Cum să ajungi la cel mai mare nivel al productivității, fiind propriul tău manager și stagiar

0
1312
productivitate ridicata fiind propriul tau sef

Șase sfaturi pentru a-ți optimiza sarcinile de nivel ridicat și scăzut de pe lista ta de activități, rămânându-ți mai mult timp pentru a te concentra asupra lucrurilor care chiar îți aduc venituri.

Ca freelancer, ai control asupra timpului tău și îți poți perfecționa abilitatea care te departajează. Dar aceasta înseamnă și să-ți asumi întrutotul responsabilitatea pentru afacerea ta și să te ocupi de sarcini administrative în mod constant.

Cu alte cuvinte, freelancerii trebuie să fie și proprii manageri și stagiari, dincolo de funcția lor de bază. Dacă mai adăugăm la asta și stresul cauzat de clienți, strategie, aspecte juridice și sarcini curente, unii s-ar putea întreba dacă munca independentă merită efortul suplimentar.

Dar nu trebuie să te bazezi doar pe propria inteligență. Soluțiile tehnologice și obiceiurile asociate fluxului de lucru evoluează rapid, startup-urile și companiile importante deopotrivă au de câștigat ajutându-te să îți câștigi la rândul tău existența mai ușor.

Iată șase sfaturi pentru a-ți optimiza sarcinile de nivel ridicat și scăzut de pe lista de activități, rămânându-ți mai mult timp pentru a te concentra asupra lucrurilor pentru care chiar ești plătit. Să începem cu perspectiva stagiarului.

Însușește-ți legea 80/20

Principiul Pareto ne arată că aproximativ 80% dintr-un efect provine de la aproximativ 20% din cauza sa. În cartea sa din 1896, Cours d’Economie Politique, economistul italian Vilfredo Pareto a susținut această distribuție inegală ca principiu general, prin observația că 80% din terenurile și averea privată italiene erau deținute de 20% din populație.

Distribuțiile Pareto se regăsesc într-o serie de fenomene naturale. Douăzeci la sută din păstăile din grădina lui Vilfredo Pareto produceau 80% din boabele de mazăre. Douăzeci la sută din speciile comune de păsări reprezintă 80% din păsările observate local. Se poate remarca ceva similar și în statisticile sportive.

Recomand aplicarea principiului pe parcursul zilei de lucru. Găsește sarcinile care îți aduc cele mai mari beneficii și concentrează-te asupra lor. Ia alte sarcini mai mărunte, repetitive sau nesemnificative și introdu-le în diferite arii ale vieții tale. Poți să îți actualizezi site-ul în timp ce te uiți la Netflix? Să îți arhivezi proiectele la un pahar de vin seara? O să îți strici weekendul dacă duminică după-amiaza citești despre competitorii tăi sau scrii o postare de blog?

S-ar putea. Iar acest lucru se leagă de problema mai vastă cu privire la efort raportat la rezultate. Freelancerii se pot simți datori să dea tot ce au pentru fiecare sarcină, dar dacă principiul Pareto este valabil, ar trebui să-ți economisești cea mai mare parte din energie și motivație pentru o mică parte a activității tale. Pentru orice activitate cu stres redus, fără termen limită sau care îți îmbogățește cariera, înlătură presiunea transformând activitatea respectivă în timp liber.

Colegi virtuali

Viața de freelancer este singuratică. Ore întregi petrecute la biroul de acasă, fără să îți țină nimeni companie, ascultând doar cel mai recent podcast. Cafenele strălucind în lumina laptopurilor, dar cufundate în liniște. Când singurătatea freelancing-ului devine prea greu de suportat, de ce să nu apelezi la câțiva colegi entry-level care să te susțină? Colegi virtuali, mai exact.

Aplicațiile de automatizare au ajuns să acopere zone de business care necesitau în trecut interacțiunea manuală. Acești angajați virtuali sunt în mare parte exacți și de încredere și singurul „salariu” de care au nevoie este un abonament deductibil. Dacă ești freelancer plătit cu ora, merită să ai în vedere cum ai putea să te folosești de automatizare pentru a câștiga timp în munca de zi cu zi.

De exemplu, unele aplicații de contabilitate, cum ar fi serviciul gratuit Expensify (și versiunea sa premium), includ un asistent virtual cu o adresă de e-mail, care îți permite să faci pur și simplu forward la orice fel de încasări și cheltuieli, astfel încât să fie înregistrate de aplicație. QuickBooks și FreshBooks sunt aplicații complete de facturare și evidență contabilă, care vor notifica, accepta și monitoriza plățile realizate de clienți.

Din perspectiva marketingului, este ușor să-ți automatizezi activitatea cu un program de planificare. Managerii de social media, cum ar fi Hootsuite și Buffer, îți permit să menții o prezență constantă și să dezvolți o mai bună înțelegere a conținutului de succes prin analize de bază. Poți folosi Upwork, Fiverr și alte site-uri de crowdsourcing pentru a găsi persoane care pot oferi mai mult ajutor pe plan digital, în crearea de conținut social care să reflecte marca ta personală.

Youpedia

O modalitate de a te gândi la dezvoltare ca freelancer este de a percepe obiectivul tău ca pe o acțiune de construire a autorității. Cei mai buni freelanceri sunt experți în domeniile lor și lideri de opinie în segmentul lor de industrie. Să atingi acest nivel înseamnă să știi exact unde se află nivelul tău de abilitate sau cunoaștere, ceea ce înseamnă, la rândul său, să ai o înțelegere clară a realizărilor tale din trecut.

Găsește-ți aria de autoritate prin crearea unei arhive profunde și cuprinzătoare. Aceasta nu trebuie să fie o resursă publică, cum ar fi un portofoliu – în schimb, creează-ți arhiva într-un mod care să evidențieze impactul tău de-a lungul timpului. De exemplu, grupează pe categorii lucrările publicate, după subiect și public țintă, indicând imaginea globală pe care ai vizat-o și motivele din spatele acesteia. Sau clasifică-ți sarcinile după orice indicator relevant al succesului (profit, longevitate, oportunități viitoare), pentru a vedea unde s-a realizat munca cu cea mai mare valoare.

În acest caz, ideea este să dobândești o perspectivă mai clară asupra rezultatelor tale, nu asupra intențiilor tale – să înțelegi cum arată munca ta din exterior. Dacă știi exact ce ai de oferit, poți merge mai departe cu încredere, devenind printre cei mai buni din nișa ta.

 Termene limită

Termenele-limită reprezintă în egală măsură o sursă de motivație și stres – importante pentru realizarea muncii, însă contribuind și la suprasolicitare sau chiar epuizare. În mod curent, mintea ta de freelancer poate le considere enervante sau copleșitoare, însă atunci când îți asumi rolul de manager, este important să înveți să iubești termenele limită.

Termenele limită periodice reprezintă un instrument minunat de prognoză. Acestea îți permit să prevezi activitatea și plățile viitoare, facilitând alocarea productivă a timpului și asigurându-te că nu te încarci prea mult cu sarcini, lucru care ar putea afecta rezultatele. În calitate de scriitor online, prefer să îmi fixez termene limită săptămânale – alții, care își asumă proiecte pe termen lung, pot prefera ca acestea să fie lunare sau bilunare. Dar principiul rămâne același: Împarte-ți munca în trimestre, secțiuni, sprinturi etc. și utilizează predictibilitatea luării deciziilor cu privire la sarcinile viitoare.

Mulți clienți vor să fie flexibili, oferindu-ți spațiul necesar pentru a fi inventiv, ceea ce poate părea minunat. Însă lipsa unor așteptări temporale nu este utilă pentru abilitatea de a demara cu avânt o afacere. Dacă nu ești în situația de a servi un singur client la un moment dat, îți va trebui un sistem pentru a ști când este timpul să te încarci cu mai multă muncă sau să te declari indisponibil pentru o perioadă.

Planificarea activă te ajută, de asemenea, să îți dai seama de echilibrul corect al eforturilor în raport cu rentabilitatea. Câți bani ai câștigat, câte sarcini ai realizat, cât de mult timp liber ai avut în această perioadă? Acum realizează o proiecție: Cum arată următorul trimestru dacă îți menții volumul de lucru? Există o modalitate de a-ți crește venitul pentru o sarcină similară? (Gândește-te la principiul Pareto). Cum s-ar schimba lucrurile dacă ai adăuga încă un client? Acum acționezi ca un adevărat creator în domeniul afacerilor.

Un sfat: Investește într-o tablă de scris (cele din sticlă sunt cele mai interesante). Este un instrument excelent pentru stabilirea unor obiective săptămânale și zilnice. Apoi, șterge complet tabla în fiecare zi de luni.

Rețelele și prietenii

Ca freelancer este mai dificil să faci networking, dar nu înseamnă că nu ar trebui să încerci. Începe să acționezi ca și cum ai fi o companie cu drepturi depline și să fă-ți conexiuni contactând prietenii din industrie, localnicii care fac lucruri similare și alți freelanceri.

LinkedIn este o sursă rezonabilă pentru noile conexiuni, dar platformele care susțin interacțiunile live sunt mai bune pentru o conversație productivă. Există multe comunități pe Slack, care se mândresc cu sute de membri implicați. Și rețelele de socializare îți pot oferi indicii cu privire la comunități locale relevante, unde poți întâlni oameni utili. Îți câștigi existența realizând resurse artistice? Încearcă să participi la un eveniment la o școală de artă din zona ta și vezi cine mai vine. Ești dezvoltator pe cont propriu? Oferă-ți serviciile unui nonprofit local și găsește cu ajutorul lor alți clienți potențiali.

Datorită pandemiei și a carantinei, oportunitățile pentru ședințe și conferințe virtuale s-au extins. Fie că sunt sau nu virtuale, nu considera că aceste conferințe sunt doar pentru corporatiști. Este adevărat că convențiile majore pot fi prohibitive din punct de vedere al costurilor, dar există mai multe conferințe pentru freelanceri, cu prețuri mai potrivite pentru bilete. Un mod potențial de reducere a costurilor de conferință este de a te folosi de călătorie pentru a crea conținut pentru o platformă relevantă și de a participa cu o legitimație media.

Networking-ul în acest mod generalizat va înseamnă fără îndoială să întâlnești și șarlatani sau alte personaje care se cred moguli tehnologici (dar nu sunt). Însă vei întâlni și oameni care sunt la același nivel ca tine, dar și proprietari de întreprinderi mici sau mijlocii care te pot ajuta cu sfaturile lor. La nivel minim, extinderea prezenței tale te va ajuta să ai o perspectivă mai bună, îți va oferi inspirație și te va ajutata să îți găsești satisfacția în progresele tale de până acum.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: fastcompany.com