miercuri, mai 14, 2025
Acasă Blog Pagina 13

Provocările angajaților, echipelor și liderilor într-o lume VUCA

0

Virusul Covid-19 a atins nivelul de pandemie. Acest lucru a adus în atenția tuturor faptul că resimțim toate efectele unei lumi VUCA (Volatilitate, Nesiguranță, Complexitate, Ambiguitate).

Bursele de valori s-au prăbușit, încetul cu încetul proviziile ajung la limită, în întreaga lume se anulează evenimente, iar interdicțiile de călătorie au intrat în vigoare în diferite țări. Un lucru este sigur în acest moment, că stilul nostru de lucru s-a schimbat, poate chiar pentru totdeauna. Deocamdată, vorbim doar de un termen scurt.

Multe organizații și întreprinderi mici au instituit măsuri obligatorii pentru „munca de acasă”, în timp ce altele au interzis întâlnirile cu clienții și călătoriile internaționale. Având în vedere faptul că acum, toți cei ce pot, lucrează de acasă, acest subiect nu mai are un caracter inedit. Ca orice altceva, fiecare situație unică are avantaje și dezavantaje.

Ofertele de muncă bazate încă pe modelul vechi de lucru de la 9 la 5, fără nicio posibilitate de program flexibil, sunt doar rareori convingătoare. Trebuie, de asemenea, luat în considerare faptul că digitalizarea a modificat regulile jocului prin schimbarea vechilor paradigme. În prezent, angajații se străduiesc să se autorealizeze și își doresc să găsească un loc de muncă care să îi facă să se simtă împliniți. Propriile lor cerințe creează o presiune asupra lor, pentru că dacă suntem sinceri, chiar și cel mai bun loc de muncă din lume va presupune în final o rutină.

Progresele tehnologice în continuă creștere au pus presiune asupra lucrătorilor de astăzi. Inteligența artificială, robotica, învățarea automatizată reprezintă tehnologii de ultimă generație, iar marile corporații sunt pe deplin concentrate asupra acestora. Ele reprezintă o provocare la adresa inteligenței oamenilor, a talentelor și abilităților noastre. Întrebarea de pe buzele tuturor este dacă oamenii vor fi înlocuiți cu mașini. Oare acest lucru va împinge oamenii către locuri de muncă cu o latură umanistă?

Mii de oameni vor lucra probabil de acasă pentru prima oară în această săptămână, din cauza epidemiei de coronavirus. Pentru alții, va fi la fel ca în orice altă săptămână. Cu toate acestea, toți vor avea nevoie de propria soluție personalizată pentru a-și menține productivitatea în aceste momente de grea încercare. Așa cum am menționat mai sus, există vești bune și vești rele în ceea ce privește lucrul de acasă.

Mai întâi, veștile bune. Oamenii vor ajunge să fie mai productivi dacă nu mai petrec ore întregi în deplasare sau în ședințe și nu se mai întind la masa de prânz sau la discuții cu colegii în pauza de cafea.

Acum, veștile proaste. Oamenii vor trebui să stabilească o rutină fără presiunea externă de a veni la timp la birou, pentru a fi productivi și pentru a lua pauze regulate de masă. Autodisciplina are cea mai mare importanță atunci când lucrăm de acasă, iar un sfat util ar fi să ne îmbrăcăm efectiv pentru muncă, chiar dacă lucrul în pijamalele poate părea tentant. Dacă vorbim cu colegii sau clienții prin legături video, aparențele trebuie păstrate, plus că în acest mod vom avea senzația că suntem de fapt la locul de muncă, ceea ce va duce la o creștere a productivității. Vorbitul cu colegii de muncă chiar și pe teme fără legătură cu serviciul, ne poate menține în priză.

Ce sunt testele psihometrice?

Dacă până acum nu a trebuit să parcurgeți un test psihometric, nu vă faceți griji. În viitor, va trebui cu siguranță. Sunt șanse ca la următorul interviu de angajare să treceți prin acest proces. În general, testele constau într-o serie de întrebări cronometrate, bazate pe abilități numerice, verbale și logice. Ele au ca scop evaluarea abilităților candidaților și potrivirea lor cu o anumită funcție. În plus, trebuie menționat că aceste tipuri de teste au evoluat foarte mult de la apariția lor. În prezent sunt utilizate într-o gamă largă de domenii organizaționale, pentru a afla dacă o persoană are inteligența emoțională necesară pentru a fi un manager de rang înalt, dacă știe să lucreze într-o echipă, în funcție de caracterul lor introvertit sau extrovertit, dacă lucrul de acasă are un impact asupra productivității și nivelului de implicare al persoanei.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

În primul rând, suntem conștienți că primul pas în îmbunătățirea forței de muncă este de a identifica aspectele esențiale care vă definesc forța de muncă. Odată realizat acest prim pas, vom ști care sunt indicatorii cheie de performanță, la ce trebuie să fim atenți atunci când evaluăm angajații, prin dezvoltarea unui sistem de competențe bine structurat.

În al doilea rând, platforma noastră este extrem de ușor de personalizat astfel încât să răspundă nevoilor dvs. specifice. Vă oferim posibilitatea de a alege unul dintre modelele disponibile – sau puteți solicita dimensiunile adaptate nevoilor dvs. specifice, facilitând astfel întregul dvs. proces de evaluare.

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Ghid de supraviețuire în vremuri de COVID-19 sau de ce căutarea unui loc de muncă este un job cu normă întreagă

0
ghid de supravietuire Great People Inside Romania

Pentru a veni în ajutorul tău în aceste vremuri incerte ți-am pregătit acest ghid de supraviețuire pe perioada Covid-19. Pentru a-l descărca vă rugăm accesați următorul link: https://greatpeopleinside.com/ro/ghid-de-supravietuire-in-contextul-disponibilizarilor-cauzate-de-covid19/.

Acest ghid a fost scris de către partenerul nostru Great People Inside, David Perry, expert în recrutare.

David Perry, denumit “The Rogue Recruiter” de către Wall Street Journal pentru metodele sale neconvenționale de recrutare, are o experiență de peste 30 de ani în recrutarea top management-ului și a încheiat afaceri pe cinci continente cu o rată de retenție a clienților de 99.54%, fapt ce l-a făcut cel mai căutat recrutor din lume. Acesta a fost de două ori în România ca și KeyNote Speaker la conferințele Great People Inside din 2016 și 2017. În prezent, David Perry conduce alături de partenera și soția lui compania Perry-Martel International și este partenerul Great People Inside din Canada.  

Există lucruri pe această lume pe care nu le poți controla. Afecțiunile cauzate de Coronavirus (COVID-19) fac parte cu siguranță din această categorie.

În întreaga lume au fost disponibilizați angajați de către companii nevoite să răspundă unei economii aflate în blocaj. Ghidul de supraviețuire pentru COVID-19 a fost creat pentru a te ajuta să revii rapid la muncă atunci când va trece pericolul.

Pierderea locului de muncă înseamnă de multe ori pierderea unor prieteni, a asigurărilor sociale și medicale și a unei părți importante din ceea ce te definește pe tine ca și persoană. Orice schimbare atât de radicală, în special una pe care nu o poți controla, poate fi incredibil de stresantă. Vei fi copleșit de emoții negative care, fără să te sperii, sunt normale.

Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să ai curajul să-ți recunoști emoțiile și să le lași să se manifeste. Plângi dacă vrei, revoltă-te dar, în același timp, controlează-te pentru a nu-i răni fizic sau sentimental pe cei din jur.

Al doilea lucru pe care trebuie să îl faci este să te concentrezi pe lucrurile pe care le poți controla.

Acum este momentul să privești înainte și să te concentrezi asupra dezvoltării tale profesionale și să îți planifici viitorul.

Dacă ai fost concediat din cauza situației create de virusul COVID-19, acesta este un moment excelent pentru a reflecta asupra carierei tale și de a face o schimbare în bine atunci când economia își va reveni, mai ales dacă angajatorul tău nu are mijloacele necesare prin care să te compenseze pentru perioada forțată de inactivitate. Nimeni nu poate aproxima cu exactitate perioada de timp în care activitatea normală va fi perturbată.

Va duce Coronavirusul la mai multe atacuri cibernetice?

0
hacking Doru Dima

În timp ce lumea este preocupată de amenințarea sistemică prezentată de Covid-19, infractorii cibernetici din întreaga lume sunt, fără îndoială, pregătiți să valorifice criza prin lansarea unui alt tip de „virus”. Din ce în ce mai mulți angajați lucrează în regim de telemuncă, iar companiile se pot confrunta în cele din urmă cu perspectiva funcționării fără personal la sediu (sau cu un număr mult redus al acestuia) sau trecând „în rezervă” personalul din IT și alte funcții de suport importante.

În acest context, atât angajatorii cât și angajații trebuie să acorde cea mai mare atenție la cum se pot proteja, și cum pot apăra informațiile confidențiale ale companiei. Iată câteva aspecte de care angajatorii și angajații trebuie să țină cont pentru a minimiza riscurile:

Pentru angajați

1. Fiți vigilenți față de atacurile de phishing

Infractorii cibernetici iubesc crizele. Fiți atenți la posibilele e-mailuri de tip „phishing” concepute pentru a vă îndemna să faceți clic pe cea mai recentă și cea mai importantă ofertă legată de protecția împotriva coronavirusului sau conținând instrucțiuni urgente ale șefului dvs. care nu se află la birou, toate acestea cu intenția de a vă determina să descărcați involuntar software malițios pe dispozitivul dvs. și pe sistemele companiei.

Ultimele săptămâni au adus o creștere considerabilă a escrocheriilor de întrerupere a e-mailurilor de afaceri (în care conturile Office 365 sau Gmail sunt sparte printr-un e-mail de tip phishing, iar hackerul trimite apoi facturi frauduloase care să pretindă să fie de la furnizori legitimi, cu instrucțiuni de transfer bancar modificate astfel încât banii să ajungă în contul hackerului).

Activați autentificarea cu mai mulți factori pentru orice conturi pe care le controlați și,  asigurați-vă neapărat că aceasta este utilizată pentru conturile de e-mail Office 365. Acest pas va zădărnici eforturilor tuturor actorilor rău intenționați, cu excepția celor mai sofisticați. Dacă aveți întrebări cu privire la validitatea unui e-mail al companiei interne, nu ezitați să contactați expeditorul – și, mai ales, faceți acest lucru înainte de a transfera bani sau de a urma instrucțiunile de plată modificate.

De asemenea, vă rog să fiți atenți la site-urile care pretind că vă fac mai ușoară completarea declarației pe proprie răspundere. Mare atenție la ele, deoarece vă cer datele personale, iar unele dintre acestea vă solicită și CNP-ul. Semmele duc către phishing. Printați sau scrieți de mână, nimic altceva.

2. Exersați o bună igienă cibernetică

Asigurați-vă că dispozitivele dvs. – inclusiv routerul dvs. de internet – sunt la zi cu privire la protecția antivirus și că utilizați conexiuni sigure și cunoscute. Evitați tentația de a utiliza Bluetooth într-un loc public – este o modalitate ușoară pentru hackeri de a se conecta la dispozitivul dvs. Utilizați autentificarea cu mai mulți factori pentru orice cont pentru care este disponibilă. Urmați instrucțiunile companiei privind utilizarea internetului și utilizarea propriului dispozitiv.

3. Folosiți numai WiFi securizat

Lucrați doar de pe conexiuni de internet sigure, protejate prin parolă. Dacă trebuie să utilizați WiFi public, asigurați-vă cu proprietarul că rețeaua la care vă conectați este rețeaua legitimă a acestuia și este securizată printr-o parolă. Evitați accesarea informațiilor confidențiale sau sensibile dintr-o rețea WiFi publică. Hackerii vor încerca să vă păcălească imitând numele unei rețele sigure, așa că analizați situația cu atenție și asigurați-vă că cea la care vă conectați este legitimă. Dacă nu, riscați să îi oferiți hackerului control și acces la tot ceea ce faceți pe internet.

4. Raportați imediat dispozitivele pierdute sau furate

Munca de la distanță crește potențialul pentru pierderea sau furtul dispozitivelor. Asigurați-vă că raportați imediat orice dispozitiv pierdut sau furat personalului de securitate informațională din cadrul companiei pentru a reduce riscul de fraudă.

Pentru angajatori

1. Configurați accesul la distanță acum

Dacă aveți angajați care necesită acces la distanță, desemnați-i acum, înainte de închiderea biroului. Este mai dificilă emiterea de tokenuri de autentificare multifactor angajaților care lucrează de la distanță pentru prima oară și instalarea unor tehnologii similare fără acces fizic.

2. Informațiile confidențiale sunt în continuare confidențiale

Reamintiți-le angajaților să fie la fel de atenți sau chiar mai atenți cu informațiile confidențiale, ca și când s-ar afla la birou. Email-ul personal nu trebuie utilizat pentru nicio afacere a companiei, iar angajații trebuie să țină evidența a ceea ce tipăresc acasă. Dacă documentul tipărit ar face obiectul distrugerii la birou, aveți grijă să separați și să distrugeți respectivul document acasă sau să chiar să evitați să îl mai imprimați.

3. Amintiți-le angajaților să nu folosească laptopuri personale pentru muncă

Rugați-vă angajații să utilizeze laptopuri puse la dispoziție de companie sau să contacteze personalul de securitate a informațiilor dacă nu sunt siguri cu privire la echipamentul pe care îl utilizează. Utilizarea dispozitivelor personale creează probleme în ceea ce privește păstrarea documentelor, crescând și mai mult riscurile asociate. În plus, software-ul care rulează pe unele echipamente informatice de uz personal poate fi neactualizat de luni sau ani de zile.

4. Actualizați-vă contactele de urgență

Asigurați-vă că în compania dvs. aveți o modalitate alternativă de a contacta toți angajații – fie un număr de telefon mobil sau o altă modalitate de a contacta angajatul în afara sistemelor companiei. În acest fel, în cazul în care compania dvs. va fi victimă a unui atac (malware, ransomware, DDoS sau de alt tip), veți putea comunica cu angajații. Pentru personalul esențial sau conducerea superioară, înființați un grup pe o aplicație de text securizată, cum ar fi Signal, astfel încât, dacă sistemele sunt dezactivate și e-mailul nu este utilizabil, conducerea superioară va putea comunica fără teamă de interceptare de infractori cibernetici.

Instrumentele de acces de la distanță au avansat în moduri ce ar fi fost de neconceput chiar și în urmă cu 10 ani, ceea ce face posibilă telemunca pentru un procent considerabil din angajați. La fel ca în cazul oricăror alte măsuri de securitate a datelor, accesul la distanță este atât de sigur cât este veriga cea mai slabă. Cu o combinație puternică de tehnologie, know-how și instruire a angajaților, acest lucru poate fi realizat în siguranță și în mod inteligent. Rămâneți în siguranță și fiți precauți!

Platforma Great People Inside le oferă, și pe timp de criză, organizațiilor posibilitatea de a gestiona și de a-și structura operațiunile de HR în procese precum managementul schimbării, managementul carierei precum și dezvoltarea liderilor într-un mediu VUCA. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, managementul timpului precum și planurile de dezvoltare ale angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, online și într-un timp scurt.

Contactați-ne pentru a afla cum vă putem ajuta!

solicita evaluare gratuita blog

Sursa: hbr.org

Transformarea listei de activități într-un instrument al productivității

0
lista de activitati Doru Dima


O listă de activități poate fi un instrument util în cursul unei zile de lucru, dar poate fi, de asemenea, locul în care sarcinile stagnează și sunt uitate. Dacă vă încheiați ziua rămânându-vă lucruri neterminate sau dacă sarcinile se prelungesc până în ziua sau săptămâna următoare, aveți nevoie să vă refaceți lista de activități – să puneți sub semnul întrebării modul de petrecere a timpului, precum și așteptările dumneavoastră.

Lămuriți-vă ce este important

Cei mai mulți oameni nu își cunosc prioritățile, spune Romi Neustadt, autoarea cărții Poți avea totul, dar nu în același timp. „Trebuie să începi cu acestea înainte de a ajunge  la lista de activități”, spune ea. „Prioritățile noastre sunt lucrurile cele mai importante pentru noi în acest moment – clipa prezentă. Nu se poate negocia dacă ne ocupăm sau nu de ele.”

Neustadt spune că atenția noastră nu are spațiu decât pentru două sau trei priorități. „În caz contrar, nu trăim autentic și suntem împrăștiați și neîmpliniți, ocupându-ne timpul cu lucruri care nu contează cu adevărat pentru noi.”

După ce înțelegeți care vă sunt prioritățile, toate activitățile din listă trebuie să fie în serviciul acestora. „Este incredibil de important să fii atent la ceea ce crezi că ar trebui realizat, indiferent dacă spui acest lucru cu voce tare sau doar te gândești la el”, spune ea. „Oamenii se gândesc tot timpul la ce ar trebui să facă. Când auziți sau vă gândiți că „ar trebui”, nu vă îndepliniți prioritățile.”

Atribuiți o valoare sarcinilor

Indiferent dacă lucrați pe cont propriu sau pentru altcineva, considerați-vă CEO-ul zilei dumneavoastră. Uitați-vă pe lista de activități și atribuiți fiecărei sarcini o valoare, cum ar fi o sumă de bani pe oră, pe care ar trebui să o plătiți altcuiva pentru a o îndeplini, sugerează Racheal Cook, coach de strategie antreprenorială.

„Alocând valori în dolari pe oră unor sarcini specifice, acest lucru vă asigură că veți utiliza corect resursele”, spune ea. „Scorul sarcinilor trebuie să pornească de la 10 dolari pe oră pentru sarcini administrative și să ajungă până la 10.000 dolari pe oră pentru strategii de nivel înalt și activități legate de vânzări. Această abordare clarifică instantaneu modul în care investești timpul în afacerea ta. ”

Determinați urgența unei sarcini

Cook utilizează Matricea Eisenhower pentru a despărți o listă principală de activități în patru secțiuni: „urgent și important”, „deloc urgent, dar important”, „urgent și neimportant” și „neimportant și deloc urgent”.

Sarcinile urgente și importante ar trebui să fie realizate astăzi. Cele care sunt importante, dar nu și urgente, ar trebui să fie programate pentru mai târziu. Dacă o sarcină este urgentă, dar nu este importantă, ar trebui delegată altcuiva. Iar o sarcină care nu este importantă și nici urgentă ar trebui eliminată.

„Folosind matricea Eisenhower, veți vrea să vă dedicați cea mai mare parte a timpului sarcinilor importante, dar care nu sunt încă urgente – în intervalul cuprins între 1.000 și 10.000 dolari folosind tabloul de bord al CEO-ului”, spune ea. „Așa puteți fi în avans față de lista de activități… mergând tot înainte.”

Ocupați-vă mai întâi de lucrurile grele

Neustadt afirmă că este o tendință umană de a trece sarcinile ușoare în fruntea listei de activități, pentru că simțim o satisfacție când le bifăm rapid. „Realitatea este că lucrurile grele sunt cele care se transpun în rezultate clare și ne afectează viața”, spune ea. „Să realizezi lucruri grele înseamnă să acționezi în serviciul priorităților tale.”

Deși lucrurile ușoare vă pot oferi un sentiment de realizare, ele pot fi și o formă de amânare, spune Neustadt. „Când realizezi lucruri ușoare și nu ai timp pentru cele grele, lași frica să câștige”, spune ea. „A pune alte lucruri în fruntea listei de activități este un pretext pentru a nu mai ajunge la lucrurile grele.”

Fiți specific

Nu lăsați lista de sarcini să devină un șir de afirmații ambigue, avertizează Paul Rulkens, președintele Agrippa Consulting International. „O listă indezirabilă ar presupune acțiuni vagi, nedefinite și neclare”, spune el. „Orice acțiune din lista de activități trebuie să aibă, prin urmare, un rezultat bine definit.”

Pe lângă definirea acțiunii, alocați și un interval de timp specific pentru fiecare sarcină, spune dr. A.J. Marsden, asistent de servicii umane și psihologie la Beacon College. „Trebuie să luați în considerare cât de importantă este fiecare sarcină și cât timp aveți la dispoziție pentru a finaliza sarcina respectivă”, spune ea. „Încercați să grupați sarcinile similare.”

Dacă o sarcină este amplă, Marsden recomandă descompunerea ei în secțiuni sau faze ce trebuie finalizate pe parcursul a câteva zile.

Realizați un sprint pentru sarcinile din listă

Partea cea mai dificilă a abordării listei de sarcini poate fi chiar începutul. Coach-ul de carieră Caroline Ouwerkerk de la Caroline Ouwerkerk Consulting sugerează să lucrăm în „sprinturi” pentru a vedea cât putem obține în 60 de minute.

„Un alt mod de a face acest lucru este să setați un cronometru timp de 15 minute și să vă angajați să nu vă verificați telefonul sau să nu vă lăsați distras până când cronometrul se va opri”, spune ea. „De multe ori este nevoie doar de asta pentru a trece peste reticența inițială și a intra într-un ritm de lucru bun.”

Dacă telefonul dumneavoastră vă distrage prea mult, Ouwerkerk recomandă utilizarea aplicației Forest, cu ajutorul căreia puteți „planta” copaci virtuali care „cresc” dacă nu vă folosiți telefonul o anumită perioadă de timp. „După un timp, veți fi captivat de creșterea grădinii dumneavoastră virtuale pline de diferite soiuri de copaci, flori și arbuști  – și, concomitent, vă veți realiza și activitățile din listă”, spune ea.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog
http://greatpeopleinside.com/ro/free-demo/



Antreprenorul Noului Val – Principii și Idei

0
noii antreprenori Doru Dima

Din multe puncte de vedere, călătoriile noastre antreprenoriale și comerciale sunt similare cu ceea ce simțim atunci când depășim vârsta copilăriei. Copiii își încep viețile deschiși la minte și inimă. Tot ceea ce văd ei se întâmplă pentru prima oară. Descoperirile, sărbătorile, chiar și greșelile – toate acestea sunt la fel de noi. Atunci când îți deschizi prima afacere, fiecare articol pe care îl citești reprezintă o revoluție în gândire, fiecare ședință la care participi se resimte ca o oportunitate, iar fiecare ofertă pe care o primești pare a fi de ajutor.

Cu timpul, copiii învață să facă distincția dintre adevăr și minciună, dintre intenții bune și intenții rele. De obicei, aceasta se întâmplă în urma dezamăgirilor și a așteptărilor neîmplinite de către cei din jur. Este similar cu ceea ce trăiesc antreprenorii: prima oară când un client nu a plătit o factură, când un eveniment s-a transformat într-o campanie de promovare, site-ul pentru care ai plătit nu a mai fost construit și persoana de contact a dispărut.

În acel punct al călătoriei, antreprenorii (și copiii) au o opțiune.

Dacă experiențele respective au fost prea dureroase pentru a-și menține convingerea că afacerile pot fi și altfel, ei vor începe să copieze ceea ce au văzut, considerând că acestea sunt „regulile jocului”. Ei vor urmări câștigul propriu și superficialitatea, spunând ceea ce vor să audă oamenii pentru a obține ceea ce vor. De exemplu, ei fac prea multe promisiuni chiar dacă știu că nu sunt realizabile; repetă aceleași cuvinte pe care le văd în promoțiile altora sau spun orice ar fi necesar pentru a încheia cât mai repede vânzarea.

Ne confruntăm cu aceste lucruri zilnic. Dar asta nu înseamnă că este singurul mod în care funcționează lumea afacerilor. Există o alternativă. Putem fi antreprenori bine-intenționați și ne putem înconjura cu astfel de antreprenori care împărtășesc în mod direct ceea ce cred în legătură cu orice fel de plan. Aceasta înseamnă să ne pese cu adevărat ce facem și pentru cine facem, ocupându-ne de probleme chiar dacă asta înseamnă ore de lucru neplătite, luând decizii benefice pentru oamenii din jur.

Asta numesc eu Noul Antreprenor – un om care crede în cooperare, parteneriat și încredere. O persoană care face afaceri pentru binele oamenilor (nu doar pentru bani).

Dar cum poți să îți dezvolți afacerea, urmând principiile esențiale ale Noului Antreprenor?

E timpul să faci lucrurile pe bune

Vedem cum întreprinderi, fie că sunt mari sau mici, încearcă să se adreseze întregii lumi în campaniile de promovare. Ele creează o prezență omni-canal, plătesc reclame pe social media și încearcă să acceseze mii de oameni pe care nu i-au întâlnit niciodată. Gândiți-vă câte reclame vedeți în cursul unei zile. Online, pe telefon, pe afișe, în e-mail… Mult prea multe.

Dacă faceți ceea ce face toată lumea, vă veți pierde în zgomot și vă veți petrece cea mai mare parte din zi gestionându-vă prezența online. În realitate, numărul copleșitor de oferte pentru același produs sau servicii îi determină pe oameni să aleagă o firmă pe care o cunosc. O firmă pe care prietenii lor o cunosc.

În loc să vă ascundeți în spatele laptopului construind site-uri web și campanii pe social media, ieșiți în lume și vorbiți cu oamenii. Fiți autentici în interesul dvs. față de ei și dorința dvs. de a-i ajuta. Este un lucru dovedit că cele mai mari comenzi le primesc oamenii care construiesc o bună relație comercială cu potențialii clienți și mențin interacțiuni regulate.

Să ne întoarcem la lucrurile esențiale: De la global la Local

În ziua de azi, interacțiunile personale cu potențialii clienți sunt cele ce asigură succesul sau eșecul unei afaceri. Fie că este vorba de un brand de renume sau de un antreprenor pe cont propriu, clienții iau decizia de a apela la o anumită persoană, sau de a solicita din nou serviciile acesteia, în funcție de cum sunt tratați de aceasta. Imaginați-vă cum ar fi dacă un angajat al unei companii vestimentare cunoscute s-ar purta nepoliticos cu dumneavoastră – v-ați gândi de două ori înainte să mai faceți o comandă de la acea companie. Sau dacă ați intra într-o cafenea și nimeni nu v-ar întâmpina cu zâmbetul pe buze – n-ar fi exclus să plecați fără să mai comandați.

Suntem conectați la întreaga lume prin intermediul internetului, dar majoritatea avem un loc staționar unde ne petrecem cea mai mare parte a timpului. Cunoașteți magazinele și restaurantele locale? În trecut, oamenii le cunoșteau. Astăzi când suntem conectați la o sursă de știri globală, ignorăm unicitatea antreprenorilor din preajma noastră care se străduiesc să reușească.

Dacă afacerea dumneavoastră este reprezentată de un magazin de cartier, un butic local sau un restaurant de specialitate – trebuie să îi țineți la curent pe cei ce locuiesc în zonă. De exemplu, le puteți trimite în poștă o invitație la restaurantul dvs. de familie. Nu mă refer la oferta tipică, de genul „99% reducere” sau „două la preț de una”, ci un mesaj prin care să transmiteți cât de mult suflet puneți în ceea ce faceți și cât de importantă ar fi vizita lor pentru dvs.

Dacă v-ar invita cineva în felul acesta, nu-i așa că ați merge?

Nu există scurtături pentru construirea încrederii

Trebuie să ne întâlnim cu oamenii personal înainte de a comunica online cu ei. Mediul online nu are capacitatea de a permite stabilirea unei relații autentice. Prea ușor putem cădea în capcana de a plagia surse anonime. Încrederea se construiește offline.

Ca antreprenor independent, cel mai probabil nu aveți nevoie de mai mult de trei sau cinci clienți pe lună. De aceea, rețeaua dumneavoastră – adică oamenii pe care îi cunoașteți – devine din ce în ce mai importantă. Dacă vă străduiți să răspândiți vorba de la persoană la persoană și să le solicitați activ oamenilor pe care îi cunoașteți să vă recomande, aveți șanse mai mari să vă găsiți cei cinci clienți plătitori, în fiecare lună.

Este opusul încercării de a obține clienți pe o piață unde nimeni nu te cunoaște. Este și mai solicitant pentru că trebuie să explici ceea ce faci într-un mod pe care să îl înțeleagă prietenii și să îl transmită mai departe prietenilor lor. Uneori descrierea serviciului – motivul pentru care un client ar apela la tine  și ce ar obține în acest mod – reprezintă principala dificultate. Este adesea intangibilă și personalizată. Dar dacă nu îi poți explica unui prieten, cum să te aștepți să ajungă reclamele tale online la oameni pe care nu i-ai întâlnit niciodată?

Acestea sunt doar câteva lucruri cu care puteți începe. În fiecare moment, cu toții construim lumea afacerilor de mâine. Putem decide cum vrem să fie aceasta. Crearea noilor reguli ale jocului începe de la fiecare dintre noi. Convingerea mea personală este că viitorul antreprenoriatului nu ține doar de afaceri – el este ceva personal.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog
http://greatpeopleinside.com/ro/free-demo/

Becali, Rednic și Pancu față în față cu Psihologia

0
sport si psihologie Doru Dima

Zilele trecute, trei domni au apreciat că psihologul și implicit psihologia reprezintă un lucru care-i încurcă mai mult decat descurcă în munca lor, vorbim de George Becali, Mircea Rednic și Daniel Pancu, trei distinși domni care sunt implicați în frumosul fenomen numit fotbal.

Până aici e totul ok, este părerea dânșilor, experiențele dânșilor, înțelegerea dânșilor, pe care le respectăm. Ce nu înțeleg eu este motivul pentru care Comisia Clinică și Psihoterapie din cadrul Colegiului Psihologilor nu a luat atitudine, apărând breasla psihologilor.

Ceea ce au făcut cei trei, de a duce în derizoriu munca unor oameni și până la urmă specializarea acestora, nu face altceva decât să discrediteze o meserie frumoasă, aceea de PSIHOLOG.  Dacă pe Becali, Rednic și Pancu îi înțeleg, atâta au priceput, nu-l înțeleg pe Președintele Colegiului, domnul Dafinoiu care e chiar din Iași de la Rednic și care nu a avut o ieșire publică pentru a explica importanța muncii unui psiholog clinician, organizațional, educațional, sportiv și nu numai.

Până la urmă m-am hotărât să ies cu acest punct de vedere, nu pentru a-i certa pe domnii Becali, Rednic și Pancu, nu pentru a le cere ca la următoarea conferință de presă să-și ceară scuze în fața unei întregi bresle pe care au dus-o în derizoriu (poate faceți asta totuși), ci pentru a-i ruga pe distinșii Becali, Rednic și Pancu să se uite la Răzvan Lucescu, un om care a înțeles valoarea psihologiei în munca sportivilor, un om care a aplicat de-a lungul timpului tehnici și metode de analiză psihologică pentru a înțelege lucruri simple precum atitudini, trăsături comportamentale, aptitudini cognitive și motivații implicate în performanța sportivilor.

Răzvan Lucescu, un om care a avut performanțe cu FC Brașov, Rapid, PAOK Salonic iar acum cu Al-Hilal, câștigând Cupe și Campionate în zone diferite ale lumii prin respectarea unui singur principiu definitoriu ce ține de Psihologia Sportului, și anume CONECTIVITATEA. Cum faci asta? Cu siguranță Răzvan știe.

Nu ar fi bine domnilor Becali, Rednic și Pancu să-l sunați și să-l întrebați? Poate așa veți avea mai multă credință domnule Becali, și mai multă considerație domnilor Pancu și Rednic pentru o meserie superbă, cea de PSIHOLOG.

Perfecțiune vs. Excelență: 4 Modalități de a nu împiedica Progresul

0
perfectionist Doru Dima

Pentru cei care își doresc tot ce este mai bun în cariera și în viața lor, excelența este întotdeauna un obiectiv nobil. Dar de unde știm când încercarea de a face lucrurile foarte bine se transformă în perfecționism – provocând întârzieri sau împiedicând progresul?

Așa cum se întâmplă întotdeauna, o trăsătură pozitivă dusă la extrem se poate transforma într-una negativă – pentru propria persoană și pentru ceilalți. Deși un angajament față de excelență poate părea ceva pur pozitiv, prea mult bine poate duce la crearea unei bariere în calea realizării sarcinilor și a construirii unor relații eficiente. La nivel individual, perfecționismul este asociat cu depresia, iar la nivelul echipei, acesta poate sta în calea progresului, întrucât proiectele nu vor fi niciodată suficient de bune încât să se poată trece la etapa următoare. Pentru organizații, un accent exagerat asupra perfecțiunii poate duce la paralizie și la incapacitatea de a inova.

Perfecționismul prinde teren și poate dăuna

Conform unor cercetări publicate recent de American Psychological Association, din 1989 până acum, perfecționismul a crescut în rândul elevilor și studenților. Acest lucru se aplică indiferent de gen și se referă la perfecționismul de toate tipurile: perfecționismul auto-orientat (trebuie să fiu perfect), perfecționismul prescris social (alții se așteaptă ca eu să fiu perfect) și perfecționismul orientat către celălalt (aștept ca alții să fie perfecți).

Creșterea tendințelor perfecționiste este corelată cu incidențe mai mari ale depresiei, anxietății și gândurilor suicidare. În plus, perfecționismul este un predictor al depresiei – cu cât o persoană își demonstrează autocritica și îngrijorarea extremă față de a greși, cu atât este mai probabil să fie deprimată. Acest lucru este valabil atât la adolescenți, cât și la adulți.

Cercetătorii consideră că creșterea perfecționismului ar putea avea legătură cu rețelele sociale. Un accent excesiv pe scrierea de postări și pe dovedirea propriei valori poate duce la necesitatea de a fi fără cusur. În plus, rețelele de socializare tind să exacerbeze comparațiile cu ceilalți. Oamenii ajung să încerce mereu să se raporteze la ceilalți, distribuind doar informații selective despre propria persoană, care să îi pună într-o lumină favorabilă.

Cum să evitați perfecționismul

Perfecțiunea poate sta în calea progresului, sau așa cum spunea Voltaire, „Perfecțiunea este inamicul binelui.” Dacă aștepți perfecțiune înainte de a căuta o oportunitate de dezvoltare, progresul unei echipe va întârzia până când totul va fi corect, iar dacă ești prea critic față de idei, aceasta poate constitui o piedică la nivelul individual, al echipei și al companiei. Iată cum vă puteți concentra pe a face lucrurile excelent fără a cădea în capcana de a căuta perfecțiunea:

Testați-vă limitele. Una dintre trăsăturile perfecționismului este de a evita situațiile în care poți da greș. Pe de altă parte, dacă dorești să atingi măiestria, trebuie să depui din ce în ce mai mult efort și să accepți provocări tot mai mari. Drept urmare, căutați experiențele în care nu sunteți deja competent. Găsiți oportunități de a vă testa abilitățile și forțați-vă limitele suficient încât să vă confruntați uneori și cu eșecul. Învățarea nu poate avea loc fără eșec. Dacă nu dai niciodată greș, înseamnă că nu îți forțezi limitele suficient – și că urmărești perfecțiunea, nu excelența.

Căutați feedback-ul. Perfecționismul este adesea asociat cu evitarea criticilor. Dacă vreți să vă perfecționați încontinuu și să aveți realizări, feedback-ul este esențial. Trebuie să știți unde vă situați și, mai important, cum vă puteți ameliora. Identificarea defectelor și a oportunităților de perfecționare face parte din natura umană. Folosiți-vă de feedback ca punte către dezvoltarea abilităților și talentelor, nu doar ca informații ce au potențialul de a vă bloca sau de a vă demotiva.

Aveți încredere în propria persoană. O atitudine axată pe dezvoltare înseamnă că poți întotdeauna să îți ameliorezi abilitățile, să te perfecționezi și să te străduiești să dai mai mult. Dacă faci o greșeală sau ai un eșec, este important să nu te dai bătut. Iar aceasta este mai mult decât platitudinea pe care ați auzit-o poate de la un părinte sau un profesor, este materia primă a dezvoltării. Este normal să ratezi un obiectiv sau să ai rezultate insuficiente atunci când îți pui abilitățile la încercare. Atitudinea de perfecționist este contraproductivă. Cu toate acestea, cercetările realizate de Australian Catholic University au relevat că efectele negative ale perfecționismului pot fi reduse prin compasiune față de propria persoană. Ceea ce îi diferențiază pe cei care au realizează cel mai mult de cei care realizează cel mai puțin este reacția față de eșec – practic, dacă eșecul inspiră sau nu eforturi susținute. Manifestați blândețe față de propria persoană și aveți încredere în forțele proprii, pentru a vă putea forța limitele astfel încât să faceți următorul pas important.

Planificați-vă evoluția. Adoptați o atitudine caracterizată prin autoperfecționare. Învățați să discerneți elementele problematice ale unei soluții, a căror implementare ar întârzia progresul, de cele care pot fi puse în aplicare imediat, în scopul testării, învățării și perfecționării. Este acceptabil să vă faceți cunoscută ideea și să lansați un proiect atunci când este suficient de bun – nu perfect – atunci când vă planificați să revizuiți, să reiterați și să aplicați un nou mod de gândire. Asigurați un sistem de îmbunătățiri continue, în vederea excelenței. Acest mod de gândire (denumit uneori „gândire axată pe design”) se aplică produselor, proiectelor și proceselor, dar și propriei dezvoltări. Chiar dacă nu veți simți niciodată că sunteți perfect, aceasta nu ar trebui să vă împiedice să vă asumați riscul de a căuta următoarea oportunitate.

Presiunea de a fi perfect poate să vină de la propria persoană sau de la ceilalți, dar aceasta este rareori constructivă, putând cauza probleme, de la depresie la întârzieri ale proiectelor. Alternativa este de a vă strădui să atingeți excelența. Testați-vă limitele, căutați feedback-ul, aveți încredere în propria persoană și planificați-vă evoluția, astfel încât să fiți genial, chiar dacă nu sunteți perfect.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Cea mai bună metodă de a evalua performanța unui angajat

0
evaluarea angajatilor Blog Doru Dima

Poate fi dificil să evaluezi corect o persoană. Iată cum ar trebui abordată această sarcină.

Chiar dacă pare evident, merită precizat: de fiecare dată când evaluezi un anumit lucru, îl compari cu un alt lucru. Uneori, această comparație este explicită – un produs care se vinde cu 25% reducere este perceput ca fiind o bună achiziție, deoarece plătești mai puțin decât prețul obișnuit. Alteori, această comparație este tacită – un produs poate fi considerat o bună achiziție, deoarece cunoști alte produse mai scumpe.

Același lucru este valabil și atunci când evaluezi performanța unei persoane. Probabil există un set de criterii pe care departamentul de Resurse Umane le-a formulat pentru postul respectiv, dar percepția ta despre cât de bine se descurcă cineva se bazează și pe o anumită comparație a activității acelei persoane, fie cu alte persoane care desfășoară aceeași activitate, fie cu progresul persoanei respective față de performanțele din trecut.

Dacă sunteți în situația de a evalua alți oameni, merită să vă gândiți la genul de comparații pe care doriți să le faceți. În plus, ar trebui să știți cel mai bun mod de a comunica această evaluare. (Nu e chiar același lucru.)

Cum să evaluezi o persoană

Atunci când evaluezi o anumită persoană, este util să faci o comparație cu felul în care era în trecut, dar și cu alți oameni. Aceste evaluări au roluri diferite.

În cazul în care sunteți în postura de a evalua performanța unei alte persoane, probabil că aveți și o oarecare responsabilitate de a o ajuta să se dezvolte în carieră. Prin compararea performanței actuale a acelei persoane cu istoricul acesteia veți dobândi  o perspectivă asupra parcursului său profesional. Puteți spune că a progresat? Această informație despre parcursul profesional este utilă în înțelegerea dezvoltării acelei persoane, astfel încât să puteți determina dacă traseul său duce la promovare sau dacă este nevoie de mai mult training.

Totuși, este important să știți și ceea ce este posibil pentru o persoană care ocupă un anumit post. Cu alte cuvinte, chiar dacă cineva face progrese de la an la an, pot fi totuși mai multe activități pe care le-ar putea realiza pe postul respectiv dacă ar avea alte abilități – sau dacă ar fi mai motivat. Cel mai bun mod de a vedea acest lucru este de a compara oameni cu roluri similare.

Al doilea avantaj al realizării acestor comparații între oameni este faptul că există aspecte ale contextului mai larg ce pot influența anumiți indicatori de performanță. Să presupunem că un om din vânzări a avut o scădere bruscă a vânzărilor încheiate de la un an la altul. Poate fi un simptom al a unei probleme legate de efortul sau abilitatea sa, însă poate reflecta și o încetinire a economiei sau lansarea unui nou produs de către un concurent prin care acesta a acaparat o parte din clienții dumneavoastră. Dacă vânzările sunt în scădere la nivelul întregii forțe de vânzări, s-ar putea să descoperiți că persoana în cauză are performanțe mai bune decât majoritatea celorlalți, chiar dacă s-a înregistrat o scădere în general.

Oferirea de feedback

Desigur, nu este doar o chestiune de gândi prin intermediul comparațiilor. În cele din urmă, va trebui să le oferiți oamenilor feedback despre performanța lor. Când discutați cu altcineva, este aproape întotdeauna ideal să îi oferiți feedback pe baza unei comparații cu performanțele sale anterioare.

Oamenii sunt mulțumiți atunci când fac progrese, așa că le veți răsplăti efortul dacă demonstrați că o anumită persoană a ajuns la un nivel mai bun decât cel de la feedback-ul anterior. În plus, oamenii percep că a le compara performanțele actuale cu cele anterioare este un lucru corect. Dacă comparați în mod explicit performanțele cuiva cu ale altei persoane, atunci acest feedback va trece deseori nebăgat în seamă, deoarece persoana evaluată poate percepe că există circumstanțe particulare ale propriei vieți pe care nu le aveți în vedere. Drept urmare, feedback-ul prin care se compară o persoană cu altele poate fi de fapt demotivant.

Feedback-ul comparativ este apreciat în principal atunci când ajută la stabilirea contextului evaluării. De exemplu, în cazul în care vânzările sunt în scădere, este util ca oamenii să știe că ați recunoscut o tendință generală și că performanțele lor sunt evaluate în raport cu acea tendință.

Un alt motiv pentru care este util să vă concentrați pe compararea oamenilor cu trecutul lor este faptul că astfel se reduce la minimum sentimentul concurenței la locul de muncă. Chiar dacă un spirit ușor competitiv poate fi uneori util, dacă oamenii simt că succesul lor în muncă depinde în mare măsură de a avea performanțe mai bune decât colegii lor, atunci vor recurge la comportamente precum omisiunea informațiilor față de colegi, pentru a obține un avantaj competitiv. Aceste comportamente pot spori performanțele individuale, dar nu vor ajuta organizația să își atingă obiectivele pe termen lung.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Anxietatea și cum ne putem să ne liniștim mintea

0
anxietatea Blog Doru Dima

Un nou an aduce atât speranțe, cât și motive de anxietate. Ne dorim să fie mai bine pentru noi și pentru cei dragi, dar ne facem griji că lucrurile nu vor sta chiar așa și ne imaginăm unele dintre piedicile pe care le-am putea întâmpina. Și s-ar putea să nu ne rezumăm doar la atât și să ne facem griji și în legătură cu rezultatul alegerilor sau supraviețuirea planetei noastre.

Se pare că noi oamenii am evoluat să ne facem griji. Creierul nostru își imaginează încontinuu situațiile viitoare care ne vor satisface nevoile – și obstacolele din calea acestora. Și uneori, oricare din aceste nevoi se poate afla în conflict cu celelalte.

Grijile apar când mecanismele noastre de planificare se întorc împotriva noastră și ne ocupă atenția, oferindu-ne perspective sumbre. Efectele îngrijorării sunt nenumărate, de la tensionare și nopți nedormite, la preocupare sau, din contră, lipsă de atenție față de oamenii de care ne pasă. Desigur, există și modalități de a ține în frâu îngrijorarea.

Există numeroase metode de a liniști mintea, iar majoritatea se bazează pe câteva principii simple. Dacă le înțelegem, vom putea mai ușor să aplicăm tehnicile în viața de zi cu zi.

Creierul nostru ne sabotează fericirea din clipa prezentă

Cu toții am trăit momente de flux, momente în care atenția noastră este absorbită fără efort de ceea ce facem. Iar studiile efectuate în timp real confirmă o creștere a nivelului de fericire atunci când oamenii își pot concentra atenția asupra a ceea ce fac, nu atunci când mintea lor călătorește. Poate părea ciudat că ne lăsăm mințile să rătăcească aproape o jumătate de zi, în ciuda efectului negativ asupra fericirii.

Motivul se regăsește în activitatea regiunilor cerebrale interconectate, cum ar fi rețeaua implicită care devine activă atunci când atenția noastră nu este preocupată de o activitate. Aceste sisteme funcționează în fundalul conștiinței, analizând situații viitoare compatibile cu nevoile și dorințele noastre și planificând modul în care acestea ar putea fi realizate.

Creierul uman a evoluat pentru a face acest lucru automat; pentru a asigura supraviețuirea, este important să se realizeze o pregătire pentru situațiile de penurie și alte amenințări. Dar există un dezavantaj: anxietatea. Studiile au arătat că unii oameni preferă să primească șocuri electrice decât să fie lăsați singuri cu gândurile lor. Sună cunoscut?

Gândirea noastră de fundal este esențială pentru a funcționa în lume. Este uneori la originea celor mai creative imagini. Îi simțim neliniștea atunci când, fără să observăm, preia controlul asupra minții.

Mindfulness, practica observării activității propriei minți, ne permite să înțelegem mai bine această caracteristică implicită a „sistemului de operare” mental și capacitatea de autoreglare a acestuia.

Acest lucru este confirmat de studiile care demonstrează o reglare sporită a atenției, a memoriei de lucru și o conștientizare a momentelor când mintea rătăcește, care se dezvoltă după doar câteva săptămâni de antrenament de mindfulness. În mod similar, studiile imagistice arată că prin acest gen de antrenament se reduce activitatea în modul de funcționare implicit al creierului și se îmbogățesc conexiunile neuronale care facilitează autoreglarea atenției și emoțiilor.

Evoluția are ca prioritate supraviețuirea, nu fericirea

Planificarea ca abordare implicită face parte din istoria noastră evolutivă. Importanța acesteia este evidentă în facilitatea cu care persistă și în universalitatea acesteia. Programe ce vizează atât mintea cât și corpul, cum ar fi yoga și mindfulness, reflectă dorința multor oameni de a simți bucuria clipei prezente.

Modul în care ne folosim atenția este esențial pentru bunăstarea noastră emoțională și multe programe pentru minte și corp se bazează pe antrenarea minții noastre astfel încât să dobândim abilități în acest sens.

În sesiunile de training pentru mindfulness, de pildă, persoanele instruite sunt rugate să își îndrepte atenția către senzațiile asociate respirației. Și chiar dacă poate părea ușor, mintea umană opune rezistență acestui gen de activitate. Astfel, indiferent cât efort depune o persoană, va descoperi că după câteva secunde, atenția i s-a pierdut în planificarea unor reverii.

Simpla recunoaștere a acestui aspect constituie un progres.

În momentele în care reușești să observi aceste gânduri cu o oarecare detașare, preocuparea lor neclintită față de trecut și viitor devine clară. Și orientarea semi-vigilentă a planificării („Ce ar putea merge prost aici?”) devine, de asemenea, clară.

Începem să observăm că acest mod în care ne facem speranțe, ne comparăm cu alții și ne exprimăm regretele este adesea preocupat de familie și prieteni, de locuri de muncă și de bani – teme ce țin de relații, statut și putere care sunt centrale pentru supraviețuirea primatelor tribale, pe fondul conștientizării naturii noastre trecătoare.

Corpul nostru sesizează toate acestea

Învățăturile tradiționale asociate meditației atribuie neliniștea noastră de zi cu zi încordării care acompaniază în mod normal posibilitatea pierderii, eșecului și viselor neîmplinite. Este o tensiune care trece adesea neobservată în contextul gestionării sarcinilor cotidiene, dar disconfortul pe care îl cauzează ne face să ne refugiem în lucruri mai plăcute precum o gustare, o băutură sau ecranul unui dispozitiv.

Mindfulness ne face conștienți de aceste preocupări și ne reorientează atenția către simțurile noastre. Acestea, prin însăși natura lor, sunt orientate spre prezent – de unde și expresia aproape clișeizată „a trăi clipa prezentă”.

Așadar, când simțiți că sunteți încordat și dominat de gânduri anxioase, încercați să vă orientați atenția către senzațiile asociate respirației, oriunde le-ați percepe în corpul dumneavoastră. Tensiunea corporală se disipează în mod natural odată cu schimbarea punctului de concentrare lăsând în urmă o senzație generală de calm. Nu vă așteptați ca atenția să rămână acolo. Observați doar că ea revine asupra grijilor și readuceți-o treptat asupra respirației.

Încercați acest lucru timp de câteva minute.

Cu puțină practică, atât această tendință mentală universală cât și capacitatea dumneavoastră de a o schimba vor deveni mai clare în cadrul unor activități. Stimularea redusă rezultată face ca hormonii de stres să se disipeze, permițând restabilirea în creier a hormonilor ce ne dau o stare bună, cum ar fi serotonina și dopamina, iar astfel fericirea clipei prezente poate fi incorporată în viața de zi cu zi.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog



4 întrebări inteligente de pus candidatului la interviu

0
intrebari interviu Doru Dima Blog

Dacă ați mai angajat oameni până acum, ați căutat probabil pe internet „ce să întreb la interviu”, sau poate v-ați bazat pe întrebări pe care le-ați mai pus în trecut.

Problema este că întrebările uzuale nu sunt întotdeauna cele mai bune.

Mai ales într-o companie mică sau un startup, în care posturile se schimbă în mod constant iar obiectul muncii se extinde în permanență, întrebările nu ar trebui să se concentreze preponderent pe ceea ce au făcut candidații înainte. În schimb, intervievatorii ar trebui să se axeze pe un lucru care nu se va schimba: cine este candidatul ca ființă umană.

Pe scurt, pentru a găsi persoana potrivită, trebuie să vă dați seama cât de mari vor fi provocările și motivele de satisfacție în raport cu munca pe care o va desfășura aceasta.

Se știe cât de greu este să cunoști pe cineva după un singur interviu și este și mai greu atunci când persoana intervievată răspunde cu ceea ce crede că vrea să audă angajatorul. De asemenea, candidații au rareori conștiința de sine și încrederea necesare pentru a recunoaște dacă rolul li se potrivește sau nu.

Așadar, ce puteți face pentru a vă asigura că luați cele mai bune decizii de angajare? Iată patru întrebări esențiale pe care ar trebui să începeți să le adresați în cadrul interviurilor:

Întrebarea 1: Ce fel de gândire sau mod de rezolvare a problemelor te caracterizează?

De ce ar trebui să puneți această întrebare: veți afla ce o stimulează intelectual pe persoana în cauză. Iar acest lucru chiar este important: dacă doriți ca echipa dvs. să fie avidă de provocări, energizată și motivată să ducă afacerea la nivelul următor, trebuie să întâmpine provocările corespunzătoare. Singurul mod de a vă asigura că așa stau lucrurile este de a afla acest lucru chiar de la persoanele vizate. Cunoașterea răspunsului la această întrebare vă va ajuta să vedeți dacă un candidat este potrivit pentru munca pe care va trebui să o desfășoare.

Întrebarea 2: Ce impact asupra lumii sau asupra celorlalți te face să te simți mai împlinit?

De ce este importantă această întrebare: Toți vor ca angajații lor să alerge la muncă, imediat ce s-au dat jos din pat. Cum se poate crea acest gen de energie fără sfârșit? Răspunsul constă în motivația intrinsecă, tipul de motivație care vine din interior și nu poate fi cumpărată cu cadouri, beneficii sau bani. Aceasta este întâlnită la o persoană care se simte conectată la impactul pe care îl are asupra celorlalți și asupra lumii.

Dacă o persoană vă poate spune unde își găsește sensul, veți ști imediat dacă acest impact este posibil sau nu în cadrul postului vizat. Dacă persoana este un superstar, va putea să vă spună cum poate face apel la sensul acela, în cadrul postului vizat sau al afacerii, în ansamblul ei. Exact asta este ce trebuie să urmăriți. Dacă aveți oameni motivați intrinsec, aveți o echipă de neoprit.

Întrebarea 3: Consideri că acest post se potrivește cu ceea ce ești și cu ceea ce ai nevoie pentru a fi implicat?

De ce ar trebui să puneți această întrebare: Este o întrebare crucială ce îi permite persoanei în cauză să vă spună de ce i se potrivește sau nu postul. Când o persoană își dă seama că a găsit postul ce i se potrivește, ar trebui să poată motiva acest lucru cu un răspuns entuziast și detaliat. Urmăriți semnele de conștiință de sine, sinceritate și încredere ale persoanei și vedeți dacă aceasta poate identifica modul în care oportunitatea o va stimula intelectual și îi va aduce împlinirea. Dacă poate formula aceste aspecte, cel mai probabil ați găsit persoana potrivită.

Întrebarea 4: Care sunt valorile tale și ce gen de cultură ți se potrivește?
 

De ce să puneți această întrebare: Ea îi va permite unui candidat să dezvăluie cum se comportă la locul de muncă. De asemenea, presupunând că s-a documentat (și că aceste aspecte ale companiei dvs. sunt publice), va demonstra că are un sentiment al valorilor și normelor culturale ale companiei.

Probabil va putea discuta despre modul în care valorile sale se potrivesc valorilor companiei. Desigur, ar trebui să angajați oameni din medii diferite și să îi căutați mai ales pe cei care gândesc altfel decât dumneavoastră, dar este important ca, în esență, toți să împărtășească valori similare. Astfel veți găsi oamenii potriviți în raport cu cultura companiei.
Dacă utilizați aceste patru întrebări, la finalul interviului veți ști dacă interlocutorul este conștient de sine, dacă va fi stimulat și împlinit și dacă va fi potrivit în raport cu cultura companiei. Odată asigurate aceste aspecte, aveți toate șansele de a angaja persoana ideală.


Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog



ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter