luni, mai 12, 2025
Acasă Blog Pagina 6

5 moduri în care antreprenorii învață să gestioneze riscul

0
managementul riscului blog Doru Dima

Probabil că sunteți familiarizați cu această poveste. Antreprenorii sunt temerarii din lumea afacerilor, mereu în căutarea unei alte prăpastii pentru a-și pune la cale următorul salt.

Problema cu această narațiune este că eu nu cred că este adevărată. Din experiența mea, unul dintre lucrurile care fac dintr-un bun antreprenor un bun antreprenor este capacitatea de a înțelege și de a gestiona cu acuratețe riscurile.

Cei mai mulți oameni fac o treabă foarte proastă în ceea ce privește estimarea riscului în afaceri. De multe ori, nu iau în considerare costul de oportunitate de a rămâne pe loc și de a nu încerca noi întreprinderi.

Iată cinci moduri în care antreprenorii de succes abordează riscul:

1. Învățarea de a accepta și de a îmbrățișa incertitudinea

Cercetările arată că, contrar credinței populare, antreprenorii nu sunt în mod inerent persoane care își asumă riscuri. Un studiu publicat în iunie de Institutul Halle pentru cercetare economică a constatat că persoanele care urmează să înceapă o afacere nu sunt mai tolerante la risc decât altele. Cercetarea a constatat că, totuși, antreprenorii devin mai confortabili cu riscul în timp.

Într-adevăr, mulți antreprenori știu că riscul este inerent în lansarea unei noi afaceri. Ei înțeleg, de asemenea, că fără un anumit risc nu există inovație, realizări și recompense.

Ei nu văd riscul ca pe o problemă, ci ca pe o parte integrantă a creării de valoare.

2. Cântărirea corectă a șanselor

Antreprenorii de succes respectă principiile de bază ale gestionării riscurilor: Ei caută oportunități în care, dacă nu reușesc, pierd doar o anumită valoare, dar dacă câștigă ar putea câștiga de 10 ori mai mult.

Iar cei mai buni antreprenori nu pariază niciodată mai mult decât își pot permite să piardă. Ei iau întotdeauna în considerare Planul B (precum și Planurile C, D și E) în cazul în care programul actual nu funcționează așa cum se așteaptă.

Faptul că au acești parametri le permite să construiască afaceri viabile.

3. Vederea și urmărirea oportunităților acolo unde alții nu o fac

Deși antreprenorii pricepuți își înțeleg limitele, ei nu permit ca lipsa resurselor să le limiteze viziunea.

Howard Stevenson, un profesor cu vechime la Harvard Business School, a scris că antreprenoriatul este “urmărirea oportunităților dincolo de resursele controlate”.

Antreprenorii văd o nevoie pe piață și fac tot ce le stă în putință pentru ca o opțiune de afaceri să se concretizeze, chiar dacă nu au resursele necesare la îndemână în acel moment. Pentru ei, a nu urmări o nouă oportunitate reprezintă un risc.

4. Vedeți mai mult risc în a lucra pentru alții

A lucra pentru o companie mare nu este o garanție a siguranței locului de muncă. Mulți antreprenori înțeleg de ce sunt capabili și au încrederea în sine pentru a merge pe cont propriu. Ei preferă să fie responsabili de propriul destin, chiar dacă asta înseamnă că ar putea eșua.

În calitate de proprietar și director executiv, am știut întotdeauna când compania mea ar putea da faliment și mi-aș putea pierde locul de muncă.

5. Consideră că munca pentru ei înșiși este cel mai bun teren de antrenament

Cele mai bune locuri de muncă îi învață pe oameni abilități care îi fac mai valoroși pe parcurs.

Unele companii mari ar putea cataloga o persoană ca fiind potrivită doar pentru un loc de muncă care îi limitează capacitatea de a învăța și de a se dezvolta. Mulți antreprenori sunt dispuși să plece pe cont propriu pentru a obține o pregătire la locul de muncă pe care nu ar putea să o obțină nicăieri altundeva.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: forbes.com

7 concepții greșite despre antreprenoriat și începerea unei afaceri

0
7 conceptii gresite despre antreprenoriat blog Doru Dima

Începerea unei afaceri poate fi unul dintre cele mai interesante și mai satisfăcătoare lucruri pe care le veți face vreodată. Procesul are provocările sale, dar este important să nu lăsați concepțiile greșite despre acestea să vă împiedice să încercați. În acest articol, vom trece în revistă șapte concepții greșite comune despre începerea unei afaceri.

Concepția greșită 1: Nu aveți nevoie de un plan de afaceri

Există o mulțime de concepții greșite despre începerea unei afaceri. Una dintre cele mai frecvente este aceea că nu este nevoie să scrieți un plan de afaceri formal. Este ușor de înțeles de ce ar fi așa – la urma urmei, cine are timp pentru mai multă hârțogăraie atunci când încerci să faci lucrurile să meargă cât mai eficient posibil? Problema cu omiterea etapei de planificare este că poate duce la pierderi de timp și bani și la un produs sau serviciu mai slab decât cel pe care l-ați fi putut crea.

Un exemplu în acest sens este publicitatea: multe întreprinderi nou înființate cheltuiesc mii de euro pe reclame fără să se gândească la audiență, buget sau strategie de transmitere a mesajelor. Redactarea unui plan de marketing înainte de a investi în orice achiziție de publicitate ar ajuta la prevenirea apariției acestor probleme și v-ar economisi niște bani pe parcurs.

Realitatea este că există mai multe tipuri diferite de planuri – planurile de afaceri (care detaliază obiectivele generale ale companiei dumneavoastră) și planurile financiare (care oferă proiecții pentru venituri și costuri) sunt exemple – dar toate au un lucru în comun: vă ajută să vizualizați încotro se îndreaptă compania dumneavoastră în timp.

Concepția greșită 2: Vă puteți baza în întregime pe finanțarea dumneavoastră

Este esențial să învățați elementele de bază ale gestionării unei afaceri înainte de a căuta finanțare. Deși ar putea suna grozav să aveți toți banii la dispoziție, ați putea ajunge să aveți datorii chiar înainte de a începe.

Există două greșeli financiare frecvente făcute de persoanele care nu au multă experiență în administrarea unei companii. Prima este să te bazezi prea mult pe finanțare și să nu ai suficienți bani personali investiți în afacere. Acest lucru duce la o dependență excesivă de împrumuturi, ceea ce poate fi dificil în cazul în care compania se prăbușește sau are probleme. A doua greșeală este să cheltuiți prea mulți bani pe lucruri care nu vă ajută afacerea să aibă succes – cum ar fi un spațiu de birouri luxos sau mobilier scump.

Concepția greșită 3: Va trebui să alegeți între muncă și a avea o viață personală

Nu veți avea timp să vă ocupați de fiecare detaliu în parte. La urma urmei, sunteți acum șeful propriei companii. Asta înseamnă că va trebui să găsești un echilibru între conducerea afacerii și orice altceva. Nu veți putea să vă descurcați singur cu totul. Este în regulă dacă aveți nevoie de ajutor din partea altcuiva. Este de așteptat.

Puteți delega sarcinile care nu necesită cunoștințe sau pregătire specială, cum ar fi să răspundeți la apelurile telefonice sau să duceți gunoiul la recepție. Totuși, există unele lucruri pe care doar tu le poți face, deoarece implică abilități speciale și experiență care vin doar din faptul că le-ai făcut înainte.

