marți, mai 13, 2025
Acasă Blog Pagina 7

6 tendințe cheie care vor schimba modul în care faceți afaceri

0
tendinte blog Doru Dima

Nu există nicio îndoială că, pe măsură ce economia trece printr-o nouă schimbare seismică, antreprenorii vor căuta să înființeze noi afaceri, iar cei care sunt deja în afaceri vor căuta să își transforme afacerile pentru a face față oportunităților care se ivesc.

Rata de înființare a noilor întreprinderi a explodat în timpul pandemiei. Antreprenorii au reacționat la oportunitățile imense pe care le vedeau în timp ce economia trecea printr-o schimbare seismică. Recent, Banca Mondială a anunțat că intrăm într-o perioadă de stagflație în stilul anilor 1970, cu o creștere stagnantă și o inflație ridicată. Cei care cunosc istoria afacerilor știu că multe companii mari au apărut din crize economice. Nu există nicio îndoială că, pe măsură ce economia trece printr-o nouă schimbare seismică, antreprenorii vor căuta să înființeze noi afaceri, iar cei care sunt deja în afaceri vor căuta să și le transforme pe ale lor pentru a face față oportunităților care se ivesc. Iată șase tendințe cheie care vor modela viitorul afacerilor.

Ascensiunea milenialilor

Milenialii au devenit cea mai mare generație în viață din Statele Unite. Companiile care doresc să fie jucători importanți în peisajul economic de mâine, trebuie să câștige cu millennials. Potrivit unui raport realizat de McKinsey & Company, milenialii cheltuiesc 1.000 de miliarde de dolari pe an și se vor lăuda cu un venit de 8.300 de miliarde de dolari până în 2025, față de 6.400 de miliarde de dolari pentru Generația X și 1.100 de miliarde de dolari pentru Baby Boomers.

Întreprinderile trebuie să se adapteze la gusturile, obiceiurile și valorile milenialilor dacă vor să aibă succes. De asemenea, acestea trebuie să își adapteze strategiile în funcție de câștigarea segmentului de mileniali potrivit pentru afacerea lor.

Câștigarea milenialilor nu se referă doar la crearea și păstrarea clienților, ci și la angajarea de angajați mileniali. Așadar, platformele de social media, școlile și trainingurile trebuie folosite nu doar pentru a crea și păstra clienții, ci și pentru a atrage talentele milenialilor.

O forță de muncă mai exigentă

Populația crește într-un ritm din ce în ce mai lent, iar odată cu pensionarea generației Baby Boomers, bazinul de forță de muncă va fi din ce în ce mai mic. Impactul unui bazin de forță de muncă în scădere transferă mai multă putere către lucrători. Am văzut deja cum firmele tratează munca la distanță ca pe un nou bonus de angajare. Marea demisie a micșorat și mai mult bazinul de forță de muncă, deoarece lucrătorii au decis să își deschidă propriile afaceri. Companiile sunt supuse unei presiuni imense pentru a-și ajusta compensațiile, orele de lucru și modelele de lucru pentru a rămâne atractive pentru lucrători.

Vedem companii care se luptă cu modul de integrare a modelelor de lucru la distanță și hibride în afacerile lor. Nu toate companiile pot trece la munca la distanță sau hibridă. Cu toate acestea, succesul unor companii precum Dropbox, Twitter și Slack arată că este posibil să se construiască o firmă mare și de succes cu lucrători la distanță. Acolo unde pot, lucrătorii vor alege companiile care oferă acest lucru. Acest lucru este cu atât mai important cu cât oamenii migrează departe de orașe în căutarea unor condiții de trai mai bune și mai puțin costisitoare.

Marea demisie a arătat, de asemenea, că mulți lucrători au simțit că sunt prost plătiți. Acest lucru a pus presiune asupra întreprinderilor pentru a oferi pachete de compensații mai bune. Cu toate acestea, o remunerare mai bună nu este singura formă de compensare pe care o caută oamenii: Lucrătorii doresc un echilibru mai bun între viața profesională și cea privată.

O populație mai diversă

Milenialii reprezintă cea mai diversă categorie demografică din SUA, atât din cauza imigrației, cât și a creșterii populațiilor minoritare.

Întreprinderile vor trebui să învețe limbajele culturale ale comunităților pe care încearcă să le vizeze. Cercetările efectuate de Erin Meyer arată câștigurile pe care le poate obține o companie dacă investește capital pentru a înțelege cum să navigheze pe câmpul minat cultural. Dacă nu reușiți să înțelegeți unde se situează angajații și comunitățile țintă pe o hartă culturală, puteți eșua în a gestiona eficient sau în a crea și păstra eficient un client sau în a atrage angajați.

Capacitatea de a comunica între culturi este un instrument din ce în ce mai important pentru manageri. Companii precum Netflix au investit masiv în instruirea managerilor și a personalului lor în funcție de hărțile culturale pentru a fi mai eficienți.

Creșterea numărului de platforme

Platformele sunt piețe online care pun în legătură consumatorii cu furnizorii. Gândiți-vă la Airbnb, Uber și Amazon. Marile afaceri de astăzi sunt mediate de internet și fac să se potrivească cererea și oferta în moduri foarte asemănătoare.

Software-ul a devorat practic toate tipurile de afaceri din lume. Dacă afacerea dvs. vrea să reușească în această nouă eră, trebuie să fie și ea mediată prin internet și software. Aceasta merge dincolo de a avea o prezență online – în acest ritm, a nu avea o prezență online este anormal -, de a îmbunătăți optimizarea motoarelor de căutare (SEO) sau chiar de a deveni o companie care măsoară și încearcă să îmbunătățească totul. Trebuie să vă reimaginați afacerea și să o perturbați pentru a ține pasul.

Inteligența artificială devorează lumea

Nu numai că software-ul mănâncă lumea de peste un deceniu, dar și inteligența artificială a început să mănânce lumea, perturbând nenumărate afaceri. Poate că nu vă dați seama, dar sunteți în mod constant în contact cu o formă de inteligență artificială. Orice sarcină care poate fi automatizată ar trebui să fie automatizată, iar AI este modul în care.

Pentru a vă îndrepta afacerea pe calea automatizării, trebuie mai întâi să înțelegeți procesele care conduc afacerea și să stabiliți care sunt aspectele care pot fi automatizate. Prin cartografierea și analizarea proceselor, puteți găsi apoi tehnologiile de care aveți nevoie pentru a vă transforma afacerea.

Este important să vă implicați angajații, deoarece aceștia au o înțelegere profundă a sarcinilor care pot fi automatizate. Dacă nu vă implicați cu ei, este posibil ca aceștia să nu considere că soluțiile dvs. sunt utile, ceea ce face ca întregul proces să fie o greșeală.

Apariția Big Data

Datele sunt petrolul de astăzi. Aceasta este o funcție a importanței internetului și a software-ului. Internetul colectează și propagă în mod natural date. Întreprinderile care reușesc să scoată cu succes informații utile din volumele de date pe care sistemele lor le creează în mod natural pot obține o valoare enormă din aceste date, în special în ceea ce privește prezicerea tendințelor viitoare ale afacerii.

Datele vă pot ajuta afacerea să vă înțeleagă mai bine clienții, să personalizați ofertele pentru acei clienți și să devină mai eficientă. Nicio afacere nu poate avea succes fără un fel de politică pentru a maximiza utilizarea datelor sale.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

5 obiceiuri de autoîngrijire ale fiecărui antreprenor de succes

0
ingrijire antreprenor blog Doru Dima

Este timpul să adopți o abordare radicală față de îngrijirea de sine. Îmbunătățirea obiceiurilor tale îți poate spori semnificativ succesul.

A fi antreprenor poate fi interesant, motivant, avantajos din punct de vedere financiar și satisfăcător din punct de vedere personal. Poate fi, de asemenea, stresant și solicitant din punct de vedere emoțional, deoarece fiecare zi prezintă multe obstacole de depășit. Fără o concentrare solidă asupra sănătății și a stării de bine, viziunea unui antreprenor poate deveni distorsionată, ceea ce face ca obiectivele sale să fie mai greu de atins. Antreprenorii se luptă cu o încărcătură de stres mai mare decât majoritatea oamenilor și se pot simți rapid copleșiți.

Fie că gestionați un magazin de cărămidă și mortar, fie că oferiți un serviciu unui flux constant de clienți sau găzduiți un podcast popular, prioritizarea îngrijirii de sine poate fi o parte importantă a navigării pe apele antreprenoriale spre succes.

Antreprenorii pot prioritiza adesea arderea lumânării la ambele capete în detrimentul grijii pentru ei înșiși. A face un singur lucru pentru îngrijirea de sine poate contribui la creșterea productivității pe termen lung și vă poate ajuta să vă simțiți mai împlinit în ceea ce privește calea profesională aleasă. Iată câteva obiceiuri excelente de autoîngrijire pe care să le dezvoltați în timp ce vă conduceți imperiul.

1. Hrănește-ți corpul cu un combustibil bun

A avea energia și rezistența necesare pentru a conduce o afacere începe cu alimentarea corpului tău cu alimente sănătoase, odihnă și exerciții fizice. Persoanele care lucrează pe cont propriu stau adesea până târziu și lucrează până la miezul nopții pentru a-și transforma visele în realitate. Această înclinație spre surmenaj poate duce la a mânca orice este disponibil și la a face alegeri alimentare care nu vă hrănesc corpul. Chiar dacă nu sunteți gata să renunțați la nopțile târzii și la orele lungi de lucru, concentrarea pe o dietă echilibrată va face diferența. O soluție în acest sens poate fi un serviciu de livrare a meselor care porționează ingredientele diferitelor mese sau un serviciu care vă permite să încălziți și să mâncați. Hidratarea organismului este la fel de importantă, așa că țineți o cană cu apă la birou!

2. Fă din somn o prioritate

După cum am menționat, antreprenorii sunt renumiți pentru faptul că preced somnul în favoarea creării de idei și a dezvoltării afacerii. A avea o oră de culcare și un program de somn consistent va stimula în cele din urmă productivitatea, va permite mai mult spațiu în minte pentru creativitate și va fi benefic pentru sănătatea generală. CDC a declarat că 1 din 3 adulți nu dorm suficient pe noapte. Adultul mediu ar trebui să facă din 7 ore de somn pe noapte un obiectiv comun. Să te odihnești pare un lucru evident, însă atât de mulți antreprenori nu reușesc să se deconecteze. Mentalitatea de “încă un e-mail” sau “hustle-mode” poate însemna adesea că odihna este compromisă. Odată ce vă dezvoltați un ciclu de somn regulat, știți și de cât de mult somn aveți nevoie. Odihna nu este deloc dificilă – ceea ce este dificil este să ne dăm nouă înșine permisiunea de a ne odihni.

3. Stabiliți limite ferme în afaceri

Atunci când îți construiești afacerea, poți fi tentat să răspunzi la telefoane la orice oră din zi, să răspunzi imediat la e-mailuri și să fii disponibil în mod constant, în special pentru clienții și echipa ta. Cu toate acestea, a nu avea limite poate însemna modele de somn întrerupte, oboseală și alegeri proaste în ceea ce privește alimentația. Iar următorul lucru pe care îl știi este că epuizarea bate la ușa ta.

Există o credință printre cei care nu sunt antreprenori că în afaceri îți faci propriile reguli și că poți face ce vrei, îți stabilești propriul timp și libertatea. Deși există un oarecare adevăr în această afirmație, afacerile și antreprenorii construiesc aceste afaceri pentru a răspunde nevoilor clienților lor sau pentru a rezolva probleme. Comunicarea către clienți a orelor de lucru pe care le-ați stabilit și a faptului că sunteți “disponibil pentru apeluri” este o piatră de temelie esențială pentru succesul dumneavoastră. Un sfat care mi-a fost de ajutor este să îmi pun orele de răspuns în semnătura mea de e-mail.

4. Luați-vă pauze regulate

Este posibil să fi observat o temă cu aceste sfaturi de autoîngrijire: este un fapt simplu că antreprenorii tind să se suprasolicite. Chiar dacă trebuie să te forțezi să te îndepărtezi de muncă, fă-ți o prioritate din a lua mici pauze atunci când este posibil, chiar dacă este vorba doar de a sta afară și de a te bucura de o zi frumoasă. Tiparul te întrerupe din a fi în fața unui ecran, gândindu-te la un proces, rezolvând o problemă sau cheltuind energie la un apel este o reîncărcare.

5. Externalizează sarcinile

O mare parte din îngrijirea de sine este să știi când să spui “nu” și să știi ce muncă este mai bine delegată altora. Putem avea un mod prestabilit de a dori să facem lucrurile și așteptări despre cum ar trebui să fie. Dar cu cât îți permiți să reflectezi mai mult asupra zonei tale, cu atât mai mult poți aduce mai mult la masă.

Ce înseamnă autoîngrijire astăzi?

Definiția îngrijirii de sine este în continuă schimbare. La un moment dat, ea evoca viziuni de castraveți peste ochi și băi cu spumă. Astăzi, însă, îngrijirea de sine poate include orice acțiune care ajută o persoană să se reorienteze, să se odihnească și să se reîncarce. Activități precum yoga, meditația, atletismul, activitățile artistice și chiar și timpul petrecut cu prietenii ar putea fi incluse în categoria autoîngrijire.

Îngrijirea de sine a fost un cuvânt la modă în ultima vreme, dar acest lucru nu denigrează importanța sa, în special pentru antreprenori. Construirea și extinderea unei afaceri este o provocare formidabilă. Cei care sunt bine odihniți, bine hrăniți și concentrați asupra importanței bunăstării sunt bine pregătiți pentru a face față acestei provocări.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

Liderii buni își tratează angajații ca pe niște directori executivi

0
angajati ca CEO blog Doru Dima

În ciuda scăderii numărului de angajați, companiile care acordă prioritate oamenilor ar trebui să se adapteze la o nouă realitate în care lucrătorii de linie sunt adevărații manageri de afaceri.

Companiile și noii angajați trebuie să-și amintească faptul că afacerile sunt o stradă cu două sensuri. Întreprinderile nu pot pur și simplu să angajeze și să păstreze pe oricine va rămâne, în detrimentul experienței clienților, deoarece angajații reprezintă managementul adecvat al oricărei afaceri.

Deși angajații nu sunt de neînlocuit, ei sunt esențiali pentru sănătatea și succesul unei companii, iar companiile ar trebui să reacționeze chiar acum. Într-o epocă în care angajații par să dețină toată puterea, este important să prioritizăm nevoile și obiectivele lor.

Iată cum arată atunci când angajații dețin puterea

Companiile încă mai cred că trebuie să aleagă între a prioritiza clienții și angajații, dar uită că o experiență puternică pentru clienți începe cu o abordare bazată pe angajați. Din perspectiva afacerilor, o experiență excelentă a angajaților generează venituri.

Pandemia i-a forțat pe angajatori să acorde prioritate clienților în detrimentul angajaților de linie, deoarece prima prioritate a întreprinderilor a fost asigurarea succesului pe termen lung. Cu toate acestea, în economia gigant, lucrătorii se luptă cu nesiguranța lucrătorilor și cu lipsa drepturilor fundamentale de muncă cu garanții.

Tendința actuală este ca angajații să aleagă compania, ceea ce obligă companiile să se simtă presate să “dea tot ce au mai bun”, datorită Marii Demisii. Să sperăm că situația lucrătorilor pentru angajații de linie se va îmbunătăți datorită acestei presiuni.

Companiile uită că angajații și managerii sunt în tranșee mai mult decât orice CEO sau top manager. Ei se ocupă mai îndeaproape de rutina zilnică, așa că au un ochi mai bun pentru ceea ce au nevoie echipele lor. Se numea paradoxul din prima linie: angajații din prima linie sunt adesea primii care simt schimbările iminente, dar sunt ultimii care se fac auziți în cadrul unei organizații.

Da, managementul și fondatorii joacă un rol esențial în succesul unei companii, dar tratarea angajaților ca pe un mijloc pentru un scop este dăunătoare. Așa cum multe industrii descoperă odată cu acest deficit de forță de muncă, au nevoie de această așa-numită forță de muncă “de unică folosință” mult mai mult decât își dau seama.

Din nou, totul ține de echilibru. Este posibil să împuterniciți lucrătorii de linie fără a diminua valoarea și profiturile unei afaceri. Chiar și din punct de vedere pur comercial, este mai bine să dezvolți și să menții o echipă stabilă decât să te ocupi de muncitori.

Iată patru moduri în care afacerea dvs. se poate adapta la acest climat de schimbare a angajaților.

1. Creați o mentalitate pozitivă

Tratați-vă echipa cu o mentalitate cu adevărat centrată pe oameni. Oferiți cursuri de formare la locul de muncă, căutați să promovați din interior și puneți puternic accentul pe o atmosferă de echipă în care toți suntem construiți împreună.

Tratarea angajaților ca pe niște roboți sau obiecte de unică folosință care trebuie consumate și înlocuite este o greșeală. Timp de mulți ani aceasta a fost norma, iar pandemia a adus în sfârșit aceste practici dăunătoare în lumina reflectoarelor.

2. Credeți în oamenii dumneavoastră și lăsați-i să crească

Să crezi în angajații tăi este esențial pentru succes, mai ales dacă conduci un startup aflat într-o fază de creștere rapidă. Acest lucru înseamnă că promovările ar trebui să aibă loc rapid. Angajați oameni cu background-uri variate și urați-le bun venit în echipa dvs. De exemplu, am angajat atât o cântăreață de operă de succes, cât și o persoană care a fost anterior o persoană fără adăpost; ambele au fost atuuri extraordinare pentru misiunea noastră!

3. Colectarea de informații

Best Buy le-a cerut angajaților săi din prima linie să prognozeze modul în care anumite evenimente vor afecta vânzările cu amănuntul. Previziunile colective ale angajaților din prima linie sunt adesea mai precise decât previziunile oficiale.

Cereți echipei dvs. să aducă idei și lăsați-o să inițieze discuții și inovații. Dar nu uitați că acest lucru va fi în pierdere dacă nu se simt valorizați și împuterniciți. De exemplu, ștampila pentru pungi de la Food Rocket a fost realizată manual de un angajat. Un alt membru al echipei a luat inițiativa de a crea premii, programe de bonusuri și salarii pentru a recunoaște și recompensa lucrătorii harnici.

4. Înlăturați limitele

În cele din urmă, este de datoria directorului general și a conducerii superioare să fie abordabili și întotdeauna disponibili pentru fiecare persoană din companie. Conducerea nu este un supervizor înalt; ei fac parte din aceeași echipă ca toți ceilalți.

Eu le spun echipei mele că nu este doar o slujbă. Dacă vor să își însușească rolul, au acces la cursuri de formare care îi vor ajuta în toate demersurile viitoare.

A-ți trata angajații de linie ca pe un manager înseamnă să le oferi același nivel de acces la tine. Accesul este puternic; vă ajută echipa să simtă că gândurile, opiniile și preocupările lor contează.

Mulți concurenți nu împărtășesc aceste opinii, dar cu toții sperăm să vedem că acest lucru se va schimba în viitor. Atunci când aveți grijă să angajați oameni care sunt inteligenți și ambițioși, este înțelept să îi faceți să simtă că pot contribui cu gânduri și idei și că pot fi recompensați pentru eforturile lor.

În cele din urmă, concluzia pentru directorii executivi și pentru managementul de vârf este că este perfect normal ca angajații de linie să aibă putere la locul de muncă. Este de preferat, mai ales în economia actuală. Implică-ți echipa în afaceri, dă-le putere lucrătorilor tăi să simtă că sunt importanți și nu uita că toată lumea are o măsură egală de măreție cu care să contribuie la afacerea ta.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

20 de semne ale excelenței în leadership

0
leadership blog Doru Dima

Există numeroase discuții despre cele mai bune stiluri de autoritate și despre cum să le imiți, dar mult mai puține despre atributele mai nuanțate ale unui leadership excelent… până acum.

În funcție de cărțile sau articolele pe care le citiți, există mai mult de douăzeci de stiluri de leadership diferite. Un lider autocratic, de exemplu, este, în general, un decident unilateral, în timp ce unul democratic încurajează contribuția înainte de a lua decizii. Un stil delegativ, între timp, atribuie responsabilitatea și luarea deciziilor altor manageri. Dar, ca în cazul majorității lucrurilor din viață, stilul nu este nici pe departe la fel de important ca substanța. Așadar, fie că aspirați să fiți o persoană cu autoritate sau sunteți deja, iată 20 de atribute pe care le înglobează cei mari.

1. Compasiune și empatie: Atunci când un lider demonstrează aceste calități, el câștigă respectul și loialitatea celor din jur: este atât de simplu.

2. Accentul pe comunicarea deschisă: Liderii ar trebui să se asigure că angajații au o voce și o platformă pentru a-și exprima gândurile.

3. Articulează așteptări clare: O persoană cu autoritate are responsabilitatea de a exprima așteptările într-o manieră pe care angajații să o poată urma, precum și de a evalua periodic procesul și progresul.

4. Învață întotdeauna: Cei mai mulți dintre marii membri ai personalului se fac. Un mare manager recunoaște că un aspect critic al muncii sale este de a învăța și de a crește baza de cunoștințe a angajaților. Gândiți-vă la acest lucru ca la o activitate bancară: Puteți fie să băgați bani într-un cont de economii și să îi vedeți cum cresc încet, fie să investiți și să îi vedeți cum cresc exponențial mai repede.

5. Îi inspiră pe ceilalți: Inspirația înseamnă să generezi creativitate, loialitate, dedicare și orice alt atribut pozitiv pe care ne dorim să îl aibă angajații.

6. Conduce prin exemplu: Orice persoană aflată într-o poziție de autoritate ar trebui să se supună la aceleași așteptări la care îi supune pe ceilalți.

7. Îmbrățișează oportunitățile: Schimbarea și provocările pot fi văzute ca fiind problematice, dar un lider capabil le îmbrățișează ca pe niște oportunități de a se adapta, de a învăța și de a crește.

8. Promovează creativitatea: Angajații posedă în mod inevitabil resurse de capabilitate dincolo de sarcinile care le sunt atribuite. Fiecare dintre ei are capacitatea de a aduce noi perspective și idei, așa că încurajați acest lucru.

9. Încurajează feedback-ul: Toți liderii au, în general, ultimul cuvânt, dar cei mari solicită și ascultă feedback-ul și îl iau în considerare înainte de a acționa.

10. Dă putere celorlalți: Cel mai bun mod de a crește cu succes este de a-i încuraja pe ceilalți să contribuie în mod constructiv – de a încredința în mod liber membrilor personalului sarcini importante și de a solicita inovații din partea acestora.

11. Oferă transparență: Indiferent dacă ceea ce trebuie spus este bun sau rău, un lider oferă claritate în comunicare, ceea ce generează încredere și loialitate și reduce stresul.

12. Își asumă responsabilitatea: Nimeni nu este perfect și nimeni nu ar trebui să se aștepte la perfecțiune de la ceilalți. O parte din a fi o figură de autoritate câștigătoare este asumarea greșelilor.

13. Este autentic: Cei mai mulți oameni nu vor să se simtă condescendenți sau lingușitori. Fii tu însuți și fii autentic și îi vei inspira și pe alții să facă la fel.

14. Recunoaște efortul și rezultatele: Recunoașterea este un instrument puternic: Transmite mesajul că vezi și apreciezi acțiunile celor din jurul tău. Fiecare angajat este valoros, da, dar fiecăruia dintre ei trebuie să i se spună exact de ce.

15. Este loial: De la cifra de afaceri la productivitate (sau lipsa lor), loialitatea se manifestă în multe feluri, iar cea mai bună modalitate de a o încuraja este să o demonstrezi.

16. Recompensează excelența: Munca la superlativ ar trebui să fie o ștachetă înaltă, nu ușor de atins, iar pentru cei care reușesc să o atingă, ar trebui să existe o recompensă adecvată.

17. Participă la succes: Fie prin împărțirea profitului, avansarea în carieră sau alte bonusuri sau oportunități, atunci când o companie cunoaște succesul, ar trebui să îl împartă cu persoanele responsabile pentru că l-au făcut posibil.

18. Evită distragerile: Un mare lider are viziunea, misiunea și valorile care ajută la definirea unei companii. Dacă ceva nu se aliniază sau descurajează de la aceste principii, ar trebui să fie înlăturat sau evitat.

19. Ascultă și observă în mod activ: Învățăm privind și ascultând, nu vorbind și dirijând. Fă-ți timp în fiecare zi pentru a-ți acorda aceste antene manageriale.

20. Cere ajutor: Probabil că nu există o modalitate mai bună de a face pe cineva să se simtă valorizat și apreciat decât să-i ceri ajutorul. Umilința ta ca lider în a face acest lucru va fi răsplătită de zece ori. La urma urmei, un mare leadership nu este inerent tuturor și nu ar trebui să se limiteze la cei cu putere; este un proces care poate și trebuie cultivat.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

Conferința Great People Inside – “Evolving HR” s-a încheiat

0
Doru Dima - CEO Great People Inside Romania
Doru Dima - CEO Great People Inside Romania in cadrul conferintei Evolving HR

Teoria „supraviețuirii celui mai adaptat” a lui Charles Darwin nu se limitează la lumea biologică și la evoluția speciilor, ci mai degrabă ar putea fi considerată o lege generală atunci când vine vorba de orice lucru care implică competiție; dacă luăm acest lucru în considerare, atunci ar trebui să ne întrebăm: există ceva mai competitiv decât lumea afacerilor în lupta sa acerbă pentru talente?

În mediul de afaceri actual, în condițiile în care digitalizarea are un impact asupra regulilor tradiționale de afaceri, nevoia unei forțe de muncă agile, receptive și care se poate adapta nu a fost niciodată mai mare.

Mediul talentelor generează în prezent cea mai mare destabilizare pe care a cunoscut-o vreodată mediul de afaceri – angajații se simt împuterniciți și dețin controlul pentru a decide cum, când și unde lucrează, la ce lucrează și dacă doresc să se implice sau nu în anumite companii.

De asemena, au avut loc discuții interesante și provocatoare privind modul în care pandemia, digitalizarea accelerată, lucrul de acasă și investițiile organizațiilor în capitalul uman schimbă profund practicile de management al resurselor umane și modul în care angajații sunt percepuți într-o organizație, aceștia nemaifiind considerați o simplă resursă ci sunt priviți din perspectiva potențialului lor uman.

Toate aceste subiecte, dar și multe altele, au fost dezbătute în cadrul Conferinței Great People Inside “Evolving HR” ce a avut loc în perioada  25-26 mai 2022 la Qosmo Hotel, Brașov.

Evenimentul aflat la cea a XVII-a ediție este cel mai prestigios eveniment de resurse umane din Romania și a reunit peste 300 de participanți, printre care manageri și specialiști în resurse umane din toate industriile, psihologi, antreprenori, oameni de afaceri, reprezentanți ai marilor companii de consultanță, lideri ai asociațiilor din diverse sectoare economice precum și speakeri de renume internațional din Italia, Canada, Malaezia, Marea Britanie, Statele Unite ale Americii.

În deschiderea conferinței, Doru DimaCEO Great People Inside România, a vorbit despre importanța schimbării stilului de lucru în organizații și a modalității în care ne raportăm la oameni ca urmare a intensificării la nivel global a concurenței pentru talente și despre necesitatea unei abordări personalizate care să răspundă nevoilor individului, nu ale grupului.

S-a discutat, de asemenea, despre cum acționează emoțiile asupra comportamentului angajaților, de ce este nevoie de leadership pentru baza piramidei, despre noile modalități de recrutare, despre retenția angajaților,  care sunt cele mai noi tendințe ale beneficiilor extra salariale în România, ce tehnologii de HR vor fi folosite în viitor, ce instrumente de HR îmbunătățesc performanța.

În cadrul evenimentului s-au aflat nume cunoscute din domeniul HR și din mediul de business românesc, precum și KeyNote Speakeri recunoscuți la nivel internațional precum: Dr. Peter Chee, coach-ul numărul 1 în lume în inovare strategică și unul dintre cei mai buni executive coachi din lume și expert global în dezvoltarea leadershipului, cu peste 30 de ani de experiență în dezvoltarea liderilor din peste 80 de țări; Deiric McCann, Director al Genos Europe,  expert mondial în inteligență emoțională și mindfulness și un profesor acreditat și cu experiență; David Perry, renumitul expert internațional cu peste 30 de ani de experiență în recrutare și cu o rată de retenție a clienților de 99.54% – această rată de succes fiind unul dintre motivele pentru care The Wall Street Journal l-a numit pe David “Rogue Recruiter”(recrutare prin metode creative și/sau neortodoxe); Enrico Banchi, International Keynote Speaker Urban Neuroscience Expert; Adrian Macias, Business Development Manager – Drillster; Mihai Găvan, Global Strategic Alliances Director – TotalSoft; Luminița Florea, Director People & Culture – Philip-Morris Romania; Florinda Golu, Conferenţiar universitar – Facultatea de Psihologie – Universitatea București; Codruț Nicolau, CEO – Edenred & Benefit Systems;  Aurelian Chitez, Sales Director – Romanian Software; Desiree Diaconescu, Vice President Human Resources – Tuborg România; Delia Iliasa, Managing Partner – SanoPass; Ionuț Gherle, CEO – UCMS by AROBS; Armina Dobrică, Corporate Wellness Consultant – AON România; Alexandru-Ene-Drăgan, Partner & Head of Compliance – Noerr; Gabriel Zgunea, CEO – Corporate Intelligence Agency; Adrian Măniuțiu, Fondator EM360 Group; Claire Schalenbourg, Executive Human Resources Director – BRD; Diana Zazula, HR Director – Polipol Mobilă; Stelian Bogza, Business Advisor; Alina Ștefan, CEO – Salarium; Claudiu Ilian, Director Commercial Operations – Philip-Morris Romania; Cristian Onețiu, Entrepreneur / Author / Investor; Simona Popovici,  HR Executive Director – Group Renault Romania; Bogdan Merfea, Social Banker Promoter & Board Member – Patria Bank; Mihail Pricop, Training Manager, Philosophical Counselor – Autonom; Ileana Alexandru, HR Vice President – Mega Image; Daiana Stoicescu, Master Certified Coach by ICF.

Evenimentul a fost moderat de Simona Țăranu, prezentator TV și Adrian Măniuțiu, Fondator EM360 Group.

Parteneri ai evenimentului: SanoPass, Dima Consulting Group, Kiss FM, Philip-Morris România, Tuborg, UCMS by AROBS, Noerr, Autonom, Edenred, Polipol, Salarium, Drillster, AON, Tchibo, Romanian Software, Maurer Imobiliare, TotalSoft, EximBank, Heidi Chocolat, Biologica Cosmetics, Target Executive Search, Kandia, KIRCHHOFF AUTOMOTIVE România, ICCO, Niran Cosmetics, Magnolia, Libris Șt.O.Iosif, Almdudler, Gyermelyi, Harmopan, AHK – Camera de Comerț și Industrie Româno- Germană și Camera de Comerț și Industrie Brașov.

Parteneri media ai evenimentului: EM360 Group, Grupul Iubim Brașovul, LEADERS, Metropola, Rentrop & Straton, Știre9, La Pas prin Brașov, Learn&Go, Oameni și Companii, 4Career, Prețul Zilei, Monitorul Expres, și PortalHR. Pentru mai multe detalii despre eveniment vă rugăm accesați: https://greatpeopleinside.com/conference2022/

Experți de renume internațional în domeniul HR, prezenți la Conferința Great People Inside Evolving HR, 25-26 mai 2022, Hotel Qosmo, Brașov România

0

Peste 16.0 miliarde de dolari au fost investiți în tehnologia resurselor umane din anul 2009 până în prezent, dintre care 6, 5 miliarde de dolari au fost investiți doar în ultimii doi ani. (Sursa: CB Insigts/cbinsights.com). Se preconizează că, în acest ritm, sectorul global de management al resurselor umane (HRM) va ajunge la 30 miliarde de dolari până în anul 2025.

Teoria „supraviețuirii celui mai adaptat” a lui Charles Darwin nu se limitează la lumea biologică și la evoluția speciilor, ci mai degrabă ar putea fi considerată o lege generală atunci când vine vorba de orice lucru care implică competiție; dacă luăm acest lucru în considerare, atunci ar trebui să ne întrebăm: există ceva mai competitiv decât lumea afacerilor în lupta sa acerbă pentru talente?

În mediul de afaceri actual, în condițiile în care digitalizarea are un impact asupra regulilor tradiționale de afaceri, nevoia unei forțe de muncă agile, receptive și care se poate adapta nu a fost niciodată mai mare.

Mediul talentelor generează în prezent cea mai mare destabilizare pe care a cunoscut-o vreodată mediul de afaceri – angajații se simt împuterniciți și dețin controlul pentru a decide cum, când și unde lucrează, la ce lucrează și dacă doresc să se implice sau nu în anumite companii.

Prin urmare, cum ne putem pregăti forța de muncă pentru viitor în era digitală?

Cum ne putem asigura că afacerile și angajații noștri sunt pregătiți să profite de ceea ce le oferă viitoarea lume a muncii?

Răspunsul la toate aceste întrebări dar și la multe altele îl puteți afla participând la Conferința Great People Inside “Evolving HR” ce va avea loc pe  25 și 26 mai 2022 la Hotel Qosmo Brașov.

Evenimentul aflat la cea de-a XVII-a ediție este cel mai prestigios eveniment de resurse umane din România și aduce experți de renume internațional din Italia, Canada, Malaezia, Marea Britanie, Statele Unite ale Americii dar și nume cunoscute din domeniul HR cu un background puternic în mediul de business românesc, antreprenori, inovatori ce creează viitorul muncii.

Printre keynote speakerii acestei ediții se vor afla nume celebre precum: Dr. Peter Chee, coach-ul numărul 1 în lume în inovare strategică și unul dintre cei mai buni executive coachi din lume și expert global în dezvoltarea leadershipului, cu peste 30 de ani de experiență în dezvoltarea liderilor din peste 80 de țări. Peter este mentor de rang înalt, coach și dezvoltator al programului Certified Coaching and Mentoring Professional (CCMP), acreditat și recunoscut de ICF (International Coach Federation). Este coautorul cărții „5 Levels of Mastery”alături de Dr. Marshall Goldsmith, coach-ul executiv numărul 1 în lume. Printre organizațiile pentru care a lucrat se numără: Intel, Citibank, Schneider, Chevron, OSRAM, AIA, Infineon, Mattel, Petron, Philips, ANZ Bank, First Solar, MSIG, Bangkok Bank, ThaiBev, DTAC -Telenor, Beiersdorf, Sandisk-Western Digital, Nestle, PepsiCo și Nike.

Deiric McCann, Director al Genos Europe, un lider mondial în evaluări și oferte educaționale de inteligență emoțională și mindfulness. Deiric este un expert mondial în inteligență emoțională și mindfulness și un profesor acreditat și cu experiență. Autor al mai multor cărți printre care și ‚Leadership Charisma’ acesta subliniază rolul esențial al angajării oamenilor pentru a obține succesul în afaceri; expertiza sa profesională constă în a ajuta clienții și partenerii să implementeze soluții bazate pe inteligență emoțională și mindfulness care oferă un randament al investițiilor (ROI) considerabil – lucru despre care vorbește în mod regulat în întreaga lume.

Pe lângă cele două nume mari care vin pentru prima dată la Conferința Great People Inside, unul dintre cei mai de succes speakeri ai edițiilor trecute revine în România, pentru a treia oară, la cererea expresă a publicului. David Perry, renumitul expert internațional cu peste 30 de ani de experiență în recrutare și cu o rată de retenție a clienților de 99.54%. Această rată de succes aproape perfectă este de 3 ori  mai bună decât media din industrie– acesta fiind unul dintre motivele pentru care The Wall Street Journal l-a numit pe David “Rogue Recruiter”(recrutare prin metode creative și/sau neortodoxe). David este co-autorul premiat al cărții “Executive Recruiting for Dummies”, “Hiring Greatness: How to Recruit Your Dream Team and Crush the Competition”precum și al “Gueriila Marketing for Job Hunters 3.0”și al altor patru cărți, acestea fiind traduse în 5 limbi de circulație internațională.

Faceți cunoștință cu liderii care nu doar gândesc soluții pentru schimbările ce ne așteaptă, dar pun și bazele viitorului încă de acum.

Parteneri ai evenimentului: SanoPass, Dima Consulting Group, Kiss FM, Philip-Morris International, Tuborg, Polipol Mobila, UCMS, Edenred, Salarium, Drillster, Noerr, Romanian Software, AON Romania, Maurer Imobiliare, Total Soft, Tchibo, Exim Bank, Autonom Rent A Car, Biologica Cosmetics, Kandia, Target Executive Search,  ICCO, Heidi Chocolat, Kirchhoff Automotive, Niran Cosmetics, Florăria Magnolia, Libris Șt.O.Iosif, Gyermelyi, Harmopan, Camera de Comerț și Industrie Brașov și AHK -Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană.

Parteneri media ai evenimentului: EM360 Group, Kiss FM, Grupul Iubim Brașovul, Oameni și Companii, Rentrop & Straton, Știre9, La Pas prin Brașov, Portal HR, Prețul Zilei, Monitorul Expres, Leaders,  4Career, Learn&Go, Metropola.

Pentru mai multe detalii despre eveniment vă rugăm accesați pagina:

https://greatpeopleinside.com/conference2022/ro

Persoană de contact: Vlad Matei –Specialist Comunicare și Relații Publice: vlad.matei@greatpeopleinside.com

www.greatpeopleinside.com

Motivul pentru care performanța organizației tale nu se ridică la nivelul așteptărilor? – Lipsa Clarității

0
lipsa claritate blog Doru Dima
Motivul pentru care performanța organizației tale nu se ridică la nivelul așteptărilor? - Lipsa Clarității

Claritatea este greu de găsit, însă este la mare căutare în organizațiile din ziua de azi. Iată cum să comunici mai bine cu echipa ta.

În ultimele două decenii, timpul pe care managerii și angajații îl petrec în activități de colaborare a crescut vertiginos, cu 50% sau chiar mai mult. Dar nu trebuie să confunzi această creștere cu o colaborare sănătoasă – e drum lung până va deveni realitate.

Mare parte din colaborarea din organizațiile actuale este ineficientă și nefuncțională. De altfel, 20 până la 35 la sută din colaborările cu valoare adăugată provin de la doar 3 până la 5 la sută dintre angajați, conform cercetărilor realizate de profesorul Rob Cross de la Babson College.

Având în vedere că organizațiile au o mulțime de probleme de colaborare, cum se corectează acestea? Ca lider, claritatea ar trebui să fie indicatorul de reper.

Claritatea este un precursor atât pentru o colaborare sănătoasă, cât și pentru o serie de alte rezultate organizaționale. Aceasta reprezintă unul dintre cei mai puternici indicatori ai succesului în organizațiile de astăzi, mai ales că acestea din urmă devin din ce în ce mai distribuite.

Există trei factori de bază ai clarității. În calitate de lider, este important să înțelegi – și să fii capabil să măsori – acești factori cheie.

Stabilește o conectivitate

Conectivitatea constituie primul factor al clarității. Munca se desfășoară adesea informal, nu la nivelul unor structuri organizaționale formale, cum ar fi rolurile, echipele funcționale și ierarhiile. Astfel, colaborarea nu poate fi înțeleasă doar prin prisma acestor structuri formale.

În schimb, conectivitatea implică modul în care angajații sunt conectați prin sarcini, proiecte interfuncționale, echipe ad-hoc, obiective și tehnologii diferite la nivelul tuturor canalelor formale și informale. Având în vedere că angajații oscilează între 13 instrumente diferite de 30 de ori pe zi, în medie, conform cercetărilor realizate de compania Asana, conectivitatea este din ce în ce mai greu de înțeles.

Consiliind sute de companii în ultimii ani și ajutându-le să înțeleagă cum sunt conectați angajații lor, am învățat că liderii văd deseori conectivitatea ca fiind de la sine înțeleasă, dar, de fapt, nu au o reprezentare corectă a acesteia. Valorificând noile tehnologii cum ar fi sistemele de gestiune a muncii, poți începe să înțelegi modul în care sunt conectați angajații. Trasarea conectivității organizației tale reprezintă primul pas spre a înțelege cum se desfășoară în realitate activitatea, fiind esențială în obținerea clarității organizaționale.

Facilitează vizibilitatea

Vizibilitatea este al doilea factor cheie al clarității. Vizibilitatea presupune să te asiguri că angajații tăi înțeleg și pot ține evidența contribuțiilor profesionale pe care le realizează la nivelul obiectivelor mai largi ale companiei și al misiunii companiei. Această înțelegere este din ce în ce mai rar întâlnită în organizațiile din ziua de azi. Conform cercetărilor Asana, mai puțin de o jumătate din angajați (46%) știu cum contribuie munca lor la misiunea companiei lor. Vizibilitatea aduce claritate și îi ajută pe angajați să înțeleagă faptul că munca lor contează.

Angajații au nevoie de vizibilitate și în privința rezultatelor muncii lor și ar trebui să dispună de instrumentele cu care să măsoare aceste rezultate de-a lungul timpului. Tehnologiile care evaluează în mod semnificativ distribuția volumului de muncă sunt esențiale pentru a obține vizibilitate privind rezultatele muncii. Acest tip de vizibilitate vă va permite, ție și angajaților, să identificați momentele în care pierdeți controlul asupra performanței sarcinii, a proiectului și a obiectivelor. În plus, le va permite angajaților să adopte o abordare bazată pe date pentru a-și evalua performanța profesională, în loc să meargă înainte orbește.

Încurajează eficiența

Eficiența este factorul determinant al clarității. Din multe puncte de vedere, eficiența reprezintă noua productivitate. Productivitatea este randamentul per unitate de timp, în timp ce eficiența este cel mai bun randament posibil per unitate de timp. Nu trebuie confundate cele două. Pe măsură ce adoptăm noi moduri de lucru, nu mai este vorba de executarea celui mai mare volum de sarcini, ci despre îndeplinirea sarcinilor potrivite în cel mai bun mod posibil.

Eficiența este facilitată atât de conectivitate, cât și de vizibilitate. Eficiența maximă este atinsă atunci când angajații sunt conectați la diferite sarcini și proiecte, în diferite areale geografice și funcționale. Ea este întreținută prin vizibilitate. Vizibilitatea asupra modului în care se desfășoară munca îți permite să creezi fluxuri de lucru și integrări care valorifică automatizarea și inteligența artificială pentru a permite o muncă mai eficientă.

Eficiența este, la rândul său, un precursor cheie al unui echilibru eficient între viața profesională și cea personală și un puternic antidot al epuizării. Atunci când îți abilitezi angajații să producă cel mai bun rezultat posibil, nu numai că au performanțe mai bune, dar sunt mai puțin susceptibili la epuizare, datorită clarității pe care tocmai au descoperit-o. Cercetările Asana au determinat că, printre angajații care se simt epuizați, aproximativ unul din trei (29 la sută) raportează că se simte suprasolicitat din cauza lipsei de claritate a sarcinilor și rolurilor.

În special odată cu trecerea generalizată la telemuncă și muncă hibridă, claritatea este greu de găsit, însă la mare căutare în organizații. Acest lucru este subliniat de realitatea că angajații își petrec 60 la sută din timp cu „munca privind munca” – adică sarcini precum urmărirea stării muncii și duplicarea muncii – mai degrabă decât cu sarcinile strategice pe care i-ai angajat să le îndeplinească. Când vine vorba de următoarea eră a muncii și a împuternicirii angajaților pentru ca aceștia să aibă succes, claritatea înseamnă convingere.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

În ce mod ne este afectată viața cotidiană de tehnologie

0
cum ne afecteaza tehnologia blog Doru Dima
În ce mod ne este afectată viața cotidiană de tehnologia fericirii

Internetul ne-a conectat în cadrul unei rețele globale și nu putem nega faptul că asta ne-a afectat viața de zi cu zi.

Atunci când se aduce în discuție inteligența artificială (AI), reacțiile sunt diverse. Unii oameni sunt entuziasmați de posibilități, iar alții sunt precauți și sceptici.

AI-ul se utilizează deja în rezolvarea unei serii de probleme moderne. De la medicină la marketing, productivitate și multe altele, AI-ul facilitează treptat o creștere a calității vieții noastre.

Dar ne poate face AI-ul mai fericiți? Să vedem ce au de spus cercetătorii.

Modul în care „tehnologia fericirii” ridică nivelul de satisfacție al angajaților și, în același timp, profitul corporațiilor

Din 2006, Dr. Yano a lucrat la ideea de a utiliza AI-ul pentru a măsura fericirea la nivel individual. Sub îndrumarea lui, cei de la Hitachi au dezvoltat insigne speciale care pot fi purtate, monitorizând tipare de activitate. Datele colectate de aceste insigne sunt comparate apoi cu fericirea subiectivă raportată de utilizator și cu puncte de date obiective cum ar fi programul de lucru și e-mailurile.

Această combinație de date a permis o monitorizare mai precisă a activităților, a evenimentelor și interacțiunilor corelate cu niveluri mai ridicate de fericire. Dr. Yano a creat chiar și o aplicație care le oferă angajaților „recomandări de fericire” personalizate, bazate pe datele colectate. Acest concept de aplicație a fost testat pe mai mult de 4000 de oameni din medii diferite.

Chiar și acum, există câteva aplicații similare disponibile pentru a fi descărcate de către oricine. Asta înseamnă că oricine poate testa această tehnologie AI.

Creșterea fericirii angajaților este utilă și pentru afaceri. Utilizarea acestei tehnologii AI le permite companiilor să monitorizeze așa-numitul „capital psihologic”, un concept inventat de profesorul Fred Luthans. Dacă îi ajuți pe angajați să își îmbunătățească scorurile, nu numai că oamenii vor fi mai fericiți, dar vor avea loc creșteri și în productivitatea lor și profitul companiilor.

Dar cum rămâne cu utilizarea AI-ului pentru a ne face mai fericiți în afara programului de lucru? Tehnologiile fericirii își au locul și în viața personală.

Oamenii au nevoie de conexiune interpersonală pentru a prospera. Roboții pot umple acel gol?

În timpul perioadei de lockdown, importanța conexiunii interumane a fost evidențiată în mod semnificativ. În același timp, s-a remarcat și nevoia de inteligență artificială și alte tehnologii asociate. Ne-am bazat pe tehnologii care să mențină lumea pe drumul cel bun și să ne asigure conexiunea cu prietenii și familia.

Depindem de tehnologie și pentru a ne menține sănătoși și fericiți. De altfel, fără „tehnologiile fericirii” cum ar fi apelurile video, divertismentul, telemedicina și conferințele online, am trăi într-o lume incredibil de fragmentată și mai dificil de suportat pe plan psihologic.

Boții AI sunt viitorul conectării? Ar trebui să fie?

Un aspect al AI-ului, crucial pentru sănătatea mintală din timpul pandemiei, este socializarea. Chatboții și roboții interactivi au fost capabili să satisfacă măcar în parte nevoia noastră de conexiune inteligentă atunci când ne simțim singuri.

Un astfel de exemplu este Mitsuku. Mitsuku este chatbotul de limbă engleză cel mai popular din lume, câștigând de cinci ori mult râvnitul Premiu Loebner (o competiție anuală dedicată Testului Turing). Modelând o persoană de gen feminin, Mitsuku este orientată spre angajament și este capabilă să poarte conversații care par în mare parte reale.

Creatorul său, Steve Worswick a declarat „Mitsuku nu pretinde că poate înlocui o persoană reală, dar este întotdeauna la dispoziția celor care vor să stea de vorbă cu cineva.” Acest lucru indică o înțelegere a utilității acestui chatbot.

Un alt exemplu de interacțiune pozitivă între oameni și inteligențe artificiale este robotul Cozmo. Acesta este un mic robot cu capabilități AI, având un set de competențe aflate în continuă evoluție, bazate pe interacțiuni cu oamenii. Acesta poate să recunoască fețele oamenilor, să învețe numele acestora și să folosească expresii faciale pentru a transmite diferite emoții. Din nou, nu este destinat să înlocuiască interacțiunile umane, ci să le completeze după cum este necesar.

În aceste cazuri, rămâne de văzut dacă oamenii ar trebui să se bazeze sau nu pe tehnologie în așa mare măsură, când vine vorba de comunicare. Există avantaje și potențiale dezavantaje ale construirii de conexiuni cvasi-umane cu inteligențele artificiale.

Un avantaj evident este că acești roboți sunt întotdeauna disponibili. Ei nu au nevoie să doarmă, nu sunt niciodată prea ocupați și nu au stări proaste, putând astfel să le ofere suport psihologic oamenilor care se simt singuri. În același spirit, inteligența artificială poate monitoriza tendințele comportamentale și tiparele de vorbire ale unei persoane, notificându-i pe cei dragi atunci când detectează modificări. Relațiile cu AI-ul pot fi benefice și pentru persoanele cu autism sau cu dificultăți de vorbire. Roboții nu se impacientează niciodată și nici nu se simt nici jigniți. În plus, ei nu se satură să răspundă la întrebări sau să exerseze vorbirea.

Totuși, AI-ul este o sabie cu două tăișuri. Dacă te bazezi prea mult pe avataruri AI pentru interacțiuni sociale, ai șanse mai mici să poți avea o conexiune semnificativă cu oameni reali. Există un oarecare confort și o oarecare previzibilitate a interacțiunilor AI. În unele cazuri, acest lucru poate afecta abilitatea unei persoane de a gestiona interacțiuni neprevăzute și emoționale cu alți oameni.

Per ansamblu, consider că AI-ul este un instrument valoros pentru a-i ajuta pe oameni să rămână conectați. Și chiar are un rol important de jucat în creșterea nivelului de fericire al unei persoane, oferind conexiuni similare cu cele umane în momentele de necesitate. 

Tendințe emergente în tehnologia AI

O problemă pe care se concentrează lumea afacerilor de ani de zile este găsirea unei modalități fiabile și discrete de a analiza activitățile zilnice ale angajaților, pentru a crește productivitatea și implicarea. Cercetările arată clar că fericirea este corelată cu o mai bună performanță, așa că trendul de a monitoriza și ameliora fericirea angajaților a prins popularitate.

Pe baza acestui trend, AI-ul este utilizat pentru automatizarea proceselor robotice (în engleză, robotic process automation – RPA) și inteligență de conținut. Aceste noi tehnologii permit mai multă libertate și mai multe oportunități pentru rezolvarea creativă a problemelor profesionale deoarece preiau multe dintre sarcinile cotidiene, repetitive pe care oamenii nu le agreează.

Juniper Research estimează că aceste noi trenduri tehnologice vor crește cu aproximativ 400 de procente în sectorul financiar, de la 200 de milioane USD în 2018 la 1,2 miliarde USD în 2023. În mod clar, RPA este un trend care nu va dispărea prea curând.

AI-ul are un rol și mai important în sectorul financiar. Tehnologia inteligentă de procesare a informațiilor îi ajută pe angajați să gestioneze mai ușor fluxul de date. Instituțiile financiare o folosesc, de asemenea, pentru a eficientiza procesele de rutină, cum ar fi deschiderea de conturi, acordarea de împrumuturi, asistența tehnologică și analiza datelor. O astfel de creștere considerabilă a eficienței contribuie în mare măsură la creșterea fericirii angajaților, scăzând rata de fluctuație de personal și atrăgând talentele de top.

O altă tendință de interes pentru sectorul de afaceri implică utilizarea AI-ului pentru a identifica informații importante despre angajați. Tehnologia potrivită poate ajuta managerii să identifice angajații cu potențial de a deveni lideri puternici și inovatori, precum și pe cei care ar trebui să se perfecționeze sau care reprezintă un obstacol pentru fluxul general de lucru.

AI-ul va rămâne cu noi și are potențialul de a ne face mai fericiți

Inteligența artificială devine rapid o componentă esențială a vieții noastre cotidiene. De la Alexa și Siri la Mitsuku și Cozmo, realitatea este că AI-ul ne poate face mai fericiți și mai sănătoși.

Din perspectiva afacerilor, AI-ul constituie deja o componentă cheie a unei strategii pe termen lung care îi va face pe angajați să se simtă mai fericiți și mai implicați la locul de muncă. Fie că este vorba de a monitoriza starea de spirit sau pur și simplu de a-i elibera pe oameni de sarcinile repetitive, consider că vom asista la un rol din ce în ce mai important al inteligenței artificiale în corporațiile viitorului.

Așadar, ne face AI-ul mai fericiți? Așa se pare. Pe măsură ce continuăm să explorăm limitele a ceea ce poate realiza inteligența artificială pentru societatea noastră, tehnologiile AI vor continua să ne îmbunătățească fericirea și calitatea vieții.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

Fii un lider curajos pe plan emoțional

0
lider curajos in plan emotional
Fii un lider curajos in plan emotional

Când ești plin de compasiune, ești accesibil, modest și deschis către idei noi, angajații tăi nu vor avea impresia că ești un robot inflexibil sau o autoritate nepăsătoare și intangibilă.

La început, nu va fi ușor. Este întotdeauna mai simplu să-ți îngropi capul în nisip decât să confrunți direct sentimentele de acest tip. Dar refuzul de a-ți recunoaște propriile emoții și de a le recunoaște pe ale celorlalți poate duce la probleme semnificative pe parcurs.

Angajamentul de a fi un lider curajos pe plan emoțional este doar primul pas dintr-un proces mai amplu. În cuvintele lui Ralph Waldo Emerson, „O mare parte din curaj este curajul de a mai fi făcut o dată același lucru”. Nu există o rutină stabilită pentru aceasta, dar există pași pe care îi poți întreprinde pentru a progresa. Ține minte că este vorba de călătorie, nu de destinație.

Îmbrățișează vulnerabilitatea și transparența și fii plin de compasiune

Liderii pot fi tentați să-și ascundă emoțiile de membrii echipei sau de partenerii de afacere. Un lider autentic are nevoie de deschidere și accesibilitate, împărtășind problemele sale cu ceilalți și cerând ajutor atunci când este cazul. Angajații și membrii echipei te vor vedea ca pe o ființă umană, nu ca pe o autoritate de necontestat.

Caută să influențezi, dar să nu-ți impui niciodată autoritatea asupra celorlalți. Nu te mai concentra pe ego-ul tău. În schimb, încearcă să fii un lider pozitiv și de ajutor. Când ești o veritabilă punte de legătură între angajații tăi, vei avea o echipă mai eficientă. Când ai compasiune, colaborarea și moralul echipei se vor îmbunătăți.

Fii receptiv la feedback, atât pozitiv, cât și negativ

Acceptarea criticilor este esențială pentru orice domeniu profesional, dar este cea mai utilă în dezvoltarea de software. Scrierea de cod este foarte similară cu scrierea unei cărți. Nimeni nu vrea ca munca sau stilul să îi fie criticate. Totuși, fără critici, nu vei realiza un produs de calitate. Fără reclamații, nu vei ști ce poți perfecționa sau pe ce trebuie să te axezi – ce să menții și la ce să renunți.

Când ești lider, trebui să fii dispus să accepți critici din partea angajaților și membrilor echipei. Este o parte obișnuită a acestei profesii și nu ar trebui să lași impresia că ești mai presus de critică. Este singura modalitate de a identifica defectele și de a-ți uni forțele cu ceilalți pentru a le rezolva.

Să nu îți pierzi niciodată sentimentul de uimire

Munca în industria tehnologică presupune, în esență, să privești către viitor. De la Steve Jobs la Bill Gates, toți marii pionieri au păstrat întotdeauna un sentiment de uimire și curiozitate. Au mers curajoși înainte atunci când alții ar fi renunțat. Acest lucru a contribuit la succesul lor ca dezvoltatori de software și tehnologie.

Cel mai bine ar fi dacă ai avea o sete nestăvilită de cunoaștere și inovație. Abordarea directă a noilor idei provocatoare poate fi înfricoșătoare. Așa sunt în general ideile inovatoare. Dar asta înseamnă să conduci cu curaj emoțional. Este vorba de a face un salt inductiv în unele momente. Cercetările sugerează că oamenii curioși tind să aibă relații mai bune, mai solide.

Fii modest

Modestia este adesea trecută cu vederea, dar poate fi un aspect critic al curajului emoțional și al leadershipului. Acceptă că ești om și ai defecte. Ai limitele tale. Nu îți va ieși întotdeauna totul din prima și nici nu vei avea mereu răspunsul la problemele curente. Modestia nu înseamnă să ai o părere slabă despre tine sau despre abilitățile tale. De fapt, este vorba de a-ți accepta imperfecțiunile și, în acest sens, de a te strădui să le ameliorezi.

Când ești modest, asculți pentru a înțelege. Ești dispus să accepți diferite opinii și critici. Recunoști meritele celorlalți, când este cazul. Ca lider, vei inspira încredere și admirație în rândul angajaților tăi. În loc de a privi către sine și de a-ți satisface egoul, fii modest și redirecționează-ți acele energii către dezvoltarea afacerii tale.

Cum să ai curaj emoțional în externalizarea de tip „nearshore” a dezvoltării software

Companiile au de câștigat dacă lucrează cu companii nearshore de dezvoltare de software. Acest model de afacere te ajută să economisești costurile generale cu forța de muncă și alte cheltuieli, făcându-ți în același timp compania mai eficientă. Dezvoltarea software nearshore îți permite să controlezi alocarea resurselor după cum este necesar. Alte beneficii includ reducerea costurilor de operare, plasarea geografică mai aproape de echipa ta, extinderea pe noi piețe, randamentul mai ridicat al investiției pentru afacerea ta și o mai bună comunicare. Problemele comune cu dezvoltarea de software offshore sunt diferențele culturale și de timp care duc la complexitatea comunicării în timp real. Ele pot duce, de asemenea, la dificultăți legale sau întârzieri în execuție. Externalizarea de tip nearshore nu prezintă astfel de probleme.

Obține cele mai bune rezultate de la oamenii tăi

Când reacționezi impulsiv în raport cu emoțiile tale, nu răspunzi corespunzător la critici și la opinii diferite. O carieră în dezvoltarea de software necesită puternice abilități de analiză și de rezolvare a problemelor. Nu se aplică numai muncii, ci și relațiilor cu ceilalți. Abilitățile interpersonale și o bună comunicare reprezintă piatra de temelie a unei relații profesionale sănătoase.

Ca lider, trebuie să lucrezi la acest aspect tot timpul. Când ești plin de compasiune, ești accesibil, modest și deschis către idei noi, angajații tăi nu vor avea impresia că ești un robot inflexibil sau o autoritate nepăsătoare și intangibilă. Astfel dai tonul întregii afaceri. Iar angajații vor știi că te pot aborda cu întrebări, preocupări sau chiar probleme personale.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

5 modalități de a-ți dezvolta abilitățile de leadership remote

0
5 modalități de a-ți dezvolta abilitățile de leadership remote
Pentru a fi lider în perioada post-pandemică, este nevoie de încredere, de lucru la abilitățile soft și de o combinație de stiluri de leadership distincte.

Pentru a fi lider în perioada post-pandemică, este nevoie de încredere, de lucru la abilitățile soft și de o combinație de stiluri de leadership distincte.

Până în prezent, companiile din întreaga lume au fost nevoite să se adapteze rapid la un regim de telemuncă. Deși reprezintă o mare diferență față de modul în care s-a desfășurat munca până acum, în prezent este mai mare nevoie să oferi un model pozitiv de leadership pentru ca angajații tăi să continue să lucreze de acasă. Prin intermediul unor puternice abilități de lider, se creează un mediu incluziv care încurajează o organizație în care toți membrii sunt responsabili și au un rol care afectează în cele din urmă performanța companiei.

Conform rezultatelor unui studiu recent, realizat înaintea pandemiei și publicat de BBC, în contextul muncii offline, echipele au ales liderii încrezători, charismatici, extravertiți -adică cei pe care îi vedem adesea în birouri. Cu alte cuvinte, au fost influențați de puterea personalității.

În contextul virtual, factorii de performanță au fost mai importanți. Liderii remote sunt oameni de acțiune. Ei sunt orientați spre obiective, fiind persoane de încredere și de ajutor.

Acestea fiind spuse, am lucrat în model hibrid de peste 15 ani. Acum am o companie cu 65 de angajați în telemuncă. Am descoperit că gestionarea angajaților la distanță diferă de gestionarea lor la birou: nu îți poți împărtăși elanul și energia pentru a-ți motiva echipa. Este mai greu să monitorizezi starea echipei tale și să îi menții entuziasmul, lucru pe care îl puteai face cu ușurință la birou. Trebuie să depui mai mult efort pentru a crea un sentiment de apartenență și pentru a atinge obiectivele companiei.

În acest sens, stilul meu de conducere a fost influențat de cartea The Inner Game of Work de W. Timothy Gallwey. Ideea centrală, care poate fi aplicată conducerii eficiente a angajaților, este de a-i lăsa să lucreze liber.

Principiile cheie asupra cărora se concentrează Gallwey sunt conștientizarea, libertatea de a alege și încrederea. Conștientizarea înseamnă că liderul nu emite judecăți, libertatea de a alege – că cele mai importante decizii pot fi lăsate în seama unui membru al echipei, iar încrederea – că trebuie să pui preț pe mintea intuitivă și competența profesională a unui membru al echipei de a decide singur. Dacă putem reduce teama unui angajat de a fi amenințat, se va resimți un impact pozitiv asupra performanței acestuia.

Cred că este esențial să susținem libertatea, furnizarea de resurse și responsabilitatea personală. De exemplu, în wiki-ul corporației noastre, avem o regulă care le permite membrilor echipei să nu fie de acord cu superiorul ierarhic sau cu directorul general și să își exprime acest punct de vedere. Dacă ar trebui să dau un nume stilului meu de conducere, ar fi stilul laissez-faire. Echipa mea a avut succes și a prosperat datorită acestui mod de lucru. Mai jos, voi enumera câteva dintre cele mai de succes metode de conducere la distanță pe care le utilizez, pentru a-i ajuta și pe alții care doresc să îmbunătățească performanța angajaților la locul de muncă și productivitatea companiei lor.

Sfaturi pentru a conduce mai bine la distanță

1. Nu utiliza software de monitorizare a angajaților

Un sistem de monitorizare la distanță nu te va salva de angajații ineficienți. Dacă trebuie să implementezi un sistem de monitorizare la distanță în compania ta, acesta este un semnal de alarmă pentru procese interne defectuoase. Majoritatea angajaților aleg să lucreze la distanță pentru a se bucura de libertate, iar dacă începi să-i monitorizezi online, vei anula unul dintre cele mai importante beneficii ale acestui lucru. Din experiența mea practică, oamenii de valoare cu o puternică cultură individualistă nu pot rezista disconfortului cauzat de acest tip de monitorizare și pot fi gata să părăsească compania tocmai din această cauză.

2. Oferă-i echipei tale toate resursele de care are nevoie pentru a-și atinge obiectivele

Când oferi în mod constant resurse, este cel mai probabil ca membrii echipei să devină mai responsabili și să obțină rezultate. Abilitatea de a obține întotdeauna toate resursele de care ai nevoie fără o explicație detaliată încurajează o mentalitate antreprenorială în echipă.

3. Ai încredere în oamenii pe care îi angajezi

Încrederea într-o echipă aflată în telemuncă este cheia lucrului eficient. Evident, prefer să am încredere în întreaga echipă, nu doar într-o parte din aceasta. Dar din experiența mea, există întotdeauna un procent de 1-2 la sută al celor care nu justifică încrederea atunci când lucrează cu noi. Este o statistică utilă.

4. Creează reguli digitale: formale și informale

Wiki-ul corporației reprezintă primul contact al unui angajat cu compania, dar și un mecanism controlat de a ne implementa sarcinile comerciale și de a ne comunica valorile. Cu toate acestea, acest lucru nu ne împiedică să facem verificări informale. În fiecare dimineață, ne salutăm pe Slack și ne luăm rămas bun la sfârșitul zilei. Este posibil ca unii dintre membrii echipei să nu aibă nevoie de asta, dar este totuși o regulă. Sentimentul de prietenie și căldură provenit din aceste saluturi este același cu cel al începerii unei zile de lucru cu colegii într-un birou real.

5. Promovează independența și lasă-ți echipa să spună ce are de spus

Am folosit modelul Harzburg, cunoscut și sub numele de modelul delegării responsabilității. Esența modelului Harzburg este combinația a trei măsuri: o enunțare clară a problemei, o definiție clară a cadrului de decizie și o delimitare clară a responsabilităților pentru acțiuni și rezultate. Fiecare membru al echipei trebuie să acționeze și să decidă independent în zona delegată.

Nu trebuie să te folosești de același model de lucru pentru a-ți gestiona cu succes echipa la distanță. Poți utiliza doar o parte din acesta și economisești eforturile de supraveghere managerială. Cu toate acestea, mă simt obligat să sugerez să le permiți membrilor echipei să-și exprime opiniile în mod deschis, indiferent dacă sunt pe placul liderilor sau nu. Ideea de a delega responsabilitatea și de a avea încredere în personalul tău va aduce un nivel ridicat de satisfacție și productivitate a angajaților.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter