Mulțumesc Intelligent Life pentru interviu, a fost o plăcere pentru mine să colaborez cu o echipă atât de profesionistă!
Intelligent Life este în acest moment, cea mai premiată revistă de life-style business din lume, fiind o revistă bilunară publicată de The Economist. Revista a apărut la Londra, în anul 2007, fiind publicată trimestrial, după ce iniţial apăruse sub forma unui almanah de vară. Şapte ani mai târziu, Intelligent Life vinde de şaisprezece ori mai mult decât Forbes la nivel Mondial.
Cel care îşi poate atribui succesul aducerii The Economist – Intelligent Life în România este Andrei Cristea, director de proiect pentru Revista Română de Consutanţă şi General Manager Lionhouse, una dintre cele mai cunoscute agenţii de publicitate din România.
Iată în continuare, câteva fragmente din dialogul pe care l-am avut cu Andrei, în exclusivitate pentru voi:
Andrei Cristea a stat de vorbă cu Doru Dima, consultant și specialist în Resurse Umane cu o experiență de peste 18 ani, în al cărui portofoliu de clienți regăsim companii precum: URBB, Orange, Coca Cola, Michelin, Enel, Lukoil, Autonet, BRD, OTP Bank;
Doru DIMA este Doctor în Psihologia Muncii și Organizațională, fondator și CEO al Dima Consulting Group și Profiles International România, ambele poziționate printre pricipalii jucători pe piața de consultanță în resurse umane și management.
De-a lungul timpului a recrutat peste 500 de manageri de top, a organizat peste 700 de cursuri şi training-uri și a gestionat un portofoliu de peste 1800 clienţi companii. Dima Consulting Group se poziționează ca lider în domeniul consultanței în Resurse Umane pentru Regiunea de dezvoltare Centru, avand o cifră de afaceri de peste 1,5 milioane de euro pe an, 40 de angajați permanenți și peste 200 de colaboratori. Profiles International este lider mondial în evaluări psihoaptitudinale iar la nivel national este lider pe piața de consultanță în resurse umane cu cele mai multe evaluari profesionale online accesate.
Andrei Cristea: Ce oameni importanți ați recrutat?
Doru Dima: În ultimii ani am sprijinit peste 20 de manageri să se angajeze pe poziții de top în industria auto, IT sau producție. Nevoia lor de realizare profesională nu se oprește doar la compania în care au ajuns pe cea mai înaltă poziție ci doresc, înainte de a face pasul spre o activitate independentă, să-și dovedească faptul că pot face performanță în orice altă poziție managerială. Recrutarea nu se face clasic, prin interviuri structurate, teste psihoaptitudinale și profesionale ci prin întâlniri succesive la un pahar cu vin, un trabuc, un steak și o atmosferă plăcută. A recruta un CEO nu este un proces simplu, este un moment de totală încredere între tine, consultantul, și el individul ce își caută drumul în viață. Este un proces de bussiness coaching despre cum poți să fi mulțumit de tine și de ce lași în urmă în viața ta.
Unu din cinci tineri nu are un loc de muncă…
Tinerii au câteva probleme de adaptare la locul de muncă pe care tot noi, în calitate de părinți, educatori sau angajatori le-am generat. Vina nu aparține acestei generații numită generic Y sau Millennial, ci nouă, cei care-i angajăm, pentru că nu suntem capabili să ne adaptăm la realitățile vieții noii generații de angajați. De ce nu încercăm să-i lăsăm să lucreze de acasă (acolo unde se poate), de ce nu le oferim feedback imediat (ei folosesc WhatsApp, Viber, Messenger sau Skype pentru a comunica imediat unii cu alții)? Noi le-am indus anumite concepții despre lume și viață, dar acum am dori ca ei să se comporte ca un angajat de acum 20 ani.
Ce dificultăți întâmpină companiile străine ajunse pe piața muncii de la noi?
Un studiu „Manpower“ ne arată că deficitul de forță de muncă calificată în România este undeva la 54%. Media la nivel global este de 35%. Motivul: slaba specializare specifică pe job, necorelarea programelor școlare și universitare cu realitățile pieții muncii din România anilor 2014. Aceste afirmații sunt valabile pentru muncitorii calificați, ingineri, tehnicieni. Nu avem probleme cu IT-știi și cu bucătarii. Avem și pentru alții dar, majoritatea investițiilor în România sunt în zona tehnologiei de ultimă generație (mai ales în zona auto) și în agricultură.
Cum găsești un om pentru o poziție de CEO?
Pentru a găsi un CEO potrivit nu ai decât o singură soluție – Headhunting. Trebuie să-l lași pe acest om să-și facă echipa așa cum vrea el, fiind dificil să-i ceri unui CEO rezultate imediate în echipe pe care i le pui la dispoziție.
Revista se găsește începând de marti, 27 mai 2014, în rețelele InMedio, Relay, Burda, Cărturești.