Persoanele introvertite sunt definite în mod normal prin repulsia lor față de interacțiunile umane pe care nu le consideră necesare. Din acest motiv, mulți oameni cred că acest tip de caracter reprezintă o piedică în calea unei cariere de succes.

Acestea sunt câteva sfaturi pentru a vă putea forma multe relații profesionale, în ciuda aparentelor impedimente:

  1. Feriți-vă de oameni pesimiști și gânduri negative

Evitați orice vi se pare că v-ar putea descuraja. Stați departe de acei oameni în prezența cărora miturile despre introvertiți ajung să se adeverească, din cauza atitudinii lor negativiste. Interacțiunile cu acest tip de oameni au un singur efect: vă opresc din a vă dezvolta abilitățile de networking necesare pentru a avansa în carieră.

  1. Informați-vă cât de mult puteți înaintea oportunităților de networking

Dacă participați la evenimente precum târguri de job-uri, seminarii, workshop-uri și conferințe legate de profesia voastră, pregătiți-vă din timp. Aflați cât mai multe informații despre companiile ce vor participa, despre oamenii care vor susține prezentări și despre subiectele ce vor fi discutate. Astfel, nu veți putea fi luat prin surprindere de întrebări ce ar putea transforma o conversație plăcută în una deranjantă.

Citește și 10 sfaturi rapide pentru o activitate de networking mai bună
  1. Exersați-vă stilul de comunicare

Le puteți povesti în orice moment unor prieteni despre evenimentul la care urmează la participați. Puteți încerca să găsiți diferite modalități de a începe o conversație. Experiențele personale despre cum ați învățat anumite lucruri, despre succes, experimente,etc. sunt foarte eficiente. Poveștile atrag atenția întotdeauna și reprezintă un element cheie al comunicării. Vă puteți conecta cu ceilalți și le puteți face o impresie bună prin cele mai interesante povești ale voastre, aveți doar grijă ca acestea să fie spuse pe un ton optimist. Nimeni nu vrea să stea prea mult în preajma persoanelor care se plâng.

  1. Folosiți-vă abilitățile de ascultare

Oamenii cu o experiență vastă vor avea întotdeauna o audiență, dar cu toate acestea le face plăcere atunci când îi ascultă chiar și mai mulți oameni. Oricine își dorește să fie ascultat. Dacă sunteți un bun ascultător, folosiți-vă de această abilitate cât de mult puteți. Ideal este atunci când sunteți cu adevărat interesat de profesia și experiența seniorilor din domeniu. Dacă sunteți, atunci nu există nimic care să vă oprească din a purta o conversație interesantă, ce poate fi continuată cu acești oameni și în cadrul evenimentelor viitoare.

Odată ce faceți primii pași și reușiți să vă dezvoltați abilitățile de networking de bază, conexiunile cu oamenii importanți din domeniul vostru vor urma de la sine.

Sursa: www.careerealism.com/