marți, mai 13, 2025
Acasă Blog Pagina 10

Educația încotro? România într-un punct critic, calitatea candidaților la recrutare din ce în ce mai slabă

0
educatie blog Doru Dima
Poză preluată de pe kmkz.ro

Iată ca imediat facem un an de când pandemia aproape ca ne-a schimbat complet stilul de muncă precum și cel de viață. Ne punem întrebări dacă o fi bine sau o fi rău să muncim de acasă, dacă vom putea trăi cu noile realități, dacă avem abilitatea și capacitatea de a ne adapta pentru a considera ceea ce avem acum noua realitate.

Nu ne punem însă niște întrebări mult mai dureroase: ce se întâmplă cu copiii noștri, cu școala noastră, cu performanța și calitatea didactică a profesorilor și ca rezultat a copiilor?

Există o teorie socială numită EUGENIE (denumită și eugenism sau eugenetică) care susține îmbunătățirea geneticii umane prin diferite mijloace de intervenție. Cercetătorul neozeelandez James Flynn, plecând de la această teorie, a prezis creșterea performanței cognitive de la generație la generație. Astfel, a apărut un indicator al dezvoltării inteligenței generale (IQ) numit EF (efectul Flynn).

Există tot felul de studii longitudinale care ne arată că și în România vorbim de un IQ EF în creștere, ușoară creștere. Este adevărat că metodele de măsurare au fost diferite de la generație la generație. Concluziile cercetătorilor români fiind puțin forțate.

Acum, poate vă puneți întrebarea: de ce m-am apucat să vă povestesc despre asta? Simplu, în ultimii 20 de ani, am realizat peste 1 milion de evaluări psihometrice la nivel național.

Care este concluzia noastră? Că suntem pe un trend DESCENDENT nu ASCENDENT. Adică vorbim despre o scădere a nivelului de IQ de la generație la generație. Și asta nu e totul. Pe un eșantion de 13.973 de absolvenți de liceu (date colectate în anii 2018, 2019, 2020)  am ajuns la următoarea concluzie:

Generațiile care vin din urmă, au o medie a scorurilor la testele noastre de aptitudini cognitive de 3,14 (STEN) pe o scală de la 1 la 10 pentru aptitudinea verbală și 4,50 (STEN) pe o scală de la 1 la 10 pentru aptitudinea numerică. Trageți voi concluziile în condițiile în care acum 15 ani eram cu scoruri peste 5.

Știați că, România este una dintre țările cu cea mai mare pondere a elevilor cu rezultate slabe în rândul tinerilor în vârstă de 15 ani în toate cele trei domenii testate în cadrul Programului privind evaluarea internațională a elevilor (PISA) la matematică, știință și lectură, iar rezultatele s-au înrăutățit din anul 2015 (sursa Eurostat, 2020)? 

46,6 % din persoanele cu vârsta de 15 ani au rezultate slabe la matematică (media UE: 22,4 %), 43,9 % în domeniul științei (media UE: 21,6 %) și 40,8 % la lectură (media UE: 21,7 %).

Iar asta nu este tot. Ministerul Educației forțează pe drept implementarea materiilor din zona de antreprenoriat, să vezi minune, știți pe ce loc se află interesul ocupațional legat de antreprenoriat la eșantionul de care vorbim? Penultimul din 6. Pe ultimul loc se află interesele sociale. Și ca să fie masa plină, să vedem și care sunt trăsăturile de personalitate cu scorul cel mai mic, CONȘTIINCIOZITATEA, TENACITATEA ȘI STABILITATEA EMOȚIONALĂ, cu scoruri sub 5 (STEN) pe o scară de la 1 la 10.

Generațiile care vin din urmă, statistic vorbind, trăiesc doar ziua de astăzi, comunică prin emoticoane, au nevoie de feedback permanent pentru o stimă de sine ridicată, nu sunt atașați foarte mult de job, preferă să primească mult și să ofere mai puțin, iar din punct de vedere al intereselor și al potențialului cognitiv, antreprenoriatul nu li se potrivește.

În schimb au ceva foarte interesant, doresc să investigheze orice pentru a avea argumente în a-și susține punctul de vedere, au capacitatea să se facă plăcuți (adică au Inteligență Socială ridicată) dar în același timp au abilitatea de adaptare la experiențe noi, foarte scăzută. Atenție, vorbim despre medii statistice, asta nu înseamnă că nu avem și tineri foarte deștepți, serioși, conștiincioși, inventivi, muncitori. Îi vedem în fiecare zi în jurul nostru dar, tot în fiecare zi ne uitam și la cei care ne conduc, miniștri, parlamentari, care cu siguranță se afla în partea de jos a scalelor și care contrazic cu siguranță Efectul Flynn, adică ne strică trendul ascendent și oferă modele de urmat complet nepotrivite.

O să revin cu mai multe detalii statistice pentru ca durerea de cap pe care o voi genera guvernanților să ducă și la un tratament eficient.

Dragii mei, SISTEMUL ROMÂNESC DE EDUCAȚIE ESTE BOLNAV și nu prea mai avem timp să îl facem bine pentru că cei care sunt acum la conducere vor fi înlocuiți de cei care astăzi se află sub medie, pentru că sunt simpatici, generoși, pentru ca statul le dă un salariu mare pentru care trebuie să muncească doar atât cât vor, fără să dea socoteală nimănui.

De ce arta de a povesti reprezintă o abilitate pe care fiecare antreprenor ar trebui să o exerseze

0
poveste blog Doru Dima

Într-o lume plină de marketing agresiv, poveștile reprezintă probabil singurul dispozitiv care captează atenția oamenilor mai mult de câteva secunde. Citiți mai departe dacă vreți să aflați sfaturi și trucuri pentru a vă îmbunătăți această abilitate.

În societatea hipertehnologizată de astăzi, oamenii trec din ce în ce mai des de la un stimul la altul pentru a-și potoli setea de divertisment și pentru a-și facilita procesul decizional.

Dar, în lumea de azi, în care atenția are de suferit și se caută satisfacția imediată, majoritatea reclamelor au fost reduse la fragmente scurte și la obiect, care încearcă să atragă clienții pe loc. Deși pot fi de efect, acestea nu reușesc de obicei să asigure loialitatea de lungă durată a clienților pe care mulți antreprenori și multe mărci speră să o obțină de pe urma eforturilor de marketing.

Cu toate acestea, oamenii au spus dintotdeauna povești pentru a transmite informații și o mare varietate de antreprenori și mărci au început să folosească acest mediu pentru a interacționa mai bine cu publicul și pentru a cultiva relații semnificative cu clienții.

Avantajele artei de a povesti în afaceri

Nu trebuie să privești prea departe pentru a găsi un brand care a pus la punct arta narativă în strategia sa de comunicare.

Nike, una dintre cele mai mari mărci de încălțăminte din lume, întrebuințează de zeci de ani arta de a povesti, ceea ce a contribuit la poziționarea acesteia ca un marcă autentică și motivațională,  cu care toată lumea se poate identifica. A realizat acest lucru promovând cu măiestrie sloganul „Just do it!” în poveștile sale, prima dintre acestea incluzând relatarea inspirațională a unui bărbat de 80 de ani care face tot ce poate pentru a se menține în formă – subliniind atracția mărcii pentru oamenii obișnuiți.

Apple, Walmart, Nestlé, Johnson & Johnson și multe dintre cele mai mari companii au obținut un succes similar prin utilizarea poveștilor pentru a rezona cu publicul lor și pentru a se adresa unui grup țintă de mari dimensiuni.

În afaceri, avantajele stăpânirii artei de a povesti sunt clare. Vă poate ajuta nu numai să câștigați un avantaj competitiv, dar și să vă dezvoltați clienții potențiali, marca și, cel mai important, un public mai loial și mai implicat. În timp, acest lucru vă poate spori profitabilitatea, vă poate îmbunătăți retenția clienților, putând chiar să vă transforme clienții potențiali în clienți activi, cu mai multă eficiență decât înainte.

Potrivit unui articol din Harvard Business Review din 2016 care analizează culturile empatice a 170 de companii proeminente, primele 10 companii din lista celor mai empatice sunt tocmai cele mai mari și mai de succes – inclusiv Facebook, Alphabet (Google), Netflix, Whole Foods Market și Unilever .

Iar aceasta nu este doar o coincidență. Oamenii preferă să utilizeze produsele și serviciile mărcilor pe care le văd ca fiind etice și cu obiective mai ample, dincolo de vânzarea de produse și generarea de profit. Aceasta explică parțial de ce primele 10 mărci ca nivel de empatie au generat cu 50 la sută mai multe câștiguri (conform definiției capitalizării de piață) decât ultimele 10 clasate în studiu. 

O poveste excelentă transformă un brand într-o întreprindere familiară și prietenoasă și poate crea o moștenire care va plăti dividende pentru anii următori. Însă puține mărci din ziua de azi optează să își dedice timpul conceperii de narațiuni autentice în strategia de marketing și relații cu publicul.

Calitățile unei povești bune

În timp ce, în principal, marketingul încearcă să ajute utilizatorii să raționalizeze o achiziție demonstrând beneficii economice, sociale sau de sănătate etc., o poveste bună vă va ajuta să îi provocați o reacție emoțională cititorului – ajutându-l pe acesta să devină din potențial client,  client plătitor.

Deși v-ar putea tenta să evidențiați pur și simplu avantajele și dezavantajele afacerii dvs. și ofertele sale, este mai important să vă concentrați pe construirea unei conexiuni cu cititorul – prin povești cu care publicul să se poată identifica, anecdote captivante și mesaje inspiraționale. Cifrele și datele își au locul, dar în general ar trebui să constituie doar o mică parte din orice campanie de marketing bazată pe narațiune.

Poveștile de efect sunt de obicei cele care provoacă un răspuns emoțional la nivelul cititorului și îl fac pe acesta să se simtă investit în personajele și acțiunile relatate. Rețineți, însă, cititorii pot zări de departe o poveste lipsită de autenticitate. Este esențial ca povestea mărcii dvs. să nu fie doar captivantă și umană, ci și autentică.

O modalitate simplă de a realiza acest lucru este de a lua în considerare valorile esențiale ale afacerii dvs. și de a le pune în lumină cu o poveste care atrage cititorul printr-un arc narativ simplu, personal și semnificativ, care nu va fi uitat prea repede.

Țintiți inima, nu mintea. Aceasta înseamnă că conținutul dvs. ar trebui să debordeze de pasiune și empatie și să îl implice pe client pe cât posibil. Acesta ar trebui să poată găsi cu ușurință paralele cu propria sa viață, permițându-i mărcii dvs. să construiască conexiuni autentice cu clienții, prin evidențierea punctelor comune. Este mai probabil ca oamenii să cumpere produse cu mărci aliniate la valorile și experiențele lor fundamentale.

Dacă nu găsiți o relatare complet originală, încercați să alegeți un arc narativ deja testat și verificat. Aceasta reprezintă o tehnică narativă simplă care îl transpune pe client în călătoria unui erou clasic, pe măsură ce acesta se aventurează într-o situație necunoscută, se confruntă cu greutăți și, în cele din urmă, le depășește (folosind produsul dvs.).

Sfaturi și trucuri la care puteți apela

Deși construirea unei povești pentru marca dvs., cu care clienții dvs. să se poată identifica, este extrem de importantă, este de asemenea important să vă asigurați că povestea în cauză este înălțătoare. Concentrați-vă asupra modului în care produsul sau serviciul poate elimina aspectele negativele, le poate întări pe cele pozitive și îl poate ajuta pe utilizator să avanseze într-un fel sau altul.

Plictiseala vă poate costa scump. Prin menținerea cititorilor conectați la o poveste captivantă și sinceră, puteți contribui la cultivarea încrederii în compania dvs. și în produsele sau serviciile oferite de aceasta. În termeni practici, asta înseamnă să folosești o serie de tactici pentru a facilita captivarea cititorului și menținerea interesului acestuia până la final.

Acest lucru poate presupune contactarea clienților și includerea lor în narațiunile dvs. – de exemplu, un client care a depășit un obstacol prin utilizarea produsului dvs. cu rezultate neașteptate sau o simplă anecdotă de la un client care a fost afectat direct de dvs. sau de marca dvs.

Indiferent ce faceți, fiți consecvent, întrucât interesul dvs. este să vă duceți cititorul într-o călătorie care ar putea dura săptămâni, luni sau chiar ani. Așadar, asigurați-vă că vă rafinați tonul, că mesajele dvs. de branding sunt simple și că aveți un conținut accesibil. Fără a vă repeta prea mult, nu uitați să reutilizați imaginile și discursul în cadrul conținutului – astfel veți putea crea un sentiment de familiaritate și confort.

Nu vă fie teamă să apelați la satiră și să arătați că vă amuzați la rândul dumneavoastră. Nimeni nu dorește să aibă de a face cu o corporație gigantică dar ruptă de realitate sau cu un antreprenor mult prea corect din punct de vedere politic, care nu știe să se dezlănțuie. Însă nu uitați că trebuie să fiți întotdeauna o sursă de inspirație, să nu criticați niciodată și să încercați să încheiați pe un ton pozitiv.

Asigurați-vă că îi oferiți cititorului multe teme de reflecție. Și rețineți, o poveste extraordinară merită împărtășită și lasă o impresie de durată asupra cititorului – așa că încercați să vă puneți în pielea cititorului înainte de a o trimite.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

Antreprenorii și hobby-urile acestora

0
hobby-uri antreprenori blog Doru Dima

„Să îți amintești că ești muritor reprezintă cea mai bună cale pe care o cunosc de a nu cădea în capcana convingerii că ai ceva de pierdut.” (Steve Jobs, CEO Apple)

Într-un eseu din 1957 pentru New York Times, Erik Barnouw a remarcat faptul că „natura din ce în ce mai automatizată a multor locuri de muncă, dar și scurtarea săptămânii de lucru [îi determină] pe angajați să caute satisfacția, sensul și expresivitatea nu în muncă, ci în timpul liber”.

Pe măsură ce munca a devenit mai ușoară, timpul liber a căpătat mai multă importanță, o tendință care probabil va continua. Dar de când a scris Barnouw articolul, natura muncii s-a schimbat – a devenit din necesitate, pasiune – iar rezultatul este mai mult timp petrecut la birou.

Derek Thompson, redactor la The Atlantic, explică:

„Oamenii înstăriți, cu studii superioare – în special bărbații – lucrează mai mult decât lucrau cu decenii în urmă. Sunt educați din adolescență să își transforme pasiunea în carieră și, dacă nu au o chemare, li se spune să nu cedeze până nu găsesc una.”

În loc să se relaxeze în timpul liber oferit de tehnologie, unii oameni lucrează tot mai mult, deoarece, în opinia lor, munca lor îi definește.

În același timp, epuizarea este în continuă creștere. Un sondaj recent realizat de Gallup în rândul a 7500 de angajați cu normă întreagă a constatat că 23 la sută din aceștia au raportat că se simt epuizați la locul de muncă foarte des sau întotdeauna, iar 63 la sută au spus că resimt ocazional acest lucru.

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a adăugat chiar epuizarea la Clasificarea internațională a bolilor, IDC-11, descriind-o ca fiind un sindrom „rezultat din stresul cronic la locul de muncă, negestionat cu succes …”

La un nivel mai înalt, epuizarea are un efect negativ asupra forței de muncă. Un studiu a constatat că 95 la sută dintre liderii de resurse umane au fost de acord că epuizarea sabotează retenția angajaților. Iar cercetătorii Harvard Business School au estimat că stresul la locul de muncă costă 125-190 miliarde de dolari anual – adică 5 până la 8% din cheltuielile naționale pentru serviciile de sănătate.

Avantajele hobby-urilor

Deși unii oameni pot considera că hobby-urile sunt neproductive, ele ne pot face mai competitivi la locul de muncă. Începând cu sfârșitul anilor 1950, profesorul de fiziologie Robert Root-Bernstein a studiat efectele hobby-urilor asupra vieții a 40 de oameni de știință de sex masculin de peste 20 de ani.

Profesorul Root-Bernstein a descoperit că cei mai de succes oameni de știință (inclusiv patru laureați ai Premiului Nobel) erau mai predispuși să se angajeze în hobby-uri care implică imaginația, activitățile practice, arta și muzica. Diferite tipuri de hobby-uri au fost corelate cu rezultate diferite. De exemplu, desenatul poate îmbunătăți memoria cu 29%. Pasionații de lectură au mai multă activitate în emisfera cerebrală asociată cu limbajul și inteligența. Există și vești bune pentru fanaticii antrenamentului fizic: exercițiile cardiovasculare îmbunătățesc cogniția și performanța mentală.

Hobby-urile creative s-au dovedit a spori performanța și abilitățile de rezolvare a problemelor. Un studiu al Universității de Stat din San Francisco a constatat că persoanele care se angajau adesea într-o activitate creativă au obținut locuri cu 15-30 la sută mai bune în clasamentul de performanță. De asemenea, au fost mai predispuși să propună soluții creative la problemele de la locul de muncă.

Din acest motiv, autorii studiului au scris că „organizațiile ar putea lua în considerare implementarea programelor care încurajează activitatea creativă”. Zappos, de exemplu, încurajează angajații să își „arate mușchii artistici” incorporând lucrări de artă ale angajaților în decorațiunile de birou. Având în vedere toate beneficiile care decurg din hobby-uri, tot ce mai rămâne de făcut este alegerea hobby-ului potrivit.

Poate aveți deja o listă de activități pe care ați așteptat să le întreprindeți. Dar dacă aveți nevoie de câteva indicații pentru a începe, iată o scurtă listă de antreprenori și directori executivi care au pasiuni care mai de care mai “extreme”.

Directorii generali și hobby-urile lor

În 1986, Branson a realizat cea mai rapidă traversare a Oceanului Atlantic cu barca sa, Virgin Atlantic Challenger II. Tot el a fost primul care a traversat Atlanticul cu un balon cu aer cald un an mai târziu în al său Virgin Atlantic Flyer. De asemenea, a realizat mai multe încercări, din păcate nereușite, de înconjur al globul cu un balon cu aer cald. Chiar și la 60 de ani, Branson nu a dorit să se oprească. La începutul acestui an a încercat să stabilească un record mondial cu prilejul zilei sale de naștere, zburând peste Canalul Mânecii, dar a trebuit să întrerupă misiunea din cauza vremii instabile. De asemenea, el a cumpărat recent un submarin personal pentru explorarea adâncurilor.

Franz Weber, care deține o companie de management sportiv și hoteluri de lux, este olimpic și de șase ori consecutiv campion mondial la schi de viteză. A fost chiar numit în Cartea Recordurilor drept „Cel mai rapid schior din lume”. A dominat schiul de viteză între 1980 și 1985, câștigând șase campionate mondiale consecutive, o performanță fără precedent. A câștigat peste 80% din cursele sale. În 1985 s-a retras din sport în postura de campion mondial en titre. Dar șapte ani mai târziu a revenit la Jocurile Olimpice de iarnă din 1992 la Albertville, Franța. După ce a înregistrat timpul cel mai bun, depășind 225 km/h, s-a retras și a început să lucreze din nou cu normă întreagă la firma sa hotelieră, împreună cu soția sa.

Printre alți directori renumiți cu activități fantastice în aer liber se numără:

  • Fostul CEO al Motorola, Mike Zafirovski, care a finalizat un triatlon Ironman (înot – 3,8 km, bicicletă – 180 km și maraton) cu un timp de 13 ore și 37 de minute.
  • Sergey Brin, cofondatorul Google, face trapez
  • CEO-ul Monster.com, Jeff Taylor, este de cinci ori deținătorul recordului mondial pentru cea mai lungă distanță parcursă pe schi nautic în spatele unui dirijabil
  • Larry Ellison, CEO-ul Oracle, adoră navigația. Echipa sa Oracle SUA a câștigat cursa Cupei Americii în 2013.
  • Adena Friedman, CEO Nasdaq, nu ar renunța pentru nimic în lume la Tae Kwon Do și a declarat de nenumărate ori că acest sport reprezintă un memento excelent al propriului control asupra succesului.

Per ansamblu, atunci când un director are o pasiune în afara vieții sale profesionale, are acces la încă un mod autentic de conectare cu angajații. Unii directori își folosesc hobby-urile ca bază pentru a implementa activități de agrement și evenimente pentru angajați. Acest lucru le oferă celor din partea superioară a ierarhiei o oportunitate de a socializa la evenimentele companiei, solicitând feedback-ul sincer al angajaților cu care în mod normal nu interacționează, în timp ce construiesc legături mai puternice cu echipa.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

15 Lucruri pe care să nu le faci ca antreprenor în 2021

0
antreprenor 2021 Blog Doru Dima

Indiferent dacă ești patronul unei întreprinderi mici, sau conduci o mare companie, evită aceste greșeli pentru a avea un avans anul viitor (sau în orice alt an).

Știm cu toții că anul 2020 a prezentat lumii o serie de provocări în spațiul antreprenorial. Următoarele sunt cele 15 lucruri de evitat ca antreprenor în anul 2021. 

1. Pierderea concentrării

Când uiți de ce ai intrat în afaceri, ești pe drumul spre eșec. Printre exemple se numără nepăsarea față de clienții tăi și incapacitatea de a răspunde preocupărilor și nevoilor acestora din perspectiva produsului sau a serviciului. Nevoile clienților tăi trebuie să se afle întotdeauna la baza modului în care sunt dezvoltate produsele și serviciile tale. Asigură-te încontinuu că ții legătura cu clienții și evaluezi în mod constant dacă ești pe drumul cel bun.

2. Lipsa de leadership

Noțiunea de leadership organizațional cuprinde numeroase concepte și idealuri, iar vânzările, marketingul, operațiunile și managementul personalului reprezintă doar vârful aisbergului. Când organizațiile și liderii încep să ia decizii greșite, rezultatul va fi aproape întotdeauna nefavorabil. În 2021, alocă-ți timp pentru a te concentra pe leadership și crearea de valoare.

3. Nepăsarea față de angajați

Ca angajator și ca organizație, dacă angajații tăi nu sunt fericiți, motivați sau implicați, este imposibil să se ocupe zilnic de clienții tăi. Organizațiile de succes se concentrează asupra activităților și a structurii interne înainte de a începe să genereze venituri și să abordeze obiective mai importante.

4. Lipsa de colaborare cu partenerii

Organizațiile de succes caută întotdeauna oportunități de a lucra cu ceilalți. Liderii de succes înțeleg că pentru a reuși trebuie să colaboreze. Începe prin a căuta 10 oportunități de parteneriat cu potențiali parteneri și îndreaptă-ți eforturile spre sarcini mărunte pentru început. Consecvența este esențială pentru a reuși.

5. Ridicarea de ziduri

Organizațiile de succes dărâmă zidurile, nu ridică ziduri între ele și factorii interesați. Aici se încadrează concurența, organizațiile din industrie, asociațiile, mass-media și orice alte organizații. Fii cel care dărâma zidurile și îi ajută pe ceilalți să se conecteze și să construiască o industrie mai bună. Trebuie să devii liderul pe care ceilalți îl pot privi și căruia îi pot cere ajutor pentru că au încredere că îi poți ajuta să dărâme zidurile.

6. Ignorarea clienților

Nu îți ignora niciodată clienții. De multe ori, organizațiile se concentrează prea mult pe evenimentele interne. Una dintre companiile cu care am lucrat se concentra pe calitatea produselor și pe niște procese interne mai complicate decât era necesar. Acest lucru a determinat-o să nu acorde atenție vocii clientului și nevoilor reale ale acestuia. Rezultatul? Scăderea veniturilor și degradarea organizațională.

7. Lipsa de răspundere a angajaților

Responsabilitatea este cheia succesului organizațional. Experții sugerează că responsabilitatea reprezintă unul dintre principalele motive pentru reușita organizațiilor. Societatea Americană de Formare și Dezvoltare (ASTD) afirmă că avem șanse de 65% să atingem un obiectiv dacă ne luăm un angajament în acest sens. Există multe studii care demonstrează că responsabilitatea personală, responsabilitatea organizațională și utilizarea unor coachi de responsabilitate contribuie la creșterea posibilității și șanselor de a atinge un obiectiv. Poți să sporești responsabilitatea organizației tale prin stimularea unei culturi a responsabilității.

8. Lipsa unei culturi a execuției

Execuția este probabil cel mai important element al succesului în atingerea unui obiectiv. Mulți dintre noi planificăm la nesfârșit, dar nu ne ridicăm la înălțime când este timpul să executăm. Caută permanent să ai o execuție consecventă, astfel încât să înregistrezi progrese. Asigură-te că îndeplinești promisiunile făcute clienților, angajaților și altor părți interesate, îndeplinind sarcinile și obiectivele declarate.

9. Neasumarea riscurilor

Multe industrii suferă în prezent pentru că refuză să-și asume riscuri. Industriile de servicii, cum ar fi cele juridice și contabile, de exemplu, se luptă cu tehnologia și cu declinul modelelor tradiționale de afaceri, deoarece refuză să se adapteze la o nouă abordare a afacerilor. Riscul de afaceri nu ține doar de componenta financiară, ci și de explorarea de noi domenii de oportunitate, crearea de noi fluxuri de venituri și explorarea unor noi moduri de abordare.

10. Lipsa standardelor

Ai auzit vreodată de o companie de automobile care să nu aibă standarde de siguranță? Dar de o companie aeriană care să nu aibă standarde operaționale? Este imposibil ca unele industrii să nu respecte standardele, deoarece lipsa standardelor poate duce la consecințe grave. Asigură-te că funcționezi la standarde înalte. Aceasta înseamnă să faci tot ce este mai bun, să te aștepți la ce este mai bun și să creezi o mentalitate de calitate și un nivel minim de standarde acceptabile în cadrul organizației, în general.

11. Permisivitatea exagerată

Tiranii organizaționali sunt oamenii care își permit orice. Poate fi vorba de persoane aflate într-o poziție de putere în cadrul organizației, care și-au format obiceiul de a evita să fie trași la răspundere chiar dacă au întreprins acțiuni care subminează standardele organizaționale. Menținerea unei culturi organizaționale libere de tirani organizaționali reprezintă o sarcină dificilă pentru lideri. Cu toate acestea, este important ca toți cei care fac parte din organizație să cunoască valoarea creată, cultura organizațională și să îi respecte pe toți cei pe care îi întâlnesc în cadrul organizației. Acest lucru presupune și respectarea politicilor organizaționale, a viziunii de conducere și valorilor.

12. O abordare mult prea centrată pe concurență

Unele industrii se concentrează prea mult pe ceea ce face concurența. Pe o piață mică, cu multe companii care oferă aceleași produse și care vizează în esență un număr foarte mic de clienți, competiția și avansul față de concurență sunt esențiale pentru supraviețuire. Dacă te concentrezi doar asupra concurenței, vei rămâne în urmă cu inovația. Nu te concentra strict asupra competiției, ci lucrează la aspectele interne, făcând produsul și soluțiile mai valoroase pentru clienți și ridicându-ți standardele

13. Ignorarea criticilor

Ai avut vreodată critici care stau tot timpul cu ochii pe tine? Dacă nu, înseamnă că nu ai avut cu adevărat un impact asupra industriei tale. Acest mod de gândire este relativ netradițional. Ar trebui să ai întotdeauna critici, mai ales cei care îți indică direcția corectă, ajutându-te să identifici atât domeniile în care te confrunți cu provocări, cât și domeniile în care există oportunități. Acordă-le atenție celor care te arată cu degetul și te ghidează în direcția cea bună.

14. Stângăcia socială

În 2021, trebuie să ai o organizație implicată pe plan social. Aceasta înseamnă susținerea cauzelor sociale, întâlnirea cu alte persoane cu interese similare, ajutarea angajaților tăi să facă parte din schimbarea socială, implicarea organizației tale în inițiative și idei care depășesc doar ceea ce realizezi pe plan profesional ca organizație. La nivel local, poți găsi o echipă de baschet școlar care are nevoie de sprijin sau un proiect de conservare care caută voluntari. Aceste proiecte și oportunități sunt un mijloc de a-ți implica angajații și de a lucra îndeaproape cu comunitățile care susțin organizația ta. Implică-te și asigură-te că nu ai o organizație inactivă pe plan social.

15. Renunțarea la învățare

Dacă ai încetat să înveți ca individ și ca organizație, atunci nu se mai poate face nimic. Uită-te la o parte din industriile care mor lent astăzi, inclusiv industria contabilă. Firmele contabile tradiționale se confruntă cu un efort de supraviețuire tot mai mare, deoarece tehnologia zdrobește firmele care refuză să se schimbe și să se adapteze la un nou mod de a face afaceri. Trebuie să ai întotdeauna o organizație avidă de cunoaștere și să te asiguri că toți cei din cadrul companiei învață ceva nou.

Succesul ca organizație, ca lider sau ca freelancer, este rezultatul unei combinații de factori, dar există o mulțime de oportunități pentru de a face progrese și de a reuși în 2021 ca antreprenor și ca afacere.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

Abordarea centrată pe client ca misiune de afaceri

0
abordare orientata catre client blog Doru Dima

Chiar dacă acesta este un termen la modă în sălile de consiliu, realitatea este că nu este aplicat la scară largă. Este mai ușor să vorbești despre abordarea centrată pe client decât să o implementezi.

Abordarea centrată pe client este confundată adesea cu experiența clientului și, ca să explicăm diferența în termeni simpli, pentru a oferi experiențe excepționale clienților, mai întâi trebuie să ai o afacere centrată pe client. Cu alte cuvinte, măsura în care compania ta este sau este dispusă să devină centrată pe client reprezintă rezultatul livrării experienței clientului.

Un număr tot mai mare de companii, din Europa și nu numai, se concentrează pe a le oferi experiențe pozitive clienților în toate etapele „călătoriei” acestora, cu scopul de a asigura fidelizarea lor pe termen lung. Acest lucru include acțiuni de cartografiere, analiză, reparare, planificare, organizare, formare, măsurare etc. Dar principala cerință este reprezentată de necesitatea unei abordări centrate pe client în întreaga afacere, care trebuie transformată într-o inițiativă strategică.

Ce înseamnă o adevărată organizație orientată spre client?

O adevărată organizație orientată spre client se angajează să depună eforturi suplimentare pentru a-și servi clienții și se asigură că aceștia sunt mulțumiți de experiența de client al mărcii respective. După ani de cercetare și după ce am intervievat o serie de directori de nivel înalt care vor apărea în cartea mea, am constatat că orientarea spre client răspunde la trei întrebări principale:

  • Ai o companie cu față umană, gata să adauge valoare în viața clienților tăi? 

Această întrebare se referă la cauză și reprezintă motivația prin care un brand își găsește misiunea și motivul pentru care rezistă, dar și motivația de a deveni mai uman în livrarea experiențelor clienților săi prin utilizarea empatiei și responsabilității corporative durabile. Cauza se aliniază și cu așteptările clienților pe care compania le va putea îndeplini în conformitate cu ce așteaptă clientul și creează un raport de încredere între brand și consumator.

  • Ai la dispoziție tehnologia necesară pentru a le oferi clienților tăi cea mai bună experiență posibilă?

Această întrebare se referă la modul de abordare și, prin urmare, modul în care companiile centrate pe client utilizează tehnologia în cadrul livrării experiențelor clienților, cu scopul principal de a găsi noi modalități de a face viața clienților mai ușoară și mai bună. Este imposibil să îți transformi organizația într-una centrată pe client fără să cunoști clientul, iar cel mai bun mod de a face acest lucru este prin intermediul datelor colectate cu privire la acesta. Analiza datelor îți permite să prevezi mai bine tendințele și rezultatele viitoare și să oferi experiențe personalizate clienților pe baza așteptărilor acestora. Însă tehnologia se referă și la automatizare – automatizarea a ceea ce poate fi automatizat – astfel încât să le oferi angajaților timpul necesar pentru a crea relații mai profunde cu clienții la nivel interpersonal. 

  • Consiliul de administrație este dispus să susțină o cultură holistică centrată pe client?

Această întrebare se referă la persoanele implicate. Succesul în abordarea centrată pe client rezultă dintr-o cultură puternică a companiei, iar o astfel de cultură este generată de oamenii care lucrează în cadrul organizației. Într-un articol foarte interesant scris de Denise Lee Yohn pentru Harvard Business Review, Denise împărtășește că cel mai mare obstacol al unei abordări centrate pe client este reprezentat de lipsa unei culturi organizaționale centrate pe client. Majoritatea companiilor fie rămân centrate pe produs sau pe profit, fie clientul rămâne o prioritate doar în anumite departamente, cum ar fi cel de marketing.

Liderii ar trebui să deschidă calea către abordarea centrată pe client, susținând o mentalitate culturală împărtășită de companie și de fiecare angajat. Companiile din ziua de azi au nevoie de angajați implicați care să creeze experiențe captivante rezultând în implicarea clienților.

Aceste întrebări și răspunsuri sunt pietrele de temelie ale reușitei unei abordări centrate pe client și, cu ajutorul lor, te poți asigura că principalele departamente ale organizației tale sunt aliniate pentru a pune clienții și nevoile acestora pe primul plan. Este nevoie de o transformare radicală a companiei tale, unde obiectivul principal este plasarea clientului în centrul fiecărui proces decizional. Cercetările realizate de Forrester indică faptul că, pentru a reuși, abordarea centrată pe client ar trebui să fie încorporată în modul de desfășurare a afacerii și, prin urmare, clienții trebuie să devină punctul central al strategiei și operațiunilor comerciale. 

Deși nu este un lucru ușor care să poată fi realizat peste noapte, această abordare este doar pentru organizațiile care dedică timpul, efortul și resursele necesare. Companiile de succes centrate pe clienți observă beneficiile adoptării unei strategii centrate pe client: mai multă loialitate a angajaților și a clienților, costuri mai mici și venituri mai mari. 

Concluzie

Bineînțeles, abordarea centrată pe client se referă și la furnizarea unui produs sau serviciu bun, dar dacă te concentrezi prea mult pe produs sau pe profituri, te confrunți cu riscuri și e ușor să îți pierzi echilibrul. Abordarea centrată pe client este modul în care compania decide să funcționeze, această decizie afectând totul, de la experiența angajaților la experiența clientului. Companiile cu adevărat centrate pe client trăiesc și respiră pentru clienții lor și găsesc modalități inovatoare și durabile de a aduce un aport pozitiv în lume. Produsele și profiturile sunt ceva trecător, dar clientul contează – clientul rămâne. 

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

Egocentrismul și de ce ar trebui să dispară de la locul de muncă

0
ego Doru Dima

Majoritatea oamenilor dau dovadă de o părtinire egocentrică. Iată cum să nu îi permiteți acesteia să vă saboteze munca

Oamenii doresc să fie recunoscuți pentru ceea ce au realizat.

Sunt șanse mari să vă fi confruntat deja cu părtinirea egocentrică, chiar dacă nu vă era cunoscută sub această denumire. Practic, este vorba de tendința de a vă supraestima contribuția la o anumită sarcină, în raport cu alți oameni care au lucrat de asemenea la aceasta. Dacă ați avut vreodată colegi de cameră,  cu siguranță știți la ce mă refer. Toți supraestimează cât de des duc gunoiul sau spală castroanele de cereale rămase în chiuvetă.

La locul de muncă, însă, aceasta poate fi o problemă reală. Oamenii vor să fie recunoscuți pentru ceea ce au realizat. În plus, traseul profesional al unei persoane este adesea determinat de recunoașterea corespunzătoare a muncii pe care a desfășurat-o. Chiar și într-o echipă ce funcționează bine, este important să ne asigurăm că relațiile nu sunt subminate.

Părtinirea egocentrică este cauzată de trei factori înrudiți. În primul rând, oamenii supralicitează munca pe care au desfășurat-o (și importanța acesteia pentru procesul în ansamblul său), în comparație cu sarcinile la care au lucrat alți oameni. În al doilea rând, oamenii sunt conștienți de fiecare contribuție individuală pe care au realizat-o în cadrul unui proiect, dar deseori nu observă sau nu sunt conștienți de o parte din sarcinile desfășurate de alți oameni. În al treilea rând, chiar și când oamenii au o înțelegere clară cu privire la ce face fiecare membru al echipei, ei au șanse mai mari să rețină propriile lor contribuții și nu ce au realizat alți oameni.

Pentru a vă ajuta, pe dumneavoastră și pe cei din echipa dumneavoastră, să aveți mai mult succes în contracararea efectelor negative a părtinirii egocentrice, este important să abordăm în mod explicit toate cele trei aspecte.

La începutul unui proiect, este util să le spuneți membrilor grupului să creeze un document pe care să îl poată accesa toată lumea, care să descrie sarcinile importante ce trebuie realizate și oamenii ce lucrează la aceste sarcini. Acest document este valoros, deoarece le oferă tuturor celor din cadrul proiectului ocazia de a vedea toate componentele ce trebuie abordate pentru ca întreg proiectul să poată fi dus la bun sfârșit.

Cu ajutorul acestui document, vă veți asigura că oamenii nu se bazează pe memoria lor imperfectă cu privire la ce a făcut fiecare coechipier, atunci când determină meritul fiecăruia în cadrul unui proiect. Pentru organizațiile în care oamenii trebuie să țină evidența timpului petrecut cu fiecare proiect, este important să determinați și numărul de ore pe care și l-a dedicat fiecare muncii respective. În acest mod, oamenii vor putea calibra măsura în care au contribuit la proiect.

Liderii de proiect trebuie să recunoască explicit contribuțiile oamenilor în cadrul proiectelor. E-mailurile către echipă ar trebui să includă indicii clare privind lucrurile realizate de fiecare pentru a progresa cu proiectul. Distribuirea creditului în acest mod le poate permite oamenilor să observe mai mult din ceea ce realizează alte persoane și să își creeze mentalitatea conform căreia efortul echipei este esențial pentru succes.

În fine, din moment ce sunteți conștient acum de părtinirea egocentrică, puteți depune eforturi pentru a o corecta. De fiecare dată când lucrați la ceva cu alți oameni, căutați elementele ce sunt duse la bun sfârșit fără efortul dumneavoastră. Asigurați-vă că le solicitați celorlalți oameni să vorbească despre ceea ce au făcut.

În plus, încercați să apreciați valoarea eforturilor depuse de alți oameni. De multe ori, punem mai mult preț pe propria expertiză decât pe a altor oameni. Drept urmare, chiar și atunci când știm ce au realizat ceilalți, se poate să considerăm totuși că eforturile noastre au fost mai importante. Recunoașteți că o varietate de oameni contribuie la un proiect cu abilitățile lor. În general, expertiza lor este la fel de meritată ca a dumneavoastră. În fine, trebuie să vă însușiți faptul că nu sunteți în niciun pericol dacă puneți mai mult accent pe contribuțiile celorlalți oameni în cadrul proiectelor. Cei mai buni lideri atribuie meritul echipei când au parte de succes și iau asupra lor o parte din vină în cazul eșecului. De fiecare dată când le atribuiți celorlalți meritul pentru un succes, alți oameni observă acest lucru și încep să vadă că știți să cooperați și să vă aduceți aportul în cadrul proiectelor. Pe termen lung, în acest mod se deschid noi oportunități pentru dvs. Paradoxul este următorul: cu cât recunoașteți meritele celorlalți, cu atât lumea vă apreciază pentru munca realizată.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

7 reguli simple de leadership

0

Câteodată este dificil să fii lider – există un capital de care să te oocupi, produse de dezvoltat, site-uri de proiectat sau campanii de marketing de planificat. Nu este de mirare că leadership-ul eficient este, de multe ori, neglijat, din nefericire pentru angajații care încearcă cu adevărat să îndeplinească obiectivele companiei.

Dacă nu prioritizați ”elementul uman” din organizația voastră, performanța și, implicit, profitul, vor avea de suferit. Acestea sunt 7 reguli simple, dar surprinzător de eficiente, ce pot avea un impact pozitiv asupra voastră, asupra angajaților, clienților și, în ultimă instanță, asupra companiei:

  1. Fiți atenți la ce anume răsplătiți.

Angajații sunt mai predispuși să facă lucrurile pentru care sunt răsplătiți. De exemplu, dacă îi permiteți unui angajat să întârzie în mod constant la locul de muncă fără să fie tras la răspundere sau atenționat pentru acest comportament, atunci ceea ce faceți, de fapt, este să încurajați comportamentul respectiv, spunându-le celorlalți angajați, indirect, că este ok să întârzie și ei. Luați în considerare ce anume vă doriți să facă angajații voștri și răsplătiți-i atunci când acționează ca atare.

  1. Unul dintre cele mai bune instrumente din business-ului este bunul simț.

În ciuda multitudinii de cărți și studii ce predică leadership-ul de calitate, majoritatea omit un element crucial și mult mai accesibil: bunul simț. Aceste este unul dintre cele mai importante instrumente pe care un lider le poate utiliza în munca sa, oferindu-i un avantaj considerabil oricui dorește să-l incorporeze în propriul ”arsenal”.

  1. Dacă lucrurile nu sunt în prezent așa cum îți dorești, răbdarea poate fi răspunsul perfect.

Totul se va schimba mâine. Puteți spune orice despre business în afară că ar fi static. Drept rezultat, flexibilitatea și adaptabilitatea sunt două caracteristici fundamentale pentru orice lider. Lumea afacerilor se află în continuă schimbare. Puteți aștepta momentul oportun pentru a profita de acest lucru și să vă pregătiți – pe voi înșivă și pe angajații voștri – pentru ceea ce urmează.



Citește și Cum să depistați și preveniți epuizarea profesională


  1. Leadership-ul se referă la oameni.

Puneți oamenii pe primul loc. Având în vedere ritmul alert al activităților zilnice, este ușor să uitați că angajații sunt cei care reprezintă cu adevărat afacerea voastră. Ei răspund la telefoane, se întâlnesc cu clienții, dezvoltă produsele și oferă serviciile companiei. Plasând angajații în top-ul listei voastre de proprități veți obține o creștere considerabilă a loialități, a perseverenței și a calității muncii depuse.

  1. Conducerea este ceva ce faceți împreună cu angajații, nu ceva ce le faceți angajaților.

Deși este adevărat că leadership-ul presupune, într-o anumită măsură, oferirea direcțiilor, monitorizarea și stabilirea unei discipline, cei mai buni lideri înțeleg faptul că rolul lor principal este de a-i învăța pe angajați să obțină performanțe mai bune, susținându-i de fiecare data când este necesar.

  1. Munca trebuie să fie plăcută și profitabilă.

Majoritatea oamenilor petrec aproape o treime din viața lor la muncă. Ce sentimente au angajații voștrii atunci când se îndreaptă, dimineața, spre muncă? Se simt ei relaxați și entuziasmați sau au o stare de anxietate? Atunci când locul de muncă este un mediu plăcut, rezultatul obținut va consta în angajați implicați și dedicați.

  1. Întrebați-vă întotdeauna: Ce anume este important pentru clienții noștri?

Mult prea mult timp și bani se risipesc pe anumite lucruri care nu valorează absolut nimic pentru clienți. În primul rând, întrebați-vă clienții care sunt elementele importante pentru aceștia. După aceea, evaluați și, posibil, refaceți planurile organizaționale, astfel încât să obțineți o atenție sporită din partea angajaților asupra acelor activități care ajută, în mod direct, la dezvoltarea valorilor importante pentru clienți.

 În procesul de management al performanței, evaluarea competențelor manageriale este extrem de importantă. Instrumentul de evaluare GR8 360˚ a fost conceput pentru măsurarea eficienței managerilor, analizând comportamentele și abilitățile specifice pentru a determina modul în care aceștia interacționează cu echipele lor și în ce măsură se adaptează la condițiile actuale de piață. Instrumentul cuprinde feedback-ul primit de la subordonați, colegii de pe același nivel ierarhic, superiorii direcți, de la clienți/parteneri, în vederea identificării unui program specific de dezvoltare a abilităților, comportamentelor şi competențelor de leadership. Pentru mai multe detalii, click aici.

Sursă:
Inc.com

Urmează Al Treilea Val

0
anxietate blog Doru Dima

Nu va fi despre infecția plămânilor ci despre infecția CREIERULUI / MINȚII

Au trecut aproape 9 luni de când obiceiurile noastre, obișnuințele noastre, viața noastră, au fost afectate fundamental de noua criză sanitară. Ce-am pățit în aceasta perioadă, ne-am împărțit în funcție de atitudinea față de COVID în inconștienți, echilibrați și anxioși. Dacă despre primele două categorii deja se vorbește mult, despre a treia, cea a ANXIOȘILOR, nu vorbește nimeni și când spun nimeni mă refer la Grupul de Coordonare a crizei sanitare de la nivel de Guvern.

Foarte mulți concetățeni de-ai noștri au trecut de la stres la frustrare, de la frustrare la depresie, de la depresie la ANXIETATE. Ce urmează – BURNOUT. De unde știm? Cazurile noi la psihiatrie s-au triplat, solicitările în cabinetele de psihoterapie s-au înmulțit de peste 5 ori.

Cum recunoaștem stadiile ANXIETĂȚII și ce facem pentru a rămâne doar cu un stres moderat? O să încerc, într-un limbaj accesibil tuturor, să explic ce vreau să spun în câteva cuvinte, care să nu vă plictisească dar care să vă țină alerți pentru ceea ce urmează.

Cum recunoaștem că ne apropiem de ANXIETATE, iată câteva convingeri (fără pretenția de a fi exhaustiv):

– ne este frică să mai interacționăm cu ceilalți
– prietenii noștri sunt cei mai periculoși pentru că știm de regulă pe unde umblă
– nu recunoaștem în ruptul capului că ne e frică de moarte în fața altora
– copii noștri nu mai zâmbesc, au o față trasă, sunt letargici
– ne este frică să deschidem subiectul fricii de COVID pentru că nu vrem să creadă ceilalți că suntem slabi
– mințim, în legătură cu orice legat de frica noastră de COVID
– ne întâlnim doar cu cei ca noi
– ne vizităm părinții doar pentru a ne asigura că trăiesc
– nu mai putem dormi mai mult de 5-6 ore pe noapte
– suntem în panică la fiecare interacțiune neplanificată
– suntem incoerenți și inconsecvenți în gândire
– prietenii nu ne mai sună
– ne ascundem lipsa de socializare (CU MASCĂ) în spatele unor probleme presupuse de sănătate
– apare ipohondria (am senzația că tot timpul am ceva, eventual asociat cu simptome de COVID)
– apariția ruminației (convingerea că dacă iau COVID mor cu siguranță, mă “roade” zilnic ideea)

Efectele sunt nenumărate, mai ales în zona relațională dar și în cea legată de sănătatea mintală. Ne pierdem prietenii, scoatem ce-i mai urât în comportamentul și atitudinea noastră față de ceilalți și nu numai.

Cum să ne reducem stresul , să evităm depresia și să scăpăm de ANXIETATE în această perioadă:

  • Recunoașteți că vă este frică să nu vă îmbolnăviți de COVID, verbalizați, vorbiți cu prietenii, eventual cu un Psiholog, PURTAȚI MASCĂ
  • Creșteți imunitatea prin felul în care vă alimentați, folosiți usturoi, avocado, citrice, suc de soc, chiar dacă nu e dovedit științific că vă ajută, vă sprijină pe voi să vă schimbați anumite convingeri legate de iminența îmbolnăvirii cu COVID, PURTAȚI MASCĂ
  • Întâlniți-vă cu prietenii, maxim 2 familii deodată pentru siguranța voastră mentală. Spuneți-le fără jenă că voi sunteți confortabili dacă la cafea sau cină purtați mască. Cereți-le același lucru celor care vă vizitează, PURTAȚI MASCĂ
  • Faceți gargară cu apă de gură gen Listerine de minim 2-3 ori pe zi
  • Beți multe lichide în guri mici pentru a vă curăța în permanență gâtul, chiar dacă nu e dovedit științific că vă ajută, vă sprijină pe voi să vă schimbați anumite convingeri legate de iminența îmbolnăvirii cu COVID, PURTAȚI MASCĂ
  • Ieșiți la plimbare în aer liber atât voi cât mai ales cu copiii voștri. Căutați zone cu mai puțină lume. PURTAȚI MASCĂ
  • Faceți sport, de preferat singuri (alergat, mers pe bicicletă, squash, fitness, etc.). Jucați tenis de câmp sau de masă, evitați sporturile de echipă
  • Găsiți-vă un hobby, odată pe săptămână jucați-vă, doar voi.
  • Învățați lucruri pe care doreați să le știți, experimentați gătitul, o să vă distrați
  • Urmăriți documentare despre diferite lucruri, țări, fabrici, animale, oameni, istorie, boli etc.
  • Lăsați copiii să se joace cu alți copii, CU MASCĂ
  • Sunați-vă prietenii, programați întâlniri cu ei, odată la voi, odată la ei, dacă aveți și grădină cu atât mai bine, PURTAȚI MASCĂ
  • Faceți lucruri diferite de partenerul de viață, nu stați toată ziua nas în nas, evitați să-i spuneți ce să facă și cum să se ferească de COVID în fiecare zi. Partenerul vostru de viață nu este PET-ul vostru, care să se conformeze la ce vreți voi toată ziua pentru că voi sunteți speriați de COVID
  • Vizitați-vă părinții cât mai des, PURTAȚI MASCĂ
  • Mergeți la Psiholog dacă aveți gânduri legate de moarte sau de iminența acesteia
  • Reorganizați-vă casa, dulapul, grădina, viața, bugetul, finanțele, grupul de prieteni etc.
  • Evitați să vă uitați zilnic la știrile TV, online etc. Veți afla același lucru. Începeți prin a sări câte o zi de știri.
  •  PURTAȚI MASCĂ, PURTAȚI MASCĂ, PURTAȚI MASCĂ

Multe guverne au început deja să se pregătească de al TREILEA VAL COVID, care ne va afecta creierul nu plămânii. Soluția este la voi, nu la GUVERN. Să ne vedem sănătoși.

Cultura Companiei Înseamnă Totul

0
cultura companiei blog Doru Dima

Una dintre cele mai mari schimbări rezultând din această criză globală a sănătății este necesitatea ca firmele de pe întreg teritoriul Europei să se uite cu atenție la cultura companiei. Acum că echipele lucrează parțial sau în întregime în regim de telemuncă, fondatorii și liderii sunt responsabili de a reimagina ce înseamnă cultura companiei.

Aceasta se aplică și în cazul EQT Ventures. Ne-am gândit mult și am analizat cultura companiei. La fel ca mulți dintre fondatorii noștri, simțim presiunea dezvoltării unei companii în mijlocul unei pandemii, cu atât mai mult cât această companie funcționează în regim de telemuncă și are operațiuni în șase orașe cu fusuri orare diferite.

Pe parcurs, am făcut și greșeli, dar am și învățat multe lucruri. Un lucru pe care l-am realizat așa cum trebuia a fost să petrecem prima parte a carantinei Covid-19 concentrându-ne pe discutarea, aprobarea și redactarea propriilor noastre principii care guvernează modul în care lucrăm, comunicăm, luăm decizii – și misiunea noastră mai vastă. Investim nu doar pentru a face profit, ci pentru a realiza o schimbare pozitivă în societate. De asemenea, am restabilit tipul de oameni cu care dorim să lucrăm – colegi, fondatori și chiar parteneri – și am pus la punct un cadrul decizional.

Unul dintre aspectele în legătură cu care ne-am înșelat ținea de faptul că am subestimat cât de dificil poate fi pentru echipele mici să colaboreze atunci când nu sunt în același loc și cât de importante sunt relațiile și contactul din viața reală pentru dinamica echipei. În primele zile de carantină, toată lumea era incredibil de productivă, bucurându-se de faptul că nu trebuia să mai facă naveta și că petrecea mai mult timp cu familia. Odată cu trecerea timpului, relația dintre colegi și încrederea din cadrul echipei au început să se estompeze, iar lipsa de conexiuni personale a căpătat un impact mai mare, mai ales că am primit noi membri în echipă, care nu se întâlniseră niciodată față în față cu ceilalți. Este cu atât mai greu când mai iei în calcul și programul de lucru intens și fusurile orare care nu permit o bună sincronizare. Și cu siguranță, ca echipă, am fost deconectați din cauza asta.

Totuși, am învățat multe lecții importante, am făcut o serie de mișcări care au accelerat lucrurile pe care voiam să le facem de ceva vreme, dar nu avusesem curajul în acest sens. În consecință, suntem mai câștigați pe termen lung. Viziunea fondatorilor și a companiilor acestora se regăsește și la noi, în multe privințe, în sensul că am accelerat probabil șase ani de schimbare în doar șase luni. Schimbările implementate de noi au reprezentat mai degrabă o transformare a culturii, nu una digitală.

Cultura ca pilon strategic de business

O bună cultură a companiei poate părea deseori dificil de descris; este o resursă intangibilă, pe care toate companiile și-o doresc, însă nu multe o pot defini cu încredere. Comportamentele și atitudinile companiilor și ale angajaților reprezintă forța motrice. Printre aspectele incluse se numără stilul decizional, conducerea și comunicarea, precum și etica și valorile, acestea trebuind împletite cu caracterul organizației.

La începutul carierei mele de fondator, am crezut în mod eronat că prin cultură se înțelege modul în care ne distrăm – fotbalul de masă, berile gratuite și structura de management aplatizată. Dar nu este așa. Cultura se referă de fapt la cum colaborăm. Prin urmare, fondatorii trebuie să considere cultura ca pe un pilon strategic al afacerii, și de aceea este importantă implementarea corectă a culturii încă din prima zi de activitate. Stabilirea tonului corect nu este ceva ce poate fi amânat până când compania depășește etapa inițială. Ar trebui să emane din întreaga afacere, reflectând modul în care aceasta funcționează. Fiecare decizie luată într-o companie ar trebui să se bazeze pe oameni.

Este clar că cultura companiei asigură coeziunea echipei în momentele esențiale, locurile de muncă moderne aflându-se într-o continuă tranziție încă dinainte de instalarea coronavirusului, fiind împărțite în funcție de localizare și mobilitate. Când treci în ecuație și pandemia, importanța succesului nu mai este negociabilă.

Fără un etos clar definit, care să reziste încercării de a lucra de la distanță, alături de provocările acestui nou mediu de afaceri, o companie nu poate să reușească, chiar dacă ideile din cadrul acesteia sunt inovatoare iar capitalul este accesibil. În definitiv, o companie nu poate fi mai bună decât valorile sale.

Adaptarea la Covid-19

Acum că am trecut cu toții la telemuncă, forța culturii companiilor a intrat în lumina reflectoarelor, fiind pusă la încercare de pandemia Covid-19. S-au pus întrebări: este cultura suficient de puternică pentru a face față muncii la distanță? Cum funcționează cultura dacă nu lucrăm în același spațiu fizic? Pentru a îmbunătăți legăturile dintre membrii echipei în contextul telemuncii, startup-urile și scaleup-urile au folosit software de conferință video în avantajul lor, organizând nopți de quiz-uri online și discuții (virtuale) la un pahar după terminarea programului de lucru. Acest lucru a ajutat echipele să păstreze un sentiment de comunitate, în ciuda distanței fizice.

Dar nu este vorba doar de beneficii. Încrederea a devenit un aspect și mai important al culturii de la locul de muncă, întrucât în absența apropierii de la birou managerii nu pot verifica ce face toată lumea. Este esențial ca fondatorii să aibă încredere că echipele lor vor duce munca la bun sfârșit și să evite micromanagementul. Stilul prea autoritar de verificare constantă generează resentimente și neîncredere, lucru care nu favorizează o cultură pozitivă a companiei. Încrederea și luarea deciziilor coerente – bazate pe o bună comunicare, transparență, date și un cadru comun pentru luarea deciziilor – se află în centrul fiecărei culturi de succes.

Cei mai buni antreprenori gândesc la scară mare și aduc cultura cu ei, indiferent de piață și de mediul de lucru. În acest moment, sunt testate limitele culturii tuturor organizațiilor. Este clar că existența unei structuri de valori și practici comune este esențială nu numai pentru a supraviețui, ci și pentru a prospera în această criză. Angajații care înțeleg pe deplin și împărtășesc misiunea unei companii tind să funcționeze mai bine, fiind susținuți de mai multă încredere și proactivitate, simțindu-se în același timp mai stabili – indiferent unde lucrează. Și am experimentat cu toții aceste lucruri, pe propria piele.

În calitate de antreprenor transformat în investitor, pot spune cu certitudine că cei care investesc în cultura companiei vor fi cei care vor construi afaceri cu adevărat extraordinare care prosperă în timpul crizei din prezent și nu numai. Acum, mai mult decât oricând, cultura înseamnă totul.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

De ce chiar acum este cel mai bun moment să începi o nouă afacere

0
propria afacere Blog Doru Dima

Așa cum ar spune Kevin Kelly, un exponent al futurismului tehnologic, chiar acum este cel mai bun moment pentru a începe o nouă afacere. Din păcate, mulți potențiali fondatori se tem. Nu este vorba doar de anecdote, ci de date exacte. Între 1978 și 2012, numărul companiilor noi a scăzut cu aproape 44%, potrivit Fundației Kauffman. 

Paradoxal, recesiunile și perioadele instabile prezintă cele mai bune oportunități de a înființa companii. În timpul crizei financiare din 2008, startup-uri de miliarde de dolari precum Uber, Airbnb și multe altele au fost fondate parțial ca răspuns la schimbarea dinamicii pieței. 

Prezentul nu face excepție, oferind oportunități unice și avantaje mult prea mari potențialilor antreprenori. Printre acestea se numără accesul sporit la personal și talent la costuri mai mici și negociabile și un mediu în care consumatorii sunt mai dispuși să încerce noi produse și servicii – de multe ori din necesitate. 

Acces sporit la personal și talent

În timpul perioadelor de expansiune, talentele din domeniul ingineriei, proiectării, produselor și vânzărilor pot fi foarte dificil de recrutat, chiar imposibil după un timp. Nu numai că talentele sunt rare pe piață, dar cei mai buni cer sume care pot falimenta rapid un start-up în curs de dezvoltare, dacă nu aduc o valoare clară imediat după angajare. 

Multe companii consacrate și chiar startup-uri au disponibilizat talentele din cauza scăderii cererii de pe piață. Și datorită dinamicii mai vaste a pieței, salariile per ansamblu au scăzut și pentru posturile foarte căutate pe vremuri. 

Astfel au apărut oportunități pentru antreprenori, în recrutarea personalului și a talentelor; odată cu capacitatea de a accesa talente esențiale în prima fază de dezvoltare, talente care ar trebui atrase în alte condiții cu salarii mai mari sau mai multă stabilitate. De asemenea, antreprenorii se pot baza mai mult pe scheme alternative de compensare, cum ar fi capitalul propriu, pentru a atrage potențiali angajați, deoarece compensația financiară și bonusurile devin mai rare.

E timpul să negociezi costurile „fixe”

Deși costurile fixe de înființare a unei companii (servere, proprietăți etc.) au scăzut considerabil în ultimii 20 de ani, sunt relativ ridicate pentru antreprenorii aflați în primele etape ale afacerii. Pentru închiriere de imobile, SaaS și alte cheltuieli de capital și de exploatare, antreprenorii se confruntă adesea cu costuri inițiale ridicate înainte ca afacerea lor să apuce să genereze prima serie de venituri.

În vremuri mai grele, costurile imobiliare scad adesea considerabil, iar proprietarii sunt foarte dispuși să ofere condiții atractive pentru încheierea unei tranzacții, inclusiv renovări de birouri și condiții de închiriere mai flexibile. Alte centre de costuri, cum ar fi SaaS și serviciile de contractare independentă, pot fi mai deschise la negociere și la condiții de business mai flexibile. Toate acestea scad costul începerii unei afaceri și le permit antreprenorilor să implementeze resurse de capital prețioase în angajare și produse, mai degrabă decât în servicii bazate pe taxe.

„Consumatorii de probă” 

Achiziția de clienți reprezintă o provocare fundamentală pentru începerea și dezvoltarea unei noi afaceri. Fiind o propunere costisitoare, aceasta va implica deseori convingerea consumatorilor să încerce o nouă opțiune de produs sau categorie sau să treacă la un alt brand. Mulți antreprenori eșuează adesea în acest sens, chiar și atunci când sunt echipați cu rezerve de capital impresionante.

În mediul actual, costurile de achiziție a clienților pot scădea considerabil. În primul rând, din cauza necesității economice și a schimbărilor de rutină, consumatorii pot fi mai dispuși să încerce produse și servicii noi sau chiar să treacă la alte branduri. Mai important, pe măsură ce apar noi comportamente și rutine, consumatorii pot adopta diferite produse și servicii. Acest lucru oferă noi oportunități ample de achiziție. 

Vremurile mai grele presupun o serie de provocări macro-economice. Este oarecum paradoxal, dar și logic, că acesta este cel mai bun moment pentru a începe o nouă afacere. În principal, acest lucru se datorează accesului mai mare la oameni și talent, taxe negociabile și o dorință mai mare a consumatorilor de a încerca produse noi – uneori din necesitate. 

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter