3 pași pentru a construi convingerea de care fiecare lider are nevoie

0
2908
convingerea unui lider blog Doru Dima

O caracteristică indispensabilă a unui mare lider de încredere este convingerea. Convingerea este un atribut adesea trecut cu vederea pentru încredere. Potrivit raportului Global Leadership Forecast 2023 al DDI, mai puțin de jumătate dintre angajați (46%) și doar o treime (32%) au încredere că managementul lor superior va face ceea ce este corect. Cu alte cuvinte, ei nu au încredere că liderii lor vor acționa cu convingere atunci când se confruntă cu decizii dificile de a face ceea ce este corect față de ceea ce este ușor. Numeroase articole recomandă că, pentru a construi încrederea, liderii trebuie să fie transparenți în ceea ce privește procesul decizional, să împărtășească raționamentul deciziilor, să își respecte angajamentele și să practice responsabilitatea. În timp ce aceste acțiuni sunt esențiale pentru a construi încrederea ca lider, convingerea consolidează fundamentul acestei încrederi. Fără convingere, chiar și cel mai transparent și responsabil lider poate părea indecis sau imprevizibil, erodând încrederea și încrederea în capacitatea sa de a conduce.

A vă demonstra convingerea în luarea deciziilor este o modalitate puternică de a vă pune în evidență perspicacitatea în afaceri și de a vă construi un brand de management. Acționând cu convingere, vă comunicați valorile, prejudecățile și obiectivele de afaceri colegilor, echipei sau membrilor consiliului de administrație. Acest lucru vă poate ajuta să le câștigați încrederea, să vă stabiliți credibilitatea și să vă poziționați ca un lider de încredere. Pentru asta, angajații dvs. trebuie să știe ce sau pe cine urmează și că munca lor asiduă va fi aplicată pentru a lua decizii. Dacă veți căpăta reputația de a fi lipsit de convingere, echipa dvs. se va întreba dacă munca lor contează dacă nu dați curs pozițiilor pe care le-au construit cu dvs. sau pe care le-ați transmis.

A avea o convingere nu înseamnă a fi încăpățânat sau arogant. Se referă la capacitatea de a vă afirma și de a vă susține convingerile cu principii, date sau judecăți, chiar dacă acestea nu sunt acceptate pe scară largă. Liderilor cărora le lipsește convingerea se luptă adesea cu încrederea, în special în procesul de luare a deciziilor sau din cauza preocupărilor legate de rezultatele potențiale. Cum poate cineva să-și dezvolte sau să-și consolideze convingerea atunci când ia decizii importante? Iată trei pași de urmat.

1. Fundamentați-vă poziția

Depuneți eforturi pentru a vă forma decizia pe baza cercetărilor, datelor și perspicacității. Citiți cât mai multe studii de afaceri, discutați cu colegii și mentorii din industrie și obțineți opinii de la experți în domeniu. Adesea, liderii nu au încredere în sine pentru că nu au depus eforturi pentru a construi o bază informată către o opinie independentă, alegând în schimb să petreacă timpul imaginând ce ar face alții și să decidă pe baza unei opinii populare. A fi capabil să articulezi pentru tine și pentru ceilalți modul în care ai ajuns la decizia ta este un stimulent de încredere.

2. Înțelegeți punctele de vedere opuse și pregătiți-vă pentru capcane

Pe lângă construirea perspectivelor dumneavoastră, asigurați-vă că știți punctele de vedere opuse. Cereți colegilor sau echipei dvs. să vă conteste ipotezele, faceți o analiză pre-mortem și luați în considerare cu atenție interdependențele și capcanele. Depuneți efortul de a-i convinge pe ceilalți și colaborați pentru a construi planuri de urgență sau pentru a vă angaja să schimbați cursul cu agilitate dacă circumstanțele sau ipotezele se schimbă.

3. Fiți realist în ceea ce privește rezultatul

A avea o convingere nu înseamnă să știi cu certitudine absolută că ai dreptate sau că poți garanta un rezultat. În schimb, înseamnă că ați luat în considerare diverse perspective, ați planificat consecințele și sunteți dispus să fiți responsabil pentru execuție. Este vorba de a accepta faptul că luați cea mai bună decizie pe baza faptelor și a situației de la momentul respectiv. Odată ce ați parcurs pașii unu și doi, aveți curajul și încrederea de a merge mai departe cu decizia dumneavoastră și de a fi deschis la schimbarea cursului atunci când vi se prezintă un nou set de date. În timp, vă veți construi un portofoliu de succese în luarea deciziilor, un memento esențial care vă va reaminti că sunteți mai mult decât capabil să conduceți.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: forbes.com