Începerea unei afaceri poate fi unul dintre cele mai interesante și mai satisfăcătoare lucruri pe care le veți face vreodată. Procesul are provocările sale, dar este important să nu lăsați concepțiile greșite despre acestea să vă împiedice să încercați. În acest articol, vom trece în revistă șapte concepții greșite comune despre începerea unei afaceri.
Concepția greșită 1: Nu aveți nevoie de un plan de afaceri
Există o mulțime de concepții greșite despre începerea unei afaceri. Una dintre cele mai frecvente este aceea că nu este nevoie să scrieți un plan de afaceri formal. Este ușor de înțeles de ce ar fi așa – la urma urmei, cine are timp pentru mai multă hârțogăraie atunci când încerci să faci lucrurile să meargă cât mai eficient posibil? Problema cu omiterea etapei de planificare este că poate duce la pierderi de timp și bani și la un produs sau serviciu mai slab decât cel pe care l-ați fi putut crea.
Un exemplu în acest sens este publicitatea: multe întreprinderi nou înființate cheltuiesc mii de euro pe reclame fără să se gândească la audiență, buget sau strategie de transmitere a mesajelor. Redactarea unui plan de marketing înainte de a investi în orice achiziție de publicitate ar ajuta la prevenirea apariției acestor probleme și v-ar economisi niște bani pe parcurs.
Realitatea este că există mai multe tipuri diferite de planuri – planurile de afaceri (care detaliază obiectivele generale ale companiei dumneavoastră) și planurile financiare (care oferă proiecții pentru venituri și costuri) sunt exemple – dar toate au un lucru în comun: vă ajută să vizualizați încotro se îndreaptă compania dumneavoastră în timp.
Concepția greșită 2: Vă puteți baza în întregime pe finanțarea dumneavoastră
Este esențial să învățați elementele de bază ale gestionării unei afaceri înainte de a căuta finanțare. Deși ar putea suna grozav să aveți toți banii la dispoziție, ați putea ajunge să aveți datorii chiar înainte de a începe.
Există două greșeli financiare frecvente făcute de persoanele care nu au multă experiență în administrarea unei companii. Prima este să te bazezi prea mult pe finanțare și să nu ai suficienți bani personali investiți în afacere. Acest lucru duce la o dependență excesivă de împrumuturi, ceea ce poate fi dificil în cazul în care compania se prăbușește sau are probleme. A doua greșeală este să cheltuiți prea mulți bani pe lucruri care nu vă ajută afacerea să aibă succes – cum ar fi un spațiu de birouri luxos sau mobilier scump.
Concepția greșită 3: Va trebui să alegeți între muncă și a avea o viață personală
Nu veți avea timp să vă ocupați de fiecare detaliu în parte. La urma urmei, sunteți acum șeful propriei companii. Asta înseamnă că va trebui să găsești un echilibru între conducerea afacerii și orice altceva. Nu veți putea să vă descurcați singur cu totul. Este în regulă dacă aveți nevoie de ajutor din partea altcuiva. Este de așteptat.
Puteți delega sarcinile care nu necesită cunoștințe sau pregătire specială, cum ar fi să răspundeți la apelurile telefonice sau să duceți gunoiul la recepție. Totuși, există unele lucruri pe care doar tu le poți face, deoarece implică abilități speciale și experiență care vin doar din faptul că le-ai făcut înainte.
De exemplu, stabilirea campaniilor de marketing necesită înțelegerea modului în care diferite canale funcționează împreună pentru o eficacitate maximă; actualizarea conținutului unui site web necesită cunoașterea cuvintelor cheie pe care le caută oamenii atunci când caută informații despre un anumit subiect; crearea facturilor necesită cunoștințe de bază despre programe software de contabilitate precum QuickBooks Pro.
Concepția greșită 4: Toată lumea din echipa ta va lucra ca și tine
Atunci când începeți o afacere, vor exista momente în care lucrurile se vor complica. Cu cât sunteți de mai mult timp în afaceri, cu atât provocările pot deveni mai complexe. Aceasta este doar o parte a călătoriei; fiecare are propriul său mod de a face față acestor sentimente.
Din experiența mea, însă, am constatat că rareori cineva îmi va spune când este timpul să mă opresc și să plec acasă. Și sunt șanse să continuați să lucrați dacă nu ați stabilit limite. Nimeni altcineva nu ar trebui să se aștepte să muncească așa cum o faci tu. La urma urmei, aceasta este compania ta. Ar trebui să vă temperați așteptările față de dumneavoastră cu ceea ce vă așteptați de la un angajat – și apoi să acționați în consecință. Dacă nu reușești să faci acest lucru, așteptările tale vor fi nerealiste și, în cele din urmă, nimeni nu va dori să lucreze cu tine.
Concepția greșită 5: Trebuie să vă comparați cu alte companii
Sunteți nou în spațiul dumneavoastră. Este important să valorificați ceea ce vă face unic și să vă croiți încet o cotă de piață pentru produsul sau serviciul dvs. În acest stadiu, comparațiile sunt neproductive și ar putea duce la gelozie sau negativism. În loc să vă comparați cu alte companii, concentrați-vă pe obiectivele dumneavoastră și pe modul în care le puteți atinge în cel mai eficient mod posibil. Puteți învăța de la alții, dar nu încercați să le copiați succesul – este puțin probabil ca abordarea altcuiva să funcționeze exact la fel de bine pentru dumneavoastră cum a funcționat pentru ei în industria lor.
Concepția greșită 6: Nu există loc de eroare
În calitate de fondator, este ușor să vă montați pe umeri o încărcătură completă de responsabilitate. Mult mai multe lucruri devin personale atunci când ești antreprenor. Dar nu uitați, toată lumea face greșeli. Important este să înveți din ele. Dacă nu faceți nicio greșeală, fie nu vă străduiți suficient de mult, fie v-ați pierdut capacitatea de a gândi creativ și independent – și asta este o problemă.
Greșelile fac parte din proces. Ele vă spun ce funcționează și ce nu funcționează. Te învață lecții valoroase despre tine, despre produsul, serviciul, clienții și concurența ta – toate acestea sunt informații neprețuite pentru orice antreprenor care își construiește o afacere.
Concepția greșită 7: Asumarea unui risc este prea riscantă la început
A nu lua decizii bazate pe risc poate însemna să ratezi oportunități importante. Frica este motivul pentru care mulți oameni nu încearcă să își înceapă propria afacere de la bun început – sau chiar să își părăsească actualul loc de muncă pentru o nouă șansă. Atunci când vă puteți învinge temerile și vă puteți asuma riscuri calculate care se potrivesc cu valorile și obiectivele dumneavoastră ca individ sau companie, puteți face mai mult decât să supraviețuiți; s-ar putea să prosperați. Atunci când frica îți intră în minte, amintește-ți că ea este adesea un semn că există ceva mai proeminent la orizont dacă alegi să o depășești – și dacă nu există ceva mai mare la orizont pentru tine chiar acum, atunci găsește-l. Există multe oportunități care îi așteaptă pe cei care sunt gata să le accepte.
Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?
Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.
De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.
Sursa: entrepreneur.com