De exemplu, stabilirea campaniilor de marketing necesită înțelegerea modului în care diferite canale funcționează împreună pentru o eficacitate maximă; actualizarea conținutului unui site web necesită cunoașterea cuvintelor cheie pe care le caută oamenii atunci când caută informații despre un anumit subiect; crearea facturilor necesită cunoștințe de bază despre programe software de contabilitate precum QuickBooks Pro.

Concepția greșită 4: Toată lumea din echipa ta va lucra ca și tine

Atunci când începeți o afacere, vor exista momente în care lucrurile se vor complica. Cu cât sunteți de mai mult timp în afaceri, cu atât provocările pot deveni mai complexe. Aceasta este doar o parte a călătoriei; fiecare are propriul său mod de a face față acestor sentimente.

Din experiența mea, însă, am constatat că rareori cineva îmi va spune când este timpul să mă opresc și să plec acasă. Și sunt șanse să continuați să lucrați dacă nu ați stabilit limite. Nimeni altcineva nu ar trebui să se aștepte să muncească așa cum o faci tu. La urma urmei, aceasta este compania ta. Ar trebui să vă temperați așteptările față de dumneavoastră cu ceea ce vă așteptați de la un angajat – și apoi să acționați în consecință. Dacă nu reușești să faci acest lucru, așteptările tale vor fi nerealiste și, în cele din urmă, nimeni nu va dori să lucreze cu tine.

Concepția greșită 5: Trebuie să vă comparați cu alte companii

Sunteți nou în spațiul dumneavoastră. Este important să valorificați ceea ce vă face unic și să vă croiți încet o cotă de piață pentru produsul sau serviciul dvs. În acest stadiu, comparațiile sunt neproductive și ar putea duce la gelozie sau negativism. În loc să vă comparați cu alte companii, concentrați-vă pe obiectivele dumneavoastră și pe modul în care le puteți atinge în cel mai eficient mod posibil. Puteți învăța de la alții, dar nu încercați să le copiați succesul – este puțin probabil ca abordarea altcuiva să funcționeze exact la fel de bine pentru dumneavoastră cum a funcționat pentru ei în industria lor.

Concepția greșită 6: Nu există loc de eroare

În calitate de fondator, este ușor să vă montați pe umeri o încărcătură completă de responsabilitate. Mult mai multe lucruri devin personale atunci când ești antreprenor. Dar nu uitați, toată lumea face greșeli. Important este să înveți din ele. Dacă nu faceți nicio greșeală, fie nu vă străduiți suficient de mult, fie v-ați pierdut capacitatea de a gândi creativ și independent – și asta este o problemă.

Greșelile fac parte din proces. Ele vă spun ce funcționează și ce nu funcționează. Te învață lecții valoroase despre tine, despre produsul, serviciul, clienții și concurența ta – toate acestea sunt informații neprețuite pentru orice antreprenor care își construiește o afacere.

Concepția greșită 7: Asumarea unui risc este prea riscantă la început

A nu lua decizii bazate pe risc poate însemna să ratezi oportunități importante. Frica este motivul pentru care mulți oameni nu încearcă să își înceapă propria afacere de la bun început – sau chiar să își părăsească actualul loc de muncă pentru o nouă șansă. Atunci când vă puteți învinge temerile și vă puteți asuma riscuri calculate care se potrivesc cu valorile și obiectivele dumneavoastră ca individ sau companie, puteți face mai mult decât să supraviețuiți; s-ar putea să prosperați. Atunci când frica îți intră în minte, amintește-ți că ea este adesea un semn că există ceva mai proeminent la orizont dacă alegi să o depășești – și dacă nu există ceva mai mare la orizont pentru tine chiar acum, atunci găsește-l. Există multe oportunități care îi așteaptă pe cei care sunt gata să le accepte.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

Cum își pot îmbunătăți antreprenorii toleranța la incertitudine

0
toleranta la incertitudine blog Doru Dima

Modul în care liderii gestionează incertitudinea le susține succesul. Chiar și fondatorii debutanți și managerii de startup-uri pot fi la fel de buni ca și veteranii, dacă cultivă aceste patru mentalități.

Afacerile, în special cele nou înființate, sunt caracterizate de incertitudine. De la viabilitatea unei idei de afaceri până la deciziile investitorilor, precum și la modul în care utilizatorii vor reacționa la cea mai recentă caracteristică a produsului dumneavoastră, nu sunteți niciodată sigur de ceea ce va urma. Pe plan extern, incertitudinile politice, tehnologice și concurențiale sunt, de asemenea, motive de îngrijorare.

Studiile au arătat că incertitudinile sunt constante în antreprenoriat, iar capacitatea unui lider de a le tolera și de a le gestiona va sprijini în mare măsură succesul întreprinderii sale. Cu toate acestea, expunerea repetată la niveluri ridicate de incertitudine îi poate trimite pe antreprenori într-un rollercoaster emoțional care le-ar putea afecta imaginea de sine. Fondatorii aflați la început de drum și cei care se află la început de drum riscă mai mult să fie frânți de răsturnările de situație din mediile de afaceri în schimbare rapidă.

Mai fascinant, însă, este faptul că unii – în special antreprenorii în serie – sunt dependenți de incertitudinile sinonime cu startup-urile. Iar capacitatea lor de a tolera aceste incertitudini și de a se adapta în mod corespunzător la mediile în schimbare i-a ajutat să reușească. Și tu poți învăța să faci același lucru, încorporând aceste patru atitudini în viața ta:

1. Evitați să faceți micromanagement

Delegați unele incertitudini. Sunt atât de multe activități care intră în construirea unei companii. Majoritatea acestor activități comportă destul de multe incertitudini. Și este ușor să te lași cuprins de crize de îngrijorare încercând să-ți dai seama cum ar putea merge prost lucrurile.

Poate fi vorba de o campanie de marketing pe care echipa ta o încearcă pentru prima dată sau de un nou produs la care lucrează compania ta. În loc să vă implicați în mod activ în aceste activități și să interveniți în fiecare mișcare a echipei dvs., puteți scăpa de anxietatea care vine odată cu acest proces și vă puteți concentra energia acolo unde este cel mai necesar.

Studiile realizate de Harvard Business Review relevă faptul că micromanagement-ul unei echipe ar putea crește semnificativ nivelul de stres și anxietate al unui șef. Relaxați-vă puțin și lăsați echipa de marketing sau de produs să se preocupe de incertitudinea asociată cu rolurile lor. Vă veți mulțumi pentru asta.

2. Acceptați ceea ce nu puteți controla

În ceea ce privește antreprenoriatul, au loc atât de multe evenimente care sunt dincolo de controlul antreprenorului. Ar putea fi vorba de unele schimbări de politică guvernamentală care amenință supraviețuirea afacerii tale. Poate că un angajat cheie demisionează pentru a petrece mai mult timp cu familia. Orice ar fi, s-ar putea să nu puteți face absolut nimic pentru a schimba lucrurile. Și trebuie să acceptați acest lucru.

Da, este mai ușor de spus decât de făcut. Cel mai probabil vă veți simți josnic pentru că vă aflați într-o astfel de poziție. Nu-i nimic. Sentimentele ne fac oameni și nu trebuie să le refuzi. Psihiatrul de la University of Utah Health Care, Maria Reyes, prezice că recunoașterea și recunoașterea sentimentelor noastre față de circumstanțele care nu pot fi controlate de noi este primul pas pentru a gestiona anxietățile legate de incertitudine.

De asemenea, s-ar putea să aveți nevoie să vă detașați puțin de situație. Un pas înapoi vă ajută să obțineți o viziune mai bună asupra a ceea ce pare a fi un obstacol în calea succesului dumneavoastră. Unii întreprinzători profită la maximum de acest moment de retragere, făcând lucruri cum ar fi să joace golf sau să se implice în hobby-uri de diferite tipuri. Puteți încerca și dumneavoastră.

3. Fii recunoscător (pentru lucrurile mărunte)

Recunoștința este un antidot pentru emoțiile negative pe care le generează incertitudinea, a scris psihologul Guy Winch în cartea sa, Emotional First Aid. A fi recunoscător are un efect de bucurie asupra minții. Studiile au arătat că exprimarea recunoștinței determină eliberarea de serotonină și dopamină în creier. Acești hormoni sunt asociați cu fericirea, cu o stimă de sine mai mare și cu motivația.

Străduiți-vă să faceți mici pauze pentru a reflecta asupra experiențelor dumneavoastră. Identificați lucrurile mărunte care trec adesea neobservate și imaginați-vă cum ar fi decurs viața fără ele. Ar putea fi la fel de banal ca și faptul că ați putut să vă alimentați mașina la benzinărie cu o zi înainte. Dacă v-a ajutat să avansați câtuși de puțin, atunci merită să vă exprimați recunoștința pentru asta.

Un act la fel de simplu precum a fi recunoscător, dacă este făcut în mod repetat, vă poate ajuta să vă construiți toleranța la incertitudine, deoarece credeți că vor exista lucruri bune pentru care să fiți recunoscător, indiferent de situație.

4. Elaborarea planurilor de urgență

Construirea unei afaceri presupune să faci presupuneri și să te ghidezi după intuiție. În majoritatea timpului, aceste presupuneri sunt greșite. Cel mai rău, datele verificabile ale studiilor de piață pot părea atât de greșite atunci când se instalează realitatea. Dacă ar avea întotdeauna dreptate, cred că incertitudinea ar fi cea mai mică problemă a fiecărui antreprenor.

Așadar, în timp ce faceți presupuneri și stabiliți planuri pentru a reuși, este esențial să vă planificați și pentru eșec. Ce ați face dacă realitatea ar face ca ipotezele dumneavoastră să nu fie viabile? Care este planul B și planul C?

Trebuie să vă dați seama de acestea. Potrivit unui raport al Harvard Business Review, în perioadele de incertitudine, cei mai buni antreprenori creează planuri de urgență care le pot permite să schimbe rapid cursul. Acest lucru este deosebit de util, deoarece majoritatea circumstanțelor letale sunt în afara controlului antreprenorului. Vorbim despre schimbări în tendințele pieței și, ca în 2020, despre pandemie.

Este foarte ușor să te încurci în nevoia de a-ți controla viitorul tău și pe cel al companiei tale. Iar faptul de a ști că unele lucruri pur și simplu nu sunt predestinate poate fi tulburător. Acest lucru este de înțeles. Nu sunteți singuri. Mulți au învățat să trăiască cu asta. Și la fel puteți face și dumneavoastră.

Cea mai bună abordare pentru a tolera incertitudinea este să nu te mai opui schimbării și să accepți ceea ce nu poți controla. De asemenea, reduceți cantitatea de incertitudine cu care trebuie să vă confruntați delegând unele dintre ele, în timp ce faceți planuri de recuperare în cazul unor posibile eșecuri.

Cel mai important, nu uitați să vă opriți și să apreciați lucrurile mici pe care le experimentați pe parcurs. La fel ca în cazul majorității proceselor, dezvoltarea toleranței la incertitudine este o călătorie care merită. Nu vreți să ratați ocazia de a fi recunoscător.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

Fericirea angajaților este un indicator principal al profitabilității și productivității

0
fericirea angajatilor blog Doru Dima

În ciuda beneficiilor pentru sănătate și wellbeing, plus posibilitatea lucrului hibrid, avem în prezent parte de 2 mari trend-uri la nivel global: Great Resignation și Quiet Quitting. Cauzele profunde ar fi acestea: abilități scăzute de leadership în managementul angajaților, lipsa de profunzime a relațiilor (puterea comunității/legăturile sociale) precum și culturile bazate pe frică care au un impact asupra dezvoltării angajaților și a business-ului.

Câteva studii privind fericirea

Carl Cederström, în cartea sa “Fantezia fericirii”, scrie că corporațiile și agenții de publicitate au promis satisfacție, dar au condus în schimb oamenii într-o cursă a producției și consumului fără bucurie. Colecționarea confortului material al vieții arată că cercetările arată că nu dau sens vieții.

Din ce în ce mai multe dovezi arată că utilizarea mass-media și a tehnologiei prezic rezultate psihologice și fiziologice, în special în rândul tinerilor. Psihologul Jean M. Twenge a arătat că social media crește depresia, în special în rândul fetelor și al femeilor tinere. Avem, de asemenea, o generație de băieți pierduți, care trăiesc în lumile lor de jocuri și se simt mai confortabil să rămână scufundați în peșterile lor de bărbați decât să aibă o conversație socială sau să devină violenți din cauza lumilor lor fantastice în care au fost scufundați de ani de zile. Supravegherea părinților este esențială în timp ce ne uităm în viitor la următoarea forță de muncă care va înlocui generația baby boomers.

Celebrul studiu Harvard a constatat, de asemenea, că a urmărit sute de bărbați care au absolvit între 1939 și 1944 de-a lungul vieții, până la 90 de ani. Cercetătorii au vrut să afle cine a prosperat, cine nu, și deciziile pe care le-au luat care au contribuit la această bunăstare. Cercetătorul principal, psihiatrul George Vaillant, de la Harvard, a rezumat rezultatele în cartea sa Triumphs of Experience. Descoperirea sa majoră a fost: “Fericirea înseamnă iubire. Punct și de la capăt”.

Viața este scurtă, iar energia este necesară cu atât mai mult cu cât tot mai mulți dintre noi lucrează în medii de lucru flexibile.

Cu alte cuvinte, relațiile apropiate, mai mult decât banii sau faima, sunt cele care îi mențin pe oameni fericiți pe tot parcursul vieții, a relevat studiul. Aceste legături îi protejează pe oameni de nemulțumiri, ajută la întârzierea declinului mental și fizic și sunt predictori mai buni ai unei vieți lungi și fericite decât clasa socială sau IQ-ul. Această constatare s-a dovedit a fi valabilă atât în cazul bărbaților de la Harvard, cât și al participanților din cartierele sărace.

Care este impactul asupra mediului de afaceri?

Este bine cunoscut faptul că “fericirea” poate reprezenta o mare afacere. În ultimele două decenii, cei de la Gallup i-a întrebat pe americani cum se simt în legătură cu anumite aspecte ale vieții lor. Iar în acest an, din cele 29 de măsurători diferite, doar 38% dintre americani se declară mulțumiți. În 2020, înainte de începerea pandemiei, o medie de 48% dintre americani se declarau mulțumiți. A existat o scădere mare în 2021, când 41% au indicat că sunt mulțumiți de ceea ce se întâmplă pe aceste 29 de măsurători diferite.

Potrivit unui studiu realizat de Queen’s School of Business și Gallup, angajații demotivați au înregistrat un absenteism cu 37% mai mare, cu 49% mai multe accidente și cu 60% mai multe erori și defecte decât angajații implicați. Potrivit Centrului de resurse umane din Canada, angajații nemulțumiți costă economia nord-americană peste 350 de miliarde de dolari pe an în pierdere de productivitate. O altă constatare a Gallup este că 82% dintre manageri sunt prost pregătiți în rolurile lor, ceea ce este probabil unul dintre factorii cheie pentru dezangajare.

Revista HRDCanada a raportat recent că, în ciuda faptului că șapte din zece angajați din America de Nord se simt demotivați la locul de muncă, iar puțin sub 35% dintre angajați intenționează să își schimbe locul de muncă. Acest lucru înseamnă că doar jumătate dintre angajații nemulțumiți sunt dispuși să facă ceva în acest sens și să facă o schimbare.

Cealaltă jumătate, probabil dintr-o serie de motive, preferă să rămână pe loc și să suporte manageri sau locuri de muncă care nu le plac.

Costul ratei de rotație a personalului pentru companii este uimitor.

Cum putem începe să schimbăm cursul lucrurilor?

În primul rând, se începe prin construirea de către organizații a unei culturi corporative care să respecte cu adevărat angajații săi și care să practice diversitatea și incluziunea. Este esențial să se construiască relații de încredere în mediul de lucru și să fie învățați angajații cu privire la construirea unei culturi a bucuriei și să se ofere sprijin pentru a susține relațiile de acasă și de familie cu servicii de consiliere. Un angajat care se simte singur și nefericit în relații din viața personală nu poate aduce o față cu adevărat fericită la muncă. Emoțiile nu pot fi separate cu ușurință de modalitățile AM la PM. Oamenii pur și simplu nu sunt roboți. Emoțiile sunt profunde.

În plus, o mare parte din cercetările privind decalajul de fericire, plasează în mod direct mediul de zi cu zi al stării de spirit de fericire este stabilit de managerul angajatului și de sănătatea relațiilor din comunitatea în care este imersat un angajat. Timp de secole, am învățat importanța comunității și impactul acesteia asupra bunăstării noastre emoționale.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

5 moduri în care liderii își sabotează inconștient propriul succes

0
autosabotajul liderilor blog Doru Dima

Cei mai mulți dintre noi cred că liderii sunt niște oameni inteligenți și deosebiți care nu pot face nicio greșeală și care vor avea mereu succes. Este o preconcepție greșită pe care o facem cu toții – aceea că liderii nu pot face nimic greșit, dar nu este deloc așa. Este corect să spunem că liderii sunt, în general, oameni deștepți care au un avantaj față de ceilalți, dar nu iau întotdeauna deciziile corecte. Adevărul este că liderii, care sunt de obicei inteligenți în mod natural, iau și ei decizii greșite, la fel ca toată lumea, din când în când. Mai jos, vom explora cinci moduri inconștiente prin care liderii își sabotează succesul:

1. Sunt perfecționiști și gândesc în exces

Liderii își pot sabota succesul prin faptul că se străduiesc să atingă perfecțiunea și gândesc prea mult. Ei vor ca totul să fie perfect. De asemenea, mulți lideri au în minte încă de la început că, dacă vor să aibă succes sau vor să rămână în top, trebuie să fie perfecți. Acum, chiar dacă este oarecum adevărat că trebuie să fii mai bun decât majoritatea pentru a rămâne în vârf, uneori liderii își asumă prea multe și ajung să își saboteze succesul. De asemenea, ei pot simți presiunea de a crea ‘miracole’ pentru a-și menține dinamica afacerii. Aceste așteptări de la sine duc la tensiuni cu ceilalți din cauza atitudinii lor “superioare”. Adesea, nu sunt atenți la semnalele verbale și non-verbale pe care ceilalți le dau pentru a indica faptul că nu se simt respectați.

2. Cred că le știu pe toate

Unul dintre cele mai contraproductive lucruri pe care o persoană le poate crede despre ea însăși este că le știe pe toate. Acest lucru joacă un rol uriaș în motivul pentru care mulți lideri eșuează, deoarece dezvoltă această mentalitate că ei știu cel mai bine și nu pot fi corectați cu privire la nimic. Atunci când o persoană începe să gândească în acest fel, încetează să mai învețe și să își dezvolte noi abilități și, de asemenea, să evolueze într-un om mai bun. Este ușor pentru ei să rămână blocați în felul lor de a fi și, în timp, se plafonează și rămân în urmă cu noile evoluții din domeniul lor. Pe de altă parte, atunci când liderii cred că le știu pe toate, pot înceta să mai lucreze înspre dezvoltarea lor și pot deveni chiar leneși. Liderii care nu reușesc să își dezvolte în continuare abilitățile vor rămâne în cele din urmă în urma altora care au fost mai puțin talentați inițial, dar care au petrecut mai mult timp pentru a se dezvolta.

3. Încetează să-și mai asume riscuri

Atunci când liderii ajung la un anumit punct în viața lor, mulți dintre ei încetează să își mai asume riscuri. Ei pot crede că, deoarece ceea ce au făcut întotdeauna funcționează bine, nu este nevoie să mai schimbe lucrurile. Din această cauză, ei rămân blocați în același punct și nu se dezvoltă. Am auzit cu toții expresia că un “risc mai mare înseamnă o recompensă mai mare” – liderii trebuie să țină minte acest lucru dacă vor să aibă parte de succes pe termen lung.

4. Nu implică angajații în procesul decizional

Unul dintre cele mai mari defecte observate la lideri este acela de a nu avea încredere în angajații lor și de a nu-i implica pe aceștia în procesul de luare a deciziilor. Acesta este unul dintre cele mai neplăcute lucruri pe care le poate face un lider, deoarece atunci când îi implici pe angajați în procesul de luare a deciziilor, aceștia pot ajunge să împărtășească multe idei diferite ce pot duce la decizii mult mai bune. Din nou, mulți lideri au orgolii puternice și nu cred că au nevoie de părerea altcuiva, mai ales a angajaților lor. Această încredere excesivă poate fi, de fapt, un regres pentru ei înșiși și pentru companie.

5. Se simt îndreptățiți

Cei care cred că merită privilegii și tratamente speciale au adesea deja un avantaj semnificativ, fie că este vorba de inteligență, avere sau statut social. Persoanele cu drepturi au tendința de a sta deoparte și de a aștepta ca succesul să vină la ei, în loc să depună toată munca necesară pentru a ajunge acolo. Ei au această mentalitate conform căreia, pentru că sunt lideri, merită succesul și nu trebuie să depună prea mult efort pentru a-l obține – și sfârșesc prin a și-l sabota.

În timp ce liderii ar trebui să fie mândri de munca depusă pentru a ajunge în vârf, este de asemenea important ca ei să fie atenți la modul în care comportamentele și mentalitățile lor îi pot împiedica. Făcându-și puțin timp pentru a reflecta asupra propriei persoane și luând în considerare cele cinci puncte de mai sus, liderii ar putea realiza cât de multe ar putea face în plus pentru ei înșiși și pentru organizațiile lor.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

5 moduri de a deveni un performer de top în orice organizație

0
top performer blog Doru Dima

Deseori sunt întrebat ce se caută la noile talente. Ce face ca un angajat să fie cu adevărat de neprețuit? Ce diferențiază un angajat obișnuit de un angajat de top? Este o întrebare pe care probabil că ne-am pus-o cu toții la un moment dat în cariera noastră. Deși fiecare companie, domeniu și rol necesită un set unic de calificări și abilități tehnice, anumite atribute sunt indispensabile indiferent unde lucrezi sau ce faci.

Iată care sunt cele cinci atribute care caracterizează un angajat cu adevărat remarcabil.

1. Curios din fire

Aceste persoane nu se află în organizația dvs. doar pentru a face o treabă, ci mai degrabă pentru a-și lăsa amprenta asupra companiei în ansamblu. Sunt profund curioși, ceea ce înseamnă, de obicei, că văd dincolo de doar rolurile și responsabilitățile descrise într-o descriere a postului de 100 de cuvinte. În schimb, ei văd munca lor de zi cu zi ca pe o modalitate de a promova viziunea organizației în general. Ei conectează în mod inerent punctele – înțelegând că fiecare sarcină, mare sau mică, sprijină un impuls colectiv.

Acești angajați sunt întotdeauna prezenți. Cu alte cuvinte, își aduc întreaga personalitate la locul de muncă și cred cu sinceritate în impactul și în efectul de propagare al unei munci bine făcute. Înclinația lor de a învăța și de a rezolva probleme nu este doar admirabilă, ci și insațiabilă. Căutarea de soluții creative la problemele de afaceri este aproape ca un reflex pentru ei. Își pun singuri întrebările importante, ceea ce le permite să rămână proactivi înainte ca un manager să fie nevoit să intervină – reducând în cele din urmă buclele de feedback și stimulând productivitatea la nivelul întregii companii.

2. Capacitatea înnăscută de a învăța

Al doilea atribut merge mână în mână cu primul. Curiozitatea naturală a unui angajat îi va ascuți, în majoritatea cazurilor, capacitatea de a învăța rapid. Deși poate părea simplu, înclinația de a învăța lucruri noi rapid și eficient este o abilitate integrală. Capacitatea de a absorbi rapid informațiile, de a le procesa și, în cele din urmă, de a transpune aceste noi informații în acțiune stimulează creșterea la scară largă.

Nu acord prea multă importanță specializării universitare a unui potențial angajat. În timp ce unele roluri necesită cunoștințe tehnice, ceea ce caut de fapt se concentrează în jurul modului în care o persoană navighează în ambiguitate. Poate el sau ea să exceleze în perioadele de incertitudine? Atunci când se confruntă cu o sarcină necunoscută, este capabil să se adapteze în timp real? Dacă ultimul an și jumătate ne-a învățat ceva pe toți, este acest lucru: Organizațiile (și oamenii) care sunt capabile să se adapteze la noi circumstanțe, prin învățare, sunt cele care evită criza și înving în cele din urmă.

3. Capabili să transforme feedback-ul în acțiune

Feedback-ul este fundamentul oricărei relații de succes, personale sau profesionale. Și, deși oferirea de feedback poate fi uneori inconfortabilă, purtarea unor conversații dificile este imperativă, în special în afaceri. Perfecțiunea nu există, nici măcar în rândul angajaților de excepție, așa că feedback-ul este obligatoriu și încurajat. Ceea ce îi diferențiază cu adevărat pe cei mai performanți este modul în care aceștia reacționează la feedback.

Sunt ei capabili să vadă feedback-ul constructiv așa cum este? Este dificil să te împaci cu feedback-ul uneori; pot să atest acest lucru eu însumi. Cu toate acestea, un angajat remarcabil folosește feedback-ul ca pe o modalitate de a arăta în mod tangibil îmbunătățirea și creșterea. El sau ea este din plin conștient(ă) de neajunsurile sale și lucrează cu sârguință pentru a transforma punctele slabe în puncte forte. Contraperformanțele îi motivează pe acești angajați, făcându-i în cele din urmă mai puternici și mai rezistenți.

4. Autonom și colaborativ

În mod firesc, persoanele care pot lucra cu puțină sau deloc îndrumare sunt extrem de valoroase la locul de muncă. Ei acceptă bine direcțiile și nu au nevoie de nicio mână de ajutor. Acestea fiind spuse, cei mai performanți nu numai că sunt autonomi, dar se și dezvoltă bine în cadrul grupurilor. Capabile să colaboreze, să împărtășească idei și să macine în mod independent, aceste persoane rare sunt o dublă amenințare – în cel mai bun mod posibil.

Capacitatea de a lucra singuri și în grup le oferă versatilitate. Cu alte cuvinte, vor prospera în mai multe roluri diferite în cadrul companiei – excelând în setările interfuncționale. În calitate de director general, le puteți atribui o varietate de proiecte și vă puteți baza pe ei; oricât de rudimentar ar părea acest lucru, este extrem de important. Pur și simplu, colegii de echipă îi respectă, managerii au încredere în ei, iar organizația prosperă datorită lor.

5. Împuternicește pe cei din jurul lor

Acest ultim atribut poate fi cel mai critic. Având în vedere toate aspectele, adevărații angajați remarcabili sunt cei care îi fac pe toți cei din jurul lor mai buni. Dacă este vorba despre un manager sau un lider standout, acest lucru înseamnă dezvoltarea și cultivarea talentelor care îi raportează. Dacă este vorba de un angajat junior sau debutant, acest lucru implică ridicarea și inspirarea colegilor cu care colaborează în mod regulat.

Această componentă se bazează mai mult pe inteligența emoțională a unui individ. Angajații remarcabili sunt capabili să empatizeze cu oamenii alături de care lucrează. În multe feluri, ei își văd colegii ca pe o extensie a familiei lor. Acest lucru se datorează faptului că ei recunosc că atunci când un angajat crește și are succes, este un câștig pentru toată lumea. În cele din urmă, angajații remarcabili sunt pur și simplu oameni, iar această umanitate este un avantaj – nu un dezavantaj.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: inc.com

5 motive pentru care angajații tăi recurg la”quiet quitting” și cum poți schimba situația

0
quiet quitting blog Doru Dima

Viața este mult mai ușoară atunci când poți crea echipe inspirate.

Știați că aproape 50% dintre angajați se gândesc să părăsească compania din cauza managementului defectuos? În prezent, suferim de o lipsă de lideri buni, ceea ce provoacă un efect negativ în toate companiile. Managerii buni sunt cheia pentru a obține angajamentul angajaților, care are impact asupra productivității, satisfacției clienților și, cel mai important, asupra profiturilor.

Așadar, cum inspiră marii lideri echipele pentru a îmbunătăți productivitatea? Iată cinci lucruri pe care le puteți face pentru a vă inspira forța de muncă.

1. Bazează-te pe punctele forte ale angajaților tăi

Cea mai importantă sarcină a unui lider este să identifice punctele forte și punctele slabe ale fiecărui lucrător în parte. Acest lucru îi ajută să atribuie sarcini și responsabilități angajatului potrivit.

Pentru asta, liderii trebuie să acorde o atenție deosebită angajaților lor, mai ales dacă sunt noi în echipă. Observați modul în care fiecare colaborează la proiecte sau interacționează în cadrul ședințelor. De asemenea, îi puteți invita pe angajați să prezinte noi idei și sfaturi prin intermediul unor prezentări. Dacă conduceți o organizație mare, atribuiți această sarcină conducerii superioare.

2. Împuternicește-ți echipa

Când are loc împuternicirea echipei? Vă împuterniciți angajații atunci când le acordați autoritatea și responsabilitatea de a lua decizii. O echipă împuternicită se organizează în jurul unui lider în loc să aștepte instrucțiuni. Angajații împuterniciți nu trebuie să aștepte aprobări pentru a pune în aplicare o decizie.

Acordarea acestei autorități oferă o nouă voce angajaților dumneavoastră. Aceștia încep să-și însușească opiniile, precum și să devină responsabili pentru acțiunile lor.

Cu toate acestea, acest lucru se poate întâmpla doar atunci când împuterniciți angajații potriviți după ce le evaluați punctele forte și punctele slabe. În caz contrar, această strategie se poate întoarce împotriva dvs.

3. Mergeți la cuvânt

Există un singur mod de a trece la fapte: Fiți schimbarea pe care doriți să o vedeți în echipa dvs. Cu cuvinte simple, înainte de a comunica orice schimbare echipei, puneți-o mai întâi în aplicare în propria viață profesională.

Nucleul personal de etică al fiecărui lider trebuie să se alinieze cu valorile companiei. Dacă nu este așa, veți avea probleme în a-l impune celorlalți. Pe de altă parte, atunci când liderii respectă în mod constant regulile companiei, chiar și în perioade turbulente, angajații le urmează exemplul.

În cazul în care un lider nu reușește să respecte regulile, este mai puțin probabil ca angajații să urmeze deciziile liderului. Așadar, în timp ce încercați să conduceți o unitate de afaceri sau o organizație, nu uitați că până și cele mai neînsemnate acțiuni pot crea valuri uriașe de camaraderie și încredere.

4. Comunicați cu înțelepciune

Un alt lucru important este să vă țineți angajații la curent. În acest fel, toată lumea rămâne pe aceeași lungime de undă și rămâne concentrată. Folosiți-vă puterea de convingere pentru a transmite mesajele potrivite la momentul potrivit. Atunci când trimiteți un e-mail oficial, întrebați-vă înainte de a apăsa butonul de trimitere:

Este acesta momentul potrivit pentru a face această declarație? Ar suna mai bine dacă ar fi spusă în persoană?

Tonul și momentul ales pentru transmiterea mesajului dumneavoastră pot face diferența. Cuvintele dure și tonul agresiv pot dăuna productivității angajaților dumneavoastră. Atunci când obiectivul dvs. este să motivați și să inspirați, reflectați asupra momentului și a mijlocului de comunicare.

5. Oferiți stimulente pentru angajați

Știați că mulți dintre cei mai de succes lideri de astăzi își asumă rareori meritele pentru succesele lor? În schimb, ei își laudă angajații sau colegii care au făcut totul posibil. Umilința este un atribut caracteristic al liderilor de succes.

Nu uitați să creați o listă de onoare săptămânală sau lunară. Lăudați un angajat care a avut performanțe bune în fața întregii echipe pentru a-i motiva să obțină aceleași rezultate.

Organizarea unor cine/prânzuri trimestriale este o altă modalitate fabuloasă de a recompensa o echipă după finalizarea unui proiect. Dar care este cel mai bun mod de a recunoaște eforturile echipei tale? Recompense și stimulente.

Oferirea de recompense monetare celor mai productivi angajați este una dintre cele mai bune modalități de a recunoaște eforturile echipei dumneavoastră. În timp ce trimiterea unui e-mail sau a unui bilet personal este un gest măreț pentru a le mulțumi angajaților dumneavoastră, stimulentele și recompensele pot insufla recunoștință și încredere în echipa dumneavoastră.

Dar se ridică o altă întrebare importantă: Cum să urmăriți productivitatea angajaților?

Folosiți gamificarea pentru a stabili un sistem transparent de urmărire a performanței. Gamificarea înseamnă transformarea muncii în jocuri, astfel încât proiectele să devină distractive și captivante. Proiectarea de jocuri cu strategii și obiective corporative încorporate este cea mai bună modalitate de a monitoriza performanța angajaților dumneavoastră.

Conform unui studiu recent, aproape 90% dintre angajați consideră că gamificarea îi face mai productivi la locul de muncă. Acest lucru se datorează faptului că managerii și liderii pot verifica punctele fiecărui angajat și pot oferi recompense în mod echitabil. Așa că, în mod natural, crește moralul angajaților.

Sfârșitul erei liderilor răi

S-au dus zilele în care strategiile de conducere draconice și autoritare funcționau pentru a-i face pe angajați mai productivi. Astăzi, cele mai bune modalități de a inspira echipele sunt să vă prețuiți angajații, să creați un mediu de lucru agil și să încurajați comunicarea deschisă. Definiți-vă clar așteptările și comunicați obiectivele de lucru pentru a vă inspira și motiva echipa.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

O strategie de management al talentelor pentru vremuri tulburi: Stabilitate și Agilitate

0
managementul talentelor blog Doru Dima

Cu toții ne întrebăm același lucru: vine o recesiune globală? În urmă cu câteva luni, se părea că deficitul de forță de muncă este cea mai mare amenințare pentru 2022; războiul talentelor pentru a angaja și a păstra cei mai buni oameni era în toi. Dar acum, pe măsură ce companiile strâng cureaua pentru a se pregăti pentru o înrăutățire a economiei, la orizont se întrevăd provocări diferite în materie de talente.

Păstrarea oamenilor talentați este primordială în anul care urmează, deoarece oamenii noștri sunt cei care, în cele din urmă, vor oferi un rezultat final sănătos.

Companiile care reușesc și chiar se dezvoltă în vremuri tulburi sunt cele care reușesc să găsească echilibrul potrivit între stabilitate și agilitate.

Afacerea dumneavoastră depinde de contribuțiile și cunoștințele instituționale ale celor mai buni angajați ai dumneavoastră. Ei sunt cei care vă oferă stabilitate în mijlocul schimbărilor. Trebuie să găsiți un echilibru între această stabilitate și nevoia de a rămâne agili, astfel încât să puteți răspunde strategic la schimbările de pe piață pentru a vă menține afacerea în mișcare.

Iată trei dintre strategiile pe care le folosesc. Cred că acestea vă vor oferi un avantaj în ciuda numeroaselor incertitudini care se profilează.

1 – Păstrați-vă talentele de top în timp ce le cereți o creștere a productivității

Oamenii buni sunt sufletul organizațiilor noastre; pur și simplu nu ne putem permite să îi pierdem. Provocarea în vremuri de recesiune este că vă puteți afla în situația de a cere echipei dumneavoastră să facă mai multă muncă cu mai puține resurse.

Dacă vă puteți permite să măriți salariile în funcție de inflație într-un mod echitabil, faceți acest lucru! În cele din urmă, va costa mai puțin decât înlocuirea unui angajat de top.

Dar, bineînțeles, salariul nu este totul. Întrebați-vă echipa ce ar fi semnificativ pentru ei în acest context. O politică mai flexibilă de lucru la distanță sau de timp flexibil, sau un buget pentru educație sau dezvoltare profesională, pot fi de mare ajutor.

Luați în considerare, de asemenea, posibilitatea de a investi în instrumente mai bune pentru a vă ajuta echipa să lucreze mai eficient și să mențină un echilibru între viața profesională și cea privată, chiar apelând la roluri de sprijin fracționat pentru a menține lucrurile în mișcare.

2 – Gestionați-i pe cei cu performanțe slabe

Ar putea părea riscant să pierdeți o parte din echipa dvs. atunci când sunteți deja în situația de a le cere oamenilor să facă mai mult cu mai puțin, dar păstrarea persoanelor neperformante este costisitoare. Pe lângă faptul că trag în jos performanța financiară, aceștia cauzează mai multă muncă și provocări pentru cei mai performanți, care pot fi demoralizați de păstrarea lor.

Investiți în formarea în management. Managerii dvs. îi pot pregăti pe cei cu performanțe scăzute pentru a lua decizia corectă cu privire la un rol care nu este pentru ei – și mai bine – îi pot stimula să devină un jucător de nota 10.

Cu ajutorul strategiilor de mai sus, puteți prioritiza lucrurile care vor aduce cea mai mare stabilitate. Dar, pentru a rămâne competitiv, nu puteți pierde din vedere creșterea. Aici intervine agilitatea.

3 – Folosiți freelanceri sau agenții pentru a rămâne agili

Agilitatea este necesară; echipa dvs. trebuie să fie atentă la piață și să ajusteze strategiile și chiar rolurile trimestrial. Răspunsurile rapide creează rezultate mai bune.

Cu cât vă completați mai mult personalul intern cu talente externe, cu atât mai multe pârghii puteți trage în sus și în jos și puteți răspunde mai ușor.

În primul rând, determinați ce expertiză este vitală să aveți în interiorul companiei și ce nu este esențial pentru afacerea dvs.

Acum, când munca la distanță este norma, există sute de opțiuni și oportunități de a rămâne agili prin descărcarea a ceea ce nu este esențial. Companiile sunt obișnuite să apeleze la contractori sau la lucrători temporari pentru proiecte pe termen scurt, dar și non-angajații pot juca roluri pe termen lung în afacerea dumneavoastră. Rolurile fracționate sunt comune acum, iar dvs. puteți profita și dvs. de această schimbare.

De exemplu, unul dintre clienții noștri din domeniul biotehnologiei este pasionat de angajarea celor mai buni oameni de știință în cadrul personalului său. Personalul administrativ, cum ar fi asistenții executivi, este esențial pentru funcționarea afacerii, dar clientul nostru a stabilit că recrutarea, gestionarea și păstrarea acestora nu reprezintă o competență de bază.

În cazul clientului nostru, modelul de recrutare a personalului prin abonament le permite să flexibilizeze orele de lucru ale personalului de asistență ca răspuns la schimbările din activitatea lor.

Prioritizați operațiunile de bază ale afacerii care trebuie să se desfășoare și analizați posibilitatea de a externaliza restul.

Nu știm cu siguranță dacă se anunță o recesiune globală sau dacă suntem pe cale să asistăm la o revenire lentă la normalitate.

Oricare ar fi cazul, este timpul ca directorii să facă un bilanț al strategiei lor de talente și să se pregătească. Dublarea stabilității și agilității este răspunsul, pregătindu-vă pentru orice vă rezervă viitorul.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

6 moduri de a-ți transforma obstacolele în oportunități

0
obstacol in oportunitate blog Doru Dima

Mulți antreprenori se pricep foarte bine la detectarea problemelor, dar foarte puțini sunt cei care au reușit să transforme problemele în oportunități satisfăcătoare și cu impact. Cel mai probabil nu pentru că sunteți o persoană negativă – ci pentru că creierul dumneavoastră este de fapt programat să identifice și să se concentreze asupra problemelor. În efortul de a vă proteja, creierul dvs. este în permanență în căutare de amenințări, probleme și obstacole care trebuie evitate sau depășite. Am fost conectați în acest fel încă de la începutul timpului.

În teorie, acest lucru nu sună ca o problemă, dar în realitate (mai ales în realitatea unui antreprenor) acest mod de abordare a vieții ne poate orbi de la oportunitățile care ne schimbă viața, aflate chiar în fața noastră. Iată șase pași pentru a evita acest lucru și, în cele din urmă, pentru a permite obstacolelor să vă ajute să deveniți mai rezistent și mai neobosit în urmărirea obiectivelor dumneavoastră. Faceți acest lucru data viitoare când viața sau afacerea dvs. vă prezintă o provocare sau o minge curbă pe care nu ați văzut-o venind:

1. Ajungeți la adevărul obstacolului

De multe ori, atunci când ne confruntăm cu o problemă, suntem prea aproape de ea pentru a o vedea așa cum este cu adevărat. Înainte de a încerca să rezolvi ceva, acordă-ți timp și spațiu pentru a evalua obstacolul așa cum este el. Faceți acest lucru privind obstacolul în mod obiectiv și eliminând emoțiile și orice prejudecată. Acest lucru poate fi cu siguranță mai greu pentru unii, dar este esențial să vă asigurați că sunteți sigur că știți clar care este problema reală înainte de a vă arunca cu capul înainte în crearea unei soluții. Prea mulți antreprenori își abordează problemele puternic orbiți de emoții, ceea ce îi face fie să înghețe și să nu facă nimic, fie să alerge cu toată viteza înainte cu zeci de soluții ineficiente și idei nealiniate.

Întrebați-vă: Care este adevărata problemă aici? Care este gravitatea reală a problemei? Este ceva ce poate fi rezolvat efectiv chiar acum sau trebuie să aloc mai mult timp și spațiu pentru a o evalua și pentru a găsi soluții de brainstorming?

2. Schimbați-vă perspectiva

Oricât de simplu ar părea acest lucru, nu este atât de simplu în aplicare. Primul pas pentru a crea ceva grozav dintr-o situație mai puțin ideală este să alegi să o vezi altfel. În loc să vă gândiți la problemă și să vă concentrați toată energia pe faptul că există o problemă, provocați-vă să o priviți dintr-un unghi nou.

De exemplu, dacă un client important cade, înseamnă asta că, în cele din urmă, nu vă veți atinge obiectivul lunar sau anual de venituri? Nu. Dar dacă, în schimb, ați alege să vedeți acest lucru ca pe o oportunitate de a crește prețurile sau de a lansa acea nouă ofertă la care nu ați încetat să vă gândiți? Dacă acel client care s-a retras a fost de fapt o binecuvântare deghizată și te-a salvat de dureri de cap de luni de zile?

Transformarea obstacolelor în oportunități începe prin a deveni intenționat în ceea ce privește modul în care le privești – și prin a te autodenunța atunci când ești negativist. Ceea ce se concentrează crește, așa că, dacă te concentrezi pe problemele tale, problemele tale vor crește în subconștient. Cheia este să vă antrenați creierul să gândească pozitiv și să caute soluții.

3. Eliminați “eșecul” din vocabularul dumneavoastră

Dacă nu ai crede că eșecul este posibil, ce ai face? Percepția ta asupra problemelor tale se va schimba instantaneu dacă te decizi să adopți una dintre credințele mele preferate: Eșecul nu există. Există lecții de învățat în fiecare moment de încercare, dar asta este tot. Eșecul nu trebuie să fie o opțiune în viața ta, dacă nu-i permiți să fie.

Atunci când treci prin viață crezând că este cu adevărat imposibil să eșuezi, dintr-o dată obstacolele nu mai par atât de imposibile. Ești capabil să treci prin capitolele dificile amintindu-ți că înveți lecțiile care îți schimbă viața, în loc să “eșuezi”.

Data viitoare când te afli în fața unui obstacol și îți este teamă să eșuezi, întreabă-te pur și simplu ce ai face chiar acum dacă eșecul nu ar fi o opțiune. Te vei trezi că avansezi mai repede, cu mai multă încredere și mai puțină teamă.

4. Concentrează-te pe ceea ce poți face – nu pe ceea ce nu poți face

Complementar pasului unu, acesta este următorul pas pentru a-ți antrena creierul să fie rezilient și orientat spre soluții. Nu este o coincidență faptul că cei mai de succes antreprenori din lume au capacitatea de a detecta o problemă și de a găsi rapid o soluție pentru a o rezolva.

În loc să vă lăsați creierul să se concentreze asupra lucrurilor care nu pot fi controlate, clarificați mai întâi tot ceea ce se află sub controlul dumneavoastră. Faceți o listă cu tot ceea ce puteți controla chiar acum. Vei fi surprins când oportunități la care nici măcar nu te-ai gândit vor începe să se prezinte în mod natural – și te vei simți încrezător în capacitatea ta de a depăși obstacolul.

5. Preia-ți puterea înapoi

Gândește-te la un moment din viața ta când ai fost răspunsul la o problemă. Adevărul este că, de multe ori, devenim orbi și uităm că deținem toată puterea necesară pentru a lansa acea nouă afacere sau pentru a crește la nivelul următor în orice moment. Doar știind acest lucru ar trebui să te împuternicească să te ridici, să-ți amintești cât de capabil ești și să faci următorul pas pentru a depăși obstacolul și a crea ceva incredibil din el.

6. Gândește-te la “oamenii mai întâi”

Dacă ai avut vreodată un mentor sau un coleg care ți-a spus cât de important este să îți proiectezi afacerea cu clientul pe primul loc, au dreptate. Afacerile care adoptă o abordare centrată pe client au o trecere aproape garantată pentru a reuși și a se remarca pe piață ani și ani de zile. Așadar, atunci când vă confruntați cu următoarea problemă în calitate de antreprenor, provocați-vă să vă gândiți cum ați putea găsi o soluție care să vă ajute nu numai pe dumneavoastră, ci și pe clienții dumneavoastră. Păstrarea clientului ideal în prim-planul minții tale este o modalitate garantată de a crea o experiență excelentă la care clienții tăi vor să revină în continuare – și de a găsi modalități creative de a trece peste obstacolele tale.

În concluzie: Confruntarea cu probleme este inevitabilă ca antreprenor. Atingerea versiunii tale de succes nu înseamnă să îți dorești să îți îndepărtezi problemele, ci să le abordezi dintr-o nouă perspectivă. Cu toții avem obstacole – ceea ce contează este ceea ce faci cu ale tale.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

7 pași pentru a crea un program eficient de dezvoltare a liderilor

0
program de dezvoltare al liderilor blog Doru Dima

Dacă doriți să creați o organizație performantă, există sarcini specifice pe care nu le puteți ignora. Printre aceste sarcini se numără, în primul rând, dezvoltarea liderilor actuali și viitori ai companiei dumneavoastră. Gândul de a concepe și implementa un program durabil de dezvoltare a liderilor poate fi chinuitor. Este clar că pentru a deveni o organizație performantă este nevoie de mult timp, disciplină și practică. Dar, urmând acești 7 pași de mai jos, vă veți pregăti pe dumneavoastră și echipa dumneavoastră pentru un succes maxim:

1. Aliniați obiectivele de formare pentru dezvoltarea leadership-ului cu obiectivele de afaceri la nivel înalt

Obiectivele programului dvs. de dezvoltare a leadership-ului sunt aliniate cu viziunea dvs. despre ceea ce va deveni afacerea dvs. Revizuirea priorităților dvs. strategice și determinarea abilităților de care liderii dvs. au nevoie pentru a le îndeplini este imperativă pentru succesul durabil al programului.

De asemenea, luați în considerare modul în care, atunci când va fi implementat cu succes, noul dvs. program se va alinia cu cultura dvs. Ce trebuie să schimbați, dacă este cazul, în cultura dumneavoastră?

Este necesar să aveți o viziune clară și convingătoare asupra modului în care competențele pe care le construiți în cadrul programului de dezvoltare a liderilor vor sprijini foaia de parcurs a companiei dumneavoastră. Directorii și angajații dvs. se vor aștepta la legături vizibile cu afacerea dvs.

2. Planificați o călătorie de învățare care să satisfacă cerințele liderilor dvs.

Planificarea unei călătorii de învățare poate fi complexă. Voi menționa două puncte cheie. În primul rând, asigurați-vă că predați abilități direct legate de competențele de bază ale liderilor. Ce trebuie să facă liderii dvs. și de ce? Și ce comportamente specifice căutați să demonstreze?

Al doilea este să vă gândiți la metodele de predare corecte pentru a răspunde nevoilor cursanților dumneavoastră. Liderii dvs. au nevoie de o călătorie de învățare virtuală? Doriți ca ei să învețe împreună sau să exploreze pe cont propriu? Este o călătorie de învățare mixtă alegerea potrivită? Fiecare metodă are avantaje și dezavantaje unice; gândiți-vă bine la acestea.

3. Oferiți managerilor instrumentele necesare pentru a-i ajuta pe cursanții lor să reușească

Acordați atenție rolului care poate devaloriza programul – managerul cursantului dumneavoastră. Atunci când liderii din prima linie și managerii lor nu sunt incluși în implementarea și executarea programului, aceștia nu vor angaja resursele necesare pentru un succes susținut.

Marii proprietari de programe de dezvoltare a liderilor organizează sesiuni de orientare pentru aceste grupuri. Învățați-i cum să își antreneze asociații implicați în program. Managerii de program doresc să asigure succesul liderilor pe care îi instruiesc. Formatorii ar trebui să desfășoare sesiuni inițiale și continue de coaching și formare pentru manageri, după cum este necesar.

Cel mai important, proprietarii de programe îi ajută pe lideri să înțeleagă de ce inițiativa este relevantă și conduce la succes.

4. Elaborați un plan de implementare și stabiliți dacă trebuie să realizați un proiect pilot

Dacă decideți că trebuie să derulați un pilot, unul dintre primele lucruri de făcut este să alegeți cine va fi primul. Apoi, unde și când se face pilotul? Am văzut programe care au eșuat pentru că sesiunea pilot virtuală a început la ora 8:00 a.m. pe coasta de est (da, la ora 5:00 a.m. pe coasta de vest).

Luați în considerare politica internă care va însoți cu siguranță un pilot. Liderii care nu sunt de acord cu dezvoltarea conducerii pot avea impresia că sunt pregătiți pentru eșec. Alții se pot simți excluși dacă nu fac parte din grupul pilot. Comunicarea este esențială pentru ca programul dumneavoastră să funcționeze fără probleme în aceste faze inițiale.

5. Nu uitați de ceilalți jucători importanți

Bineînțeles, cursanții dumneavoastră sunt esențiali, la fel ca și campionii și factorii de decizie. Dar actorii cruciali sunt facilitatorii, producătorii și suportul de proiect. Fără acești membri ai echipei, programul nu va avea succes.

Implementatorii de programe tratează cu atenție responsabilitatea fiecărui membru al echipei, cu o selecție și o educație bine gândite pentru toți membrii echipei. Toți membrii echipei trebuie să știe cum se aliniază această inițiativă cu viziunea companiei lor și cum se încadrează ei în puzzle.

6. Facilitați-le cursanților începerea cursurilor

Planificați-vă punctele de contact pentru toate rolurile cheie: cursanții, managerii, campionii și partenerii critici de învățare. Este important să vă revizuiți comunicările pentru concizie și claritate.

Revizuiți prezentarea. Le prezentați doar fapte sau îi entuziasmați pe cursanți cu privire la program? Scrieți pentru a emoționa. Încurajați-i pe cursanți să vadă relevanța și valoarea învățării abilităților de leadership de care vor avea nevoie pentru a se dezvolta în cadrul afacerii dumneavoastră. Este o bună practică să legați un lider senior de eforturile de comunicare. Cereți influențatorilor interni critici să promoveze și să împărtășească un interes pentru program la toate nivelurile.

Mă gândesc adesea la acest lucru ca la utilizarea social media pentru a influența un public. Liderii seniori ar trebui să aibă mai multă influență. Prin urmare, un e-mail de încurajare din partea liderilor seniori poate stimula entuziasmul pentru programul dumneavoastră.

7. Măsurați pentru a arăta valoarea

O bună practică pentru implementarea și monitorizarea unui program de dezvoltare a conducerii este de a identifica rezultatele pe care vă așteptați să le obțineți. Cu aceste cunoștințe, utilizați datele de măsurare pe care le colectați pentru a demonstra efectul programului. Identificați lacunele neașteptate și noile oportunități pentru a crește impactul programului și pentru a ghida deciziile viitoare.

În mod obișnuit, văd companii care folosesc o matrice legată de comportament. Acestea pot măsura apelurile, utilizarea zilelor de concediu medical și ratele de rotație a angajaților. Adesea, acestea sunt greu de stabilit ca bază de referință. Prin urmare, îmi încurajez clienții să utilizeze sondaje care măsoară comportamentele de conducere așa cum sunt percepute de oamenii pe care îi conduc.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter