Capacitatea de a împărtăși cu ușurință informațiile între membrii echipei și de a ști că aceste informații sunt de încredere îmbunătățește inevitabil productivitatea.

Transparența, în raport cu cultura organizațională, reprezintă o mare problemă pentru majoritatea liderilor de afaceri. Toată lumea își dorește un loc de muncă în care oamenii să fie sinceri și să știe ce se întâmplă, măcar pentru a menține moralul și retenția personalului la cote ridicate. Dar dacă ne uităm la elementele esențiale ale operațiunilor, transparența este fundamentală în producția de bază.

Cum întrerupe lipsa de transparență fluxul de lucru

Pentru ca angajații să finalizeze un proiect rapid și la cote ridicate de calitate, toți trebuie să știe că li se spune adevărul și să aibă încredere unii în alții. Trebuie să înțeleagă că fiecare are intenții bune față de ceilalți și să lase informațiile să curgă cu repeziciune.

Cu toate acestea, atunci când echipei tale îi lipsește transparența, este greu să se stabilească această relație de încredere. Membrii echipei trebuie să se întrebe în permanență unde se situează și să depună mai mult efort pentru a menține impulsul inițial, având în vedere că toți ezită să se expună. Apoi încep să amâne sarcinile, iar dacă ceva nu merge bine, aruncă vina de la unul la altul. Proiectul stagnează, transformându-se într-un coșmar total pentru managerul de proiect.

Nici trecerea la telemuncă nu ajută neapărat. Începi să îi vezi pe oameni ca fiind doar un avatar pe ecran. Oamenii din fiecare departament ajung, de obicei, să aibă apeluri virtuale doar cu cei din domeniul lor. Toate aceste lucruri pot avea o influență negativă asupra transparenței, îngreunând formarea unei relații bazate pe încredere.

Modul în care procesele “agile” pot contribui la construirea transparenței și încrederii necesare

Dacă transparența nu este la nivelul dorit în companie, nu o poți forța să fie. Trebuie să o construiești pas cu pas. Aici intervine o abordare de tip „agile”.

Oamenii descriu această abordare ca fiind abilitatea unei companii să se adapteze rapid. Dar înseamnă mult mai mult. Este o abordare a muncii cu principii de bază specifice, cum ar fi colaborarea și valorizarea indivizilor/interacțiunilor în locul proceselor sau instrumentelor. Punctul central este reprezentat de sprinturi iterative în care înveți din ceea ce tocmai s-a întâmplat, comunici bine pe o mulțime de medii și ai rezultate tangibile când ai terminat.

Deoarece agile se bazează pe colaborare și învățare pas cu pas, constituie o metodologie foarte potrivită pentru dezvoltarea încrederii atât de necesare. Aceasta nu presupune că există deja încredere, așa cum se poate vedea deseori în majoritatea proiectelor de tip cascadă, în care toată lumea arată ce a făcut pentru a obține o aprobare. Mai multe echipe primesc aprecieri pe parcurs, dar oamenii au șansa să spună dacă le place sau nu ceva. Deci, există un echilibru între feedback-ul pozitiv și cel negativ și te poți opri din lucru dacă trebuie, fără a jigni pe nimeni.

De exemplu, să zicem că angajezi un furnizor extern. Este un lucru tot mai des întâlnit, pentru a face economie, mai ales în rândul start-up-urilor, care se asociază, deoarece nu au încă specialiști în atât de multe domenii. Aceasta este o situație în care trebuie să construiești încredere rapid din temelii, pentru că munca trebuie terminată, chiar dacă oamenii nu au făcut cunoștință încă.

Dacă ești transparent de la bun început, nu o să te mai confrunți cu reticență în echipă. Angajații încep să vadă că oamenii noi cu care interacționează pot contribui cu adevărat, că beneficiile sunt reciproce și că nu au de a face cu două tabere adverse. Odată ce s-a construit această încredere, este simplu să faci apel la acel furnizor pentru proiecte ulterioare. Totul devine stabil și de lungă durată. Exact același lucru se întâmplă atunci când ai angajați noi, pentru ca diferitele departamente să fie transparente între ele.

Prioritizarea transparenței deschide calea pentru o muncă eficientă

Transparența este crucială pentru dezvoltarea unei culturi pozitive. Dar este și incredibil de practică. Ea creează încredere și, apoi, îi face pe oameni să avanseze, pas cu pas, și să facă treabă bună. Procesele agile, care se concentrează pe valori de bază pozitive, cum ar fi colaborarea și rezultatele iterative/învățarea, constituie o modalitate fantastică de a îmbunătăți transparența și încrederea. Indiferent dacă vrei să îți crești numărul de angajați în telemuncă, ai proiecte în care trebuie să participe multe departamente sau ai de a face cu un număr mare de furnizori, transparența trebuie să aibă prioritate pentru a menține eficiența operațiunilor.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com