miercuri, mai 14, 2025
Acasă Blog Pagina 26

La cine apelezi atunci când ai nevoie de lideri mai buni? La departamentul de Resurse Umane

0

Liderii cu adevărat buni, sunt dificil de găsit. Aproape jumătate dintre companiile care au participat la studiul global de leadership, Workplace Trends, în februarie și martie 2015 au spus că abilitățile de leadership sunt cel mai greu de găsit în rândul angajaților. Mai mult, dintre cei 1.000 de angajați participanți, doar 36% au spus că leadership-ul este un punct forte în cadrul organizațiilor lor.

Una dintre probleme este faptul că, atunci când analizează abilitățile de leadership, majoritatea organizațiilor lasă responsabilitatea de a le dezvolta în seama angajaților sau a liderilor acestora, care ar trebui să-i formeze. Angajatorii se așteaptă ca aceștia să participe la cursuri de formare profesională, la training-uri sau să își găsească un mentor pentru a-și dezvolta abilitățile și pentru a avansa în carieră.

Pe lângă îndeplinirea propriilor sarcini, managerii sunt supuși presiunii de a identifica lideri în echipele lor și de a-i forma.

În acest fel, angajatorii pierd din vedere ceva foarte important: resursele umane. HR-ul trebuie să se implice în dezvoltarea abilităților de leadership pentru ca organizațiile să nu rămână blocate în aceleași tipare. Iată cum poate HR-ul să ajute în această privință:

  1. Definiți leadership-ul

Cum arată un lider extraordinar și care sunt cele mai importante caracteristici ale sale?

Răspunsurile pot varia de la persoană la persoană sau de la companie la companie. Pentru unii, un lider extraordinar poate fi o persoană care pune accent pe comunicare și transparență, în timp ce alții pot vedea un lider în persoana care își ajută echipa atunci când are nevoie.

Cu toții avem o idee despre ce înseamnă să fii un lider bun, iar fiecare companie are nevoie de ceva diferit, in funcție de cultura organizațională și de obiectivele acesteia.

Aici intervin specialiștii din departamentul de resurse umane. Este treaba lor să ajungă la un consens și să definească noțiunea și principiile de leadership specifice fiecărei organizații în parte.

  1. Identificați potențialul

Odată ce compania și-a definit competențele specifice de leadership, departamentul de HR poate ajuta la identificarea acelor angajați care au abilitățile necesare pentru a deveni lideri.

Un studiu Gallup a arătat că doar 18% dintre managerii actuali au calitățile necesare pentru acest rol, dar HR-ul are capacitatea unică de a identifica angajații cu abilitățile de leadership de care angajatorii au nevoie. Acolo unde managerii și colegii au o perspectivă limitată asupra angajaților, departamentul de resurse umane beneficiază de o privire de ansamblu.

Prin instrumente de evaluare comportamentală, HR-ul poate analiza și compara feedback-ul managerilor, colegilor și clienților, poate vedea competențele și punctele forte și îi poate identifica pe cei care au abilitățile de leadership necesare organizației.

  1. Dezvoltați abilități

Nu este suficient să ai anumite abilități pentru a fi lider. Acestea trebuie dezvoltate iar mulți angajatori nu fac suficiente eforturi în acest sens. 39% dintre companiile incluse în studiul  Workplace Trends au spus că au oferit programe pentru dezvoltarea abilităților de leadership, dar doar 15% dintre angajații acestora au fost de părere că aceste programe i-au pregătit suficient de bine pentru viitorul lor rol.

Nu doar liderii noi ratează aceste oportunități. Nici cei cu experiență considerabilă nu consideră că se dezvoltă în pozițiile ocupate în prezent.  Dintre cei incluși în studiul Gallup, doar 40% au susținut ferm că au avut oportunități să se dezvolte la locul de muncă în ultimul an.

Așadar, programele de formare și dezvoltare profesională disponibile ar putea fi ineficiente deoarece nu este implicat departamentul de HR, iar acest lucru trebuie să se schimbe. Motivul este acela că HR-ul are o imagine de ansamblu asupra întregii organizații: atât asupra lacunelor în materie de competențe, cât și asupra modalității de a crea programe de dezvoltare a abilităților de leadership, personalizate pe nevoile organizației.

  1. Oferiți susținere

Programele de training nu sunt unica modalitate prin care HR-ul poate contribui la dezvoltarea abilităților de leadership. Departamentul de HR poate implementa un sistem de suport pentru lideri, un proces de recrutare, promovare și evaluare a performanțelor, pentru a susține și a consolida un model de leadership sănătos.

De exemplu, departamentul de HR poate recruta talente în funcție de abilitățile de leadership necesare în organizație.

În plus, HR-ul poate face observații în cadrul procesului de evaluare a performanței și a promovării. Astfel, toți cei care merită o promovare, dar nu sunt potriviți pentru roluri de lideri, vor fi apreciați la adevărata lor valoare fără a fi plasați într-un post unde nu vor da randament. Este un scenariu în care toată lumea are de câștigat.

Programele de managementul performanței nu oferă doar o perspectivă asupra abilităților de leadership existente, ci reconfirmă modelul de leadership specific și dorit în organizație.

În acest fel, liderii adevărați vor ieși la suprafață, continuând să se dezvolte și să își îmbunătățească abilitățile. Cu sprijinul departamentului de HR, dezvoltarea abilităților de leadership poate fi implementată la toate nivelurile companiei.

Sursa: entrepreneur.com

10 motive pentru care cei mai buni angajați ai tăi își caută de lucru în altă parte

0

Succesul sau eșecul unei afaceri se rezumă de cele mai multe ori la talentul din cadrul acesteia.

Majoritatea firmelor investesc foarte mult timp, bani și energie pentru a găsi oamenii potriviți, pentru a-i angaja, a-i pregăti și a-i plăti, astfel încât să aibă succes. Oamenii de afaceri speră ca tot acel timp și acea energie investită în angajații lor va contribui la succesul afacerii lor.

Într-un timp, tot acel efort pe care o companie îl depunea pentru angajați rezulta în dorința oamenilor de a rămâne în companie pe durata carierei lor. Aceștia erau loiali firmei pentru care lucrau, chiar dacă acea firmă nu îi trata mereu pe cât de bine ar fi putut.

Un efort susținut mai mare pentru a reține talentul

Toate acestea s-au schimbat, iar angajații nu mai sunt chiar atât de loiali. Aceștia vor pleca dacă găsesc ceva mai bun sau dacă nu sunt mulțumiți de locul de muncă actual.

În ciuda eforturilor companiilor, o persoană talentată poate pleca și o va face. Scopul companiilor este de a limita numărul de profesioniști pe care îi vor pierde, dar pentru a face acest lucru, trebuie să înțeleagă mai bine de ce le pleacă angajații.

Răspunsurile pot fi diferite pentru fiecare organizație, dar de cele mai multe ori, există similarități legate de motivele pentru care oamenii talentați se uită în altă parte.

10 lucruri care împing angajații buni să plece

Iată care sunt 10 dintre cele mai frecvente motive pentru care angajații buni pleacă la alt loc de muncă:

  1. Prea multă muncă

Multe firme încearcă să reducă cheltuielile, iar un mod de a face acest lucru este prin reducerea personalului. Acest lucru înseamnă că angajații vor avea mai multe sarcini. Managerii pot spune că vor să sporească productivitatea, dar pentru angajat va părea că aceștia vor să îl facă să muncească mai mult. De asemenea, firmele vor pune presiuni mai mari pe cei mai buni angajați, cei care au demonstrat deja cât de productivi pot fi, iar acest lucru poate determina ca un angajat să își piardă motivația și să înceapă să caute un loc de muncă diferit.

  1. Munca nerecunoscută

Oamenii trebuie să fie lăudați și recunoscuți pentru munca pe care o depun, dar multe companii pun accentul pe un feedback negativ, în loc să evidențieze pozitivul. Dacă nu recunosc contribuțiile angajatului, riscă să îl piardă unui angajator ce îl va aprecia. Recompensele pentru muncă pot lua forme diferite: de la măriri de salariu, la premii și până la a le spune oamenilor că fac o treabă bună. Trebuie doar să îi comunici angajatului faptul că munca pe care o depune chiar contează.

  1. Fixarea unor priorități greșite

Mulți angajați sunt de părere că singurul lucru de care le pasă companiilor este să facă mulți bani și văd adesea măsurile de reducere a costurilor ca un atac la adresa lor. Oamenii nu cred că firmelor le pasă de ei ca persoane sau că îi pot vedea ca pe mai mult decât parte din forța de muncă. Nimeni nu vrea să fie privit ca un simplu număr, iar angajații vor pleca din locurile în care sunt tratați în acest fel.

  1. Lipsa cunoștințelor tehnologice

Da, sunt câteva persoane care se tem de faptul că tehnologia îi va înlocui la locul de muncă. Cei mai buni angajați, însă, îmbrățișează tehnologia și tot ceea ce poate face aceasta pentru ei. Mai mult, firmele care nu acceptă tehnologia își vor pierde oamenii către cele care o fac. O modalitate excelentă de a rămâne în pas cu evoluțiile tehnologice este de a-ți pune afacerea în Cloud, asta dacă nu ai făcut-o deja. De exemplu, implementarea unui telefon de afaceri avansat care se bazează pe Cloud, ca Dialpad, îmbunătățește comunicarea și permite angajaților să lucreze de oriunde vor, crescându-le atât eficiența, cât și productivitatea. Acest lucru poate îmbunătăți satisfacția angajatului și elimina din motivele pentru care acesta ar pleca.

  1. Nu își onorează angajamentele

Atunci când o companie le spune angajaților săi că va face un lucru și apoi nu se ține de cuvânt, se nasc resentimente greu de eliminat. A nu duce planurile la bun sfârșit face ca angajații să își piardă încrederea în firmă și vor căuta, la rândul lor, un loc unde angajamentele vor fi onorate.

  1. Nu îi angajează pe cei mai buni

Un angajat prost poate fi cel mai bun mod de a-i îndepărta pe cei buni. Aceștia nu ar trebui să simtă că preiau munca altcuiva. Această problemă apare și atunci când angajați mai puțin buni sunt promovați în locul celor care o merită cu adevărat. Acest lucru îi va face pe oamenii buni să se întrebe ce trebuie să facă pentru a ajunge undeva.

  1. Nu își ajută angajații să crească și să se îmbunătățească

Cei mai buni oameni ai tăi vor să învețe lucruri noi și să continue să devină mai buni. Dacă organizația nu facilitează această creștere, oferindu-le traininguri, cursuri și alte programe, angajații vor găsi o altă modalitate de a obține aceste lucruri, iar asta se va întâmpla cel mai probabil în altă parte.

  1. Nu utilizează creativitatea angajaților

Cei mai buni angajați știu, de cele mai multe ori, mai bine ca oricine cum funcționează o companie. Este important pentru acea companie să se folosească de creativitatea oamenilor săi pentru a găsi modalități de lucru mai bune. Dacă le oferă angajaților căile pentru a face acest lucru, vor simți că joacă un rol important în succesul firmei și își vor asuma munca respectivă.

  1. Îi țin pe posturi neinteresante și lipsite de provocări

Cu toate că nimeni nu vrea să fie muncit la extrem, angajații nu doresc nici să se plictisească. Dacă o persoană nu este provocată să se îmbunătățească, ea va stagna. Dar dacă sunt provocați din punct de vedere intelectual, angajații se vor motiva să facă mai mult decât ar fi crezut că pot realiza.

  1. Le îngrădesc spiritul

Multe companii pun pur și simplu oamenii în posturile unde este nevoie de ei, dar mulți angajați își dau seama că acest lucru nu le permite să își urmeze visele și pasiunile. Unele organizații se tem că angajații își vor urma visele, productivitatea acestora va fi limitată, dar dacă nu li se permite să își întindă aripile, aceștia vor căuta un loc de muncă unde o pot face.

Găsirea unui echilibru sănătos

Organizațiile trebuie să găsească un echilibru între a-și proteja afacerea și a-și menține angajații buni fericiți. În cele din urmă, oamenii pleacă, nu neapărat din cauza banilor sau pentru că nu le place ceea ce fac, ci pentru că nu le place felul în care sunt tratați.

Aceasta este o problemă pe care toate firmele pot și trebuie să o conștientizeze. Ar trebui să evalueze felul în care își tratează angajații și să se asigure că aceștia iau parte la acest proces.

Scopul final ar trebui să fie găsirea unor modalități prin care să determine angajatul să se dedice și să fie activ în cadrul organizației. Întâmplându-se acest lucru, angajații nu numai că vor rămâne, ci vor găsi și modalități prin care să îi facă pe toți ceilalți să își dorească să fie cei mai buni.

Sursa: eremedia.com

4 modalități de a preveni apariția plictiselii în companie

0

Cu toții am trecut prin stări de plictiseală la locul de muncă. Cu toate acestea, rareori ne gândim la eventualele consecințe pentru noi sau pentru companie.

De cele mai multe ori, nici nu suntem conștienți de existența acesteia. Totuși, plictiseala există cu siguranță, chiar și în cele mai stabile organizații.

Așadar, toți managerii ar trebui să-și pună următoarea întrebare: este plictiseala o stare frecventă pentru oamenii din echipa voastră? Problema este că, atunci când angajații sunt plictisiți în mod constant, este foarte probabil ca potențialul lor să nu fie folosit cu adevărat. În acest caz, ei nu se vor simți motivați, iar nivelul lor de engagement va fi foarte scăzut. Într-adevăr, putem spune că un timp de relaxare pentru mintea fiecărui angajat este benefic, dar există anumite limite ce nu trebuie depășite la locul de muncă. Trebuie să fim atenți în privința potențialelor efecte negative, cum ar fi un nivel scăzut de engagement și de satisfacție la locul de muncă, având drept consecință fluctuația de personal.

Plictiseala dăunează eficienței unei echipe ca urmare a lipsei noastre de atenție.

Cum se definește plictiseala?

În anul 1991, Fisher descrie plictiseala ca fiind “o stare afectivă tranzitorie în care individul simte o lipsă acută de interes față de activitatea actuală” Pentru o definiție completă, nu putem da vina exclusiv pe sarcini sau mediu de lucru, nevoile individuale ale persoanei respective și motivația jucând, de asemenea, un rol important. Și tocmai acest element ne determină responsabilitatea de a dezvolta strategii ce abordează problema plictiselii.

Ce e de făcut?

  • Stabiliți un dialog.

Este necesar să deschideți acest subiect. Cât de des se plictisesc angajații? Când se întâmplă acest lucru?  Este puțin probabil ca cei mai buni angajați să treacă prin perioade îndelungate de plictiseală. Înainte să li se întâmple acest lucru, ei vor face tot posibilul pentru a schimba această stare. Unii vă vor cere sarcini mai interesante și mai complicate, iar alții vor analiza posibilitatea de a-și găsi un alt loc de muncă.

  • Preveniți plictiseala prin activități complexe.

Potrivit cercetărilor, în ceea ce privește angajații cu studii superioare, plictiseala este strâns legată de lipsa provocărilor. Niciun loc de muncă nu poate menține un interes maxim în mod continuu. Totuși, ar trebui să avem în vedere un echilibru al sarcinilor pentru a le putea oferi angajaților posibilitatea de a se implica. Deschideți această discuție privind dificultatea sarcinilor și oportunitățile de dezvoltare pe care le are fiecare membru al echipei.

  • Gestionați momentele mai puțin solicitante.

Așa cum știm cu toții, majoritatea posturilor presupun un nivel variabil de  solicitare a efortului – perioadele ce presupun cel mai redus efort reprezintă momentul în care majoritatea angajaților se plictisesc.  Dar chiar și acest timp poate fi productiv. Discutați cu membrii echipei voastre modul în care momentele de minimă solicitare pot fi transformate în oportunități de implicare a indivizilor, aducând în același timp beneficii companiei. Este recomandabil să aveți pregătită o listă de proiecte potrivite în astfel de momente.

  • Reinventați / înlocuiți.

Există numeroase sarcini sau procese ce pot genera plictiseală,  având în ultimă instanță o valoare limitată pentru client. Acestea se pot traduce prin sarcini care nu servesc nimănui. Discutați cu echipa modul în care rezultatele pot fi îmbunătățite. Transformați situația într-o provocare, reușind în același timp să-i implicați pe angajații dumneavoastră, cerându-le părerea în chestiunile importante.

Sursa: talentculture.com

4 abilități pe care antreprenorii nu reușesc să le stăpânească

0

Antreprenorii au o pasiune imensă. Ei sunt motivați și au încredere în sine și în propriile idei. Dar, din păcate, multora le lipsesc abilitățile de bază pentru a putea avea succes.

Acest lucru se întâmplă pentru că aceste abilități nu sunt învățate în școală. Doar cei ce au avut mentori sau o experiență de viață reală vor descoperi ‘uneltele’ necesare pentru construirea unei afaceri de succes. Iar procentul foarte mare de persoane fără studii superioare ce sunt nerăbdătoare să-și înceapă propria afacere arată că numărul antreprenorilor cărora le lipsesc conceptele fundamentale va continua să crească. Nu contează de cât timp ați intrat în lumea afacerilor, înțelegerea lucrurilor de bază este un pas crucial pentru obținerea succesului, deci veți avea multe de câștigat din îmbunătățirea următoarelor abilități:

  • Concentrarea asupra priorităților cheie.

Mulți antreprenori fac greșeala de a încerca să realizeze prea multe lucruri în același timp.

Profitul și succesul general depind de abilitatea de concentrare asupra sarcinilor cheie, iar atunci când atenția voastră se împarte în mult prea multe direcții, este foarte ușor să vă îndepărtați de obiectivele principale.

Pentru a vă îmbunătăți puterea de concentrare, setați-vă obiective clare și creați o hartă corespunzătoare pentru echipa voastră, care să conțină pașii pentru a atinge succesul în companie. După, răsplătiți acțiunile care ajută echipa să îndeplinească obiectivele respective.

  • Formarea unei echipe pe baza abilităților

Nimeni nu este bun la tot (chiar dacă mulți antreprenori nu acceptă această idee). Este important să vă cunoașteți propriile slăbiciuni și puncte forte, ca să puteți să vă înconjurați de persoane experte în domeniile la care vă pricepeți cel mai puțin.

De multe ori fondatorii ajung să-și ducă propria companie la eșec, atunci când încearcă să economisească bani făcând totul de unii singuri. Pentru ca aceștia au neglijat necesitatea de a găsi angajați cu un set de abilități complementar cu al lor, companiile au ajuns, eventual, la faliment.

Pentru a evita această soartă, antreprenorii trebuie să creeze o echipă cu toate abilitățile necesare în afacerea respectivă. Dacă nu știți care sunt acestea, puteți cere ajutorul unui mentor sau puteți să apelați la un consultant.

  • Optimizarea abilităților interpersonale

Abilitățile de comunicare și relaționare slab dezvoltate pot duce la multe probleme: de la fluctuația constantă de personal până la inabilitatea de a atrage și motiva cei mai buni oameni.

Liderii care nu știu cum să arate că își respectă și prețuiesc echipa nu vor rezista mult ca lideri. Dacă vreți ca angajații să rămână cât mai mult în companie și să aibă performanțe crescute, va trebui să le arătați cât de importanți sunt pentru voi.

  • Definirea și clarificarea așteptărilor.

De foarte multe ori se întâmplă ca în organizațiile noi, așteptările să fie neclare. Rezultatul este mereu același:  apare un haos complet în compania ce este pe drumul sigur către eșec.

Fără ca așteptările să fie bine definite, angajaților le va lipsi responsabilitatea și vor lucra doar minimul necesar. Atunci când responsabilitățile nu sunt stabilite, productivitatea și morala angajaţilor vor avea de suferit.
Pentru a preveni acest lucru, setați standarde clare și asigurați-vă că fiecare persoană( asta vă include și pe voi) le respectă.  Ca și lideri, arătați-le celorlalți un model pentru a demonstra care sunt așteptările voastre, cum se iau deciziile și cum se respectă promisiunile.

Unii antreprenori nu vor reuși, probabil, să stăpânească aceste lucru de bază, iar ca rezultat, afacerile lor vor avea de suferit. Dacă nu vreți  să treceți prin multiple eșecuri, întrebându-vă permanent de ce ideile voastre nu funcționează, dedicați-vă puțin timp și energie pentru a stăpâni aceste abilități.

O să vă situați cu mult în fața celor care aleg să le ignore și, mai important, veți descoperi că organizația voastră este pe drumul către succes.

Sursa: inc.com

Cum să evitați epuizarea la locul de muncă

0

Dacă sunteți dependenți de muncă sau pur și simplu vă petreceți toată săptămâna muncind fără să vă rămână timp și pentru altceva, atunci este foarte posibil să vă simțiți copleșiți și epuizați. În acest caz, există câteva lucruri pe care le puteți face pentru a rămâne motivați și energici. Acestea sunt câteva sfaturi de la entrepreneur.com:

  1. Dormiți bine.

Acesta este elementul cheie pentru a putea să vă treziți energici a doua zi. În medie, oamenii au nevoie de 8 ore de somn. Deci, dacă dormiți mai puțin de 8 ore, este foarte probabil să nu vă treziți în cea mai bună formă și să vă fie foarte dificil să vă concentrați asupra sarcinilor de la locul de muncă.

  1. Învățați să spuneți nu”.

Nu puteți să țineți pasul cu fiecare proiect sau obiectiv minor. Trebuie să vă setați anumite limite și să refuzați sarcinile nesemnificative pentru cariera voastră. Fiecare promisiune făcută va adăuga și mai multă muncă pe lista voastră. Atunci când vă împărțiți energia între mai multe sarcini, ajungeți să pierdeți din eficiență și să aveți performanțe scăzute.

  1. Faceți mișcare.

Exercițiile fizice regulate reduc stresul și detensionează. De asemenea, vă îmbunătățesc starea și vă fac mai fericiți, prevenind astfel depresia. Dacă faceți mișcare după muncă sau în timpul pauzei de prânz, veți reuși să vă eliberați mintea, să vă relaxați și să vă reîmprospătați.  Astfel, veți deveni mult mai productivi, iar performanțele voastre vor crește.

  1. Găsiți-vă un hobby.

Găsirea unui hobby care nu ține de muncă vă va face mai fericiți și vă va permite să vă folosiți diverse abilități. De asemenea, veți putea întâlni noi oameni cu care aveți un interes comun. În acest fel, veți putea să luați o pauză și să discutați despre altceva în afară de muncă

  1. Cereți ajutor.

Atunci când sunteți stresați sau vă simțiți epuizați, puteți să cereți ajutor! Nu trebuie să vă fie rușine să le cereți ajutorul colegilor. Cel mai probabil veți găsi o soluție și veți reuși să îndepliniți sarcina mult mai repede împreună cu aceștia.  Nu uitați că nimeni nu poate face totul de unul singur, iar din acest motiv oamenii lucrează aproape întotdeauna în echipe.

  1. Folosiți-vă toate zilele de concediu.

Foarte mulți oameni își păstrează zilele de vacanță până când ajung să nu le mai folosească deloc. Scopul zilelor de concediu este de a vă oferi o anumită perioadă din an în care să puteți să vă relaxați și să vă distrați alături de familie și prieteni. Preferabil, schimbați-vă locația de vacanță și mergeți în alt oraș sau chiar în altă țară. Cu siguranță vă veți întoarce mult mai fericiți și mai energici atunci când ajungeți la birou.

 Sursa: Entrepreneur.com

6 sfaturi pentru a maximiza potențialul angajaților

0

Cea mai bună metodă de a conduce angajații este de a-i învăța să se conducă singuri.

Cei care știu cu exactitate ce au de făcut nu sunt doar cei mai buni angajați ai voștri, sunt și cei mai mulțumiți de locul de muncă.

Cu siguranță ați observat acest lucru în compania voastră: angajații cu cele mai bune performanțe sunt cei ce au inițiativă, îndeplinesc toate sarcinile pe care și le propun, vin cu soluții pentru fiecare problemă și  fac mai mult decât minimul necesar.

Ei sunt cei legat de care nu trebuie să vă faceți griji, deoarece știți că își vor face treaba foarte bine. Pe scurt, aveți încredere în ei.

Ar fi bine dacă toți angajații ar putea fi încadrați în această categorie, nu?

Adevărul este că vă puteți ajuta angajații să devină astfel. Nu este vorba de cei care ascultă orbește ce le spuneți să facă. Este vorba de cei care înțeleg motivele din spatele oricărei decizii și pot să contribuie în fiecare zi pentru îndeplinirea obiectivelor pe termen lung și pe termen scurt ale companiei.

Acestea sunt cele mai importante 6 sfaturi dintre cele menționate de către inc.com, pe care orice manager le poate pune în aplicare pentru a scoate la suprafață adevăratul potențial al echipei sale:

  1. Asigurați-vă că ei înțeleg imaginea de ansamblu a companiei voastre. Aceasta este probabil cea mai bună metodă de a-i implica pe angajați și de a le oferi un scop ce le va crește performanțele și nivelul de engagement.
  2. Oferiți-le angajaților oportunități pentru a contribui la inovarea și îmbunătățirea produselor, serviciilor și sistemelor din companie. Atunci când aceștia au participat la îmbunătățirea sistemelor pe care le folosesc, se vor implica mult mai mult în organizație.
  3. Explicați motivele din spatele acțiunilor companiei și pentru care le cereți angajaților să îndeplinească anumite sarcini. Performanțele lor se vor îmbunătăți dacă ei înțeleg mai bine contextul general al activităților din companie și rolul pe care îl au în îndeplinirea acestora.
  4. Implicați angajații în activitățile de planificare, evaluare, rezolvare a problemelor și luare a deciziilor ce țin de obiectivele lor individuale și de obiectivele departamentului lor. Acest lucru nu le va crește doar încrederea de sine, ci le va și demonstra că vă interesează părerile lor.
  5. Aflați care sunt lucrurile care vă motivează angajații și integrați-le în sistemul vostru de management. Interesați-vă ce este important pentru fiecare dintre ei (de exemplu: recunoașterea meritelor, posibilitatea de a-i ajuta pe ceilalți, învățarea unor lucruri noi,etc.) și asigurați-vă că le oferiți lucrurile respective.
  6. Înconjurați-vă de oameni mai “buni” ca voi. Trebuie să puteți renunța la orgoliu și să apreciați angajații ce aduc anumite abilități, cunoștințe sau experiență pe care voi nu le aveți.

Țineți minte că cei mai buni manageri sunt cei care le oferă angajaților instrumentele și resursele necesare pentru a produce rezultate extraordinare și, mai mult, care îi permit fiecărui angajat în parte să se ridice la cel mai înalt nivel al realizărilor personale și să-și depășească propriile așteptări.

Dacă puteți să spuneți cu sinceritate că angajații voștri se descurcă excepțional, ajutând compania să crească și să se dezvolte pentru a reuși să depășească așteptările clienților, atunci sunteți un lider în adevăratul sens al cuvântului.

 Sursa: inc.com

13 motive pentru care nu aveți succesul meritat

0

Dacă nu vă aflați acolo unde considerați că ar trebui să fiți din punct de vedere profesional, probabil că vă întrebați deseori de ce vi se întâmplă acest lucru. Concentrați-vă asupra celor mai comune cauze pentru a reuși să vă dați seama de ce nu aveți succesul pe care considerați că-l meritați. Acestea sunt 13 probleme comune prezentate de către inc.com.

1. Nu aveți încredere în voi.

Dacă nu credeți cu tărie faptul că puteți avea succes, nici nu veți încerca să-l obțineți. Câteodată, trebuie să vă convingeți pe voi înșivă că puteți face ceva, pentru a realiza că puteți cu adevărat.

2. Sunteți negativiști.

O persoană cu o mentalitate negativistă va găsi dificultăți în orice oportunitate. În schimb, puteți adopta o gândire pozitivă – deveniți genul de persoane care văd oportunitățile din fiecare dificultate.

3. Alegeți calea cea mai ușoară.

Lipsa problemelor nu înseamnă succes. Pentru a atinge succesul, va fi nevoie să vă străduiți foarte mult. Țineți minte, succesul nu va veni singur la voi – trebuie să faceți voi personal tot posibilul pentru a-l obține.

4. Ați uitat care sunt obiectivele voastre

Dacă vreți să aveți succes, va trebui să vă setați obiective înalte și să vă hotărâți să nu vă oprească nimic până când reușiți să le îndepliniți. Primul pas este să vă decideți că nu veți rămâne pe loc.

5. Pierdeți prea mult timp.

Lenea este ingredientul secret al multor eșecuri.

6. Sunteți mult prea perfecționiști.

Lumea reală nu răsplătește perfecționismul, ci oamenii care pot duce lucrurile la capăt.

7. Sunteți foarte ușor distrași.

Distragerile sunt foarte ușor de găsit, dacă le căutați. Dar distragerile împiedică acțiunea. Cel mai bun lucru de făcut este să ne înfometăm distragerile și să ne hrănim concentrarea.

8. Vă lăsați controlați de fricile voastre.

Frica vă va face să uitați de orice și să fugiți. Dar dacă vreți să aveți succes, trebuie să faceți lucrurile de care vă temeți cel mai mult și să înfruntați orice probleme apar. Deoarece frica poate fi, de multe ori, singura piedică în calea a tot ce vă doriți.

9. Nu acceptați schimbarea.

Să treceți mai departe nu înseamnă să uitați; înseamnă că v-ați învățat lecția și sunteți pregătiți să înfruntați noi provocări.

10. Găsiți scuze în loc să luați decizii.

Succesul necesită abilități de luare a deciziilor; deoarece viața cere de la voi alegerea variantelor cele mai bune și rezolvarea problemelor, nu justificarea unor greșeli.

11. Vă ignorați instinctul.

Poate că vocea interioară vă vorbește, dar voi alegeți să nu o ascultați. De ce v-ați ignora propriul instinct? De ce este nevoie ca să puteți să aveți încredere în el și să acționați?

12. Exagerați problemele pe care le aveți.

Atunci când vi se pare că ați pierdut puterea și controlul, nimic nu mai pare simplu. Îndepărtați-vă complicațiile inutile din minte pentru a putea privi situația dintr-o perspectivă obiectivă și pentru a ajunge la esența problemei.

13. Așteptați permisiunea altora.

Singura permisiune de care aveți nevoie pentru a ajunge pe drumul propriu către succes este permisiunea vocii interioare. În acest caz, voi sunteți singurii voștri șefi, deci acordați-vă permisiunea de a avea succes și acționați!

6 principii ale oamenilor foarte productivi

0

Uitați o întrebare aparent simplă pentru voi: La ce se referă productivitatea până la urmă?

Cei mai mulți oameni vor răspunde direct că este vorba de managementul timpului și al energiei – planificarea mai eficientă a sarcinilor, optimizarea stilului de viață în vederea sănătății și a puterii de concentrare, utilizarea ultimelor unelte tehnologice, etc. La aceste lucruri se referă productivitatea. Dar dacă toate acestea reprezintă doar retușuri finale, iar adevărata muncă în procesul de a deveni productiv nu este ceea ce faceți, ci cum gândiți? Aceasta este afirmația făcută de către doctorandul în  Psihologie Organizațională, Tom Hardy, într-un articol de pe Medium.com.

La fel ca mulți alți experți, Hardy consideră că  efortul de a obține pur și simplu productivitatea este o încercare fără șanse de succes. El spune că ceea ce trebuie să faceți pentru a ajunge foarte productivi este, în primul rând, să vă setați mentalitatea corectă.  Hardy prezintă 15 principii fundamentale ale oamenilor excepțional de productivi,  pentru cei ce au obiective înalte; toate merită citite, dar acestea sunt cele mai importante pentru a reuși să faceți primul pas:

  1.  Oamenii foarte productivi știu cine sunt.

Așa cum s-a mai spus de multe ori, nu poți obține succesul fără să-l definești. Iar nimeni nu vă poate oferi propria definiție a succesului în afara de voi înșivă. Așadar, să vă comparați cu alți oameni este o pierdere de timp.

“Oamenii neproductivi caută siguranță din exterior. Ei caută siguranță într-un cec, în prieteni sau în percepția celorlalți asupra succesulului personal. În loc să aibă parte de siguranță, în realitate acești oameni sunt controlați de aceste lucruri,” scrie Hardy. “Totuși, oamenii excepțional de productivi știu că siguranța poate fi obținută doar din interior.  Acești oameni se cunosc. Așadar, ei nu își fac griji legat de toate aceste capcane care sabotează și încetinesc masele.”

  1.  Ei știu în ce direcție merg.

Dacă nu aveți o destinație în minte, puteți să alergați toată ziua și toată noaptea și tot nu veți progresa. Oamenii foarte productivi nu-și irosesc energia alergând în cerc. Ei au o hartă.

“Adevărul este că oamenii incredibil de productivi nu se mișcă mai repede ca ceilalți. De multe ori, ei se mișcă mai încet. Diferență este că, spre deosebire de ceilalți, acești oameni merg într-o direcție. Cinci pași într-o direcție pare foarte mult pentru persoana care a mers câte un pas în cinci direcții diferite,” spune Hardy.

  1.  Ei se concentrează să-i ajute pe ceilalți.

Deoarece persoanele foarte productive știu atât de clar ceea ce vor, ați putea crede că ei se concentrează în permanență asupra unor lucruri interne, dar, potrivit lui Hardy, mult mai des ei încearcă să-i ajute pe ceilalți. “În ciuda  dezinteresului față de ce cred alte persoane despre ei, acești oameni au foarte multă grijă de ceilalți,” scrie el. „Atunci când se uită la alt om, ei văd o persoană, nu un obiect. Ei simt. Simt cu adevărat, nu este doar un rol pe care-l joacă.” Productivitatea excepțională, spune el, este deseori bazată pe empatie.

  1.  Ei nu cer permisiunea.

Foarte mulți îi așteaptă pe alții să le dea voie să facă lucruri, să creadă în ei și să le valideze planurile. Sau așteaptă ca situația financiară să se îmbunătățească. “Oamenii cu adevărat productivi au început anul trecut. Au început acum cinci ani, înainte să știe măcar ce anume fac. Au început înainte să aibă vreun ban și înainte să aibă toate răspunsurile. Ei au început atunci când nimeni nu credea în ei. Singura permisiune de care au avut nevoie a fost vocea din capul lor care i-a îndemnat să meargă înainte,” spune Hardy.

  1.  Ei învață din experiență.

Aceasta este o consecință a punctului 4 – oamenii super productivi se aruncă înainte, ceea ce, nu din întâmplare, este deseori cea mai bună metodă de a învăța. “Să acționezi și să ajungi să dai greș în repetate rânduri este felul în care învață acești oameni. În loc să se ducă la întâlniri și să poarte discuții, ei încearcă până reușesc,scrie Hardy.

  1.  Ei pot să râdă de ei înșiși.

Seriozitatea scopului și seriozitatea în general sunt două lucruri diferite, potrivit lui Hardy.

“Oamenii incredibil de productivi sunt relaxați în viață,” spune el. “ Ei își permit să râdă, să simtă și să iubească. Ei nu se definesc pe sine prin realizările lor. Ei pot să râdă de propriile greșeli. Ei acceptă faptul că nu sunt perfecți.”

 Sursa: www.inc.com

4 sfaturi pentru evitarea erorilor în angajare

0

Dr. James  este un medic, lider al secțiunii de oftalmologie de la o clinică medicală majoră. Pasionat de medicină, el dorea să angajeze pe cineva care să conducă operațiunile afacerii lui. A analizat cu atenție peste 200 de CV-uri și a cercetat trecutul candidaților, pentru a se decide într-un final să-l angajeze pe Mike, un candidat cu MBA ce părea că are toate calitățile pe care Dr. James le căuta la noul angajat.

Dar, în câteva săptămâni, Dr. James a realizat că făcuse o mare eroare de angajare. Deși avusese o performanță spectaculoasă în interviul de angajare, Mike a ajuns să deranjeze la birou în prima lună de muncă. Mail-ul și notițele erau singurele lui modalități de comunicare cu ceilalți membri ai echipei, iar atunci când venea la întâlniri, părea absorbit de propriul telefon și își dădea ochii peste cap în momentul în care cineva nu înțelegea un anume termen din finanțe.

“În timpul interviului, am fost surprins în mod plăcut de pregatirea și cunoștințele financiare ale lui Mike. Era foarte încrezător și venise de la o școală bună. Am văzut o singură latură a lui și am omis-o complet pe cea pe care am ajuns să o vedem în fiecare zi la birou”.

I-a luat Dr. James peste un an să reușească să îndrepte greșeala făcută. Mai mult de atât, l-a făcut să își pună la îndoială propriul raționament. În realitate, aproape toți liderii cu care am vorbit admit că au făcut o greșeală de angajare într-un anumit punct al carierei lor. Și i-a costat mult timp, bani și le-a provocat o mare tortură psihică. Prima impresie poate să vă întindă capcane periculoase ce pot duce la angajarea persoanei greșite, dar cum puteți să treceți de impresiile superficiale și să descoperiți adevărata față a candidatului respectiv în doar cele aproximativ 30 de minute de intervievare?

Atunci când primiți sute de CV-uri de la candidați, câteodată singura variantă este să treceți repede printre ele pentru a restrânge numărul variantelor. Dar aceste reacții bazate pe intuiție ne pot duce într-o direcție greșită, din cauza felului în care ne imaginăm în subconștient noul angajat. În cazul doctorului James, acesta a fost uimit de CV-ul lui Mike. Totuși, el nu s-a concentrat pe abilitățile de care noul angajat ar fi avut nevoie în care zi la noul loc de muncă. El a eșuat în evaluarea lui Mike din punctul de vedere al abilităților acestuia de a motiva și conduce echipa.

Secretul este să distingeți între indiciile reale și cele înșelătoare. Un bun exemplu de indiciu înșelător este efectul “Halo”, care poate influența alegerea unui candidat pe baza atracției fizice. Oamenii simt în subconștient o atracție față de un candidat ce arată bine, iar acest indiciu înșelător îi poate face să evalueze subiectiv abilitățile persoanei respective.

Deci, pentru a găsi cei mai buni candidați, trebuie să  eliminați indiciile înșelătoare ce vă captează atenția, dar sunt irelevante pentru post. Concentrați-vă asupra indiciilor reale ce au un impact asupra performanței. În loc să vă bazați pe instinct, folosiți statisticile pentru a identifica modelul perfect al candidatului. Adunați toate datele din trecut ale celor care au avut succes și ale celor care au eșuat în rolul respectiv (sau roluri asemănătoare, dacă este un post nou) și analizați regresiv caracteristicile fiecărei persoane. Care variabile independente (studiile,  recomandările, răspunsurile date la interviu, etc.) prezic succesul și care prezic eșecul? Dacă lăsați datele să vorbească, veți descoperi profilul real al succesului și veți putea face diferența între indiciile reale care contează cu adevărat și cele înșelătoare, iar astfel veți trece prin mormanul de CV-uri și orele de interviuri mult mai eficient.

În plus față de a învăța din angajările trecute, trebuie să angajați și cu gândul la viitor. Imaginea noastră legată de modelul angajatului pentru rolul respectiv vine deseori din trecut, de la tipul persoanelor care au ocupat cu succes postul respectiv (sau unele similare). Pentru a evita această capcană, un executiv a prezentat scenarii din prezent și viitor privind anumite probleme pe care compania le-ar întâlni și i-a întrebat pe candidați cum s-ar descurca în situațiile respective. Cerându-le răspunsurile scrise înaintea interviului, angajatorul putea analiza obiectiv raționamentul fiecărui candidat legat de aceste provocări , fără să țină cont de sex, etnie sau vârstă. Acest lucru a ajutat în alegerea oamenilor potriviți pentru a trece în runda următoare a procesului de recrutare.

În interviul propriu-zis, trebuie de asemenea să izolăm indiciile înșelătoare pe care le întâlnim. Primele impresii pe care le auzim ne pot duce într-o direcție greșită, din cauza a ceea ce profesorii Jeffrey Pfeffer și Robert Sutton numeau “priceput la conversații”. Potrivit lui Pfeffer și Sutton, în timp ce acești oameni foarte pricepuți la conversații sunt capabili “să sune încrezători, elocvenți, să aibă idei și informații interesante și să dețină un vocabular  bogat”, această pricepere la conversație funcționează des ca un substitut al acțiunii.  Acești oameni foarte pricepuți la conversație pot fi ceea ce psihologul Mark Snyder descrie ca “high self-monitors” cameleoni adaptabili ce își pot modifica propriul comportament pentru a se potrivi în diferit situații. Atunci când suntem păcăliți de acești oameni foarte pricepuți la conversație, ajungem să alegem oameni care sunt abili, dar nu au neapărat ceea ce le trebuie pentru postul respectiv. În cazuri și mai rele, acea persoană care reușește să vă spună cu exactitate ce vreți să auziți într-un interviu poate deveni un manipulator cu două fețe. Pentru a evita această capcană, ascultați mesajele ascunse în interviu, luând în considerare aceste patru sfaturi:

  1. Concentrați-vă pe comportamente, nu pe trăsături de caracter

CV-urile și scrisorile de intenție tipice conțin în mod normal descrieri  ca “energic”, “analitic”, “lucrează bine în echipă” și “creativ”. Ei vor să se prezinte pe sine în cea mai bună lumină posibilă pentru a părea cel mai bun candidat pentru postul respectiv. Dar atunci când un candidat intervievat se descrie pe sine ca “ persoană ce lucrează în echipă”, chiar oferă cu adevărat credit altora atunci când discută despre munca lor? Întrebați candidatul, “Care sunt lucrurile pe care le-ai făcut în ultimele șase luni de care ești cel mai mândru?” Acordați atenție nu doar realizărilor pe care acesta le numește, ci și felului în care le descrie. Ce anume a făcut și cum descrie aceste lucruri? Pune accent pe realizările personale sau pe cele în echipă? Ascultați cu atenție lucrurile nespuse; fiți atenți în special dacă el oferă credit colegilor, subordonaților sau oricui altcuiva. Și mai bine, ați putea face un interviu comportamental. Dacă angajați pentru abilitățile de prezentare sau de analiză, cereți-le să pregătească o prezentare sau să efectueze o analiză relevantă. Adjectivele pot fi multe, dar comportamentele sunt mult mai specifice, obiective și eficiente în angajări.

  1. Căutați persoane care pot să învețe

“Povestește-mi despre un eșec de-al tău.” Într-adevăr, aceasta este o întrebare destul de comună în interviuri, dar poate spune multe despre persoana respectivă, dacă analizați răspunsul în felul corect. Care a fost cauza eșecului?  Candidatul încearcă să mascheze eșecul sub diferite pretexte? Încearcă să dea vina pe ghinion, dificultatea sarcinii sau alte scuze?  Aceste explicații admit eșecul, dar arată faptul că persoana respectivă nu învață din greșeli. Alegeți candidații care reușesc să identifice factorii pe care-i pot schimba și controla în viitor. Acești candidați au autocontrolul dezvoltat și sunt capabili să învețe.

  1. Căutați abilitățile de gestionare a conflictului

Psihologul organizațional Fred Fiedler și colegii săi menționează importanța unei alte întrebări cruciale: „Povestește-mi despre colegul care ți-a displăcut cel mai mult.” Dacă efectuați angajări pentru un post care necesită abilități interpersonale dezvoltate, ascultați dacă persoana intervievată reduce descrierea colegului la o etichetă de un singur cuvânt (e.g. “dificil”, “leneș”, etc.) sau reușeşte să dezvăluie o viziune mai complexă a situației (e.g. “nu eram de acord legat de cum trebuie făcută treaba, deoarece am fost învățați lucruri diferite”). Etichetele sunt rapide, dar finale, lăsând oamenii cu puține soluții de a lucra cu cealaltă persoană. Interpretările mai complexe le permit oamenilor să negocieze unii mult mai productiv și eficient cu ceilalți.

  1. Căutați indicii non verbale

În ultimul rând, analizați mai departe de ceea ce spune candidatul: cum o spune? În timp ce Mike inspira încredere, după ce s-a gândit mai bine, Dr. James a realizat că indiciile non verbale arătau despre Mike în același timp sentimente de putere, egocentrism și nepăsare față de ceilalți. Chiar dacă persoanele intervievate reușesc să prezinte un comportament favorabil,  ați putea detecta anumite semnale non verbale ce nu indică încredere, ci sfidare, superioritate și lipsă de respect: contact vizual cu o persoană fără să o asculte atunci când vorbește, invadarea spațiului privat al altora și batjocură ascunsă în spatele zâmbetului.

Cei mai buni intervievatori evită capcanele primei impresii sau ale instinctului, deoarece recunosc factorii subconștienți care acționează în timpul interviului. Puteți folosi tehnicile descrise pentru a asculta și observa mult mai eficient, chiar dacă aveți doar puțin timp pentru a selecta și intervieva candidatul. Procedând astfel, puteți analiza mai bine dacă persoana respectivă este potrivită sau nu pentru postul respectiv.

Sursa: hbr.org

Doriți să vă îmbunătățiți procesul de recrutare? Solicitați chiar acum un demo gratuit:

solicita evaluare gratuita blog

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter