Nu face greșeala clasică de a crede că dacă îi tratezi pe angajați ca pe ființe umane, va fi rău pentru profit.

Nu este „breaking news”, dar trebuie repetat că dacă îți tratezi echipa ca pe niște oameni, efectele se vor simți la nivelul afacerii. Ceea ce ar putea fi de fapt șocant pentru cititori este faptul că proprietarii de companii ignoră, de prea multe ori, această realitate, de obicei de dragul profitului. Desigur, fiecare decizie are un impact financiar, dar obsesia veniturilor în detrimentul bunăstării angajaților reprezintă o abordare categoric obtuză… o gafă clasică. 

Adevărul este că angajații fericiți au un efect pozitiv de netăgăduit asupra profitului. Oamenii potriviți pe posturile potrivite sunt mai fericiți, iar oamenii mai fericiți lucrează mai mult, își fac mai bine treaba și tind să rămână mai mult timp în funcțiile lor. Când proprietarii de afaceri se concentrează pe o persoană, nu pe funcția acesteia, este mult mai ușor să asculte și să învețe din experiențele lor pentru a deveni lideri mai buni.

Iată cinci moduri de a realiza acest lucru:

1. Păstrează-ți flexibilitatea

Pandemia ne-a învățat pe toți că avem nevoie de a fi adaptabili, iar aceasta se aplică și la nevoile angajaților. Orice lucru care poate aduce echilibru și armonie în viața lor va genera eforturi sporite. Mai ales când există forțe externe care contestă aceste eforturi, acomodarea la nevoile lor nu numai că facilitează productivitatea, dar îi și face pe aceștia să se simtă apreciați. 

Un director tehnic mi-a spus recent că, atunci când fumul pandemiei se va ridica, el dorește ca toată lumea să revină la birou, orice ar fi. Această neclintire m-a frapat! Sigur, are rost să ai oameni la birou, dar probabil că ar fi mai bine să îți arăți deschiderea față de mai multe opțiuni, odată cu evoluția situației. Dacă ignori nevoile angajaților când dai de greu, poți ajunge să îi pierzi cu totul. 

2. Ascultă ceea ce contează

Dacă îți asculți angajații, mediul companiei se va transforma, pur și simplu. Așadar, află pe ce pun preț persoanele care alcătuiesc forța ta de muncă. Ai în vedere politicile privind zilele libere, concediile… beneficiile. Încearcă să determini dacă poți extinde programele existente pentru a stimula – să zicem – diversitatea și incluziunea. În acest scop, ascultă-ți oamenii. 

De exemplu, anul acesta am oferit o zi liberă de Juneteenth (ziua emancipării persoanelor de culoare în Statele Unite). O anulasem anul trecut din respect pentru o mișcare care prinsese amploare în întreaga națiune, iar consensul copleșitor a fost acela de a relua ziua liberă anul acesta, astfel încât toată lumea să aibă timp de reflecție. Am ascultat, am acționat în funcție de ce am aflat și am fost chiar cu un pas înainte de semnarea de către președinte a unei legi în iunie prin care Juneteenth a primit statutul de sărbătoare națională. Sigur, a fost nevoie de o oarecare reechilibrare, dar angajații au reușit să își termine treaba.

3. Oferă-le putere angajaților 

Dacă pui la dispoziția angajaților modalități de a deveni agenți ai propriei cariere, aceștia își vor dori să facă eforturi mai mari pentru ei și, în definitiv, pentru companie. De exemplu, în loc de stabilirea unor evaluări anuale ale performanței la o anumită dată, personalul nostru este cel care inițiază aceste evaluări. Când o angajată a întrebat recent când consider că ar trebui să aibă evaluarea sa, în loc să îi sugerez o dată, am discutat despre opțiuni; scopul meu a fost să îi ofer puterea de a simți că merită să acceadă la nivelul următor și că este pregătită pentru următorul pas în carieră. Ea a decis să programeze evaluarea după finalizarea câtorva proiecte-cheie. Perfect!

4. Implică-te

Încurajează o abordare care îi pune pe oameni pe primul plan, informându-i pe membrii companiei că ești la fel ca ei. Ieși la rampă și integrează-te cu ei. Această umanitate pe care o împărtășesc toți, la un nivel fundamental, îi face pe oameni să simtă că reprezintă mai mult decât fișa postului lor. Deci, nu fi ca directorii care au biroul într-un colț al clădirii, departe de echipă. În compania mea, stăm cu toții laolaltă, împărtășim idei și luăm prânzul împreună, iar ocazional s-ar putea să nu îl poți identifica pe directorul care e îmbrăcat într-un tricou și pantaloni scurți și interacționează cu ceilalți. Angajații care simt că sunt o parte integrantă ai unei echipe sunt mai predispuși să facă eforturi considerabile pentru toată lumea.

5. Pune preț pe ceea ce ai

Dacă îți pui oamenii pe primul plan, le recunoști valoarea. Desigur, evaluările reprezintă un bun prilej de a recunoaște munca asiduă, dar, în realitate, fiecare clipă este un prilej de a recunoaște contribuția și valoarea celorlalți. Oamenii buni sunt greu de găsit, iar fluctuația de personal te costă, așa că atunci când angajezi persoana potrivită, nu uita să fii flexibil și atent. Când oamenii știu că ideile le sunt apreciate, se simt încrezători să aducă în discuție posibilitățile de a-și îmbunătăți performanța. De exemplu, o angajată mi-a propus o extindere a programului nostru de sănătate mintală – un subiect aproape de inima ei, dar și important pentru bunăstarea personalului nostru. Pentru mine a fost o ofertă de nerefuzat! 

„Sună excelent”, i-am spus. “Cum pot să contribui?” 

Dacă te asiguri că toată lumea se simte bine la locul de muncă și este implicată în propria carieră, vei crea o cultură a fericirii care, la rândul său, va genera productivitate și profituri mai mari. Observă cum, pe măsură ce fluctuația de personal scade, crește loialitatea iar inovația atinge niveluri nemaivăzute. Rata incredibilă de retenție globală de 91% de la compania mea spune totul – metoda care îi pune pe oameni pe primul plan chiar funcționează.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com