joi, mai 15, 2025
Acasă Blog Pagina 22

8 semne care îți spun că ar trebui să concediezi un angajat

0

O parte importantă din a conduce un business este să puteți deosebi un angajat ce are nevoie de ajutorul dumneavoastră de unul care trebuie să părăsească organizația. Deși nu este niciodată plăcut să-i spuneți unui angajat că trebuie să plece, câteodată acest lucru este absolut necesar pentru ca organizația dumneavoastră să prospere.

Păstrarea angajaților neproductivi poate avea repercusiuni asupra companiei și chiar și asupra celorlalți angajați. Dacă observați unul sau mai multe dintre următoarele semnale de alarmă, atunci este cazul să concediați acel angajat cât mai repede cu putință:

  1. Lipsește de la birou fără să anunțe în prealabil

Ca și lider, trebuie să dați dovadă de empatie atunci când este cazul. Dacă un angajat are o problemă serioasă în familie – un deces, de exemplu – ultimul lucru la care se va gândi va fi să anunțe că lipsește de la birou. Totuși, dacă acest lucru se întâmplă în repetate rânduri, atunci aveți toate motivele să fiți puțin suspicios. În cele din urmă, absenteismul ajunge să vă coste timp și bani, deoarece va trebui să îi rugați pe ceilalți membri ai echipei să recupereze munca pierdută.

Este recomandat ca în cadrul companiei să aveți un set de reguli interne printre care să existe și indicații în privința zilelor libere și a absențelor de ultim moment. Faceți cunoscute aceste reguli angajaților de la bun început.

  1. Productivitatea lui a scăzut

Câteodată, un proiect se poate dovedi a fi mai dificil de realizat decât a fost estimat inițial și le poate consuma angajaților mult mai mult timp și energie. Acest lucru nu înseamnă că angajații dumneavoastră pierd vremea sau că nu dispun de abilitățile necesare pentru a-și rezolva sarcinile, ci înseamnă doar că sunt depășiți de volumul de muncă. Pe de altă parte, în cazul în care aveți un angajat care depășește constant termenele limită de predare a documentelor, atunci este evident că productivitatea lui a scăzut. Alte semne ce anunță o scădere a productivității ar fi următoarele: munca lui necesită numeroase verificări, cere constant ajutorul colegilor de birou sau pur și simplu pierdeți prea mult timp cu el.

  1. Creează constant situații tensionate la birou

Un astfel de om poate cauza mari probleme la locul de muncă dacă este lăsat nesupravegheat. Acesta împrăștie zvonuri, instigă conflicte între colegii de la birou și subminează autoritatea managerului. Dacă aveți un angajat care nu niciodată nu este de acord cu inițiativele companiei, face observații constant în legătură cu cerințele prea mari ale proiectelor și se bucură atunci când provoacă probleme, atunci este evident că acesta nu este deloc compatibil cu organizația din care face parte.


Citește și 4 sfaturi pentru motivarea angajaților la finalul sărbătorilor de iarnă


  1. Nu poate să se acomodeze cu schimbările

CEO-ul celor de la Yesware, Matthew Bellows, a spus: “ Schimbarea este inevitabilă, mai ales într-o companie competitivă. Angajații trebuie să se simtă confortabil cu orice tip de schimbări și să își dorească o îmbunătățire constantă a propriilor abilități.”

Poate fi un moment foarte dificil pentru dumneavoastră atunci când realizați că acel angajat responsabil, muncitor și compatibil cu cultura organizațională a companiei nu mai poate face ritmului de lucru alert. Puteți încerca să-i oferiți o pauză pentru a avea timp să-și recupereze energia, dar dacă nici astfel nu reușește să intre în ritmul de lucru normal, va trebui, din păcate, să găsiți pe cineva care poate ține pasul cu ceilalți angajați.

  1. Este mult prea imprevizibil

Fiind în poziția de lider, este bine să încurajați inovarea și să dispuneți de angajați care vă pot schimbă atât pe dumneavoastră cât și status-quo-ul. Totuși, dacă aveți un angajat care mereu începe să se certe cu dumneavoastră, cu colegii sau chiar și cu clienții, acesta este un semn destul de clar că poate să depășească limita în orice moment. Acest tip de comportament nu este dăunător doar angajatului respectiv, ci, de asemenea, poate crea un mediu de lucru ostil și pentru restul membrilor echipei. Este recomandat ca această persoană să părăsească organizația înainte ca lucrurile să devină mult prea neplăcute.

  1. Nu încearcă să își îmbunătățească performanțele

Este posibil să aveți un angajat care întârzie des sau căruia îi este frică să vorbească în public. Dacă în loc ca acesta să depună eforturile necesare pentru a ajunge la timp la birou și nu acceptă nici măcar ideea de a urma un curs de oratorie, angajatul nu face absolut nimic pentru a-și corecta greșelile sau pentru a se îmbunătăți în vreun fel. Acest tip de angajat pot fi foarte dăunător companiei pe termen lung.

  1. Clienții și distribuitorii sunt nemulțumiți

Știați că 86% dintre clienți se vor opri din a mai face afaceri cu o companie din cauza unei singure experiențe negative cu un angajat? Chiar și mai îngrijorător este faptul că un client nemulțumit își va împărtăși experiența cu între 9 și 15 persoane. Cu alte cuvinte, trebuie să vă asigurați că aveți clienți satisfăcuți. Dacă primiți reclamații în privința unui angajat din cauza nivelului slab al relațiilor sale cu clienții, atunci va trebui să găsiți un înlocuitor. Cine și-ar dori să facă afaceri cu o organizație ce dispune de angajați apatici și nerespectuoși?

8.   Reprezintă o soluție temporară

Când v-ați deschis compania, aveați nevoie de ajutor până când reușeați să vă puneți afacerea pe picioare, aşa că ați apelat la oricine era disponibil, vă înțeleg. Problema este că, dacă acești angajați nu dețin experiența sau abilitățile necesare pentru a vă ajuta să vă duceți business-ul la nivelul următor, atunci ei reprezintă doar o soluție temporară. Concedierea lor poate fi un lucru foarte dificil de făcut, deoarece nu are legătură cu personalitatea sau etica lor de muncă. Trebuie să sperați că ei vor înțelege faptul că este un pas esențial pe care trebuie să îl faceți pentru ca afacerea dumneavoastră să prospere

Great People Inside oferă soluții complete de evaluare și ușor de utilizat în toate procesele de resurse umane, de la atragerea și selecția candidaților potriviți până la dezvoltarea, integrarea și retenția angajaților. Ca un punct de pornire în analiza comportamentului uman, GR8 Big5 Behaviors se axează pe explorarea dimensiunilor personalității care favorizează performanța de top. De la conștiinciozitate la reziliență și tenacitate, toate trăsăturile de caracter disponibile în această evaluare sunt eficiente în predicția performanței.  Pentru mai multe detalii, click aici.

solicita evaluare gratuita blog

Sursă: Entrepreneur.com

6 sfaturi de la Richard Branson pentru tinerii antreprenori

0

Într-un articol publicat în Trinidad Guardian, Richard Branson a avut de împărtășit câteva sfaturi pentru tinerii antreprenori: “Există o singură modalitate de ați începe cariera, iar aceasta este să vă deschideți propria afacere. Dacă simțiți că începeți  să aveți ezitări, amintiți-vă de acest motto: Nu mai stați pe gânduri și apucați-vă de treabă!”

Acestea sunt 6 sfaturi simple pe care Branson le consideră extrem de importante pentru persoanele aflate la început de drum în domeniul afacerilor:

 1. Gândiți-vă la ceea ce vă motivează pe dumneavoastră

În momentul în care luați în considerare ideile pe care ați dori să le puneți în practică și să le transformați într-o afacere, gândiți-vă la subiectele și problemele care vă fascinează în mod deosebit. Există o anumită industrie pe care o iubiți? Aveți un talent ieșit din comun? O cauză pe care doriți să o susțineți în totalitate? Nu începeți o afacere doar pentru a obține profit; dacă nu credeți cu adevărat în ideile dumneavoastră, cu siguranță nu veți face tot posibilul pentru a le duce la bun sfârșit.

    2. Totul trebuie să înceapă la nivel local

Acum că v-ați decis asupra zonei în care vă veți concentra atenția, uitați-vă în jurul dumneavoastră. Ce îi lipsește pieței? Ce produse sau servicii pe care le folosiți dumneavoastră sau prietenii voștri sunt mediocre și ar putea fi îmbunătățite considerabil? Gândiți-vă care ar fi cele mai bune modalități prin care vă puteți ajuta vecinii, cartierul sau chiar orașul în care locuiți. Pornind de aici, într-o zi vă veți putea extinde către piețe mult mai mari.  

    3. Puneți lucrurile în mișcare

În timp ce lucrați la produsul sau serviciul pe care doriți să îl oferiți publicului, trebuie să aveți în vedere faptul că scopul final trebuie să fie îmbunătățirea vieții oamenilor. Cu puțin noroc, după ce ați realizat aceste lucruri, vă veți alege într-un final și cu un profit binemeritat.


Citește și 3 obiceiuri de care trebuie să scăpați pentru a obține succesul în afaceri


 

   4. Ascultați sfaturile productive, nu descurajările oamenilor pesimiști

Când sunteți la început de drum, ar trebui să cereți sfatul oamenilor cu experiență din domeniul în care doriți să faceți parte, și de asemenea și părinților. Dar aveți grijă să nu confundați comentariile descurajante cu sfaturile bune. Mulți oameni vă vor spune de ce ideea dumneavoastră nu o să funcționeze sau că au mai încerca și multe alte persoane să o pună în practică. Când eu am pornit la drum, am pierdut șirul oamenilor ce mi-au spus că nu voi reuși.  

    5. Rămâneți concentrat – și motivat

Este important să aveți vise mari, dar, în primul an, trebuie să vă concentrați exclusiv asupra supraviețuirii și consolidării companiei dumneavoastră. Adoptați o mentalitate pragmatică și împărțiți-vă obiectivele în unele zilnice, săptămânale, lunare, trimestriale și anuale. Notați-le și apoi realizați-le. Veți fi uimit câtă satisfacție vă va aduce acest lucru.

    6. Iubiți ceea ce faceți

Indiferent de domeniul de activitate pe care vi l-ați ales, trebuie să fie unul care vă face să vă simțiți bine. Acest lucru a fost mereu o prioritate în cadrul companiei Virgin, și este, de asemenea, o componentă vitală a succesului. Iubesc ceea ce fac, angajații noștri iubesc ceea ce fac, și astfel și clienții noștri iubesc ceea ce facem.  

Pentru a dezvolta o afacere de succes, este esențial să aveți oamenii potriviți alături de dumneavoastră. Noi ajutăm clienții să câștige un important avantaj competitiv datorită înțelegerii cât mai profunde a firii umane. Aceasta presupune analizarea modului în care gândesc oamenii, a preferințelor și tendințelor naturale, abilităților cheie și a atitudinilor manifestate la locul de muncă. GR8PI – “The Next Generation People Intelligence Platform” le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat din companie, de la selecție, integrare și dezvoltare, până la evaluarea angajaților și optimizarea performanțelor. Productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților sunt doar câteva dintre aspectele ce pot fi îmbunătățite considerabil. Pentru mai multe detalii, click aici.

Sursa: Virgin.com

4 sfaturi pentru motivarea angajaților la finalul sărbătorilor de iarnă

0

Perioada sărbătorilor de iarnă ce tocmai s-a încheiat a fost una foarte frumoasă, dar în același timp și deosebit de stresantă. După această scurtă pauză, este firesc ca angajații să se întoarcă mult mai puțin motivați pentru a întâmpina volumul mare de muncă, inbox-ul plin și sarcinile restante de la finalul anului.

Într-un studiu organizat în luna decembrie de către Appreciation at Work pe un eșantion de 1.200 de persoane, s-a descoperit că presiunea de a termina treburile de sfârșit de an se află pe primul loc în topul angajaților atunci când vine vorba despre principalele neplăceri profesionale din perioada sărbătorilor.

Pe de altă parte, nici persoanele în funcții de management nu sunt dispuse să le facă angajaților reîntoarcerea la birou mai ușoară. Într-un alt studiu organizat în luna octombrie de către Wrike pe un eșantion de 1.400 de manageri, 34% dintre angajați au spus că sunt nemulțumiți de modul de gestionare a procesului de muncă.

Când angajații se întorc la birou după sărbători, aceștia necesită timp pentru a reintra în ritmul lor obișnuit de lucru și pentru a relua toate activitățile lăsate în urmă de anul trecut. Totuși, și pentru angajați și pentru manageri, există câteva sfaturi ce pot grăbi procesul de readaptare:

  1. Comunicați clar și concis

În momentul în care angajații se întorc la muncă după anul nou sunt întâmpinați de un inbox plin. Să treceți în revistă toate mail-urile primite este primul pas, iar acest lucru o să vă ocupe destul timp.

Chiar și cu toate aceste mailuri primite, angajaților tot le lipsesc informatii importante de care au nevoie pentru a-și putea desfășura activitatea. Studiul celor de la Wrike a demonstrat că lipsa informațiilor esențiale este cauza principală de stres pentru angajați.

Ajutați-vă angajații să scape de suprasolicitarea de după sărbători prin îmbunătățirea comunicării. Nu le mai trimiteți mail-uri, ci încercați să discutați cu aceștia față în față, la telefon sau prin diverse căi de comunicare internă cum ar fi “team chat”. Folosiți metoda de comunicare care vă va ajuta să vă transmiteți mesajul  într-un mod cât mai eficient.

Când angajații se întorc la birou, asigurați-vă că au toate informațiile necesare pentru a se întoarce la nivelul de productivitate de dinainte de sărbători. Este recomandat să îi puneți la curent în privința oricărei schimbări, indiferent dacă este vorba de un proiect sau de un termen limită, de feedback primit din partea clienților sau orice alte informații ce ar fi putut să se piardă prin inbox-ul acestora.

  1. Stabiliți obiectivele pentru noul an

Când angajații se întorc la birou după o pauză, aceștia se axează pe anumite sarcini minore, precum curățarea biroului sau unele mai importante ce au rămas neterminate de anul trecut, dar uita de imaginea de ansamblu. Aceste obiective pe termen scurt îi pot face să se simtă copleșiți și demotivați. Mai mult, 49% din angajații chestionați de Wrike au declarat că obiectivele nerealiste reprezintă una dintre principalele cauze de stres de la locul de muncă.

Să fim sinceri, angajații au nevoie de obiective pe termen lung pentru a rămâne motivați, dar, din păcate,  acestea nu reprezintă o prioritate după sărbători. Într-un studiu realizat de Saba Software toamna trecută, 60% din liderii de resurse umane consideră că organizațiile lor oferă angajaților un drum profesional clar, dar, în același timp, doar 36% dintre angajații acestor companii au fost de acord cu această afirmație.


Citește și 4 modalități de a preveni apariția plictiselii în companie


Angajații au nevoie de proiecte și obiective realizabile pentru a rămâne implicați în munca pe care o depun. În momentul în care aceștia se întorc din vacanță, reevaluați obiectivele organizației pentru a vă asigura că sunt realiste și pregătiți întâlniri individuale cu fiecare angajat în parte pentru a le explica așteptările dumneavoastră și care este rolul lor în îndeplinirea acestor obiective. Aceste misiuni pe termen lung vă vor ajuta să vă mențineți angajații motivați să lucreze și să se dezvolte în permanență.

  1. Facilitați munca în echipă

Când angajații se întorc la birou, se confruntă, în general, cu un volum de muncă mai mare, iar, dacă aceștia nu pot lucra eficient în echipă, vor ajunge să petreacă mai multe ore în plus la birou pentru a-și îndeplini sarcinile. Studiul celor de la Wrike a mai descoperit că lipsa colaborării, distribuirea neclară a sarcinilor, precum și modul în care anumiți membri ai echipei îi trag pe ceilalți în jos reprezintă, de asemenea, factori majori de stres la locul de muncă.

Pentru a trece peste suprasolicitarea cauzată de vacanța de iarnă, angajații trebuie să își știe clar responsabilitățile și să poată lucra împreună pentru a le îndeplini. După vacanță, reevaluați rolul fiecărui membru din echipă și delegați sarcini specifice pentru a le reaminti angajaților cine este responsabil pentru ce și pentru a-i face răspunzători de propria lor muncă.

  1. Eliminați procrastinarea

Este evidentă tendința angajaților de a se mișca mai lent în momentul în  se întorc la birou dupa vacanță. Aceștia vorbesc cu colegii despre cum și-au petrecut sărbătorile, verifică rețelele sociale și se uită peste pozele din vacanță. Pe scurt, aceștia procrastinează.

Printre angajații chestionați de Wrike, 51% dintre aceștia au spus că procrastinarea în sine reprezintă un factor de stres. După vacanță, angajații au tendința să procrastineze mai mult decât în mod normal. Deși majoritatea distragerilor afectează performanța angajaților, un studiu efectuat de către BambooHR a demonstrat că pot exista  și câteva forme care îmbunătățesc nivelul de productivitate. Peste 1000 de angajați din Statele Unite au fost chestionați, iar aceștia au răspuns că scurtele pauze alături de colegi sunt surse importante pentru sporirea motivației și a productivității.

Permiteți-le angajaților să își poată lua pauze productive pentru a socializa cu ceilalți colegi. Împărțiți obiectivele pe termen lung în sarcini mai mici și mult mai ușor de realizat, fiecare cu propriul său termen limită. Pentru ca angajații dumneavoastră să nu se sperie de volumul foarte mare de lucru de după vacanță, asigurați-vă că fiecare dintre aceștia știe cu exactitate ce trebuie făcut și care este rolul lui în îndeplinirea obiectivelor companiei.

Great People Inside oferă soluții complete de evaluare și ușor de utilizat în toate procesele de resurse umane, de la atragerea și selecția candidaților până la dezvoltarea, integrarea și retenția angajaților. Ca un punct de pornire în analiza comportamentului uman, GR8 Big5 Behaviors se axează pe explorarea dimensiunilor personalității care favorizează performanța de top. De la conștiinciozitate la reziliență și tenacitate, toate trăsăturile de caracter disponibile în această evaluare sunt eficiente în predicția performanței.  Pentru mai multe detalii, click aici.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

 

 

 

Surse: https://www.entrepreneur.com

6 sfaturi de vacanță pentru antreprenori

0

Dacă sunteți antreprenor, există șanse mari să nu vă puteți bucura de prea mult timp liber. Chiar și în cazul în care aveți posibilitatea de a lucra online, fără a prezent fizic la birou, nu veți reuși să vă reîncărcați bateriile dacă nu vă dezlipiți de smartphone sau tabletă nici măcar la masa de Crăciun.

Nu va fi niciodată ușor pentru un director executiv să își permită câteva zile libere. Pentru antreprenorii începători, o săptămână liberă înseamnă, de regulă, pierderi financiare majore. Iar dacă sunteți proprietarul unei afaceri mici, atunci vor apărea probleme administrative și dificultăți în menținerea bunelor relații cu clienții în absența dumneavoastră.

Din fericire,  în perioada sărbătorilor,  majoritatea clienților sunt în vacanță, astfel încât sfârșitul de an este cam singurul moment în care puteți să vă bucurați de un binemeritat timp liber.

Acestea sunt câteva sugestii pentru orice antreprenor care dorește să beneficieze la maximum de scurta vacanță:

  1. Faceți cunoscut faptul că urmează să lipsiți de la birou

Toată lumea își ia câteva zile de concediu la un moment dat și niciun client înțelegător nu ar trebui să aibă vreo problemă cu pauza dumneavoastră, în special în perioada dintre Crăciun și Anul Nou.

Este vital să le comunicați din timp clienților și partenerilor de afaceri perioada în care veți fi indisponibil. Este o lipsă totală de profesionalism ca, în urma stabilirii unei viitoare colaborări,  potențialul partener să primească un răspuns automat prin care să  fie înștiințat de absența dumneavoastră.

De asemenea, comunicați-le din timp și angajaților dumneavoastră intenția de a intra în vacanță, pentru ca aceștia să aibă suficient timp să pregătească ultimele documente, proiecte și facturi ce trebuie completate, aprobate și semnate.  Dacă sunteți suficient de norocos să  aveți un angajat de încredere care vă poate și este dispus să vă preia sarcinile în această perioadă, faceți cunoscut numele acestei persoane în cadrul întregii organizații.

  1. Faceți un compromis cu activitatea online

Majoritatea specialiștilor ne sfătuiesc să întrerupem orice activitate online în timpul liber. Totuși, în loc să vă lăsați telefoanele sau tablete acasă, puteți adopta o cale de mijloc:

Pentru a fi prezent 100% alături de familie și prieteni, fără a verifica pe furiș email-ul în dimineața de Crăciun, există varianta de a lăsa deoparte tableta și telefonul pentru câteva ore. Apoi, vă puteți cere scuze pentru a vă retrage timp de o jumătate de oră, astfel încât să verificați ultimele noutăți din companie și să vă citiți toate email-urile. Mai mult, există și antreprenori ce aleg să își rezerve chiar două ore în fiecare dimineață sau seară pentru treburile de la birou.

Nu există o abordare ce funcționează pentru toată lumea; ideal este să găsiți varianta care vi se potrivește cel mai bine. Dar țineți minte, cea mai importantă parte a vacanței este relaxarea – și este greu să vă relaxați când toate gadget-urile pe care le aveți necesită atenție constantă.


 Citește și Cum să rămâi motivat când toți ceilalți sunt în vacanță


 

  1. Concentrați-vă asupra imaginii de ansamblu în perioada vacanței

Cu atât de multe companii ce își întrerup activitatea în perioada sfârșitului de an, se întâmplă frecvent ca mulți antreprenori să fie forțați să intre la rândul lor în vacanță, indiferent dacă își doresc acest lucru sau nu.

Astfel, dacă aveți câteva ore sau zile libere la dispoziție, profitați la maximum de acest timp. În loc să vă ocupați de sarcinile zilnice doar de dragul de a lucra, concentrați-vă asupra imaginii de ansamblu. Sfârșitul de an reprezintă momentul perfect pentru a face un bilanț. Gândiți-vă la ce anume a funcționat și ce nu, ce poate fi îmbunătățit, ce produse sau servicii au fost profitabile și cum puteți satisface cât mai eficient nevoile clienților în noul an.

  1. Asigurați-vă că echipa dumneavoastră este echilibrată

Nu uitați că nu sunteți singurul care își dorește să petreacă sărbătorile cu familia și prietenii. Asigurați-vă că și angajații dumneavoastră au condițiile necesare pentru a se bucura de sărbători și pentru a se odihni.

  1. Învățați să spuneți „Nu” atunci când începeți să vă simțiți stresați

Antreprenoriatul este o activitate plină de responsabilități, a mai adăuga și presiunea planurilor de vacanță, a întâlnirilor familiale, a cumpărăturilor pentru cei dragi sau a petrecerilor de sfârșit de an. Stresul poate afecta pe oricine, chiar și pe cei mai rezistenți dintre noi.

Când vă simțiți epuizat, faceți un pas înapoi și renunțați la unele obligații sociale pe care le aveați în program. De asemenea, faceți o selecție a activităților profesionale și concentrați-vă asupra priorităților.

  1. Nu aveți motive să vă simțiți vinovat

Orice om are nevoie de o pauză pentru a se reface. Este un lucru firesc și nu trebuie să aveți mustrări de conștiință, mai ales că timpul petrecut alături de familie și prieteni nu este un timp pierdut. Dimpotrivă, după vacanță, vă veți întoarce cu o viziune nouă și cu un surplus de energie, pregătit pentru a înfrunta cu succes provocările noului an.

Ideea că oamenii ar trebui să se bucure de un echilibru între job și viața personală nu este una nouă, dar conceptul de wellbeing@work a fost și încă este, de cele mai multe ori, un concept subapreciat. Experții au observat o creștere impresionantă a productivității de fiecare dată când sunt luate măsurile necesare pentru a optimiza condițiile de muncă și pentru a reduce stresul inutil. Great People Inside vă pune la dispoziție instrumentul de evaluare a resurselor umane GR8 Wellbeing, bazat pe cele mai noi teorii din psihologia organizațională și a muncii, ce poate fi folosit pentru a identifica nivelul de wellbeing al angajaților, îmbunătățind satisfacția la locul de muncă și generând un impact pozitiv asupra vieții personale și profesionale.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

 

 

 

 

Sursa: mashable.com

Ce trebuie să facă orice manager înainte de vacanța de iarnă

0

Perioada de sărbători poate fi una foarte stresantă pentru manageri. Pe lângă masa în familie, cumpărături și diverse deplasări, aceștia trebuie să se îngrijească și de clienții care au solicitări de ultim moment și de diverse treburi administrative de final de an, în ciuda numărului ridicat de angajați plecați în concediu.

Desigur, nu putem scăpa de toată această agitație, dar, dacă treburile sunt făcute ca la carte, această perioadă din an poate fi folosită într-un mod productiv pentru a reflecta și a vă reîncărca bateriile.

Găsiți-vă timp să reflectați asupra anului ce a trecut

În majoritatea cazurilor, perioada dinaintea sărbătorilor este una destul de neproductivă din punct de vedere profesional. Gândurile oamenilor sunt în cu totul altă parte și poate deveni dificil să vă realizați majoritatea obiectivelor standard. În loc să luptați împotriva curentului, păstrați-vă timp pentru a reflecta și pentru a identifica momentele din anul ce a trecut în care ați procedat corect, dar și pe cele când ați greșit .

O conștiență (self-awareness) dezvoltată este probabil cea mai valoroasă trăsătură pe care un manager o poate avea. La fel ca și în cazul oricărei alte abilități, trebuie timp și efort pentru a o putea dezvolta. Recomandarea mea este să vă gândiți care sunt planurile dumneavoastră pentru noul an și să analizați dacă acestea sunt realizabile. Sfătuiți-vă și membrii echipei dumneavoastră să procedeze în aceeași manieră.

De exemplu, în cadrul companiei Great People Inside, noi facem o evaluare asupra echipei și a evoluției produsului pe durata întregului an. Ne planificăm o ședință de final de an în care se discută succesele și eșecurile anului ce a trecut. Această ședință ajută membrii echipei să vadă dacă sunt pe aceeași lungime de undă și dacă înțeleg obiectivele companiei și rolul lor în îndeplinirea acestora.


Citește și 7 atitudini specifice oamenilor de succes


Răsplătiți-vă echipa

Din câte am observat, multor directori executivi le displace să-și premieze membrii echipei pentru o treabă bine făcută. Este de înțeles că nu toată lumea își permite să plătească bonusuri mari în fiecare an, dar compensațiile materiale nu sunt întotdeauna necesare.

Există multe alte moduri în care puteți să răsplătiți performanța și să recunoașteți eforturile celor care au ales să lucreze pentru dumneavoastră. Dacă nu vă permiteți să oferiți compensații celor mai buni angajați ai dumneavoastră, oferiți-le un post superior din punct de vedere ierarhic sau, pur și simplu, mulțumiți-le într-o manieră cât mai sinceră.

Great People Inside organizează o petrecere de Crăciun în fiecare an și nu este genul de petrecere tradițională în care oamenii stau de vorbă stânjeniți. Și, deși avem angajați ce se respectă și se înțeleg foarte bine între ei, puțină creativitate pe partea de planificare contează foarte mult pentru starea lor de spirit. Chiar și în cazul în care nu aveți o echipă unită, vă sfătuiesc să investiți bani și timp în celebrarea anului ce s-a scurs. Un asemenea efort va aduce beneficii când va începe munca în anul următor.

Spuneți cât mai des mulțumesc

Antreprenoriatul nu este un drum pe care trebuie să îl parcurgeți singuri. Este nevoie de parteneri, angajați și relații foarte bune între aceștia. În această perioadă a anului, este important să le mulțumiți oamenilor care v-au ajutat.

Mulțumiți-le clienților dumneavoastră! Și aici nu mă refer să le trimiteți un coș cu fructe foarte frumos decorat. Clienții dumneavoastră reprezintă cel mai important pilon de susținere al organizației dumneavoastră. Din acest motiv vă recomand să găsiți o modalitate cât mai autentică prin care să vă arătați aprecierea față de ei.

În al doilea rând, trebuie să mulțumiți echipei pe care o aveți. Poate fi sub forma unei compensații suplimentare, dar după cum am menționat și mai sus, nu trebuie să fie mereu astfel.

În final, asigurați-vă că vă arătați aprecierea față de parteneri, soț sau soție, membrii familiei și că le mulțumiți pentru suportul oferit în anul ce a trecut. Antreprenorii pot fi câteodată  persoane destul de dificile, iar oamenii din jurul acestora merită cu adevărat mulțumirile lor.

Nu lăsați stresul din această perioadă să vă împiedice din a vă rezerva măcar puțin timp pentru reflecție, răsplată și pentru a oferi mulțumiri. Dacă faceți aceste lucruri simple, dumneavoastră și echipa veți beneficia de un plus de energie și veți fi pregătiți și determinați pentru noul an!

Platforma GR8PI le oferă organizațiilor posibilitatea de gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat cât și pentru angajator. Productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților sunt doar câteva dintre aspectele ce pot fi îmbunătățite considerabil. Pentru mai multe detalii, click aici.

Sursa: Forbes.com

Cu ce diferă mentalitatea marilor antreprenori?

0

Gândește neconvențional. Asumă-ți riscuri. Transformă obstacolele în oportunități. Cu toții am întâlnit aceste mesaje motivaționale. Și totuși, de ce atât de mulți dintre noi au dificultăți în a le implementa în activitatea zilnică de la birou?

Mentalitatea noastră ne dictează ce anume considerăm a fi realizabil, atât în viața personală, cât și în sfera de business. Modul în care gândim poate fi cel mai de preț bun al nostru, dar poate deveni și mai mare dezavantaj. Este foarte ușor de spus “gândește neconvențional, dar este mult mai dificil de pus în practică.

Antreprenorii de succes înțeleg faptul că dezvoltarea mentalității potrivite este un proces ce se întinde pe toată durata vieții. Pentru a putea ajunge la o mentalitate optimă lumii businessului și a inovației, aceștia își evaluează obiectiv greșelile cu fiecare ocazie și aplică în viitoarele proiecte lecțiile pe care le-au învățat. Chiar și mai important, antreprenorii de top își prețuiesc timpul personal și îl tratează ca pe un bun de preț ce trebuie investit atât în dezvoltarea lor personală, cât și în cea a companiei.

Antreprenori versus manageri executivi: Cum diferă mentalitatea?

De curând, am citit un studiu fascinant al lui Saras Sarasvathy, profesoară a Universității Darden School of Business din Virginia, Statele Unite. Sarasvathy a dorit să facă un pas în plus pentru a afla ce anume îi face pe antreprenorii de top să fie atât de diferiți. Cu ajutorul mai multor cercetări riguroase și interviuri, Saras a concluzionat că antreprenorii de succes se folosesc ceea ce ea numește “raționament constructiv”(effectual reasoning) .

Persoanele de succes nu încep o afacere cu obiective fixe și prestabilite, iar din acest motiv nu se demoralizează în cazul în care lucrurile nu merg conform planului. Sarasvathy a ajuns la o concluzie: acești performeri de top analizează în permanență situația  și identifică noi modalități prin care să obțină cele mai bune rezultate din oportunitățile disponibile. Un observator neutru care s-ar uita peste rezultatele studiului realizat de Saras Sarasvathy ar descoperi că această abordare a antreprenorilor diferă mult de cea a managerilor executivi. Modul acestora de gândire se bazează pe “raționament cauzal” (causal reasoning). Aceștia își stabilesc un singur obiectiv și se concentrează pe identificarea și implementarea celor mai bune strategii pentru atingerea obiectivului respectiv.

Ambele abordări sunt eficiente în mediul lor specific de muncă: Într-o structură corporatistă, este de înțeles să vă setați obiective clare și realizabile, dar în momentul în care porniți o afacere, abilitatea dumneavoastră de a vă adapta trendurilor existente pe piață va fi crucială în obținerea succesului. Dacă vă concentrați asupra unor obiective fixe este posibil să ratați multe alte oportunități. În esență, nu ați vedea pădurea din cauza copacilor.


Citește și Obiceiurile din weekend ale oamenilor de succes


Vreți să gândiți mai mult ca un antreprenor și să integrați raționamentul “constructiv” modului dumneavoastră de gândire? Acestea sunt patru sfaturi de la unii dintre cei mai inovativi și de succes antreprenori din ziua de astăzi:

“Gândiți în perspectivă și continuați să visați.”, asta ne sfătuiește Chris Clifton, președintele CoinAdvisor.com. Acesta încurajează antreprenorii să rămână în contact permanent cu baza lor de clienți pentru a fi mereu cu un pas înaintea competiției. Antreprenorii nu își permit luxul de a testa nenumărate noi caracteristici sau  variante ale produselor lor pe fiecare segment de piață.

În schimb, pentru a obține o înțelegere și mai profundă a nevoilor clienților și pentru a rămâne cu un pas înaintea competiției, Clifton recomandă o relație strânsă cu clienții cheie: ”Clienții sunt cei mai buni ambasadori ai companiei dumneavoastră. Întrebați-i ce îmbunătățiri sau modificări își doresc de la produsul dumneavoastră  și apoi puneți în practică recomandările acestora. Niciodată nu trebuie să vă opriți din căutarea unor noi modalități de a inova”.

Eșecul rămâne un eșec doar dacă nu învățăm nimic din el.spune Emanuel Kronitz, fondatorul AvaTrade. Acesta a subliniat faptul că frica de nereușită este principala cauză pentru care oamenii aleg să nu își construiască propria afacere sau să inventeze produse noi. Există un stigmat social atașat eșecului, fără să mai menționăm consecințele financiare în cazul în care o companie nu are succes și ajunge să îl coste pe fondator toate economiile sale.

Antreprenorii sunt conștienți de aceste riscuri și, totuși, aleg să și le asume. Ceea ce face posibilă o astfel de abordare este o perspectivă diferită asupra eșecului. Kronitz mai spune și că:” Este extrem de riscant să construiești o afacere și, cu siguranță, vei face greșeli de-a lungul timpului. Cu toate acestea, dacă înveți din acele greșeli, nu vei eșua, ci te vei dezvolta .”

“Păstrați-vă curiozitatea de copil intactă., spune Leslie Bradshaw, managing partner al companiei Made by Many. Ea preferă o abordare a antreprenoriatului care să îi mențină “curiozitatea de copil intactă.” “Odată ce începem să ne maturizăm, majoritatea dintre noi își pierd curiozitatea, dorința de a ne asuma riscuri și pasiunea de a explora.”

Bradshaw consideră că doar antreprenorii de succes și-au păstrat aceste trăsături intacte. “Companiile convenționale în cadrul cărora am lucrat după terminarea facultății nu doar că nu făceau nimic pentru a dezvolta aceste calități, ci chiar descurajau un astfel de comportament .”

„Este ok să ceri ajutor., ne asigură Chip Wilson, fondator al companiei Lululemon.  „Mi-a luat foarte mult timp să înțeleg acest lucru (…) Oamenilor le face plăcere să îi ajute pe ceilalți. Nu trebuie să mă simt nesigur sau să le știu pe toate.” Înțelegerea faptului că poate avea încredere în alți oameni și că este o idee bună să își împartă responsabilitățile cu aceștia s-a dovedit a fi un element crucial în succesul companiei Lululemon, din moment ce, la început, Wilson conducea simultan și o altă organizație.

În concluzie

Antreprenorii sunt genul de persoane care văd partea plină a paharului. Aceștia pot găsi soluții în cele mai grele situații. Ei pot transforma eșecul în succes și nu se opresc niciodată din a visa. Dacă dumneavoastră vă străduiți să gândiți ca un antreprenor, începeți prin a găsi lucruri pozitive în orice situație pe care o întâlniți. Puteți fi surprins cum o simplă schimbare de perspectivă vă poate deschide nenumărate oportunități.

Sursa: Entrepreneur.com

8 sfaturi pentru un management al timpului mai eficient

0

Există șanse bune ca, la un moment dat în viața dumneavoastră, să fi participat la un curs de management al timpului, să vă fi documentat despre acest subiect în diverse cărți sau să fi încercat să vă planificați, organizați și prioritizați timpul folosind o agendă fizică sau electronică. Poate vă întrebați de ce simțiți că nu puteți face tot ceea ce vă propuneți, deși există atâtea instrumente care vă pot fi de folos. Răspunsul este unul simplu. Tot ceea ce ați învățat despre cum să vă organizați timpul a fost, probabil,  o totală pierdere de vreme, deoarece multe dintre aceste tehnici pur și simplu nu funcționează.

Înainte de a începe să ne organizăm timpul, trebuie să înțelegem ce reprezintă cu adevărat acest timp. Dicționarul definește timpul drept “Durată, perioadă, măsurată în ore, zile etc., care corespunde desfășurării unei acțiuni, unui fenomen, unui eveniment; scurgere succesivă de momente;”. Mai simplu spus, timpul este reprezentat de momentele în care diverse acțiuni se desfășoară.

Există cel puțin două tipuri de timp: timpul real și cel măsurat. Din perspectivă timpului măsurat, un minut are 60 de secunde, o oră are 60 de minute, o zi 24 de ore, iar un an de 365 zile. Acest timp trece în mod egal. Când cineva împlinește vârsta de 50 de ani, acea persoană are cu exactitate 50 de ani, nici mai mult și nici mai puțin. În cazul timpului real, lucrurile stau diferit. Timpul  va trece mai repede sau mai încet  în funcție de ceea ce faceți în acel moment (fără a lua în calcul relativitatea timpului dovedită de către Einstein). Două ore de stat la coadă pot fi percepute ca și cum ar fi trecut 12 ani, dar în același timp, copiii noștri de 12 ani par să crească vertiginos în numai 2 ore.

Care timp descrie cel mai bine lumea în care trăim, timpul real sau cel măsurat?

Motivul pentru care gadget-urile și sistemele de management al timpului nu sunt eficiente este că aceste sisteme au fost concepute să gestioneze timpul măsurat. Acest timp este irelevant. Noi, ca oameni, trăim în timpul real, într-o lume în care timpul zboară atunci când luăm parte la activități distractive și trece mult mai greu atunci când trebuie să ne plătim taxele.

Vestea bună este că timpul real există doar în mintea noastră. Noi suntem cei care îl construim, iar tot ce construim, putem să și gestionăm. Este momentul să scăpăm de auto limitarea din jurul ideilor precum “nu am suficient timp” sau “acum nu este timpul potrivit” pentru a începe o afacere sau pentru a vă administra corespunzător business-ul pe care îl dețineți.  

Există 3 moduri în care noi, oamenii, ne petrecem timpul: gândim, conversăm sau acționăm.  Indiferent de tipul de business pe care îl dețineți, munca dumneavoastră este compusă din aceste 3 activități.


Citește și Cum să evitați epuizarea la locul de muncă


Ca și antreprenor, este probabil să fiți deranjat sau întrerupt frecvent. Deși aceste întreruperi nu pot fi eliminate complet, dumneavoastră puteți să decideți cât timp le alocați și cât timp vă rezervați gândurilor, conversațiilor sau acțiunilor ce vă vor conduce către succes.

Pentru a deveni un maestru în coordonarea propriului dumneavoastră timp, vă recomand să utilizați următoarele tehnici:

  1. Timp de o săptămână, țineți o evidență a tuturor gândurilor, conversațiilor și activităților dumneavoastră. Acest lucru vă va ajuta să înțelegeți cât de multe lucruri puteți face pe durata unei zile și unde pierdeți momente prețioase. Astfel, veți putea observa cât timp vă alocați pentru realizarea obiectivelor și cât timp pierdeți în moduri neproductive.
  2. Orice activitate sau conversație importantă pentru succesul dumneavoastră ar trebui să aibă un interval de timp special alocat. Listele de priorități devin din ce în ce mai lungi, până în punctul în care nu își mai justifică utilitatea. Agendele pot fi foarte eficiente în acest caz. Este recomandat să vă alocați intervale de timp exclusiv pentru gândurile, conversațiile sau acțiunile de maximă prioritate. Programați momentul în care acestea încep și cât durează. Trebuie să aveți disciplina necesară pentru a respecta acest program.
  3. Trebuie luat în calcul și timpul pe care îl pierdeți din cauza întreruperilor. De exemplu, conceptul de a petrece “ore la birou” – nu este cumva acesta un alt mod de a spune “întreruperi planificate?”
  4. Este recomandat ca primele 30 de minute ale zilei să vi le petreceți planificându-vă cum va decurge ziua dumneavoastră. Nu începeți să lucrați până când nu v-ați organizat programul. Acesta este cel mai important moment al zilei, cel în care vă planificați toate activitățile.
  5. Înaintea fiecărei discuții telefonice, petreceți 5 minute în care decideți ce vă doriți să obțineți de la acea convorbire. Acest lucru vă va ajuta să vizualizați succesul conversației respective și, de asemenea, va face timpul să treacă mai greu. Totodată, după fiecare discuție telefonică sau activitate întreprinsă, rezervați-vă 5 minute în care să observați dacă ați obținut rezultatul dorit. În cazul în care nu ați reușit, trebuie să vă întrebați ce anume v-a împiedicat să vă atingeți obiectivul și ce puteți face pentru ca, data viitoare, acest mic eșec să fie înlocuit de succes.
  6. Formați-vă un obicei de a nu răspunde la telefon doar pentru că sună și să nu răspundeți la e-mailuri doar pentru că vă apar în căsuța poștală electronică. Dezactivați opțiunea de mesagerie instant. Nu este recomandat să acordați tuturor oamenilor atenția dumneavoastră, decât în cazul în care este absolut crucial pentru companie să oferiți un răspuns imediat. În schimb, alocați-vă un interval de timp special pentru a răspunde la e-mailuri și pentru a returna apelurile telefonice primite.
  7. Evitați contactul cu Facebook-ul sau cu alte rețele sociale atunci când sunteți la birou, în cazul în care nu folosiți aceste instrumente pentru a vă desfășura activitatea.
  8. Nu uitați că este imposibil să rezolvați fiecare problemă de unul singur. De asemenea, trebuie să luați în considerare că, cel mai probabil, doar 20% dintre gândurile, conversațiile și acțiunile dumneavoastră produc 80% din rezultate.

Platforma GR8PI le oferă organizațiilor posibilitatea de gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat cât și pentru angajator. Productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților sunt doar câteva dintre aspectele ce pot fi îmbunătățite considerabil. Pentru mai multe detalii, click aici.

Sursa: Entrepreneur.com

Procrastinarea – mai mult decât o simplă problemă de management al timpului

0

Cu toții am trecut prin asta – pierdem timpul pe rețelele sociale și amânăm cele mai dificile sarcini pe care le avem de îndeplinit. Acest lucru se numește procrastinare și poate apărea în forme multiple, de la pauze dese de cafea și până la a sta constant de vorbă cu colegii de birou.

Procrastinarea este deseori atribuită unui management ineficient al timpului, dar această problemă are rădăcini mult mai adânci. Totul pornește, de fapt, de la fricile, emoțiile și procesele noastre mentale. Odată ce ajungem să înțelegem ce cauzează cu adevărat procrastinarea putem găsi soluții reale pentru a trece peste acest obstacol banal. Joseph Ferrari, profesor de psihologie la Universitatea DePaul și unul dintre pionierii cercetărilor moderne pe tema procrastinării, susține că: “Nu are nicio legătură cu managementul timpului. Să-i spui unei persoane care se confruntă cu procrastinarea să se apuce pur și simplu de treabă e ca și cum i-ai spune cuiva care suferă de depresie să fie mai fericit.”

Așadar, pentru a depăși problema procrastinării, nu va fi suficient doar să vă doriți acest lucru, ci este esențial să o abordați dintr-o perspectivă rațională, urmând aceste 5 sfaturi:

  1. Definiți-vă clar obiectivele – În momentul în care nu știm în ce direcție ne îndreptăm, incertitudinea ne poate afecta productivitatea și, astfel, ajungem să nu ne mai îndeplinim sarcinile. Înainte de a începe să lucrați, puneți pe hârtie care sunt obiectivele tangibile și ce motive aveți pentru a vă dori îndeplinirea sarcinilor respective. Atunci când vă doriți să aflați mai multe despre un anumit subiect, clarificați de ce și cum puteți face acest lucru. Un exemplu în acest sens ar fi să vă decideți să citiți 12 cărți despre startup-uri pentru a învăța mai multe despre cum se construiește o companie. Dacă obiectivele voastre și modul în care trebuie să acționați pentru a le îndeplini sunt clare, veți reuși să reduceți incertitudinea și să vă apropiați considerabil de îndeplinirea oricărei sarcini.
  1. Stabiliți-vă obiective mai mici în cadrul unui proiect de amploare – Câteodată se întâmplă ca volumul de muncă din cadrul unui proiect să vă sperie. În loc să priviți totul ca pe un singur obiectiv, luați exemplul performerilor de top și stabiliți-vă sarcini mai mici și ușor de realizat, astfel încât misiunea voastră principală să devină tangibilă. Planificați îndeplinirea obiectivelor în pași mult mai mici și veți observa că, pe măsură ce le rezolvați, munca voastră va deveni din ce în ce mai ușoară.

Citește și 4 modalități de a preveni apariția plictiselii în companie


 

  1. Depășiți-vă emoțiile – Performerii de top nu se lasă pradă emoțiilor și nu le permit să le influențeze etica muncii sau abilitățile lor de îndeplinire a sarcinilor. Aceștia depășesc emoțiile negative și reușesc să își îndeplinească obiectivele cu succes. Este nerealist să așteptați să aveți dispoziția necesară înainte de a vă apuca de muncă. Câteodată, trebuie pur și simplu să ne străduim să lucrăm, în ciuda acestor emoții negative. Dacă vi se întâmplă să simțiți că nu puteți lucra la capacitate maximă, rezervați-vă un moment pentru a analiza aceste sentimente – poate ceea ce vă deranjează este singurătatea sau chiar oboseala. Dacă veți acționa în acest fel, pe lângă beneficiile evidente aduse de îndeplinirea sarcinilor, chiar și atitudinea dumneavoastră se va îmbunătăți considerabil atunci când vă veți gândi că ați reușit să duceți munca la bun sfârșit, în ciuda dispoziției proaste.
  1. Pregătiți-vă o strategie pe termen lung – Vi se întâmplă câteodată să simțiți că toate obiectivele dumneavoastră profesionale depind de îndeplinirea următoarei sarcini pe care o aveți de îndeplinit? Acest lucru duce la supraestimarea obiectivelor din viitorul apropiat și la distorsionarea viziunii de ansamblu. Citându-l pe Bill Gates, fondatorul Microsoft: “Majoritatea oamenilor supraestimează ce pot face într-un an și subestimează ce pot face în 10 ani.” Antreprenorii de top își stabilesc un obiectiv pe termen lung ce reduce nivelul de stres, astfel încât pe termen scurt aceștia pot rămâne concentrați în a-și executa sarcinile de zi cu zi. Dacă reușiți să îndepliniți cu succes mai multe obiective minore, veți construi, în timp, ceva major și mult mai stabil. Întregul dumneavoastră succes nu se bazează doar pe următoarea sarcină pe care o aveți de îndeplinit, deci evitați să vă concentrați exclusiv pe aceasta. În schimb, pentru a evita extenuarea și prioritizarea ineficientă a sarcinilor, este recomandat să rămâneți în permanență concentrați asupra misiunii pe termen lung.
  1. Dezvoltați-vă noi obiceiuri – Creierele noastre se bazează pe rutine ce direcționează acțiunile și comportamentele noastre. Acești “algoritmi” fac parte din ADN-ul nostru. Nu putem să ne luptăm cu genetica, dar o putem studia și analiza, astfel încât să ne înțelegem propriile comportamente. Fără să ne dăm seama, ajungem să dezvoltăm obiceiuri ce înrădăcinează dorința noastră de a procrastina, cum ar fi să deschidem Facebook-ul de îndată ce ne așezăm la birou. Performerii de top au suficient autocontrol pentru a înlocui aceste obiceiuri dăunătoare cu unele productive. Puteți face și dumneavoastră acest lucru dacă analizați modul în care funcționează aceste obiceiuri și dacă depuneți un efort conștient pentru adoptarea unor rutine pe măsura succesului dorit.

Dacă procrastinarea ar fi rezultatul managementului defectuos al timpului, această problemă ar fi fost rezolvată deja. Din păcate, motivele pentru care procrastinăm sunt mult mai complexe. Pentru a vă crește șansele de reușită, citiți aceste sfaturi, înțelegeți-le și aplicați-le, iar, în același timp, rețineți vorbele Dr. Psih. Tim Pychyl de la Universitatea Carleton din Canada: “Procrastinarea este ca o rană pe care ne-o cauzăm de unii singuri – una ce ne fură treptat cea mai prețioasă resursă a noastră: timpul…”.

Great People Inside oferă soluții complete de evaluare și ușor de utilizat în toate procesele de resurse umane, de la atragerea și selecția candidaților până la dezvoltarea, integrarea și retenția angajaților. Ca un punct de pornire în analiza comportamentului uman, GR8 Big5 Behaviors se axează pe explorarea dimensiunilor personalității care favorizează performanța de top. De la conștiinciozitate la reziliență și tenacitate, toate trăsăturile de caracter disponibile în această evaluare sunt eficiente în predicția performanței.  Pentru mai multe detalii, click aici.

Sursa: Inc.com / PsychologicalScience.org

Impactul inteligenței artificiale asupra domeniului HR

0

Recrutarea pe baza datelor și algoritmilor poate avea un impact pozitiv și semnificativ asupra strategiilor de management al talentelor și a performanței în afaceri. Din moment ce tehnologia se dezvoltă exponențial, inteligența artificială (AI) începe să aibă un impact din ce în ce mai mare în luarea deciziilor de angajare, fiind folosită de organizații de renume, precum Facebook, ca parte integrantă în evaluarea candidaților.

Schimbările din domeniul angajării

Un produs al inteligenței artificiale sunt “mașinăriile ce pot îndeplini sarcini în locul oamenilor”. Aceast efect a fost privit drept o amenințare pentru câmpul muncii, cele mai drastice predicții sugerând că rata de șomaj va atinge cota de 50% în 30 de ani, dar predicțiile sunt schimbătoare. Spre deosebire de viziunea ce afirma că inteligența artificială va duce la un viitor fără locuri de muncă, raportul din 2016 al Universității Stanford – “100 de ani de studiu asupra Inteligenței Artificiale” – sugerează că AI-ul va fi privit ca un “mecanism radical diferit de a folosi resursele naturale în scopuri productive” ce va înlocui mai degrabă“sarcini decât slujbe” și va duce la apariția unor noi tipuri de job-uri.

Aproximativ 60% dintre job-urile existente în retail prezintă o “șansă ridicată” de automatizare până în anul 2036, dar un nou sector, cel de comerț electronic (e-commerce) a apărut ca răspuns la această schimbare. Conform studiilor Deloitte, slujbele ce prezintă un risc mai ridicat de a dispărea vor fi înlocuite cu unele mai creative.

Raportul din 2016 al Universității Stanford a concluzionat faptul că impactul inteligenței artificiale nu este limitat la joburile cu nivel mediu de pregătire, ci va avea un impact asupra majorității sectoarelor de activitate și chiar și asupra celor ce presupun un efort intelectual ridicat.

Nevoia elementului uman

Influența inteligenței artificiale nu vine, totuși, fără probleme. Liderii din HR care se poziționează împotriva AI-ului au primit o justificare pentru ezitarea lor de a accepta tehnologia modernă. Pe lângă publicitatea negativă cauzată de programul “Tay” de pe Twitter-ul Microsoft, Facebook a primit numeroase critici după ce și-a înlocuit echipa ce se ocupa de știrile “trending” cu algoritmi, ceea ce a dus la publicarea mai multor link-uri cu știri false. Și mai relevant pentru domeniul HR este cazul companiei LinkedIn, care a fost acuzată de discriminare din cauza algoritmului său de căutare.

Inteligența artificială își poate dovedi eficiența atunci când este folosită în combinație cu elementul uman. Atunci când este valorificată la maximum în tehnologiile de HR, aceasta ajunge să îmbunătățească procesul de angajare, de la screening până la onboarding, și permite HR-ului să creeze cele mai eficiente strategii de management al talentelor. AI-ul ar putea fi interpretat drept un “coleg de birou” robot, foarte muncitor, ce permite oamenilor să se ocupe de sarcini mult mai productive.


Citește și Ce anume își doresc angajații de la viitorul loc de muncă


 

Tehnologia și avantajul competitiv

Tehnologia va deveni din ce în ce mai importantă în câmpul muncii, oferindu-le angajatorilor ce o folosesc un avantaj competitiv categoric. Un studiu realizat de Oxford Economics, intitulat Leaders 2020, a descoperit faptul că organizațiile ce folosesc tehnologii de ultimă generație au mult mai mult succes decât cele care rămân la metodele tradiționale de lucru. De asemenea, studiul prezintă și următoarele:

  • Business-urile care acordă mult mai multă importanță componentei digitale au mai mult succes în identificarea talentelor și le oferă tehnologii de ultimă oră tuturor angajaților.
  • Aceste organizații au tendința să dispună de un personal mult mai fericit și mai implicat

Incorporarea inteligenței artificiale în procesul de recrutare

AI-ul va deveni esențial oricărui domeniu de activitate. Acesta ajută specialiștii de resurse umane în luarea celor mai bune decizii, îmbunătățind următoarele aspecte:

  • Îmbunătățirea procesului de recrutare: Managementul din compania ta va fi mai bine informat și va putea să prezică viitoarele nevoi de angajare, să evalueze oamenii mult mai repede și să identifice cu succes nevoile de dezvoltare ale angajaților.
  • Personalizare: Aceiași algoritmi care, pe baza alegerilor din trecut, pot recomanda unde să mergi la cumpărături sau să mănânci, vor putea fi aplicați și în cazul training-ului angajaților. Analizând toate reacțiile lor și interacțiunile dintre aceștia, sistemele automatizate vor putea îmbunătăți constant training-ul, obținând rezultate din ce în ce mai bune.

În prezent, tehnologia a ajuns să modifice lumea muncii atât de rapid, încât un studiu efectuat de către World Economic, „Future of jobs”, estimează că aproximativ 65% dintre elevii din ciclul primar vor ajunge să lucreze în domenii care, momentan, nici nu există. Multe dintre aceste locuri de muncă vor fi probabil legate de lumea computerelor și analiza predictivă.

Platforma GR8PI folosește o tehnologie de ultimă generație, ce le oferă organizațiilor posibilitatea de gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat cât și pentru angajator. Productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților sunt doar câteva dintre aspectele ce pot fi îmbunătățite considerabil. Pentru mai multe detalii, click aici.

Surse:
HR Tech Weekly
Converge XYZ
World Economic Forum

Rolul culturii organizaționale în procesul de recrutare

0

Cum ar fi să poți angaja persoana potrivită de fiecare dată? Sună imposibil, nu?

De fapt, nu este nici măcar dificil. Tot ce trebuie să faceți este să scăpați prejudecățile legate de procesul de angajare și de modalitatea în care funcționează acesta. Trebuie să începeți prin a descoperi și înțelege cultura organizațională a companiei dumneavoastră.

Orice angajator de succes vă va spune că fiecare decizie de angajare trebuie luată ținând cont de cultura organizațională a companiei pe care o conduceți. Însă, dacă nu reușiți să cunoașteți și să înțelegeți propria cultură organizațională, nu veți putea lua niciodată deciziile corecte. Există posibilitatea de a angaja oameni doar în funcție de preferințele personale, iar acest lucru poate constitui o adevărată problemă.

Pentru a înțelege mai bine acest concept,  se poate face apel la experiența lui Gene Caballero, co-fondator al companiei GreenPal, care spune că de multe ori cultura organizațională este interpretată greșit:

“Cultura organizațională este de multe ori greșit etichetată ca fiind doar un oarecare avantaj al unor organizații. De fapt, cultura organizațională se referă la o armonizare a valorilor companiei cu cele ale angajaților;  crede întreaga voastră echipă în aceleași lucruri? Care este motivația principală a echipei?

Este mai puțin important specificul acestor valori decât simpla lor existență.

Aceste valori oferă angajaților un scop real pentru  a îndeplini obiectivele companiei, determinându-i să devină mult mai pasionați de propria muncă. Doar așa poate fi construită adevărata cultură organizațională. Aceste valori trebuie să existe încă din primele stagii ale dezvoltării companiei, deoarece este imposibil să adaugi “ca prin magie” anumite valori unei echipe deja formate.

O cultură organizațională se formează în momentul în care fiecare angajat crede în aceleași valori. Odată atins acest nivel, apare încrederea – iar atunci când aveți încrederea angajaților, veți obține automat și loialitatea acestora. Dacă parcurgeți cu succes aceste etape, indiferent de dimensiunea echipei, veți putea realiza orice vă propuneți.


Citește și 5 dorințe secrete ale fiecărui angajat


 

Este interesant de menționat distincția teoretică operată de psihologul Pierre Janet și dezvoltată de Jean Piaget. Aceștia vorbesc despre “valori de finalitate” și “valori de randament”. Cele de finalitate sunt împărtășite de individ în funcție de concepția sa despre lume, fiind însușite odată cu aceasta pe cale educativă (culturală) – ele dictează conduitele “neinteresate”. Valorile de randament sunt cele împărtășite de individ după criteriul costuri/câștiguri și sunt determinate de condițiile sociale concrete, dictând conduitele “interesate”.

O bună modalitate pentru a asigura coeziunea echipei este să aveți în vedere în permanență atât valorile de randament – pentru a vă putea orienta spre obiective reciproc avantajoase, dar și valorile de finalitate – pe baza cărora se vor dezvolta un mediu de lucru și o cultură organizațională mult mai plăcute.

Este adevărat că nu  este suficient doar să luați decizia de a construi o cultură organizațională – primii pași ce trebuie parcurși sunt identificarea și consolidarea valorilor deja existente.

Următoarea etapă importantă o constituie procesul de comunicare, fundamental pentru brand-ul de angajator. Trebuie să faceți cunoscut motivul pentru care oamenii au preferat să lucreze pentru compania dumneavoastră în detrimentul competitorilor. Desigur, nu ar fi rău să oferiți detalii despre salariile, beneficiile, vacanțele sau orice alte avantaje asigurate de compania dumneavoastră.

Chiar dacă nu aveți un post disponibil, este esențial să mențineți în permanență o relație apropiată cu candidații, dar și cu recrutorii de top. De asemenea. este recomandabil să participați la cât mai multe evenimente ce furnizează oportunități suplimentare de a cunoaște alți eventuali candidați.

Dacă nu considerați necesară crearea unei baze de date cu potențiali angajați, va trebui să dezvoltați o relație mult mai strânsă cu recrutorii sau să folosiți instrumente ce pot reduce timpul de angajare, pentru a evita disconfortul situațiilor limită. În același timp, necesitatea absolută a unei angajări îi poate face pe oameni mult mai predispuși la greșeli, greșeli pe care le vor regreta cu siguranță mai târziu.

Great People Inside oferă instrumentele necesare pentru a putea angaja de fiecare dată cei mai potriviți oameni, compatibili cu postul și cultura organizațională a companiei dumneavoastră.

Surse:
HR Tech Weekly
Socializarea prin valori; valori de finalitate și valori de randament 

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter