În zilele noastre, antreprenorii sunt foarte pasionați de “formule magice”. Vor să afle ce anume funcționează, să reproducă algoritmul respectiv de un miliard de ori și să se îmbogățească cu un efort minim. În această direcție, s-au inventat o multitudine de studii care încearcă să descopere specificitățile comunicării eficiente, printre care se numără ora potrivită pentru a trimite un email sau dimensiunea ideală a unei postări pe blog.

În realitate, nu contează atât de mult ce structură a propozițiilor utilizați. Stilurile de scris ale lui Ernest Hemingway și Charles Dickens, de exemplu, sunt diametral opuse. Și, în ciuda faptului că studiile sugerează că ora ideală de a posta pe rețelele sociale este în jurul prânzului, milioane de oameni din întreaga lume își urmăresc idolii și le citesc mesajele la orice oră din zi.

De ce?

Datorită empatiei. Bunii comunicatori, indiferent de voce și tehnică, știu cum să stârnească emoții. Aceștia conturează “tablouri” ce ne fac să simțim că îi înțelegem cu adevărat și își construiesc propriul mesaj în așa fel încât ajungem involuntar să avem încredere în ei și să ne identificăm cu ceea ce încearcă să ne transmită.

În esență, cu ajutorul mesajelor acestora, ajungem să ne simțim validați și incluși – ceea ce ne dorim cu toții.


Citește și 5 lucruri pe care să le faci seara pentru a avea o dimineață de succes


În acest caz, dacă o comunicare eficientă ține exclusiv de empatie, ce putem face pentru a aduce această empatie în mesajele pe care le transmitem?

Cea mai simplă și sigură modalitate pentru a reuși să faceți asta este să vă cunoașteți audiența. Să știți ce anume au nevoie, ce îi motivează și care este istoria lor. Adresați-le întrebări, citiți răspunsurile lor și ascultați-i!

Totuși, empatia nu ține doar de înțelegere. Empatia înseamnă și să vă puteți împărtăși sentimentele cu ceilalți și să faceți un efort pentru a conștientiza similaritățile dintre viața voastră și a lor. Nu există un substitut sau scurtătură pentru asta.

Odată ce ați identificat o metodă onestă de a comunica, vă puteți ocupa și de tehnica optimă a mesajului vostru. Povestea transmisă nu va fi modificată, doar ritmul, jargonul și stilul de exprimare vor fi cele adaptabile.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog