În aceste vremuri dominate de evoluții, este mai important ca oricând să rămâi fidel valorilor tale fundamentale și poziționării brandului tău.
Covid a schimbat modul de funcționare al multor companii. Anii 2020 și 2021 au fost un test pentru mulți dintre noi ca oameni de afaceri, lideri și antreprenori. Am fost forțați în mod constant să pivotăm și să inovăm în cadrul vieții noastre, dar și să ne adaptăm la o lume nouă, indiferent dacă asta a implicat personalizarea experiențelor online, ecologizarea sau integrarea noilor tehnologii. În plus, o înțelegere tot mai clară a responsabilității societății față de comunitățile marginalizate a schimbat și mai mult prioritățile de afaceri.
Dar ce urmează? Cum se pot adapta companiile într-o eră de astenie pandemică, transformări sociale, frică și stagnare?
Dacă te întrebi ce își vor dori clienții tăi în viitor, cu siguranță nu ești singurul. După toate aceste schimbări, mulți lideri de afaceri ajung să-și pună la îndoială strategiile și să se întrebe dacă, în acest moment de incertitudine, ar trebui să realizăm din nou pivotări de branding, concentrându-ne de data aceasta pe încrederea de a ne vinde produsele sau serviciile, mai degrabă decât pe inovație.
Ce știm despre inovație versus încredere
Recent am efectuat cercetări privind practicile de branding și, mai pe larg, poziționarea mărcii. Am întrebat oamenii dacă sunt mai dispuși să utilizeze un brand inovator și modern sau un brand tradițional, de încredere. În ansamblu, am constatat că consumatorii mai tineri preferă branduri noi și inovatoare, iar cei cu vârsta de peste 45 de ani le preferă pe cele tradiționale, de încredere. De asemenea, bărbații s-au arătat în general mai entuziasmați decât femeile de noutate și inovație, iar grupul de vârstă de peste 55 de ani a fost atras preponderent de tradiție și încredere.
Datele au fost culese doar acum câteva luni, deci ar fi un indicator fiabil al sentimentelor consumatorilor în toiul pandemiei. Este greu de spus dacă rezultatele ar fi fost diferite înainte de Covid-19 sau înaintea protestelor BLM care au zguduit SUA și nici nu este prea util să știm opinia de atunci a respondenților.
Această cercetare ne arată destul de clar că, acum, în toiul pandemiei, tinerilor le place încă inovația. Aceasta înseamnă o poziție a mărcii care implică unicitate, inovație și, adesea, un element de distracție. Consumatorii mai în vârstă tind să fie mai tradiționali și preferă mărcile solide, cu istorie.
Dar trebuie să fim atenți aici la cuvântul „încredere”. Ideea este că tinerii au încredere în inovație. Consumatorii sub 45 de ani consideră că inovația în sine este de încredere. Deci, dacă încetezi să inovezi, este posibil să nu mai prezinți încredere pentru mulți consumatori.
Desigur, sunt și limite și trebuie să continui cu lucrurile bune pe care le realizezi, însă schimbarea și adaptarea chiar contează. În acest sens, merită să ne aducem aminte cât de mult a trebuit să ne schimbăm cu toții în ultimul an.
Încrederea în inovație
Cifrele McKinsey din 2020/21 dezvăluie ideea că inovația a fost esențială pentru a trece prin avalanșa de trăiri din ultimul an și ceva. De altfel, 85% dintre directorii din tehnologie văd în criza Covid o oportunitate de dezvoltare. Asta implică faptul că ei consideră că este un prilej de a inova – un catalizator pentru schimbare.
Și chiar a fost – în doar câteva luni, am sărit peste ani de progres în ceea ce privește digitizarea vieții noastre și integrarea tehnologiilor în viața de zi cu zi.
Din păcate, până acum, nu multe companii au reușit să valorifice oportunitățile în 2020 sau 2021. Toată lumea a fost preocupată de menținerea stării de fapt a lucrurilor. Dar, pe măsură ce tot mai multe persoane din întreaga lume se vaccinează, vine timpul să acționăm.
Cum să inovăm eficient
Așadar, cum putem evita gafele pe măsură ce trecem prin această perioadă mai activă de poziționare în noua normalitate?
Problemele apar atunci când un brand se poziționează (și, prin urmare, se vinde) ca fiind inovator sau conștient de aspectele sociale, însă nu dă rezultate. Consecvența contează în branding iar, dacă inovezi deja (acest lucru este valabil pentru majoritatea companiilor tehnologice, deci inclusiv pentru acei optimiști manageri tehnici), este bine să menții direcția. Arată-le clienților că pot avea încredere că vei rămâne fidel valorilor brandului tău.
O modalitate excelentă de a te asigura că rămâi fidel brandului tău este să vii cu o listă de valori ale brandului și cu o propunere de valoare. Acestea, în combinație cu o descriere a clientului țintă, te vor menține pe linie dreaptă indiferent ce se va întâmplă.
O propunere de valoare înseamnă doar câteva fraze despre ce oferă compania ta, de ce este singura capabilă să ofere acest lucru și în ce mod. Nu ar trebui să ai prea mari dificultăți în a o concepe.
Când îți descoperi valorile, propunerea de valoare și descrierea clientului țintă, ar trebui să poți afla unde ar fi bine să se poziționeze brandul tău. Ce parte a spectrului vei viza? Imaginea prin care te promovezi este una tradițională sau inovatoare? Oricare ar fi, prin îmbrățișarea acestei imagini vei reuși să generezi încredere. Desigur, este doar începutul muncii pe care trebuie să o depui pentru a-ți dezvolta afacerea în lunile următoare, însă o bază solidă este esențială dacă vrei ca eforturile suplimentare de branding să fie încununate cu succes.
Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?
Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.
De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.
Sursa: entrepreneur.com