Ce anume contribuie la nivelul ridicat de stres la locul de muncă, puternic corelat cu nemulțumirile legate de job și chiar cu demisia?

Porivit unei cercetări realizate de către Mental Health America și publicat în Workplace Health Survey, o problemă universală pe care organizațiile ar trebui să o rezolve poate fi rezumată într-o simplă frază:

Lipsa sprijinului și nerecunoașterea meritelor.

Mai mult de 17.000 de angajați din 19 industrii americane au fost evaluați în privința culturii organizaționale, a stresului ocupațional și a sănătății mintale.

Poate deloc surprinzător, acesta a fost încă un studiu ce a confirmat importanța luării în calcul a emoțiilor umane în cadrul locului de muncă – este o avertizare sau, mai degrabă, o recomandare pentru angajatori: pentru a reuși, trebuie ca munca să devină ceva mult mai uman.

Peste 70% dintre participanții la studiu au afirmat că ”ori își caută în mod activ un nou loc de muncă, ori se gândesc la asta destul de des.” Câteva dintre cele mai interesante concluzii ale studiului sunt:

  • Doar 21% dintre respondenți au considerat că sunt plătiți pe măsura meritelor
  • 77% dintre respondenți cred că meritele angajaților de top nu sunt recunoscute
  • 65% dintre angajați au spus că se simt izolați la locul de muncă din cauza unui mediu ostil și rece

Din moment ce ne apropiem de sezonul sărbătorilor, companiile trebuie să ia în considerare ideea de a le oferi angajaților mult mai multe practici diverse ce îi vor încuraja și le vor garanta că meritele sunt cu adevărat recunoscute. Posibilitățile sunt nenumărate: bonusuri diferențiate pe baza meritelor și reușitelor adunate de-a lungul anului, o listă mai mare de beneficii sau, poate, un masa la birou înainte de vacanță. Noi, în cadrul Great People Inside România, am organizat, printre altele, un teambuilding la munte unde am desfășurat multiple activități de grup, inclusiv o petrecere de sfârșit de an.

Acesta este doar un exemplu, ideile sunt aproape infinite și orice manager se poate gândi la o modalitate de a-și răsplăti angajații care să fie adaptată propriei companii și dorințelor acestora.

Momentan, putem doar să sperăm că această strategie va fi din ce în ce mai adoptată în 2019 și mai departe.

 

Surse:
Inc.com
mentalhealthamerica.net