Recent, se pare că Google a decis să intre serios pe piața căutărilor locurilor de muncă. În această lună, a apărut website-ul Google Hire și, deși nu a fost anunțat nimic oficial, gigantul american se pregătește să lanseze un website ce ar putea concura cu LinkedIn, Greenhouse and Jobvite. Deși site-ul celor de la Google se află în primele etape ale dezvoltării, nu putem să nu ne întrebăm cum o să afecteze asta domeniul recrutării.
Este de la sine înțeles faptul că Facebook și Google își doresc să preia controlul asupra unui procent mai mare din piața muncii. Aceste platforme reprezintă deja o parte integrantă din viața multor oameni, deci nu este surprinzător faptul că doresc să devină influente și în procesul de căutare al locurilor de muncă. Există oportunități nenumărate acolo unde sunt mulți oameni, iar Facebook și Google stau foarte bine în această privință.
Google dorește să aibă un impact imens prin recenta lansare a aplicației lor, iar algoritmii și soluțiile lor de interpretare a datelor sunt gata să elimine toate barierele dintre angajatori și candidați într-un mod inovativ: corelează cu atenție abilitățile, experiența și preferințele personale ale candidaților cu titlul, poziția și descrierea locurilor de muncă promovate.
Citește și Transformarea angajaților pretențioși în top performeri
Cu ajutorul algoritmul format, Google va aduna și va evalua informațiile despre job-urile pe care le-ați avut în trecut și vă va oferi sugestii pentru poziții asemănătoare. În același timp, angajatorii pot găsi cu o mai mare acuratețe candidații potriviți pentru posturile lor disponibile.
În momentul în care vă uitați pe Facebook, vedeți de multe ori cum prietenii voștri își actualizează statusurile pentru a afla dacă există poziții disponibile în alte companii. Reprezentanții Facebook au confirmat că au început deja să experimenteze cu instrumente de recrutare. Aceștia au rulat teste pentru adminii unor pagini de Facebook și le-au oferit posibilitatea să posteze anunțuri pentru joburi și să primească aplicațiile candidaților. Compania continuă să investească în funcționalitatea serviciului pentru angajatori și recrutori, oferindu-le posibilitatea să distribuie oportunitățile de joburi ce sunt specifice unor anumite persoane ce le întâlnesc cerințele, cum ar fi nivelul educației sau experiența în câmpul muncii.
Din punctul de vedere al recrutorilor, Facebook reprezintă o mină de aur deoarece deține numeroase informații despre persoane. Oamenii tind să ofere o multitudine de informații despre ei prin intermediul rețelelor sociale, începând cu data nașterii și ajungând până la nivelul de educație, locul de muncă actual sau interesele si hobby-urile lor. Dacă doriți să obțineți un profil complet despre candidați, nimic nu se poate compara cu baza de date deținută de către Facebook.
Întrebarea pe care ar trebui să ne-o punem este dacă platforma Facebook ar risca o anumită denaturare a datelor și informațiilor, așa cum se întâmplă câteodată pe LinkedIn, unde datele personale sunt prezentate în așa fel încât să se potrivească unui anumit tip de job. Nu este posibil să se ajungă în situația în care profilurile nu vor mai fi atât de credibile? Frumusețea profilurilor de Facebook constă în informațiile reale și nealterate, ce evident ar avea de suferit dacă oamenii ar ști că angajatorii încep să-i judece pe baza tuturor acestor informații despre ei.
Great People Inside oferă companiilor și organizațiilor capacitatea de a-și atinge adevăratul potențial, furnizându-le produse de evaluare și dezvoltare de ultimă oră, precum și cea mai avansată și inovatoare platformă de evaluare a resurselor umane.
Solicitați un demo gratuit!
Sursă:
https://blog.hrtechweekly.com/