joi, mai 15, 2025
Acasă Blog Pagina 23

8 pași ce trebuie urmați pentru a te asigura că noii angajați se integrează cu succes în compania ta

0

Angajații sunt cea mai importantă resursă a companiei tale, de aceea trebuie să faci tot posibilul pentru ca aceștia să fie cât mai fericiți! Un element esențial al acestei încercări îl reprezintă procesul de onboarding. Este evident că acest proces nu poate dura o singură zi! De fapt,  onboarding-ul  de abia începe în prima zi de lucru a noului angajat.

Este crucial ca strategia ta de onboarding să fie cea potrivită. Pe lângă faptul că trebuie să te asiguri că în prima zi totul merge bine, este necesar să ai o strategie pregătită și pentru următoarele zile. În mod surprinzător, unul din 25 de angajați părăsesc organizația încă din prima zi! Iar acesta este un trend ce pare a se înrăutăți odată cu apariția milenarilor în câmpul muncii, deoarece aceștia vor fi mereu deschiși noilor oportunități profesionale.

Care sunt pașii ce trebuie urmați pentru a te asigura că noii angajați se integrează cu succes în compania ta?

Pentru a avea o strategie eficientă de onboarding, trebuie sa fii atent la modul în care îți promovezi cultura organizațională și, în același timp, să-ți menții avantajul competitiv în fața concurenților din aceeași industrie cu tine. Primele 90 de zile sunt extrem de importante deoarece acestea vor decide dacă ai fost capabil să creezi o cultură organizațională activă care să scoată ce este mai bun din noii angajați sau una care să-i facă să se urască pe ei înșiși pentru faptul că au ales compania ta – toate acestea din cauza tehnicilor slabe și învechite de onboarding.

  1. Începe cu Ziua 1

Procesul de construire a culturii organizaționale ar trebui să înceapă din prima zi – zi în care găsești moduri unice și stimulante prin care să îl faci pe angajat să se simtă special și primit cu căldură. O idee bună ar fi să reduci din procesul birocratic care, în general, este o practică frecventă în momentul angajării. În schimb, se recomandă ca prima zi să fie plină de interacțiuni și, pe cât posibil, să reduci sau să elimini complet orice activitate plictisitoare. Vorbește și cu restul personalului pentru a-i oferi noului angajat o experiență pe care va dori să o împărtășească cu prietenii și familia! Asta nu înseamnă că trebuie să plănuiești ceva extravagant! Totul trebuie să fie cât mai simplu. Poți începe ziua oferindu-i un mic cadou și să te asiguri că va avea loc un prânz în echipă pentru ca noul venit să poată interacționa cu restul echipei.

  1. Fii atent la el

Nu poți abandona omul pe care tocmai l-ai angajat. Nu îl lăsa să își desfășoare sarcinile de unul singur. Fii atent la el și fă tot posibilul să devii prietenul lui, ajutându-l și susținându-l la fiecare pas. Oricui îi place puțină atenție în plus la început și, împlinindu-le această dorință , îi vei face pe oameni să simtă cu adevărat  că fac parte din companie și îi vei ajuta să se integreze mult mai bine.

  1. Dezvoltă-i abilitățile

Nu toți angajații încep o slujbă nouă cu toate aptitudinile necesare deja dezvoltate. Pentru o mai bună retenție a angajaților, va trebui să te asiguri că aceștia simt că învață și își dezvoltă  abilitățile. Angajatorul are datoria de a-și educa noii membri ai echipei, prezentându-le metodele optime de rezolvare a sarcinilor și responsabilităților ce le sunt atribuite. Să crezi că noii angajați știu tot ce au de făcut atunci când vin în companie este una dintre cele mai mari greșeli pe care le poți face.


Citește și Importanța nivelului de engagement al angajaților


 

  1. Anunță-ți echipa despre sosirea unui nou coleg

S-ar putea crea o situație tensionată dacă noul membru al echipei vine la muncă neanunțat, deoarece există riscul ca el să fie tratat ca un străin de restul personalului. În cazul unui astfel de scenariu, lucrurile pot degenera, deci aveți mare grijă cum abordați această situație. Așadar, pentru a evita o astfel de problemă, este important să îți anunți toți angajații de venirea noului lor coleg, oferindu-le informații despre persoana respectivă și despre responsabilitățile sale, cu scopul de a preveni orice confuzii ulterioare. Este recomandat să trimiți un mail tuturor despre data și ora la care noul angajat va sosi pentru a te asigura că biroul acestuia este pregătit.

  1. Setează obiective clare

Trebuie să ai o strategie bine definită pentru primele 90 de zile. Stabilește cu atenție ruta pe care noii angajați trebuie să o urmeze și ce este așteptat de la ei în această perioadă. Asigură-te că mediul de lucru facilitează motivarea angajaților în a-și atinge potențialul maxim și oferă-le toate resursele de care ar putea avea nevoie pentru a-și îndeplini obiectivele. Dacă oferi angajaților tăi o direcție, ei vor simți că muncesc pentru a realiza ceva cu adevărat deosebit, iar cu această ocazie poți vedea și cât de bine se potrivesc mediului de lucru al companiei. Performanțele lor îți vor oferi un indicativ despre setul lor de aptitudini și zonele în care ar putea să se dezvolte.

  1. Concentrează-te pe feedback-ul în timp real

Ignorarea angajatul la câteva săptămâni după ce a ajuns în firmă îi poate afecta considerabil nivelul de motivație. Performanțele acestuia necesită o monitorizare atentă, iar managerii au posibilitatea de a-i oferi feedback în mod constant. Trebuie să te asiguri că angajatul respectiv are acces în permanență la rapoartele de feedback pentru a avea în vedere evoluția performanței sale și orice posibilități de îmbunătățire. Evită să păstrezi totul pentru raportul de la finalul primelor 6 luni. O astfel de interacțiune întârziată ar putea demotiva angajații, afectându-le în același timp nivelul de încredere în sine.

  1. Implică-te în conversații interactive

Asigură-te că în cazul fiecărei interacțiuni există suficiente întrebări și răspunsuri implicate. Este nevoie să pui întrebări noilor angajați despre experiența de la locul de muncă și, în același timp, să îi încurajezi să pună cât mai multe întrebări. Fii răbdător și înțelegător atunci când le răspunzi și nu te descuraja atunci când au nevoie de ajutor suplimentar. Încurajează-ți angajații să fie deschiși cu privire la ceea ce au de zis, asigurându-i că opiniile lor vor fi luate în considerare.

  1. Fă-le cunoștință cu partenerii cheie ai firmei

Pentru orice nou angajat, este important să-i fie comunicat cine sunt oamenii importanți și cum sunt ei poziționați ierarhic din punct de vedere profesional. Este o idee foarte bună ca angajatul să știe cu exactitate funcțiile celorlalți și motivele pentru care acei oameni sunt atât de importanți. De asemenea, petrece puțin timp cu el, povestindu-i  într-o manieră informală despre aceste persoane și menționând cele mai plăcute și interesante trăsături de caracter ale lor. Fii cât se poate de sincer și povestește-le cum a ajuns compania unde se află în momentul de față.

Este recomandat ca în primele 90 de zile să te implici cât mai mult pentru a te asigura că noul angajat se simte apreciat și bine primit. Managerii trebuie să se asigure și ei ca noii membri ai echipei sunt lăudați și apreciați din când în când, chiar și pentru realizările minore. Se recomandă întâlniri frecvente cu noii angajați pentru a discuta despre țelurile lor profesionale și despre ce perspective noi ar putea fi abordate.

Valorile și viziunea companiei trebuie să le fie reamintite pentru ca obiectivele lor să fie în concordanță cu cele ale firmei. Relația dintre manager și angajat trebuie să fie una de natură umană și nu ar trebui să capete niciodată accente de tiranie. Cultura organizațională a companiei trebuie să permită un schimb liber de idei și o comunicare deschisă. Totodată, noii angajați au nevoie de diferite metode de relaxare în unele zile de lucru.

Great People Inside oferă instrumentele necesare pentru a dezvolta cele mai eficiente tehnici de onboarding, ajutând noii angajați să se simtă mult mai motivați și implicați la locul de muncă. 

Sursa: HR Tech Weekly

 

Talentul poate fi chiar mai important decât crezi…

0

De ce unii oameni au mai mult succes decât alții? Lăsând la o parte norocul, care este echivalent cu a recunoaște că nu prea știm răspunsul, există doar 2 explicații: talent și efort. Talentul ține de abilități, aptitudini și expertiză, factori ce determină de ce anume este o persoană capabilă să realizeze. Efortul constă în nivelul de punere în practică al acestor talente.

Există cu certitudine persoane care, în același timp, sunt talentate și depun și foarte mult efort, dar în general există o tensiune între cele două caracteristici. Talentul poate face oamenii ceva mai leneși, deoarece aceștia nu trebuie să lucreze din greu pentru a-și atinge scopul. Persoanele cu un nivel mai scăzut al talentului compensează printr-o muncă asiduă. De aceea este bine să îți cunoști limitele. (Bineînțeles, este posibil să ai parte de succes fără a dispune de talent sau de dorința de a depune un efort suplimentar, dar pentru asta vei avea nevoie de o doză foarte mare de noroc!)

Dar de cât talent este cu adevărat nevoie? Au trecut aproape 20 de ani de când McKinsey a introdus ideea de “război pentru talente”, și totuși multe organizații se luptă cu practicile management-ului de talente. De exemplu, un studiu recent efectuat de către Deloitte, având ca eșantion peste 2,500 de lideri din peste 90 de țări, a arătat că majoritatea managerilor sunt slab pregătiți să abordeze provocările esențiale în ceea ce privește identificarea talentului.

În plus, specialiștii au militat pentru o abordare mai colectivistă în ceea ce privește management-ul talentelor, sugerând că performerii de top sunt mai puțin importanți decât se credea, iar salariile exagerat de mari ale acestora pot dăuna performanței echipei. De fapt, multe persoane sunt de părere că o echipă de vedete este foarte greu de administrat și este probabil ca aceasta să ducă lipsă de “sinergie”, rezultând într-un colectiv de superstaruri arogante și plătite regește.

Ar trebui companiile să înceteze să se concentreze asupra descoperirii talentelor? Este talentul supraestimat?

Nu neapărat, luați în considerare următorii factori:

Câțiva oameni talentați pot face o diferență imensă în companie. Aceasta este una dintre cele importante descoperiri din domeniul managementului. În orice organizație sau grup de oameni, câteva persoane vor avea o contribuție disproporționată la rezultatele colective. În jur de 20% din persoane sunt responsabile pentru 80% din rezultate și vice-versa. Acest efect denumit “Pareto a fost descoperit în aproape toate domeniile de activitate. După cum au scos în evidență și studiile academice, efectul Pareto ilustrează distribuția descoperirilor științifice, publicațiilor, citațiilor, succesului și inovației antreprenoriale și a ratei de productivitate. În toate aceste industrii, 20% din indivizi (sau chiar mai puțini) tind să fie responsabili de 80-98% din performanțe.


Citește și 70% dintre angajați sunt plătiți pentru a pierde timpul în fiecare zi


 

Așadar, persoanele talentate – cele vitale – reprezintă factorul principal de succes al companiei, iar firmele pot observa creșterea randamentului investițiilor dacă își dedică mai multe resurse acelor oameni ce fac diferența, în loc să  încerce să stimuleze productivitatea unui număr cât mai mare de angajați.

Talentul este ușor de măsurat și prezis. Știința identificării talentului există de peste 100 de ani, așadar există nenumărate metode sigure și ce pot fi susținute legal pentru identificarea potențialului și prezicerea viitoarelor talente. Foarte multe companii irosesc mult timp în descoperirea de noi modele de talent, complicând mult prea tare lucrurile. Ar fi mai bine să consulte nenumăratele descoperiri științifice din acest domeniu.

De exemplu, studiile meta-analitice dovedesc că există atribute ale personalității asociate cu performerii de top din numeroase domenii și industrii. Cel mai notabil, vedetele dintr-o organizație tind să aibă un nivel mai ridicat al abilităților, să fie mai motivați și mai ușor plăcuți. Abilitățile sunt specifice pe domeniu, deoarece necesită expertiză tehnică și cunoaștere pe care oamenii au dobândit-o în domeniu.

Însă componenta cheie a abilităților este reprezentată de capacitatea de a învăța lucruri noi – un atribut al IQ-ului și al curiozității. Capacitatea de a fi plăcut ține de inteligența emoțională și de abilitatea de a lucra cu oamenii, iar acestea sunt cruciale pentru obținerea succesului indiferent de domeniul în care activezi. În final, motivația ține de nivelul de ambiție – competitivitatea unei persoane și abilitatea de a rămâne nesatisfăcut de propriile realizări. Dacă te gândești că acest ultim ingredient al talentului poate fi învățat sau dezvoltat, citește mai departe…

Până și motivația poate fi considerată parte a talentului. Deși motivația este deseori considerată o stare maleabilă ce poate fi antrenată și dezvoltată oricând – este important să înțelegem că această caracteristică are o bază genetică puternică. De exemplu, caracteristicile stabile ale unei personalități, cum ar fi conștiinciozitatea, extraversiunea și predispozițiile nevrotice, reprezintă aproape 50% din factorii de predicție ai motivației, ceea ce înseamnă că orice diferență observabilă în motivarea oamenilor poate fi prezisă de la o vârstă fragedă. În plus, studiile meta-analitice bazate pe genetica comportamentală sugerează faptul că aproape o jumătate din caracteristicile respective variază în funcție de factorul ereditar (comparativ cu 80% în cazul greutății și 90% în cazul înălțimii). În timp ce ar fi mai ușor să îți schimbi nivelul de ambiție decât propria greutate, nu este atât de ușor precum unii oameni ar crede ( Precum în cazul greutății, oamenii se schimbă atunci când își doresc doar ca să revină la stadiul inițial după o vreme).

De asemenea, deși restul de 50% din factorii de predicție ai motivației depind de mediu și circumstanțe sociale, multe dintre aceste variabile apar  foarte devreme în viața unei persoane și nu s-a descoperit o modalitate în care să poată fi influențate în direcția dorită (chiar și în viața de adult). De aceea este extrem de dificil să transformi o persoană leneșă și lipsită de ambiție într-un individ competitiv, exact cum este la fel de dificil să oprești o persoană din a mai fi ambițioasă. Asta nu înseamnă că nu poți pregăti sau dezvolta oamenii să își îmbunătățească performanțele. Cele mai eficiente intervenții au loc atunci când oamenii sunt ajutați să treacă peste un comportament toxic, înlocuindu-l cu ceva productiv sau atunci când sunt mutați pe o poziție mai potrivită abilităților lor.

Pe scurt, talentul contează mai mult decât se așteaptă unii oameni. Este posibil ca acesta să fie mai mult subestimat decât supraapreciat. Singurul aspect al talentului ce este supraestimat intervine atunci când oamenii se evaluează pe ei înșiși – majoritatea persoanelor nu sunt atâta de talentate pe cât cred, mai ales atunci când nu au vreun talent remarcabil.

Platforma GR8PI le oferă organizațiilor posibilitatea de gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat cât și pentru angajator. Productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților sunt doar câteva dintre aspectele ce pot fi îmbunătățite considerabil. Pentru mai multe detalii, click aici.

Sursa: hbr.org

Cea de-a XIII-a ediție a Conferintei Great People Inside 2016 “The New World of Work” s-a încheiat!

0

Cea de-a XIII-a ediție a Conferintei Great People Inside “The New World of Work” s-a încheiat!

Oamenii sunt tot mai adesea angajați în domenii netradiționale de lucru, utilizând tehnologia pentru a transforma modul în care abordează munca; există oportunități mai mari de a inova, de a exercita un grad mai înalt de autonomie și flexibilitate, dar există și provocări semnificative cauzate de nesiguranța traseului profesional și a locului de muncă.
Acestea sunt doar câteva dintre temele dezbătute în cadrul evenimentului Great People Inside. Pentru a descărca prezentările speakerilor vă rugăm să accesați următorul link: http://profilesinternational.ro/…/conferinta-great-people-i…

Evenimentul a reunit peste 360 de participanți, 150 de companii, 32 de Key Note Speakeri. Considerăm că la succesul conferinței au contribuit prezența, distincția și receptivitatea, invitaților noștri. Suntem onorați că ați participat la acest eveniment, vă mulțumim pentru susținerea dumneavoastră, fără de care acest eveniment nu ar fi avut succesul scontat, și sperăm să ne fiți alături în acțiunile viitoare pe care le vom derula!

gpi-day-1-by-da-studio-1

Contempo Cars Brașov – Partener al Conferinței Great People Inside: The New World of Work

0

BMW este mașina oficială a conferinței Great People Inside: The New World of Work, cel mai prestigios eveniment de HR al anului 2016. Contempo Cars Braşov, dealer BMW, model de inovație și leadership, va pune la dispoziția  organizatorilor, modelele  BMW X3 2.0d xDrive, BMW X5 4.0d xDrive, împreună cu limuzinele  BMW 750Ld xDrive, BMW 750Li xDrive, BMW 525d xDrive pentru asigurarea transportului în cele mai bune condiții în cadrul evenimentului.

Înființata în 2001, dealerul regional BMW din Braşov, este unul dintre cei mai importanți dealeri din țară și face parte din cea mai mare rețea de dealeri BMW din Europa Centrală și de Est: Automobile Bavaria Group. Showroom-ul Contempo Cars este amplasat pe D.N.1, la ieşirea din Braşov spre Predeal, pe partea stângă. Contempo Cars găzduiește cele mai noi modele BMW și dispune de un service specializat, oferind servicii premium de vânzare și post-vânzare, tuturor clienților din zonă.

Pe lângă toată gama de autoturisme BMW noi, oferta Contempo Cars include automobile rulate BMW, prin platforma BavariaUsedCars.com, oferte ce completează posibilitățile achiziționării unui autoturism BMW de calitate certificată. Pentru toate automobilele rulate BMW, se oferă istoric de service certificat, garanție de până la 24 de luni și posibilitatea de achiziție prin sistem de finanțare leasing.

În anul 2016, Contempo Cars Brașov a fost desemnat cel mai bun dealer din istoria mărcii BMW din Europa Centrală și de Est, pentru respectarea procedurilor de reparații conform standardelor BMW.

De-a lungul timpului, Contempo Cars Brasov a sprijinit multiple acțiuni culturale locale, pe lângă activităţile specifice business-ului din zona automobilistică.

Mai multe informații despre eveniment și modalitatea de înregistrare, găsiți aici: http://profilesinternational.ro/conferinta2016/

Great People Inside – Finaliști EuroCloud Europa 2016 în categoria “Cel mai bun serviciu cloud Startup”

0

În cadrul Galei Premiilor EuroCloud Europa 2016, România a fost prezentă printre finaliști prin intermediul Great People Inside la categoria “Cel mai bun serviciu cloud Startup”  fiind și singurii din domeniul HR prezenți în finală.

Suntem onorați că am ajuns în finală alături de cei mai buni provideri de servicii cloud din Europa, în ultimul an, Great People Inside evoluând de la un start-up local dezvoltat în București la o companie internațională cu sediul în Singapore și reprezentanțe în Europa, Asia și America de Nord.

EuroCloud este o organizație non-profit ce este formată pe două nivele – unul național și unul continental – în care fiecare țară europeană poate participa atâta timp cât respectă statutele EuroCloud.

Misiunea EuroCloud Europa este să dezvolte un centru de  inovație cloud pan-european care să faciliteze transferul de cunoștințe între clienții de Cloud Computing și furnizori, start-up-uri și centre de cercetare. EuroCloud construiește relații stabile cu autoritățile locale și Comisia Europeană și încurajează un mediu stimulant pentru dezvoltarea și creșterea Cloud Computing-ului. EuroCloud vede Cloud Computing-ul ca pe unul dintre cei mai importanți factori ai unei societăți înființate pe baza cunoștințelor, unde resursele fizice sunt optimizate, iar cele informaționale sunt bunuri comune.

whatsapp-image-2016-10-06-at-09-59-16-1

Cele mai frecvente atitudini contradictorii ale oamenilor de succes

0

Este cunoscut faptul că există anumite obiceiuri și atitudini pe care oamenii de succes le au în comun.

Totuși, în cazul în care încercați să le reproduceți, veți întâmpina o problemă, și anume natura lor aparent contradictorie. Pentru a construi propria carieră de succes, este necesar să înțelegeți modul în care acestea se armonizează.

Câteva dintre cele mai întâlnite atitudini contradictorii

1. Deși amabili, pot fi foarte categorici. Ei știu că poți fi în același timp politicos, dar să-ți și exprimi toate ideile. Nu trebuie să strigi pentru a-ți exprima punctul de vedere; poți păstra tăcerea atunci când ești în consens cu ceilalți, dar când este cazul, exprimă-te cu fermitate. Dacă vorbești tot timpul pe un ton ridicat, oamenii vor înceta să te asculte; te vor asculta însă dacă știi când, ce și cum să spui.

2. Deși pasionali, sunt în stare să fie obiectivi. Majoritatea oamenilor consideră că persoanele pasionale sunt prin definiție dominate de emoție, pline de energie și entuziasm și obsedate de un singur lucru. Acest stereotip poate fi valabil în anumite cazuri, doar că oamenii de succes știu să pună în echilibru pasionalitatea și obiectivitatea. Ei pot fi nepărtinitori și pragmatici atunci când situația o cere. Chiar dacă pasiunea rămâne pe primul loc pentru aceștia, ei au capacitatea de a se detașa, dacă în acest fel vor ajunge mai aproape de obiectivele propuse.

3. Pot gândi rațional, bazându-se în același timp pe intuiție. Cei mai mulți dintre ei sunt au o gândire rațională foarte dezvoltată. Ei sunt perfect conștienți de ce anume își doresc să realizeze, sunt pragmatici și concentrați pe lucrurile tangibile. Totuși, ei își păstrează un al șaselea simț drept armă secretă – acest instinct va prevala în fața oricărui gând rațional și, nu de puține ori, le va oferi soluția corectă.

4.Sunt plini de energie, dar au o atitudine calmă. Orice persoană de succes la care vă puteți gândi posedă vitalitate, susținută de o atitudine calmă și un entuziasm constant. Este formula de de succes a oamenilor de succes: exuberanță, forță, motivație și pragmatism.


 

Citește și Obiceiurile din weekend ale oamnilor de succes


5. Sunt capabili de efort, tot așa cum sunt capabili să se și distreze. Cu excepția unor cazuri teribil de norocoase, succesul nu poate fi obținut decât cu un efort îndelungat și mulți ani cu ore lungi de sacrificiu și determinare. S-ar putea crede că acest stil de viață presupune muncă fără niciun fel de relaxare, dar majoritatea oamenilor de succes știu să se oprească la momentul oportun și să-și ia pauza de care au nevoie. Aceștia știu să își găsească timp pentru familie și să profite la maximum de fiecare moment din timpul liber.

6. Deși nu vorbesc mult, au multe de spus. Urmăriți oamenii care fac parte dintr-un grup: ați remarcat probabil că cea mai inteligentă persoană din încăpere se află mult mai des în postura de ascultător decât în cea de vorbitor. Iar asta se întâmplă nu pentru că ar avea ceva de spus, ci pentru că sunt conștienți că, ascultând, pot învăța mai mult. Cei mai mulți oameni de succes și-au dobândit înțelepciunea printr-un proces lent, din surse nenumărate, și unii dintre ei vor fi dispuși să împărtășească din cunoștințele acumulate. Totuși, dacă ar povesti de fiecare dată ceea ce știu, oportunitățile de a descoperi lucruri noi s-ar diminua considerabil.

7. Sunt modești și mândri în același timp. Este important să fii mândru de ceea ce ai realizat și de obiectivele pe care le-ai atins; aceștia sunt cei mai importanți factori care îi motivează pe oameni să persevereze. Pe de altă parte, mândria nu exclude modestia. Pentru a găsi un echilibru între acestea, trebuie să fii o persoană cu picioarele cu picioarele pe pământ. Un lucru demn de reținut este că liderii adevărați știu că succesul lor se datorează unei întregi echipe. Aceștia nu se vor preface că au obținut totul pe cont propriu și tocmai acest lucru îi va face să-și păstreze cel puțin o doză de modestie. În căutarea propriului stil de leadership, trebuie să vă acceptați propriile contradicții și să le permiteți să se transforme în valoare adăugată.

 

 

 Sursa: Inc.com

5 dorințe secrete ale fiecărui angajat

0

În noua lume a muncii, putem observa un nou trend: leadership-ul ce pune oamenii pe primul loc. Angajatorii din orice punct de pe glob au început să conștientizeze faptul că adevăratul secret pentru a-ți dezvolta afacerea și pentru a obține succesul este te concentrezi asupra satisfacției și engagement-ului angajaților. Odată cu această nouă preocupare, cultura organizațională, beneficiile angajaților și recunoașterea meritelor prin diferite recompense simbolice devin considerabil mai importante. Putem observa o creștere în frecvența programelor de lucru flexibile, mai mult sprijin pentru dezvoltarea carierei angajaților și din ce în ce mai multe ocazii de a te simți bine sau chiar distra la locul de muncă. Dar pentru a vă atinge obiectivul de a crea cel mai plăcut loc de muncă, nu uitați de existența unor nevoi de bază ale angajaților ce ar trebui să fie în topul priorităților oricărui angajator.

Acestea sunt cinci dorințe ale oricărui angajat, cu toate că aceștia nu și le exprimă:

  1. Siguranță psihologică.

Siguranța psihologică reprezintă pentru membrii unui grup credința comună că, în mediul respectiv, este ok să-ți asumi riscuri. Acest fenomen creează un sentiment de încredere în faptul că echipa nu va respinge, umili sau pedepsi pe cineva pentru că își exprimă opinia, a spun Amy Edmondson într-un studiu din 1999.

Pentru a dezvolta aceasta siguranță psihologică, trebuie să vă asigurați că angajații se respectă între ei și că fiecare dintre aceștia este auzit. Potrivit lui Charles Duhigg, pentru a dezvolta o siguranță psihologică, liderii echipelor trebuie să modeleze comportamentele potrivite. Liderii nu ar trebui să-și întrerupă colegii atunci când vorbesc, ci să demonstreze faptul că îi ascultă cu adevărat. Liderii trebuie să recunoască atunci când greșesc și să nu încheie întâlnirile până când nu și-a spus fiecare membru al echipei părerea .

  1. Autonomie în organizarea propriului program.

Potrivit unui studiu din 2010 efectuat de psihologii de la Universitatea Columbia, “nevoia de a deține controlul este un imperativ biologic”. Primul pas în motivarea angajaților este să le oferiți oportunitatea de a lua propriile decizii. Așa cum declară Duhigg, “Atunci când oamenii consideră că dețin controlul, tind să lucreze mult mai din greu. Ei devin, în general, mult mai încrezători în propriile forțe și depășesc obstacolele mai rapid.”


Citește și 4 tipuri de angajați dificili și cum să gestionezi relația cu ei


 

  1. Feedback constructiv.

Numeroase studii au arătat importanța feedback-ului constructiv. Feedback-ul nu doar că ajuta angajații să facă o treabă mai bună (crescând, în consecință, chiar și profitul), ci le și crește motivația de a se dezvolta pe plan personal și profesional. Deși ne ferim deseori să oferim feedback la locul de muncă, în prezent acesta a devenit o necesitate, ce poate fi o experiență plăcută și productivă pentru toți cei implicați.

  1. Posibilitatea de a eșua fără a fi pedepsiți pentru asta.

La birou, este foarte important să priviți lucrurile în perspectivă: cu toții ne aflăm aici pentru a ne implica într-o activitate importantă. Trebuie să vă concentrați asupra obiectivului comun, nu să vă pierdeți timpul încercând să aflați ce face fiecare angajat cu exactitate. Dacă încercați să identificați greșelile fiecărui angajat, problema este că veți reuși. Iar acest lucru va avea efecte negative considerabile asupra mediului de lucru, deoarece, dacă nu le oferiți angajaților posibilitatea de a greși, puteți fi sigur că nu veți auzi de la ei prea multe idei inovatoare.

  1. Sprijin, nu sfaturi.

Este tentant să le oferiți mereu sfaturi angajaților, chiar și atunci când aceștia nu vi le cer. Până la urmă, atunci când sunteți privit ca un mentor la locul de muncă, este normal să vreți să-i ajutați pe oamenii care vă respectă și vă admiră.

Totuși, trebuie să țineți minte un lucru: indiferent de cât de bune ar fi intențiile dumneavoastră, sfaturile reprezintă doar un punct personal de vedere. Atunci când le dați sfaturi angajaților, ceea ce faceți, de fapt, este să le semnalați cum ați proceda într-o situație asemănătoare, iar asta poate să nu fie chiar folositor pentru cineva complet diferit în privința valorilor, punctelor forte și priorităților.

În schimbi, faceți eforturi pentru a-i sprijini. Puneți-le întrebările potrivite, pentru a-i ajuta să descopere răspunsul de unii singuri.

Puneți-i în legătură cu oameni noi și oferiți-le toate resursele necesare. Există multe metode de-i ajuta, fără să îi încărcați cu multe sfaturi subiective.

 

Sursa: inc.com

 

Ce anume își doresc angajații de la viitorul loc de muncă?

0

Acum două zile, Aon Hewitt a făcut publică cercetarea lor anuală “Workforce Mindset Study“, un studiu ce a implicat 2000 de angajați, analizând experiențele acestora la locul de muncă. Printre statisticile surprinzătoare pe care le-au descoperit se numără: 52% dintre angajați sunt deschiși la opțiunea de a părăsi locul de muncă din prezent, iar 44% dintre aceștia deja își caută un nou job în mod activ.

Angajatorii trebuie să rămână competitivi, iar acest lucru presupune să înțeleagă ce anume îi diferențiază de ceilalți. Aceiași factori care îi fac pe angajați să fie nemulțumiți de actualele lor locuri de muncă sunt, în același timp, factorii care îi ispitesc să-și caute un alt angajator. Așadar, este crucial să vă gândiți nu doar la retenția angajaților, dar și la modalitățile prin care puteți atrage cei mai buni candidați.

Participanții la cercetarea efectuată de către Aon au fost întrebați ce așteptări au de la un loc de muncă, iar cele mai importante caracteristici evidențiate de către ei au fost oportunitățile de a se dezvolta și de a avansa în carieră. De asemenea, cercetătorii au aflat că ceea ce diferențiază o companie de alta este măsura în care sunt împlinite așteptările angajaților. Printre diferențele majore numite de către respondenți, cele mai comune au fost: “îmi oferă un salariu peste medie”, “primesc anumite beneficii simple”, “este un loc de muncă la care mă simt bine”, “există un program de lucru flexibil” și “se potrivește foarte bine cu valorile mele”.


Citește și “Cum să identificați angajații ce vor să părăsească organizația


 

Comunicarea este, de asemenea, crucială pentru angajați atunci când evaluează mediul de lucru. Cei care spun că la locul de muncă există o comunicare sinceră și deschisă au o șansă de aproape 15 ori mai mare să fie cu adevărat implicați în ceea ce lucrează. Iar dacă angajatorii îi încurajează să își împărtășească ideile și opiniile cu ceilalți membri ai echipei, există o șansă de 11 ori mai mare să aibă un nivel de engagement crescut.

 

În același timp, nu trebuie să uitați că angajații au diferite nevoi și dorințe, în funcție de vârsta și generația din care fac parte. De exemplu:

-Cei din generația “Baby boomers” sunt mult mai puțin interesați de oportunitățile de avansare în carieră, față de membrii generațiilor mai tinere.

– Pentru cei care fac parte din Generația X și “Baby boomers”, există șanse mari să-și dorească beneficii mai solide decât “milenialii”.

-“Baby boomers” caută, în general, îmbunătățiri în materie de salariu și de recunoaștere a meritelor.

– Membrul tipic al generației X își dorește leadership mai bun

-“Milenialii” prețuiesc distracția cel mai mult.

Așadar, angajatorii ar trebui să se străduiască să ofere cât mai multe oportunități de dezvoltare și de avansare în carieră și să-și asculte mult mai bine angajații. Oferiți-le feedback oamenilor din echipa voastră cât mai des și gândiți-vă cum puteți să-i răsplătiți cât mai bine pentru performanțele lor, dar nu uitați, este greu să găsiți doi angajați care-și doresc exact același lucru.

 

 

Sursa: entrepreneur.com

Cele două cuvinte ce pot transforma anxietatea într-un avantaj

0

Când te-ai simțit ultima dată copleșit de anxietate?

Poate atunci când te pregăteai pentru acea prezentare importantă sau înainte să ceri o mărire de salariu.

Indiferent de situație, felul în care majoritatea oamenilor reacționează la anxietate este să încerce să se relaxeze și să își calmeze emoțiile. Totuși, se pare că acesta este o adevărată greșeală, potrivit unui studiu efectuat de către Alison Wood Brooks, profesor la Harvard Business School.

Brooks a studiat recent un fenomen numit “reevaluarea anxietății.” Practic, reevaluarea anxietății se referă la încercarea de a transforma anxietatea într-un sentiment pozitiv.

În loc să încerci să te calmezi atunci când ești anxios, spune Brooks, ar trebui să încerci să-ți repeți aceste două cuvinte:

Sunt entuziasmat/ă


Citește și Mindfulness – capacitatea de a trăi în prezent


 

Studiul

Pentru a demonstra beneficiile aceste scurte fraze, Brooks a efectuat o serie de experimente, publicând rezultatele într-un studiu din anul 2014. După ce s-au strâns destul participanți, ea  le-a dat mai multe teste, printre care vorbitul în public, karaoke și rezolvarea sub presiune a unei probleme de matematică.

Olga Khazan de la The Atlantic relatează despre studiu următoarele:

“Participanților li s-a spus să-și repete “Sunt entuziasmat/ă”,  “am emoții” sau să nu spună nimic înainte de a începe să cânte. Participanții “entuziasmați” nu s-au simțit doar mai entuziasmați, ci au și cântat mai bine, potrivit unor măsurări computerizate a volumului și a tonului vocii. Ei s-au descurcat mult mai bine, deoarece s-au și simțit mult mai bine.

Același lucru a fost valabil și în cazul testului de vorbit în public. Când au fost rugați să susțină un discurs de două minute în fața camerei, participanții care și-au repetat că sunt entuziasmați au vorbit mai mult și au fost văzuți drept mult mai convingători și încrezători în forțele proprii. După vorbitul în public a urmat testul de matematică, în care, de asemenea, grupul de participanții entuziasmați s-a descurcat mult mai bine decât celelalte două.

Partea cea mai interesantă este că această metodă nu a scăzut bătăile inimilor participanților și nici nu i-a făcut mai puțin anxioși. Ceea ce s-a întâmplat a fost că cele două cuvinte au reușit să transforme anxietatea în entuziasm.

Poate că sună prea simplu pentru a fi adevărat, dar principul de bază are sens. Așa cum Khazan explică în acest video, reevaluarea anxietății are scopul de a te face să scapi de starea de frică, în care te concentrezi doar asupra lucrurilor ce pot să meargă prost și de a te ajuta să adopți o mentalitate de căutare a oportunităților, în care te gândești la toate lucrurile ce pot să iasă bine dacă faci ceea ce trebuie.

Punerea în practică

Concluzia este că, de fiecare dată când ai anxietăți legate de o anumită sarcină sau eveniment, trebuie să nu îți alimentezi frica, dar nici să încerci să te calmezi. Cea mai bună soluție este să transformi anxietatea în entuziasm, descoperind o nouă perspectivă – o perspectivă a oportunităților.

 

Sursa: inc.com

 

Cum să rămâi motivat când toți ceilalți sunt în vacanță

0

În timpul verii, când majoritatea colegilor tăi sunt în vacanță, chiar și cel mai mic progres pare o sarcină imposibilă. Nu poți stabili acea ședință importantă, deoarece toți cei care ar trebui să participe sunt în vacanță. Nu ai nici cea mai mică idee unde să găsești toate datele, deoarece toți cei responsabili sunt probabil la mare. Și, nu în ultimul rând, nu poți demara acel proiect esențial, deoarece șeful nu este la birou pentru a-l aproba. Să te afli la birou printre singurii care-și doresc să lucreze cu adevărat în această perioadă a vacanțelor prelungite poate fi foarte frustrant.

În această situație, ce poți face pentru a rămâne motivat și a face timpul petrecut la locul de muncă să conteze? Acestea sunt câteva strategii care te-ar putea ajuta:

Implică-te în proiecte complexe

Profesorul de informatică de la Georgetown, Cal Newport, susține că “munca superficială” – sarcinile care nu necesită un efort intelectual din partea noastră, dar ne ocupă cea mai mare parte a zilei de lucru, ca de exemplu răspunderea la mail-uri – este deseori necesară pentru a ne păstra locul de muncă. Totuși, el spune că secretul atingerii unui succes profesional peste medie îl reprezintă abilitatea de a accepta și de a ne implica în proiecte mult mai complexe. Primind și trimițând în total în medie 122 de email-uri pe zi, poate fi foarte dificil să îți găsești timp pentru a te ocupa de sarcinile cu adevărat importante, de exemplu dezvoltarea unei noi strategii eficiente de vânzări, identificarea unor modalități de a îmbunătăți serviciile/produsele oferite sau multe alte lucruri ce vor ajuta compania pe termen lung. Dar atunci când toată lumea e în vacanță, cantitatea de email-uri primite scade semnificativ. Acest lucru îți oferă mult mai multă libertate și timp pentru a aborda proiectele importante pe care le-ai tot amânat, dar care ți-ar putea aduce beneficii considerabile din punct de vedere profesional.


Citește și Adevărul despre distracție și productivitate la locul de muncă


Rezolvă și problemele minore

Dacă te simți prea moleșit din cauza verii pentru a te implica în proiecte mai complexe, ai putea să-ți folosești timpul în direcția opusă: dedică-ți o zi sau două pentru a rezolva acele probleme minore care nu te lasă să fii cu adevărat productiv. Cu toții avem o listă de proiecte care trebuie finalizate, dar, deoarece nu reprezintă o prioritate, ajungem să le amânăm întotdeauna. Poate printre ele se numără pur și simplu curățarea și ordonarea biroului, pentru a nu mai pierde câteva minute în fiecare zi atunci când vrem să găsim ceva prin maldărul de dosare. Ai putea să scrii în sfârșit acea scrisoare de recomandare pentru fostul intern sau să îți actualizezi profilul de Linkedin.
Aceste sarcini nu vor fi niciodată atât de importante precum efortul concentrat de a-ți rezolva prioritățile strategice, dar și ele trebuie făcute la un moment dat. Dacă momentan nu te simți deloc motivat, rezolvarea acestor mici probleme îți va oferi un sentiment de satisfacție la sfârșitul zilei, atunci când vei respira ușurat gândindu-te retrospectiv.

Construiește-ți relații profesionale

Networking-ul este o altă sarcină pe care mulți o consideră foarte importantă, dar uită de ea atunci când au mult prea multe de lucru. Atunci când mulți dintre colegii tăi lipsesc de la birou, înseamnă că oamenii nu se așteaptă la un răspuns imediat mesajelor lor și nimeni nu stă să calculeze cu cât timp ți-ai prelungit pauza de prânz. Zilele de vară pot reprezenta momentul potrivit pentru a te apropia de alți angajați, din interiorul companiei tale sau din oricare alta. Dacă sunt în oraș, există o șansă mult mai mare decât în mod normal că ei să-ți accepte invitația la o întâlnire. Astfel îți vei întări relațiile și ți-ai putea îmbunătăți cunoștințele despre piața muncii, devenind mult mai valoros pentru colegii tăi atunci când se întorc din vacanță.

Poate fi foarte frustrant să observi că fiecare email pe care-l trimiți primește un răspuns automat, amintindu-ți că ești printre puținii care încă n-au plecat în vacanță, dar recompensele pentru a-ți păstra productivitatea în aceste momente grele vor fi pe măsură.

Bineînțeles, este mult mai plăcut ca tu să fii cel care pleacă în vacanță, dar chiar și dacă nu ești, cu mentalitatea potrivită, poți obține multe beneficii din această situație.

 

Sursa: hbr.org

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter