Pe măsură ce organizațiile s-au îndreptat spre oferirea unor aranjamente de lucru mai flexibile, angajații din toate industriile au sperat că aceste schimbări către munca hibridă și la distanță vor crește flexibilitatea în ceea ce privește modul și locul în care își petrec timpul. Entuziasmul continuă și astăzi. Începând din mai 2024, angajații preferă să lucreze de la distanță cel puțin o parte din săptămâna lor de lucru.
Cu toate acestea, cercetările Gallup și Workhuman constată că simpla ajustare a politicilor la locul de muncă nu deblochează întotdeauna beneficiile muncii la distanță pentru wellbeing-ul angajaților. În schimb, implementarea practicilor care pun oamenii pe primul loc este cheia pentru creșterea wellbeing-ului angajaților. Liderii și managerii pot cultiva o forță de muncă înfloritoare prin alinierea sprijinului lor pentru angajați cu strategiile lor de lucru la distanță.
Realitățile complexe ale muncii la distanță și echilibrul dintre viața profesională și cea privată
Potrivit cercetărilor Gallup, 76% dintre lucrătorii hibrizi cu normă întreagă din S.U.A. consideră wellbeing-ul un avantaj de top al muncii hibride. Acest sentiment este și mai pronunțat în rândul lucrătorilor exclusiv la distanță, 85% dintre aceștia afirmând că îmbunătățirea echilibrului dintre viața profesională și cea privată este unul dintre cele mai mari beneficii ale muncii la distanță.
Pentru mulți angajați fără formule flexibile de lucru, lucrul de acasă, măcar o parte din timp, reprezintă o atracție puternică. Un sondaj Gallup, la care au participat 21.543 de angajați din S.U.A., realizat în perioada 11-25 mai 2024, a concluzionat că majoritatea (61%) angajaților care lucrează cu normă întreagă la birou, dar au opțiunea de a lucra și de la distanță, ar prefera un aranjament de muncă hibrid, iar 28% ar prefera să lucreze complet de la distanță.
Munca hibridă și la distanță reprezintă pentru mulți o soluție directă pentru realizarea unui echilibru sănătos între viața profesională și cea privată. Cu toate acestea, datele despre experiențele de zi cu zi la birou dezvăluie o realitate mai complexă. Lucrătorii de la distanță sunt cei mai predispuși (33%) să afirme că reușesc să mențină un echilibru sănătos între muncă și angajamentele personale, însă lucrătorii hibrizi (27%) și cei de la birou (25%) raportează experiențe similare în ceea ce privește echilibrul dintre viața profesională și cea privată. De asemenea, angajații din toate cele trei categorii de muncă se confruntă frecvent cu burnout în proporții similare din punct de vedere statistic.
În ciuda avantajelor clare pentru lucrătorii exclusiv la distanță, angajații de la birou au spațiu pentru îmbunătățiri în ceea ce privește aceste aspecte vitale ale wellbeing-ului lor.
Strategii care îmbunătățesc wellbeing-ul și echilibrul dintre viața profesională și cea personală în toate locațiile
Fără îndoială, locul de muncă joacă un rol
esențial în experiența de muncă a unui angajat. Dincolo de wellbeing-ul
angajaților, lucrătorii complet la distanță (37%) și cei hibrizi (36%) sunt
semnificativ mai implicați decât colegii lor de la birou (30%). Cu toate
acestea, rezultatele-cheie legate de experiența angajaților sunt puternic
influențate de managerii buni și de practicile organizaționale.
Cercetările
efectuate de Gallup și Workhuman confirmă faptul că, concentrarea
asupra elementului uman al culturii locului de muncă duce la diferențe
semnificative în ceea ce privește wellbeing-ul angajaților, indiferent de locul
în care se desfășoară activitatea.
Într-un sondaj realizat pe 4.439 de angajați din S.U.A. în perioada 16-30 aprilie 2024, Gallup și Workhuman au identificat mai multe strategii pe care organizațiile le pot utiliza pentru a îmbunătăți aspectele legate de wellbeing pentru toți angajații, indiferent dacă lucrează într-un mediu de lucru la birou, hibrid sau exclusiv la distanță.
Stabiliți așteptări clare
În ultimii cinci ani, cercetările Gallup au arătat o scădere a clarității așteptărilor la locul de muncă în rândul forței de muncă din SUA, angajații de la distanță și cei hibrizi confruntându-se cu o scădere de două ori mai mare. Ambiguitatea constantă la locul de muncă generează stres, împiedică productivitatea și împovărează lucrătorii care încearcă să găsească un echilibru între responsabilitățile profesionale și cele de viață.
Crearea clarității rolului și ajutarea angajaților să înțeleagă ce se așteaptă de la ei la locul de muncă în fiecare zi sunt din ce în ce mai importante atunci când programele și locurile de muncă ale angajaților sunt mai puțin definite și structurate. Gallup și Workhuman constată că angajații care sunt ferm de acord că știu ce se așteaptă de la ei la locul de muncă sunt cu 47% mai puțin predispuși să experimenteze epuizare frecventă și cu 23% mai puțin predispuși să spună că se luptă cu echilibrul dintre viața profesională și cea privată de câteva ori pe săptămână sau mai mult.
Managerii eficienți construiesc claritate prin împărtășirea explicită a așteptărilor și colaborarea cu angajații pentru a prioritiza proiectele și sarcinile. Ei se fac ușor disponibili, virtual sau în persoană, și abordabili pentru a răspunde la întrebări. Ei sunt gata să colaboreze cu angajații pentru a-și redefini prioritățile pe măsură ce cererile se schimbă.
Stabiliți împreună obiective realiste de performanță
Stabilirea obiectivelor în colaborare, în care managerii implică angajații în conversații despre stabilirea obiectivelor de performanță, este esențială pentru a ajuta angajații să stabilească obiective rezonabile care să se alinieze cu un echilibru sănătos între viața profesională și cea privată.
Chiar și angajații foarte talentați pot ajunge la burnout atunci când se așteaptă să realizeze imposibilul. Fără limite sau obiective clare, angajații cu performanțe ridicate se pot simți obligați să lucreze mai mult în detrimentul wellbeing-ului și productivității lor.
Managerii care facilitează verificările frecvente cu angajații lor pentru a discuta despre progresul obiectivelor lor creează un sistem dinamic de responsabilitate. Ei se asigură că fiecare angajat se aliniază cu obiectivele echipei, stabilind în același timp obiective rezonabile.
Îmbunătățește-ți angajații și comunică valorile prin recunoaștere
Recunoașterea nu se limitează la un simplu schimb de „sentimente pozitive” între angajați. Când este făcută corect, îmbunătățește wellbeing-ul, permițând angajaților să se simtă văzuți și apreciați din motive dincolo de contribuțiile lor la locul de muncă. Angajații care sunt întru totul de acord că recunoașterea este o parte importantă a culturii organizației lor sunt de 4,2 ori mai susceptibili să fie întru totul de acord că organizației lor îi pasă de wellbeing-ul lor.
Recunoașterea este, de asemenea, un instrument puternic pe care liderii și managerii îl pot folosi pentru a comunica valorile și așteptările organizaționale. Prin consolidarea pozitivă, recunoașterea semnalează angajaților comportamentele pe care managerii și membrii echipei doresc să le vadă mai des.
Pentru a sprijini wellbeing-ul angajaților și echilibrul dintre viața profesională și cea privată, organizațiile ar trebui să se concentreze pe recunoașterea comportamentelor care se aliniază cu valorile lor. De exemplu, dacă un angajat este recunoscut doar pentru că stă târziu la birou sau lucrează ore suplimentare pentru a finaliza un proiect, se poate crea o așteptare că astfel de eforturi sunt necesare pentru succes, ducând la epuizare.
Managerii și liderii pot promova wellbeing-ul prin recunoașterea realizărilor și acțiunilor din afara muncii. Acest lucru recunoaște angajații ca persoane cu vieți în afara muncii și poate include recunoașterea evenimentelor de viață, voluntariatul sau serviciul în folosul comunității și alte repere personale. Gallup și Workhuman consideră că acest lucru este o resursă eficientă, dar subutilizată. Puțin mai mult de unul din trei angajați (37%) spun că primesc recunoaștere pentru lucruri care nu au legătură cu munca, dar cei care o fac sunt de două ori mai susceptibili să spună că organizației lor îi pasă de wellbeing-ul lor.
Creșterea Wellbeing-ului pentru toți angajații
Relația dintre munca la distanță și starea de bine nu este întotdeauna simplă. Responsabilitățile de-a lungul vieții nu dispar atunci când un angajat se mută într-un loc de muncă la distanță. În timp ce flexibilitatea sporită la locul de muncă oferă un mic impuls în echilibrul sănătos dintre viața profesională și cea privată exclusiv pentru lucrătorii la distanță, practicile de afaceri centrate pe factorul uman conduc în mod constant la îmbunătățiri semnificative ale experienței angajaților în locațiile de lucru. Gallup și Workhuman consideră că toți liderii și managerii pot sprijini wellbeing-ul angajaților lor stabilind așteptări clare, lucrând în colaborare pentru a stabili obiective și oferind recunoaștere strategică.
Sursa: www.gallup.com