihologica din cadrul ITG

Raoul Radu este psiholog clinician si terapeut cu competente in analiza comportamentala, psihodiagnoza psihiatrica si psihoterapie transpersonala – respiratie pneuma, atestat atat national de catre COPSI, cat si international de catre Inkarri Cultural Association.

2010 – 2015 a dezvoltat o forma de psihoterapie multisistemica, care a fost amplu testata si ulterior validata stiintific.

A prezentat si comunicat in cadrul mai multor conferinte internationale de psihologie pe teme de psihologie culturala, farmacologie, chimie si neurologie, existentialism si transpersonal.

A publicat numeroase articole stiintifice pentru jurnale stiintifice nationale si internationale.

Certificat international in tehnici terapeutice japoneze.

Actualmente lucreaza in analiza comportamentala live si analiza AVI.

Certificat de IceU Training Group ca trainer in detectarea comportamentului simulat.

 

Gabriel Chicioreanu

Trainer, Supervisor si Consultant in Cariera, certificat HOGAN Assessment (HPI, HDS si MVPI – avizate de Colegiul Psihologilor din Romania) prin HART Consulting.

Specializat in managementul carierei. Experienta de peste 17 ani in formarea si dezvoltarea echipelor de consultanta si vanzari.

Ariile lui de expertiza cuprind:

– consilierea profesionala privind orientarea in cariera

– comunicarea profesionala atat la nivel de persoana, cat si in cadrul echipelor.

Fondator al 4CAREER si LEARN&GO. Organizator si co-organizator de evenimente pe diverse tematici legate de: resursele umane si dezvoltarea carierei. Proiecte sociale (Unim Fiecare Zambet si STUDY4CAREER – Cladim o cariera de succes pentru fiecare!).

Programul Conferintei Nationale “Cariera ta in HR” il puteti consulta aici.

Mai mult, participantii la conferinta primesc GRATUIT un cadou de mare ajutor in activitatea lor profesionala: lucrarea pe CD “33 de instrumente vitale pentru un management de succes”. Cei mai buni specialisti in managementul resurselor umane va ofera acum instrumente, tehnici, metode si strategii care va transforma in managerul eficient care doriti sa deveniti. Kaizen, Pareto, Lean, Six Sigma, 5S, Delphi, Ishikawa, Pareto, Flowchart sunt doar cateva dintre notiunile dezvoltate pe larg in lucrare si care constituie instrumente de lucru deosebit de eficiente pentru activitatea dvs.

Pentru detalii suplimentare si pentru formularul de inscriere la conferinta, accesati site-ul:

conferintahr.resurseumane.org.

Atentie, locurile sunt limitate!

 

Andreea Pestisan
Manager eveniment
Divizia Legislatia Muncii, HR si SSM
Rentrop&Straton

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Puncte de vedere diferite: o oportunitate pentru inovație

0

Atunci când ți-ai format un obicei de a face lucrurile într-un anumit fel, devine extrem de dificil să identifici o nouă abordare eficientă în privința respectivă. O perspectivă exterioară îți poate reîmprospăta complet gândirea. De fapt, de foarte multe ori este chiar necesară o persoană cu un punct de vedere diferit pentru a putea recunoaște oportunitățile de schimbare și de obținere a avantajelor strategice. Perspectiva respectivă te poate ajuta să găsești noi înțelesuri și să ajungi la concluzii diferite, pornind de la exact aceleași date.

Atunci când intri în contact cu oameni care au o gândire și multiple puncte de vedere diferite de ale tale, poți ajunge la cele mai neașteptate și inovative idei. Caută în permanență persoane care provin din domenii de activitate diferite, care au o educație diferită de a ta și află care sunt opiniile lor despre diferitele probleme actuale. Discuțiile purtate cu oamenii care îți seamănă considerabil de mult în gândire nu vor face decât să îți consolideze punctele de vedere inițiale și să îți inducă o mentalitate inflexibilă. De aceea, sfaturile următoare pot fi extrem de eficiente în dezvoltarea gândirii și mentalității oricărui lider:

  1. Fii extrem de deschis și sociabil.

Asigură-te că sentimentele pe care le trezești în oamenii pe care i-ai cunoscut recent nu sunt unele de frică sau anxietate, ci de comort și sinceritate. Încurajează-i pe ceilalți, nu doar prin vorbe, ci și prin acțiunile tale, că ceea ce vrei să auzi din partea lor sunt opiniile lor sincere. Cere feedback, fără să îți fie teamă că vei părea nesigur pe tine și, astfel, vei avea acces la mult mai multe perspective.


Citește și Algoritmul pentru inovație


  1. Caută mentori.

Mereu ar trebui să ai acces la persoane care a o experiență bogată și un set de abilități diferiet de ale tale. Mentorii care îndeplinesc aceste criterii reprezintă una dintre cele mai importante atuuri pe care le poate avea un lider.

  1. Implică-ți angajații în deciziile organizaționale.

Fă o rutină din a te întâlni cu echipa ta cu scopul de a examina provocările actuale cu care se confruntă întreaga companie. Nu este deloc dificil să asculți și să iei în considerare fiecare opinie prezentată, mai ales în cazul organizațiilor mici și medii. Astfel, nu doar că poți găsi soluții la care nu te-ai fi gândit vreodată, ci o să obții, pe deasupra, respectul și încrederea angajaților tăi.

  1. Întreabă-i pe experți.

Consultanții sunt o altă sursă ideală pentru perspective și idei noi. Datorită experienței lor din trecut, există o șansă foarte mare ca aceștia să fi întâlnit situații asemănătoare cu cea în care vă aflați și să cunoască soluțiile care au funcționat în cazurile respective.

Dezvoltarea obiceiului de a solicita în mod constant perspective exterioare poate duce la rezultate de business incredibile, atât timp cât ești dispus să asculți și să îți schimbi opiniile. Este foarte ușor, tot ce trebuie să faci este să renunți la ego și să profiți, în sfârșit, de cunoașterea și experiența celor din jur.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursă:
https://www.inc.com

Conferința Great People Inside “HR Mastery in the Digital Era”, 10-11 octombrie 2018, Hotel Kronwell, Brașov, România

0

S-a dat startul înscrierilor pentru Conferința Great People Inside: HR Mastery in the Digital Era, singurul eveniment internațional de resurse umane care s-a desfășurat timp de 15 ani consecutiv în România.

A patra revoluție industrială se află încă în stadiu incipient, o multitudine de procese HR fiind reevaluate sau chiar reinventate. Departamentele de resurse umane și organizațiile se confruntă cu o provocare majoră în încercarea de a se adapta digitalizării, păstrându-și, în același timp, componenta creativă și inovativă. Principiile tradiționale de management și leadership nu au fost proiectate pentru această nouă eră digitală, iar, din acest motiv, suntem pe punctul de a redefini întregul concept de management al talentelor. Există o schimbare evidentă în privința produselor și serviciilor HR, majoritatea instrumentelor de performanță aflându-se într-o tranziție către Cloud.

Conferința Great People Inside: HR Mastery in the Digital Era, ce va avea loc pe 10 și 11 octombrie la Hotel Kronwell, Brașov, România, va genera discuții interesante și provocatoare despre amploarea schimbărilor tehnologice actuale, efectele acestora asupra locurilor de muncă și implicațiile pentru domeniul HR, angajați și organizații.

Un concept unic ce reunește reprezentanți ai mediului de afaceri, antreprenori, manageri, specialiști și cercetători din domeniul resurselor umane din toate industriile, psihologi, reprezentanți ai Camerelor de Comerț, ai autorităților centrale și locale, ai marilor companii de consultanță, precum și experți cu renume internațional din Statele Unite ale AmericiiCanadaRepublica CehăItaliaSpania și Lituania.

Programul de două zile combină în mod interesant prezentări tematice, conversații îndrăznețe și discuții de grup, cu scopul de a descoperi tehnicile, strategiile și practicile ce vor defini succesul în viitorul apropiat, eliminând incertitudinile unui astfel de moment de tranziție și pregătindu-vă pentru schimbările rapide ce au loc pe piața muncii.​

Un eveniment dedicat împărtășirii de idei, inspirație și informație despre viitorul muncii.

Pentru mai multe detalii, vă rugăm accesați site-ul conferinței.

Cum să faceți o primă impresie bună cu ajutorul limbajului nonverbal

0

Tuturor ne face plăcere să facem o primă impresie pozitivă. Și fiecare dintre noi cunoaște câteva simple metode de a se face mai plăcut: contactul vizual, zâmbetul, adresarea întrebărilor, ascultarea cu atenție, etc..

Surprinzător, cercetările au descoperit un nou element care ne face mult mai plăcuți în ochii celorlalți: încrederea că veți reuși să vă faceți plăcuți.

Știți ce aveți de făcut, dar cum puteți cunoaște dacă veți reuși să faceți o primă impresie pozitivă? De unde știți că oamenii pe care îi veți întâlni – într-un context social sau profesional – vă vor percepe drept prietenoși și își vor face o părere bună despre voi?

Desigur, vă puteți lua după cuvintele lor, dar trebuie să acceptați faptul că noi, oamenii, suntem foarte buni la mascarea propriilor sentimente, chiar și doar pentru a fi politicoși.

Potrivit unei noi metaanalize bazate pe mai mult de 50 de studii diferite care ”investighează relația dintre capacitatea de autoevaluare a atracției interpersonale și realitate” – aceste cinci semnale nonverbale indică dacă ați reușit să formați o conexiune cu cineva:

  • Zâmbetul
  • Menținerea contactului vizual
  • Râsul
  • Inițierea unor noi subiecte de conversație
  • Păstrarea unei proximități fizice
  • Imitarea (inconștientă) a gesturilor nonverbale

Partea legată de imitarea gesturilor vi se poate părea puțin ciudată, dar cercetările au demonstrat că acest fenomen inconștient(sau, în unele cazuri, chiar conștient) exprimă faptul că înțelegem, cel puțin parțial, emoțiile celorlalți. Din moment ce aproape toate emoțiile noastre sunt exprimate prin mijloace nonverbale, copierea acelor forme de exprimare ne afectează chiar și propriile emoții.

Pe scurt, imitarea limbajului nonverbal indică înțelegerea a ceea ce simte partenerul de conversație. Și dacă vă doriți să folosiți puterea limbajului nonverval în avantajul vostru, puteți imita subtil și conștient formele de exprimare ale persoanei pe care care vă doriți să o convingeți că interacțiunea dintre voi a fost una pozitivă.


Citește și Sfaturile biologiei evoluționiste pentru depășirea dependenței de smartphone-uri


Atunci când întâlniți pe cineva, asigurați-vă că trimiteți semnalele potrivite. Limbajul nonverbal este o parte importantă a personalității voastre. Exista șanse mare să nu fiți nici măcar conștienți de felul în care stați, vă așezați sau vă mișcați. Totuși, ar trebui să acordați mai multă atenție acestor elemente, deoarece oamenii percep inconștient astfel de detalii și își fac o părere despre voi pe baza lor.

Și, chiar dacă nu credeți asta, exact la fel faceți și voi – percepeți inconștient semnalele nonverbale ale celorlalți. Gesturile și postura au un impact considerabil asupra felului în care îi judecați pe oameni.

Aproape tuturor ne sunt simpatice persoanele care au o părere bună despre noi. Dacă le arătați, subtil, celorlalți că sunteți entuziasmați să îi întâlniți, ei își vor face aproape instantaneu o părere bună despre voi.

Zâmbiți, mențineți contactul vizual, râdeți și dezvoltați conversațiile. Toată lumea va avea de câștigat.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursă:
https://www.inc.com

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter