Fericirea angajaților este un indicator principal al profitabilității și productivității

0
1599
fericirea angajatilor blog Doru Dima

În ciuda beneficiilor pentru sănătate și wellbeing, plus posibilitatea lucrului hibrid, avem în prezent parte de 2 mari trend-uri la nivel global: Great Resignation și Quiet Quitting. Cauzele profunde ar fi acestea: abilități scăzute de leadership în managementul angajaților, lipsa de profunzime a relațiilor (puterea comunității/legăturile sociale) precum și culturile bazate pe frică care au un impact asupra dezvoltării angajaților și a business-ului.

Câteva studii privind fericirea

Carl Cederström, în cartea sa “Fantezia fericirii”, scrie că corporațiile și agenții de publicitate au promis satisfacție, dar au condus în schimb oamenii într-o cursă a producției și consumului fără bucurie. Colecționarea confortului material al vieții arată că cercetările arată că nu dau sens vieții.

Din ce în ce mai multe dovezi arată că utilizarea mass-media și a tehnologiei prezic rezultate psihologice și fiziologice, în special în rândul tinerilor. Psihologul Jean M. Twenge a arătat că social media crește depresia, în special în rândul fetelor și al femeilor tinere. Avem, de asemenea, o generație de băieți pierduți, care trăiesc în lumile lor de jocuri și se simt mai confortabil să rămână scufundați în peșterile lor de bărbați decât să aibă o conversație socială sau să devină violenți din cauza lumilor lor fantastice în care au fost scufundați de ani de zile. Supravegherea părinților este esențială în timp ce ne uităm în viitor la următoarea forță de muncă care va înlocui generația baby boomers.

Celebrul studiu Harvard a constatat, de asemenea, că a urmărit sute de bărbați care au absolvit între 1939 și 1944 de-a lungul vieții, până la 90 de ani. Cercetătorii au vrut să afle cine a prosperat, cine nu, și deciziile pe care le-au luat care au contribuit la această bunăstare. Cercetătorul principal, psihiatrul George Vaillant, de la Harvard, a rezumat rezultatele în cartea sa Triumphs of Experience. Descoperirea sa majoră a fost: “Fericirea înseamnă iubire. Punct și de la capăt”.

Viața este scurtă, iar energia este necesară cu atât mai mult cu cât tot mai mulți dintre noi lucrează în medii de lucru flexibile.

Cu alte cuvinte, relațiile apropiate, mai mult decât banii sau faima, sunt cele care îi mențin pe oameni fericiți pe tot parcursul vieții, a relevat studiul. Aceste legături îi protejează pe oameni de nemulțumiri, ajută la întârzierea declinului mental și fizic și sunt predictori mai buni ai unei vieți lungi și fericite decât clasa socială sau IQ-ul. Această constatare s-a dovedit a fi valabilă atât în cazul bărbaților de la Harvard, cât și al participanților din cartierele sărace.

Care este impactul asupra mediului de afaceri?

Este bine cunoscut faptul că “fericirea” poate reprezenta o mare afacere. În ultimele două decenii, cei de la Gallup i-a întrebat pe americani cum se simt în legătură cu anumite aspecte ale vieții lor. Iar în acest an, din cele 29 de măsurători diferite, doar 38% dintre americani se declară mulțumiți. În 2020, înainte de începerea pandemiei, o medie de 48% dintre americani se declarau mulțumiți. A existat o scădere mare în 2021, când 41% au indicat că sunt mulțumiți de ceea ce se întâmplă pe aceste 29 de măsurători diferite.

Potrivit unui studiu realizat de Queen’s School of Business și Gallup, angajații demotivați au înregistrat un absenteism cu 37% mai mare, cu 49% mai multe accidente și cu 60% mai multe erori și defecte decât angajații implicați. Potrivit Centrului de resurse umane din Canada, angajații nemulțumiți costă economia nord-americană peste 350 de miliarde de dolari pe an în pierdere de productivitate. O altă constatare a Gallup este că 82% dintre manageri sunt prost pregătiți în rolurile lor, ceea ce este probabil unul dintre factorii cheie pentru dezangajare.

Revista HRDCanada a raportat recent că, în ciuda faptului că șapte din zece angajați din America de Nord se simt demotivați la locul de muncă, iar puțin sub 35% dintre angajați intenționează să își schimbe locul de muncă. Acest lucru înseamnă că doar jumătate dintre angajații nemulțumiți sunt dispuși să facă ceva în acest sens și să facă o schimbare.

Cealaltă jumătate, probabil dintr-o serie de motive, preferă să rămână pe loc și să suporte manageri sau locuri de muncă care nu le plac.

Costul ratei de rotație a personalului pentru companii este uimitor.

Cum putem începe să schimbăm cursul lucrurilor?

În primul rând, se începe prin construirea de către organizații a unei culturi corporative care să respecte cu adevărat angajații săi și care să practice diversitatea și incluziunea. Este esențial să se construiască relații de încredere în mediul de lucru și să fie învățați angajații cu privire la construirea unei culturi a bucuriei și să se ofere sprijin pentru a susține relațiile de acasă și de familie cu servicii de consiliere. Un angajat care se simte singur și nefericit în relații din viața personală nu poate aduce o față cu adevărat fericită la muncă. Emoțiile nu pot fi separate cu ușurință de modalitățile AM la PM. Oamenii pur și simplu nu sunt roboți. Emoțiile sunt profunde.

În plus, o mare parte din cercetările privind decalajul de fericire, plasează în mod direct mediul de zi cu zi al stării de spirit de fericire este stabilit de managerul angajatului și de sănătatea relațiilor din comunitatea în care este imersat un angajat. Timp de secole, am învățat importanța comunității și impactul acesteia asupra bunăstării noastre emoționale.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com