O strategie de management al talentelor pentru vremuri tulburi: Stabilitate și Agilitate

0
1124

Cu toții ne întrebăm același lucru: vine o recesiune globală? În urmă cu câteva luni, se părea că deficitul de forță de muncă este cea mai mare amenințare pentru 2022; războiul talentelor pentru a angaja și a păstra cei mai buni oameni era în toi. Dar acum, pe măsură ce companiile strâng cureaua pentru a se pregăti pentru o înrăutățire a economiei, la orizont se întrevăd provocări diferite în materie de talente.

Păstrarea oamenilor talentați este primordială în anul care urmează, deoarece oamenii noștri sunt cei care, în cele din urmă, vor oferi un rezultat final sănătos.

Companiile care reușesc și chiar se dezvoltă în vremuri tulburi sunt cele care reușesc să găsească echilibrul potrivit între stabilitate și agilitate.

Afacerea dumneavoastră depinde de contribuțiile și cunoștințele instituționale ale celor mai buni angajați ai dumneavoastră. Ei sunt cei care vă oferă stabilitate în mijlocul schimbărilor. Trebuie să găsiți un echilibru între această stabilitate și nevoia de a rămâne agili, astfel încât să puteți răspunde strategic la schimbările de pe piață pentru a vă menține afacerea în mișcare.

Iată trei dintre strategiile pe care le folosesc. Cred că acestea vă vor oferi un avantaj în ciuda numeroaselor incertitudini care se profilează.

1 – Păstrați-vă talentele de top în timp ce le cereți o creștere a productivității

Oamenii buni sunt sufletul organizațiilor noastre; pur și simplu nu ne putem permite să îi pierdem. Provocarea în vremuri de recesiune este că vă puteți afla în situația de a cere echipei dumneavoastră să facă mai multă muncă cu mai puține resurse.

Dacă vă puteți permite să măriți salariile în funcție de inflație într-un mod echitabil, faceți acest lucru! În cele din urmă, va costa mai puțin decât înlocuirea unui angajat de top.

Dar, bineînțeles, salariul nu este totul. Întrebați-vă echipa ce ar fi semnificativ pentru ei în acest context. O politică mai flexibilă de lucru la distanță sau de timp flexibil, sau un buget pentru educație sau dezvoltare profesională, pot fi de mare ajutor.

Luați în considerare, de asemenea, posibilitatea de a investi în instrumente mai bune pentru a vă ajuta echipa să lucreze mai eficient și să mențină un echilibru între viața profesională și cea privată, chiar apelând la roluri de sprijin fracționat pentru a menține lucrurile în mișcare.

2 – Gestionați-i pe cei cu performanțe slabe

Ar putea părea riscant să pierdeți o parte din echipa dvs. atunci când sunteți deja în situația de a le cere oamenilor să facă mai mult cu mai puțin, dar păstrarea persoanelor neperformante este costisitoare. Pe lângă faptul că trag în jos performanța financiară, aceștia cauzează mai multă muncă și provocări pentru cei mai performanți, care pot fi demoralizați de păstrarea lor.

Investiți în formarea în management. Managerii dvs. îi pot pregăti pe cei cu performanțe scăzute pentru a lua decizia corectă cu privire la un rol care nu este pentru ei – și mai bine – îi pot stimula să devină un jucător de nota 10.

Cu ajutorul strategiilor de mai sus, puteți prioritiza lucrurile care vor aduce cea mai mare stabilitate. Dar, pentru a rămâne competitiv, nu puteți pierde din vedere creșterea. Aici intervine agilitatea.

3 – Folosiți freelanceri sau agenții pentru a rămâne agili

Agilitatea este necesară; echipa dvs. trebuie să fie atentă la piață și să ajusteze strategiile și chiar rolurile trimestrial. Răspunsurile rapide creează rezultate mai bune.

Cu cât vă completați mai mult personalul intern cu talente externe, cu atât mai multe pârghii puteți trage în sus și în jos și puteți răspunde mai ușor.

În primul rând, determinați ce expertiză este vitală să aveți în interiorul companiei și ce nu este esențial pentru afacerea dvs.

Acum, când munca la distanță este norma, există sute de opțiuni și oportunități de a rămâne agili prin descărcarea a ceea ce nu este esențial. Companiile sunt obișnuite să apeleze la contractori sau la lucrători temporari pentru proiecte pe termen scurt, dar și non-angajații pot juca roluri pe termen lung în afacerea dumneavoastră. Rolurile fracționate sunt comune acum, iar dvs. puteți profita și dvs. de această schimbare.

De exemplu, unul dintre clienții noștri din domeniul biotehnologiei este pasionat de angajarea celor mai buni oameni de știință în cadrul personalului său. Personalul administrativ, cum ar fi asistenții executivi, este esențial pentru funcționarea afacerii, dar clientul nostru a stabilit că recrutarea, gestionarea și păstrarea acestora nu reprezintă o competență de bază.

În cazul clientului nostru, modelul de recrutare a personalului prin abonament le permite să flexibilizeze orele de lucru ale personalului de asistență ca răspuns la schimbările din activitatea lor.

Prioritizați operațiunile de bază ale afacerii care trebuie să se desfășoare și analizați posibilitatea de a externaliza restul.

Nu știm cu siguranță dacă se anunță o recesiune globală sau dacă suntem pe cale să asistăm la o revenire lentă la normalitate.

Oricare ar fi cazul, este timpul ca directorii să facă un bilanț al strategiei lor de talente și să se pregătească. Dublarea stabilității și agilității este răspunsul, pregătindu-vă pentru orice vă rezervă viitorul.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com